Рішення
від 24.05.2019 по справі 824/302/19-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 травня 2019 р. м. Чернівці Справа № 824/302/19-а

Чернівецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Брезіної Т.М., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Автомаркет" до Департаменту містобудівного комплексу та земельних відносин Чернівецької міської ради, третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 про визнання протиправними дій,-

В С Т А Н О В И В:

В поданому до суду адміністративному позові позивач просить суд прийняти рішення, яким:

- визнати протиправною та скасувати відмову Департаменту містобудівного комплексу та земельних відносин Чернівецької міської ради у видачі ТОВ «Автомаркет» Містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки загальною площею 0,1721 га за кадастровим номером НОМЕР_1 багатоквартирним житловим будинком з допоміжними приміщеннями за адресою: АДРЕСА_1 Чернівці, вул. Головна, 264-У, оформлену листом №04/01-08/-1-442/0 від 14.02.2019 р., та наказ №375 - МУО від 14.02.2019 р. управління містобудування та архітектури Департаменту містобудівного комплексу та земельних відносин Чернівецької міської ради, яким позивачу відмовлено у надані Містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки багатоквартирним житловим будинком з допоміжними приміщеннями за адресою: АДРЕСА_2 , 264-У;

- зобов`язати Департамент містобудівного комплексу та земельних відносин Чернівецької міської ради видати ТОВ «Автомаркет» Містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки загальною площею 0,1721 га за кадастровим номером НОМЕР_1 багатоквартирним житловим будинком з допоміжними приміщеннями за адресою: АДРЕСА_2 , АДРЕСА_3 , відповідно до поданого містобудівного розрахунку.

В обґрунтування позовних вимог позивач вказував, що на підставі договору оренди землі №9820 від 28.12.2015 р., укладеного з Чернівецькою міською радою, позивачу належить земельна ділянка загальною площею 0,1721 га за кадастровим номером НОМЕР_1 з цільовим призначенням - для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку з об`єктами комерційного призначення за адресою: АДРЕСА_1 Чернівці, вул. Головна, 264-У. Позивач зазначає, що рішенням Чернівецької міської ради №87/3 від 14.02.2019 р. ТОВ «Автомаркет» погоджено видачу містобудівних умов та обмежень на будівництво багатоквартирного житлового будинку з допоміжними приміщеннями за адресою: АДРЕСА_3 . Маючи намір використовувати вказану земельну ділянку за цільовим призначенням, позивач звернувся до Департаменту містобудівного комплексу та земельних відносин Чернівецької міської ради щодо видачі ТОВ «Автомаркет» містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки загальною площею 0,1721 га за кадастровим номером НОМЕР_1 . Однак, позивач зазначає, що листом №04/01-08/-1-442/0 від 14.02.2019 р. та наказом №375 - МУО від 14.02.2019 р. відповідач відмовив у видачі ТОВ «Автомаркет» містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, зазначивши про невідповідність намірів забудови вимогам містобудівної документації на місцевому рівні. Але, позивач не погоджується з такою позицією відповідача та зазначає, що з часу затвердження містобудівної документації змінились вимоги до містобудівного законодавства до видачі містобудівних умов та обмежень, зокрема встановлено, що відсоток забудови земельної ділянки при розміщенні будинку 9-10 поверхів, повинен не перевищувати 35%. Однак, при реконструкції кварталів забудови, що історично склалися, та формуванні в ній нової квартирної забудови, в тому числі при зміні цільового призначення земельної ділянки, показники, наведені у таблиці не застосовуються. Оскільки позивачу було погоджено Чернівецькою міською радою видачу містобудівних умов та обмежень з визначенням відсотку забудови 77%, ТОВ «Автомаркет» зазначає, що пояснювальна записка до плану зонування території міста Чернівці, в якій визначено відсоток забудови 28%, не узгоджується з вимогами чинного законодавства, що призвело до неправомірного прийняття відповідачем оскаржуваної відмови у видачі ТОВ «Автомаркет» Містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки. При цьому, позивач зазначає, що жодних заборон на будівництво у зоні за адресою: АДРЕСА_2 , 264-У такого об`єкта будівництва, як багатоквартирний житловий будинок з допоміжними приміщеннями, генеральний план міста Чернівці не містить. За таких обставин, позивач стверджує, що висновки відповідача про невідповідність намірів забудови ТОВ «Автомаркет» земельної ділянки містобудівній документації на місцевому рівні не відповідають дійсності.

На підставі вказаного позивач просив суд задовольнити позов.

У відзиві на позов Департамент містобудівного комплексу та земельних відносин Чернівецької міської ради зазначає, що управлінням містобудування та архітектури департаменту містобудівного комплексу та земельних відносин Чернівецької міської ради, за результатами розгляду звернення позивача від 01.02.2019 р. №167849 щодо видачі містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки для здійснення будівництва багатоквартирного житлового будинку за адресою АДРЕСА_2 та доданого до нього містобудівного розрахунку з техніко-економічними показниками забудови встановлено перевищення допустимого відсотку забудови земельної ділянки для багатоповерхової житлової забудови відносно граничного, про що було повідомлено ТОВ Автомаркет листом Департаменту містобудівного комплексу та земельних відносин від 14.02.2019 р. №04/01-08/1-442.

Відповідач зазначає, що відповідно до пункту 7.1.3 пояснюючої записки плану зонування території міста Чернівці, яка є складовою містобудівної документації матеріалів коригування генерального плану міста Чернівців, затвердженого рішенням від 27.03.2014 р. №1171, максимально допустимий відсоток забудови земельної ділянки для багатоповерхової житлової забудови не може перевищувати 28%. В той час як, відсоток забудови земельної ділянки за адресою АДРЕСА_2 , згідно наданого ТОВ Автомаркет містобудівного розрахунку, складає 77,19%.

Також, відповідач зазначає, що спірна земельна ділянка межує з зоною промислових підприємств технологічних об`єктів (В-4), яка в свою чергу відповідно до схеми зонування за санітарно-гігієнічним регламентом має санітарно-захисну зону 100 метрів, що класифікується як підзона САН-1. Згідно пояснюючої записки до плану зонування території міста Чернівці в підзоні САН-1 (санітарно-захисна зона підприємств) не допускається розміщувати житлові будинки.

Крім того, відповідач у відзиві вказав, що розміщення запроектованого багатоповерхового житлового будинку на вул. АДРЕСА_2 , АДРЕСА_4 , не відповідає примітці 1 пункту 3.8 ДБН 360-92**, затверджених наказом Державного комітету України у справах містобудування і архітектури від 17.04.1992р. N44 Містобудування. Планування і забудова міських і сільських поселень (надалі - ДБН 360-92**), вказавши, що для розміщення запроектованого будинку площа земельної ділянки повинна складати - 0,42 га.

Відповідач також у відзиві зазначив, що в представленому ТОВ Автомаркет містобудівному розрахунку з техніко-економічними показниками міститься інформація щодо забезпечення мешканців зазначеного житлового будинку місцями для зберігання автотранспорту з можливістю передбачити машино-місця для тимчасового зберігання автомобілів у кількості 14 авто, в тому числі мало мобільних груп населення (інвалідів) - 4 машино-місця. Нормативне забезпечення машино-місць, яке необхідне для постійного зберігання автомобілів забезпечуються існуючими стоянками та гаражами кооперативу, які знаходяться на нормативній відстані пішохідної доступності від проектованого житлового будинку. Також, в містобудівному розрахунку, який був наданий ТОВ Автомаркет для розгляду, міститься інформація згідно якої площа майданчиків для занять фізкультурою та вигулу собак - забезпечується площею існуючих майданчиків забудови стадіону та кварталу мікрорайону, які знаходяться поруч в даному кварталі, на нормативно-пішохідно доступній відстані від об`єкту проектування. Натомість, відповідач стверджує, що відсутня інформація щодо забезпечення житлового будинку майданчиками для відпочинку дорослих та дітей, господарського призначення, тобто об`єктами, які є обов`язковими для вказаної категорії забудови відповідно до пункту 3.16 ДБН 360-92** Містобудування. Планування і забудова міських і сільських поселень , таблиці 3.2.

На підставі зазначеного, відповідач зазначив про правомірність прийнятої відмови у видачі ТОВ «Автомаркет» містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки загальною площею 0,1721 га за кадастровим номером НОМЕР_1 багатоквартирним житловим будинком з допоміжними приміщеннями за адресою: м АДРЕСА_5 Чернівці, вул. Головна, 264-У та просив суд прийняти рішення у відповідності до вимог чинного законодавства.

Ухвалою Чернівецького окружного адміністративного суду від 28.03.2019 р. відкрито загальне позовне провадження в адміністративній справі та призначено підготовче засіданні на 11.04.2019 року.

В підготовчому засіданні 11.04.2019 р., за участі представника позивача та представника відповідача, розглянуто та задоволено клопотання ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 про вступ до участі по справі вказаних осіб, як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача. З метою виклику третіх осіб, в судовому засідання оголошено перерву до 13.05.2019 року.

06.05.2019 р. до суду надійшло клопотання від ОСОБА_13 про залучення його до участі по справі як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача.

Ухвалою суду від 08.05.2019 р. в порядку письмового провадження залучено до участі у справі третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - ОСОБА_13 .

В підготовче засідання 13.05.2019 р. з`явились представник позивача, представник відповідача, представник третіх осіб - Дутка В.М., треті особи - ОСОБА_13 , ОСОБА_2 , ОСОБА_7 , ОСОБА_5 , ОСОБА_1

Судом, на підставі заяви учасників справи, закрито підготовче провадження та вирішено перейти до розгляду справи по суті спору. Після з`ясування обставин справи по суті спору, представник позивача підтримав заявлений позов, а представник відповідача заперечував проти задоволення позову. Також учасники справи подали клопотання про перехід до розгляду справи в порядку письмового провадження.

Згідно з ч. 3 ст. 194 КАС України учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності.

У зв`язку із вказаним суд вирішив перейти до розгляду справи в порядку письмового провадження.

Судом встановлені такі обставини та відповідні їм правовідносини.

Відповідно до рішення 2 сесії 7 скликання Чернівецької міської ради від 17.12.2015 р. №27 затверджено проект відведення щодо зміни цільового призначення та надано ТОВ «Автомаркет» в оренду земельну ділянку площею 0,1721 га за кадастровим номером НОМЕР_1 в оренду до 27.05.2020 року. (а.с. 25).

У відповідності до висновку Департаменту містобудівного комплексу та земельних відносин Чернівецької міської ради від 21.09.2015 р. погоджено позивачу у зміні цільового призначення земельної ділянки 0,1721 га за кадастровим номером НОМЕР_1 - для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку з об`єктами комерційного призначення. (а.с. 26).

Згідно договору оренди землі №9820 від 28.12.2015 р. Чернівецька міська рада передала в оренду ТОВ Автомаркет земельну ділянку загальною площею 0,1721 га за кадастровим номером НОМЕР_1 з цільовим призначенням - для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку з об`єктами комерційного призначення за адресою: АДРЕСА_3 . Вказане право оренди зареєстровано за позивачем 04.01.2016 року. (а.с. 7-9, 12).

Відповідно до витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку загальною площею 0,1721 га за кадастровим номером НОМЕР_1 вказано: цільове призначення земельної ділянки - 02.03 для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку; категорія земель - землі житлової та громадської забудови; форма власності - комунальна. (а.с. 10).

До матеріалів справи додано містобудівну документацію на будівництво багатоквартирного житлового будинку за адресою: АДРЕСА_3 , в якій визначено граничний відсоток забудови земельної ділянки - 77%. (а.с. 13-24).

Згідно інформації ДП Державного інституту проектування міст Містпроект від 11.03.2016 р. та від 27.09.2016 р. вказано, що ділянка за адресою: м. Чернівці, вул. Головна, 264-У може розглядатись як придатна для розміщення житлової та громадської забудови, при цьому, для додаткового захисту від неврахованих факторів негативного впливу рекомендовано влаштувати шумозахисний екран. (а.с. 29-30).

Матеріали справи містять рішення 64 сесії 7 скликання Чернівецької міської ради від 29.10.2018 р. №1473 про доповнення п. 3 рішення Чернівецької міської ради від 08.12.2017 р. №1024 підпунктом 3.5 - Видачі містобудівних умов та обмежень, які попередньо погоджені виконавчим комітетом Чернівецької міської ради . (а.с. 27).

14.02.2019 р. рішенням виконавчого комітету Чернівецької міської ради погоджено видачу позивачу містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_2 , 264-У. (а.с. 28).

Листом №04/01-08/-1-442/0 від 14.02.2019 р. та наказом №375- МУО від 14.02.2019 р. відповідач відмовив у видачі ТОВ «Автомаркет» містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, зазначивши про невідповідність намірів забудови вимогам містобудівної документації на місцевому рівні. Вказано про перевищення позивачем максимально допустимого відсотку забудови в 28%, який у об`єкта будівництва за адресою: АДРЕСА_3 складає - 77%. Крім того, вказано, що вказана земельна ділянка межує із зоною промислових підприємств і технологічних об`єктів (В-4), яка має санітарно-захисну зону 100 метрів, що класифікується САН-1, де заборонено розміщувати житлові будинки. (а.с. 100-101).

До матеріалів справи відповідачем додано план зонування території міста Чернівці. (а.с. 102-105).

Спірні правовідносини полягають у перевірці правомірності відмови Департаменту містобудівного комплексу та земельних відносин Чернівецької міської ради у наданні позивачу містобудівних умов та обмежень.

Спірні правовідносини регулюються Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності» від 17.02.2011 р. №3038-VІ, наказом Державного комітету України із земельних ресурсів «Про затвердження Класифікації видів цільового призначення земель» від 23.07.2010 р. № 548, Законом України Про будівельні норми від 05.11.2009 року N 1704-VI, ДБН Б.2.2-12:2018 Планування і забудова території .

До вказаних правовідносин суд застосовує такі положення законодавства.

Згідно ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно частини першої та другої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з ч.1 ст. 16 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» від 17.02.2011 р. №3038-VІ (надалі - Закон №3038-VІ) планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження генеральних планів населених пунктів, планів зонування територій і детальних планів території, їх оновлення та внесення змін до них.

Відповідно до приписів ч. 2 ст. 8 та ч. 2 ст. 24 Закону №3038-VІ планування та забудова земельних ділянок здійснюється їх власниками чи користувачами в установленому законодавством порядку. Забудова земельної ділянки здійснюється в межах її цільового призначення, встановленого відповідно до законодавства.

Згідно з ч. 1 ст.25 Закону №3038-VІ режим забудови територій, визначених для містобудівних потреб, встановлюється у генеральних планах населених пунктів, планах зонування та детальних планах територій.

Відповідно до положень ст. 20 Земельного кодексу України віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень.

Зміна цільового призначення земельних ділянок здійснюється за проектами землеустрою щодо їх відведення.

Зміна цільового призначення земельних ділянок державної або комунальної власності провадиться Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та передачу цих ділянок у власність або надання у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу.

Види використання земельної ділянки в межах певної категорії земель (крім земель сільськогосподарського призначення та земель оборони) визначаються її власником або користувачем самостійно в межах вимог, встановлених законом до використання земель цієї категорії, з урахуванням містобудівної документації та документації із землеустрою.

Отже, планування та забудова земельних ділянок здійснюється, у тому числі, їх користувачами, виключно в межах їх цільового призначення.

Як встановлено судовим розглядом, позивач є орендарем земельної ділянки площею 0,1721 га за кадастровим номером НОМЕР_1 з цільовим призначенням - 02.03 для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку, за адресою: АДРЕСА_3 .

Згідно з положеннями наказу Державного комітету України із земельних ресурсів «Про затвердження Класифікації видів цільового призначення земель» від 23.07.2010 р. № 548 землі для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку відносяться до земель житлової та громадської забудови (секція В код - 02).

14.02.2019 р. рішенням виконавчого комітету Чернівецької міської ради погоджено видачу позивачу містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_3 .

Відповідно до положень ч. 3 Закону №3038-VІ містобудівні умови та обмеження надаються відповідними уповноваженими органами містобудування та архітектури на підставі містобудівної документації на місцевому рівні на безоплатній основі за заявою замовника, до якої додаються: 1) копія документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або копія договору суперфіцію; 2) копія документа, що посвідчує право власності на об`єкт нерухомого майна, розташований на земельній ділянці, або згода його власника, засвідчена в установленому законодавством порядку (у разі здійснення реконструкції або реставрації); 3) викопіювання з топографо-геодезичного плану М 1:2000; 4) витяг із Державного земельного кадастру.

Для отримання містобудівних умов та обмежень до заяви замовник також додає містобудівний розрахунок, що визначає інвестиційні наміри замовника, який складається у довільній формі з доступною та стислою інформацією про основні параметри об`єкта будівництва.

Цей перелік документів для надання містобудівних умов та обмежень є вичерпним.

Згідно з ч. 4 Закону №3038-VІ підставами для відмови у наданні містобудівних умов та обмежень є: 1) неподання визначених частиною третьою цієї статті документів, необхідних для прийняття рішення про надання містобудівних умов та обмежень; 2) виявлення недостовірних відомостей у документах, що посвідчують право власності чи користування земельною ділянкою, або у документах, що посвідчують право власності на об`єкт нерухомого майна, розташований на земельній ділянці; 3) невідповідність намірів забудови вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.

Відмова у наданні містобудівних умов та обмежень здійснюється шляхом направлення листа з обґрунтуванням підстав такої відмови відповідним уповноваженим органом містобудування та архітектури у строк, що не перевищує встановлений строк їх надання.

Як встановлено судом, відповідач листом №04/01-08/-1-442/0 від 14.02.2019 р. та наказом №375- МУО від 14.02.2019 р. відмовив у видачі ТОВ «Автомаркет» містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, зазначивши про невідповідність намірів забудови вимогам містобудівної документації на місцевому рівні. В обґрунтуванні вказаної відмови відповідач зазначив про порушення пункту 7.1.3 пояснюючої записки плану зонування території міста Чернівці, яка є складовою містобудівної документації матеріалів коригування генерального плану міста Чернівців, затвердженого рішенням від 27.03.2014 р. №1171, де визначено максимально допустимий відсоток забудови земельної ділянки для багатоповерхової житлової забудови, який не може перевищувати 28%. В той час як, відсоток забудови земельної ділянки за адресою АДРЕСА_4 , згідно наданого ТОВ Автомаркет містобудівного розрахунку, складає 77,19%. Також, відповідач зазначає, що спірна земельна ділянка межує з зоною промислових підприємств технологічних об`єктів (В-4), яка в свою чергу відповідно до схеми зонування за санітарно-гігієнічним регламентом має санітарно-захисну зону 100 метрів, що класифікується як підзона САН-1. Згідно пояснюючої записки до плану зонування території міста Чернівці в підзоні САН-1 (санітарно-захисна зона підприємств) не допускається розміщувати житлові будинки.

Судом встановлено, що згідно з п. 7.1.3 пояснюючої записки плану зонування території міста Чернівці, яка є складовою містобудівної документації матеріалів коригування генерального плану міста Чернівців, затвердженого рішенням від 27.03.2014 р. №1171 дійсно передбачено, що максимально допустимий відсоток забудови земельної ділянки для багатоповерхової житлової забудови, який не може перевищувати 28%.

Водночас, суд звертає увагу, що перелік документів для надання містобудівних умов та обмежень, а також підстави для відмови у їх наданні, передбачені Законом №3038-VІ, і є вичерпними. При цьому, нормами ДБН Б.2.2-12:2018 Планування і забудова території регламентуються показники граничних параметрів забудови земельної ділянки в залежності в поверховості будинків, згідно яких відсоток забудови земельної ділянки при розміщенні житлового будинку, який має 9-10 поверхів, відсоток забудови не має перевищувати 35% (таблиця 6.2.) Однак, суд зауважує, що у примітці до таблиці 6.2 зазначено, що при реконструкції кварталів забудови, що історично склалася, та формуванні в ній нової квартальної забудови, в тому числі при зміні цільового призначення земельної ділянки, показники, наведені у таблиці не застосовуються.

Судом встановлено, що позивачем заплановано будівництво багатоповерхового будинку в існуючому кварталі забудов що історично склався, у зв`язку із чим висновком Департаменту містобудівного комплексу та земельних відносин Чернівецької міської ради від 21.09.2015 р. та рішенням Чернівецької міської ради 17.12.2015 р. погоджено позивачу у зміні цільового призначення земельної ділянки 0,1721 га за кадастровим номером НОМЕР_1 - для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку з об`єктами комерційного призначення. Крім того, 14.02.2019 р. рішенням виконавчого комітету Чернівецької міської ради погоджено видачу позивачу містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_3 , саме з техніко-економічними розрахунком, де визначено відсоток забудови 77%. Також, відсоток забудови земельної ділянки 77% було визначено в містобудівній документації, де зазначено, що вказаний відсоток забудови значно більший нормативних вимог, однак враховуючи місце розташування, особливості будівництва та перспективу санації колишньої виробничої території заводу "Електронмаш", де плануватиметься аналогічне житлове будівництво, вважається директивно можливе з накладенням обмежень в містобудівних МУО.

Зважаючи на викладене, суд дійшов висновку, що пункт 7.1.3 Пояснювальної записки до Плану зонування території міста Чернівців не узгоджується з положеннями законодавства, яким врегульовано спірні правовідносини, а тому відповідачем безпідставно зроблено висновок про його порушення та, як наслідок протиправно прийнято рішення про відмову у видачі ТОВ «Автомаркет» Містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки загальною площею 0,1721 га за кадастровим номером НОМЕР_1 багатоквартирним житловим будинком з допоміжними приміщеннями за адресою: АДРЕСА_3 .

Щодо тверджень відповідача, що оскільки спірна земельна ділянка межує з зоною промислових підприємств технологічних об`єктів (В-4), яка в свою чергу відповідно до схеми зонування за санітарно-гігієнічним регламентом має санітарно-захисну зону 100 метрів, що класифікується як підзона САН-1, де заборонено розміщувати житлові будинки, суд зазначає наступне.

Відповідно до ч. 1 ст. 11 Закону України Про будівельні норми від 05.11.2009 року N 1704-VI застосування будівельних норм або їх окремих положень є обов`язковим для всіх суб`єктів господарювання незалежно від форми власності, які провадять будівельну, містобудівну, архітектурну діяльність та забезпечують виготовлення продукції будівельного призначення. Міжнародні, регіональні та національні (державні) будівельні норми, правила, стандарти інших держав застосовуються в Україні відповідно до міжнародних договорів України, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.

Згідно з п.1 та п. 2 ч. 1 ст. 1 Закону №3038-VІ генеральна схема планування території України - містобудівна документація, що визначає концептуальні вирішення планування та використання території України. Генеральний план населеного пункту - містобудівна документація, що визначає принципові вирішення розвитку, планування, забудови та іншого використання території населеного пункту.

Таким чином, генеральний план є лише концепцією (загальним баченням) розвитку міста, в той час як, вся детальна інформація про допустимі види забудов на тих чи інших ділянках міститься у інших рішеннях, які затверджені органом місцевого самоврядування.

При цьому, судом встановленоно, що генеральний план м. Чернівці не містить заборон та обмежень на будівництво багатоквартирного житлового будинку з допоміжними приміщеннями за адресою: АДРЕСА_3 .

За таких обставин, висновки відповідача про невідповідність намірів забудови спірної земельної ділянки містобудівній документації є необґрунтованими.

Згідно з ст. 8 Конституції України визначено, що в Україні визнається і діє принцип верховенства права. Конституція України має найвищу юридичну силу. Закони та інші нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України і повинні відповідати їй. Норми Конституції України є нормами прямої дії. Звернення до суду для захисту конституційних прав і свобод людини і громадянина безпосередньо на підставі Конституції України гарантується.

Відповідно до положень ст. 6 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

Одним із елементів верховенства права є принцип правової визначеності, який передбачає формулювання в законі чітких, однозначних і зрозумілих правових приписів, за яких забезпечуються легкість та доступність з`ясування змісту права, і юридично закріплену можливість скористатися цим правом, передбачуваність застосування правових норм, а встановлювані законом обмеження будь-якого права повинні базуватися на критеріях, які дадуть змогу особі відокремлювати правомірну поведінку від протиправної, передбачати юридичні наслідки своєї поведінки.

Суд звертає увагу, що відповідач, надавши 21.09.2015 р. погодження проекту відведення щодо зміни цільового призначення земельної ділянки за адресою АДРЕСА_4 0,1721га, кадастровий номер НОМЕР_1 , підтвердив відповідність використання вказаної земельної ділянки у конкретній зоні м. Чернівці для будівництва багатоквартирного житлового будинку з об`єктами комерційного призначення, що відповідає допустимим видам забудови. А тому, надавши 14.02.2019 р. відмову у видачі ТОВ «Автомаркет» Містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, з підстав невідповідності намірів забудови вимогам містобудівної документації на місцевому рівні, відповідач діяв всупереч принципу правової визначеності.

Крім того, судом встановлено, що відмова Департаменту містобудівного комплексу та земельних відносин Чернівецької міської ради у видачі ТОВ «Автомаркет» Містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки загальною площею 0,1721 га за кадастровим номером НОМЕР_1 багатоквартирним житловим будинком з допоміжними приміщеннями за адресою: АДРЕСА_2 , АДРЕСА_3 , порушує права осіб, які уклали договори про сплату пайових внесків на будівництво багатоквартирного житлового будинку за адресою АДРЕСА_4 та які мали законні сподівання набути права власності на квартири у вказаному житловому будинку.

Таким чином, суд вважає, що наміри позивача щодо функціонального використання земельної ділянки шляхом будівництва багатоквартирного житлового будинку в АДРЕСА_6 . Чернівці АДРЕСА_4 відповідають вимогам чинного законодавства та цільовому призначенню вказаної земельної ділянки. А тому, відмова у видачі ТОВ «Автомаркет» Містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки загальною площею 0,1721 га за кадастровим номером НОМЕР_1 багатоквартирним житловим будинком з допоміжними приміщеннями за адресою: АДРЕСА_3 , є протиправною.

На підставі вказаного, суд дійшов висновку про наявність достатніх підстав для задоволення позовних вимог ТОВ «Автомаркет» у повному обсязі.

Решта доводів та заперечень учасників справи висновків суду не спростовують. Суд вважає безпідставними доводи відповідача про правомірність прийнятої відмови у видачі містобудівних умов та обмежень, з підстав: невідповідності площі земельної ділянки для розміщення запроектованого будинку, відсутності місць для зберігання автотранспорту, незабезпечення житлового будинку майданчиками для відпочинку дорослих та дітей, оскільки вказані обставини не були вказані у відмові управління містобудування та архітектури Департаменту містобудівного комплексу та земельних відносин Чернівецької міської ради №04/01-08/-1-442/0 від 14.02.2019 р. та наказі №375- МУО від 14.02.2019 р., а тому не підлягають дослідженню у спірних правовідносинах.

Відповідно до ч.1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно з вимогами ч. 1 та ч. 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідачем не доведено суду законність підстав для відмови позивачу у наданні містобудівних умов та обмежень.

Відповідно до ч.1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

У зв`язку із задоволенням позовних вимог суд вирішує стягнути на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача сплачений судовий збір.

Керуючись статтями 9, 14, 77, 78, 90, 139, 143, 241 - 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України ,-

В И Р І Ш И В:

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Визнати протиправною та скасувати відмову Департаменту містобудівного комплексу та земельних відносин Чернівецької міської ради у видачі ТОВ «Автомаркет» Містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки загальною площею 0,1721 га за кадастровим номером НОМЕР_1 багатоквартирним житловим будинком з допоміжними приміщеннями за адресою: АДРЕСА_2 , 264-У, оформлену листом №04/01-08/-1-442/0 від 14.02.2019 р., та наказ №375- МУО від 14.02.2019 р. управління містобудування та архітектури Департаменту містобудівного комплексу та земельних відносин Чернівецької міської ради, у надані Містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки багатоквартирним житловим будинком з допоміжними приміщеннями за адресою:

АДРЕСА_7 . Зобов`язати Департамент містобудівного комплексу та земельних відносин Чернівецької міської ради видати ТОВ «Автомаркет» Містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки загальною площею 0,1721 га за кадастровим номером НОМЕР_1 багатоквартирним житловим будинком з допоміжними приміщеннями за адресою: АДРЕСА_2 Головна, АДРЕСА_3 , відповідно до поданого містобудівного розрахунку.

4. Стягнути на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача судовий збір в сумі 1921 грн згідно квитанції №17 від 25.03.2019 року.

Згідно статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У відповідності до статей 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду першої інстанції можуть бути оскаржені в апеляційному порядку повністю або частково. Апеляційна скарга на рішення до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подається до Сьомого апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його складання.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Найменування сторін:

позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю "Автомаркет" (вул. Братів Руснаків, 9, м. Чернівці, 58001, код ЄДРПОУ 25077966);

відповідач: Департамент містобудівного комплексу та земельних відносин Чернівецької міської ради (м. Чернівці, вул. Богдана Хмельницького, 64-А, 58000, код ЄДРПОУ 23245721).

Суддя Брезіна Т.М.

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.05.2019
Оприлюднено26.05.2019
Номер документу81949042
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —824/302/19-а

Ухвала від 27.05.2019

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Брезіна Тетяна Миколаївна

Рішення від 24.05.2019

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Брезіна Тетяна Миколаївна

Ухвала від 08.05.2019

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Брезіна Тетяна Миколаївна

Ухвала від 28.03.2019

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Брезіна Тетяна Миколаївна

Ухвала від 20.03.2019

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Брезіна Тетяна Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні