Рішення
від 06.05.2019 по справі 908/20/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

номер провадження справи 24/11/19

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06.05.2019 Справа № 908/20/19

м. Запоріжжя

за позовом Громадська організація Національні дружини - Запоріжжя (69035, Запорізька область, м. Запоріжжя, Вознесенівський район, проспект Соборний, буд. 174-А, квартира 56, код ЄДРПОУ 41662420).

до відповідача-1 Запорізька міська рада (69105, Запорізька область, м. Запоріжжя, проспект Соборний, буд. 206, код ЄДРПОУ 04053915).

до відповідача-2 Товариство з обмеженою відповідальністю Ленд Дівелопмент (69095, Запорізька область, м. Запоріжжя, проспект Соборний, буд. 111, офіс 204, код ЄДРПОУ 34748713).

про визнання недійсним договору оренди землі та застосування наслідків визнання правочину недійсним.

Суддя: Азізбекян Т.А.

За участю секретаря судового засідання Вака В.С.

Представники:

Від позивача - Алуф О.В (адвокат, ордер серія ЗП № 082063 від 21.12.2018, угода № 47-А від 21.12.2018).

Від відповідача-1 - Базік О.Д. (дов. № 01/03-20/00286 від 30.01.2019)

Шеремет З.В. (дов. № 01-03-20/00321 від 01.02.2019).

Від відповідача -2 - Мухін О.І. (адвокат, ордер серія ЗП № 053080 від 05.02.2019.

Вільний слухач - ОСОБА_3

ВСТАНОВЛЕНО:

10.01.2019 відкрито провадження у господарській справі № 908/20/19, за позовом Громадської організації Національні дружини - Запоріжжя (код ЄДРПОУ 41662420) до відповідача -1: Запорізька міська рада (код ЄДРПОУ 04053915), відповідача -2: Товариство з обмеженою відповідальністю Ленд Дівелопмент (код ЄДРПОУ 34748713), про визнання договору оренди землі № 040926100471 від 03.03.2009, що укладений між Запорізькою міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю Ленд Дівелопмент - недійсним з моменту укладення, а саме з 03.03.2009; - застосувати наслідки визнання правочину недійсним та відновити становище, яке існувало до укладання недійсного договору оренди землі № 040926100471 від 03.03.2009, шляхом повернення із незаконного користування (права оренди) ТОВ Ленд Дівелопмент земельної ділянки з кадастровим номером 2310100000:05:009:0349 до власності (володіння, користування, розпорядження) Територіальної громади міста Запоріжжя; - зобов`язати ТОВ Ленд Дівелопмент повернути з тимчасового користування (права оренди) земельну ділянку з кадастровим номером 20100000:05:009:0349 до власності (володіння, користування, розпорядження) Територіальної громади міста Запоріжжя, в тому числі, шляхом підписання відповідного зворотного акту приймання - передачі земельної ділянки з кадастровим номером 2310100000:05:009:0349 .

Провадження у справі відкрито за правилами загального позовного провадження, підготовче судове засідання призначено на 11.02.2019 о 12-30.

Ухвалою від 30.01.2019 у справі № 908/20/19 підготовче засідання перенесено на 18.02.2019 об 11-00.

В судовому засіданні 18.02.2019 прийнято рішення про продовження підготовчого провадження у справі № 908/20/19 та відкладення підготовчого засідання на 14.03.2019 о 15-00.

В судовому засіданні 14.03.2019 прийнято рішення про відкладення підготовчого засідання на 10.04.2019 о 10-00.

10.04.2019 судом за погодження з учасниками справи закрито підготовче провадження та призначена справа до судового розгляду по суті на 06.05.2019 о 14-00.

В судовому засіданні 06.05.2019 розпочато розгляд справи по суті, уповноважені представники виступили із вступним словом.

Суд перейшов до з`ясування обставин та перевірки вказаних обставин відповідними доказами.

В судовому засіданні 06.05.2019 судом проведені судові дебати, сторони виступили із заключним словом.

Заслухавши заключне слово учасників справи, репліки сторін, суд оголосив про вихід до нарадчої кімнати для підготовки вступної і резолютивної частини судового рішення. Суд повідомив час оголошення вступної і резолютивної частини рішення.

В судовому засіданні 06.05.2019 оголошено вступну і резолютивну частини рішення.

Позивач посилається на наступні обставини. Статутом Територіальної громади м. Запоріжжя, затвердженого Рішенням міської ради № 4 від 15.02.2006 визначено, що Статут є основним нормативно - правовим актом територіальної громади. Статут діє на території міста та має вищу юридичну силу стосовно інших актів органів і посадових осіб місцевого самоврядування. Відповідно до ст. ст. 9,16 Статуту місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою м. Запоріжжя в інтересах територіальної громади в межах прав,наданих їй Конституцією та законами України як безпосередньо, так і через міську раду та її виконавчі органи. Систему місцевого самоврядування м. Запоріжжя складають: територіальна громада міста, міська рада, міський голова, виконавчі органи міської ради, органи самоорганізації населення. Згідно з ч. 4 ст. 78 Статуту права місцевого самоврядування захищаються в судовому порядку. Відповідно до ст.ст. 3,5,6,71,181 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні громадяни України реалізують своє право на участь у місцевому самоврядуванні за належністю до відповідних територіальних громад. Система місцевого самоврядування включає: територіальну громаду; сільську, селищну, міську раду; сільського, селищного, міського голову; виконавчі органи сільської, селищної, міської ради; старосту; районні та обласні ради, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст; органи самоорганізації населення. За висновками позивача, Законом України Про місцеве самоврядування в Україні та Статутом Територіальної громади м. Запоріжжя визначено право представника територіальної громади - громадської організації, яка створена та постійно функціонує у місті Запоріжжі, на звернення за захистом прав територіальної громади до суду. 07 серпня 2018 в центрі міста Запоріжжя, по вулиці Лермонтова, невідомі особи знищили парк живих рослин - скверу імені В. Яланского, вирубали під забудову майбутнього торгівельного центру. 09.08.2018 Територіальна громада м. Запоріжжя виявила акт протесту проти будівництва ТРЦ, та знесла частину огорожі навколо парку імені В. Яланского. 13.08.2018 у процесі ознайомлення з інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна було встановлено, що підставою виникнення іншого речового права (права оренди земельної ділянки) є договір оренди, серія та номер: 040926100471, виданий 03.03.2009, видавник: Запорізька міська рада; додаткова угода,серія та номер: б/н., виданий 24.04.2009, видавник: Запорізька міська рада; додаткова угода, серія та номер б.н., виданий 10.08.2009, видавник: Запорізька міська рада; додаткова угода, серія та номер: б.н, виданий 24.02.2010, видавник: Запорізька міська рада; додаткова угода, серія та номер: 201805000400021 ,виданий 08.02.2018, видавник -. Відомості про суб`єкта іншого речового права: орендар: Товариство з обмеженою відповідальністю Ленд Дівелопмент , код ЄДРПОУ: 34748713, країна реєстрації: Україна; орендодавець: Територіальна громада міста Запоріжжя в особі Запорізької міської ради, код ЄДРПОУ 04053915, країна реєстрації: Україна. Пунктом 17 вказаного договору оренди передбачено, що передача земельної ділянки в оренду здійснюється з розробленням проектної документації із землеустрою. Невід`ємним додатком до договору оренди землі № 040926100471 від 03.03.2009 є кадастровий план земельної ділянки розроблений ДП Запорізький науково - дослідний інститут землеустрою 09.02.2009, на якому наявні обмеження, обтяження (сервітути) та їх коди відповідно до Українського класифікатору, який затверджений Наказом Держкомзему України від 02.07.2003 № 174 Про затвердження тимчасового порядку ведення державного реєстру земель , який був чинний на момент укладання оспорюваного договору. Позивач вказує, що на кадастровому плані земельної ділянки з кадастровим номером 2310100000:05:009:0349 , яка є предметом договору оренди наявні правові обмеження із кодами: 1.1 - зміна цільового використання; 1.4. - заборона будівництва об`єктів; спеціальні обмеження із кодами: 4.3.1 - будь - яке будівництво будинків та споруд, 4.3.4 - виконання земляних робіт на глибині більше 0,3 м. та планування ґрунту, 4.3.5 - застосування ударних механізмів та скидання важких предметів вагою більше 5 тонн, 4.3.8 - влаштування звалищ; обтяження з кодами: 2- використання земельної ділянки для прокладання і ремонту лінійних інженерних споруд, 8 - інші права, визначені судом або взаємною угодою. З висновками позивача, вказані обмеження та обтяження прямо забороняють проведення будівельних робіт на вказаній земельній ділянці, а також унеможливлює передачу земельної ділянки в оренду під забудову та зміну її цільового використання. Згідно п. 25 договору оренди на орендовану земельну ділянку встановлено обмеження (обтяження), які визначені у складі проектної документації із землеустрою, інші права третіх осіб відсутні. У відповідності до положень пункту 26 договору оренди передачі в оренду земельної ділянки не є підставою для припинення або зміни обмежень (обтяжень) та інших прав третіх осіб на земельну ділянку. Пункт 14 договору оренди визначає, що земельна ділянка передається в оренду для розташування багатофункціонального торгово - розважального комплексу. Відповідно до ст. 15 Закону України Про оренду землі однією з істотних умов договору оренди землі є - існуючі обмеження (обтяження) щодо використання земельної ділянки. Позивач вказує, що відсутність у договорі оренди землі однієї з істотних умов, передбачених статтею 15 Закону України Про оренду землі , порушення вимог статей 4-6,11,17,19 цього Закону є підставою для відмови в державній реєстрації договору оренди, а також для визнання договору недійсним відповідно до закону. Посилаючись на положення ст. 111 Земельного кодексу України, позивач вказує, що право на земельну ділянку може бути обмежено законом або договором шляхом встановлення заборони на провадження окремих видів діяльності, на зміну цільового призначення земельної ділянки, ландшафту, умови додержання природоохоронних вимог або виконання визначених робіт. Також, посилаючись на статті 203,215,216 Цивільного кодексу України, наявність правових обмежень,спеціальних обтяжень, зазначених на кадастровому плані земельної ділянки з кадастровим номером 2310100000:05:009:0349 , який є невід`ємною частиною договору, позивач вважає, що відсутня правова можливість передачі вказаної земельної ділянки в оренду з метою розташування багатофункціонального торгово - розважального комплексу. Просить позовні вимоги задовольнити.

Відповідач-1 заперечує проти заявленого позову з огляду на такі обставини. Договір оренди землі укладено між Запорізькою міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю Ленд Дівелопмент , та зареєстрований в Запорізькій регіональній філії Державного підприємства Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах , про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 17.04.2009 за № 040926100471. Відповідач-1 вказує, що договір оренди землі,укладений між відповідачами є чинним правочином, відповідає всім вимогам ст. 203 Цивільного кодексу України. Підстави для визнання договору оренди землі недійсним згідно зі ст. 215 Цивільного кодексу України відсутні. Договір оренди відповідає затвердженій постановою Кабінету Міністрів України типовому договору оренди землі. Пунктом 25 договору оренди землі передбачено, що на орендовану земельну ділянку встановлено обмеження (обтяження), які визначені у складі проектної документації із землеустрою. Проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок містить План обмежень та обтяжень прав користування земельними ділянками. Згідно з Планом обмежень та обтяжень земельних ділянок встановлено правове обмеження: заборону зміни цільового використання земельних ділянок. Цільове призначення земельних ділянок - землі житлової та громадської забудови. Відповідно до ст. 38 Земельного кодексу України до земель житлової та громадської забудови належать земельні ділянки в межах населених пунктів, які використовуються для розміщення житлової забудови, громадських будівель і споруд, інших об`єктів загального користування. Згідно з Планом обмежень та обтяжень земельних ділянок передбачено спеціальне обмеження: електричні мережі, водогони, газопровід, лінії зв`язку, каналізація, теплофікація. Охоронні зони існуючих інженерних мереж вказані на плані обмежень та обтяжень даного креслення. У охоронній зоні існуючих інженерних мереж заборонено: - будь - яке будівництво будинків і споруд; - виконання земельних робіт на глибині 0,3 м та планування ґрунту, застосування ударних механізмів та скидання важких предметів вагою більше 6 тон, влаштування звалищ. Орендарем під час розробки проектної документації на будівництво та під час будівельних робіт мають бути враховані охоронні зони, визначені в плані та обмеження на них. Земельні ділянки обтяжені сервітутами: - проїзд чи прохід через земельні ділянки; - використання земельних ділянок для прокладання нових і ремонту існуючих лінійних інженерних мереж. Проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок визначає всі встановлені обмеження та обтяження відносно земельної ділянки кадастровий номер 2310100000:05:009:0349 . Відповідач вказує, що обмеження та обтяження, встановлені проектною документацією із землеустрою щодо відведення земельних ділянок, дотримуються орендарем. За висновками відповідача -1,зміст договору оренди землі відповідає нормам законодавства України в повному обсязі, зокрема затвердженій постановою КМ України від 03.03.2004 № 220 типовій формі договору оренди землі. Відповідач -1 вказує, що чинність договору землі та відповідність його законодавству України підтверджена рішеннями Господарського суду Запорізької області від 25.04.2012 у справі № 5009/1157/12 та від 17.05.2012 у справі № 5009/1156/12. Рішення набрали законної сили. З питання відповідності змісту договору оренди землі інтересам держави і суспільства, його моральним засадам. Правочин вважається таким, що порушує публічний порядок, якщо він спрямований на порушення конституційних прав і свобод людини і громадянина,знищення, пошкодження майна фізичної або юридичної особи, держави Автономної Республіки Крим, територіальної громади, незаконне заволодіння ним. Пунктом 9 договору оренди землі передбачено, що орендар сплачує орендодавцю орендну плату. Статтею 60 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні передбачено, що територіальним громадам міст, зокрема, належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об`єкти, визначені відповідно до закону як об`єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження. Відповідач -1 вказує, що надходження до бюджету міста Запоріжжя коштів за користування земельною ділянкою, переданою у користування ТОВ Ленд Дівелопмент , сприяє інтересам територіальної громади міста Запоріжжя. Запорізька міська рада, як орган місцевого самоврядування та власник земельної ділянки, діє на підставі та відповідно до Конституції України, Закону України Про місцеве самоврядування в Україні та інших нормативних актів України. Цивільна дієздатність ТОВ Ленд Дівелопмент підтверджується установчими документами підприємства, про що зазначено у спірному договорі. Згідно із частиною 1 статті 124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають в комунальній власності, здійснюється на підставі рішення органу місцевого самоврядування шляхом укладення договору оренди земельної ділянки. Рішення Запорізької міської ради про передачу в оренду земельної ділянки комунальної власності є виявленням волі органу місцевого самоврядування укласти відповідний договір оренди землі та передати земельну ділянку у платне строкове користування орендаря. ТОВ Ленд Дівелопмент звернулось до Запорізької міської ради про передачу в оренду земельної ділянки, що знаходиться за адресою: перехрещення вул. Сорок років Радянської України та вул. Лермонтова, м. Запоріжжя , загальною площею 2,5856 га. 24.12.2008 Запорізькою міською радою прийнято рішення № 62/131 Про передачу в оренду ТОВ Ленд Дівелопмент земельних ділянок на перехрещенні вул. Сорок років Радянської України та вул. Лермонтова для розташування багатофункціонального торгово - розважального комплексу . Спірний договір оренди землі укладено сторонами у письмовій формі у відповідності до затвердженого типового договору. 17.04.2009 Запорізькою регіональною філією Державного підприємства Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах зареєстровано договір оренди землі, укладений між Запорізькою міською радою та ТОВ Ленд Дівелопмент , про що у Державному реєстрі земель вчинено запис за № 040926100471. Спірний договір, за висновками відповідача -1, спрямований на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ним. Просить у задоволенні позовних вимог відмовити.

Відповідач -2 заперечує проти заявлених позовних вимог з огляду на такі обставини. На підставі рішення Запорізької міської ради № 62/131 від 24.12.2008 Про передачу в оренду ТОВ Ленд Дівелопмент земельних ділянок на перехрещенні вул. Сорок років Радянської України та вул. Лермонтова для розташування багатофункціонального торгово - розважального комплексу в оренду ТОВ Ленд Дівелопмент були передані земельні ділянки загальною площею 3,7178 га для розташування багатофункціонального торгово - розважального комплексу на перехрещенні вул. Сорок років Радянської України та вул. Лермонтова, за рахунок земель Запорізької міської ради. Згідно з рішенням № 62/131 від 03.03.2009 між Запорізькою міською радою та ТОВ Ленд Дівелопмент були укладені договори оренди, в тому числі спірний договір, згідно з якими Запорізька міська рада (орендодавець) надала, а ТОВ Ленд Дівелопмент (орендар) прийняв в строкове платне користування земельну ділянку для розташування багатофункціонального торгово - розважального комплексу, яка знаходиться: м. Запоріжжя, перехрещення вул. Сорок років Радянської України та вул . Лермонтова . 17.04.2009 спірний договір зареєстрований у Запорізькій регіональній філії Державного підприємства Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах , про що у Державному реєстрі земель вчинено відповідні записи від 17.04.2009 за № 040926100470. Відповідач -2 вказує, що законність укладання спірного договору неодноразово розглядалася судами різних інстанцій. Також, відповідач-2 вказує, що спірні правовідносини, які позивач оспорює в судовому порядку, відносяться до земельних відносин, які регулюються відповідними положення Земельного кодексу України, Закону України Про землеустрій , Закону України Про Державний земельний кадастр , інших законів та нормативних актів земельного законодавства. Питання будівництва в межах міста або інших населених пунктах України регулюються, Законом України Про регулювання містобудівної діяльності та нормативними актами, прийнятими на підставі цього закону. Просить у задоволенні позовних вимог відмовити.

Розглянувши матеріали господарської справи № 908/20/19, заслухавши пояснення представників сторін, суд -

В С Т А Н О В И В:

Відповідно до Статут громадської організації Національні Дружини - Запоріжжя ,затвердженого Установчими зборами засновників Громадської організації Національні Дружини - Запоріжжя , протокол № 1 від 03.10.2017, громадська організація - є неприбутковою недержавною громадською організацією, яка об`єднує членів організації для спільної реалізації своїх прав і свобод для досягнення мети і виконання завдань,передбачених цим Статутом.

Пунктом 3.2 Статуту визначено, що завданням організації є: - представництво і захист законних інтересів членів організації у державних і громадських органах; - участь у захисті інтересів громадян України, які потребують соціального захисту та допомоги; - участь у розробці проектів і програм вирішення соціально - економічних, політичних, творчих та інших актуальних проблем членів громадянського суспільства; - підтримка досліджень і розробок проектів програм та нормативних актів щодо захисту прав та інтересів громадян України, які потребують соціального захисту та допомоги; - участь в практичній діяльності,спрямованій на вирішення локальних проблем охорони навколишнього природного середовища, збереження архітектурної спадщини, підтримання екологічного балансу регіону, розвиток культури, впровадження пріоритету екологічної безпеки природного середовища; участь у вирішенні питань, пов`язаних з використанням і охороною природних ресурсів, та, зокрема, у встановленому чинним законодавством порядку вимагати від фізичних і юридичних осіб додержання правил екологічної безпеки й у встановленому чинним законодавством порядку покладати заборону на діяльність осіб, що завдають шкоди навколишньому природному середовищу; - здійснення громадського контролю за забезпеченням державою, суб`єктами господарювання і громадянами охорони навколишнього природного середовища як важливої передумови життя і здоров`я людини шляхом охорони живої і неживої природи, захисту людей від негативного екологічного впливу, шляхом досягнення гармонійної взаємодії особи, суспільства та природи,раціонального використання і відтворення природних ресурсів.

В позовній заяві позивач вказує, що Законом України Про місцеве самоврядування в України та Статутом Територіальної громади м. Запоріжжя визначено право представника Територіальної громади - громадської організації, яка створена та постійно функціонує у місті Запоріжжі, на звернення за захистом прав територіальної громади до суду.

У відповідності до Статуту Територіальної громади м. Запоріжжя, зареєстрованого Запорізьким міським управлінням юстиції (зміни до Статут - Наказ № 595/01-03 від 11.11.2010), місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою м. Запоріжжя в інтересах територіальної громади в межах прав, наданих їй Конституцією та законами України як безпосередньо, так і через міську раду та її виконавчі органи. Систему місцевого самоврядування м. Запоріжжя складають: - територіальна громада міста; - міська рада; - міський голова; - виконавчі органи міської ради; - органи самоорганізації населення.

З матеріалів справи слідує, що Запорізькою міською радою 24.12.2008 прийнято рішення № 62/131 Про передачу в оренду ТОВ Ленд Дівелопмент земельних ділянок на перехрещенні вул. Сорок років Радянської України та вул. Лермонтова для розташування багатофункціонального торгово - розважального комплексу , в якому зазначено, що розглянувши проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок для розташування багатофункціонального торгово - розважального комплексу на перехрещенні вул. Сорок років Радянської України та вул. Лермонтова, керуючись Земельним кодексом України, Законом України Про оренду землі , враховуючи рішення сесії Запорізької міської ради від 29.08.2007 № 42 Про внесення змін до містобудівної документації щодо розміщення багатофункціонального комплексу громадського призначення з організацією міської площі по вулиця Сорок років Радянської України / вул. Лермонтова, рішення сесії Запорізької міської ради від 27.12.2006 № 29/152 Про погодження ТОВ Ленд Дівелопмент місця розташування підземного багатофункціонального торгово - розважального комплексу та реконструкції існуючих скверів біля цирку та скверу ім. 50 річчя СРСР на перетинанні вул. Сорок років Радянської України та вул. Лермонтова , рішення сесії Запорізької міської ради від 30.07.2008 № 46/12 Про зміну категорії земель і виду угідь по вул. Сорок років Радянської України /вул. Лермонтова та внесення змін в рішення сесії Запорізької міської ради від 29.08.2007 № 42, Запорізька міська рада вирішила: 1. Надати Товариству з обмеженою відповідальністю Ленд Дівелопмент згоду на підготовку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок на перехрещенні вул. Сорок років Радянської України та вул. Лермонтова для розташування багатофункціонального торгово - розважального комплексу . 2. Затвердити товариству з обмеженою відповідальністю Ленд Дівелопмент проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок для розташування багатофункціонального торгово - розважального комплексу на перехрещенні вул. Сорок років Радянської України та вул. Лермонтова . 3. передати в оренду терміном на 10 років товариству з обмеженою відповідальністю Ленд Дівелопмент земельні ділянки загальною площею 3,7178 га для розташування багатофункціонального торгово - розважального комплексу на перехрещенні вул. Сорок років Радянської України та вул. Лермонтова, за рахунок земель Запорізької міської ради, в тому числі: - земельну ділянку № 2 (кадастровий номер 2310100000:05:009:0349 ) площею 2,5856 га (землі комерційного використання).

З матеріалів справи слідує, що 03 березня 2009 між Запорізькою міською радою (орендодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю Ленд Дівелопмент (орендар), укладений договір оренди землі, відповідно до предмету якого, орендодавець,відповідно до рішення двадцять восьмої сесії п`ятого скликання Запорізької міської ради № 62/131 від 24 грудня 2008 надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку для розташування багатофункціонального торгово - розважального комплексу, яка знаходиться: м. Запоріжжя, перехрещення вул. Сорок років Радянської України та вул. Лермонтова.

За умовами договору, в оренду передається земельна ділянка загальною площею 2,5856 га, яка вільна від забудови. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить - 44 412 075, 52грн.

За строком дії договір укладається на десять років.

Сторони за договором погодили, що орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та в розмірі 266 469,35 грн. на протязі строку будівництва об`єкта, у розмірі 1 332 362,27 грн. з дня введення об`єкту до експлуатації, що складає 3% від нормативної грошової оцінки за календарний рік в цінах 2009. Орендна плата вноситься щомісячно рівними частинами протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця на розрахунковий рахунок місцевого бюджету Орджонікідзевського району.

За умовами використання та цільового призначення земельної ділянки, земельна ділянка передається в оренду для: розташування багатофункціонального торгово розважального комплексу, цільове призначення земельної ділянки (категорія земель): землі житлової та громадської забудови.

Пунктом 17 договору визначено, що передача земельної ділянки в оренду здійснюється з розробленням проектної документації із землеустрою. Підставою розроблення проектної документації із землеустрою земельної ділянки є: завдання Управління Держкомзему у місті Запоріжжя Запорізької області.

Сторонами погоджено, що після припинення дії договору орендар повертає орендодавцеві земельну ділянку у стані не гіршому порівняно з тим, у якому він одержав її в оренду.

Пунктами 25,26 договору оренди землі від 03.03.2009 на орендовану земельну ділянку встановлено обмеження (обтяження), які визначені у складі проектної документації із землеустрою, інші права третіх осіб відсутні. Передача в оренду земельної ділянки не є підставою для припинення або зміни обмежень (обтяжень) та інших прав третіх осіб на цю ділянку.

Пунктом 30 договору передбачений обов`язок орендаря виконувати встановлені щодо об`єкту оренди обмеження (обтяження) в передбаченому законом або договором оренди землі, дотримуватися режиму використання земель природно - заповідного та природоохоронного призначення, оздоровчого, рекреаційного та історико - культурного призначення.

Невід`ємними частинами договору оренди землі є: - план земельної ділянки, яка передається в оренду; - кадастровий план земельної ділянки; - акт визначення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості); - акт приймання - передачі об`єкта оренди; - проектна документація із землеустрою; - розрахунок розміру орендної плати за земельну ділянку.

Договір оренди землі від 03.03.2009 зареєстрований в Запорізькій регіональній філії Державного підприємства Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах , про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 17.04.2009 за № 040926100471.

Сторонами до договору укладались додаткові угоди: від 24.04.2009 про викладення пункту 9 в наступній редакції: Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі в розмірі 93 263, 30 грн., що складає 3 % від нормативної грошової оцінки за календарний рік в цінах 2009 із врахуванням часткового звільнення орендаря від сплати орендної плати за 2009, згідно рішення Запорізької міської ради № 6 від 19.11.2008 та Запорізької обласної ради від 27.11.2008 № 7 , державна реєстрація - 13 травня 2009 № 040926100630; - додаткова угода від 10.08.2009 про викладення пункту 8 договору оренди землі в наступній редакції: Договір укладається на строк сорок дев`ять років , державна реєстрація - 31.08.2009 за № 040926101636; - додаткова угода від 24.02.2010 про викладення пункту 9 договору в наступній редакції: Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та в розмірі: 126 984, 63 грн. на протязі строку будівництва об`єкту, в розмірі 634 927, 45 грн. з дня введення об`єкту до експлуатації, що складає трикратний розмір земельного податку за календарний рік в цінах 2010, згідно рішення Запорізької міської ради № 6 від 19.11.2008 та Запорізької обласної ради від 27.11.2008 № 7, державна реєстрація - 09.03.2010 за № 041026100736; - додаткова угода від 08.02.2018 про викладення пункту 5 договору в наступній редакції: Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить: 118 510 458,88 грн. в цінах 2017 ; пункту 9 в наступній редакції: Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та в розмірі: 3 555 313,77 грн., що складає 3% нормативної грошової оцінки земельної ділянки за календарний рік в цінах 2018 .

Оцінивши надані сторонами в обґрунтування викладених обставин докази, заслухавши пояснення уповноважених представників, суд дійшов висновку про відмову у задоволенні позовних вимог.

У відповідності до положень ст. 15 Цивільного кодексу України кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання.

Статтею 16 Цивільного кодексу України кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу. Способами захисту цивільних прав та інтересів можуть бути: 1) визнання права; 2) визнання правочину недійсним; 3) припинення дії, яка порушує право; 4) відновлення становища, яке існувало до порушення; 5)примусове виконання обов`язку в натурі; 6) зміна правовідношення; 7) припинення правовідношення; 8) відшкодування збитків та інші способи відшкодування майнової шкоди;9) відшкодування моральної (немайнової) шкоди. Суд може захистити цивільне право або інтерес іншим способом, що встановлений договором або законом чи судом у визначених законом випадках.

Згідно ст.4 Господарського процесуального кодексу України право на звернення до господарського суду в установленому цим Кодексом порядку гарантується. Ніхто не може бути позбавлений права на розгляд його справи у господарському суді, до юрисдикції якого вона віднесена законом.

Юридичні особи та фізичні особи - підприємці, фізичні особи, які не є підприємцями,державні органи, органи місцевого самоврядування мають право на звернення до господарського суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав та законних інтересів у справах, віднесених законом до юрисдикції господарського суду, а також для вжиття передбачених законом заходів, спрямованих на запобігання правопорушенням.

До господарського суду у справах, віднесених законом до його юрисдикції, мають право звертатися також особи, яким законом надано право звертатися до суду в інтересах інших осіб.

У відповідності до положень ст.ст. 626 -629 Цивільного кодексу України договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків.

Відповідно до ст. 6 Цивільного кодексу України сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.

Зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов`язковими відповідно до актів цивільного законодавства.

Договір є обов`язковим для виконання сторонами.

Статтею 203 Цивільного кодексу України передбачено, що зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам. Особа, яка вчиняє правочин, повинна мати необхідний обсяг цивільної дієздатності. Волевиявлення учасника правочину має бути вільним і відповідати його внутрішній волі. Правочин має вчинятися у формі, встановленій законом. Правочин має бути спрямований на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ним.

Як встановлено судом, 25.04.2012 Господарським судом Запорізької області у справі № 5009/1157/12, за позовом Першого заступника прокурора міста Запоріжжя в інтересах держави в особі Управління державного комітету України по земельних ресурсах у місті Запоріжжя Запорізької області до відповідачів: 1. Запорізька міська рада, 2. Товариство з обмеженою відповідальністю Ленд Дівелопмент про визнання недійсним рішення Запорізької міської ради від 24.12.2008 № 62/131 Про передачу в оренду ТОВ Ленд Дівелопмент земельних ділянок на перехрещенні вул. Сорок років Радянської України та вул. Лермонтова для розташування багатофункціонального торгово - розважального комплексу та визнання недійсним договору оренди землі від 03.03.2009, укладеного між Запорізькою міською радою та ТОВ Ленд Дівелопмент , зареєстрованого ЗРФ ДП Центр земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах 17.04.2009 № 040926100471, прийнято рішення. Судом вирішено: у задоволенні позову відмовити повністю. Рішення суду набрало законної сили та обґрунтовано наступними обставинами. 27.12.2006р. сьомою сесією п`ятого скликання Запорізької міської ради прийнято рішення № 29/152 Про погодження ТОВ Ленд Дівелопмент місця розташування підземного багатофункціонального торгово-розважального комплексу та реконструкції існуючих скверів біля цирку та скверу ім. 50 річчя СРСР на перетинанні вул. Сорок років Рад. України та вул. Лермонтова . Зазначеним рішенням Запорізька міська рада, зокрема, вирішила: надати ТОВ Ленд Дівелопмент дозвіл на підготовку матеріалів погодження місця розташування підземного багатофункціонального торгово-розважального комплексу та реконструкції існуючих скверів біля цирку та скверу ім. 50 річчя СРСР на перетинанні вул. Сорок років Рад. України та вул. Лермонтова (п.1); затвердити ТОВ Ленд Дівелопмент матеріали погодження місця розташування підземного багатофункціонального торгово-розважального комплексу та реконструкції існуючих скверів біля цирку та скверу ім. 50 річчя СРСР на перетинанні вул. Сорок років Рад. України та вул. Лермонтова (п.2); дозволити ТОВ Ленд Дівелопмент вести проектування підземного багатофункціонального торгово-розважального комплексу та реконструкції існуючих скверів біля цирку та скверу ім. 50 річчя СРСР на перетинанні вул. Сорок років Рад. України та вул. Лермонтова на протязі одного року на земельних ділянках загальною орієнтовною площею 4,0395 га в межах згідно з планом, що додається 2310100000:05:009:8011 для проектування підземного багатофункціонального торгово-розважального комплексу; дозволити розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки після затвердження в установленому порядку проектно-кошторисної документації (п.7). 29.08.2007р. чотирнадцятою сесією п`ятого скликання Запорізької міської ради прийнято рішення № 42 Про внесення змін до містобудівної документації щодо розміщення багатофункціонального комплексу громадського призначення з організацією міської площі по вул. Сорок років Рад. України / вул. Лермонтова . Зазначеним рішенням Запорізька міська рада, зокрема, вирішила: внести зміни до містобудівної документації щодо розміщення багатофункціонального комплексу громадського призначення з організацією міської площі по вул. Сорок років Рад. України / вул. Лермонтова з подальшою реконструкцією та відтворенням існуючого скверу, організацією підземної торгово-розважальної зони (п. 1). Відповідно до висновку Державного управління охорони навколишнього середовища в Запорізькій області від 16.02.2008р. № 5504/11/09 Про погодження ТОВ Ленд Дівелопмент матеріалів проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок для розташування багатофункціонального торгово-розважального комплексу громадського призначення з організацією міської площі на перехрещенні вул. Лермонтова та вул. 40 років Радянської України в м. Запоріжжя , Держуправління охорони навколишнього природного середовища в Запорізькій області вважає за можливе погодити матеріали проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок для розташування багатофункціонального комплексу громадського призначення з організацією міської площі на перехрещенні вул. Лермонтова та вул. 40 років Радянської України в м. Запоріжжя за умовами: - дотримання вимог природоохоронного законодавства і нормативних документів; - виконання вимог п. 18 даного висновку. Відповідно до висновку № 434 від 14.04.2008р. начальника Запорізької обласної інспекції по охороні пам`яток історії та культури Про погодження проекту землеустрою щодо відведення та передачі в оренду земельної ділянки , Запорізька обласна інспекція по охороні пам`яток історії та культури погоджує проект землеустрою щодо відведення та передачі в оренду земельної ділянки площею згідно виносу меж в натуру на перехрещені вул. 40 років Радянської України та вул. Лермонтова в Орджонікідзевському районі міста Запоріжжя для розміщення багатофункціонального торгово-розважального комплексу. Згідно висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи від 17.04.2008р. № 02/577, затвердженого головним державним санітарним лікарем м. Запоріжжя ОСОБА_2 ., проект відведення земельної ділянки в оренду площею, згідно схеми обмежень та обтяжень прав користування, розробленої КП Градпроект , для розташування підземно-надземного багатофункціонального торгово-розважального комплексу та реконструкції існуючих скверів біля цирку та скверу ім. "50 річчя СРСР" відповідає вимогам санітарного законодавства і може здійснювати вид господарської діяльності (послуги).У висновку № 3613 від 23.05.2008р. головного архітектора міста Запоріжжя Трубіна В.П. Про надання земельної ділянки в оренду строком на 10 років ТОВ Ленд Дівелопмент під будівництво багатофункціонального торгово-розважального комплексу по вул. Сорок років Радянської України / вул. Лермонтова в Орджонікідзевському районі міста , значиться, що Головне управління архітектури та містобудування Запорізької міської ради вважає можливим надання даної земельної ділянки ТОВ Ленд Дівелопмент під даний об`єкт будівництва, строком на 10 років, в межах означених в узгодженому проекті (виконавець ТОВ АКФ Модулор , шифр об`єкту 3/2008), за таких умов: - виконати проект відведення земельної ділянки у відповідності з узгодженим проектом; - замовити архітектурно-планувальне завдання на подальше проектування об`єму в ГУАтаМ;- виконати робочий проект у повному обсязі;- до початку будівництва одержати відповідний дозвіл в інспекції ДАБК;- будівництво вести за узгодженим робочим проектом та завершити його в нормативний термін;- об`єкт ввести в експлуатацію в установленому порядку;- не допускати самовільного будівництва;- завершити весь комплекс робіт по благоустрою та озелененню території. 30.07.2008р. двадцять третьою сесією п`ятого скликання Запорізькою міської ради прийнято рішення № 46/12 Про зміну категорії земель і виду угідь по вул. Сорок років Рад. України / вул. Лермонтова та внесення змін в рішення сесії Запорізької міської ради від 29.08.2007р. № 42 Зазначеним рішенням Запорізька міська рада, зокрема, вирішила: внести в рішення сесії Запорізької міської ради від 29.08.2007р. № 42 Про внесення змін до містобудівної документації щодо розміщення багатофункціонального комплексу громадського призначення з організацією міської площі по вул. Сорок років Рад. України / вул. Лермонтова наступні зміни: в пункті 1 виключити по тексту слово існуючого (п.п.1.1 п. 1); доповнити рішення пунктами 2 і 3 та читати їх в наступній редакції: 2. Змінити категорію земель з земель рекреаційного призначення на землі житлової та громадської забудови і вид угідь з інших відкритих земель, зелені насадження загального користування на землі комерційного використання на земельних ділянках загальною площею 3,5694 га. по вул. Сорок років Рад . України / вул. Лермонтова в м. Запоріжжі, в межах згідно з планом, що додається. 3. Доручити Управлінню земельних ресурсів у місті Запоріжжі Запорізької області (Цвіркун О.М.) внести відповідні зміни до земельно-кадастрової документації (п.п. 1.2 п. 1); вважати пункт 2 рішення пунктом 3.Відповідно до витягу з протоколу № 61 від 17.09.2008р. чергового засідання постійної комісії по екології міської ради погоджено відведення земельної ділянки ТОВ Ленд Дівелопмент для будівництва багатофункціонального торгово-розважального комплексу на території існуючих скверів біля цирку та скверу ім. 50-річчя СРСР на перехрещенні вул. Лермонтова та вул. 40 років Радянської України (п.1). Згідно із листом управління з питань екології Запорізької міської ради Про надання висновку про відведення земельної ділянки № 01-07/114 від 22.09.2008р., управління не заперечує проти відведення земельної ділянки на умовах оренди на 10 років згідно з чинним законодавством для розташування багатофункціонального торгово-розважального комплексу на перехрещенні вул. Лермонтова та вул. 40 років Радянської України при умові:- проведення громадських слухань щодо будівництва багатофункціонального торгово-розважального комплексу на території скверів; - визнання робочим проектом додаткової території для озеленення Орджонікідзевського району (за погодженням з райадміністрацією і Головним управлінням архітектури та містобудування);- до початку робіт забезпечити висадку зелених насаджень з подальшим доглядом на визначеній території у кількості, яка обґрунтовано компенсувала втрати від знищення зелених насаджень при будівництві об`єкту;- позитивного висновку Державної екологічної експертизи робочого проекту будівництва об`єкту; - погодження робочого проекту будівництва багатофункціонального торгово-розважального комплексу управлінням з питань екології міської ради. Протоколом розгляду документації головним архітектором міста (заступником головного архітектора міста) при головному управлінні архітектури та містобудування м. Запоріжжя № 372/3 від 16.12.2008р. Проект розташування підземно-наземного багатофункціонального торгово-розважального комплексу з організацією міської площі по вул . Сорок років Рад. України / вул . Лермонтова в м. Запоріжжі . Архітектурно-будівельна частина вирішено узгодити архітектурно-будівельну частину проекту розташування підземно-наземного багатофункціонального торгово-розважального комплексу з організацією міської площі по вул. Сорок років Рад. України / вул. Лермонтова для оформлення питання землекористування згідно чинного законодавства та подальшого проектування в установленому порядку з урахуванням листа Українського державного науково-дослідного інституту проектування міст Дніпромісто № 3-3102 від 04.12.2008р. Інженерні розділи узгодити додатково. Проект у повному обсязі надати на розгляд в Облдержінвестекспертизу . Відповідно до висновку Управління Держкомзему у місті Запоріжжя Запорізької області від 16.12.2008р. № 01-02/8286и Про погодження ТОВ Ленд Дівелопмент проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок на перехрещенні вул. Сорок років Рад. України та вул. Лермонтова для розташування багатофункціонального торгово-розважального комплексу , управління вважає можливим:- затвердити ТОВ Ленд Дівелопмент проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок для розташування багатофункціонального торгово-розважального комплексу перехрещенні вул. Сорок років Рад. України та вул. Лермонтова;- передати в оренду терміном на 10 років ТОВ Ленд Дівелопмент земельні ділянки загальною площею 3, 7178 га для розташування багатофункціонального торгово-розважального комплексу на перехрещенні вул. Сорок років Рад. України та вул. Лермонтова, за рахунок земель Запорізької міської ради. За висновками суду у справі № 5009/1157/12, рішення компетентного органу про надання землі в оренду та відповідний договір оренди земельної ділянки є пов`язаними юридичними фактами і являють собою господарські правовідносини, в які орган, що здійснює державний контроль за використанням та охороною земель, не має право втручатися інакше, як у встановленому законодавством порядку у разі порушення земельного законодавства. Однак, жодного порушення земельного законодавства уповноваженим органом ніяким чином зафіксовано не було, прокурором не надано жодних належних та допустимих доказів порушення інтересів держави в особі позивача укладенням спірного договору оренди.

У відповідності до положень п.4 ст. 75 Господарського процесуального кодексу України обставини, встановлені рішенням суду в господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Згідно частини 1 статті 215 Цивільного Кодексу України, підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою - третьою, п`ятою та шостою статті 203 цього Кодексу.

Частиною 1 статті 203 Цивільного Кодексу України встановлено, що зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також моральним засадам суспільства.

Договір оренди землі від 03.03.2009 (державна реєстрація - 17.04.2009 № 040926100471), укладений між відповідачами є чинним правочином, та відповідає вимогам статті 203 Цивільного кодексу України.

Статтею 638 Цивільного кодексу України передбачено, що істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, по яким за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди.

У відповідності до положень статті 14 Закону України Про оренду землі , типова форма договору оренди землі затверджується Кабінетом Міністрів України. Типовий договір оренди землі затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2004 № 220.

Із змісту договору оренди землі від 17.04.2009 № 040926100471 слідує, що вказаний договір відповідає затвердженому постановою Кабінетів Міністрів України типовому договору оренди землі.

Позивач вказує, що наявність правових обмежень, спеціальних обтяжень, зазначених на кадастровому плані земельної ділянки з кадастровим номером 2310100000:05:009:0349 , який є невід`ємною частиною договору, виключають можливість її передачі в оренду з метою розташування багатофункціонального торгово - розважального комплексу, як то передбачено пунктом 14 договору.

З вказаного питання, суд зазначає наступне. Відповідно до пункту 25 договору оренди землі, на орендовану земельну ділянку встановлено обмеження (обтяження), які визначені у складі проектної документації із землеустрою.

Статтею 50 Закону України Про землеустрій передбачено, що порядок складання проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Так, Постановою Кабінету Міністрів України від 26.05.2004 № 677 затверджено порядок розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок.

Проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок містить план обмежень та обтяжень прав користування земельними ділянками, згідно з яким встановлено правове обмеження: заборону зміни цільового використання земельних ділянок. Цільове призначення земельних ділянок - землі житлової та громадської забудови.

Відповідно до статті 38 Земельного кодексу України до земель житлової та громадської забудови належать земельні ділянки в межах населених пунктів, які використовуються для розміщення житлової забудови, громадських будівель і споруд, інших об`єктів загального користування.

Згідно з планом обмежень та обтяжень земельних ділянок передбачено спеціальне обмеження: електричні мережі, водогони, газопровід, лінії зв`язку, каналізація, теплофікація. Охоронні зони існуючих інженерних мереж вказані на плані обмежень та обтяжень. У охоронній зоні існуючих інженерних мереж заборонено: - будь - яке будівництво будинків і споруд; - виконання земельних робіт на глибині 0,3 м та планування ґрунту, застосування ударних механізмів та скидання важких предметів вагою більше 6 тон, влаштування звалищ. Земельні ділянки обтяжені сервітутами: - проїзд чи прохід через земельні ділянки; - використання земельних ділянок для прокладання нових і ремонту існуючих лінійних інженерних мереж.

Отже, проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок визначає всі встановлені обмеження та обтяження відносно земельної ділянки кадастровий номер 2310100000:05:009:0349 .

Порушення відповідачем -2 обмежень та обтяжень, встановлених проектною документацією із землеустрою щодо відведення земельних ділянок, судом не встановлено.

В рамках господарського провадження у справі № 908/20/19 судом, також, не встановлено будь - яких порушень відповідачами -1,2 земельного законодавства при укладанні та виконанні договору оренди земельної ділянки від 17.04.2009 № 040926100471.

У відповідності до положень ст. 162 Господарського процесуального кодексу України, зміст позовних вимог: спосіб (способи) захисту прав або інтересів, передбачений законом чи договором, або інший спосіб (способи) захисту прав та інтересів, який не суперечить закону.

Спір про право характеризується наявністю розбіжностей (суперечностей) між суб`єктами правовідносин з приводу їх прав та обов`язків та неможливістю їх здійснення без усунення перешкод в судовому порядку. Вимога на захист права має відповідати змісту порушеного права, характеру порушення, яке мало місце, та закону.

З матеріалів господарської справи № 908/20/19 слідує, що позивач - Громадська організація Національні дружини - Запоріжжя не є стороною за договором оренди землі від 17.04.2009 № 040926100471, та документально не довела суду наявність свого порушеного права або законного інтересу, у зв`язку з укладенням та виконанням договору оренди землі відповідачами -1,2.

Також, суд вважає помилковим висновок позивача стосовно того, що Статутом територіальної громади міста Запоріжжя визначено право представника Територіальної громади - громадської організації, яка створена та постійно функціонує у місті Запоріжжі, на звернення за захистом прав територіальної громади до суду.

Статутом Територіальної громади міста Запоріжжя із змінами, які внесення Рішенням міської ради 06.10.2010 № 9, не передбачено право Громадської організації Національні дружини - Запоріжжя представляти інтереси, або звертатися за захистом прав територіальної громади в особі Запорізької міської ради.

Громадська організація Національні дружини - Запоріжжя здійснює діяльність у відповідності до повноважень, визначених Статутом громадської організації Національні Дружини - Запоріжжя .

З урахуванням викладених обставин у їх сукупності, суд не знаходить правові підстави для задоволення позовних вимог.

У позові слід відмовити повністю.

Згідно вимог ст. 129 Господарського процесуального кодексу України витрати з судового збору покладаються на позивача у повному обсязі.

Керуючись ст. ст. 129, 232, 233, 237, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, суд -

ВИРІШИВ:

У задоволенні позовних вимог відмовити.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного тексту судового рішення.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Т.А. Азізбекян

Рішення виготовлено у повному обсязі та підписано 27.05.2019р.

Дата ухвалення рішення06.05.2019
Оприлюднено27.05.2019
Номер документу81970490
СудочинствоГосподарське
Сутьвизнання недійсним договору оренди землі та застосування наслідків визнання правочину недійсним

Судовий реєстр по справі —908/20/19

Судовий наказ від 22.10.2019

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Азізбекян Т.А.

Постанова від 30.09.2019

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Білецька Людмила Миколаївна

Ухвала від 09.09.2019

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Білецька Людмила Миколаївна

Ухвала від 05.08.2019

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Білецька Людмила Миколаївна

Ухвала від 01.07.2019

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Білецька Людмила Миколаївна

Ухвала від 01.07.2019

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Білецька Людмила Миколаївна

Повістка від 03.06.2019

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Азізбекян Т.А.

Ухвала від 28.05.2019

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Азізбекян Т.А.

Рішення від 06.05.2019

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Азізбекян Т.А.

Ухвала від 10.04.2019

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Азізбекян Т.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні