Справа № 2а/1570/7109/2011
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 листопада 2011 року м.Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Іванова Е.А.
секретар Чиженко А.О.,
за участю: прокурора Раковича Д.М. (за посвідченням)
представника відповідача Фірсова Д.О. (за довіреністю)
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні суду в м. Одесі адміністративну справу за позовом прокурора м.Іллічівська в інтересах держави в особі Головної державної інспекції на автомобільному транспорті Міністерства транспорту та зв`язку України до Товариства з обмеженною відповідальністю Актів- Транском`про стягнення штрафу, -
ВСТАНОВИВ:
Прокурор м. Іллічівська звернувся до суду в інтересах держави в особі Головної державної інспекції на автомобільному транспорті до Товариства з обмеженою відповідальністю Актів Транском , в якому просить стягнути з останнього фінансові санкції в сумі 1700 грн.
Свої позовні вимоги мотивував тим, що в ході проведення перевірки дотримання законодавства про автомобільний транспорт в Одеській області, встановлено, що відповідач у порушення Закону України Про автомобільний транспорт , надавав послуги з перевезення вантажів без документів, а саме відсутня індивідуальна контрольна книга водія. За здійснення вказаного порушення, постановою Територіального управління Головавтотрансінспекції в Одеській області до ТОВ Актів Транском`були застосовані фінансові санкції в сумі 1700 грн., які відповідачем до теперішнього часу не сплачені, в зв`язку з цим позивач звернувся до суду з цим позовом та просить задовольнити його позовні вимоги, стягнувши з ТОВ Актів Транском`фінансові санкції у сумі 1700 грн.
Представник позивача в судове засідання не з`явився, про день, час та місце слухання справи повідомлений належним чином, про причини неявки суду не сповістив.
Прокурор Ракович Д.М. в судовому засіданні позов підтримав, просив його задовольнити з підстав, викладених в позовній заяві та стягнути з відповідача штраф у сумі 1700 грн. за порушення законодавства про автомобільний транспорт.
Відповідач в судовому засідання заперечував проти позовних вимог та надав заперечення у письмовому вигляді, які мотивовані тим, що Територіальним управлінням Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Одеській області під час перевірки дотримання законодавства про автомобільний транспорт не було прийнято до уваги Положення Про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів , затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв`язку України від 07.06.2010 року № 340, яким встановлено, що водій, який керує транспортним засобом, який не обладнаний тахографом, веде індивідуальну контрольну книжку, тобто наявність індивідуальної контрольної книги водія необхідно лише у тому випадку, коли транспортний засіб не обладнаний тахографом. Проте, як зазначає представник відповідача в своїх запереченнях, транспортний засіб, який було перевірено Територіальним управлінням Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Одеській області було обладнано тахографом, на підтвердження чого представник відповідача надав суду протокол поточної перевірки та адаптації тахографа транспортного засобу № 1127 від 21.11.2011 року, у якому зазначено, що попередня перевірка проводилась 18.03.2010 року. За таких обставин представник відповідача просив відмовити в задоволенні позову про стягнення фінансових санкцій.
Вислухавши пояснення прокурора, представника відповідача, вивчивши обставини справи, дослідивши наявні у справі докази, суд приходить до наступних висновків.
07 квітня 2011 року державними інспекторами Територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті на виконання завдання на перевірку від 06.04.2011 року № 098103 на автодорозі Н-11 Одеса-Дніпропетровськ`була здійснена перевірка транспортного засобу -вантажівки марки Вольво FH12.460, номерний знак НОМЕР_1 , який належить ТОВ Актів Транском`щодо стану дотримання законодавства про автомобільний транспорт.
За результатом вказаної перевірки був складений акт, який засвідчив факт порушення водієм вищевказаного автомобіля, що перевірявся - ІНФОРМАЦІЯ_1 , який є працівником ТОВ Актів Транском`Закону України Про автомобільний транспорт , а саме: надання послуг з перевезення вантажів без оформлення необхідних документів, перелік яких передбачено ст.. 48 Закону України Про автомобільний транспорт , а саме відсутня індивідуальна книга водія (а.с.9).
Відповідачу -ТОВ Актів Транском`на адресу його знаходження, (Одеська область, м. Іллічівськ, вул. Г. Сталінграду 16-а) було направлено запрошення на розгляд справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт від 16.05.2011 року № 2351/02, у якому зазначено, що розгляд справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт відбудеться 25.05.2011 року з 10.00 год. до 14.00 год. (а.с.10).
На підставі вказаного акту начальником Територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Одеській області була прийнята постанова від 25.05.2011 року № 116922 про застосування до ТОВ Актів Транском`фінансових санкцій в сумі 1700 грн. за порушення Закону України Про автомобільний транспорт (а.с.12).
Як встановлено судом, суми вищевказаних санкцій відповідачем не сплачено.
Відповідно до ст.6 Закону України Про автомобільний транспорт в складі центрального органу виконавчої влади з питань автомобільного транспорту функціонує урядовий орган державного управління з питань контролю на автомобільному транспорті, який здійснює державний контроль за додержанням суб`єктами господарювання, що провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту, вимог законодавства про автомобільний транспорт.
Відповідно до п. 1 Положення про Головну державну інспекцію на автомобільному транспорті, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 08.09.2004 року за № 1190 урядовим органом державного управління з питань контролю на автомобільному транспорті, що діє у складі Мінтрансзв`язку і йому підпорядковується є Головна державна інспекція на автомобільному транспорті.
Пунктом 4 Положення про Головну державну інспекцію на автомобільному транспорті (далі - Головавтотрансінспекція ), затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 08.09.2004р. за №1190, передбачено, що Головавтотрансінспекція, як урядовий орган державного управління, відповідно до покладених на неї завдань здійснює державний контроль за додержанням суб`єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту загального користування, вимог законодавства про автомобільний транспорт, норм та стандартів, що регулюють організацію перевезення пасажирів і вантажів.
Пунктом 20 Положення визначено, що Головавтотрансінспекція є юридичною особою, має самостійний баланс, реєстраційні рахунки в установах Державного казначейства, печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням.
Згідно з вимогами пункту 8 цього ж Положення, Міністерство транспорту та зв`язку України наказом від 14.12.2005р. №888 затвердило Положення про територіальні органи Головної державної інспекції на автомобільному транспорті (далі - Положення ), яке зареєстроване в Міністерстві юстиції України 28.12.2005р. за №1573/11853.
Відповідно до п. 1 Положення територіальні органи Головної державної інспекції на автомобільному транспорті (далі - територіальні управління) в областях, Автономній Республіці Крим, містах Києві та Севастополі є територіальними структурними підрозділами Головавтотрансінспекції без права юридичної особи, утворюються відповідно до Положення про Головну державну інспекцію на автомобільному транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 вересня 2004 року N 1190, мають печатку зі своїм найменуванням і зображенням малого Державного Герба України.
Пунктом 4,5 Положення визначено, що основними завданнями територіальних управлінь Головавтотрансінспекції у відповідному регіоні визначено здійснення державного контролю за дотриманням суб`єктами господарювання усіх форм власності вимог нормативно-правових актів, стандартів і норм перевезення вантажів і пасажирів автомобільним транспортом загального користування, територіальні управління Головавтотрансінспекції відповідно до покладених на них завдань здійснюють державний контроль за суб`єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту загального користування.
Відповідно до ст. 47 Закону України Про автомобільний транспорт`до внутрішніх перевезень вантажів відносяться перевезення вантажів між пунктами відправлення та призначення, розташованими в Україні, та комплекс допоміжних операцій, пов`язаних з цими перевезеннями, а також технологічні перевезення вантажів, що здійснюються в межах одного виробничого об`єкта без виїзду на автомобільні дороги загального користування.
Згідно ст. 50 Закону України Про автомобільний транспорт`Договір про перевезення вантажу автомобільним транспортом укладається відповідно до цивільного законодавства між замовником та виконавцем у письмовій формі (договір, накладна, квитанція тощо).
Відповідно до ст. 48 Закону України Про автомобільний транспорт`документами для юридичної особи, що здійснює вантажні перевезення на договірних умовах, є, зокрема, для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, ліцензійна картка, дорожній лист, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством України.
07.06.2010 року Наказом Міністерства транспорту та зв`язку України N 340 затверджено Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів.
Відповідно до п.п. 1.1., 1.2., 1.3. Положення, останнє розроблено відповідно до Конвенції Міжнародної організації праці 1979 року N 153 про тривалість робочого часу та періоди відпочинку на дорожньому транспорті, Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення (ЄУТР), Кодексу законів про працю України та Законів України "Про автомобільний транспорт", "Про дорожній рух". Це Положення встановлює особливості регулювання робочого часу та часу відпочинку водіїв колісних транспортних засобів (далі - водії) та порядок його обліку. Вимоги цього Положення поширюються на автомобільних перевізників та водіїв, які здійснюють внутрішні перевезення пасажирів чи/та вантажів колісними транспортними засобами (далі - ТЗ).
Відповідно до п. 6.1. Положення, автобуси, що використовуються для нерегулярних і регулярних спеціальних пасажирських перевезень, для регулярних пасажирських перевезень на міжміських автобусних маршрутах протяжністю понад 500 км, вантажні автомобілі з повною масою понад 3,5 тонн повинні бути обладнані тахографами.
Пунктом 6.3 Положення передбачено, що водій, що керує ТЗ, який не обладнаний тахографом, веде індивідуальну контрольну книжку (додаток 3).
Сторонами не заперечується, що автомобіль Вольво FH 12.460 номерний знак НОМЕР_2 є вантажівкою з повною масою понад 3,5 тонн.
В матеріалах справи наявний протокол перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу № 1127 від 21.11.2011 року, з якого вбачається, що попередня перевірка та адаптація тахографа була проведена 18.03.2010 року.
Проте, при винесенні рішення по справі, суд не приймає до уваги наданий представником відповідача протокол та критично ставиться до заперечень представника відповідача проти позовних вимог, відповідно до яких на транспортному засобі відповідача нібито був в наявності тахограф, з огляду на наступне.
Відповідно до п. 1.5. Положення, тахограф - контрольний пристрій, який встановлюється на ТЗ для показу та реєстрації інформації про рух ТЗ.
Тобто з вказаного визначення можна зробити висновок, що тахограф, це з`ємний пристрій, тобто може вільно встановлюватися та зніматися з транспортного засобу в будь-який час, що визнається сторонами.
Протокол перевірки та адаптації тахографа був складений 21.11.2011 року, тобто вже після проведення перевірки, а попередня перевірка нібито була 18.03.2010 року, тобто задовго до проведення перевірки від 07.04.2011 року.
Під час складання акту перевірки водій транспортного засобу був ознайомлений з актом, про що є його підпис у відповідній графі акту, проте про наявність заперечень у акті перевірки не зазначив.
Крім того, на вимогу суду надати докази наявності тахографа на транспортному засобі саме під час перевірки, представник відповідача жодного доказу не надав.
Встановлені обставини дають суду підстави вважати, що на транспортному засобі, що належить ТОВ Актів Транском`під час проведення перевірки був відсутній тахограф та водій вказаного транспортного засобу здійснював перевезення вантажу без наявності індивідуальної контрольної книги, ведення якої є обов`язковим для транспортних засобів, на яких відсутній тахограф.
Відповідальність за порушення законодавства про автомобільний транспорт встановлена ст.. 60 Закону України Про автомобільний транспорт .
Відповідно до ст. 60 Закону України Про автомобільний транспорт`за надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтями 39 та 48 цього Закону до перевізників застосовується штраф у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Згідно п. 18 ст. 1 Закону України Про автомобільний транспорт автомобільний перевізник - фізична або юридична особа, яка здійснює на комерційній основі чи за власний кошт перевезення пасажирів чи (та) вантажів транспортними засобами.
Відповідно до п. 28 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті загального користування , затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2006 року № 1567 фінансова санкція повинна бути перерахована суб`єктом господарювання на зазначений у постанові рахунок не пізніше ніж протягом п`ятнадцяти днів після отримання ним копії постанови про застосування фінансових санкцій, про що повідомляється орган державного контролю, посадовою особою якого винесено відповідну постанову.
Судом встановлено, що постанова про застосування фінансових санкцій була направлена відповідачу та отримана ним 30.05.2011 року, про що свідчить поштове повідомлення про вручення (а.с.14), проте до теперішнього часу сума фінансової санкції, застосована до відповідача ним не сплачена.
За таких обставин, суд приходить до висновку про необхідність задоволення позову та стягнення з ТОВ Актів Транском`фінансової санкції в сумі 1700 грн.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб`єкт владних повноважень, а відповідачем -фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст. 158, 160, 163 КАС України суд, -
ПОСТАНОВИВ :
Позов прокурора м. Іллічівська в інтересах держави в особі Головної державної інспекції на автомобільному транспорті Міністерства транспорту та зв`язку України до Товариства з обмеженною відповідальністю Актів -Транском`задовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженною відповідальністю Актів -Транском (місце знаходження: м.Іллічівськ вул. Гер.Сталінграду б.16а код 35989995) фінансові санкції в сумі 1700грн. на користь держави на розрахунковий рахунок 31115106700015 банк ГУ ДКУ в Одеській області МФО 828011 отримувач ГУ ДКУ в Одеській області код 23215045 код платежу 21081100.
Постанова набирає законної сили відповідно до ст..254КАС України.
Апеляційна скарга на постанову суду може бути подано протягом десяти днів після отримання копії постанови. Апеляційна скарга подається до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Одеського адміністративного апеляційного суду.
Постанова виготовлена у повному обсязі 06 грудня 2011 року.
Суддя Іванов Е.А.
06 грудня 2011 року
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.12.2011 |
Оприлюднено | 24.05.2019 |
Номер документу | 81935343 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Іванов Е. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні