Постанова
від 21.05.2019 по справі 1540/4110/18
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21 травня 2019 р.м.ОдесаСправа № 1540/4110/18 Головуючий в 1 інстанції: Кравченко М.М.

П`ятий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

судді-доповідача - Шляхтицького О.І.,

суддів: Потапчука В.О., Семенюка Г.В.,

при секретарі - Ханділян Г.В.,

за участю: представника Департаменту охорони здоров`я Одеської обласної державної адміністрації - Черевиченко Д.В.,

позивача - ОСОБА_1 , представника позивача - ОСОБА_2 .

розглянувши в відкритому судовому засіданні в місті Одесі апеляційні скарги Департаменту охорони здоров`я Одеської обласної державної адміністрації та ОСОБА_3 на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 17 грудня 2018 року по справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Департаменту охорони здоров`я Одеської обласної державної адміністрації, третя особа - Міжрегіональне управління Національного агентства України з питань державної служби в Одеській, Миколаївській та Херсонській областях, АР Крим та м.Севастополі про скасування наказу та рішення,-

В С Т А Н О В И В:

Короткий зміст позовних вимог.

У серпні 2018 року ОСОБА_1 звернулась до суду з адміністративним позовом, в якому просила скасувати наказ Департаменту охорони здоров`я Одеської обласної державної адміністрації від 16 липня 2018 року № 427-К та скасувати рішення конкурсної комісії Департаменту охорони здоров`я Одеської обласної державної адміністрації від 08 серпня 2018 року щодо визначення переможця конкурсу на зайняття вакантної посади державної служби категорії Б - начальника управління медичної допомоги Департаменту охорони здоров`я Одеської обласної державної адміністрації.

В обґрунтування позовних вимог було зазначено, що конкурс проводився на посаду, запропоновану їй згідно попередження про можливе наступне вивільнення, яка на дату проведення конкурсу не є звільненою, скороченою чи інше з посади державного службовця, а знаходилась на лікарняному.

Позивач уважала, що Департаментом охорони здоров`я Одеської облдержадміністрації та конкурсною комісією було порушено її права, не було дотримано вимог законодавства щодо призначення конкурсу та порушено процедури й умови проведення конкурсу на зайняття вакантних посад державної служби, а саме призначено конкурс на посаду запропоновану Головою Одеської обласної державної адміністрації позивачу, що призвело до порушення права на державну службу та інтересів в частині бути призначеною на посаду, порушено принцип довіри суспільства та прозорості проведення конкурсу.

Короткий зміст рішення суду першої інстанції.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 17 грудня 2018 року позовні вимоги було задоволено.

Короткий зміст вимог апеляційної скарги.

Не погоджуючись з даним рішенням суду Департамент охорони здоров`я Одеської обласної державної адміністрації та ОСОБА_3 подали апеляційні скарги.

В апеляційних скаргах зазначено, що рішення судом першої інстанції ухвалене з порушенням норм матеріального та процесуального права, у зв`язку з чим просить його скасувати залишити позов без задоволення.

Розглянувши матеріали справи, доводи апеляційних скарг, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах позовних вимог і доводів апеляційних скарг, колегія суддів приходить до висновку про наявність підстав для їх часткового задоволення з огляду на таке.

Обставини справи.

Судом першої інстанції було встановлено, що з 21 березня 2017 року відповідно до розпорядження голови Одеської обласної державної адміністрації від 16.03.2018 року № 212/к-2017 ОСОБА_1 займає посаду заступника директора Департаменту - начальник управління медичної діяльності Департаменту. З 25 січня 2018 року по 4 березня 2018 року та з 16 квітня 2018 року по 14 червня 2018 року ОСОБА_1 перебувала у відпустці. З 15.06.2018 року ОСОБА_1 перебувала на лікарняному.

Наказом Департаменту охорони здоров`я Одеської облдержадміністрації від 16.07.2018 року № 427-К Про оголошення конкурсу на зайняття вакантних посад державних службовців територіальних органів оголошено конкурс на зайняття вакантних посад державної служби категорії Б - Начальника управління медичної допомоги Департаменту охорони здоров`я Одеської обласної державної адміністрації та затверджено Умови проведення даного конкурсу.

Рішенням конкурсної комісії Департаменту охорони здоров`я Одеської обласної державної адміністрації від 08.08.2018 року було визначено переможця конкурсу на зайняття вакантної посади державної служби категорії Б - начальника управління медичної допомоги Департаменту охорони здоров`я Одеської обласної державної адміністрації Хакімову А.Ф..

Вказані обставини сторонами не заперечуються, а отже є встановленими.

Висновок суду першої інстанції.

Задовольняючи позов, суд першої інстанції виходив з того, що після подання позивачем заяви від 06.07.2018 року про відкликання заяви та розгляд питання узгодження на переведення її на посаду Начальника управління медичної допомоги Департаменту охорони здоров`я Одеської обласної державної адміністрації, відповідач повинен був вирішити питання на підставі частини 5 статті 22 Закону України Про державну службу про переведення ОСОБА_1 на посаду Начальника управління медичної допомоги Департаменту охорони здоров`я Одеської обласної державної адміністрації без проведення конкурсу. Також, суд погодився з позивачем, що одним із ключових елементів є вимога до професійної компетентності кандидата, що передбачено частиною 4 статті 23 Закону України Про державну службу , однак в умовах проведення конкурсу на зайняття вакантної посади начальника управління медичної допомоги відсутня вимога обов`язкової медичної освіти, що є недопустимим для управління безпосередньо керуючого медичною допомогою.

Колегія суддів частково не погоджується із такими висновками суду .

Джерела права й акти їх застосування та оцінка суду.

Положеннями статті 317 КАС України визначено підстави для скасування судового рішення повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення.

Так, пунктом 4 частини 3 вказаної статті передбачено, що порушення норм процесуального права є обов`язковою підставою для скасування судового рішення та ухвалення нового рішення суду, якщо суд прийняв рішення про права, свободи, інтереси та (або) обов`язки осіб, які не були залучені до участі у справі.

Так, наказом Департаменту охорони здоров`я Одеської облдержадміністрації від 16.07.2018 року № 427-К Про оголошення конкурсу на зайняття вакантних посад державних службовців територіальних органів оголошено конкурс на зайняття вакантних посад державної служби категорії Б - Начальника управління медичної допомоги Департаменту охорони здоров`я Одеської обласної державної адміністрації та затверджено Умови проведення даного конкурсу.

Рішенням конкурсної комісії Департаменту охорони здоров`я Одеської обласної державної адміністрації від 08.08.2018 року було визначено ОСОБА_3 переможцем конкурсу на зайняття вакантної посади державної служби категорії Б - начальника управління медичної допомоги Департаменту охорони здоров`я Одеської обласної державної адміністрації.

З прохальної частини позову вбачається, що ОСОБА_1 оскаржує, зокрема, вказане рішення конкурсної комісії Департаменту охорони здоров`я Одеської обласної державної адміністрації від 08 серпня 2018 року щодо визначення переможця конкурсу на зайняття вакантної посади державної служби категорії Б - начальника управління медичної допомоги Департаменту охорони здоров`я Одеської обласної державної адміністрації, яким було визначено ОСОБА_3 переможцем.

Разом з тим, з матеріалів справи вбачається, що судом першої інстанції помилково не було залучено ОСОБА_3 до участі у справі при одночасному вирішенні її прав, свобод, інтересів шляхом відмови (під час судового засідання 25 жовтня 2018 року) в задоволенні клопотання про вступ у справу як третьої особи, що є обов`язковою підставою для скасування спірного рішення суду першої інстанції з процесуальних підстав.

Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Преамбулою Закону України Про державну службу від 10 грудня 2015 року № 889-VIII (далі Закон № 889-VIII) передбачено, що цей Закон визначає принципи, правові та організаційні засади забезпечення публічної, професійної, політично неупередженої, ефективної, орієнтованої на громадян державної служби, яка функціонує в інтересах держави і суспільства, а також порядок реалізації громадянами України права рівного доступу до державної служби, що базується на їхніх особистих якостях та досягненнях.

Відповідно до положень частин 1-3 статті 22 Закону № 889-VIII з метою добору осіб, здатних професійно виконувати посадові обов`язки, проводиться конкурс на зайняття вакантної посади державної служби (далі - конкурс) відповідно до Порядку проведення конкурсу на зайняття посад державної служби (далі - Порядок проведення конкурсу), що затверджується Кабінетом Міністрів України. Проведення конкурсу здійснюється з урахуванням рівня професійної компетентності, особистих якостей і досягнень кандидатів на зайняття вакантної посади. Особливості проведення конкурсу державних службовців на посади в органах судової влади визначаються законом. Порядок проведення конкурсу визначає: 1) умови проведення конкурсу; 2) вимоги щодо оприлюднення інформації про вакантну посаду державної служби та оголошення про проведення конкурсу; 3) склад, порядок формування та повноваження конкурсної комісії; 4) порядок прийняття та розгляду документів для участі в конкурсі; 5) порядок проведення тестування, співбесіди, інших видів оцінювання кандидатів на зайняття вакантних посад державної служби; 6) методи оцінювання кандидатів на зайняття вакантних посад державної служби.

Водночас частинами 5 та 6 статті 22 Закону № 889-VIII визначено, що у разі реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації державного органу переведення державного службовця на рівнозначну або нижчу (за його згодою) посаду в державному органі, якому передаються повноваження та функції такого органу, здійснюється без обов`язкового проведення конкурсу. Під час передачі або делегування повноважень і функцій від державного органу до органу місцевого самоврядування переведення державного службовця на посаду служби в органах місцевого самоврядування здійснюється без обов`язкового проведення конкурсу в разі відповідності його професійної компетентності кваліфікаційним вимогам до відповідної посади та за умови вступу на службу вперше за результатами конкурсу.

Отже, враховуючи, що розпорядженням голови Одеської обласної державної адміністрації від 23.11.2017 року № 1089/А-2017 були внесені зміни до структури Департаменту охорони здоров`я Одеської обласної державної адміністрації та штатного розпису Департаменту, тобто відбувся процес реорганізації, колегія суддів приходить до висновку, що за загальним правилом необхідно було вирішити питання про переведення позивачки на посаду Начальника управління медичної допомоги Департаменту охорони здоров`я Одеської обласної державної адміністрації без проведення конкурсу.

Водночас, судом першої інстанції встановлено та з матеріалів справи вбачається, що у зв`язку із скороченням посад у Департаменті охорони здоров`я Одеської обласної державної адміністрації, попередженням про наступне можливе звільнення позивачу було запропоновано вакантну посаду - начальника управління медичної допомоги Департаменту.

Реагуючи на вказане повідомлення та пропозицію посади, позивач не погодилась з призначенням на запропоновану вищевказану посаду, про що свідчить запис позивача у попередженні від 05.06.2018 року та заява від 05.06.2018 року. В попередженні ОСОБА_1 також вказала про незгоду з переведенням її на посаду начальника управління медичної допомоги Департаменту охорони здоров`я Одеської обласної державної адміністрації, а також просила переглянути пропозицію щодо зайняття її посади заступника директора Департаменту - начальника управління координації реформ Департаменту охорони здоров`я Одеської обласної державної адміністрації.

Втім пізніше, дізнавшись про те, що посада заступника директора Департаменту - начальника управління координації реформ вже зайнята, 06.07.2018 року ОСОБА_1 звернулася до голови Одеської обласної державної адміністрації із заявою, в якій просила вважати відкликаною заяву про небажання переведення на посаду начальника управління медичної допомоги Департаменту охорони здоров`я Одеської обласної державної адміністрації.

Європейський суд з прав людини неодноразово розглядав справи щодо спорів, які стосуються питань, пов`язаних із працевлаштуванням державних службовців, їхнім кар`єрним просуванням і завершенням служби.

Зокрема у рішенні Пеллегрен проти Франції" від 08 грудня 1999 року, заява № 28541/95 Європейський суд з прав людини надав автономне тлумачення терміна Державна служба . З цією метою Суд запровадив функціональний критерій, що визначається характером обов`язків і функцій службовця. Ті, що обіймають посади, які передбачають виконання функцій, пов`язаних із забезпеченням загальних інтересів, або участь у здійсненні повноважень, наданих за публічним правом, наділені часткою суверенної влади держави. Отже, держава має законний інтерес вимагати від таких посадових осіб особливих відносин довіри і лояльності. З іншого боку, стосовно інших посад, які не містять такого аспекту "державного управління", цього інтересу немає (пункту 60,65 згаданого вище рішення).

Вирішуючи спір, суд виходить із того, що позивач, на час розгляду відповідної пропозиції, займаючи таку високу посаду - заступника директора Департаменту - начальник управління медичної діяльності Департаменту, була пов`язана обов`язком особливих відносин довіри і лояльності до держави в особі Департаменту охорони здоров`я Одеської обласної державної адміністрації, зважувати все, що стосувалося виконання його професійних завдань та правових наслідків написання заяви про небажання переведення на посаду начальника управління медичної допомоги Департаменту охорони здоров`я Одеської обласної державної адміністрації.

Разом з тим, колегія суддів вважає, що діючим законодавством не передбачено такого правового механізму, як відкликання державним службовцем заяви про небажання переведення на запропоновану посаду, що свідчить про неспроможність посилань позивача на факт відкликання відмови, як на підставу для скасування наказу про оголошення конкурсу та його проведення.

Отже, колегія суддів вважає, що відповідач отримавши відмову від позивача в переведенні на вакантну посаду з метою дотримання державного континуїтету, діяв належно, в послідовний і передбачуваний спосіб для визначення на конкурсній основі начальника управління медичної допомоги Департаменту охорони здоров`я Одеської обласної державної адміністрації, що свідчить про дотримання принципу належного урядування та відсутності факту порушення права позивача на проходження публічної служби..

А відтак, сам наказ про оголошення конкурсу є правомірним.

Водночас, колегія суддів вважає наказ про оголошення конкурсу в частині затвердження умов конкурсу таким, який належить визнати протиправним та скасувати з огляду на таке.

Формально з наведених вище причин право позивача щодо проходження публічної служби не порушуються.

Проте, відповідно до частини 1 статі 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Суд звертає увагу, що позивач звернувся за захистом не тільки порушеного права, а також за захистом своїх законних інтересів, пов`язаних із законністю порядку та результату формування складу державного органу, а також призначення його посадової особи, що згідно частини 1 статті 19 КАС України юрисдикційно є самостійним об`єктом судового захисту та інших засобів правової охорони з метою задоволення індивідуальних і колективних потреб, які не суперечать Конституції і законам України, суспільним інтересам, справедливості, добросовісності, розумності та іншим загальноправовим засадам.

Наведене свідчить про можливість відповідного судового оскарження оспорюваних наказів.

Вирішуючи питання на предмет правомірності оспорюваних наказів суд виходить із такого.

Преамбулою Закону України "Про місцеві державні адміністрації" від 9 квітня 1999 року № 586-XIV визначено, що відповідно до Конституції України цей Закон визначає організацію, повноваження та порядок діяльності місцевих державних адміністрацій.

Відповідно до статті 12 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" на посади в місцеві державні адміністрації призначаються громадяни України, які мають відповідну освіту і професійну підготовку, володіють державною мовою, регіональними мовами або мовами меншин в обсягах, достатніх для виконання службових обов`язків відповідно до вимог статті 11 Закону України "Про засади державної мовної політики".

З наведеного вбачається, що одним з ключових критеріїв при добору на посади в місцеві державні адміністрації є критерій наявності в особи профільної освіти, відповідно до посади, на яку особа призначається.

Відповідно до пункту 7 Порядку визначення спеціальних вимог до осіб, які претендують на зайняття посад державної служби категорій Б і В , затвердженого наказом НАДС від 06 квітня 2016 № 76, служба управління персоналом державного органу під час розроблення спеціальних вимог керується: Законом України Про державну службу ; спеціальними законами; положенням про державний орган; положеннями про структурні підрозділи державного органу; посадовими інструкціями (за наявності); цим Порядком.

Колегія суддів вважає обґрунтованим посиланням позивача, що одним із ключових елементів є вимога до професійної компетентності кандидата, що передбачено частиною 4 статті 23 Закону України Про державну службу , однак в умовах проведення конкурсу на зайняття вакантної посади начальника управління медичної допомоги, які є невід`ємною частиною спірного наказу від 16 липня 2018 року №427-К, в розділі кваліфікаційні вимоги відсутня вимога обов`язкової медичної освіти, що є недопустимою для управління безпосередньо керуючого медичною допомогою.

Згідно з Довідником кваліфікаційних характеристик професій працівників системи охорони здоров`я, затверджений Наказом МОЗ України від 29 березня 2002 року № 117, Кваліфікаційні характеристики , Керівники , п.1.1 Начальник Головного управління, управління (самостійного відділу, служби) охорони здоров`я місцевої державної адміністрації , кваліфікаційні вимоги: повна вища освіта (спеціаліст, магістр) за напрямом підготовки Медицина , післядипломна спеціалізація за фахом Організація і управління охороною здоров`я . Вища кваліфікаційна категорія за лікарською спеціальністю та за фахом Організація управління охороною здоров`я , Стаж роботи за лікарською спеціальністю та за фахом Організація і управління охороною здоров`я для начальника головного управління, управління - не менше 10 років; для начальника самостійного відділу, служби зазначений стаж - відповідно не менше 8 та 6 років. Стажування в органах управління вищого рівня; п.1.2 Заступник начальника Головного управління, управління (самостійного відділу, служби) охорони здоров`я місцевої державної адміністрації , кваліфікаційні вимоги: повна вища освіта (спеціаліст, магістр) за напрямом підготовки Медицина , післядипломна спеціалізація за фахом Організація і управління охороною здоров`я . Вища кваліфікаційна категорія за лікарською спеціальністю та за фахом Організація управління охороною здоров`я . Стаж роботи за лікарською спеціальністю та за фахом Організація і управління охороною здоров`я для заступника начальника головного управління, управління - не менше 8 років; для заступника начальника самостійного відділу, служби зазначений стаж - відповідно не менше 7 та 5 років. Стажування в органах управління вищого рівня.

Відповідно до пункту 1.1 Посадової інструкції Начальника управління медичної допомоги Департаменту охорони здоров`я Одеської ОДА, затвердженої Директором Департаменту охорони здоров`я Одеської ОДА, на посаду начальника управління медичної допомоги Департаменту призначається лікар, який має стаж роботи не менше 5 років, кваліфікаційну категорію, досвід роботи по організації та управлінню охороною здоров`я.

Тотожні положення та вимоги містить і розділ IV (Кваліфікаційні вимоги) вказаної посадової інструкції, який передбачає кваліфікаційні вимоги до Начальника управління медичної допомоги Департаменту охорони здоров`я Одеської ОДА.

Разом з цим, з матеріалів справи вбачається, що у переможця конкурсу відсутня медична освіта, натомість матеріали справи містять відомості (а.с.156,т.1), що ОСОБА_3 має дипломи молодшого спеціаліста, виданий Донецьким економіко-правовим кооперативним технікумом ім. М.П. Балліна та спеціаліста, виданий Національною юридичною академією України ім. Ярослава Мудрого.

Наведені обставини свідчать про не дотримання вимог до професійної компетентності, як однієї з основних умов конкурсу, що свідчить про протиправність наведеного рішення відповідача.

Отже, враховуючи все вищезазначене у сукупності колегія суддів приходить до висновку, що позовні вимоги про скасування наказу в частині затвердження умов конкурсу є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Водночас рішення конкурсної комісії Департаменту охорони здоров`я Одеської обласної адміністрації від 08.08.2018 р щодо визначення переможця конкурсу не може бути визнане протиправним, з огляду на те, що воно не є тим самостійним рішенням на підставі якого сформовано склад державного органу та призначено ОСОБА_3 на відповідну державну посаду у розумінні приписів пункту 10 частини1 статі 19 КАС України, таким рішенням, зокрема, є наказ Департаменту охорони здоров`я Одеської ОДА від 07.12.2018 року №1053ОДА, який не є предметом оскарження у цій адміністративній справі.

Окрім того, суд враховує, що відповідно до пункту 37 Постанови Кабінету Міністрів України від 25 березня 2016 р. № 246 "Про затвердження Порядку проведення конкурсу на зайняття посад державної служби" результати тестування, які затверджуються рішенням конкурсної комісії можуть використовуватися учасниками конкурсу протягом шести місяців з дня його проходження у разі участі кандидата в інших конкурсах.

Доводи позивача, що під час проведення конкурсу представники громадських організацій були не допущені до участі з огляду на сукупність доказів, які містяться у матеріалах справи, не знайшли свого підтвердження.

Не погоджується суд також із доводами позивача з того приводу, що конкурс був призначений неналежною особою, оскільки останній був призначений особою (І.В.Гінжул), яка на час його призначення виконувала обов`язки директора Департаменту.

За таких обставин суд не вбачає порушення ані права позивача, ані його правового інтересу, а відтак у задоволенні позову у відповідній його частині (скасування результатів конкурсу) слід відмовити.

Доводи апеляційних скарг.

Колегія суддів зазначає, що доводи, зазначені в апеляційній скарзі ОСОБА_3 з приводу того, що спірні наказ Департаменту охорони здоров`я Одеської обласної державної адміністрації від 16 липня 2018 року № 427-К про оголошення конкурсу та рішення конкурсної комісії Департаменту охорони здоров`я Одеської обласної державної адміністрації від 08 серпня 2018 року щодо визначення переможця конкурсу не можуть бути оскаржені, оскільки конкурс завершений та оголошені його результати, колегія суддів не приймає до уваги, оскільки оголошення конкурсу та встановлення його результатів є складовими частинами загального процесу відбору осіб на певну посаду, які розмежовують у часі відповідні етапи такого конкурсного відбору та тягнуть за собою відповідні юридичні наслідки, які можуть бути оскаржені в судовому порядку.

Також, колегія суддів вважає, що посилання ОСОБА_3 на відсутність у позивача права на оскарження результатів конкурсу є необґрунтованими, оскільки в даних спірних правовідносинах Кондратюк Т.Г. оскаржує порядок і результат формування складу державного органу, а також призначення його посадової особи, що згідно пункту 10 частини 1 статті 19 КАС України юрисдикційно віднесено до адміністративного судочинства та свідчить про можливість відповідного судового оскарження з метою захисту правового інтересу позивача.

Доводи Департаменту охорони здоров`я Одеської обласної державної адміністрації з приводу того, що наявність медичної освіти є необхідною лише при наборі на посаду начальника самостійного відділу місцевої державної адміністрації та посилання з цього приводу на Довідник кваліфікаційних характеристик професій працівників Випуск 78 Охорона здоров`я, затверджений Наказом Міністерства охорони здоров`я України 29.03.2002 року № 117, колегія суддів не приймає до уваги з огляду на таке.

Так, згідно п.1.1 Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників Випуск 78 Охорона здоров`я кваліфікаційні вимоги начальника Головного управління, управління (самостійного відділу, служби) охорони здоров`я місцевої державної адміністрації вимагають повну вищу освіту (спеціаліст, магістр) за напрямом підготовки "Медицина", післядипломна спеціалізація за фахом "Організація і управління охороною здоров`я". Вища кваліфікаційна категорія за лікарською спеціальністю та за фахом "Організація управління охороною здоров`я". Стаж роботи за лікарською спеціальністю та за фахом "Організація і управління охороною здоров`я" для начальника головного управління, управління - не менше 10 років; для начальника самостійного відділу, служби зазначений стаж - відповідно не менше 8 та 6 років. Стажування в органах управління вищого рівня.

З наведеного вбачається, що законодавцем розтлумачено визначення управління , до якого відносяться як самостійні відділи , так і інші служби , які входять до складу такого управління та не мають відокремленого статусу. Також, слід зазначити, що вказане тлумачення визначення управління не є вичерпним.

Окрім того, суд враховує доводи позивача, що під час проведення процедури пропозиції позивачу наведеної посади, посадова інструкція начальника управління медичної допомоги Департаменту охорони здоров`я Одеської ОДА передбачала таку кваліфікаційну вимогу як лікар (а.с.67.т.2).

Враховуючи наведене, а також зміст посадової інструкції начальника управління медичної допомоги Департаменту охорони здоров`я Одеської ОДА, яка надавалась позивачу для ознайомлення, колегія суддів приходить до висновку, що повна вища освіта (спеціаліст, магістр) за напрямом підготовки "Медицина" є обов`язковим критерієм для прийняття участі у конкурсі на заміщення посади начальника управління медичної допомоги Департаменту охорони здоров`я Одеської обласної державної адміністрації та її безпосереднє зайняття.

Інші доводи апеляційних скарг, яким була дана оцінка в мотивувальній частині рішенні, ґрунтуються на суб`єктивній оцінці фактичних обставин справи та доказів. Зазначені доводи не містять посилань на конкретні обставини чи факти або на нові докази, які б давали підстави для скасування рішення суду першої інстанції.

Таким чином, на підставі встановлених в ході судового розгляду обставин, колегія суддів дійшла висновку про наявність підстав для часткового задоволення адміністративного позову.

Враховуючи все вищевикладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції припустився порушення норм процесуального права, що є безумовною підставою для часткового задоволення вимог апеляційних скарг, скасування судового рішення та постановлення нового про часткове задоволення адміністративного позову.

З огляду на часткове задоволення апеляційних скарг та часткове задоволення адміністративного позову відповідно до приписів статті 139 КАС України судові витрати перерозподіляються пропорційно.

Керуючись статтями 308, 309, 315, 321, 322, 32 КАС України, суд -

П О С Т А Н О В И В :

Апеляційні скарги Департаменту охорони здоров`я Одеської обласної державної адміністрації та ОСОБА_3 - задовольнити частково, а рішення Одеського окружного адміністративного суду від 17 грудня 2018 року - скасувати.

Ухвалити у справі нову постанову, якою адміністративний позов ОСОБА_1 до Департаменту охорони здоров`я Одеської обласної державної адміністрації, третя особа - Міжрегіональне управління Національного агентства України з питань державної служби в Одеській, Миколаївській та Херсонській областях, АР Крим та м.Севастополі про скасування наказу та рішення - задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати наказ Департаменту охорони здоров`я Одеської обласної державної адміністрації від 16 липня 2018 року № 427-К Про оголошення конкурсу на зайняття вакантних посад державних службовців територіальних органів оголошено конкурс на зайняття вакантних посад державної служби категорії Б - Начальника управління медичної допомоги Департаменту охорони здоров`я Одеської обласної державної адміністрації в частині затвердження Умов проведення конкурсу на зайняття вакантної посади державної служби категорії "Б" - начальника управління медичної допомоги Департаменту охорони здоров`я Одеської обласної державної адміністрації.

В решті позовних вимог відмовити.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Департаменту охорони здоров`я Одеської обласної державної адміністрації (вул.Канатна, 83, м. Одеса, 65107, ідентифікаційний код 41145448) на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) судові витрати по сплаті судового збору в розмірі 704,8 грн.( сімсот чотири гривні вісімдесят копійок)

Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення у випадках, передбачених підпунктами а), б), в), г) пункту 2 частини 5 статті 328 КАС України.

Дата складення та підписання повного тексту судового рішення - 23 травня 2019 року.

Головуючий:О.І. Шляхтицький Суддя: Суддя: В.О. Потапчук Г.В. Семенюк

СудП'ятий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.05.2019
Оприлюднено24.05.2019
Номер документу81917102
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1540/4110/18

Постанова від 21.05.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 27.02.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 04.02.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 18.01.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 18.01.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Рішення від 18.12.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Кравченко М.М.

Ухвала від 10.09.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Кравченко М.М.

Ухвала від 17.08.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Кравченко М.М.

Ухвала від 17.08.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Кравченко М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні