Україна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
21 травня 2019 р. Справа№200/4811/19-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1
Донецький окружний адміністративний суд у складі судді Чекменьова Г.А., розглянувши в порядку спрощеного (письмового) провадження адміністративну справу за позовом Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області в особі Дружківського міського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області (місце знаходження: Донецька область, м. Слов`янськ, вул. Свободи, буд. 5) до Донецького училища культури (місцезнаходження: Донецька область, м. Донецьк, вул. Куйбишева, буд. 128) про стягнення фінансових санкцій в розмірі 9 626, 42 грн.,-
В С Т А Н О В И В:
Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області в особі Дружківського міського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області звернулось до суду з позовом до Донецького училища культури про стягнення фінансових санкцій в розмірі 9 626, 42 грн.
В обґрунтування позовної заяви вказує, що оскільки відповідачем сума заборгованості по сплаті страхових внесків у розмірі 9 626, 42 гривень відповідачем не сплачена, тому просить стягнути її в судовому порядку.
Відповідач був належним чином повідомлений про розгляду справи судом, про що свідчить повідомлення, яке було розміщено на офіційній сторінці Донецького окружного адміністративного суду в мережі Інтернет 22 квітня 2019 року, відзив на позовну заяву не надав. Відповідно до вимог ч. 2 ст. 175 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи.
З`ясовуючи те, чи мали місце обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги, якими доказами вони підтверджуються, а також чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, судом встановлено наступне
Донецьке училище культури, як платник страхових внесків перебуває на обліку в Куйбишевській районній виконавчій дирекції Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.
Донецьке обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (код ЄДРПОУ 25969015) припинено з передачею майнових та немайнових прав правонаступнику Управлінню виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області.
12 червня 2014 року відділенням управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області проведено планову перевірку правильності використання страхових коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, направлених на виплату допомоги застрахованим особам та надання соціальних послуг за період з 01.07.2011 року по 31.03.2014 року, за результатами якої складено акт від 12 червня 2014 року № 155.
На підставі зазначеної перевірки були виявлені неправомірні витрати на суму 6 417, 61 грн. та винесено рішення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області від 12.06.2014 р. № 155 про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов`язкове державне соціальне страхування, яким позивача зобов`язано відшкодувати фонду неправомірно втрачену суму страхових коштів за період з в розмірі 6 417, 61 грн., штрафні санкції в сумі 3 208,81 грн.
Відповідно до п. 7 Прикінцевих та Перехідних положень Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування", суми внесків, нарахованих на загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, загальнообов`язкове державне соціальне страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, строк сплати яких не настав на 1 січня 2011 року, та суми нарахованого збору на обов`язкове державне пенсійне страхування до 1 січня 2004 року, строк сплати яких не настав на 1 січня 2011 року, не сплачені станом на 1 січня 2011 року, підлягають сплаті в порядку, що діяв до 1 січня 2011 року.
Спірні правовідносини, на момент виникнення недоїмки, регулювались Законом України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням" від 18.01.2001 №2240-III.
Положеннями статті 9 Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням" (який діяв на момент виникнення спірних правовідносин) визначено, що Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі - Фонд) є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, провадить акумуляцію страхових внесків та інших коштів, призначених для фінансування матеріального забезпечення та соціальних послуг, види яких передбачені статтею 34 цього Закону, та забезпечує їх надання, а також здійснює контроль за використанням цих коштів. Фонд належить до цільових позабюджетних страхових фондів.
Розпорядженням Голови правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 18.10.2001 р. № 71 затверджено Положення про виконавчі дирекції відділень Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в АР Крим, областях, містах Києві і Севастополі.
Відповідно до ст. 46 Конституції України громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом. Це право гарантується загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням за рахунок страхових внесків громадян, підприємств, установ і організацій, а також бюджетних та інших джерел соціального забезпечення.
Згідно зі ст. 1 ЗУ "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням" (який діяв на момент виникнення спірних правовідносин) загальнообов`язкове державне соціальне страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням, передбачає матеріальне забезпечення громадян у зв`язку з втратою заробітної плати (доходу) внаслідок тимчасової втрати працездатності (включаючи догляд за хворою дитиною, дитиною-інвалідом, хворим членом сім`ї), вагітності та пологів, догляду за малолітньою дитиною, часткову компенсацію витрат, пов`язаних із народженням дитини, смертю застрахованої особи або членів її сім`ї, а також надання соціальних послуг за рахунок бюджету Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, що формується шляхом сплати страхових внесків власником або повноваженим ним органом, громадянами, а також за рахунок інших джерел, передбачених цим Законом.
Відповідно до п.8 ч.1 ст.5 ЗУ "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням" (який діяв на момент виникнення спірних правовідносин) одним із принципів страхування є відповідальність роботодавців та Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності за реалізацію права застрахованої особи на матеріальне забезпечення та соціальні послуги за цим Законом.
За принципами ч.1, п.1 ч.3 ст.9, п.2 ч.1 ст. 10 ЗУ "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням" (який діяв на момент виникнення спірних правовідносин), Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі - Фонд) є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням, провадить збір і акумуляцію страхових внесків та інших коштів, призначених для фінансування матеріального забезпечення та соціальних послуг, види яких передбачені статтею 34 цього Закону, та забезпечує їх надання, а також здійснює контроль за використанням цих коштів. Фонд належить до цільових позабюджетних страхових фондів.
Відповідно до статті 22 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» від 18 січня 2001 року № 2240-III, інші отримувачі коштів Фонду зобов`язані у десятиденний строк після отримання рішення Фонду про повернення коштів перерахувати страхові кошти, використані з порушенням встановленого порядку використання, визначені у статті 30 цього Закону.
Відповідно до п.3, 4 ч.2 ст. 27 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» страхувальник був зобов`язаний надавати та оплачувати застрахованим особам у разі настання страхового випадку відповідний вид матеріального забезпечення та соціальних послуг відповідно до цього Закону; вести облік коштів загальнообов`язкового державного соціального страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, і своєчасно надавати органам Фонду встановлену звітність щодо цих коштів.
Згідно з п. 4 ч. 2 ст. 28 Законом України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням" від 18.01.2001 року №2240-III страховик зобов`язаний здійснювати контроль за достовірністю поданих страхувальниками та застрахованими особами відомостей, визначених статтями 27 і 51 цього Закону.
Статтею 30 Закону України від 18 січня 2001 року № 2240-III передбачалось що, за несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі страхових коштів відповідно до частини першої статті 21 та статті 22 цього Закону на страхувальників та інших отримувачів коштів Фонду накладається штраф у розмірі 10 відсотків несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів. Одночасно на суми несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів і штрафних санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1 відсотка зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення платежу.
Відповідно до ч.2 ст.30 Закону України від 18 січня 2001 року № 2240-ІІІ «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» строк давності щодо стягнення страхових внесків, пені та фінансових санкцій не застосовується. Не сплачені в строк страхові внески, пеня і штраф стягуються в доход Фонду із страхувальника у безспірному порядку.
З огляду на наведене, враховуючи відсутність в матеріалах справи заперечень відповідача, будь-яких інших доказів, які б спростовували доводи позивача щодо наявності у відповідача заборгованості, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення адміністративного позову.
Відповідно до положень статті 139 КАС України судові витрати з відповідача стягненню не підлягають.
На підстав наведеного, керуючись ст. ст. 2, 139, 241-246, 255, 295-297 КАС України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області в особі Дружківського міського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області (місце знаходження: Донецька область, м. Слов`янськ, вул. Свободи, буд. 5) до Донецького училища культури (місцезнаходження: Донецька область, м. Донецьк, вул. Куйбишева, буд. 128) про стягнення фінансових санкцій в розмірі 9 626, 42 грн. - задовольнити повністю.
Стягнути Донецького училища культури (місцезнаходження: Донецька область, м. Донецьк, вул. Куйбишева, буд. 128, код ЄДРПОУ 35323912) на користь Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області в особі Дружківського міського відділення несплачену суму фінансових санкцій в сумі 9 626 (дев`ять тисяч шістсот двадцять шість) гривень 42 (сорок дві) копійки.
Рішення складено у повному обсязі та підписано 21 травня 2019 року.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Першого апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд з одночасним надсиланням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя Чекменьов Г.А.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.05.2019 |
Оприлюднено | 24.05.2019 |
Номер документу | 81883474 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Чекменьов Г.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні