Справа № 203/4479/18
2/0203/456/2019
ЗАОЧНЕ РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 травня 2019 року Кіровський районний суд м.Дніпропетровська у складі:
головуючого-судді - Казака С.Ю.
при секретарі - Ркоян Ю.А.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Дніпрі цивільну справу за позовом Управління праці та соціального захисту населення Центральної районної у м.Дніпрі ради до ОСОБА_1 про стягнення надмір виплаченої суми державної допомоги,-
ВСТАНОВИВ:
До Кіровського районного суду м.Дніпропетровська надійшов вищезазначеним позов Управління праці та соціального захисту населення Центральної районної у м.Дніпрі ради, в обґрунтування якого позивач посилався на те, що 12.05.2017 року до нього звернулась відповідачка ОСОБА_1 із заявою про призначення державної допомоги на дітей одиноким матерям. Відповідно до Закону України Про державну допомогу сім`ям з дітьми останній рішенням від 16.05.2017 року було призначено відповідну допомогу. Також відповідачка була ознайомлена зі змістом ст.22 Закону України Про державну допомогу сім`ям з дітьми та п.49 Порядку призначення і виплати державної допомоги сім`ям з дітьми , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1751 від 27.12.2001 року про відповідальність за недостовірність документів, поданих для призначення допомоги та про обов`язок повідомляти органи, що призначають і здійснюють виплату державної допомоги, про зміну всіх обставин, які впливають на виплату державної допомоги. Під час перевірки особової справи через орган Державної фіскальної служби України було виявлено, що при зверненні за допомогою відповідачка надала неповну інформацію про доходи, а саме: не задекларувала заробітну плату за період з січня по березень 2017 року в сумі 3713 грн. 68 коп. В зв`язку з цим, був зроблений перерахунок державної допомоги за період з 01.05.2017 року по 31.10.2017 року. Відповідачці двічі направлялись повідомлення по повернення зайво виплачених сум державної допомоги, які останньою залишились без реагування. В зв`язку з цим, позивач просив суд стягнути з відповідачки надмір виплачену суму державної допомоги в розмірі 1856 грн. 82 коп. та судові витрати по справі.
В наданій заяві представник позивача просив розглядати справу без його участі, зазначивши про підтримання позову та не заперечуючи проти заочного розгляду справи.
Відповідачка до суду повторно не з`явилась, про причини своєї неявки не повідомила. Відзив на позов не подала.
В зв`язку з цим, судом у відповідності до ч.3 ст.211, ч.4 ст.223, ч.2 ст.247, ч.1 ст.280 ЦПК України було ухвалено про розгляд справи в заочному порядку на підставі наявних в матеріалах справи доказів та без фіксації судового засіданні за допомогою звукозаписувального технічного засобу.
Перевіривши доводи позовної заяви, дослідивши надані позивачем до заяви на підтвердження позовних вимог докази, суд приходить до наступного висновку.
Судом встановлено та вбачається з матеріалів справи, що 12.05.2017 року до Управління праці та соціального захисту населення Центральної районної у м.Дніпрі ради звернулась відповідачка ОСОБА_1 із заявою про державної допомоги на дітей одиноким матерям.
Відповідно до Закону України Про державну допомогу сім`ям з дітьми останній рішенням від 16.05.2017 року було призначено відповідну допомогу. Також відповідачка була ознайомлена зі змістом ст.22 Закону України Про державну допомогу сім`ям з дітьми та п.49 Порядку призначення і виплати державної допомоги сім`ям з дітьми , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1751 від 27.12.2001 року про відповідальність за недостовірність документів, поданих для призначення допомоги та про обов`язок повідомляти органи, що призначають і здійснюють виплату державної допомоги, про зміну всіх обставин, які впливають на виплату державної допомоги.
Під час перевірки особової справи відповідачки через орган Державної фіскальної служби України було виявлено, що при зверненні за допомогою відповідачка надала неповну інформацію про доходи, а саме: не задекларувала заробітну плату за період з січня по березень 2017 року в сумі 3713 грн. 68 коп.
В зв`язку з цим, був зроблений перерахунок державної допомоги за період з 01.05.2017 року по 31.10.2017 року.
Відповідачці двічі направлялись повідомлення по повернення зайво виплачених сум державної допомоги, які останньою залишились без реагування.
Також судом встановлено, що рішенням Центральної районної у м.Дніпрі ради №2/19 від 08.02.2019 року Про внесення змін до структури виконавчих органів Центральної районної у м.Дніпрі ради було припинено діяльність юридичної особи Управління праці та соціального захисту населення Центральної районної у м.Дніпрі ради в зв`язку з реорганізацію шляхом приєднання до Центрального управління соціального захисту населення Дніпровської міської ради.
Крім того, згідно п.3 вказаного рішення Центральне управління соціального захисту населення Дніпровської міської ради визнано правонаступником активів та пасивів, всіх майнових та немайнових прав та обов`язків Управління праці та соціального захисту населення Центральної районної у м.Дніпрі ради у відповідності до передавального акту з моменту внесення до Єдиного реєстру юридичних осіб запису про припинення діяльності останнього.
Поряд з цим, відповідного передавального акту стороною позивача суду не представлено, а відповідно до відомостей Єдиного державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань вбачається, що на момент розгляду справи Управління праці та соціального захисту населення Центральної районної у м.Дніпрі ради перебуває в стані припинення, але відповідного запису про припинення юридичної особи до реєстру не внесено.
Таким чином суд вважає, що належним позивачем у справі є саме первісний позивач в особі Управління праці та соціального захисту населення Центральної районної у м.Дніпрі ради.
Відповідно до ст.ст.1,3 Закону України Про державну допомогу сім`ям з дітьми встановлено, що державна допомога на дитину одиноким матерям призначається відповідно до цього Закону та порядок призначення і виплати державної допомоги сім`ям з дітьми та перелік документів, необхідних для призначення допомоги за цим Законом, встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Такий порядок призначення та виплати державної допомоги, встановлений Порядком призначення і виплати державної допомоги сім`ям з дітьми , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2001 року №1751 (далі - Порядок).
Статтею 18-1 Закону України Про державну допомогу сім`ям з дітьми та п.33 Порядку передбачено, що право на допомогу на дітей одиноким матерям мають одинокі матері (які не перебувають у шлюбі), одинокі усиновлювачі, якщо у свідоцтві про народження дитини або документі про народження дитини, виданому компетентними органами іноземної держави, за умови його легалізації в установленому законодавством порядку (рішенні про усиновлення дитини), відсутній запис про батька (матір) або запис про батька (матір) проведено в установленому порядку органом державної реєстрації актів цивільного стану за вказівкою матері (батька, усиновлювача) дитини.
Статтею 18-2 Закону України Про державну допомогу сім`ям з дітьми та п.34 Порядку визначено, що допомога на дітей одиноким матерям, одиноким усиновлювачам, матері (батьку) у разі смерті одного з батьків, які мають дітей віком до 18 років (якщо діти навчаються за денною формою навчання у загальноосвітніх, професійно-технічних, а також вищих навчальних закладах I-IV рівнів акредитації, - до закінчення такими дітьми навчальних закладів, але не довше ніж до досягнення ними 23 років), надається у розмірі, що дорівнює різниці між 100 відсотками прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку та середньомісячним сукупним доходом сім`ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців.
Також п.34 Порядку визначено, що середньомісячний сукупний дохід сім`ї визначається згідно з Методикою обчислення сукупного доходу сім`ї для всіх видів соціальної допомоги на підставі довідки про доходи і декларації про доходи та майновий стан осіб, що звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги. До складу сім`ї особи, що звертається за призначенням зазначеної допомоги, включаються чоловік (дружина); рідні, усиновлені та підопічні діти віком до 18 років, а також діти віком до 23 років, які навчаються за денною формою у закладах загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти і не мають власних сімей незалежно від місця проживання або реєстрації; неодружені повнолітні діти, які визнані особами з інвалідністю з дитинства I та II групи або особами з інвалідністю I групи і проживають разом з батьками; непрацездатні батьки чоловіка та дружини, які проживають разом з ними і перебувають на їх утриманні у зв`язку з відсутністю власних доходів; жінка та чоловік, які проживають однією сім`єю, не перебувають у шлюбі, але мають спільних дітей. До складу сім`ї не включаються особи, які перебувають на повному державному утриманні.
Відповідно до ст.22 Закону України Про державну допомогу сім`ям з дітьми одержувачі державної допомоги зобов`язані повідомляти органи, що призначають і здійснюють виплату державної допомоги, про зміну всіх обставин, що впливають на виплату допомоги.
Суми державної допомоги, виплачені надміру внаслідок зловживань з боку громадян (у результаті подання документів із свідомо неправдивими відомостями, неподання відомостей про зміни у складі сім`ї, приховування обставин, що впливають на виплату державної допомоги тощо), стягуються згідно з законом.
Органи, що призначають і здійснюють виплату державної допомоги, мають право перевіряти матеріальний стан сімей з дітьми.
Згідно п.49 Порядку особи, яким виплачується державна допомога сім`ям з дітьми, зобов`язані повідомляти органи, що призначають і виплачують зазначену допомогу, про зміну всіх обставин, які впливають на виплату державної допомоги (зміни у складі сім`ї, перевищення середньомісячного сукупного доходу сім`ї тощо).
Суми державної допомоги сім`ям з дітьми, виплачені надміру внаслідок зловживань з боку громадян (у результаті подання документів із свідомо неправдивими відомостями, неподання відомостей про зміни у складі сім`ї, приховування обставин, які впливають на призначення і виплату державної допомоги тощо), стягуються згідно із законом.
Відповідно до ч.ч.1,2 ст.1212 ЦК України особа, яка набула майно або зберегла його у себе за рахунок іншої особи (потерпілого) без достатньої правової підстави (безпідставно набуте майно), зобов`язана повернути потерпілому це майно. Особа зобов`язана повернути майно і тоді, коли підстава, на якій воно було набуте, згодом відпала.
Положення цієї глави застосовуються незалежно від того, чи безпідставне набуття або збереження майна було результатом поведінки набувача майна, потерпілого, інших осіб чи наслідком події.
Як встановлено судом, при подачі заяви про призначення державної допомоги на дитину одинокій матері, відповідачка приховала факт отримання нею протягом шести місяців до призначення допомоги доходів, а саме: заробітної плати за період з січня по березень 2017 року в сумі 3713 грн. 68 коп., що впливало на визначення розміру допомоги відповідно до положень 18-2 Закону України Про державну допомогу сім`ям з дітьми та п.34 Порядку.
З урахуванням вищенаведених обставин та положень законодавства, суд приходить до висновку про обґрунтованість, доведеність та необхідність задоволення позовних вимог та стягнення з відповідачки на користь позивача надмір виплаченої суми державної допомоги в розмірі 1856 грн. 82 коп.
Відповідно до ст.141 ЦПК України з відповідачки на користь позивача також слід стягнути судовий збір в сумі 1762 грн.
На підставі викладеного, керуючись п.п.33,34,49 Порядку призначення і виплати державної допомоги сім`ям з дітьми , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2001 року №1751, ст.1212 ЦК України, ст.ст.1,3,18-1,18-2,22 Закону України Про державну допомогу сім`ям з дітьми ст.ст.4,5,10,11,12,76-81,141,211,223,247,258,259,263-268,280 ЦПК України ЦПК України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позов Управління праці та соціального захисту населення Центральної районної у м.Дніпрі ради до ОСОБА_1 про стягнення надмір виплаченої суми державної допомоги - задовольнити повністю.
Стягнути з відповідачки ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) на користь Управління праці та соціального захисту населення Центральної районної у м.Дніпрі ради (49101, м.Дніпро, вул.В.Антоновича,30/32, код ЄДРПОУ 03192460) надмір виплачену суми державної допомоги в розмірі 1856 грн. 82 коп.
Стягнути з відповідачки відповідачки ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) на користь Управління праці та соціального захисту населення Центральної районної у м.Дніпрі ради (49101, м.Дніпро, вул.В.Антоновича,30/32, код ЄДРПОУ 03192460) судовий збір в сумі 1762 грн.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного розгляду.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана учасниками справи до Дніпровського апеляційного суду безпосередньо або через Кіровський районний суд м.Дніпропетровська протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Заочне рішення може бути переглянуте судом, що його ухвалив за письмовою заявою відповідача. Заяву про перегляд заочного рішення може бути подано протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Повний текст рішення складено 16 травня 2019 року.
Суддя С.Ю.Казак
Суд | Кіровський районний суд м.Дніпропетровська |
Дата ухвалення рішення | 16.05.2019 |
Оприлюднено | 21.05.2019 |
Номер документу | 81822662 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Кіровський районний суд м.Дніпропетровська
Казак С. Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні