Рішення
від 16.05.2019 по справі 203/4481/18
КІРОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ДНІПРОПЕТРОВСЬКА

Справа № 203/4481/18

2/0203/458/2019

ЗАОЧНЕ РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 травня 2019 року Кіровський районний суд м.Дніпропетровська у складі:

головуючого-судді - Казака С.Ю.

при секретарі - Ркоян Ю.А.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Дніпрі цивільну справу за позовом Управління праці та соціального захисту населення Центральної районної у м.Дніпрі ради до ОСОБА_1 про стягнення надмір виплаченої суми державної допомоги,-

ВСТАНОВИВ:

До Кіровського районного суду м.Дніпропетровська надійшов вищезазначеним позов Управління праці та соціального захисту населення Центральної районної у м.Дніпрі ради, в обґрунтування якого позивач посилався на те, що 17.03.2016 року до нього звернулась відповідачка ОСОБА_1 із заявою про призначення компенсаційної виплати за надання соціальних послуг своїй матері ОСОБА_2 07.04.2016 року до управління надійшла заява ОСОБА_2 , що вона потребує стороннього догляду і не заперечує щодо надання цих послуг ОСОБА_1 . 18.05.2016 року управлінням було прийнято рішення про призначення компенсаційних виплат відповідно до Порядку призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №558 від 29.04.2004 року. Відповідачка була ознайомлена зі змістом п.15 вказаного Порядку щодо обов`язку повідомляти органи праці та соціального захисту населення про обставини, які можуть вплинути на умови призначення виплат. Відповідачка несвоєчасно, 23.04.2018 року, повідомила управління про припинення виплати допомоги в зв`язку зі смертю ОСОБА_2 Рішенням від 02.05.2018 року управління припинило виплату допомоги ОСОБА_1 з 07.11.2017 року та здійснило перерахунок допомоги за період з 07.11.2017 року по 31.05.2018 року. Таким чином, виникла переплата бюджетних коштів в сумі 1796 грн. 30 коп., які відповідача не дивлячись на направлення їй відповідних листів про повернення переплачених бюджетних коштів, до теперішнього часу не повернула. В зв`язку з цим, позивач просив суд стягнути з відповідачки надмір виплачену суму державної допомоги в розмірі 1796 грн. 30 коп. та судові витрати по справі.

В наданій заяві представник позивача просив розглядати справу без його участі, зазначивши про підтримання позову та не заперечуючи проти заочного розгляду справи.

Відповідачка до суду повторно не з`явилась, про причини своєї неявки не повідомила. Відзив на позов не подала.

В зв`язку з цим, судом у відповідності до ч.3 ст.211, ч.4 ст.223, ч.2 ст.247, ч.1 ст.280 ЦПК України було ухвалено про розгляд справи в заочному порядку на підставі наявних в матеріалах справи доказів та без фіксації судового засіданні за допомогою звукозаписувального технічного засобу.

Перевіривши доводи позовної заяви, дослідивши надані позивачем до заяви на підтвердження позовних вимог докази, суд приходить до наступного висновку.

Судом встановлено та вбачається з матеріалів справи, що 17.03.2016 року до Управління праці та соціального захисту населення Центральної районної у м.Дніпрі ради звернулась відповідачка ОСОБА_1 із заявою про призначення компенсаційної виплати за надання соціальних послуг своїй матері ОСОБА_2

07.04.2016 року до управління надійшла заява ОСОБА_2 , що вона потребує стороннього догляду і не заперечує щодо надання цих послуг ОСОБА_1 .

18.05.2016 року управлінням було прийнято рішення про призначення компенсаційних виплат відповідно до Порядку призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №558 від 29.04.2004 року.

Відповідачка була ознайомлена зі змістом п.15 вказаного Порядку щодо обов`язку повідомляти органи праці та соціального захисту населення про обставини, які можуть вплинути на умови призначення виплат.

Вказане підтверджується відповідними копіями заяви ОСОБА_1 від 17.03.2016 року, заяви ОСОБА_2 від 07.04.2016 року; копією довідки МСЕК від 04.12.2015 року про встановлення ОСОБА_2 першої групи інвалідності безстроково; копією рішення від 18.05.2016 року про призначення компенсації та повідомлення про призначення компенсації.

Також судом встановлено, що ІНФОРМАЦІЯ_1 ОСОБА_2 померла, що підтверджується копією відповідного свідоцтва про смерть серії НОМЕР_1 .

Проте, з заявою про припинення виплати компенсації до управління ОСОБА_1 звернулась лише 23.04.2018 року.

Рішенням від 02.05.2018 року управління припинило виплату допомоги ОСОБА_1 з 07.11.2017 року та здійснило перерахунок допомоги за період з 07.11.2017 року по 31.05.2018 року.

14.09.2018 року та 09.10.2018 року на адресу відповідачки було направлено вимоги про повернення виниклою переплати в сумі 1796 грн. 30 коп., які відповідачкою було залишено без реагування.

Також судом встановлено, що рішенням Центральної районної у м.Дніпрі ради №2/19 від 08.02.2019 року Про внесення змін до структури виконавчих органів Центральної районної у м.Дніпрі ради було припинено діяльність юридичної особи Управління праці та соціального захисту населення Центральної районної у м.Дніпрі ради в зв`язку з реорганізацію шляхом приєднання до Центрального управління соціального захисту населення Дніпровської міської ради.

Крім того, згідно п.3 вказаного рішення Центральне управління соціального захисту населення Дніпровської міської ради визнано правонаступником активів та пасивів, всіх майнових та немайнових прав та обов`язків Управління праці та соціального захисту населення Центральної районної у м.Дніпрі ради у відповідності до передавального акту з моменту внесення до Єдиного реєстру юридичних осіб запису про припинення діяльності останнього.

Поряд з цим, відповідного передавального акту стороною позивача суду не представлено, а відповідно до відомостей Єдиного державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань вбачається, що на момент розгляду справи Управління праці та соціального захисту населення Центральної районної у м.Дніпрі ради перебуває в стані припинення, але відповідного запису про припинення юридичної особи до реєстру не внесено.

Таким чином суд вважає, що належним позивачем у справі є саме первісний позивач в особі Управління праці та соціального захисту населення Центральної районної у м.Дніпрі ради.

Пунктом 1 Порядку призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №558 від 29.04.2004 року (далі - Порядок , встановлено, що непрацюючим фізичним особам, які постійно надають соціальні послуги громадянам похилого віку, інвалідам, дітям-інвалідам, хворим, які не здатні до самообслуговування і потребують постійної сторонньої допомоги (крім осіб, що обслуговуються соціальними службами), призначається щомісячна компенсаційна виплата.

Відповідно до п.5 Порядку компенсація призначається і виплачується структурним підрозділом з питань соціального захисту населення районної, районної у м. Києві державної адміністрації, виконавчого органу міської ради за місцем проживання, перебування особи, якій надаються соціальні послуги, з дня подання фізичною особою, яка надає соціальні послуги, та особою, яка їх потребує, заяв разом з документами, зазначеними у п.6 цього Порядку.

Згідно п.8 Порядку компенсація призначається на час, протягом якого особа, що подала заяву про необхідність отримання соціальних послуг, потребуватиме постійного стороннього догляду.

Пунктом 11 Порядку встановлено, що виплата компенсації провадиться щомісяця до 1 числа

місяця, що настає за тим, в якому фізична особа надавала соціальні послуги, і триває до дня припинення їх надання.

Відповідно до п.15 Порядку фізичні особи, які одержують компенсацію, зобов`язані повідомити структурні підрозділи з питань соціального захисту населення районної, районної у м.Києві державної адміністрації, виконавчого органу міської ради, що призначають ці виплати, про обставини, які можуть вплинути на умови їх призначення та виплати. У разі виявлення таких обставин виплата компенсації припиняється з дня, що настає за днем виникнення таких обставин. У разі одержання

у зв`язку з цим зайвих сум компенсації одержувачі повинні відшкодувати структурним підрозділам з питань соціального захисту населення районної, районної у м. Києві державної адміністрації, виконавчого органу міської ради надміру виплачені суми за весь період, коли фізична особа не мала права на одержання компенсації.

Якщо фізична особа не повернула добровільно надміру виплачені суми, вони стягуються в судовому порядку на підставі заяви структурного підрозділу з питань соціального захисту населення

районної, районної у м. Києві державної адміністрації, виконавчого органу міської ради, що призначив компенсацію.

Відповідно до ч.ч.1,2 ст.1212 ЦК України особа, яка набула майно або зберегла його у себе за рахунок іншої особи (потерпілого) без достатньої правової підстави (безпідставно набуте майно), зобов`язана повернути потерпілому це майно. Особа зобов`язана повернути майно і тоді, коли підстава, на якій воно було набуте, згодом відпала.

Положення цієї глави застосовуються незалежно від того, чи безпідставне набуття або збереження майна було результатом поведінки набувача майна, потерпілого, інших осіб чи наслідком події.

Як встановлено судом, після призначення відповідачці компенсаційної виплати за надання соціальних послуг своїй матері ОСОБА_2 про смерть останньої 06.11.2017 року, відповідачка повідомила позивача лише 23.04.2018 року.

Внаслідок такого несвоєчасного повідомлення про зміну обставин, що мали наслідком припинення подальшого нарахування та виплати соціальної допомоги, за період з 07.11.2017 року по 31.05.2018 року відповідачкою було безпідставно отримано виплати в сумі 1796 грн. 30 коп., які остання в добровільному порядку не повернула.

З урахуванням вищенаведених обставин та положень законодавства, суд приходить до висновку про обґрунтованість, доведеність та необхідність задоволення позовних вимог та стягнення з відповідачки на користь позивача надмір виплаченої суми державної допомоги в розмірі 1796 грн. 30 коп.

Відповідно до ст.141 ЦПК України з відповідачки на користь позивача також слід стягнути судовий збір в сумі 1762 грн.

На підставі викладеного, керуючись п.п.1,5,8,11,15 Порядку призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №558 від 29.04.2004 року, ст.1212 ЦК України, ст.ст.4,5,10,11,12,76-81,141,211,223,247, 258,259,263-268,280 ЦПК України ЦПК України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов Управління праці та соціального захисту населення Центральної районної у м.Дніпрі ради до ОСОБА_1 про стягнення надмір виплаченої суми державної допомоги - задовольнити повністю.

Стягнути з відповідачки ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_2 ) на користь Управління праці та соціального захисту населення Центральної районної у м.Дніпрі ради (49101, м.Дніпро, вул.В.Антоновича,30/32, код ЄДРПОУ 03192460) надмір виплачену суми державної допомоги за період з 07 листопада 2017 року по 31 травня 2018 року в розмірі 1796 грн. 30 коп.

Стягнути з відповідачки ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_2 ) на користь Управління праці та соціального захисту населення Центральної районної у м.Дніпрі ради (49101, м.Дніпро, вул.В.Антоновича,30/32, код ЄДРПОУ 03192460) судовий збір в сумі 1762 грн.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного розгляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана учасниками справи до Дніпровського апеляційного суду безпосередньо або через Кіровський районний суд м.Дніпропетровська протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Заочне рішення може бути переглянуте судом, що його ухвалив за письмовою заявою відповідача. Заяву про перегляд заочного рішення може бути подано протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Повний текст рішення складено 16 травня 2019 року.

Суддя С.Ю.Казак

СудКіровський районний суд м.Дніпропетровська
Дата ухвалення рішення16.05.2019
Оприлюднено22.05.2019
Номер документу81870658
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —203/4481/18

Ухвала від 05.01.2021

Цивільне

Кіровський районний суд м.Дніпропетровська

Колесніченко О. В.

Ухвала від 22.12.2020

Цивільне

Кіровський районний суд м.Дніпропетровська

Колесніченко О. В.

Ухвала від 17.12.2020

Цивільне

Кіровський районний суд м.Дніпропетровська

Колесніченко О. В.

Ухвала від 05.08.2020

Цивільне

Кіровський районний суд м.Дніпропетровська

Казак С. Ю.

Рішення від 16.05.2019

Цивільне

Кіровський районний суд м.Дніпропетровська

Казак С. Ю.

Ухвала від 07.03.2019

Цивільне

Кіровський районний суд м.Дніпропетровська

Казак С. Ю.

Ухвала від 21.01.2019

Цивільне

Кіровський районний суд м.Дніпропетровська

Казак С. Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні