Рішення
від 22.05.2019 по справі 140/1089/19
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 травня 2019 року ЛуцькСправа № 140/1089/19

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Смокович В.І.,

розглянувши в письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДФС у Волинській області до Приватного підприємства Пожзахист Плюс про стягнення податкового боргу,

ВСТАНОВИВ:

Головне управління ДФС у Волинській області (далі - ГУ ДФС у Волинській області) звернулось із позовом до Приватного підприємства "Пожзахист Плюс" (далі - ПП "Пожзахист Плюс") про стягнення з банківських рахунків платника податків податкового боргу в сумі 470 890 грн 91 коп.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач є платником загальнодержавних та місцевих податків і зборів, передбачених статтями 9, 10 Податкового кодексу України (далі - ПК України), однак усупереч вимогам статей 36, 38 ПК України не виконує свого обов`язку щодо своєчасності та повноти сплати податків та зборів в порядку і строки, визначені цим Кодексом, в зв`язку з чим у відповідача виник податковий борг по податку на додану вартість у загальній сумі 260 961 грн 20 коп., а також по податку на прибуток приватних підприємств у загальній сумі 209 929 грн 71 коп. Позивачем в установлені законом строки вживались заходи щодо стягнення заборгованості шляхом надіслання податкової вимоги, однак дані заходи не призвели до повного погашення податкового боргу підприємством. У зв`язку із наведеним Головне управління ДФС у Волинській області просить стягнути з Приватного підприємства Пожзахист Плюс податковий борг з рахунків у банку, що обслуговують платника податків.

Ухвалою від 10 квітня 2019 року відкрито провадження у даній адміністративній справі та на підставі статті 262 Кодексу адміністративного судочинства (далі - КАС України) та постановлено судовий розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін (арк.спр.1).

Копія ухвали про відкриття провадження в адміністративній справі від 10 квітня 2019 року була надіслана відповідачу рекомендованим листом за адресою місцезнаходження, що зазначена у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (арк. спр. 5-6, 32). Однак 19 квітня 2019 року рекомендоване відправлення повернулося на адресу суду з відміткою відділення поштового зв`язку "за закінченням терміну зберігання" (арк. спр. 34-37). Відтак, із врахуванням положень частини шостої статті 251 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), слід вважати, що копія ухвали вручена належним чином.

Підприємство відзив на позов не подало, як і будь-які докази у спростування позовних вимог.

Відповідно до частини шостої статті 162 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Суд, перевіривши доводи позивача у заявах по суті справи, дослідивши письмові докази на предмет належності, допустимості, достовірності кожного доказу окремо, а також достатності і взаємозв`язку доказів у їхній сукупності, встановив такі обставини.

Приватне підприємство Пожзахист Плюс зареєстроване як юридична особа 20 березня 2008 року, про що свідчить витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (арк. спр. 5-6); як убачається із довідки (арк. спр. 7), має відриті рахунки у банківських установах та перебуває на обліку як платник податків у ГУ ДФС у Волинській області.

Станом на 06 лютого 2019 року у відповідача обліковується податковий борг з податку на додану вартість у сумі 260 961 грн 20 коп. (з яких: 230 181 грн 14 коп. недоїмки, 30 780 грн 06 коп. пені); із податку на прибуток приватних підприємств у сумі 209 929 грн 71 коп. (із яких: 169 126 грн 54 коп. недоїмки, 40 803 грн 17 коп. пені), про що зазначено у довідці ГУ ДФС у Волинській області про наявність боргу по платежах до бюджету, розрахунку сум податкового боргу та підтверджується зворотнім боком облікової картки платника за вказаним платежем, розрахунком пені (арк. спр. 7, 8, 22-28).

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що склалися між сторонами, суд зазначає таке.

Відповідно до статті 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України. Цим Кодексом визначаються функції та правові основи діяльності контролюючих органів, визначених пунктом 41.1 статті 41 Кодексу, та центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Відповідно до підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16, пункту 36.1 статті 36, пункту 38.1 статті 38 ПК України платники податків зобов`язані сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи; податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи; виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк.

Так, податковий борг з податку на додану вартість ПП Пожзахист Плюс виник на підставі податкових повідомлень-рішень: № 0532615147 від 28 лютого 2017 року у сумі 252 874 грн (арк. спр. 10, 11), № 0007471213 від 05 липня 2017 року у сумі 170 грн (арк. спр. 12), № 0208421313 від 18 грудня 2017 року у сумі 1 020 грн (арк. спр. 13), № 0015291207 від 14 лютого 2018 року у сумі 135 грн 03 коп. (арк. спр. 14), № 0015181207 у сумі 59 грн 51 коп. (арк. спр. 15), № 0025795512 від 18 жовтня 2018 року у сумі 6 745 грн 02 коп. (арк. спр. 16); № 0033105512 від 25 жовтня 2018 року у сумі 2 547 грн 58 коп. (арк. спр. 18). Окрім того, за порушення термінів сплати грошових зобов`язань контролюючий орган нарахував пеню у сумі 30 780 грн 06 коп. Таким чином, загальна сума грошового зобов`язання з податку на додану вартість становить 260 961 грн 20 коп.

Податковий борг з податку на прибуток приватних підприємств ПП Пожзахист Плюс виник на підставі податкового повідомлення-рішення № 0522615147 від 28 лютого 2017 року у сумі 169 126 грн 54 коп. (арк. спр. 20). Також, за порушення термінів сплати грошового зобов`язання ГУ ДФС у Волинській області нараховано пеню у розмірі 40 803 грн 17 коп. Отже, загальна сума грошового зобов`язання з податку на прибуток приватних підприємств становить 209 929 грн 71 коп.

Необхідно зазначити, що усі вказані податкові повідомлення-рішення були надіслані відповідачу за його зареєстрованим місцезнаходженням і частково вручені (арк. спр. 11, 21), інші - не були вручені із незалежних від позивача причин (арк. спр. 12 зворот, 13 зворот, 14 зворот, 15 зворот, 16 зворот, 17, 19).

Із урахуванням часткової сплати грошового зобов`язання із податку на додану вартість (у сумі 33 370 грн) загальна заборгованість ПП Пожзахист Плюс із платежів до бюджету становить 470 890 грн 91 коп.

За приписами підпунктів 14.1.39, 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом; грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності

Відповідно до пункту 57.3 статті 57 ПК України у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Пунктом 58.3 статті 58 ПК України визначено, що у разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.

Зазначені вище податкові повідомлення-рішення є чинними, відповідачем не оскаржувались. Доказів протилежного суду не надано.

Таким чином, грошове зобов`язання, визначене такими податковими повідомленнями-рішеннями, є узгодженим.

У разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (пункт 59.1 статті 59 ПК України).

Пунктом 59.3, 59.5 статті 59 ПК України передбачено, що податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов`язання. У разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

З метою погашення податкового боргу ГУ ДФС у Волинській області сформувало податкову вимогу від 27 квітня 2017 року № 8168-17, яка була надіслана ПП Пожзахист Плюс у встановленому порядку за його зареєстрованим місцезнаходженням - Волинська область, місто Луцьк, вулиця Грушевського, 30 (арк. спр. 9, зворот).

Відповідно до пунктів 95.1 - 95.3 статті 95 ПК України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Згідно з підпунктом 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 ПК України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Таким чином, оскільки за відповідачем обліковується податковий борг на загальну суму 470 890 грн 91 коп., щодо наявності та розміру якого останнім не подано до суду відзиву на позов, доказів його сплати, а вжиті контролюючим органом заходи не призвели до його погашення, тому позовні вимоги належить задовольнити шляхом прийняття рішення про стягнення коштів для погашення цього боргу з рахунків ПП Пожзахист Плюс у банках, що обслуговують такого платника податків.

Згідно із частиною другою статті 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

З урахуванням такого правила, витрати позивача - суб`єкта владних повноважень зі сплати судового збору за звернення до суду із даним позовом із відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 205, 229, 243, 245, 246, 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Податкового кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

Позов Головного управління ДФС у Волинській області (43010, Волинська область, місто Луцьк, Київський майдан, 4, ідентифікаційний код юридичної особи 39400859) до Приватного підприємства Пожзахист Плюс (43000, Волинська область, місто Луцьк, вулиця Грушевського, 30, ідентифікаційний код юридичної особи 35837730) про стягнення податкового бору задовольнити повністю.

Стягнути з банківських рахунків, обслуговуючих платника податків, Приватного підприємства Пожзахист Плюс у дохід державного бюджету податковий борг у сумі 470 890 грн 91 коп. (чотириста сімдесят тисяч вісімсот дев`яносто грн 91 коп.).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційна скарга подається учасниками справи до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд.

Суддя В.І. Смокович

Повний текст судового рішення складено 22 травня 2019 року.

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.05.2019
Оприлюднено23.05.2019
Номер документу81882735
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —140/1089/19

Ухвала від 06.12.2019

Цивільне

Немирівський районний суд Вінницької області

Науменко С. М.

Рішення від 22.05.2019

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Смокович Віра Іванівна

Ухвала від 13.05.2019

Цивільне

Немирівський районний суд Вінницької області

Науменко С. М.

Ухвала від 25.04.2019

Цивільне

Немирівський районний суд Вінницької області

Науменко С. М.

Ухвала від 10.04.2019

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Смокович Віра Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні