РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Вінниця
14 травня 2019 р. Справа № 120/1191/19-а
Вінницький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Мультян Марини Бондівни,
за участю:
секретаря судового засідання: Краєвської І.В.
позивача: ОСОБА_1
представника позивача: Моткової О.Д.
представника відповідача: Кухрівського О.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Вінницького авіаційно-спортивного клубу ТСО України до Головного управління ДФС у Вінницькій області про визнання протиправним та скасування рішення,
ВСТАНОВИВ:
До Вінницького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом звернувся Вінницький авіаційно-спортивний клуб ТСО України до Головного управління ДФС у Вінницькій області про визнання протиправним та скасування рішення.
В обґрунтування позовних вимог, позивач зазначає, що 14 березня 2019 року звернувся до Головного управління ДФС у Вінницькій області із заявою про застосування спрощеної системи оподаткування. Однак, контролюючий орган надав відповідь викладену у листі Щодо спрощеної системи оподаткування № 3735/10/02-32-50 від 15 березня 2019 року про відмову у реєстрації платником єдиного податку.
Вважаючи таку відмову протиправною, позивач звернувся до суду із даним позовом.
Ухвалою від 09 квітня 2019 року відкрито провадження у справі, вирішено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження. Крім того, встановлені позивачеві та відповідачу строки для подання відзиву на позов, відповіді на відзив та заперечень проти відповіді на відзив. Судове засідання призначено на 14 травня 2019 року.
На виконання вимог ухвали суду, 26 квітня 2019 року представник відповідача подав відзив на позов, відповідно до змісту якого заперечує проти задоволення позовних вимог. При цьому вказує, що приймаючи оскаржуване рішення, відповідач діяв в межах повноважень та у спосіб, визначений законом.
Окремо зазначає, що Вінницький авіаційно-спортивний клуб ТСО України перебуває на податковому обліку Головного управління ДФС у Вінницькій області з 05 липня 1996 року на загальній системі оподаткування. 14 березня 2019 року Вінницький авіаційно-спортивний клуб ТСО України звернувся до Головного управління ДФС у Вінницькій області із заявою про застосування спрощеної системи оподаткування. Однак, в ході розгляду заяви, податковим органом було виявлено недостовірність даних та порушення вимог п. 298.3 ст. 298 Податкового кодексу України. У зв`язку з виявленими порушеннями, контролюючий орган надав відповідь викладену у листі Щодо спрощеної системи оподаткування № 3735/10/02-32-50 від 15 березня 2019 року про відмову у реєстрації платником єдиного податку та запропоновано вжити заходи щодо приведення у відповідність реєстраційних даних платника.
У судовому засіданні позивач та представник позивача позовні вимоги підтримали у повному обсязі та просили їх задовольнити.
Представник відповідача у судовому засіданні щодо заявленого позову заперечував, з підстав викладених у відзиві та просив відмовити у його задоволенні.
Заслухавши пояснення учасників справи, дослідивши матеріали справи, оцінивши надані докази в їх сукупності, суд дійшов висновку про задоволення адміністративного позову з огляду на наступне.
Як встановлено в судовому засіданні, Вінницький авіаційно-спортивний клуб ТСО України перебуває на податковому обліку Головного управління ДФС у Вінницькій області з 05 липня 1996 року на загальній системі оподаткування.
14 березня 2019 року Вінницький авіаційно-спортивний клуб ТСО України звернувся до Головного управління ДФС у Вінницькій області із заявою про застосування спрощеної системи оподаткування (із ставкою 5 %).
За результатами розгляду заяви, листом Щодо спрощеної системи оподаткування № 3735/10/02-32-50 від 15 березня 2019 податковий орган повідомив позивача про те, що Вінницьким авіаційно-спортивним клубом ТСО України порушено вимоги п. 298.3 ст. 298 Податкового кодексу України, зокрема невірно вказано податкову адресу платника єдиного податку третьої групи. За Вінницьким авіаційно-спортивним клубом ТСО України в програмі Податковий Блок рахуються старі КОАТУУ, які втратили чинність згідно змін до Наказу Держстандартів України. КОАТУУ Вінницького авіаційно-спортивного клубу ТСО України не були зміненні. Тому, контролюючим органом було прийнято рішення про відмову у реєстрації платником єдиного податку та запропоновано вжити заходи щодо приведення у відповідність реєстраційних даних платника.
Позивач, вважаючи таку відмову протиправною, звернувся до суду з даним адміністративним позовом з метою захисту порушених прав та охоронюваних законом інтересів.
Визначаючись щодо заявлених позовних вимог, суд виходив із наступного.
Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до п. 291.2 ст. 291 ПК України, спрощена система оподаткування, обліку та звітності - особливий механізм справляння податків і зборів, що встановлює заміну сплати окремих податків і зборів, встановлених пунктом 297.1 статті 297 цього Кодексу, на сплату єдиного податку в порядку та на умовах, визначених цією главою, з одночасним веденням спрощеного обліку та звітності.
Юридична особа чи фізична особа - підприємець може самостійно обрати спрощену систему оподаткування, якщо така особа відповідає вимогам, встановленим цією главою, та реєструється платником єдиного податку в порядку, визначеному цією главою (п. 291.3 ст. 291 ПК України).
Порядок обрання або переходу на спрощену систему оподаткування платниками єдиного податку першої - третьої груп здійснюється відповідно до підпунктів 298.1.1-298.1.4 пункту 298.1 статті 298 Податкового кодексу України.
Відповідно до пп. 298.1.1 п. 298.1 ст. 298 ПК України для обрання або переходу на спрощену систему оподаткування суб`єкт господарювання подає до контролюючого органу заяву.
Відповідно до п. 299.1 ст. 299 ПК України, реєстрація суб`єкта господарювання як платника єдиного податку здійснюється шляхом внесення відповідних записів до реєстру платників єдиного податку.
Згідно з п. 291.5. ст. 291 ПК України не можуть бути платниками єдиного податку першої - третьої груп: суб`єкти господарювання (юридичні особи та фізичні особи - підприємці), які здійснюють: 1) діяльність з організації, проведення азартних ігор, лотерей (крім розповсюдження лотерей), парі (букмекерське парі, парі тоталізатора); 2) обмін іноземної валюти; 3) виробництво, експорт, імпорт, продаж підакцизних товарів (крім роздрібного продажу паливно-мастильних матеріалів в ємностях до 20 літрів та діяльності фізичних осіб, пов`язаної з роздрібним продажем пива та столових вин); 4) видобуток, виробництво, реалізацію дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, у тому числі органогенного утворення (крім виробництва, постачання, продажу (реалізації) ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння); 5) видобуток, реалізацію корисних копалин, крім реалізації корисних копалин місцевого значення; 6) діяльність у сфері фінансового посередництва, крім діяльності у сфері страхування, яка здійснюється страховими агентами, визначеними Законом України "Про страхування", сюрвейєрами, аварійними комісарами та аджастерами, визначеними розділом III цього Кодексу; 7) діяльність з управління підприємствами; 8) діяльність з надання послуг пошти (крім кур`єрської діяльності) та зв`язку (крім діяльності, що не підлягає ліцензуванню); 9) діяльність з продажу предметів мистецтва та антикваріату, діяльність з організації торгів (аукціонів) виробами мистецтва, предметами колекціонування або антикваріату; 10) діяльність з організації, проведення гастрольних заходів; фізичні особи - підприємці, які здійснюють технічні випробування та дослідження (група 74.3 КВЕД ДК 009:2005), діяльність у сфері аудиту; фізичні особи - підприємці, які надають в оренду земельні ділянки, загальна площа яких перевищує 0,2 гектара, житлові приміщення та/або їх частини, загальна площа яких перевищує 100 квадратних метрів, нежитлові приміщення (споруди, будівлі) та/або їх частини, загальна площа яких перевищує 300 квадратних метрів; страхові (перестрахові) брокери, банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії, інші фінансові установи, визначені законом; реєстратори цінних паперів; суб`єкти господарювання, у статутному капіталі яких сукупність часток, що належать юридичним особам, які не є платниками єдиного податку, дорівнює або перевищує 25 відсотків; представництва, філії, відділення та інші відокремлені підрозділи юридичної особи, яка не є платником єдиного податку; фізичні та юридичні особи - нерезиденти; платники податків, які на день подання заяви про реєстрацію платником єдиного податку мають податковий борг, крім безнадійного податкового боргу, що виник внаслідок дії обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин).
Таким чином, законодавством визначено вичерпний перелік видів діяльності, під визначення якої не підпадають платники першої-третьої груп єдиного податку.
Крім того, пунктом 299.6 статті 299 ПК України визначено виключні підстави для прийняття контролюючим органом рішення про відмову у реєстрації суб`єкта господарювання як платника єдиного податку: 1) невідповідність такого суб`єкта вимогам, встановленим статтею 291 цього Кодексу; 2) наявність у суб`єкта господарювання, який утворюється у результаті реорганізації (крім перетворення) будь-якого платника податку, непогашених податкових зобов`язань чи податкового боргу, що виникли до такої реорганізації; 3) недотримання таким суб`єктом вимог, встановлених підпунктом 298.1.4 пункту 298.1 статті 298 цього Кодексу.
Отже, з аналізу вищезазначених норм законодавства слідує, що суб`єкту господарювання може бути відмовлено у реєстрації платником єдиного податку виключно у випадках, передбачених пунктом 299.6 статті 299 ПК України.
Листом Щодо спрощеної системи оподаткування № 3735/10/02-32-50 від 15 березня 2019 року податковий орган повідомив, що Вінницьким авіаційно-спортивним клубом ТСО України порушено вимоги п. 298.3 ст. 298 Податкового кодексу України, зокрема невірно вказано податкову адресу платника єдиного податку третьої групи. Тому, контролюючим органом було прийнято рішення про відмову у реєстрації платником єдиного податку та запропоновано вжити заходи щодо приведення у відповідність реєстраційних даних платника.
Так, з листа № 3735/10/02-32-50 від 15 березня 2019 року вбачається, що на підставу для відмови у реєстрації податковим органом не зазначено з якої саме підстави, визначеної пунктом 299.6 статті 299 ПК України Вінницькому авіаційно-спортивному клубу ТСО України відмовлено у реєстрації його як платника єдиного податку.
Таким чином, суд вважає, що рішення, оформлене листом № 3735/10/02-32-50 від 15 березня 2019 року, яким відмовлено у реєстрації позивача платником єдиного податку, не відповідає вимогам статті 299 ПК України, а тому вказане рішення є протиправним та підлягає скасуванню.
Щодо позовної вимоги в частині зобов`язання зареєструвати позивача платником єдиного податку, суд зазначає наступне.
Відповідно до положень Кодексу адміністративного судочинства України, адміністративні суди не наділені повноваженнями приймати судові рішення про зобов`язання зареєструвати платником єдиного податку.
При цьому необхідно звернути увагу на те, що згідно Рекомендацій Комітету Міністрів Ради Європи № 11(80) 2 стосовно здійснення адміністративними органами влади дискреційних повноважень, прийнятої Комітетом Міністрів 11 березня 1980 року на 316-й нараді, під дискреційними повноваженнями слід розуміти повноваження, які адміністративний орган, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду, тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим за даних обставин.
Адміністративний суд, перевіряючи рішення, дію чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень на відповідність, закріпленим статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України критеріям, не втручається у дискрецію (вільний розсуд) суб`єкта владних повноважень поза межами перевірки за названими критеріями. Завдання адміністративного судочинства полягає не у забезпеченні ефективності державного управління, а в гарантуванні дотримання вимог права, інакше було б порушено принцип розподілу влади.
Проте, з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини (рішення по справі Олссон проти Швеції від 24 березня 1988 року), вбачається, що запорукою вірного застосування дискреційних повноважень є високий рівень правової культури державних службовців, водночас, суди повинні відновлювати порушене право шляхом зобов`язання суб`єкта владних повноважень, у тому числі колегіальний орган, прийняти конкретне рішення про надання можливості, якщо відмова визнана неправомірною, а інших підстав для відмови не вбачається.
Таким чином, суд доходить висновку про задоволення позовної вимоги в частині зобов`язання зареєструвати позивача платником єдиного податку.
Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд прийшов до висновку про те, що позовні вимоги підлягають задоволенню.
Частиною 1 ст. 139 КАС України визначено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДФС у Вінницькій області №3735/10/02-32-50 від 15 березня 2019 року.
Зобов`язати Головне управління ДФС у Вінницькій області внести до реєстру платників єдиного податку відомості про Вінницький авіаційно-спортивний клуб ТСО України, як платника єдиного податку третьої групи.
Стягнути на користь Вінницького авіаційно-спортивного клубу ТСО України сплачений судовий збір в сумі 1921 (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна) гривня 00 копійок за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Вінницькій області.
Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.
Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Позивач: Вінницький авіаційно-спортивний клуб ТСО України (адреса: вул. Визволення, 2, м. Вінниця, Вінницька область, 21050, код ЄДРПОУ 02722252)
Відповідач: Головне управління ДФС у Вінницькій області (адреса: вул. Хмельницьке шосе, 7, м. Вінниця, Вінницька область, 21000, код ЄДРПОУ 39402165)
Копію рішення у повному обсязі сторони можуть одержати: 21.05.2019 року.
Суддя Мультян Марина Бондівна
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.05.2019 |
Оприлюднено | 23.05.2019 |
Номер документу | 81882498 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Мультян Марина Бондівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні