Рішення
від 15.05.2019 по справі 120/976/19-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

15 травня 2019 р. Справа № 120/976/19-а

Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Мультян Марини Бондівни розглянувши у письмовому провадженні в порядку спрощеного позовного провадження справу за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Приватного акціонерного товариства "Жива" про стягнення фінансових санкцій,

ВСТАНОВИВ:

До Вінницького окружного адміністративного суду звернулася Національна комісія з цінних паперів та фондового з адміністративним позовом до приватного акціонерного товариства "Жива" про стягнення фінансових санкцій в розмірі 10200,00 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем, в порушення законодавства України про цінні папери та фондовий ринок, не сплачено штрафи застосовані постановами про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів.

Ухвалою суду від 22 березня 2019 року відкрито провадження у адміністративній справі та вирішено здійснювати розгляд адміністративної справи за правилами спрощеного позовного провадження у судовому засіданні з повідомленням сторін. Крім того, встановлено відповідачу термін для подання відзиву на позовну заяву.

Відповідач не скористався своїм правом на подання відзиву на адміністративний позов.

В судове засідання учасники справи не прибули, про дату, час та місце судового розгляду справи були повідомлені належним чином, що підтверджується матеріалами справи. Разом з тим, представник позивача надала клопотання про розгляд справи за її відсутності.

Відповідно до ч. 1 ст. 205 КАС України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.

Згідно з ч. 4 ст. 229 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

З огляду на викладене суд вважає за можливе здійснювати розгляд справи за відсутності учасників справи в порядку письмового провадження.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши надані докази, суд встановив наступне.

Сектором нагляду за учасниками ринку цінних паперів у Вінницькій області департаменту НКЦПФР у Південному регіоні встановлено ознаки порушення вимог статті 40 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок , пункту 4 глави 4 розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів приватним акціонерним товариством "Жива", а саме:

- нерозміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії регулярної річної інформації за 2015, 2016 та 2017 рік;

- не опублікування в офіційному друкованому виданні регулярної річної інформації за 2015, 2016 та 2017 рік;

- неподання до Комісії регулярної річної інформації за 2015, 2016 та 2017 рік.

Враховуючи достатність даних, які вказують на наявність правопорушень, уповноваженою особою Комісії у відношенні ПрАТ "Жива" порушено справи про правопорушення на ринку цінних паперів, про що винесено постанови від 22 листопада 2018 року № 546-ПД-5-Е, № 547-ПД-5-Е, № 548-ПД-5-Е, якими зобов`язано керівника або уповноваженого представника прибути до сектору нагляду за учасниками ринку цінних паперів у Вінницькій області департаменту НКЦПФР у Південному регіоні (надалі - сектор) 06 грудня 2018 року для підписання актів про правопорушення на ринку цінних паперів та надання письмових пояснень з приводу скоєних правопорушень.

Вказані постанови направлені відповідачу, що підтверджується реєстром рекомендованих відправлень від 23 листопада 2018 року та фіскальним чеком від 23 листопада 2018 року.

06 грудня 2018 року складено акти про правопорушення на ринку цінних паперів ПАТ Жива № 524-ПД-5-Е, № 525-ПД-5-Е, № 526-ПД-5-Е. Керівник та/або уповноважений представник товариства на складання актів та їх підписання не з`явився, про що у актах зроблені відповідні записи.

Постановами про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 12 грудня 2018 року № 496-ПД-1-Е, № 497-ПД-1-Е, № 498-ПД-1-Е щодо ПрАТ "Жива" розгляд справ про правопорушення на ринку цінних паперів призначено на 20 грудня 2018 року. Вказані постанови направлялись відповідачу, що підтверджується реєстром рекомендованих листів №1 від 12 грудня 2018 року, фіскальним чеком від 12 грудня 2018 року. Для участі у розгляді справ про правопорушення на ринку цінних паперів до департаменту НКЦПФР у Південному регіоні керівник або представник ПрАТ "Жива" не з`явився.

За наслідками розгляду справ про правопорушення на ринку цінних паперів департаментом винесено постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів:

- Постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 20 грудня 2018 року № 372-ПД-1-Е за порушення вимог пункту 4 глави 4 розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 року № 2826 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 24.12.2013 року за № 2180/24712 (зі змінами), в частині не розкриття річної інформації емітента цінних паперів за 2015, 2016 та 2017 роки шляхом її розміщення в загальнодоступній базі даних НКЦПФР про ринок цінних паперів у термін не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, до ПрАТ "Жива" застосовано штрафну санкцію у розмірі 200 (двісті) неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить у гривневому еквіваленті 3 400 (три тисячі чотириста) гривень;

- Постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 20 грудня 2018 року № 373-ПД-1-Е за порушення вимог пункту 4 глави 4 розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 року № 2826 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 24.12.2013 року за № 2180/24712 (зі змінами) в частині не розкриття річної інформації емітента цінних паперів за 2015, 2016 та 2017 роки шляхом її опублікування у офіційному друкованому виданні у термін не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, до ПрАТ "Жива" застосовано штрафну санкцію у розмірі 200 (двісті) неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить у гривневому еквіваленті 3 400 (три тисячі чотириста) гривень;

- Постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 20 грудня 2018 року № 374-ПД-1-Е за порушення вимог пункту 4 глави 4 розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 року № 2826 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 24.12.2013 року за № 2180/24712 (зі змінами) в частині неподання до Комісії не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, річної інформації за 2015, 2016 та 2017 роки до ПрАТ "Жива" застосовано штрафну санкцію у розмірі 200 (двісті) неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить у гривневому еквіваленті 3 400 (три тисячі чотириста) гривень.

Загальна сума штрафних санкцій, застосованих до ПрАТ "Жива" складає 10200 (десять тисяч двісті) гривень.

Направлення відповідачу постанов від 20 грудня 2018 року № 372-ПД-1-Е, № 373-ПД-1-Е, № 374-ПД-1-Е підтверджує реєстр рекомендованих листів №1 від 28 грудня 2018 року, фіскальний чек від 28 грудня 2018 року.

Постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 20 грудня 2018 року № 372-ПД-1-Е, № 373-ПД-1-Е, № 374-ПД-1-Е відповідачем до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку та до суду не оскаржувались.

ПрАТ "Жива" штрафні санкції у добровільному порядку не сплатило, що стало підставою звернення до суду з даним позовом.

Визначаючись щодо позовних вимог суд виходить з наступного.

Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні, регулюються Законом України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні (далі - Закон № 448/96-вр).

Так, в розумінні частини 1 статті 1 Закону № 448/96-вр, державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері .

Відповідно до частини 3 статті 9 Закону № 448/96-вр, уповноважені особи Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, серед іншого, мають право вимагати необхідні документи та іншу інформацію у зв`язку з реалізацією своїх повноважень.

Окрім того, пунктом 10 частини 1 статті 8 Закону № 448/96-вр передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов`язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства.

Пунктом 6 частини 1 статті 11 Закону № 448/96-вр встановлено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, у розмірі від тисячі до п`яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Як видно із матеріалів справи, до відповідача застосовувались санкції за порушення на ринку цінних паперів, про що свідчать постанови від 20 грудня 2018 року № 372-ПД-1-Е, № 373-ПД-1-Е, № 374-ПД-1-Е.

За таких обставин, беручи до уваги вище процитовані норми законодавства та враховуючи, що застосовані до відповідача штрафні санкції не сплачено в добровільному порядку, суд доходить висновку про наявність підстав для їх стягнення в загальній сумі 10200 грн.

У відповідності до положень статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно частини першої статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні (стаття 90 КАС України).

За сукупністю наведених обставин, враховуючи, що позовні вимоги обґрунтовані, підтверджені матеріалами справи, відповідачем не спростовані, а відтак, підлягають задоволенню.

Відповідно до частини другої статті 139 КАС України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

За таких обставин, беручи до уваги відсутність витрат суб`єкта владних повноважень пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертиз, відсутні підстави для стягнення судових витрат з відповідача.

Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити.

Стягнути з приватного акціонерного товариства "Жива" штрафні санкції в сумі 10200 (десять тисяч двісті гривень) в дохід Державного бюджету України (код бюджетної класифікації 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності банку 106).

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (вул. Московська, 8, корп.30, м. Київ, 01010, код ЄДРПОУ 37956207)

Приватне акціонерне товариство "Жива" (місцезнаходження: вул. Європейська, буд. 112, м. Іллінці, Іллінецький район, Вінницька область, 22700, код ЄДРПОУ 05435725)

Копію рішення у повному обсязі сторони можуть одержати: 22.05.2019 року.

Суддя Мультян Марина Бондівна

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.05.2019
Оприлюднено23.05.2019
Номер документу81882718
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —120/976/19-а

Рішення від 15.05.2019

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Мультян Марина Бондівна

Ухвала від 22.03.2019

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Мультян Марина Бондівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні