КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 травня 2019 року м. Кропивницький Справа № 340/749/19
Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Сагуна А.В., розглянувши в порядку спрощеного провадження без повідомлення (виклику) сторін адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Базис" до Державної служби України з безпеки на транспорті про визнання протиправною та скасування постанови, -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Базис" звернулося до суду з позовною заявою, в якій просить визнати протиправною та скасувати постанову управління Укртрансбезпеки у Кіровоградській області Державної служби України з безпеки на транспорті про застосування адміністративно-господарського штрафу №043776.
В обґрунтування вимог позивач зазначив, що оскаржувана постанова є протиправною, а тому підлягає скасуванню, оскільки водієм були надані всі необхідні документи при проведенні перевірки.
Також позивач не належно повідомлений про дату та час розгляду справи щодо скоєного порушення.
Представником відповідача надано відзив на позовну заяву, згідно якого заперечує проти задоволення позовних вимог, оскільки оскаржувану постанову винесено обґрунтовано, за порушення, які мали місце та із дотриманням процедури визначеної законодавством про автомобільний транспорт. Також, зазначив, що позивача вчасно було повідомлено про розгляд справи. (а.с. 47-52).
Дослідивши та оцінивши надані докази, суд встановив наступне.
11.12.2018 співробітниками Управління Укртрансбезпеки в м. Тернопіль по вул. Будьоного проводилась рейдова перевірка. Під час цієї перевірки виявлено транспортний засіб DAF XF 95.430 д/н НОМЕР_1 , якими здійснювалися перевезення вантажів на договірних умовах, без оформлення тахокарти у кількості передбаченої законодавством, за наслідками чого складено акт № 111790 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом (а.с. 58). Водій відмовився від підписання акту та надання пояснень, що було відображено у зазначеному акті (а.с. 58).
Повідомлення про розгляд справи від 08 січня 2019 року № 27-1-03/78 було відправлено поштовим рекомендованим відправленням та отримано Позивачем 16 січня 2019 року про що свідчить з роздруківка з офіційного сайту Укрпочта (а.с. 57, 59, 62).
За результатами розгляду справи заступником начальника Управління Укртрансбезпеки у Кіровоградській області винесено постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу № 043776 від 15.10.2018 за порушення ст. 48 Закону України Про автомобільний транспорт та відповідно до ст. 60 Закону України Про автомобільний транспорт застосовано адміністративно-господарський штраф в розмірі 100 неоподаткованих мінімумів доходів громадян (а.с. 56).
Проаналізувавши викладене, суд зазначає наступне.
Згідно ч. 8 ст. 53 Закону України Про автомобільний транспорт від 5 квітня 2001 року №2344-III (далі - Закон №2344-III) водії транспортних засобів, що належать резидентам або нерезидентам України, зобов`язані допускати до перевірки тахографів посадових осіб центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, надавати їм реєстраційні листки режиму праці та відпочинку водіїв - тахокарти, а також, у разі якщо у транспортному засобі використовуються цифрові тахографи, роздруковувати на паперовому носії інформацію про роботу та відпочинок водіїв.
Відповідно до ст. 48 Закону №2344-III автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення.
Документами для здійснення внутрішніх перевезень вантажів є: для автомобільного перевізника - документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством; для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством.
Згідно ст. 18 Закону №2344-III з метою організації безпечної праці та ефективного контролю за роботою водіїв транспортних засобів автомобільні перевізники зобов`язані: організовувати роботу водіїв транспортних засобів, режими їх праці та відпочинку відповідно до вимог законодавства України; здійснювати заходи, спрямовані на забезпечення безпеки дорожнього руху; забезпечувати виконання вимог законодавства з питань охорони праці; здійснювати організацію та контроль за своєчасним проходженням водіями медичного огляду, забезпечувати їх санітарно-побутовими приміщеннями й обладнанням.
За правилами абз. 2,3, п. 15 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 листопада 2006 року №1567 (далі - Порядок) під час проведення рейдової перевірки Укртрансінспекція перевіряється виключно: наявність визначених статтями 39 і 48 Закону №2344-ІІІ документів, на підставі яких здійснюються перевезення автомобільним транспортом; додержання вимог статей 53, 56, 57 і 59 Закону №2344-ІІІ; додержання водієм режиму праці та відпочинку,
Відповідно до п. 1.2 Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв`язку України, затвердженого наказом Міністерства транспорта та зв`язку від 7 червня 2010 року №340 (далі - Положення №340) це Положення встановлює особливості регулювання робочого часу та часу відпочинку водіїв колісних транспортних засобів (далі - водії) та порядок його обліку.
Згідно п. 1.3 Положення №340 вимоги цього Положення поширюються на автомобільних перевізників та водіїв, які здійснюють внутрішні перевезення пасажирів чи/та вантажів колісними транспортними засобами (далі - ТЗ).
Відповідно до п. 6.1 Положення №340 вантажні автомобілі з повною масою понад 3,5 тонн повинні бути обладнані діючими та повіреними тахографами.
Згідно п. 1.3. Інструкції з використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільному транспорті, затвердженої наказом Міністерства транспорту і зв`язку від 24 червня 2010 року №385 (далі - Інструкція) ця Інструкція поширюється на суб`єктів господарювання, які провадять діяльність у сфері надання послуг з перевезення пасажирів та/або вантажів автомобільними транспортними засобами (крім таксі).
Відповідно до положень п. 3.3 Інструкції водій транспортного засобу, обладнаного тахографом:
-своєчасно встановлює, змінює і заповнює тахокарти та забезпечує їх належне зберігання;
-використовує тахокарти (у разі використання аналогового тахографа) або у разі використання цифрового тахографа - особисту картку водія кожного дня, протягом якого керував транспортним засобом;
-має при собі: протокол про перевірку та адаптацію тахографа до транспортного засобу; заповнені тахокарти у кількості, що передбачена ЄУТР, або картку водія чи роздруківку даних роботи тахографа у разі обладнання транспортного засобу цифровим тахографом;
Згідно положень п. 3.6 Інструкції перевізники забезпечують належну експлуатацію тахографів та транспортних засобів з установленими тахографами та згідно з вимогами ЄУТР здійснюють періодичні інспекції, які включають перевірку:
-дотримання вимог щодо періодів роботи та відпочинку водіїв та їх відповідність параметрам руху, зареєстрованим тахографом;
-наявності у водіїв транспортних засобів тахокарт у кількості, визначеній пунктом 3.3 цього розділу, або наявності та чинності картки для цифрового тахографа;
-строків зберігання відповідної інформації, отриманої за допомогою тахографа, протоколів перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу та повірки тахографа.
Відповідно до ст. 12 34 ЕВРОПЕЙСКИХ СОГЛАШЕНИЙ, касающихся работы экипажей транспортных средств, производящих международные автомобильные перевозки (ЕСТР) (дата підписання - 01.07.70, дата приєднання Україною 07.09.2005)
7. a) Если водитель управляет транспортным средством, оснащенным контрольным устройством в соответствии с добавлением 1, то он должен быть в состоянии предъявить всякий раз, когда этого потребует инспектирующее должностное лицо:
i) регистрационные листки за текущую неделю и листки, использованные водителем в течение предыдущих 15 календарных дней;
ii) карточку водителя, если она у него имеется; и
iii) любые записи, сделанные вручную, и распечатки, сделанные в течение текущей недели и предыдущих 15 календарных дней, как это требуется в соответствии с настоящим Соглашением.
Начиная с даты применения, установленной в статье 13-бис настоящего Соглашения, периоды времени, упомянутые в подпунктах i) и iii), должны охватывать текущий день и предыдущие 28 календарных дней.
b) Если водитель управляет транспортным средством, оснащенным контрольным устройством в соответствии с добавлением 1B, то он должен быть в состоянии предъявить всякий раз, когда этого потребует инспектирующее должностное лицо:
i) карточку водителя, владельцем которой он является;
ii) любые записи, сделанные вручную, и распечатку, сделанную в течение текущей недели и предыдущих 15 календарных дней, как это требуется в соответствии с настоящим Соглашением;
iii) регистрационные листки, соответствующие тому же периоду времени, о котором говорится в предыдущем подпункте и в течение которого он управлял транспортным средством, оснащенным контрольным устройством в соответствии с добавлением 1.
Начиная с даты применения, установленной в статье 13-бис настоящего Соглашения, периоды времени, упомянутые в подпункте ii), должны охватывать текущий день и предыдущие 28 календарных дней.
З огляду на викладене, водієм ТОВ "Базис" було правомірно надано тільки дві тахокарти, оскільки попередні 28 днів автомобілем не здійснювалися перевезення, а водій з 10.11.2018 по 10.12.2018 перебував у відпустці (а.с. 15-17).
Згідно абз. 3 ч. 1 статті 60 Закону №2344-III за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи за: надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтями 39 та 48 цього Закону, - штраф у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Отже, однією з підстав відповідальності за порушення законодавства про автомобільний транспорт, передбачених ст. 60 Закону України Про автомобільний транспорт є надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких встановлений статтями 39, 48 вказаного Закону.
Таким чином, співробітники Управління Укртрансбезпеки у Кіровоградській області протиправно дійшли висновку, щодо відсутності у водія ТОВ "Базис" тахокарт у кількості передбаченій Інструкцією.
Також, суду зазначає, що відповідно до положень п. 26 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 листопада 2006 р. N 1567 про час і місце розгляду справи про порушення уповноважена особа суб`єкта господарювання повідомляється під розписку чи рекомендованим листом із повідомленням.
Судом раніше було встановлено, що повідомленням про розгляд справи від 08 січня 2019 року № 27-1-03/78 було відправлено поштовим рекомендованим відправленням та отримано Позивачем 16 січня 2019 року про що свідчить з роздруківка з офіційного сайту Укрпочта (а.с. 57, 59, 62).
При цьому, справа розглядалась 15.01.2019, тобто позивач отримав повідомлення про розгляд справи, наступного дня після розгляду самої справи, а тому у нього навіть не було можливості надати пояснення і (або) документи на підтвердження своєї позиції.
З огляду на викладене, позивач був неналежно повідомлений про дату та час розгляду його справи, а тому було порушено його право щодо подання пояснень і (або) документів на підтвердження своєї позиції.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що оскаржувана постанова, не відповідає вимогам, визначеним ч. 2 ст. 2 КАС України, оскільки прийнята необґрунтовано та без урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, тому позов про визнання її протиправною та скасування підлягає задоволенню.
Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України на користь позивача підлягають документально підтверджені витрати по сплаті судового збору у розмірі 1921 грн. за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.139, 246, Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю "Базис" (вул. Радянська, 16, смт. Олександрівка, Олександрійський район, Кіровоградська область, 27300, код ЄДРПОУ 32789124) до Державної служби України з безпеки на транспорті (пр-т Перемоги, 14, м. Київ, 01135, код ЄДРПОУ 39816845) про визнання протиправною та скасування постанови - задовольнити.
Визнати протиправною та скасувати постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу № 043776 від 15.10.2018, винесену заступником начальника Управління Укртрансбезпеки у Кіровоградській області, якою постановлено стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Базис" адміністративно-господарський штраф у розмірі 1700 грн.
Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Базис" здійснені ним судові витрати на оплату судового збору в сумі 1921 грн. (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна грн.) за рахунок бюджетних асигнувань Державної служби України з безпеки на транспорті.
Рішення набирає законної сили у порядку та строки, встановлені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України, та може бути оскаржене у порядку та строки, встановлені статтями 293, 295-296 та пунктом 15.5 Перехідних положень цього Кодексу.
Суддя Кіровоградського
окружного адміністративного суду А.В. Сагун
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.05.2019 |
Оприлюднено | 23.05.2019 |
Номер документу | 81885428 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
А.В. Сагун
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні