Коростенський міськрайонний суд Житомирської області
справа №279/2395/19
номер провадження 3/279/974/19
ПОСТАНОВА
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
22 травня 2019 року
Суддя Коростенського міськрайонного суду Житомирської області Коваленко В.П. ,розглянувши матеріали, які надійшли з Департаменту з питань запобігання корупції Національного агенства з питаньзапобігання корупції, про притягнення до адміністративної відповідальності:
ОСОБА_1 ,
ІНФОРМАЦІЯ_1 ,
мешканця АДРЕСА_1 ,
керівника політичної партії "РІДНИЙ ДІМ"
за ст. 212-21 Кодексу України про адміністративні правопорушення,
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_2 , працюючи керівником політичної партії "РІДНИЙ ДІМ", порушив встановлений порядок подання звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов"язання фінансового характеру, чим своїв адміністративне правопорушення, передбачене ст.212-21 КУпАП за наступних обставин.
За результатами аналізу звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, поданого 11.02.2019 року політичною партією Рідний Дім (код ЕДРПОУ 39765623) за IV квартал 2018 року (далі - Звіт Партії) за підписом керівника ОСОБА_2 до Національного агентства з питань запобігання корупції, встановлено, що оформлення звіту Партії, включені до нього звітні дані не відповідають вимогам законодавства, допущене грубе порушення встановлених вимог щодо оформлення, відповідно до абзацу третього, четвертого пункту 3 розділу II Положення про аналіз звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції 08.09.2016 № 26, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19.09.2016 за № 1264/29394, а саме:
1) недотримання форми Звіту політичною партією при його підготовці. Звіт партії подано на 12 аркушах, що є порушенням частини 8 ст.17 Закону України Про політичні партії в Україні .
Відповідно до п.8ст.17 Закону України "Про політичні партії в Україні" політична партія щоквартально, зобов"язана подати до Національного агенства з питань запобігання корупції у паперовій формі (за підписом керівника політичної партії, засвідченим печаткою політичної партії), а також на електронному носії звіт політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов"язання фінансового характеру за відповідний квартал, а також оприлюднює такий звіт на своєму офіційному веб-сайті (за наявності) у цей самий строк. У звіті політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов"язання фінансового характеру обовязковому оприлюдненню підлягають прізвище , ім"я, по батькові та місце проживання фізичної особи. Інші відомості про фізичну особу, віднесені до інформації з обмеженим доступом, оприлюдненню не підлягають.
Порядок та терміни подання політичними партіями Звіту до Національного агентства регулюються "Положенням про порядок подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов"язання фінансового характеру" від 28.07.2016.
Згідно п.3 розділу 2 Політичні партії щокварталу, але не пізніше ніж на сороковий день після закінчення звітного кварталу, зобов`язані подати до Національного агентства Звіт (за підписами керівника політичної партії і головного бухгалтера (особи, відповідальної за ведення бухгалтерського обліку), засвідченими печаткою політичної партії) у паперовій формі та в електронному вигляді.
Звіт у паперовій формі повинен бути пронумерований, прошитий та містити на останній сторінці напис Усього пронумеровано, прошито, скріплено печаткою та підписом ___ аркушів , найменування посади керівника (уповноваженої особи політичної партії), його (її) прізвище, ініціали та підпис, відбиток печатки.
В електронному вигляді Звіт подається на електронних носіях інформації (CDR - дисках, з`ємних носіях інформації тощо) та передбачає наявність Звіту у форматі MS Excel і сканованої копії звіту у форматі PDF (сканування проводиться з роздільною здатністю не менше 300 dpi та не більше 600 dpi і зберігається у форматі PDF (*.pdf), у якій повинні бути закриті відомості про фізичну особу, що належать до інформації з обмеженим доступом, крім відомостей, що підлягають обов`язковому оприлюдненню (прізвище, ім`я, по батькові та місце проживання фізичної особи ( АДРЕСА_2 , без зазначення адреси проживання)).Звіт в електронному вигляді повинен відповідати Звіту зі всіма додатками, наданим в паперовому вигляді.
Звіт, поданий з недотриманням вищезазначених вимог, вважається оформленим з порушенням вимог Закону.
За таких обставин приходжу до висновку , що ОСОБА_2 подано Звіт в електронній формі, але не подано у паперовій.
Вищезазначене порушення зафіксовано в акті про проведення аналізу Звіту партії від 03.04.2019 року та Висновку про результати аналізу Звіту Партії від 05.04.2019 року № 1084, затвердженого рішенням Національного агентства від 05.04.2019 року №934.
В судовому засіданні ОСОБА_2 підтвердив факт подачі Звіту тільки в електронному вигляді диску, формат ПДФ і формат EXEL .
Заслухавши пояснення ОСОБА_2 , вивчивши матеріали протоколу про адміністративне правопорушення, суд дійшов наступного висновку.
Статтею 245 КУпАП передбачено, що завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.
Відповідно до вимог ст. 251 КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган /посадова особа/ встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
За вимогами ст. 280 КУпАП орган /посадова особа/ при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Згідно частини 1 статті 9 КУпАП адміністративним правопорушенням /проступком/ визнається протиправна, винна /умисна або необережна/ дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Статтею 212-21 КУпАП передбачена адміністративна відповідальність за порушення встановленого порядку подання звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру.
Під поданням звіту, оформленого з порушенням встановлених вимог, слід розуміти випадки, коли переданий належному адресату звіт не відповідає вимогам до його змісту, встановленим законодавством, чи вимогам до його форми, визначеним уповноваженими владними суб"єктами (зокрема, ЦВК або НАЗК).
З об"єктивної сторони адміністративне правопорушення, передбачене ст.212-21 КУпАП полягає у поданні фінансового звіту, оформленого з порушенням встановлених вимог.
Об`єктивна сторона цього правопорушення виражається у формі порушення встановленого порядку подання звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру.
Суб,єктами вказаного правопорушення є керівники політичних партій.
Суб`єктивна сторона цього правопорушення визначається ставленням особи до дії та наслідків, виражене у формі умислу, тобто особа повинна усвідомлювати протиправний характер своєї дії, передбачати її шкідливі наслідки і бажати їх або свідомо допускати настання цих наслідків.
Проте, враховуючи, що ОСОБА_2 вказане адміністративне правопорушення скоєно вперше, тяжких наслідків не наступило, вважаю необхідним звільнити його від адміністративної відповідальності, обмежившись усним зауваженням.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 22, 212-21, 283, 284 Кодексу України про адміністративні правопорушення -,
П О С Т А Н О В И В:
ОСОБА_2 звільнити від відповідальності передбаченої 212-21 КУпАП та обмежитись усним зауваженням.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги чи протесту прокурора.
Постанова судді у справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржена особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником або прокурором протягом десяти днів з дня винесення постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги (подання прокурора) і може бути звернута до виконання протягом трьох місяців .
Суддя: Коваленко В.П.
Суд | Коростенський міськрайонний суд Житомирської області |
Дата ухвалення рішення | 22.05.2019 |
Оприлюднено | 26.05.2019 |
Номер документу | 81952901 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Коростенський міськрайонний суд Житомирської області
Коваленко В. П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні