ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа№1.380.2019.000553
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
22 травня 2019 року
Львівський окружний адміністративний суд в складі: головуючого судді Гулкевич І.З. розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області до Золочівського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Львівській області про визнання протиправними дій та скасування постанови, -
в с т а н о в и в:
Головне управління Пенсійного фонду України у Львівській області звернулося до Львівського окружного адміністративного суду із вищевказаним адміністративним позовом, в якому просило визнати протиправними дії заступника начальника Золочівського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Львівській області при винесенні постанови від 05.10.2017 ВП № 56948378 про накладення штрафу на Головне управління Пенсійного фонду України у Львівській області в розмірі 10200,00 грн; скасувати постанову заступника начальника Золочівського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Львівській області від 05.10.2017 ВП № 56948378 про накладення штрафу, за невиконання виконавчого документу - виконавчого листа № 445/2355/15-а, виданого 30.03.2016 Золочівським районним судом Львівської області, на Головне управління Пенсійного фонду України у Львівській області в розмірі 10200,00 грн.
Ухвалою суду від 04 березня 2019 року відкрито спрощене позовне провадження з викликом сторін.
Позивач обґрунтовує свої позовні вимоги тим, що рішення суду було виконано в добровільньому порядку, а тому відсутні підстави для стягнення штрафу за невиконання рішення суду.
Відповідач подав відзив на позов, у якому зазначив, що у відділі на виконанні знаходився виконавчий лист про зобов`язання поновити ОСОБА_1 виплату раніше призначеної пенсії за вислугу років з 01.06.2015 р. у попередньому розмірі. 29.12.2018 р повернуто виконавчий документ стягувачу на підставі п.1 ст.37 Закону №1404-VIII та виділено в окреме провадження постанову про накладення штрафу. Вважає, що в діях державного виконавця відсутні порушення вимог законодавства.
Представник позивача подав відповідь на відзив. Зазначив, що постанова про накладення штрафу від 05.10.2018 у виконавчому провадженні №56948378 винесена незаконна, державним виконавцем не перевірено стан виконання виконавчого документа, не враховано, що рішення суду від 15.02.2016 р №445/2355/15-а виконане в добровільному порядку, ще у квітні 2016 р, про що винесено розпорядження №145237 від 21.04.2016 р. Також, не враховано, що нарахування та виплата пенсії ОСОБА_1 в період з 01.05.2015 по 01.07.2016 здійснювалася на виконання постанови Золочівського районного суду Львівської області від 15.02.2016 у справі №445/2355/15-а, а в період з 01.07.2017 виконання судових рішень у адміністративній справі №445/1349/16-а.
Представник відповідача подав заперечення на відповідь на відзив. Зазначив, що в діях державного виконавця порушень законодавства немає, а постанова про накладення штрафу винесена відповідно до чинного законодавства.
Представник позивача в судове засідання не з`явився, подав заяву про розгляд справи у письмовому провадженні без уповноваженого представника.
Представник відповідача в судове засідання не з`явився, подав заяву про розгляд справи у письмовому провадженні без уповноваженого представника.
Згідно із частиною третьою статті 194 КАС України учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності.
Згідно з частиною третьою статті 268 КАС України неприбуття у судове засідання учасника справи, повідомленого відповідно до положень цієї статті, не перешкоджає розгляду справи у судах першої та апеляційної інстанцій.
Як передбачено частиною четвертою статті 229 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Враховуючи вищевикладене, судовий розгляд справи здійснюється у відсутності осіб, які були належним чином повідомлені, без фіксування судового засідання звукозаписувальним технічним засобом, в письмовому провадженні, на підставі наявних у суду матеріалів справи.
Постановою Золочівського районного суду Львівської області від 15.02.2016 р. визнано неправомірними дії Управління Пенсійного фонду України в Золочівському районі Львівської області щодо припинення з 1 червня 2015 року виплати ОСОБА_1 пенсії за вислугу років, призначеної відповідно до Закону України "Про прокуратуру" та відмови у поновленні виплати зазначеної пенсії. Зобов`язано Управління Пенсійного фонду України в Золочівському районі Львівської області поновити ОСОБА_1 виплату раніше призначеної пенсії за вислугу років відповідно до Закону України "Про прокуратуру" з 1 червня 2015 року у попередньому розмірі.
30 березня 2016 видано виконавчий лист у даній справі.
01.08.2018 року ОСОБА_1 подав заяву до Золочівського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Львівській області про прийняття до примусового виконання виконавчого листа № 445/2355/15-а від 30.03.2016 р. про поновлення виплату пенсії, оскільки починаючи з березня 2018 р. і по даний час пенсія не виплачується. До даної заяви долучено виконавчий лист та копію ухвали Золочівського райсуду від 10.05.2018 р., якою роз`яснено постанову Золочівського райсуду:
Роз`яснити, що постановою Золочівського районного суду Львівської області від 15.02.2016 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України у Золочівському районі Львівської області, про визнання неправомірними дій та зобов`язання до вчинення дій, Управління Пенсійного фонду України в Золочівському районі Львівської області, яке згідно ухвали Золочівського районного суду Львівської області від 08.04.2016 року замінено на Золочівське об`єднане управління Пенсійного фонду України у Львівській області, правонаступником якого є Головне управління Пенсійного фонду України у Львівській області, зобов`язано поновити ОСОБА_1 виплату раніше призначеної пенсії за вислугу років відповідно до ст.50-1 Закону України "Про прокуратуру" № 1789-ХІІ від 05.11.1991 року з 1 червня 2015 року та виплачувати за нормами Закону України "Про прокуратуру" № 1789-ХІІ від 05.11.1991 року в розмірі визначеному в результаті проведеного, на підставі постанови Львівського апеляційного адміністративного суду від 06.02.2017 по справі № 876/9346/16 перерахунку та довічно.
07.08.2018 р. винесена постанова про відкриття виконавчого провадження, якою зобов`язано боржника виконати рішення суду протягом 10 робочих днів та стягнуто з боржника виконавчий збір у розмірі 14892 грн. У цей же день дана постанова скерована сторонам виконавчого провадження.
08.08.2018 року Золочівський відділ обслуговування громадян ( сервісний центр) ГУ ПФУ у Львівській області повідомив державного виконавця про те, що Золочівське об`єднане управління Пенсійного фонду України Львівської області припинило свою діяльність шляхом приєднання до ГУ ПФУ у Львівській області.
Як вбачається із копії виконавчого провадження, Золочівський районний відділ ДВС ГТУЮ у Львівській області звернувся до суду з поданням про заміну сторони виконавчого провадження. 20.08.2018 року судом винесено ухвалу про заміну сторони виконавчого провадження, якою замінено у виконавчому провадженні АСВП №56948378 відкритого 07.08.2018 р. на підставі виконавчого листа №445/2355/15-а від 30.03.2016 р., що видав Золочівський районний суд Львівської області, сторону боржника з Золочівського об"єднаного управління Пенсійного фонду України Львівської області, ЄДРПОУ 40375611 на Головне управління Пенсійного фонду України у Львівській області в особі Золочівського відділу обслуговування громадян ( сервісний центр) Головного управління ПФУ у Львівській області.
06.09.2018 р. винесено постанову про заміну сторони виконавчого провадження яку скеровано сторонам виконавчого провадження.
18.09.2018 року Золочівський відділ обслуговування громадян ГУ Пенсійного фонду України у Львівській області повідомив Золочівський районний відділ ДВС ГТУЮ у Львівській області, що рішення Золочівського райсуду Львівської області виконано в повному обсязі, про що свідчить розпорядження №14237 від 21.04.2016 р. Крім того зазначив, що згідно рішення Львівського апеляційного адміністративного суду від 06.02.2017 р. у справі № 876/9346/16, яким змінено рішення Золочівського районного суду від 12.08.2016 р. № 445/1349/16а, зобов`язано Золочівське об`єднане управління Пенсійного фонду України Львівської області провести ОСОБА_1 перерахунок та виплату пенсії за вислугу років, відповідно до ст. 50-1 Закону України "Про прокуратуру" в редакції, яка діяла на час призначення пенсії, на підставі довідки прокуратури Львівської області №18/1081 від 16.06.2016, виходячи з розрахунку 60 відсотків від суми місячної заробітної плати, яка згідно з довідкою прокуратури Львівської області №18/1081 від 16.06.2016 складає 11101,08 грн, починаючи з 01.07.2016 р. та виплатити недоплачену частину пенсії починаючи з 01.07.2016 р. Отже, подальша виплата пенсії ОСОБА_1 здійснювалась на підставі рішення Львівського апеляційного адміністративного суду від 06.02.2017 р.
20.09.2018 р. винесено постанову про накладення штрафу в розмірі 5100 грн., 05.10.2018 р. винесено постанову про накладення штрафу за невиконання рішення суду в розмірі 10200 грн.
29.12.2018 р ОСОБА_1 звернувся із заявою про повернення виконавчого листа згідно п.1 ст.37 ЗУ "Про виконавче провадження".
29.12.2018 р. винесено постанову про повернення виконавчого документу стягувачу та виокремлено в окреме провадження постанову про накладення штрафу №56948378 від 05.10.2018.
Позивач не згідний з постановою про накладення штрафу від 05.10.2018 ВП №56948378, оскаржив її до суду.
При вирішенні спору по суті суд виходив з такого.
Приписами частини другої статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частини 1 статті 370 КАС України судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами.
Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом. (частина 2 статті 371 КАС України)
Статтею 1 Закону України Про виконавче провадження визначено, що виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.
Положеннями статті 2 Закону України Про виконавче провадження встановлено, що виконавче провадження здійснюється з дотриманням, зокрема, обов`язковості виконання рішень.
Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 3 Закону України Про виконавче провадження , підлягають примусовому виконанню рішення на підставі таких виконавчих документів - виконавчих листів та наказів, що видаються судами у передбачених законом випадках на підставі судових рішень, рішень третейського суду, рішень міжнародного комерційного арбітражу, рішень іноземних судів та на інших підставах, визначених законом або міжнародним договором України.
Згідно пункту 1 частини 1 статті 26 Закону України Про виконавче провадження (Закону №1404-VIII) виконавець розпочинає примусове виконання рішення на підставі виконавчого документа, зазначеного у статті 3 цього Закону - за заявою стягувача про примусове виконання рішення.
За рішенням немайнового характеру виконавець у постанові про відкриття виконавчого провадження зазначає про необхідність виконання боржником рішення протягом 10 робочих днів (крім рішень, що підлягають негайному виконанню). (ст. 26 Закону №1404-VIII)
У відповідності до статті 63 Закону №1404-VIII за рішеннями, за якими боржник зобов`язаний особисто вчинити певні дії або утриматися від їх вчинення, виконавець наступного робочого дня після закінчення строку, визначеного частиною шостою статті 26 цього Закону, перевіряє виконання рішення боржником. Якщо рішення підлягає негайному виконанню, виконавець перевіряє виконання рішення не пізніш як на третій робочий день після відкриття виконавчого провадження.
У разі невиконання без поважних причин боржником рішення виконавець виносить постанову про накладення на боржника штрафу, в якій також зазначаються вимога виконати рішення протягом 10 робочих днів (за рішенням, що підлягає негайному виконанню, - протягом трьох робочих днів) та попередження про кримінальну відповідальність. (частина 2 Закону №1404-VIII)
Частиною 1 статті 75 Закону №1404-VIII передбачено, що у разі невиконання без поважних причин у встановлений виконавцем строк рішення, що зобов`язує боржника виконати певні дії, та рішення про поновлення на роботі виконавець виносить постанову про накладення штрафу на боржника - фізичну особу у розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, на посадових осіб - 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, на боржника - юридичну особу - 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян та встановлює новий строк виконання.
З аналізу норм чинного законодавства вбачається, що безумовною підставою для накладення штрафу є невиконання рішення суду та постанови про відкриття провадження без поважних причин у визначений строк, за умови, що судове рішення не виконане без поважних причин, коли боржник мав реальну можливість, у тому числі і фінансову, виконати судове рішення, проте не зробив цього.
Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що станом на час винесення постанови про накладення штрафу від 05.10.2018 ВП №56948378 позивачем не виконано рішення Золочівського районного суду Львівської області від 15.02.2016, при винесенні оскаржуваної постанови державний виконавець керувався ухвалою №445/2355/15-а від 23.05.2016 виданою Золочівським районним судом Львівської області, якою заяву заступника начальника відділу ДВС Золочівського РУЮ задоволено, та роз`яснено державному виконавцю резолютивну частину виконавчого листа в частині кінцевого строку виплати пенсії. Згідно вказаної ухвали-виплата пенсії проводиться довічно. Дана ухвала набрала законної сили, не оскаржувалась.
В вищевказаній ухвалі зазначено, що розпорядженням Золочівського об`єднаного управління Пенсійного фонду України у Львівській області №145237 від 21.04.2016 р поновлено виплату пенсії за вислугою років відповідно до Закону України Про прокуратуру Сеньківу О. Я . з 01.06.2015 р по 31.12.2018 р, однак пенсія не виплачена.
Відтак, відповідачем правомірно винесено постанову про накладення штрафу від 05.10.2018 ВП №56948378.
Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст.78 вказаного Кодексу.
Згідно зі ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
На думку суду, позивачем не надано доказів в обґрунтування обставин, на яких ґрунтуються його позовні вимоги, а відповідач довів, що діяв з урахуванням вимог встановлених ч.2 ст.19 Конституції України та вимог законодавства України.
Таким чином, оскаржені дії та постанови є такими, що прийняті державним виконавцем на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачений законом.
З врахуванням викладеного, суд дійшов висновку про відмову в задоволенні позову.
Керуючись ст.ст. 72, 73, 242-246, 250, 271, 287 КАС України, суд, -
в и р і ш и в :
у задоволенні позову Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області (79016 м.Львів вул.. Митрополита Андрея,10) до Золочівського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Львівській області ( 80700 м.Золочів, вул..Валова,4) про визнання протиправними дій та скасування постанови - відмовити повністю.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня проголошення рішення із врахуванням п.п.15.5 п.15 Розділу VII Перехідні положення КАС України.
Суддя Гулкевич І.З.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.05.2019 |
Оприлюднено | 24.05.2019 |
Номер документу | 81915997 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Макарик Володимир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Макарик Володимир Ярославович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гулкевич Ірена Зіновіївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гулкевич Ірена Зіновіївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гулкевич Ірена Зіновіївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гулкевич Ірена Зіновіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні