Рішення
від 22.04.2019 по справі 160/41/19
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 квітня 2019 року Справа № 160/41/19 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Бондар М.В.

при секретарі судового засідання Бурцевій Я.Е.

за участю:

представника позивача Терещенка В.В.

представника відповідачів Баранник О .В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпрі адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "СПЕЦГАЗСЕРВІС" до Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "СПЕЦГАЗСЕРВІС" (далі - ТОВ "СПЕЦГАЗСЕРВІС", позивач) звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Державної фіскальної служби України (далі - ДФС України, відповідач-1), Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (далі - ГУ ДФС у Дніпропетровській області, відповідач-2), в якій просить (з урахуванням уточненої позовної заяви):

- визнати протиправними та скасувати рішення комісії ГУ ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №895914/30773594 від 28.08.2018 року, №895915/30773594 від 28.08.2018 року;

- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю "СПЕЦГАЗСЕРВІС" від 25.07.2018 року № 2 та від 31.07.2018 року № 4 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

В обґрунтування позову зазначено, що оскаржувані рішення про відмову в реєстрації податкових накладних, прийняті відповідачем-2 з порушенням норм чинного законодавства, оскільки на вимогу фіскального органу після зупинення реєстрації податкових накладних, позивачем були надані всі належні документи та пояснення. Проте, документи та пояснення не були взяті контролюючим органом до уваги, натомість відповідачем-2 зазначено підставу для відмови у реєстрації податкових накладних: "ненадання платником податку копій документів - розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків". Позивач вважає, що ним було виконані всі вимоги законодавства, необхідні для реєстрації податкових накладних, а тому відмова в реєстрації податкових накладних є протиправною, а податкові накладні мають бути зареєстровані.

Ухвалою суду від 15.02.2019 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито загальне позовне провадження.

ДФС України надано відзив на позовну заяву, в якому відповідач-1 просив відмовити у задоволенні позовних вимог та в обгрунтування своєї позиції зазначив, що відповідно до норм чинного законодавства повноваження ДФС України щодо реєстрації податкових накладних в ЄРПН є дискреційним повноваженням та виключною компетенцією уповноваженого органу.

ГУ ДФС у Дніпропетровській області надано відзив на позовну заяву, в якому відповідач-2 просив відмовити у задоволенні позовних вимог та в обґрунтування своєї позиції зазначив, що оскаржувані рішення комісії ГУ ДФС у Дніпропетровській області прийнято правомірно. Реєстрацію податкових накладних зупинено на підставі пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України. Відповідач-2 вказує, що за результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД: 77.11, 77.12, 77.39. Надані позивачем з поясненнями первинні документи у вигляді електронних файлів (в тому числі видаткові накладні, платіжні документи, пояснення до таблиць даних та інші) недоступні до перегляду (не відкриваються). Таким чином, відповідачем-2 зроблено висновок, що надані платником податку копії документів, не є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування та винесено оскаржувані рішення.

Представник позивача надав до суду відповідь на відзив, у якій підтримав позицію, що викладена у позовній заяві.

13.03.2019 року оголошено перерву у підготовчому засіданні до 19.03.2019 року, у зв`язку неявкою представника позивача у засідання; 19.03.2019 року оголошено перерву у підготовчому засіданні до 25.03.2019 року, у зв`язку неявкою представників відповідача у засідання; 25.03.2019 року оголошено перерву у підготовчому засіданні до 02.04.2019 року, у зв`язку з необхідністю надання відповідачами додаткових доказів; 02.04.2019 року закрито підготовче засідання та призначено розгляд справи по суті на 22.04.2019 року.

В судовому засіданні 22.04.2019 року представник позивача підтримав позовні вимоги, просив суд задовольнити позов в повному обсязі. Представник відповідачів проти задоволення позову заперечувала та просила суд відмовити суд в його задоволенні.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали, з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються вимоги позову, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив такі обставини справи.

ТОВ "СПЕЦГАЗСЕРВІС" зареєстровано як юридична особа 03.03.2001 року та перебуває на обліку як платник податків в Державній податковій інспекції у Соборному районі м. Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області.

У приватній власності ТОВ "СПЕЦГАЗСЕРВІС" перебувають нежитлові будівлі та споруди за адресою: м. Дніпро, вул. Будівельників, 34. Факт придбання нерухомого майна у власність ТОВ "СПЕЦГАЗСЕРВІС" підтверджується витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 31.07.2018 року за №132774344 та актом приймання-передачі нерухомого майна від 31.07.2018 року.

З метою здійснення господарської діяльності між ТОВ "СПЕЦГАЗСЕРВІС" (орендодавець) та ТОВ БК ПРОММЕРЕЖІ (орендар), укладено договір оренди будівельної спецтехніки та обладнання № ОТ/7 від 24.07.2018 року.

Відповідно до умов цього договору орендодавець передає, а орендар приймає у строкове платне користування (оренду) спеціальну будівельну техніку (обладнання) згідно переліку, зазначеного у додатку № 1 - специфікації (п. 1.1, п. 1.2 договору).

За змістом п. 1.6 договору механізми повинні бути передані орендарю за актом приймання-передачі у кожному випадку надання в оренду механізмів окремо.

Механізми призначені для використання в комплексних будівельних роботах з реконструкції інженерних комунікацій водопроводу і каналізації в районі вентиляційного ствола № 13 (п. 2.1 договору).

Розділом 3 договору визначено розмір, порядок та умови орендної плати. Розмір орендної плати визначається сторонами згідно розрахунку вартості орендної плати, підписаної обома сторонами. Орендна плата нараховується щомісячно за фактичний час перебування механізмів в оренді (час обчислюється як правило в машино-годинах); компенсації вартості доставки техніки на об`єкт і використаних паливно-мастильних матеріалів, та оформлюється актом надання послуг з оренди механізмів.

Механізми надаються на умовах 100% передоплати згідно специфікації (додаток № 1). Остаточний розрахунок з орендодавцем за всі надані за договором механізми орендар проводить протягом 20 банківських днів з моменту підписання акту остаточного надання послуг оренди в цілому (п. п. 3.3, 3.4 договору).

Специфікацією, яка є додатком № 1 до договору №ОТ/7 від 24.07.2018 року, визначений перелік механізмів, які підлягають передачі в оренду орендарю відповідно до умов вказаного договору.

На підставі умов договору, позивачем виставлено ТОВ БК ПРОММЕРЕЖІ рахунки для оплати: № 2 від 25.07.2018 року, № 5 від 31.07.2018 року, які оплачено орендарем:

- 25.07.2018 року на суму 1 913 000,00 грн, що підтверджується платіжним дорученням № 8 від 25.07.2018 року;

- 31.07.2018 року на суму 916 000,00 грн, що підтверджується платіжним дорученням №9 від 31.07.2018 року.

Факт здійснення платежу також підтверджується виписками з рахунку позивача за період з 25.07.2018 року до 31.07.2018 року.

25.07.2018 року на дату виникнення податкових зобов`язань позивачем складено та 09.08.2018 року направлено на реєстрацію до ЄРПН податкову накладну №2 від 25.07.2018 року на загальну суму 1 913 000,00 грн, в тому числі ПДВ 20% - 313 833,33 грн (а. с. 16).

09.08.2018 року від автоматизованої системи Єдине вікно подання електронних документів ДФС України надійшла квитанції №1, з якої вбачається, що документ прийнято, реєстрація зупинена (а. с. 138).

Підставами для зупинення реєстрації податкової накладної вказано наступні виявлені помилки: обсяг постачання товару/послуги 77.11,77.12,77.39 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам пп. 2.1 п. 2 Критеріїв ризиковості платника податку. Товариству запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

23.08.2018 року ТОВ "СПЕЦГАЗСЕРВІС" було подано до Державної податкової інспекції у Соборному районі м. Дніпра повідомлення №1 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операції по ПН/РК, реєстрація якої зупинено, з відповідними поясненнями (а.с. 21).

Разом з поясненнями позивачем надано копії документів на підтвердження здійснення господарських операцій, які містяться в матеріалах справи та досліджені судом під час розгляду справи.

Комісією ГУ ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення № 895914/30773594 від 28.08.2018 року про відмову у реєстрації податкової накладної №2 від 25.07.2018 року (а. с. 25).

Вказане рішення прийнято з підстав ненадання платником податку копій документів, а саме: розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків.

Позивач, не погодившись з прийнятим рішенням відповідача-2, оскаржив його до ДФС України.

Рішеннями комісії ДФС України з питань розгляду скарг № 31002/30773594/2 від 17.09.2018 року залишено скаргу позивача без задоволення та рішення комісії ГУ ДФС у Дніпропетровській області про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін (а.с. 30).

31.07.2018 року на дату виникнення податкових зобов`язань позивачем складено та 14.08.2018 року направлено на реєстрацію до ЄРПН податкову накладну №4 від 31.07.2018 року на загальну суму 916 000,00 грн, в тому числі ПДВ 20% - 152 667,62 грн (а. с.33).

14.08.2018 року від автоматизованої системи Єдине вікно подання електронних документів ДФС України надійшла квитанція №1, з якої вбачається, що документ прийнято, реєстрація зупинена (а. с.139).

Підставами для зупинення реєстрації податкової накладної вказано наступні виявлені помилки: обсяг постачання товару/послуги 77.11,77.12,77.39 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам пп. 2.1 п. 2 Критеріїв ризиковості платника податку. Товариству запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

23.08.2018 року ТОВ "СПЕЦГАЗСЕРВІС" було подано до Державної податкової інспекції у Соборному районі м. Дніпра повідомлення №2 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операції по ПН/РК, реєстрація якої зупинено, з відповідними поясненнями (а.с. 36).

Разом з поясненнями позивачем надано копії документів на підтвердження здійснення господарських операцій, які містяться в матеріалах справи та досліджені судом під час розгляду справи.

Комісією ГУ ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято рішення № 895915/30773594 від 28.08.2018 року про відмову у реєстрації податкової накладної № 4 від 31.07.2018 року (а. с.37).

Вказане рішення прийнято з підстав ненадання платником податку копій документів, а саме: розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків.

Позивач, не погодившись з прийнятим рішенням відповідача-2, оскаржив його до ДФС України.

Рішеннями комісії ДФС України з питань розгляду скарг № 31019/30773594/2 від 17.09.2018 року залишено скаргу позивача без задоволення та рішення комісії ГУ ДФС у Дніпропетровській області про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін (а.с. 42).

Вирішуючи спір по суті заявлених позовних вимог, суд виходить з наступного.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України (далі - ПК України) на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з пунктом 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відповідно до пункту 12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 року (далі - Порядок №1246) після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 ПК України; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 ПК України (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Аналогічні приписи наведені у пункті 201.16 статті 201 ПК України, згідно яких реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінету Міністрів України.

Відповідно до пункту 12 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 року № 117 (далі - Порядок №117) у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складання податкової накладної/розрахунку коригування; 2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД / послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена; 3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (их) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (пункт 13 Порядку №117).

З матеріалів справи встановлено, що зупинення реєстрації податкових накладних №2 від 25.07.2018 року та №4 від 31.07.2018 здійснено на підставі Критеріїв ризиковості платника податку викладених в листі ДФС від 21.03.2018 року №959/99-99-07-18, а саме зазначено, що ПН/РК відповідає вимогам пп.2.1 п.2 Критеріїв ризиковості платника податку.

Відповідно до п.п. 2.1 п. 2 Критеріїв ризиковості платника податку, зазначених у Листі Державної фіскальної служби України №959/99-99-07-18 від 21.03.2018 року, податкові накладні/розрахунки коригування, складені платниками податку, перевіряються на відповідність ознакам ризиковості здійснення операцій: обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування, яку (ий) подано на реєстрацію в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75 відсотків загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД та послуг з кодами згідно з ДКПП, перелік яких визначено ДФС відповідно до додатка, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в Таблиці даних платника податку як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється).

Однак, в квитанціях про зупинення від 09.08.2018 року та 14.08.2018 року не зазначено, якій саме вимозі пп.2.1 п.2 Критеріїв ризиковості відповідають податкові накладні.

Отже, контролюючим органом порушено принцип обґрунтованості рішення суб`єкта владних повноважень, оскільки пунктом 13 Порядку №117 прямо встановлено обов`язок контролюючого органу зазначити конкретний виду критерію із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку.

Водночас, відповідачем-2 не надано доказів, з яких можливо встановити обставини через які відповідач-2 дійшов висновку про відповідність податкових накладних критеріям ризиковості платника податку.

Згідно з пунктами 14, 15 Порядку № 117 перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством. Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній / розрахунку коригування. Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні/розрахунки коригування складені на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображені однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з УКТЗЕД або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг).

Пунктами 18-21 Порядку № 117 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів. Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС). Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі. Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Як встановлено судом, що не заперечується відповідачами, позивачем, у спосіб визначений Порядком №117, направлено фіскальному органу пояснення та копії первинних документів на підтвердження господарської операції.

В судовому засіданні встановлено, що підставою для прийняття рішення про відмову у реєстрації накладних стало не відкриття поданих позивачем документів програмним забезпеченням відповідача-2. На підтвердження цих обставин відповідачем-2 надано суду копію протоколу засідання Комісії ГУ ДФС у Дніпропетровській області від 28.08.2018 року та скриншот з переліком поданих позивачем з поясненнями і повідомленням документами (а.с. 147-148).

Суд критично оцінює надані докази, оскільки як встановлено в судовому засіданні та не спростовано представником відповідачів, усі документи, надіслані разом з повідомленням до фіскального органу були подані у форматі PDF (розмір не перевищував 2МБ), що відповідає вимогам до оформлення електронних документів.

Таким чином, суд приходить до висновку про виконання позивачем вимог пунктів 14, 15 Порядку № 117 та подання документів у належному форматі, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.

Отже, судом під час розгляду справи встановлено, що позивачем подано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні, щодо яких заявлені позовні вимоги. ГУ ДФС у Дніпропетровській області за наслідками проведеного моніторингу встановлено відповідність податкових накладних вимогам пп.2.1 п.2 Критеріїв ризиковості платника податку та запропоновано ТОВ "СПЕЦГАЗСЕРВІС" надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних. Позивачем надані пояснення та копії первинних документів, складених під час здійснення відповідних господарських операцій, що підтверджено матеріалами справи.

Підставою для відмови в реєстрації податкових накладних №2 від 25.07.2018 року та №4 від 31.07.2018 року в оскаржуваних рішеннях комісією ГУ ДФС у Дніпропетровській області зазначено ненадання платником податку копій документів - розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків. Проте, не вказано, з яких підстав подані позивачем документи - платіжні доручення та банківські виписки не прийняті або складені з порушенням законодавства, які вимоги законодавства порушено при складанні документів.

Відповідно до частини 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідачем-2 не доведено, що оскаржувані рішення прийнято обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, неупереджено, добросовісно та розсудливо.

Таким чином, оскаржувані рішення комісії ГУ ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №895914/30773594 від 28.08.2018 року та №895915/30773594 від 28.08.2018 року є протиправними та підлягають скасуванню.

Щодо доводів відповідача-1, що питання реєстрації податкових накладних в реєстрі є дискреційною функцією фіскального органу, суд зазначає наступне.

Дискреційні повноваження - це законодавчо встановлена компетенція владних суб`єктів, яка визначає ступінь самостійності її реалізації з урахуванням принципу верховенства права; ці повноваження полягають в застосуванні суб`єктами адміністративного розсуду при здійсненні дій і прийнятті рішень.

Отже, у разі відсутності у суб`єкта владних повноважень законодавчо закріпленого права адміністративного розсуду при вчиненні дій/прийнятті рішення, та встановлення у судовому порядку факту протиправної поведінки відповідача, зобов`язання судом суб`єкта прийняти рішення конкретного змісту не можна вважати втручанням у дискреційні повноваження, адже саме такий спосіб захисту порушеного права є найбільш ефективним та направлений на недопущення свавілля в органах влади.

Суд зазначає, що дискреційні функції ДФС України як суб`єкта владних повноважень під час прийняття рішення щодо реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних чітко визначені законом, оскільки чинним законодавством визначений вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Оскільки під час розгляду справи у суді позивачем доведено надання ним до ГУ ДФС у Дніпропетровській області документів, які є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних №2 від 25.07.2018 року та №4 від 31.07.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, суд вважає, що, у даному випадку, у відповідача-1 відсутня дискреція як можливість вибору на власний розсуд одного з декількох варіантів управлінських рішень, у зв`язку з чим повний та ефективний захист порушеного права позивача може бути здійснений шляхом зобов`язання ДФС України здійснити реєстрацію податкових накладних №2 від 25.07.2018 року та №4 від 31.07.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

На підставі частини 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З урахуванням вищевикладеного, ГУ ДФС у Дніпропетровській області не доведено правомірності та обґрунтованості оскаржуваних рішень, а тому, виходячи зі змісту заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та доказів, наявних в матеріалах справи, рішення ГУ ДФС у Дніпропетровській області про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних №895914/30773594 від 28.08.2018 року та №895915/30773594 від 28.08.2018 року є протиправними та підлягають скасуванню, а порушене право позивача підлягає відновленню шляхом зобов`язання ДФС України зареєструвати податкові накладні №2 від 25.07.2018 року та №4 від 31.07.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

У відповідності до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем при зверненні до суду понесені судові витрати, пов`язані зі сплатою судового збору за подання позову до суду в розмірі 3524 грн., що підтверджується платіжними дорученнями №330 від 20.12.2018 року та №331 від 20.12.2018 року.

Отже, на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань ГУ ДФС у Дніпропетровській області, комісією якої порушені права позивача, підлягає стягненню сплачений судовий збір у розмірі 3524 грн.

На підставі викладеного, керуючись статтями 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "СПЕЦГАЗСЕРВІС" (адреса: 49000, м. Дніпро, вул. Будівельників, 34; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України: 30773594) до Державної фіскальної служби України (адреса: 04053, м. Київ, Львівська пл., 8; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України: 39292197), Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (адреса: 49000, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, 17; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України: 39394856) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити повністю.

Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №895914/30773594 від 28.08.2018 року та №895915/30773594 від 28.08.2018 року.

Зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю "СПЕЦГАЗСЕРВІС" від 25.07.2018 року № 2 та від 31.07.2018 року № 4 в Єдиному реєстрі податкових накладних

Присудити на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "СПЕЦГАЗСЕРВІС" за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Дніпропетровській області судові витрати у розмірі 3524 (три тисячі п`ятсот двадцять чотири) гривні.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 частини 1 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення в повному обсязі складено 02 травня 2019 року.

Суддя М.В. Бондар

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.04.2019
Оприлюднено23.05.2019
Номер документу81883476
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/41/19

Ухвала від 12.05.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Бондар Марина Володимирівна

Ухвала від 29.04.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Бондар Марина Володимирівна

Ухвала від 06.02.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Бондар Марина Володимирівна

Ухвала від 27.01.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Бондар Марина Володимирівна

Ухвала від 09.08.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

Ухвала від 09.08.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

Ухвала від 07.06.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

Ухвала від 07.06.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

Рішення від 22.04.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Бондар Марина Володимирівна

Рішення від 21.02.2019

Цивільне

Локачинський районний суд Волинської області

Кідиба Т. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні