ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
Іменем України
23 травня 2019 рокуСєвєродонецькСправа № 360/1219/19
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Свергун І.О., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДФС у Луганській області до товариства з обмеженою відповідальністю Лисичанськспецбуд про надання дозволу на погашення податкового боргу за рахунок майна платника, що перебуває у податковій заставі,
ВСТАНОВИВ:
22.03.2019 до Луганського окружного адміністративного суду надійшов вищевказаний позов, в обґрунтування якого позивач послався на те, що рішеннями Луганського окружного адміністративного суду від 08.12.2016 по справі № 812/1363/16 та від 12.09.2018 по справі № 1240/2505/18 стягнуто з відповідача податковий борг. На виконання положень ст.ст. 87, 95 ПКУ Головним управлінням ДФС у Луганській області надіслано до обслуговуючих відповідача банків інкасові доручення, за якими банком надано повідомлення або про часткове виконання на незначні суми, або про повернення доручень без виконання у зв`язку з відсутністю коштів на рахунку, що свідчить про неможливість здійснити погашення податкового боргу шляхом стягнення грошових коштів з рахунків відповідача.
Керуючись нормами статей 88 та 89 ПКУ за актом опису майна (щодо заміни предмета податкової застави) від 14 лютого 2014 року, в податкову заставу було внесено майно на загальну суму 139569,35 грн; за актом опису майна (щодо заміни предмета податкової застави) № 8 від 10 липня 2015 року в податкову заставу було внесено майно на загальну суму 38682,54 грн; за актом опису майна (щодо заміни предмета податкової застави) від 01 липня 2016 року в податкову заставу було внесено майно на загальну суму 132980,49 грн; за актом опису майна № 3 від 29 травня 2018 року в податкову заставу було внесено майно на загальну суму 1208162,19 грн.
Станом на 31.03.2019 згідно інтегрованої картки платника податку на додану вартість загальна заборгованість відповідача становить 1114389,73 грн. Тому позивач просив надати дозвіл Головному управлінню ДФС у Луганській області на погашення податкового боргу з податку на додану вартість за рахунок майна Товариства з обмеженою відповідальністю Лисичанськспецбуд (код ЄДРПОУ 03385911) що перебуває у податковій заставі згідно актів опису майна від 14 лютого 2014 року, № 8 від 10 липня 2015 року, від 01 липня 2016 року, № 3 від 29 травня 2018 року.
Ухвалою суду від 25.03.2019 позов було залишено без руху для усунення недоліків. У встановлений судом строк позивачем недоліки було усунуто.
Ухвалою суду від 04.04.2019 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в справі, визначено здійснювати розгляд справи за правилами загального позовного провадження та призначено в справі підготовче засідання.
24.04.2019 від відповідача надійшла заява про визнання позовних вимог та розгляд справи без участі уповноваженого представника (арк. спр. 58).
Ухвалою суду від 25.04.2019 закрито підготовче провадження в справі та призначено справу до розгляду по суті в відкритому судовому засіданні.
20.05.2019 позивач подав до суду заяву про надання доказів, в якій зазначив, що з метою погашення податкового боргу відповідачем ДПІ у м. Лисичанську Головного управління ДФС у Луганській області було виставлено 04.01.2012 податкову вимогу форми Ю № 1, яка була вручена посадовій особі відповідача та оскаржена не була.
У відповідності до положень ст.ст. 87, 95 ПКУ та на виконання судових рішень Луганського окружного адміністративного суду Головним управлінням ДФС у Луганській області надіслано до обслуговуючих відповідача банків інкасові доручення № 75 від 18 січня 2018 року, № 263 від 22 березня 2018 року, № 486 від 06 грудня 2017 року, № 999 від 01 листопада 2018 року, № 1000 від 01 листопада 2018 року, № 1002 від 01 листопада 2018 року, №1003 від 01 листопада 2018 року, № 1005 від 01 листопада 2018 року, № 18 від 09 січня 2019 року, № 101 від 24 січня 2019 року, № 108 від 04 лютого 2019 року, № 189 від 13 лютого 2019 року, № 258 від 14 березня 2019 року, № 261 від 14 березня 2019 року.
Тому позивач просив суд задовольнити позовні вимоги про надання дозволу на погашення податкового боргу з податку на додану вартість в сумі 750756,78 грн за рахунок майна платника, що перебуває у податковій заставі.
Відповідно до частини 9 статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Враховуючи положення статті 205 КАС України, суд вважає за можливе розглянути дану справу в порядку письмового провадження за наявними матеріалами у справі.
Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 72-76 Кодексу адміністративного судочинства України, дійшов такого.
Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, установлених законом.
Відповідно до п.п. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до п. 14.1.175 ст. 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.
Відповідно до п. 38.1 ст. 38 Податкового кодексу України виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк.
Відповідно до п. 95.1 ст. 95 Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Відповідно до п. 95.2 ст. 95 Податкового кодексу України, стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Відповідно до п. 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Контролюючий орган звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.
Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття контролюючим органом рішення про погашення усієї суми податкового боргу. Рішення контролюючого органу підписується керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу та скріплюється гербовою печаткою контролюючого органу. Перелік відомостей, які зазначаються у такому рішенні, встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Відповідно до п. 95.4 Податкового кодексу України контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Підпунктами 87.1 статті 87 Податкового кодексу України визначено, що джерелами самостійної сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів.
Джерелом самостійної сплати грошових зобов`язань з податку на додану вартість є суми коштів, джерела яких зазначені в абзаці першому цього пункту та обліковуються в системі електронного адміністрування податку на додану вартість. У разі сплати податкових зобов`язань, що виникли до 1 липня 2015 року, та/або погашення податкового боргу за податковими зобов`язаннями, що виникли до 1 липня 2015 року, перерахування коштів до бюджету здійснюється безпосередньо з поточних рахунків платника податків, відкритих у банках.
Сплату грошових зобов`язань або погашення податкового боргу платника податків з відповідного платежу може бути здійснено також:
а) за рахунок надміру сплачених сум такого платежу (без заяви платника);
б) за рахунок помилково та/або надміру сплачених сум з інших платежів (на підставі відповідної заяви платника) до відповідних бюджетів з урахуванням особливостей, визначених у пункті 43.4-1 статті 43 цього Кодексу;
в) за рахунок суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість (на підставі відповідної заяви платника) до Державного бюджету України.
Джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами (підпункт 87.2 статті 87 Податкового кодексу України).
Із зазначених норм випливає, що контролюючий орган насамперед здійснює заходи щодо погашення податкового боргу платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, лише в разі недостатності коштів - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Судом установлено, що відповідач - товариство з обмеженою відповідальністю Лисичанськспецбуд (далі - відповідач, ТОВ Лисичанськспецбуд ), зареєстроване, як юридична особа 06.03.1993 за № 1 381 145 0000 001637 та перебуває на податковому обліку в ДПІ у м. Лисичанську ГУ ДФС у Луганській області (арк. спр. 7-9, 35-44).
Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 08.12.2016 в справі № 812/1363/16 позовні вимоги Державної податкової інспекції у м. Лисичанську Головного управління ДФС у Луганській області до товариства з обмеженою відповідальністю Лисичанськспецбуд про стягнення податкової заборгованості у сумі 248670,62 грн задоволено повністю, стягнуто з Товариства з обмеженою відповідальністю Лисичанськспецбуд (код ЄДРПОУ 03385911, місцезнаходження: 93100, Луганська область, м. Лисичанськ, вул. О. Дундича, буд. 20-А) з розрахункових рахунків у банках, обслуговуючих цього платника податковий борг з податку на додану вартість за період з 11.05.2015 по 31.10.2016 у розмірі 248670,62 грн (арк. спр. 19-21).
Рішенням Луганського окружного адміністративного суду від 12.09.2018 в справі № 1240/2505/18 адміністративний позов Головного управління ДФС у Луганській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Лисичанськспецбуд про стягнення податкового боргу задоволено, стягнуто кошти з рахунків платника податків Товариства з обмеженою відповідальністю Лисичанськспецбуд (ідентифікаційний код: 03385911, місцезнаходження: 93100, Луганська обл., місто Лисичанськ, вулиця О. Дундича) у банках, що обслуговують зазначеного платника та з рахунку платника в системі електронного адміністрування податку на додану вартість, в рахунок погашення податкового боргу в загальній сумі 502086,16 грн. за період з 18.05.2016 року по 20.03.2018 року на користь Державного бюджету України (арк. спр. 22-24).
Відповідно до пункту 59.1. статті 59 Податкового кодексу України у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
На виконання статті 59 Податкового кодексу України державною податковою інспекцією у м. Лисичанську Головного управління Міндоходів у Луганській області виставлено відповідачу податкову вимогу від 04.01.2012 № 1, яку отримано директором ТОВ Лисичанськспецбуд (арк. спр. 75).
Поняття податкової застави та порядок її реєстрації в державному реєстрі обтяжень рухомого майна регулюється статтею 89 Податкового кодексу України.
Пунктом 89.3 ст. 89 Податкового кодексу визначено, що майно, на яке поширюється право податкової застави, оформлюється актом опису.
До акта опису включається ліквідне майно, яке можливо використати як джерело погашення податкового боргу.
Опис майна у податкову заставу здійснюється на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, яке пред`являється платнику податків, що має податковий борг.
Акт опису майна, на яке поширюється право податкової застави, складається податковим керуючим у порядку та за формою, що затверджені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Відмова платника податків від підписання акта опису майна, на яке поширюється право податкової застави, не звільняє такого платника податків від поширення права податкової застави на описане майно. У такому випадку опис здійснюється у присутності не менш як двох понятих.
Відповідно до п.п. 89.1.1, 89.1.2 п. 89.1 ст. 89 Податкового кодексу України право податкової застави виникає, зокрема: у разі несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов`язання, самостійно визначеної платником податків у податковій декларації, - з дня, що настає за останнім днем зазначеного строку; у разі несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов`язання, самостійно визначеної контролюючим органом, - з дня виникнення податкового боргу.
Відповідно до п. 89.8 ст. 89 Податкового кодексу України контролюючий орган зобов`язаний безоплатно зареєструвати податкову заставу у відповідному державному реєстрі.
Згідно з актом опису майна (щодо заміни предмета податкової застави) від 14.02.2014 в податкову заставу було внесено майно на загальну суму 139569,35 грн; згідно з актом опису майна (щодо заміни предмета податкової застави) № 8 від 10.07.2015 в податкову заставу було внесено майно на загальну суму 38682,54 грн; згідно з актом опису майна (щодо заміни предмета податкової застави) від 01.07.2016 в податкову заставу було внесено майно на загальну суму 132980,49 грн; згідно з актом опису майна № 3 від 29.05.2018 в податкову заставу було внесено майно на загальну суму 1208162,19 грн (арк. спр. 11-14).
Згідно з Витягами про реєстрацію в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна від 22.08.2016 № 50171023, від 28.07.2017 № 52993085, від 29.01.2018 № 54698038 та від 29.05.2018 на підставі актів опису від 14.02.2014, від 01.07.2016, № 8 від 10.07.2015 та № 3 від 29.05.2018 відповідно ДПІ у м. Лисичанську накладено публічне обтяження на активи платника податків згідно з актами опису майна від 14.02.2014, від 01.07.2016, № 8 від 10.07.2015 та № 3 від 29.05.2018, обтяжувач - ДПІ у м. Лисичанську Головного управління ДФС у Луганській області, Головне управління ДФС у Луганській області, боржник - ТОВ Лисичанськспецбуд (арк. спр. 15-18).
Позивачем до банку платника були направлені інкасові доручення (розпорядження) від 18.01.2018 № 75, від 22.03.2018 № 263, від 06.12.2017 № 486, від 01.11.2018 № 999, від 01.11.2018 № 1000, від 01.11.2018 № 1002, від 01.11.2018 № 1003, від 01.11.2018 № 1005, від 09.01.2019 № 18, від 24.01.2019 № 101, від 04.02.2019 № 108, від 13.02.2019 № 189, від 14.03.2019 № 258, від 14.03.2019 № 261. Інкасові доручення (розпорядження) від 18.01.2018 № 75, від 22.03.2018 № 263, від 06.12.2017 № 486, від 01.11.2018 № 999 повернуто з частковою оплатою, а інкасові доручення (розпорядження) від 01.11.2018 № 1000, від 01.11.2018 № 1002, від 01.11.2018 № 1003, від 01.11.2018 № 1005, від 09.01.2019 № 18, від 24.01.2019 № 101, від 04.02.2019 № 108, від 13.02.2019 № 189, від 14.03.2019 № 258, від 14.03.2019 № 261 були повернені без виконання у зв`язку з відсутністю на рахунках платника - ТОВ Лисичанськспецбуд грошових коштів (арк. спр. 25-32, 76-81).
Таким чином, за наданих документів судом установлено, що стягнення коштів з рахунків платника податків не можливе. На час розгляду справи судом сума податкового боргу відповідачем не сплачена (арк. спр. 33-35).
Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що позивачем належним чином здійснені всі необхідні заходи, що передують зверненню контролюючого органу до суду щодо надання дозволу на погашення суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.
Оскільки матеріалами справи підтверджено наявність податкового боргу в сумі 750756,78 грн, контролюючим органом було дотримано вимоги про винесення податкової вимоги та її надіслання на адресу боржника, відповідачем у встановленому законом порядку не оскаржено податкову вимогу та на теперішній час не сплачено податковий борг, у відповідача відсутні кошти на рахунках у банках, які обслуговують платника, позовні вимоги визнано відповідачем, суд дійшов висновку, що є всі законні підстави для надання контролюючому органу права на погашення суми податкового боргу ТОВ Лисичанськспецбуд в розмірі 750756,78 грн за рахунок майна боржника, що перебуває у податковій заставі згідно актів опису майна від 14.02.2014, від 01.07.2016, № 8 від 10.07.2015 та № 3 від 29.05.2018.
Відповідач визнав позовні вимоги у повному обсязі.
Відповідно до положень статті 189 КАС України позивач може відмовитися від позову, а відповідач - визнати позов на будь-якій стадії провадження у справі, зазначивши про це в заяві по суті справи або в окремій письмовій заяві. У разі визнання позову відповідачем повністю або частково суд за наявності для того законних підстав ухвалює рішення про задоволення позову повністю або у відповідній частині вимог. Суд не приймає відмови від позову, визнання позову і продовжує розгляд адміністративної справи, якщо ці дії позивача або відповідача суперечать закону чи порушують чиї-небудь права, свободи або інтереси.
Підстав для неприйняття визнання позову судом не встановлено.
Таким чином, виходячи із заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та доказів, зібраних у справі, суд дійшов до висновку, що позовні вимоги слід задовольнити повністю.
Питання про розподіл судового збору не вирішується, оскільки відповідно до частини 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Керуючись статтями 2, 9, 139, 241-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Позов Головного управління ДФС у Луганській області до товариства з обмеженою відповідальністю Лисичанськспецбуд про надання дозволу на погашення податкового боргу за рахунок майна платника, що перебуває у податковій заставі задовольнити повністю.
Надати дозвіл Головному управлінню ДФС у Луганській області (93400, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Енергетиків, 72, код ЄДРПОУ 39591445) на погашення суми податкового боргу з податку на додану вартість товариства з обмеженою відповідальністю Лисичанськспецбуд (93100, Луганська область, м. Лисичанськ, вул. О.Дундича, 20-А, код ЄДРПОУ 03385911) в розмірі 750756,78 грн (сімсот п`ятдесят тисяч сімсот п`ятдесят шість грн 78 коп.) за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі згідно актів опису майна від 14.02.2014, від 01.07.2016, № 8 від 10.07.2015 та № 3 від 29.05.2018.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.
Суддя І.О. Свергун
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.05.2019 |
Оприлюднено | 27.05.2019 |
Номер документу | 81915254 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
І.О. Свергун
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні