Рішення
від 14.05.2019 по справі 300/321/19
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"14" травня 2019 р. справа № 300/321/19

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

судді Панікара І.В.,

за участю секретаря судового засідання: Подольської Т.М.,

представника позивача: Госедла Р.І.,

представника відповідача: Бондара О.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Парктур" до Головного управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень № 0055305312 від 20.12.2018 року та № 0004405312 від 31.01.2019 року, -

ВСТАНОВИВ:

13.02.2019 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Парктур" (надалі - позивач) звернулося до суду з адміністративним позовом до Головного управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області (надалі - відповідач) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень.

Позовні вимоги обґрунтовані протиправністю оскаржуваних податкових повідомлень-рішень за № 0055305312 від 20.12.2018 року та за № 0004405312 від 31.01.2019 року, з огляду на те, що застосування штрафних санкцій по вказаних рішеннях податковим органом здійснено всупереч положенням статті 120-1 Податкового кодексу України, оскільки вказана норма податкового законодавства не поширюється на випадки реєстрації платником ПДВ податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій, які звільнені від оподаткування, з порушенням граничного строку її подання. З огляду на викладене, позивач просить визнати протиправним та скасувати оскаржувані податкові повідомлення-рішення.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 18.03.2019 року в адміністративній справі відкрито провадження за правилами спрощеного позовного провадження.

Відповідач скористався процесуальним правом подання відзиву на позовну заяву, направивши його адресу суду 05.04.2019 року. Згідно змісту відзиву - щодо можливості задоволення позовних вимог заперечив, з огляду на обґрунтованість висновків актів камеральних перевірок за № 1551/09-19-53-12/32145510 від 11.12.2018 року за період з 31.05.2017 року по 17.10.2018 року та за № 56/09-19-53-12/32145510 від 08.01.2019 року за період з 31.10.2018 року по 19.11.2018 року, на підставі яких винесено оскаржувані податкові повідомлення-рішення за № 0055305312 від 20.12.2018 року та за № 0004405312 від 31.01.2019 року. Зазначивши при цьому, що під час проведення вказаних камеральних перевірок позивача щодо своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних, встановлено факт порушення товариством з обмеженою відповідальністю "Парктур" граничних термінів реєстрації податкових накладних, внаслідок чого правомірно застосовано штрафні санкції.

Представник позивача у відповіді на відзив від 13.05.2019 вказав на те, що відповідачем зроблено помилковий висновок про те, що спірні податкові накладі складені за наслідками оподатковуваних операцій, оскільки ТОВ "Парктур" за період з 01.01.2015 року по 31.12.2018 року надавало послуги по оздоровленню дітей та відпочинку фізичних осіб віком до 18 років (дітей), що у відповідності до положень підпункту 197.1.6 пункту 197.1 статті 197 Податкового кодексу України віднесено до операцій звільнених від оподаткування.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав з підстав викладених у позовній заяві та відзиві на адміністративний позов.

Представник відповідача щодо можливості задоволення позовних вимог заперечив з підстав наведених у відзиві на позовну заяву.

Розглянувши матеріали адміністративної справи, заслухавши пояснення представника позивача, представника відповідача, дослідивши в сукупності письмові докази, якими сторони обґрунтовують позовні вимоги та заперечення, суд встановив наступне.

Надвірнянським управлінням Головного управлінням Державної фіскальної служби у Івано-Франківській області проведено камеральну перевірку своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних Товариства з обмеженою відповідальністю "Парктур" за період з 31.05.17 року по 17.10.2018 року.

За наслідками перевірки складено акти за № 1551/09-19-53-12/32145510 від 11.12.2018 року та за № 56/09-19-53-12/32145510 від 08.01.2019 року.

Вищевказаними актами перевірок констатовано, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Парктур" допустило порушення пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, що стосується терміну реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, стосовно наступних податкових накладних: № 732 від 30.09.2018 року (дата реєстрації 17.10.2018 року, граничний термін реєстрації - 15.10.2018 року, кількість днів порушення - 2), № 1247 від 31.08.2018 року (дата реєстрації 18.09.2018 року, граничний термін реєстрації - 15.09.2018 року, кількість днів порушення - 3), № 1038 від 16.08.2018 року (дата реєстрації 16.08.2018 року, граничний термін реєстрації - 15.08.2018 року, кількість днів порушення - 1), № 1289 від 30.06.2018 року (дата реєстрації 18.07.2018 року, граничний термін реєстрації - 15.07.2018 року, кількість днів порушення - 3), № 1202 від 31.05.2018 року (дата реєстрації 18.06.2018 року, граничний термін реєстрації - 15.06.2018 року, кількість днів порушення - 3), № 6 від 31.12.2017 року (дата реєстрації 18.01.2018 року, граничний термін реєстрації - 15.01.2018 року, кількість днів порушення - 3), № 5 від 31.12.2017 року (дата реєстрації 18.01.2018 року, граничний термін реєстрації - 15.01.2018 року, кількість днів порушення - 3), № 8 від 21.12.2017 року (дата реєстрації 18.01.2018 року, граничний термін реєстрації - 15.01.2018 року, кількість днів порушення - 3), № 4 від 31.12.2017 року (дата реєстрації 18.01.2018 року, граничний термін реєстрації - 15.01.2018 року, кількість днів порушення - 3), № 7 від 31.12.2017 року (дата реєстрації 18.01.2018 року, граничний термін реєстрації - 15.01.2018 року, кількість днів порушення - 3), № 3 від 31.12.2017 року (дата реєстрації 17.01.2018 року, граничний термін реєстрації - 15.01.2018 року, кількість днів порушення - 2), № 790 від 30.11.2017 року (дата реєстрації 18.12.2017 року, граничний термін реєстрації - 15.12.2017 року, кількість днів порушення - 3), № 752 від 31.10.2017 року (дата реєстрації 17.11.2017 року, граничний термін реєстрації - 15.11.2017 року, кількість днів порушення - 2), № 1281 від 31.08.2017 року (дата реєстрації 18.09.2017 року, граничний термін реєстрації - 15.09.2017 року, кількість днів порушення - 3), № 1241 від 31.07.2017 року (дата реєстрації 21.08.2017 року, граничний термін реєстрації - 15.08.2017 року, кількість днів порушення - 6), № 1240 від 31.07.2017 року (дата реєстрації 18.08.2017 року, граничний термін реєстрації - 15.08.2017 року, кількість днів порушення - 3), № 987 від 31.05.2017 року (дата реєстрації 19.06.2017 року, граничний термін реєстрації - 15.06.2017 року, кількість днів порушення - 4), № 767 від 31.10.2018 року (дата реєстрації 19.11.2018 року, граничний термін реєстрації - 15.11.2018 року, кількість днів порушення - 4) (а.с. 10-11, 13-14).

На підставі даних вищевказаних акту перевірки, відповідачем прийнято оскаржувані податкові повідомлення-рішення за № 0055305312 від 20.12.2018 року, яким за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних на 15 і менше календарних днів застосовано штрафні санкції в сумі 3488824,66 гривень та №000405312 від 31.01.2019 року яким за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних на 15 і менше календарних днів застосовано штраф в сумі 242793,06 гривень (а.с. 9, 12).

Товариство з обмеженою відповідальністю "Парктур" не погоджуючись із вказаним податковими повідомленнями-рішеннями, звернулось до суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить із наступного.

Згідно із частиною 1 статті 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює Податковий кодекс України (далі - ПК України), який, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Відповідно до пункту 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Так, пунктом 120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу України передбачено, що порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:

- 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування,

- у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів.

Правовий аналіз вищевказаної правової норми дозволяє дійти висновку, що порушення платником податку на додану вартість граничного строку реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних є підставою для застосування до такого платника штрафу, водночас, для звільнення від відповідальності, передбаченої пунктом 120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу України, необхідна наявність двох обов`язкових складових: податкова накладна не повинна надаватись отримувачу (покупцю) та, водночас, повинна бути складена на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою).

В даному аспекті слід зазначити, що Наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 № 1307 затверджено Порядок заповнення податкової накладної (далі за текстом - Порядок №1307).

Так, відповідно до пункту 8 Порядку №1307 при складанні податкових накладних, особливості заповнення яких викладені в пунктах 10-15 цього Порядку, у верхній лівій частині таких накладних у графі «Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причини» робиться помітка « X» та зазначається тип причини:

- 01 - Складена на суму збільшення компенсації вартості поставлених товарів/послуг (для податкових накладних, особливості заповнення яких викладені в пункті 13 цього Порядку);

- 02 - Складена на постачання неплатнику податку;

- 03 - Складена на постачання товарів/послуг у рахунок оплати праці фізичним особам, які перебувають у трудових відносинах із платником податку;

- 04 - Складена на постачання у межах балансу для невиробничого використання;

- 05 - Складена у зв`язку з ліквідацією основних засобів за самостійним рішенням платника податку;

- 06 - Складена у зв`язку з переведенням виробничих основних засобів до складу невиробничих;

- 07 - Складена на операції з вивезення товарів за межі митної території України;

- 08 - Складена на постачання для операцій, які не є об`єктом оподаткування податком на додану вартість;

- 09 - Складена на постачання для операцій, які звільнені від оподаткування податком на додану вартість;

- 10 - Складена з метою визначення при анулюванні реєстрації платника податку податкових зобов`язань за товарами/послугами, необоротними активами, суми податку за якими були включені до складу податкового кредиту та не були використані в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності;

- 11 - Складена за щоденними підсумками операцій;

- 12 - Складена на постачання неплатнику, в якій зазначається назва покупця (для податкових накладних, особливості заповнення яких викладені в пункті 10 цього Порядку);

- 13 - Складена у зв`язку з використанням виробничих або невиробничих засобів, інших товарів/послуг не в господарській діяльності;

- 14 - Складена отримувачем (покупцем) послуг від нерезидента;

- 15 - Складена на суму перевищення бази оподаткування, визначеної відповідно до статей 188 і 189 Податкового кодексу України, над фактичною ціною постачання.

Як встановлено з матеріалів справи, спірні податкові накладні складені за наслідками неоподаткування операцій та не надаються покупцю з причин складення на постачання для операцій, які звільнені від оподаткування податком на додану вартість, а не з будь-якої іншої причини вказаної в пункту 8 порядку № 1307.

Усі вказані в акті перевірки зведені податкові накладні (та розрахунки коригування до них) містять у верхній лівій частині відмітку у графі "Зведена податкова накладна", а також у графі "Не підлягає наданню отримувачу (покупцю)" з причини « 09 - Складена на постачання для операцій, які звільнені від оподаткування податком на додану вартість". В номенклатурі товарів/послуг вказано "умовне податкове нарахування".

Таким чином, суд приходить до висновку, про те, що хоча строк реєстрації таких податкових накладних і є порушеним в межах до 15 днів від їх граничного подання, однак підстав для застосування штрафних санкцій, враховуючи приписи статті 120-1 Податкового кодексу України, в даному випадку, у відповідача не було.

Водночас, відповідачем в судовому засіданні під час розгляду справи не доведено протилежного, крім того, у відзиві на позовну заяву відповідач зазначає лише загальні норми Податкового кодексу України щодо порядку реєстрації податкових накладних, без обґрунтування своєї позиції в межах спірних правовідносин та з урахуванням підстав позову.

Суд акцентує увагу на тому, що відповідно до частини 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Такий підхід узгоджується з практикою Європейського суду з прав людини. Так, у пункті 110 рішення від 23 липня 2002 року у справі "Компанія «Вестберґа таксі Актіеболаґ» та Вуліч проти Швеції Суд» визначив, що «…адміністративні суди, які розглядають скарги заявників стосовно рішень податкового управління, мають повну юрисдикцію у цих справах та повноваження скасувати оскаржені рішення. Справи мають бути розглянуті на підставі поданих доказів, а довести наявність підстав, передбачених відповідними законами, для призначення податкових штрафів має саме податкове управління.".

З огляду на зазначене, суд приходить до висновку, що відповідачем не доведено обґрунтованості винесення оскаржуваних податкових повідомленнь-рішеннь № 0055305312 від 20.12.2018 року та № 0004405312 від 31.01.2019 року.

Зазначене, в силу положень статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, дозволяє суду дійти висновку про необґрунтоване застосування відповідачем щодо позивача штрафних санкцій оскаржуваними податковими повідомленнями-рішеннями за № 0055305312 від 20.12.2018 року та за № 0004405312 від 31.01.2019 року, та необхідності задоволення позовних вимог у спосіб визнання їх протиправними та скасування.

Згідно з частиною 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

За наслідками розгляду справи підлягають стягненню за рахунок бюджетних асигнувань відповідача на користь позивача понесені ним судові витрати по оплаті судового збору в розмірі 5597,44 гривень (а.с.3).

На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Парктур" задоволити.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Надвірнянського управління Головного управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області за № 0055305312 від 20.12.2018 року.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Надвірнянського управління Головного управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області за № 0004405312 від 31.01.2019 року.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області (вул. Незалежності 20, м. Івано-Франківськ, 76018, код ЄДРПОУ 39394463) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Парктур" (вул. Військових ветеранів 6, м. Івано-Франківськ, 76019, код ЄДРПОУ 32145510) понесені судові витрати в розмірі 5597 (п`ять тисяч п`ятсот дев`яносто сім) гривень 44 копійки.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Відповідно до статтей 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції або через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення рішення в повному обсязі.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною другою статті 299 цього Кодексу.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Учасники справи:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Парктур" (вул. Військових ветеранів 6, м. Івано-Франківськ, 76019, код ЄДРПОУ 32145510);

Головного управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області (вул. Незалежності 20, м. Івано-Франківськ, 76018, код ЄДРПОУ 39394463).

Суддя Панікар І.В.

Рішення складене в повному обсязі 20 травня 2019 р.

Дата ухвалення рішення14.05.2019
Оприлюднено27.05.2019

Судовий реєстр по справі —300/321/19

Ухвала від 22.01.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 11.01.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 04.03.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 06.02.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 23.12.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Усенко Є.А.

Ухвала від 05.11.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Усенко Є.А.

Ухвала від 23.09.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Усенко Є.А.

Постанова від 08.08.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шевчук Світлана Михайлівна

Ухвала від 22.07.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шевчук Світлана Михайлівна

Ухвала від 22.07.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шевчук Світлана Михайлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні