Рішення
від 15.05.2019 по справі 120/665/19-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

15 травня 2019 р. справа № 120/665/19

Вінницький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Дончика В.В.,

за участю:

секретаря судового засідання: Слободянюка В.О.,

представника позивача: Обревко Т.П.,

представника відповідача: Магомаєва М.Р.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Управління Держпраці у Вінницькій області до Дочірнього підприємства «Вінницький райагроліс» Вінницького обласного комунального спеціалізованого лісогосподарського підприємства «Віноблагроліс» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю)

в с т а н о в и в :

До Вінницького окружного адміністративного суду звернулось Управління Держпраці у Вінницькій області з адміністративним позовом до Дочірнього підприємства «Вінницький райагроліс» Вінницького обласного комунального спеціалізованого лісогосподарського підприємства «Віноблагроліс» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді:

- заборонити експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки: технологічне устатковання деревообробної промисловості (багатопил ЦМ-150 інв. №10600021; гідроколун інв. № 10600134; дровоколо електро - механічний інв. № 10600158; подрібнювач для деревини ДР660Е; торцювальний верстат ВТ-100 інв. №11210046; паркетний (чьотирьохсторонній) верстат Quellet інв. №10600121); вантажопідіймальна машина (Кран - балка інв. № 10910081); устатковання напругою понад 1000 В (ТП-466 інв. №10300039);

- відсторонити від виконання робіт посадових осіб (члени комісії з перевірки знань та керівники структурних підрозділів), яким не проведено навчання і перевірку знань з питань охорони праці в обсязі виконуваної ними роботи;

- відсторонити від виконання робіт працівників, що безпосередньо зайняті на роботах зазначених у Переліку робіт з підвищеною небезпекою (електрозварювальник - 1 особа, кочегар - 1 особа, лісники (лісоруби) - 11 осіб), Переліку робіт де є потреба у професійному доборі (водії - 5 осіб), яким не проведено спеціальне навчання і перевірку знань з питань охорони праці працівників;

- заборонити виконання робіт підвищеної небезпеки: зварювальні роботи; роботи в діючих електроустановках напругою понад 1000В;

- заборонити експлуатацію цеху переробки деревини;

- відсторонити від виконання робіт працівників: 17 осіб (11 - лісники, водії - 5 осіб, верстатник деревообробних верстатів - 1 особа), які не пройшли медичних оглядів протягом трудової діяльності (періодичні медичні огляди);

- заборонити експлуатацію верстату для повздовжнього розпилу Ц - 5.

Позов мотивований тим, що за результатами проведеної перевірки виявлено ряд порушень вимог законодавства у сфері охорони праці та промислової безпеки, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей. Зазначене, на думку позивача, свідчить про наявність підстав для застосування заходів у сфері державного нагляду до Дочірнього підприємства «Вінницький райагроліс» Вінницького обласного комунального спеціалізованого лісогосподарського підприємства «Віноблагроліс» у вигляді заборони експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, що і стало підставою для звернення позивача до суду.

Ухвалою від 28.02.2019 р. відкрито провадження в адміністративній справі та призначено справу до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження у судове засідання на 26.03.2019 року.

22.03.2019 року представником відповідача подано до суду відзив на позов (вх. № 15806), в якому відповідач просить відмовити в задоволенні позову. Вказує, що обставини, наведенні в позовній заяві частково не відповідають дійсності.

Зазначили, що Дочірнє підприємство Вінницький райагроліс Вінницького обласного комунального спеціалізованого лісогосподарського підприємства Віноблагроліс , є дочірнім підприємством Вінницького обласного комунального спеціалізованого лісогосподарського підприємства Віноблагроліс , створене в 2014 році на базі майна, яке є об`єктом права спільної власності територіальних громад Вінницької області та закріплене за ним на правах господарського відання.

На устаткування: стрічкопильний верстат ВСГ 1000, зав. №584, 2015р.в., Україна; стрічкопильний верстат ВСГ 1000, зав. № н/в, 2008р.в., Україна; стрічкопильний верстат ВСГ 1000-3, зав.№ н/в, 2014р.в., Україна; верстат рейсмусний СР6-7, зав. № н/в, 1976р.в., СРСР; верстат круглопильний Ц-5, зав. № н/в, 1976р.в., СРСР; верстат фрезерний ФСША-1А, зав.№ н/в, 1978р.в., СРСР, яке використовується на підприємстві ДП Вінницький райагроліс для експлуатації технологічного устаткування деревообробної промисловості є дозвіл НОМЕР_1 від 21.09.2018 року.

На устаткування: дровокол електро-механічний 380 В 2,2 кВт, інвентарний № 10600158; подрібнювач для деревини ДР 660Е, інвентарний № 10600021; верстат торцювальний, інвентарний № 11210046; трансформатна підстанція ТП466, інвентарний № 10300039, дозвіл на експлуатацію устаткування знаходиться в процесі оформлення.

Устаткування: кран-балка, інвентарний № 10910081; паркетний станок GGUILEIT 4-х, інвентарний №10600121, в зв`язку з виробничою необхідністю та невикористанням у господарській діяльності - законсервовано.

Інше майно, яке передане ВОКСЛП Віноблагроліс в статутний капітал ДП Вінницький райагроліс не використовується.

Крім того, багатопил ЦМ-150, інвентарний № 10600021, на балансі підприємства не обліковується, а дійсно за інвентарним № 10600021 обліковується подрібнювач для деревини ДР 660Е;

Зварювальні роботи підвищеної небезпеки, на підприємстві не проводяться через відсутність устаткування підвищеної небезпеки.

Гідроколун інвентарний № 10600134, в цеху підприємства не використовується, так, як даний основний засіб знеструмлений і знаходиться в процесі продажу громадянину ОСОБА_1

На верстаті круглопильному Ц-5 не було встановлено розклинювального ножа. Так, як це непередбачено на даних станках заводом виробником, за вимогою головного державного інспектора - ніж встановлено.

Про питання допуску до виконання робіт працівників, що безпосередньо зайняті на роботах зазначених у Переліку робіт з підвищеною небезпекою, повідомили:

- (електрозварювальник - 1 особа, кочегар - 1 особа) - на підприємстві згідно штатного розпису не рахуються. З ТОВ Навчальний центр МІОН заключено договір про проведення навчання з робітничих професій Оператор котельні - навчання проведено начальнику цеху ОСОБА_2 , ІТП з ПОП на автомобільному транспорті навчання пройшли - директор, інженер з ОП, лісничий, начальник цеху (посвідчення в процесі виготовлення), лісники (лісоруби) - 11 осіб - відповідно до штатного розпису не є лісорубами, а згідно посадової інструкції виконують функцію охорони лісових масивів. Кожного року на заготівлю лісопродукції підприємство заключало договори з приватними підприємцями.

Приміщення цеху переробки деревини обладнано витяжною вентиляцією, яка на даний час ремонтується.

Періодичні медичні огляди за 2019 рік на час перевірки не були проведені. На сьогоднішній день медичний періодичний огляд пройшли -17 осіб.

Ухвалою суду із занесенням до протоколу судового засідання від 26.03.2019 року оголошено перерву в судовому засіданні до 17.04.2019 року.

Ухвалою суду із занесенням до протоколу судового засідання від 17.04.2019 року оголошено перерву в судовому засіданні до 15.05.2019 року, у зв`язку із витребуванням додаткових доказів.

У судовому засіданні 15.05.2019 року представник позивача підтримав заявлені позовні вимоги, з підстав наведених у позовній заяві.

Представник відповідача заперечив щодо задоволення позовних вимог, посилаючись на обставини, викладені у відзиві на позов.

Заслухавши думки учасників судового процесу, дослідивши матеріали справи, суд встановив наступне.

У період з 05.02.2019 року по 05.02.2019 року, на підставі наказу управління Держпраці у Вінницькій області від 1 лютого 2019 року № 116-0, головним державним інспектором відділу нагляду в АПК та СКС Чернишом Р.В. проведено планову перевірку у сферах дотримання вимог законодавчих та нормативно - правових актів з охорони праці та промислової безпеки, у ДП Вінгницький райагроліс ВОКСЛП Віноблагроліс , що знаходиться за адресою: 21011, Вінницька обл., м. Вінниця, вул. Садова, 8А.

Перевіркою встановлено наступні порушення:

1. Роботодавець не одержав дозвіл на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки: технологічне устаткований деревообробної промисловості (багатопил ІДМ-150 інв. №10600021; гідроколун інв. № 10600134; дровоколо електро - механічний інв. № 10600158; подрібнювач для деревини ДР660Е; торцювальний верстат ВТ-100 інв. №11210046; паркетний (чьотирьохсторонній) верстат Quellet інв. №10600121); вантажопідіймальна машина (Кран - балка інв. № 10910081); устатковання напругою понад 1000 В (ТП-466 інв. №10300039), що є порушенням вимог статті 21 Закону України Про охорону праці , п. 6; (п.п. 6, 8, 11 додатку 3 ) Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого Постановою КМУ від 26.10.2011р. №1107, (п. 1 Розділ V акту перевірки суб`єкта господарювання від 05.02.2019 року № 005.0506.19).

2. Роботодавець не організував та не здійснив, посадовим особам (члени комісії з перевірки знань та керівники структурних підрозділів), проведення навчання і перевірку знань з питань охорони праці згідно з Типовим тематичним планом і програмою навчання з питань охорони праці посадових осіб та в обсязі виконуваної ними роботи: Правила охорони праці під час вантажно-розвантажувальних робіт , Правила охорони праці на автомобільному транспорті , що є порушенням вимог статті 18 Закону України Про охорону праці , п.п. 3.18, 5.1, 5.5 НПАОП 0.00.-4.12-05 Типове положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці , затверджене наказом Державного комітету України з нагляду за охороною праці від 26.01.2005 р. № 15, зареєстроване в Міністерстві юстиції України 15.02.2005 р. за № 231/10511, (п. 2 Розділ V акту перевірки суб`єкта господарювання від 05.02.2019 року № 005.0506.19).

3. Допущені до виконання робіт працівники, яким не проведено спеціальне навчання і перевірку знань з питань охорони праці працівників, що безпосередньо зайняті на роботах зазначених у Переліку робіт з підвищеною небезпекою (електрозварювальник - 1 особа, кочегар - 1 особа, лісники (лісоруби) - 11 осіб), Переліку робіт де є потреба у професійному доборі (водії -5 осіб), що є порушенням вимог статті 18 Закону України Про охорону праці , п.п. 3.16, 4.1, НПАОП 0.00.-4.12-05 Типове положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці , затверджене наказом Державного комітету України з нагляду за охороною праці від 26.01.2005 р. №15, зареєстроване в Міністерстві юстиції України 15.02.2005 р. за № 231/10511, (п. 3 Розділ V акту перевірки суб`єкта господарювання від 05.02.2019 року № 005.0506.19).

4. На підприємстві виконуються роботи підвищеної небезпеки (зварювальні роботи; роботи в діючих електроустановках напругою понад 1000В) без подання роботодавцем декларації відповідності матеріально - технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, що є порушенням вимог статті 21 Закону України Про охорону праці , п.21; (п.п. 16, 19 додатку 6) Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого Постановою КМУ від 26.10.2011р. №1107, (п. 8 Розділ V акту перевірки суб`єкта господарювання від 05.02.2019 року № 005.0506.19).

5. Приміщення цеху переробки деревини не обладнано припливно - витяжною вентиляцією, що є порушенням вимог статті 13 Закону України Про охорону праці , п.2.3.1 розділу 2, НПАОП 20.0-1.02-05 Правила охорони праці в деревообробній промисловості , затверджені наказом Держнаглядохоронпраці України від 31.01.2005 р. № 20, зареєстровані в Міністерстві юстиції України 16.03.2005 р. за № 306/10586, (п. 9 Розділ V акту перевірки суб`єкта господарювання від 05.02.2019 року № 005.0506.19).

6. Допущені до виконання робіт працівники 17 осіб (11 - лісники, водії - 5 осіб, верстатник деревообробних верстатів - 1 особа), які не пройшли медичних оглядів протягом трудової діяльності (періодичні медичні огляди) відповідно до вимог Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій, що є порушенням вимог статті 13 Закону України Про охорону праці , п. 12.1.3 розділу 12 НПАОП 02.0-1.04-05 Правила охорони праці для працівників лісового господарства та лісової промисловості , затверджені Державним комітетом України з нагляду за охороною праці від 13.07.2005 року № Ц9з зареєстровані в Міністерстві юстиції України 22.09.2005 року за № 1084/11364, (п. 10 Розділ V акту перевірки суб`єкта господарювання від 05.02.2019 року № 005.0506.19).

7. В цеху переробки деревини допущений до експлуатації верстат для повздовжнього розпилу Ц - 5 не обладнаний розклинювальним ножем товщиною, яка дорівнює ширині пропила, установленим на відстані 10 мм від вершини зуба, що є порушенням вимог статті 13 Закону України Про охорону праці , п. 6.3.28, розділу 6 НПАОП 20.0-1.02-05 Правила охорони праці в деревообробній промисловості , затверджені наказом Держнаглядохоронпраці України від 31.01.2005 р. № 20, зареєстровані в Міністерстві юстиції України 16.03.2005 р. за № 306/10586, (п. 19 Розділ V акту перевірки суб`єкта господарювання від 05.02.2019 року № 005.0506.19).

Згідно ч. 6 ст. 7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) в сфері господарської діяльності за результатами перевірки та у зв`язку з виявленням порушень вимог законодавства, складено Акт перевірки суб`єкта господарювання (виробничого об`єкта) від 05.02.2019 року № 005.0506.19, який підписано та вручено директору ДП Вінницький райагроліс ВОКСЛП Віноблагроліс .

Також, 05.02.2019 р. управлінням складено припис № 005.0506.19 про усунення виявлених перевіркою порушень до 05.03.2019 р. та необхідності повідомлення про їх усунення .

Враховуючи те, що вказані порушення відповідачем не усунуто, позивач звернувся із цим позовом до суду .

Визначаючись щодо позовних вимог, суд виходить з наступного.

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007 № 877-V (далі - Закон № 877-V).

В розумінні статті 1 Закону № 877-V, державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Заходами державного нагляду (контролю) - державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються у формі перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та в інших формах, визначених законом.

Спосіб здійснення державного нагляду (контролю) - процедура здійснення державного нагляду (контролю), визначена законом.

У відповідності до пункту 1 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 № 96 (далі - Положення № 96), служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов`язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.

Держпраці здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи (п.7 Положення №96).

В силу статті 4 Закону №877-V, державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб`єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.

У відповідності до статті 38 Закону України "Про охорону праці" від 14.10.1992 № 2694-XII (далі - Закон № 2694-XII), державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.

Зокрема, підпунктом 16 пункту 4 Положення № 96 передбачено, що Держпраці здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням законодавства у сфері охорони праці в частині безпечного ведення робіт, гігієни праці, промислової безпеки, безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, у тому числі з питань: забезпечення працівників спеціальним одягом, спеціальним взуттям та іншими засобами індивідуального та колективного захисту; монтажу, ремонту, реконструкції, налагодження і безпечної експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва і машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки; безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, проведення робіт з утилізації звичайних видів боєприпасів, ракетного палива та вибухових матеріалів військового призначення; виробництва, зберігання, використання отруйних речовин у виробничих процесах, у тому числі продуктів біотехнологій та інших біологічних агентів; організації проведення навчання (в тому числі спеціального) і перевірки знань з питань охорони праці; навчання працівників у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення та перевірки їх знань.

Згідно з підпунктом 5 пункту 6 вказаного Положення, Держпраці для виконання покладених на неї завдань має право безперешкодно проводити відповідно до вимог закону без попереднього повідомлення в будь-яку робочу годину доби перевірки виробничих, службових, адміністративних приміщень та об`єктів виробництва фізичних та юридичних осіб, які використовують найману працю та працю фізичних осіб, експлуатують машини, механізми, устаткування підвищеної небезпеки, та у разі виявлення фіксувати факти порушення законодавства, здійснення нагляду та контролю за додержанням якого віднесено до повноважень Держпраці.

Приписами норми частини першої статті 39 Закону № 2694-XII передбачено, що посадові особи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, зокрема, мають право видавати в установленому порядку роботодавцям, керівникам та іншим посадовим особам юридичних та фізичних осіб, які відповідно до законодавства використовують найману працю, міністерствам та іншим центральним органам виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, місцевим державним адміністраціям та органам місцевого самоврядування обов`язкові для виконання приписи (розпорядження) про усунення порушень і недоліків в галузі охорони праці, охорони надр, безпечної експлуатації об`єктів підвищеної небезпеки, а також забороняти , зупиняти, припиняти, обмежувати експлуатацію підприємств, окремих виробництв, цехів, дільниць, робочих місць, будівель, споруд, приміщень, випуск та експлуатацію машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів праці, виконання певних робіт, застосування нових небезпечних речовин, реалізацію продукції, а також скасовувати або припиняти дію виданих ними дозволів і ліцензій до усунення порушень, які створюють загрозу життю працюючих.

Частиною п`ятою статті 4 Закону № 877-V встановлено, що виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути призупинені виключно за рішенням суду.

Відповідно до частини сьомої статті 7 Закону № 877-V, на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт , надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Із аналізу вищенаведених норм видно, що підставою для звернення з позовом до суду про застосування заходів реагування шляхом повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, є виявлення органом нагляду (контролю) порушення вимог законодавства та їх не усунення на вимогу контролюючого органу.

Із положень статті 21 Закону № 2694-XII випливає, що виробничі будівлі, споруди, машини, механізми, устаткування, транспортні засоби, що вводяться в дію після будівництва (виготовлення) або реконструкції, капітального ремонту тощо, та технологічні процеси повинні відповідати вимогам нормативно-правових актів з охорони праці.

Роботодавець повинен одержати дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (далі - дозвіл).

Як видно із матеріалів справи, за результатами проведеної перевірки виявлено порушення нормативно-правових актів з охорони праці, які створюють загрозу життю та здоров`ю працівників підприємства, зокрема, порушення вимог «Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки» , затвердженого постановою КМУ від 26.10.2011р. №1107.

Отже, відповідачем допущені порушення, які створюють загрозу життю і здоров`ю людей, що дає підстави для застосування заходів реагування.

Як зазначалось вище, на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.

Окремо суд акцентує увагу й на тому, що підприємству надано строк на усунення порушень до 05.03.2019 р., при цьому станом на день звернення до суду даний термін не збіг.

Також слід зазначити, що відповідачем надано суду докази, які свідчать про часткове усунення порушень, виявлених під час перевірки та на усунення яких 05.02.2019 р. управлінням складено припис № 005.0506.19 про усунення виявлених перевіркою порушень.

Спростування усунення таких недоліків, що зазначено у відзиві на позовну заяву, позивач до суду не надав.

Так, наданий до суду Дозвіл №244.18.05 від 21.09.2018 року (термін дії з 21.09.2018 року по 21.09.2023 року), свідчить про те, що відповідач має дозвіл на роботу та експлуатацію наступного устаткування: стрічкопильний верстат ВСГ 1000, зав. №584, 2015р.в., Україна; стрічкопильний верстат ВСГ 1000, зав. № н/в, 2008р.в., Україна; стрічкопильний верстат ВСГ 1000-3, зав.№ н/в, 2014р.в., Україна; верстат рейсмусний СР6-7, зав. № н/в, 1976р.в., СРСР; верстат круглопильний Ц-5, зав. № н/в, 1976р.в., СРСР; верстат фрезерний ФСША-1А, зав.№ н/в, 1978р.в., СРСР (а.с. 31).

Згідно Наказу від 29.12.2015 року №42.1/2015, устаткування кран-балка, інвентарний № 10910081; паркетний станок GGUILEIT 4-х, інвентарний №10600121, в зв`язку з виробничою необхідністю та невикористанням у господарській діяльності - законсервовано (а.с. 32,33).

Крім того, багатопил ЦМ-150, інвентарний № 10600021, який просить позивач заборонити до експлуатації, на балансі підприємства не обліковується, в той час як устаткування з інвентарним № 10600021 на підприємстві обліковується як подрібнювач для деревини ДР 660Е (Довідка від 21.03.2019 року (а.с. 53).

Щодо заборони здійснювати зварювальні роботи підвищеної небезпеки, згідно пояснень представника відповідача на підприємстві не проводяться через відсутність такого устаткування підвищеної небезпеки (Акт на списання основних засобів від 30.09.2015 р.) (а.с. 34).

Гідроколун інвентарний № 10600134, в цеху підприємства не використовується, так, як даний основний засіб знеструмлений і знаходиться в процесі продажу громадянину ОСОБА_1 , виробнику гідроколуна, як такого, що має технічні недоліки під час його виготовлення (Прибутковий касовий ордер №377) (а.с. 35).

Стосовно підстав для заборони у експлуатації цеху переробки деревини, відповідачем вказується, що цех переробки деревини обладнаний витяжною вентиляцією, певні недоліки роботи якої в даний час усуваються. Тобто, судом констатується, що підставою для звернення до суду в цій частині, позивач вказує відсутність витяжної вентиляції, що зумовлює неможливість експлуатації цеху переробки деревини, в той час, як не обґрунтовано неможливість експлуатації такого цеху за наявною системою вентиляції.

Щодо допуску до виконання робіт працівників, що безпосередньо зайняті на роботах зазначених у Переліку робіт з підвищеною небезпекою, судом встановлено, що штатний розпис підприємства таких посад, як електрозварювальник та корчегар, не містить. Також суждом встановлено, що підприємством укладено договір з ТОВ Навчальний центр МІОН про проведення навчання з робітничих професій Оператор котельні - навчання проведено начальнику цеху ОСОБА_2 (рахунок про оплату навчання (а.с. 36), Посвідчення про перевірку знань з питань охорони праці (а.с. 37), ІТП з ПОП на автомобільному транспорті навчання пройшли - директор, інженер з ОП, лісничий, начальник цеху (посвідчення в процесі виготовлення), лісники (лісоруби) - 11 осіб - відповідно до штатного розпису не є лісорубами, а згідно посадової інструкції виконують функцію охорони лісових масивів (Довідка про кількісний склад працюючих в ДП Вінницький райагроліс станом на 05.02.2019 року) (а.с. 38).

Періодичні медичні огляди за 2019 пройшли -17 осіб (Наказ про проходження працівниками періодичного медичного огляду від 25.02.2019 року, копії медичних довідок (а.с. 43-52).

При цьому суд зауважує, що відповідачем не надано суду доказів, які б свідчили про усунення порушень виявлених під час перевірки та на усунення яких 05.02.2019 р. управлінням складено припис № 005.0506.19, в частині отримання відповідних дозволів на експлуатацію подрібнювача для деревини ДР660Е, інв. № 10600021, дровокола електронно-механічного інв. № 10600158 та торцювального верстату ВТ-100 інв. № 11210046.

Посилання представника відповідача щодо укладання договору з ДП "Вінницький експертно-технічний центр Держпраці" не свідчить про усунення вказаного порушення, оскільки результат проведених робіт, згідно цього договору, експертизи стану безпеки на підприємстві, є лише одним із етапів з отримання Дозволу на експлуатацію устаткування підвищеної небезпеки, до отримання якого, роботи з таким устаткуванням заборонені.

У відповідності до положень статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно частини першої статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. (стаття 90 КАС України).

Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень на підтвердження правомірності своїх дій та докази, надані відповідачем, суд доходить висновку, що з наведених у позовній заяві мотивів і підстав, позовні вимоги підлягають частковому задоволенню.

Враховуючи, що позивачем є суб`єкт владних повноважень, в силу частини другої статті 139 КАС України, судовий збір відшкодуванню не підлягає.

Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд -

в и р і ш и в :

Адміністративний позов задовольнити частково.

Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Дочірнього підприємства «Вінницький райагроліс» Вінницького обласного комунального спеціалізованого лісогосподарського підприємства «Віноблагроліс» , шляхом заборони експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки до отримання відповідного дозволу на експлуатацію, а саме:

- подрібнювач для деревини ДР660Е, інв. № 10600021;

- дровокол електронно-механічний інв. № 10600158;

- торцювальний верстат ВТ-100 інв. № 11210046;

В іншій частині позову відмовити.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Позивач: Управління Держпраці у Вінницькій області (вул. Магістратська, 37, м. Вінниця, Вінницька область, код ЄДРПОУ 39845483);

Відповідач: Дочірнє підприємство «Вінницький райагроліс» Вінницького обласного комунального спеціалізованого лісогосподарського підприємства «Віноблагроліс» (вул. Садова, 8А, м. Вінниця, Вінницька область, код ЄДРПОУ 36199203).

Рішення у повному обсязі виготовлене 20.05.2019 року.

Суддя Дончик Віталій Володимирович

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.05.2019
Оприлюднено26.05.2019
Номер документу81943436
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —120/665/19-а

Рішення від 15.05.2019

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дончик Віталій Володимирович

Ухвала від 28.02.2019

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дончик Віталій Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні