Рішення
від 20.05.2019 по справі 0840/2727/18
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

20 травня 2019 року о/об 09 год. 05 хв.Справа № 0840/2727/18 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Прасова О.О. при секретарі Новіковій Д.А., розглянувши у місті Запоріжжі у порядку загального позовного провадження адміністративну справу

за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області (69002, Запорізька область, м.Запоріжжя, вул.Фортечна, буд.65; код ЄДРПОУ 38625593)

до Миколай - Пільського навчально-виховного комплексу "Загальноосвітній навчальний заклад-дошкільний навчальний заклад" Запорізького району Запорізької області (70401, Запорізька область, Запорізький район, с.Миколай-Поле, вул.Центральна, буд.87; код ЄДРПОУ 26404189)

про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю),

ВСТАНОВИВ:

Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області (надалі - позивач або ГУ ДСНС у Запорізькій області) звернулось з адміністративним позовом до Миколай - Пільського навчально-виховного комплексу "Загальноосвітній навчальний заклад-дошкільний навчальний заклад" Запорізького району Запорізької області (надалі - відповідач, Миколай-Пільський НВК), в якому позивач, з урахуванням уточненої позовної заяви, просить суд застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації приміщень будівлі відповідача, розташованої за адресою: Запорізька область, Запорізький район, с.Миколай-Поле, вул.Центральна, буд.87 шляхом зобов`язання відповідача повністю зупинити експлуатацію будівлі закладу за вказаної адресою, окрім робіт, пов`язаних з усуненням порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, до повного усунення цих порушень.

Позивач в уточненій позовній заяві (а.с.135-139) зазначив, що в ході перевірки позивачем встановлено, що об`єкт відповідача, будівлі, споруди, приміщення та територія Миколай-Пільського НВК за адресою: Запорізький район, с.Миколай-Поле, вул.Центральна, буд.87 експлуатується з порушенням норм пожежної та техногенної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей. У період розгляду справи №0840/2727/18 судом, відповідачем усунуто частину порушень, що були підставою для звернення до суду із адміністративним позовом. Однак найбільш вагомі порушення правил пожежної безпеки відповідачем не усунуті, а саме: 1) Не обладнано будівлі комплексу системою протипожежного захисту (установкою автоматичної пожежної сигналізації, системою оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей), яка відповідає чинним стандартам та має сертифікат якості. Через відсутність на об`єкті системи протипожежного захисту, в разі виникнення пожежі, не має можливості сповіщення аварійно-рятувального підрозділу, адміністрації та здобувачів освіти, не має можливості швидкого реагування на пожежу та іншу надзвичайну ситуацію, що несе загрозу для здоров`я та життя людей. 2) Не забезпечено заклад системою протипожежного водопостачання. 3) В коридорах І, II поверху та сходовій клітині будівлі школи допускається облицювання стін з матеріалів на які відсутні показники пожежної небезпеки. Під час пожежі спостерігаються велика швидкість розповсюдження вогню, чому можуть сприяти горючі матеріали на шляхах евакуації, а також виділення токсичних продуктів горіння, що несе загрозу для здоров`я і життя людей. 4) Не обладнано будівлі та споруди пристроями захисту від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів, відповідно до вимог ДСТУ Б В.2.5-38:2008 "Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавкозахисту будівель і споруд" (ІЕС 62305:2006, NЕQ).

Позивач позов підтримав.

Відповідачем відзив на позовну заяву не подавався.

У заявах на адресу суду відповідач проти позову заперечував.

Ухвалою судді від 09.07.2018 відкрито провадження в адміністративній справі та призначено підготовче судове засідання на 19.07.2018 об 09 год. 05 хвил. за правилами загального позовного провадження.

Ухвалою суду від 19.07.2018 продовжено підготовче провадження на тридцять днів та відкладено розгляд справи на 17.09.2018 об 12 год. 00 хвил.

Ухвалою суду від 17.09.2018 зупинено провадження у справі до 29.10.2019 об 11 год. 00 хвил.

Ухвалою суду від 29.10.2018 зупинено провадження у справі до 29.11.2018 об 12 год. 00 хвил.

Ухвалою суду від 29.11.2018 зупинено провадження у справі до 17.12.2018 об 12 год. 30 хвил.

Ухвалою суду від 17.12.2018 зупинено провадження у справі до 04.02.2019 об 12 год. 30 хвил.

Ухвалою суду від 04.02.2019 зупинено провадження у справі до 25.04.2019 об 12 год. 00 хвил.

Ухвалою суду від 25.04.2019 закрито підготовче провадження і призначено справу до судового розгляду по суті на 20.05.2019.

Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, суд з`ясував наступне.

В Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Миколай-Пільський навчально-виховний комплекс "Загальноосвітній навчальний заклад-дошкільний навчальний заклад" Запорізького району Запорізької області зареєстрований як юридична особа за адресою: 70401, Запорізька область, Запорізький район, с.Миколай-Поле, вул.Центральна, буд.87; має код ЄДРПОУ 26404189.

Згідно з складеним 01.06.2018 співробітниками ГУ ДСНС України у Запорізькій області Актом №200 (надалі - Акт перевірки №200 від 01.06.2018) у період з 29.05.2018 по 01.06.2018 проведено позапланову перевірку щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки.

Вказаний Акт перевірки №200 від 01.06.2018 надісланий ГУ ДСНС України у Запорізькій області відповідачу засобами поштового зв`язку.

З урахуванням уточненої позовної заяви, позовні вимоги позивач обґрунтовує лише порушеннями, зазначеними в пунктах 1, 3, 6, 8 Опису виявлених порушень Акту перевірки №200 від 01.06.2018.

Відповідачем не подано до суду доказів самостійного усунення зазначених в пунктах 1, 3, 6, 8 Опису виявлених порушень Акту перевірки №200 від 01.06.2018 порушень.

Відповідно до п.4 розділу І Правил пожежної безпеки в Україні , затверджених 30.12.2014 наказом Міністерства внутрішніх справ України №1417, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за №252/26697 (надалі - Правила пожежної безпеки в Україні ), пожежна безпека повинна забезпечуватися шляхом проведення організаційних заходів та технічних засобів, спрямованих на запобігання пожежам, забезпечення безпеки людей, зниження можливих майнових втрат і зменшення негативних екологічних наслідків у разі їх виникнення, створення умов для успішного гасіння пожеж.

Згідно з п.1.2 розділу V Правил пожежної безпеки в Україні будинки, приміщення та споруди повинні обладнуватися системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В .2.5-56:2014 "Системи протипожежного захисту".

Як зазначено у п.1 розділу VI Правил пожежної безпеки для навчальних закладів та установ системи освіти України , затверджених 15.08.2016 наказом Міністерства освіти і науки України №974, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 08.09.2016 за №1229/29359 (надалі - Правила пожежної безпеки для навчальних закладів та установ системи освіти України ), кожний заклад та установа мають бути забезпечені зовнішнім і внутрішнім протипожежним водопостачанням згідно з вимогами будівельних норм (ДБН В.2.5-74:2013 "Водопостачання. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування" та ДБН В.2.5-64:2012 "Внутрішній водопровід та каналізація. Частина І. Проектування. Частина II. Будівництво").

Згідно з п.2 розділу VI Правил пожежної безпеки для навчальних закладів та установ системи освіти України керівники закладів та установ зобов`язані забезпечити технічне обслуговування, справний стан і постійну готовність до використання систем протипожежного водопостачання, які перебувають на їх балансі, відповідно до пункту 2 розділу V Правил пожежної безпеки.

У пп.6.2.1 п.6.2 ДБН В.2.5-74:2013 "Водопостачання. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування" зазначено, що зовнішній протипожежний водопровід слід передбачати на території населених пунктів, підприємствах виробничого, аграрно-промислового комплексу, складського призначення та інших, окрім зазначених у 1.3. Зовнішній протипожежний водопровід рекомендується об`єднувати з питним або виробничим водопроводом підприємств (…).

Відповідно до п.2.17 глави 2 розділу III Правил пожежної безпеки в Україні , у приміщеннях громадського призначення (крім приміщень, розташованих у будинках V ступеня вогнестійкості), в яких можливе перебування 50 та більше осіб, опорядження (облицювання) стін та стель забороняється з матеріалів з вищою пожежною небезпекою, ніж: Г2, В2, Д2, Т2 - для приміщень, у яких можливе перебування до 1500 осіб; Г1, В1, Д1, Т2 - для приміщень, у яких можливе перебування 1500 та більше осіб.

Згідно з п.1.21 глави 1 розділу IV Правил пожежної безпеки в Україні захист будівель, споруд та зовнішніх установок від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів, а також їх перевірку необхідно виконувати відповідно до вимог ДСТУ Б В.2.5-38:2008 "Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавкозахисту будівель і споруд".

Як зазначено у п.10 розділу V Правил пожежної безпеки для навчальних закладів та установ системи освіти України , захист будівель, споруд та зовнішніх установок від прямого попадання блискавки і вторинних її проявів має виконуватися згідно з вимогами ДСТУ Б В.2.5-38:2008 "Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавкозахисту будівель і споруд" (ІЕС 62305:2006, NEQ).

У ДСТУ Б В.2.5-38:2008 Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавкозахисту будівель і споруд , затвердженому 27.06.2008 наказом Міністерства регіонального розвитку та будівництва України №269 (чинний з 01.01.2009), зазначено: … 4.2.Щодо блискавкозахисту об`єкти поділяються на звичайні та спеціальні. 4.2.1.Звичайні об`єкти (промислові підприємства, тваринницькі і птахівничі будівлі і споруди, житлові і адміністративні будівлі, універмаги, банки, страхові компанії, дошкільні установи, школи, лікарні, притулки для старих, музеї і археологічні пам`ятники, спортивні споруди тощо). … .

Відповідачем не спростовані документально порушення законодавства у сфері техногенної безпеки, викладені у пунктах 1, 3, 6, 8 Опису виявлених порушень Акту перевірки №200 від 01.06.2018.

Як зазначено у ст.1 Закону України Про об`єкти підвищеної небезпеки , у цьому Законі наведені нижче терміни вживаються у такому значенні: суб`єкт господарської діяльності - юридична або фізична особа, у власності або у користуванні якої є хоча б один об`єкт підвищеної небезпеки; об`єкт підвищеної небезпеки - об`єкт, на якому використовуються, виготовляються, переробляються, зберігаються або транспортуються одна або кілька небезпечних речовин чи категорій речовин у кількості, що дорівнює або перевищує нормативно встановлені порогові маси, а також інші об`єкти як такі, що відповідно до закону є реальною загрозою виникнення надзвичайної ситуації техногенного та природного характеру; (…).

Згідно з пп.48 п.4 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій , затвердженого 16.12.2015 постановою Кабінету Міністрів України №1052, ДСНС відповідно до покладених на неї завдань: складає акти перевірок, видає приписи, постанови, розпорядження про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, а в разі встановлення порушень, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей, звертається безпосередньо та через територіальні органи до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, окремих приміщень, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту.

Відповідно до п.12 ч.1 ст.67 Кодексу цивільного захисту України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить: звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

У разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом (ч.2 ст.68 Кодексу цивільного захисту України).

Відповідачем не подано до суду доказів відсутності зазначених у позові порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей під час експлуатації Миколай -Пільського навчально-виховного комплексу "Загальноосвітній навчальний заклад-дошкільний навчальний заклад" Запорізького району Запорізької області.

Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду (ч.2 ст.70 Кодексу цивільного захисту України).

Відповідно до ч.7 ст.7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Відповідачем документально не доведено, що на день судового розгляду справи усунуті підстави для вжиття заходів, зазначених в уточненій позовній заяві.

У ст.19 Конституції України зазначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості (ч.1 ст.9 КАС України).

Відповідно до ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З урахуванням з`ясованих обставин, досліджених матеріалів справи суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача підлягають задоволенню. Заперечення проти позову відповідача не приймаються судом до уваги виходячи з вище зазначеного.

Судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи (ч.1 ст.132 КАС України).

Суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі (ч.1 ст.143 КАС України).

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.9, 12, 139, 243-246, 262 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити у повному обсязі.

Застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівель Миколай - Пільського навчально-виховного комплексу "Загальноосвітній навчальний заклад-дошкільний навчальний заклад" Запорізького району Запорізької області розташованого за адресою: Запорізька область, Запорізький район, с.Миколай-Поле, вул.Центральна, буд.87, шляхом зобов`язання Миколай - Пільського навчально-виховного комплексу "Загальноосвітній навчальний заклад-дошкільний навчальний заклад" Запорізького району Запорізької області (70401, Запорізька область, Запорізький район, с.Миколай-Поле, вул.Центральна, буд.87; код ЄДРПОУ 26404189) повністю зупинити експлуатацію будівель закладу за вказаної адресою, окрім робіт, пов`язаних з усуненням порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, до повного усунення цих порушень.

У стягненні з відповідача на користь позивача суми сплаченого судового збору за подання адміністративного позову до суду - відмовити.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили у строк та порядок визначений ст.255 КАС України.

Рішення суду першої інстанції оскаржується у строк та порядок встановлений ст.ст.293, 295, 297 КАС України.

Рішення виготовлено у повному обсязі 20.05.2019.

Суддя О.О. Прасов

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.05.2019
Оприлюднено26.05.2019
Номер документу81946077
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —0840/2727/18

Рішення від 20.05.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 25.04.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 25.04.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 25.04.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 04.02.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 04.02.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 17.12.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 17.12.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 29.11.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 29.11.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні