Ухвала
від 10.04.2019 по справі 308/4032/19
УЖГОРОДСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 308/4032/19

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

10 квітня 2019 року м. Ужгород

Слідчий суддяУжгородського міськрайонногосуду Закарпатськоїобласті ОСОБА_1 ,за участюсекретаря судовогозасідання ОСОБА_2 ,розглянувши клопотання старшого слідчого з особливо важливих справ слідчого управління фінансових розслідувань ГУ ДФС у Закарпатській області капітана податкової міліції ОСОБА_3 , погоджене прокурором, про надання у кримінальному провадженні № 12015070000000369 дозволу на тимчасовий доступ до речей та документів, що містять охоронювану законом таємницю, з можливістю їх вилучення у володільця - ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (МФО НОМЕР_1 ; АДРЕСА_1 ), зокрема, належним чином завірені копії документів, що стосуються відкриття та обслуговування рахунків, відкритих ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ: НОМЕР_2 ), -

ВСТАНОВИВ:

Слідчий звернувся до суду з даним клопотанням, погодженим прокурором, в якому зазначає, що слідчим управлінням фінансових розслідувань ГУ ДФС у Закарпатській області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні № 12015070000000369, відомості про яке внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань 06.11.2015 року щодо вчинення службовими особами ТДВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_3 , АДРЕСА_2 ) кримінальних правопорушень з попередньою правовою кваліфікацією за ч.1 ст.212 т ч.1 ст. 366 КК України.

Досудовим слідством встановлено, що службові особи ТДВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », у період 2015 року, здійснюючи фінансово-господарську діяльність, пов`язану з імпортуванням давальницької сировини («оцтова кислота»), а також експортуванням готової продукції («етилацетат»), використовуючи товаросупровідні документи, в яких зазначалися неправдиві відомості щодо «митного режиму» та «ціни» товару «оцтова кислота» умисно ухилилися від сплати податків у загальній сумі 934217 грн. (у тому числі, ввізного мита у сумі 273898, 34 грн. та податку на додану вартість у сумі 660319, 42 грн.), що спричинило ненадходження коштів до бюджету у значних розмірах.

У матеріалах кримінального провадження наявний лист ІНФОРМАЦІЯ_4 №07-70-26.1-1.19/8468-11 від 17.11.2016 року, згідно якого, вказаним фіскальним органом встановлені порушення митного законодавства службовими особами ТДВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », у частині подання до митного органу неправдивих відомостей про митну вартість та митний режим товару «оцтова кислота», ввезеного на митну територію України, в адресу вказаного суб`єкта господарювання.

У підтвердження вищевикладеного, ІНФОРМАЦІЯ_5 15.09.2015 року встановлено факти підміни супровідних документів до товару «оцтова кислота», що ввозився на митну територію України, в адресу ТДВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », внаслідок чого, 29.09.2015 року, складено протоколи про порушення митних правил №1709/30500/15, №1710/30500/15 та №1711/30500/15.

Зокрема, встановлено, що в ніч з 15 на 16 вересня 2015 року, в зону митного контролю митного поста ІНФОРМАЦІЯ_4 , в напрямку «в`їзд в Україну» заїхали вантажні транспортні засоби: НОМЕР_4 / НОМЕР_5 , НОМЕР_6 / НОМЕР_7 та DWL75JJ/DWLP263 під керуванням громадян України: ОСОБА_4 та ОСОБА_5 , а також громадянина Польщі ОСОБА_6 відповідно.

Згідно поданих до митного контролю водіями товаросупровідних документів, через митний кордон України в митному режимі «переробка на митній території України» перевозилися товарно-матеріальні цінності «оцтова кислота синтетична (технічна)» загальною вагою брутто 68280,00 кг, загальною вартістю 20484, 00 доларів США.

Під час проведення митного контролю та аналітично-розшукових заходів встановлено, у пункті пропуску « ІНФОРМАЦІЯ_6 » для здійснення митного контролю вантажу, митних органам водіями ОСОБА_4 , ОСОБА_5 та ОСОБА_7 були надані комерційні інвойси з тими самими номерами, в яких вартість вантажу значно більша, ніж в інвойсах, поданих до митного контролю митним органам України, тобто загальна вартість вантажу «оцтова кислота синтетична (технічна)» загальною вагою брутто 68280,00 кг становить 38236,80 Євро, що згідно курсу станом на 15.09.2015 року становить 948942,61 грн.

В рамках здійснення провадження по даних протоколах про порушення митних правил, ІНФОРМАЦІЯ_5 отримано копії документів від митних органів Словаччини, згідно якої встановлено, що зазначені транспортні засоби, які перевозили товар «оцтова кислота» в адресу ТДВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », випущені з Польщі в митному режимі «експорт» на підставі фактур, в яких отримувачем вказаного товару є ТДВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », відправником є підприємство - ІНФОРМАЦІЯ_7 (Польща), а замовником ІНФОРМАЦІЯ_8 (Данія).

Таким чином, з урахуванням викладеного, ІНФОРМАЦІЯ_5 встановлено, що товар «оцтова кислота», ввезений в режимі «імпорт» або «випуск для вільного обігу» (згідно. 74 Митного Кодексу України це митний режим, відповідно до якого іноземні товари після сплати всіх митних платежів, встановлених законами України на імпорт цих товарів, та виконання усіх митних формальностей випускаються для вільного обігу на митній території України).

Також, встановлено, що вартість товару «оцтова кислота», згідно документів, поданих до митних органів Словаччини є значно вищою, ніж вартість вказаного товару, зазначена у документах, поданих до митних органів України.

Разом з тим, згідно товаросупровідних документів, поданих до митних органів України, відправником та отримувачем товару «оцтова кислота» є вищевказані підприємтсва, а замовником є компанія « ІНФОРМАЦІЯ_9 » (Великобританія). Також, згідно цих документів встановлено, що товар «оцтова кислота», ввезений на митну територію України, в адресу ТДВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », поміщений у митний режим «переробка на митній території України» (згідно ст. 148 Митного Кодексу України, товар, поміщений у вказаний режим звільняється від оподаткування митними платежами).

Крім того, ІНФОРМАЦІЯ_5 встановлено, що аналогічні порушення митного законодавства прослідковуються ще по шести поставках товару «оцтова кислота», здійснюваних протягом 2015 року в адресу ТДВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 ».

Таким чином, у випадку митного оформлення в режимі «імпорт» товару «оцтова кислота» (переміщення якого зафіксовано вищевказаними протоколами про порушення митних правил) по вищевказаних поставках, з врахуванням митної вартості, визначеної на підставі інформації виробника про ціну товару та без врахування додаткових витрат (транспортування, страхування тощо), суми втрат бюджету від несплати митних платежів становлять 934217, 76 грн. (у тому числі, ввізного мита у сумі 273898, 34 грн. та податку на додану вартість у сумі 660319, 42 грн.).

Наведене свідчить про існування обґрунтованої підозри щодо вчинення злочину, яким державним інтересам спричинені матеріальні збитки на суму 934217 грн.

Попередня правова кваліфікація вказаного кримінальних правопорушень визначена визначена за ч.1 ст. 366 та ч.1 ст. 212 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що громадянин ОСОБА_5 працює водієм в ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ: НОМЕР_2 ; АДРЕСА_3 ).

Також, встановлено, що між ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та компанією « ІНФОРМАЦІЯ_9 » (Великобританія) укладено контракт №05-380-12 від 01.02.2012 «На міжнародні перевезення вантажів автомобільним транспортом». Встановлено, що даний контракт був дійсний до 31.12.2016 року.

Відповідно до умов вищевказаного контракту перерахунок коштів за послуги з перевезення повинен був здійснюватися на розрахунковий рахунок № НОМЕР_8 , відкритий ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » у ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (МФО НОМЕР_1 ; АДРЕСА_1 ).

Під час досудового розслідування від ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » отримано контракт, укладений з компанією « ІНФОРМАЦІЯ_9 » (Великобританія). Поряд з цим, підприємством не надано документи, що підтверджують оплату за надані послуги з перевезення товарно-матеріальних цінностей в адресу ТДВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », й зокрема, документи, що стосуються здійснення перевезення 15.09.2015 року товару «оцтова кислота». У зв`язку з чим, встановити чи перераховувала компанія « ІНФОРМАЦІЯ_9 » (Великобританія) грошові кошти як оплату за отримані послуги з перевезення не надається можливим.

Поряд з цим, так як слідством не надалось можливим встановити чи була здійснена оплата за послуги, надані у вересні 2015 року, а якщо була, то коли саме, то органу досудового розслідування необхідно отримати відомості про розрахункові операції ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » по вищевказаних рахунках за період з 01.01.2015 року по теперішній час.

Таким чином, документи, до яких планується отримати тимчасовий доступ це документи на паперових носіях та в електронному вигляді, які містять інформацію про розрахункові банківські операції - рух грошей на банківських рахунках, відкритих ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ: НОМЕР_2 ) в ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (МФО НОМЕР_1 ; АДРЕСА_1 ) за номерами: № НОМЕР_8 (українська гривня), № НОМЕР_8 (долар США), № НОМЕР_8 (Євро) за період з 01.01.2015 року по теперішній час, а також документи, що стосуються відкриття та обслуговування вказаних рахунків та документів.

Підставою вважати, що документи перебувають у володінні ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (МФО НОМЕР_1 ; АДРЕСА_1 ) є відомості, що містяться у витязі з картки платника податків, що надійшов до СУ ФР ГУ ДФС у Закарпатській області з ОУ ГУ ДФС у Закарпатській області листом №320/07-16-21-11 від 22.03.2019 року.

Крімтого,відповідно доПереліку документів,що утворюютьсяв діяльностіНаціонального банкуУкраїни табанків України,із зазначеннямстроків зберігання,затвердженого постановоюПравління НаціональногоБанку України від 08.12.2004 за N601, виписки з особових рахунків клієнтів (позиція 661), інформація про сальдо за поточними і розрахунковими рахунками клієнтів (позиція 486) у банках України, їх філіях, представництвах та відділеннях зберігається 5 років.

Документи, які містять інформацію про розрахунковібанківські операціїТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ: НОМЕР_2 ) мають значення для встановлення відомостей про підприємство, яке здійснювало оплату за послуги з перевезення товарно-матеріальних цінностей в адресу ТДВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » протягом 2015 року, та, зокрема, за послуги по перевезенню товару «оцтова кислота» 15 вересня 2015 року. Таким чином, інформація про розрахункові банківські операції даного суб`єкта господарювання має суттєве значення для встановлення обставин вчинення кримінального правопорушення.

Іншим способом отримати дані щодо безготівкових розрахунків не можливо, оскільки така інформація містить відомості, які згідно ст. 60 Закону України «Про банки і банківську діяльність» становлять банківську таємницю. Відповідно до п.3 ст. 62 зазначеного Закону слідче управління ФР ГУ ДФС у Закарпатській області не належить до кола суб`єктів, на письмову вимогу яких надається інформація, яка містить банківську таємницю. Отримати таку інформацію названий орган досудового розслідування може виключно на підставі ухвали слідчого судді у порядку, встановленому главою 15 КПК України «Тимчасовий доступ до речей і документів».

Таким чином, за допомогою тимчасового доступу до документів, які містять охоронювану законом таємницю, може бути виконане завдання слідства, а саме встановлення осіб, які вчинили кримінальне правопорушення та відшкодування спричинених державі збитків.

У зв`язку з вищенаведеним, враховуючи, що вищевказані документи мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні та підлягають подальшому аналізу і дослідженню, з врахуванням того, що іншими способами отримати дані відомості не можливо, виникла необхідність в розкритті банківської таємниці та отриманні тимчасового доступу з можливістю вилучення документів по вищевказаних банківських рахунках за період з 01.01.2015 року по теперішній час, що перебувають у володінні ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (МФО НОМЕР_1 ; АДРЕСА_1 ), а тому слідчий просить клопотання задовольнити.

Слідчий в судове засідання не з"явився, хоча про час та місце розгляду клопотання був повідомлений, подав до суду заяву про розгляд клопотання без його участі.

Представник ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » на розгляд клопотання не з`явився, хоча про час та місце розгляду був повідомлений

Вивчивши клопотання та додані до нього документи, слідчий суддя приходить до перконання, що клопотання є необґрунтованим та таким, що не підлягає задоволенню виходячи з наступного.

Одним із заходів забезпечення кримінального провадження є тимчасовий доступ до речей і документів, порядок надання якого регламентовано главою15ст.ст.159-166 КПК України, який полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливість ознайомитися з ними, зробити їх копії та у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом вилучити їх (здійснити їх виїмку).

Статтею 160 КПК України передбачено, що сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, за винятком зазначених устатті 161цього Кодексу. Слідчий має право звернутися із зазначеним клопотанням за погодженням з прокурором.

У клопотанні зазначаються:

1) короткий виклад обставин кримінального правопорушення, у зв`язку з яким подається клопотання;

2) правова кваліфікація кримінального правопорушення із зазначенням статті (частини статті) закону України про кримінальну відповідальність;

3) речі і документи, тимчасовий доступ до яких планується отримати;

4) підстави вважати, що речі і документи перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи;

5) значення речей і документів для встановлення обставин у кримінальному провадженні;

6) можливість використання як доказів відомостей, що містяться в речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів, у випадку подання клопотання про тимчасовий доступ до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю;

7) обґрунтування необхідності вилучення речей і документів, якщо відповідне питання порушується стороною кримінального провадження.

Частинами п`ятоюта сьомою ст.163КПК Українивизначено,що слідчийсуддя,суд постановляєухвалу пронадання тимчасовогодоступу доречей ідокументів,якщо сторонакримінального провадженняу своємуклопотанні доведенаявність достатніхпідстав вважати,що ціречі абодокументи: 1)перебувають абоможуть перебуватиу володіннівідповідної фізичноїабо юридичноїособи; 2)самі пособі абов сукупностіз іншимиречами ідокументами кримінальногопровадження,у зв`язкуз якимподається клопотання,мають суттєвезначення длявстановлення важливихобставин укримінальному провадженні; 3) не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю. Слідчий суддя, суд в ухвалі про надання тимчасового доступу до речей і документів може дати розпорядження про надання можливості вилучення речей і документів, якщо сторона кримінального провадження доведе наявність достатніх підстав вважати, що без такого вилучення існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, або таке вилучення необхідне для досягнення мети отримання доступу до речей і документів.

Як встановленов ходірозгляду клопотання,слідчим управлінням фінансових розслідувань ГУ ДФС у Закарпатській області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні № 12015070000000369, відомості про яке внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань 06.11.2015 року щодо вчинення службовими особами ТДВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_3 , АДРЕСА_2 ) кримінальних правопорушень з попередньою правовою кваліфікацією за ч.1 ст.212 т ч.1 ст. 366 КК України.

Однак, в порушення вимог ст. 163 КПК України, слідчим не доведено, що інформація, яка містить охоронювану законом таємницю, а саме про відкриття та обслуговування рахунків, відкритих ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ: НОМЕР_2 ) за № НОМЕР_8 (українська гривня), № НОМЕР_8 (долар США), № НОМЕР_8 (Євро), а також роздруківка руху коштів (в паперовому та електронному вигляді) по вказаних рахунках за період за період з 01.01.2015 року по теперішній час має суттєве значення для кримінального провадження № 12015070000000369, з огляду на встановлені обставини вчинення кримінального правопорушення та відомості, які внесені до ЄРДР, оскільки такі не містять посилань на участь у вчиненні зазначених кримінальних правопорушень ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » .

А тому, враховуючи, що слідчим не доведено того, що зазначені в клопотанні документи мають відношення до даного кримінального провадження, не обґрунтовано значення вказаних документів для встановлення важливих обставин кримінального провадження, слідчий суддя приходить до переконання що клопотання до задоволення не підлягає.

Керуючись ст. ст. 93, 131, 132, 159-164, 309 КПК України, слідчий суддя, -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні клопотання старшого слідчого з особливо важливих справ слідчого управління фінансових розслідувань ГУ ДФС у Закарпатській області капітана податкової міліції ОСОБА_3 , погоджене прокурором, про надання у кримінальному провадженні № 12015070000000369 дозволу на тимчасовий доступ до речей та документів, що містять охоронювану законом таємницю, з можливістю їх вилучення у володільця - ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (МФО НОМЕР_1 ; АДРЕСА_1 ), зокрема, належним чином завірені копії документів, що стосуються відкриття та обслуговування рахунків, відкритих ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ: НОМЕР_2 ) відмовити.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Строк дії ухвали не може перевищувати одного місяця з дня її постановлення.

Слідчий суддя ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення10.04.2019
Оприлюднено16.02.2023

Судовий реєстр по справі —308/4032/19

Ухвала від 10.04.2019

Кримінальне

Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області

Придачук О. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні