Рішення
від 17.05.2019 по справі 160/757/19
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 травня 2019 року Справа № 160/757/19 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі судді Дєєва М.В. при секретарі судового засідання - Сергієнко В.Ю., за участю: представника позивача - Альошиної Я.М., представника відповідачів - Безбабна М.Г. розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю МАВІБОНД КОНСАЛТИНГ

до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, Державної фіскальної служби України

про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

25.01.2019 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю МАВІБОНД КОНСАЛТИНГ до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 26.12.2018 року №0016695541 та визнання дати реєстрації податкових накладних від 31.10.2017 року №31041 та від 31.10.2017 року №31043 - 15.11.2017 року (датою їх первісного подання).

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідачем було проведено камеральну перевірку позивача з питання своєчасності реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних складених за жовтень 2017 року, за результатами якої складено акт перевірки, на підставі висновків акту було винесено оскаржуване податкове повідомлення-рішенням №0016695541 від 26.12.2018 року, яким нараховано штраф у сумі 96122,34 грн. Позивач вважає, що вказане податкове повідомлення - рішення є неправомірним та підлягає скасуванню, оскільки не відповідає чинному законодавству та прийняте на підставі хибних висновків, до яких дійшов відповідач в ході проведення перевірки. З огляду на вищевикладене, позивач просив суд позовні вимоги задовольнити.

30.01.2019 року ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду було відкрито загальне позовне провадження та призначено підготовче судове засідання.

21.02.2019 року у підготовчому засіданні було оголошено перерву, у зв`язку із клопотанням відповідача-1 про відкладення розгляду справи.

26.02.2019 року від Головного управління ДФС у Дніпропетровській області надійшов відзив на позовну заяву, відповідно до якого вказано, що відповідачем була проведена перевірка позивача в ході якої встановлені порушення вимог діючого законодавства. За наслідками встановлених порушень відповідачем складено акт перевірки та винесено оскаржуване податкове повідомлення - рішення. Відповідач вважає податкове повідомлення - рішення правомірним, та таким, що винесено відповідно до вимог діючого законодавства, у зв`язку з чим, підстави для його скасування відсутні.

13.03.2019 року у підготовчому провадженні було оголошено перерву, у зв`язку із необхідністю надання часу відповідачу-2 для підготовки відзиву на позовну заяву.

20.03.2019 року від позивача надійшла відповідь на відзив, відповідно до якої вказано, що позивач не погоджується з аргументами наведеними відповідачем-1 у відзиві на позовну заяву та вважає їх такими, що не відповідають дійсності, оскільки позивачем дотримано усі залежні від нього дії для своєчасної реєстрації податкових накладних.

27.03.2019 року від позивач надійшла заява про зміну позовних вимог, відповідно до якої позивач просить:

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Дніпропетровській області від 26.12.2018 року №0016695541;

- визнати протиправними дії Державної фіскальної служби України стосовно нереєстрації/відмови у реєстрації податкових накладних від 31.10.2017 року №31041 та від 31.10.2017 року №31043 - 15.11.2017 року (датою їх первісного направлення).

27.03.2019 року у підготовчому засіданні було прийнято заяву про зміну позовних вимог та оголошено перерву, у зв`язку із наданням часу відповідачам для підготування відзивів на позовну заяву.

27.03.2019 року ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду продовжено строк підготовчого провадження на 30 днів.

09.04.2019 року від Головного управління ДФС у Дніпропетровській області надійшов відзив на уточнений позов відповідно до якого відповідач просить відмовити у задоволенні позовних вимог, оскільки оскаржуване податкове повідомлення-рішення правомірне та відповідає нормам чинного законодавства.

18.04.2019 року у підготовчому засіданні було закрито підготовче провадження, вирішено перейти до розгляду справи по суті та призначено судове засідання.

17.05.2019 року у судовому засіданні представник позивач просила задовольнити позовні вимоги при цьому посилаючись на доводи наведені у позовній заяві, відповіді на відзив та уточненому позові.

Представник відповідачів заперечував проти задоволення позову, при цьому посилаючись на доводи наведені у відзиві на позовну заяву.

Розглянувши подані документи і матеріали, з`ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню, з наступних підстав.

З матеріалів справи вбачається, що відповідачем було проведено камеральну перевірку позивача з питання своєчасності реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних складених за жовтень 2017 року, за результатами якої складено акт перевірки №71234/171/04-36-55-05-33/40472785 від 07.12.2018 року (далі - Акт перевірки).

Згідно висновків акту №71234/171/04-36-55-05-33/40472785 від 07.12.2018 року перевіркою було встановлено порушення граничних строків реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних ТОВ МАВІБОНД КОНСАЛТИНГ .

На підставі висновків акта перевірки №71234/171/04-36-55-05-33/40472785 від 07.12.2018 року було прийнято податкове повідомлення-рішення №0016695541 від 26.12.2018 року, яким нараховано штраф у сумі 96122,34 грн.

Позивач вважає, що податкове повідомлення-рішення №0016695541 від 26.12.2018 року є протиправним та таким, що підлягає скасуванню, що і стало підставою для звернення із даним адміністративним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам суд зазначає наступне.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює Податковий кодекс України, який, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Відповідно до пункту 20.1.4 статті 20 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

Підпунктом 75.1 статті 75 Податкового кодексу України (далі - ПК України) передбачено, що контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Згідно з підпунктом 75.1.1 пункту 75.1 статті 75 ПК України камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків, та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій).

У відповідності до п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Відповідно до вказаного пункту ст. 201 ПК України податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Згідно з п. 201.10 ст. 201 ПК України передбачено, що реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних має бути здійснена протягом 15 календарних днів, наступних за датою виникнення податкових зобов`язань, відображених у відповідних податкових накладних та/або розрахунках коригування. У разі порушення цього терміну застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Положеннями п. 201.1 наведеної норми ПК України визначено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Разом з тим, відповідно до п. 4 розділу II Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України 06 червня 2017 року N 557 після накладання ЕЦП автор здійснює шифрування електронного документа з дотриманням вимог до форматів криптографічних повідомлень, затверджених в установленому законодавством порядку, та надсилає його у форматі (стандарті) засобами телекомунікаційного зв`язку до адресата протягом операційного дня.

Операційний день - частина дня, протягом якої за наявності технічної можливості здійснюється електронний документообіг (п. 2 розділу I цього Порядку).

Відповідно п.п. 2, 3 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. № 1246, в редакції до 24.03.2018 операційний день - частина дня, протягом якої здійснюються прийняття від платників податку податкових накладних та/або розрахунків коригування та реєстрація або зупинення реєстрації. Операційний день триває з 0 до 23-ї години.

З аналізу наведених вище норм суд дійшов висновку, що реєстрація податкової накладної повинна відбутися до 23-ї години, доки триває операційний день часом подання податкової накладної є час, зазначений в квитанції, крім випадків, коли квитанція не надіслана в межах операційного дня.

З матеріалів справи вбачається, що позивачем було відправлено до Державної фіскальної служби засобом телекомунікаційного зв`язку податкові накладні, сформовані 31.10.2017 року №31041 - 15.11.2017 року о 20:01 год. та №31043 - 15.11.2017 року о 20:48 год., тобто в межах строку, встановленого абзацом 16 пункту 201.10 статті 201 ПК України та протягом операційного дня.

В матеріалах справи також міститься квитанції про відмову в прийнятті податкових накладних №31041 від 31.10.2017 року та №31043 від 31.10.2017 року з причин того, що податкові накладні надіслані поза операційним днем. Квитанції датовані 15.11.2017 року час квитанцій значиться 23:11 год.

Таким чином, вказані квитанції були направлені позивачу після спливу 23 години операційного дня, хоча самі податкові накладні направлені в межах операційного дня. Вказане свідчить про те, що позивач дотримався свого обов`язку щодо своєчасного направлення в електронну систему документообігу податкової накладної, однак до завершення операційного дня йому не було надіслано квитанцію про прийняття податкової накладної, або відмову в її прийнятті, або зупинення реєстрації податкової накладної. Відповідно до вимог п. 201.10 ст. 201 ПК України, якщо квитанція не надіслана платнику податків в межах операційного дня, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Крім того, суд зазначає, що причини, з яких податкові накладні були доставлені до податкової служби лише о 23 год. 11 хв. знаходяться поза волею та можливістю впливу платника податку, оскільки належне ведення та функціонування автоматизованої системи ДФС України не залежить від дій платника податків.

Таким чином, з огляду на вказане, суд дійшов висновку про протиправність дій Державної фіскальної служби України, щодо нереєстрації/відмови у реєстрації податкових накладних від 31.10.2017 року №31041 та від 31.10.2017 року №31043 - 15.11.2017 року (датою їх первісного направлення).

Також, враховуючи вищевикладене, суд вважає, що юридичною особою - платником податків були вчинені усі належні та необхідні дії по вчасному поданню та реєстрації податкових накладних №31041 від 31.10.2017 року та №31043 від 31.10.2017 року, а тому відсутній сам факт вчинення податкового правопорушення та відповідальність, п. 120-1.1 ст. 120-1 Податкового кодексу України до позивача застосована бути не може, адже ризик будь-якої помилки державного органу повинен покладатися на саму державу, а помилки не можуть виправлятися за рахунок осіб, яких вони стосуються

Згідно частин 1, 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Доказів, які б спростували доводи позивача, відповідач суду не надав. З огляду на вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими, та такими, що підлягають задоволенню.

Згідно ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Відповідно до ч.1 ст.132 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем - ТОВ МАВІБОНД КОНСАЛТИНГ при зверненні до суду понесені судові витрати, пов`язані зі сплатою судового збору за подання адміністративного позову до суду в розмірі 3842,00 грн., що документально підтверджується платіжним дорученням №221 від 18.01.2019 року.

Враховуючи, що адміністративний позов задоволено повністю, сплачений позивачем судовий збір за подачу адміністративного позову до суду в розмірі 3842,00 грн. підлягає стягненню.

Керуючись ст.ст. 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю МАВІБОНД КОНСАЛТИНГ (51938, Дніпропетровська область, м.Кам`янське, пр.Аношкіна, 81, код ЄДРПОУ 40472785) до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (49005, м.Дніпро, вул.Сімферопольська, 17-а, код ЄДРПОУ 39394856), Державної фіскальної служби України (04053, м.Київ, Львівська площа, 8) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Дніпропетровській області №0016695541 від 26.12.2018 року, яким нараховано штраф у сумі 96122,34 грн.

Визнати протиправними дії Державної фіскальної служби України щодо нереєстрації/відмови у реєстрації податкових накладних від 31.10.2017 року №31041 та від 31.10.2017 року №31043 - 15.11.2017 року (датою їх первісного направлення).

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю МАВІБОНД КОНСАЛТИНГ (код ЄДРПОУ 40472785) судові витрати в розмірі 1921,00 грн. (одна тисяча дев`ятсот двадцять одну гривню) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Дніпропетровській області та в розмірі 1921,00 грн. (одна тисяча дев`ятсот двадцять одну гривню) за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст рішення суду складено 23.05.2019 року.

Суддя М.В. Дєєв

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.05.2019
Оприлюднено27.05.2019
Номер документу81915256
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/757/19

Ухвала від 09.09.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Ухвала від 15.07.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Рішення від 17.05.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Дєєв Микола Владиславович

Рішення від 17.05.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Дєєв Микола Владиславович

Ухвала від 27.03.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Дєєв Микола Владиславович

Ухвала від 30.01.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Дєєв Микола Владиславович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні