Постанова
від 24.05.2019 по справі 635/2873/19
ХАРКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 635/2873/19

Провадження № 3/635/1121/2019

24 травня 2019 року смт. Покотилівка

Суддя Харківського районного суду Харківської області, Токарєва Н.М., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративний матеріал, який надійшов відносно

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, на момент вчинення адміністративного правопорушення, працює керівником політичної партії Народна опозиція , зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , проживаючого та зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_2 , у вчиненні правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП,-

В С Т А Н О В И В:

Згідно протоколу про адміністративне правопорушення від 26.03.2019 № 50-25/287, ОСОБА_1 вчинив адміністративне правопорушення, передбачене статтею 212-21 КУпАП, а саме: порушення строків подання звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру.

Граничний термін подання Звіту політичними партіями за IV квартал 2019 року встановлено 11.02.2019 згідно з пунктом 2, 4 розділу II Положення про порядок подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого рішенням Національного агентства від 28.07.2016 № 2, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.08.2016 за № 1185/29315.

Проте, політична партія Народна опозиція (код ЄДРПОУ 39954421) не подала Звіт політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру (далі - Звіт) за IV квартал 2018 року до Національного агентства (адреса: б-р. Дружби народів 28, м. Київ, 01103), що підтверджується зафіксованим в Акті № 155 від 26.02.2019 фактом відсутності реєстрації Звіту у автоматизованій системі діловодства ДОК ПРОФ З Національного агентства.

Таким чином, ОСОБА_1 , який є керівником політичної партії, порушив строки подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, чим вчинив адміністративне правопорушення, передбачене статтею 212-21 КУпАП.

В судові засідання призначені на 24.04.2019, 10.05.2019, 24.05.2019, ОСОБА_1 не з`явився, про час, день та місце розгляду справи повідомлявся належним чином рекомендованою кореспонденцією, причини неявки не повідомив. Клопотань про відкладення розгляду справи до суду від нього не надходило. Тому суддя вважає можливим розглянути справу у відсутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.

Дослідивши матеріали про адміністративне правопорушення, приходжу до висновку, що ОСОБА_1 вчинив правопорушення, передбачене ст. 212-21 КУпАП, виходячи з наступного.

Так, відповідно до частини сьомої статті 17 Закону України Про політичні партії в Україні політична партія щоквартально, не пізніше ніж на сороковий день після закінчення звітного кварталу, зобов`язана подати до Національного агентства у паперовій формі (за підписом керівника політичної партії, засвідченим печаткою політичної партії), а також на електронному носії звіт політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за відповідний квартал.

Граничний термін подання Звіту політичними партіями за IV квартал 2019 року встановлено 11.02.2019 згідно з пунктом 2, 4 розділу II Положення про порядок подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого рішенням Національного агентства від 28.07.2016 № 2, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.08.2016 за № 1185/29315.

Згідно статті 68 Конституції України кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей. Незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності.

Відповідно до статті 9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність. Адміністративна відповідальність за правопорушення, передбачені цим Кодексом, настає, якщо ці порушення за своїм характером не тягнуть за собою відповідно до закону кримінальної відповідальності.

У відповідності до статті 10 КУпАП, адміністративне правопорушення визнається вчиненим умисно, коли особа, яка його вчинила, усвідомлювала протиправний характер своєї дії чи бездіяльності, передбачала її шкідливі наслідки і бажала їх або свідомо допускала настання цих наслідків.

Відповідно до статті 11 КУпАП, адміністративне правопорушення визнається вчиненим з необережності, коли особа, яка його вчинила, передбачала можливість настання шкідливих наслідків своєї дії чи бездіяльності, але легковажно розраховувала на їх відвернення або не передбачала можливості настання таких наслідків, хоч повинна була і могла їх передбачити.

Статтею 212-21 КУпАП встановлено, що порушення встановленого порядку або строків подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру або подання фінансового звіту, оформленого з порушенням встановлених вимог, -

тягнуть за собою накладення штрафу від трьохсот до чотирьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Проте, політична партія Народна опозиція (код ЄДРПОУ 39954421) не подала Звіт політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру (далі - Звіт) за IV квартал 2018 року до Національного агентства (адреса: б-р. Дружби народів 28, м. Київ, 01103), що підтверджується зафіксованим в Акті № 155 від 26.02.2019 фактом відсутності реєстрації Звіту у автоматизованій системі діловодства ДОК ПРОФ З Національного агентства, що підтверджується копією Акту за № 155 від 26.02.2019.

ОСОБА_1 , який є керівником політичної партії, порушив строки подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, чим вчинив адміністративне правопорушення, передбачене статтею 212-21 КУпАП , що підтверджується Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Відповідно до інформаційного листа ВССУ з розгляду цивільних та кримінальних справ № 223-943/0/4-17 від 22.05.2017 при розгляді справ про адміністративні правопорушення, пов`язані з корупцією, суди зобов`язані забезпечувати своєчасний та якісний їх розгляд, точне й неухильне застосування чинного законодавства.

Вирішуючи справи цієї категорії, суди повинні керуватися Конституцією України, Конвенцією ООН проти корупції (Нью-Йорк, 31.10.2003), Кримінальною конвенцією Ради Європи про боротьбу з корупцією (Страсбург, 27.01.1999), додатковим протоколом до Кримінальної конвенції Ради Європи про боротьбу з корупцією (Страсбург, 15.05.2003), Законом України від 14.10.2014 № 1700-VІІ Про запобігання корупції , Кодексом України про адміністративні правопорушення, іншими нормативно-правовими актами України, а також практикою Європейського суду з прав людини (далі - ЄСПЛ).

Першочерговою справою держави та загальними засадами протидії корупції є запобігання корупційним та пов`язаним з корупцією правопорушенням.

Одним з основоположних принципів діяльності із запобігання і протидії корупції є невідворотність відповідальності за вчинення корупційних правопорушень, оскільки ці правопорушення несуть негативні наслідки, які можуть виявитися у підриві авторитету державних органів та органів місцевого самоврядування та зашкодити суспільним інтересам, отже таке правопорушення не може бути визнане, як малозначне.

Відповідно до ст. 9 КУпАП адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Згідно зі ст. 11 КУпАП адміністративне правопорушення визнається вчиненим з необережності, коли особа, яка його вчинила, передбачала можливість остання шкідливих наслідків своєї дії чи бездіяльності, але легковажно розраховувала на їх відвернення або не передбачала можливості настання таких наслідків, хоч повинна була і могла їх передбачити.

З системного аналізу норм КУпАП встановлено, що його завдання полягає у встановленні винних і забезпеченні правильного застосування законодавства, щоб до кожного правопорушника були застосовані справедливі заходи адміністративного примусу.

Отже, незалежно від виду суб`єкту та його службової діяльності, рангу та шейх характеристик його обов`язком є діяти лише в рамках закону (дозволено роботи тільки те, що дозволено законом статті 6 Конституції України).

З метою надання пояснень та з`ясування обставин вчиненого правопорушення листом від 01.03.2019 № 50-18/16288/19 до Національного агентства (адреса: бульвар Дружби народів 28, м. Київ) запрошено керівника Партії ОСОБА_1 на 12.03.2019 о 10:00.

12 березня 2019 року ОСОБА_1 до Національного агентства не з`явився та про причини своєї неявки не повідомив, даний факт зафіксовано в Акті про неявку від 12.03.2019 № 170.

Листом від 13.03.2019 № 50-18/18645/19 Національне агентство вдруге запросило керівника Партії ОСОБА_1 з`явитися до Національного агентства для надання пояснень та складання протоколу на 26.03.2019 о 10:00.

26 березня 2019 року ОСОБА_1 до Національного агентства не з`явився, даний факт зафіксовано в Акті про неявку від 26.03.2019 № 195.

Уповноваженою особою Національного агентства Кониховим О.О. у приміщенні Національного агентства 26.03.2019 о 10:00 був складений протокол про адміністративне правопорушення за статтею 212-21 КУпАП ОСОБА_1 .

Другий примірник цього протоколу про адміністративне правопорушенняз копіями інших матеріалів, що підтверджують факт вчинення адміністративногоправопорушення, відповідно до пункту 10 Порядку оформлення протоколів проадміністративні правопорушення та внесення приписів Національнимагентством з питань запобігання корупції, затвердженого в Міністерстві юстиціїУкраїни 25.07.2016 за № 1019/29149, рекомендованим поштовим відправленняміз повідомленням про вручення та з описом вкладення не пізніше наступногоробочого дня з дня складення протоколу про адміністративне правопорушенняразом із супровідним листом в конверті з позначкою особисто буде направлено ОСОБА_1

Пам`ятка про права та обов`язки особи, яка притягається доадміністративної відповідальності, передбачені ст. 55, 56, 59, 63 КонституціїУкраїни ст. 268, 277 КУпАП надіслана поштою разом з другим примірникомпротоколу.

Суд кваліфікує дії ОСОБА_1 за ст. 212-21 КУпАП - порушення строків подання звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру.

День виявлення правопорушення - 26.02.2019 - дата складання Актупро Звіт політичної партії Народна опозиція про майно, доходи, витрати ізобов`язання фінансового характеру.

День вчинення правопорушення - 12.02.2019 - наступний день післяспливу граничного терміну подання Звіту.

Місце вчинення - місцезнаходження політичної партії Народна опозиція (адреса: вул. Довженка, б. 4, с. Саї, Липоводолинський район, Сумськаобласть, 42520).

При накладенні адміністративного стягнення, враховується характер скоєного правопорушення, особу правопорушника, ступінь його вини, майнове положення, обставини що пом`якшують відповідальність, та відсутність обставин, що обтяжують відповідальність.

Дані про особу ОСОБА_1 свідчать про те, що раніше він не притягався до адміністративної відповідальності.

Обставин, що пом`якшує адміністративну відповідальність в силу ст. 34 КУпАП, не встановлено.

Обставин, що обтяжують адміністративну відповідальність, в силу ст. 35 КУпАП, не встановлено.

Відповідно до вимог ст. 40-1 КУпАП судовий збір у провадженні про адміністративне правопорушення у разі винесення судом постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення, в розмірі, передбаченому п. 5 ч. 3 ст. 4 Закону України Про судовий збір , а саме 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 24, 27, 40-1, 212-21, 221, 283-285 КУпАП, п. 5 ч. 2 ст. 4 Закону України Судовий збір -

П О С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП, і накласти на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу у розмірі трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що дорівнює 5100,00грн. (п`ять тисяч сто гривень нуль копійок).

Стягнути з ОСОБА_1 судовий збір на користь держави в сумі 352,40грн. (триста п`ятдесят дві гривні сорок копійок).

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного суду через Харківський районний суд Харківської області протягом десяти днів з дня винесення такої постанови.

Суддя Н.М. Токарєва

СудХарківський районний суд Харківської області
Дата ухвалення рішення24.05.2019
Оприлюднено26.05.2019
Номер документу81963775
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —635/2873/19

Постанова від 24.05.2019

Адмінправопорушення

Харківський районний суд Харківської області

Токарєва Н. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні