Справа № 716/541/19
ЗАОЧНЕ РІШЕННЯ
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
17.05.19 Заставнівський районний суд Чернівецької області в складі:
головуючого судді - Пухарєвої О.В.,
за участю секретаря судового засідання - Вікторівської Д.Я.,
представника позивача - Книговського В.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м. Заставна у порядку спрощеного позовного провадження з викликом сторін цивільну справу за позовом Державної екологічної інспекції у Чернівецькій області до ОСОБА_1 про стягнення шкоди, заподіяної внаслідок незаконного знищення дерева,-
В С Т А Н О В И В :
Позивач Державна екологічна інспекція у Чернівецькій області звернулася до суду із позовною заявою, в якій просить стягнути з відповідача ОСОБА_1 на користь держави в особі Державної екологічної інспекції у Чернівецькій області 1500 грн. шкоди, заподіяної внаслідок незаконного знищення дерева, шляхом перерахування коштів одержувачам: 750 грн. на користь спеціального фонду місцевого бюджету Об`єднаної територіальної громади с. Юрківці Заставнівського району Чернівецької області; 300 грн. на користь спеціального фонду Чернівецького обласного бюджету; 450 грн. на користь Державного бюджету України, а також 1921,00 грн. судових витрат на користь Державної екологічної інспекції у Чернівецькій області.
Свої позовні вимоги мотивує тим, що за результатами перевірки, яка проводилась спеціалістами Державної екологічної інспекції у Чернівецькій області на підставі повідомлення Заставнівського ВП Кіцманського ВП ГУНП в Чернівецькій області, було виявлено незаконну порубку 1-го сироростучого дерева породи Ялина діаметром біля шийки кореня 13 см на земельній ділянці, яка знаходиться на прибудинковій території старостинського округу №5 с. Ржавинці Юрковецької сільської ради в межах населеного пункту та являється комунальною власністю Юрковецької сільської ради. Дану незаконну рубку скоїв ОСОБА_1 , житель с. Ржавинці АДРЕСА_1 .
За даним фактом стосовно ОСОБА_1 складено протокол про адміністративне правопорушення №010376 від 05.02.2019 та постановою №010376 від 05.02.2019 його визнано винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 153 КУпАП і накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 170 грн., який він добровільно сплатив.
Внаслідок неправомірних дій останнього завдано шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища, на суму 1500 грн., яка до теперішнього часу не відшкодована, тому просить стягнути її в судовому порядку.
В судовому засіданні представник позивача Книговський В. ОСОБА_2 . підтримав заявлені позовні вимоги в повному обсязі, обґрунтувавши їх вищенаведеним та просив задовольнити в повному обсязі.
Відповідач ОСОБА_1 в судове засідання не з`явився, про розгляд справи повідомлявся належним чином - судовою повісткою, про що свідчить його підпис в розписці про отримання рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення, не надав суду відомостей про причини неявки, відзиву на позов та заяви про розгляд справи за його відсутності від нього не надходило.
Враховуючи наявність підстав, передбачених ч.1 ст. 280 ЦПК України, суд зі згоди представника позивача ухвалив провести заочний розгляд справи та ухвалити заочне рішення.
Вислухавши пояснення представника позивача та дослідивши матеріали справи в їх сукупності, суд вважає, що позов доведений та обґрунтований та підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до ст. 12 ЗУ Про охорону навколишнього природного середовища громадяни України зобов`язані берегти природу, охороняти, раціонально використовувати її багатства відповідно до вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища; здійснювати діяльність з додержанням вимог екологічної безпеки, інших екологічних нормативів та лімітів використання природних ресурсів; не порушувати екологічні права і законні інтереси інших суб`єктів; вносити штрафи за екологічні правопорушення, а також компенсувати шкоду, заподіяну забрудненням та іншим негативним впливом на навколишнє природне середовище.
Як вбачається з ст. 69 ЗУ Про охорону навколишнього природного середовища шкода, заподіяна внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, підлягає компенсації в повному обсязі.
Порядок розрахунку суми завданої шкоди визначений додатком №1 до Постанови Кабінету Міністрів України від 08.04.1999 року № 559 Про такси для обчислення розміру шкоди, заподіяної зеленим насадженням у межах міст та інших населених пунктів .
Відповідно до ст. 40 Закону України Про рослинний світ порушення законодавства про рослинний світ тягне за собою дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно з законами України.
Відповідальність за порушення законодавства про рослинний світ несуть особи, винні у протиправному знищенні або пошкодженні об`єктів рослинного світу.
Відповідно до ст. 1166 ЦК України майнова шкода завдана юридичній особі, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала.
З матеріалів справи вбачається, що 05.02.2019 держінспекторами з охорони навколишнього природного середовища, головними спеціалістами відділу екологічного контролю ПЗФ рослинного та тваринного світу ОСОБА_3 . та Сметанюком М.О., за участю спеціаліста І категорії (землевпорядника) Ржавинецької сільської ради Заставнівського району Чернівецької області Миронюком С.С. у відповідності до вимог ст. 20-2 Закону України Про охорону навколишнього середовища , Положення про Державну екологічну інспекцію у Чернівецькій області та наказу від 28.01.2019 №12-п було проведено перевірку фактів, викладених у листі Кіцманського ВП Заставнівського ВП ГУНП в Чернівецькій області від 27.12.2018. В ході якої встановлено, що в межах населеного пункту с. Ржавинці Заставнівського району Чернівецької області (прибудинкова територія старостинського округу №5 с. Ржавинці Юрковецької сільської ради) здійснено незаконну порубку 1-го сироростучого дерева породи ялина діаметром біля шийки кореня 13 см.
За наслідками цього обходу складено акт перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства від 05.02.2019 (а.с.10) та встановлено винну особу, а саме ОСОБА_1 , жителя АДРЕСА_1 .
Того ж дня, відносно ОСОБА_1 держінспектором з охорони навколишнього природного середовища Сметанюком М.О. складено протокол про адміністративне правопорушення №010376 від 05.02.2019 та винесено постанову № 010376 від 05.02.2019, згідно якої ОСОБА_1 визнано винним у вчиненні адміністративного правопорушення за ч.1 ст. 153 КУпАП та накладено адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 170 гривень (а.с.12).
Свою вину у вчиненні інкримінованого адміністративного правопорушення за ч.1 ст. 153 КУпАП ОСОБА_1 визнав повністю, про що свідчать його письмові пояснення, які містяться у вищевказаному протоколі №010376 від 05.02.2019 (а.с.11 зворот).
Згідно розрахунку, складеного на підставі додатку №1 до постанови КМУ від 08.04.1999 р. №559 Про такси для обчислення розміру шкоди, заподіяної зеленим насадженням у межах міст та інших населених пунктів сума шкоди, заподіяної порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища, складає 1500 грн. (а.с.14).
Відповідач заподіяну шкоду до теперішнього часу не відшкодував.
Згідно довідки від 05.02.2019 №103, виданої виконачим комітетом Юрковецької сільської ради Заставнівського району Чернівецької області земельна ділянка, на якій здійснено незаконну порубку, знаходиться в межах населеного пункту с. Ржавинці Заставнівського району Чернівецької області та являється комунальною власністю Юрковецької сільської ради (а.с.16).
Розділом X Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" визначено економічний механізм забезпечення охорони навколишнього природного середовища.
Зокрема, ст. 47 цього Закону передбачено, що для фінансування заходів щодо охорони навколишнього природного середовища утворюються Державний, Автономної Республіки Крим та місцеві фонди охорони навколишнього природного середовища. Автономної Республіки Крим та місцеві фонди охорони навколишнього природного середовища утворюються у складі бюджету Автономної Республіки Крим та відповідного місцевого бюджету за місцем заподіяння екологічної шкоди за рахунок, у тому числі, частини грошових стягнень за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища в результаті господарської та іншої діяльності, згідно з чинним законодавством.
Відповідно до ч. 3 ст. 29 Бюджетного кодексу України джерелами формування спеціального фонду Державного бюджету України в частині доходів є, зокрема, 30 відсотків грошових стягнень за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності.
Пунктом 4 ч.1 ст. 69-1 Бюджетного кодексу України визначено, що до надходжень спеціального фонду місцевих бюджетів належать, зокрема, 70 відсотків грошових стягнень за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності, в тому числі: до сільських, селищних, міських бюджетів, бюджетів обєднаних територіальних громад, що створюються згідно із законом та перспективним планом формування територій громад - 50 відсотків, обласних бюджетів та бюджету Автономної Республіки Крим - 20 відсотків, бюджетів міст Києва та Севастополя - 70 відсотків.
Порядок розподілу платежів між державним та місцевим бюджетом, які зараховано на аналітичні рахунки відкриті у Казначействі України та Головних управліннях Казначейства, врегульовано Порядком казначейського обслуговування доходів та інших надходжень державного бюджету (далі - Порядок), затвердженого наказом Міністерства фінансів України №43 від 29 січня 2013 року.
Пунктом 4.1 Порядку, визначено, що платежі, які відповідно до Бюджетного кодексу України та закону про Державний бюджет України є джерелами формування спеціального фонду державного бюджету в частині надходжень, крім власних надходжень бюджетних установ, зараховуються на відповідні рахунки, відкриті в Казначействі України та Головних управліннях Казначейства відповідно до законодавства на імя органу Казначейства в розрізі територій та кодів бюджетної класифікації.
Пунктом 8.3 зазначеного Порядку визначено, що органи Казначейства при веденні бухгалтерського обліку операцій з виконання державного бюджету за доходами та іншими надходженнями забезпечують облік усіх операцій з виконання державного бюджету відповідно до Бюджетного кодексу України, закону про Державний бюджет України на поточний рік (доходи загального фонду, доходи спеціального фонду, доходи, які розподіляються між загальним та спеціальним фондами, доходи, що розподіляються між державним та місцевими бюджетами, надходження, тимчасово віднесені на доходи державного бюджету, надходження від повернення бюджетних позичок, фінансової допомоги, наданої на поворотній основі, та кредитів до загального та спеціального фондів державного бюджету) в розрізі кодів бюджетної класифікації.
Отже, порядок нарахування збитку заподіяної шкоди навколишньому природному середовищу, стягнення коштів на відшкодування шкоди, заподіяної порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності та порядок його виконання визначені законом.
Враховуючи факт порушення відповідачем вимог Закону України Про охорону навколишнього природного середовища , що виразилося у вирубці 1-го сироростучого дерева породи Ялина без належного на те дозволу, невідшкодування ним шкоди, завданої в результаті вирубки зелених насаджень, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню, а сума збитків, завданих Державній екологічній інспекції у Чернівецькій області підлягає стягненню з відповідача шляхом її перерахування до спеціального фонду Державного бюджету України, до місцевого бюджету Об`єднаної територіальної громади с. Юрківці Заставнівського району Чернівецької області та спеціального фонду Чернівецького обласного бюджету.
У відповідності до ч.1 ст.141 ЦПК України судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.
Судом встановлено, що позивач поніс витрати по сплаті судового збору в розмірі 1921 грн., що підтверджується наявним у матеріалах справи платіжним дорученням № 112 від 14.03.2019, на зазначену суму (а.с.2), яку належить стягнути з відповідача.
На підставі наведеного, ст.ст. 68,69 ЗУ Про охорону навколишнього природного середовища , ст. 1166 ЦК України, ст. 29,69-1 Бюджетного кодексу України, керуючись ст.ст. 141, 258, 259, 263- 265, 268, 273, 279, 280-282 ЦПК України, суд,-
В И Р І Ш И В :
Позов задовольнити.
Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , жителя АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , на користь держави в особі Державної екологічної інспекції у Чернівецькій області (58003, м. Чернівці, вул. Шевченка,71-А, код ЄДРПОУ 37978189) шкоду, заподіяну внаслідок незаконного знищення дерева в розмірі 1500 (одна тисяча п`ятсот) гривень на рахунок для зарахування коштів, що розподіляються між Державним та місцевим бюджетами: р/р 33119331024341, отримувач - Заставнівське УК/отг с. Юрківці, МФО 899998, банк отримувача - Казначейство України, код отримувача (ЄДРПОУ) 36752386, код класифікації доходів бюджету - 24062100), які перерахувати одержувачам коштів:
- 750 грн. на користь спеціального фонду місцевого бюджету Об`єднаної територіальної громади с. Юрківці Заставнівського району Чернівецької області;
- 300 грн. на користь спеціального фонду Чернівецького обласного бюджету;
- 450 грн. на користь Державного бюджету України.
Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , жителя АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , на користь Державної екологічної інспекції у Чернівецькій області (р/р НОМЕР_2 , МФО 820172, Державна Казначейська служба України м. Київ, код ЄДРПОУ 37978189) судові витрати, понесені позивачем за сплату судового збору в розмірі 1921 грн.
Заочне рішення може бути переглянуте судом, що його ухвалив, за письмовою заявою відповідача.
Заяву про перегляд заочного рішення може бути подано відповідачем протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Учасник справи, якому повне заочне рішення суду не було вручене у день його складання, має право на поновлення пропущеного строку на подання заяви про його перегляд - якщо така заява подана протягом двадцяти днів з дня вручення йому повного заочного рішення суду.
Позивач має право оскаржити заочне рішення в загальному порядку.
Заочне рішення набирає законної сили, якщо протягом строків, встановлених ЦПК України, не подані заява про перегляд заочного рішення або апеляційна скарга, або якщо рішення залишено в силі за результатами апеляційного розгляду справи.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його складання до апеляційного суду Чернівецької області в порядку визначеному главою першою розділу п`ятого та п.15.5 розділу тринадцятого ЦПК України.
Учасник справи, якому повне рішення не було вручене у день його складання, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Повний текст рішення суду складено 22.05.2019.
Суддя Пухарєва О.В.
Суд | Заставнівський районний суд Чернівецької області |
Дата ухвалення рішення | 17.05.2019 |
Оприлюднено | 24.05.2019 |
Номер документу | 81935954 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Заставнівський районний суд Чернівецької області
Пухарєва О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні