Рішення
від 02.04.2019 по справі 160/8603/18
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

копія ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 квітня 2019 року Справа № 160/8603/18 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Олійника В. М. розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпрі адміністративну справу за адміністративним позовом товариство з обмеженою відповідальністю "Мегаполіс-М." до Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про скасування рішення та визнання дій протиправними, -

ВСТАНОВИВ :

16 листопада 2018 року товариство з обмеженою відповідальністю Мегаполіс-М звернулося до суду з позовом до Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС у Дніпропетровській області в якому, з урахуванням уточнень до позову, від 06.03.2019 року, просить:

скасувати Рішення Головного управління ДФС у Дніпропетровській області за № 922190/40614905 від 20.09.2018 р. та за № 698189/40614905 від 14.05.2018р. про відмову у реєстрації податкових накладних №1 від 05.12.2017 р. та №7 від 12.12.2017 р. в Єдиному реєстрі податкових накладних;

зобов`язати ДФС України прийняти рішення про реєстрацію податкових накладних №1 від 05.12.2017 р. та №7 від 12.12.2017 р. в Єдиному реєстрі податкових накладних в термін, встановлений законодавством.

В обґрунтування позову позивач зазначив, що 23 жовтня 2017 року між ТОВ Мегаполіс-М. та ТОВ Бустер було укладено договір оренди техніки № 23/10-2017.

На виконання пункту 201.1 статті 20 Податкового кодексу України, ТОВ Мегаполіс-М. було складено податкову накладну № 1 від 05.12.2017 р. та №7 від 12.12.2017 року та направлено 12.12.2017 року для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно отриманого повідомлення від 12.12.2017 р. податкову накладну прийнято, але реєстрацію зупинено.

Крім того, згідно повідомлення від 30.12.2017 р. зупинено реєстрацію податкової накладної №7, що складена на виконання Договору №7/11/17 між ТОВ Мегаполіс-М. та ТОВ Хімвектор .

Позивач не погоджується з рішенням комісії ДФС від 20.09.2018 р. № 922190/40614905 та рішенням №698189/40614905 від 14.05.2018 року і вважає їх неправомірними та такими, що підлягають скасуванню оскільки надані до комісії документи є достатніми для прийняття рішення з реєстрації податкових накладних.

Позивач стверджує, що при розгляді справи та прийнятті рішення у ній комісія ДФС повинна встановити конкретну обставину з передбачених постановою КМУ від 21.02.2018 р. №117 і обґрунтувати мотиви застосування саме цієї підстави. У іншому випадку виникає фактична невизначеність, що є неприпустимим у розумінні ПК України. Крім зазначеного, Комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку-коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації не було прийнято до уваги специфіку ведення господарської діяльності скаржником.

Враховуючи, що надані платником податків до комісії ДФС документи відповідають вимогам, встановленим КМУ, остання зобов`язана прийняти рішення про реєстрацію податкової накладної.

Ухвалою суду від 21 листопада 2018 року відкрито спрощене провадження у справі без виклику учасників справи.

Ухвалою суду від 28 січня 2019 року вирішено подальший розгляд адміністративної справи №160/8603/18 здійснювати за правилами загального позовного провадження та призначено судове засідання на 10 годину 30 хвилин 07 березня 2019 року.

Ухвалою суду від 07 березня 2019 року до участі у даній справі у якості співвідповідача залучено Головне управління ДФС у Дніпропетровській області.

19 березня 2019 року на адресу суду від представника відповідача-1 надійшов відзив на позовну заяву, в якому останній заперечує проти позовних вимог у зв`язку з наступним.

Комісією (регіонального рівня) прийнято Рішення від 20.09.2018 р. №922190/40614905, від 14.05.2018 року №698189/40614905 про відмову в реєстрації податкових накладних №1 від 05.12.2017 року, №7 від 12.12.2017 року в ЄРПН.

Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 року №117 затверджені Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок).

Пунктом 19 цього Порядку передбачено, що комісії контролюючих органів складаються з Комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС).

Відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI (зі змінами та доповненнями) та керуючись постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 року №117 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , наказом ГУ ДФС у Дніпропетровській області від 14.03.2018 року №66, створено Комісію Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації у складі згідно з додатком.

Відповідно до матеріалів справи ТОВ Мегаполіс-М. обґрунтовуючи свої позовні вимоги до ДФС України оскаржує та надає Рішення від 20.09.2018 №922190/40614905, від 14.05.2018 року №698189/40614905 про відмову в реєстрації податкових накладних №1 від 05.12.2017 року, №7 від 12.12.2017 року в ЄРПН, які прийняті на регіональному рівні, а саме комісією ГУ ДФС у Дніпропетровській області.

Таким чином, з урахуванням змісту та доводів викладених в позовній заяві в частині визнання дій протиправними, ДФС України вважає зазначити, що не вчиняло дії/бездіяльність, які породжують, змінюють або припиняють права та обов`язки ТОВ Мегаполіс-М. .

Щодо вимоги про зобов`язання ДФС України зареєструвати в ЄРПН податкові накладні №1 від 05.12.2017 року, №7 від 12.12.2017 року ДФС України зазначено, що підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації зазначеної у податковій накладній /розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;

ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових, накладних;

надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Відповідно до норм чинного законодавства повноваження ДФС України щодо реєстрації податкових накладних в ЄРПН є дискреційним повноваженням та виключною компетенцією уповноваженого органу.

Дискреційні повноваження - це сукупність прав та обов`язків органів державної влади та місцевого самоврядування, що надають можливість на власний розсуд визначити повністю або частково вид і зміст управлінського рішення, яке приймається, або можливість вибору на власний розсуд одного з декількох варіантів управлінських рішень, передбачених проектом нормативно-правового акту.

Наділивши державні органи та осіб, уповноважених на виконання функцій держави дискреційними повноваженнями, законодавець надав відповідному державному органу та особам уповноваженим на виконання функцій держави певну свободу розсуду при прийнятті управлінського рішення, а отже позовні вимоги ТОВ Мегаполіс-М. про зобов`язання ДФС України зареєструвати вищезазначені податкові накладні є необгрунтованими, оскільки без надання правової оцінки рішенню комісії регіонального рівня, зобов`язання ДФС України зареєструвати податкові накладні є передчасним.

Крім того, згідно пунктів 18-20 Постанови Кабінету Міністрів від 21.02.2018 №117 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних передбачено, що письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.

Комісії складаються з комісій регіонального рівня, у цьому випадку з комісій ДФС у Дніпропетровській області та комісій ДФС України.

Зазначені комісії приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Враховуючи вищевикладене, рішення щодо реєстрації /відмови у реєстрації податкових накладних приймаються комісіями ДФС у Дніпропетровській області за умови дотримання критерію, передбаченого п.23 Порядку.

Підпунктом 14.1.60 п.14.1 ст.14 ПК України передбачено, що Єдиний реєстр податкових накладних ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

20 березня 2019 року на адресу суду від представника відповідача-2 надійшов відзив на позовну заяву.

У відзиві зазначено, що Комісією (регіонального рівня) прийнято Рішення від 20.09.2018 №922190/40614905, від 14.05.2018 року №698189/40614905 про відмову від реєстрації податкових накладних №1 від 05.12.2017 року, №7 від 12.12.2017 року в ЄРПН.

Реєстрація податкових накладних від 05.12.2017 №1 та від 12.12.2017 №7 зупинена в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 р. №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 77.32.

Письмові пояснення та копії документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкових накладних/розрахунку коригування платником подано в період дії Постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 року №117, якою визначено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН (далі Порядок).

Відповідно п.18 Порядку письмові пояснення та копії документів, які подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.

ТОВ Мегаполіс-М подано 12.12.2017 на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних податкову накладну №1 від 05.12.2017 по реалізації на адресу ТОВ "Бустер" (код 36365487, Правобережне управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області, послуги оренди екскаватора Volvo EC 240 з ковшем у кількості - 300 маш./дн. та послуги оренди екскаватора Doosan Solar 255 з гідро молотом - 720 маш./год. на загальну суму 1 071 000,0 грн., у т.ч. ПДВ 178 500,0 грн. (код УКТ ЗЕД 77.32).

За результатами розгляду Комісією ГУ ДФС у Дніпропетровській області пояснень та копії документів, наданих до Повідомлення №1 від 18.09.2018 до податкової накладної №1 від 05.12.2017 винесено Рішення від 20.09.2018 №922190/40614905 про відмову у реєстрації відповідної податкової накладної з причини надання платником податку копій документів, що є недостатніми для прийняття рішення Комісією про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.

Тобто, платником податку не надано розрахункових документів, що підтверджують факт оплати отриманих послуг та відсутні акти прийому-передачі екскаваторів та послуг, що передбачено умовами договору, укладеного з покупцем (п.1.3 та 1.4 договору).

ТОВ Мегаполіс-М. подано скаргу на рішення комісії ГУ ДФС Дніпропетровській області, за результатами розгляду якої Комісією ДФС з питань розгляду скарг прийнято рішення від 08.10.2018 №34816/40614905/2 про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 05.12.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Стосовно податкової накладної від 12.12.2017 №7, ТОВ Мегаполіс-М. подано 30.12.2017 на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних зазначену податкову накладну по реалізації на адресу ТОВ Хімвектор (код 41556090, Офіс великих платників ДФС, Неспеціалізована оптові торгівля) послуг перевезення вантажу спеціалізованою технікою на загальну суму 1 000 000,0 грн., у т.ч. ПДВ 166 666,67 грн. (код УКТ ЗЕД 49.41).

За результатами розгляду Комісією ГУ ДФС у Дніпропетровській області пояснень та копій документів, наданих до Повідомлення №1 від 10.05.2018 р. до податкової накладної №7 від 12.12.2017 р. винесено Рішення від 14.05.2018 №698189/40614905 про відмову у реєстрації відповідної податкової накладної з причини надання платником податку копій документів, що є недостатніми для прийняття рішення Комісією про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Тобто, платником податку не надано розрахункових документів з покупцем та постачальниками, що підтверджують факт оплати отриманих послуг, заявки, рахунки-фактури, акти виконаних робіт/наданих послуг перевезень вантажу спеціалізованою технікою із орендодавцем техніки, що передбачено умовами 2 договорів суборенди з постачальниками (п.п.2.1.9 п.2.1, п.п.2.2.1 п.2.2 договору).

Комісією Головного управління ДФС у Дніпропетровській області на підставі вищевикладеного прийняті Рішення від 20.09.2018 №922190/40614905 щодо відмови у реєстрації податкової накладної №1 від 05.12.2017 та Рішення від 14.05.2018 №698189/40614905 щодо відмови у реєстрації податкової накладної №7 від 12.12.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних, що направлено платнику засобами електронного зв`язку, що підтверджується Квитанціями №2 від 20.09.2018 та від 14.05.2018 відповідно.

Згідно фінансового звіту суб`єкта малого підприємництва за 2017 рік основні засоби складають 10762,3 тис. грн., чисельність згідно наданого звіту за формою 1-ДФ за 2017 рік кількість працівників на підприємстві складає 8 осіб.

Відповідно до пункту 2 Постанови Кабінету Міністрів України Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних №1246 від 29.12.2010 р. (далі - Порядок №1246), податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно пункту 12 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу, наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Податкова накладна/розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку (пункт 5 Порядку).

У разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкові накладну / розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.

У разі коли за результатами моніторингу податкова накладна / розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної / розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платник податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній /розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;

ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;

надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

З урахуванням зазначеного, представник відповідача-2 стверджує, що підстави в Рішеннях комісії для відмови в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є правомірними та такими, що прийняті відповідно до норм діючого законодавства та в установленому порядку.

В судове засідання 02 квітня 2019 року представники сторін не прибули, про дату, час і місце його проведення були повідомлені належним чином.

Відповідно до ч. 9 ст. 205 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи вищевказане, суд ухвалив розглянути справу в порядку письмового провадження.

Судом встановлено, що товариство з обмеженою відповідальністю Мегаполіс-М. - позивач (код ЄДРПОУ 40614905) зареєстровано як юридична особа 01.07.2016 року Департаментом адміністративних послуг та дозвільних процедур Дніпровської міської ради.

Видами діяльності позивача є:

77.32 Надання в оренду будівельних машин і устаткування;

49.32 Надання послуг таксі;

49.39 Інший пасажирський наземний транспорт, н. в. і. у.;

49.41 Вантажний автомобільний транспорт;

70.10 Діяльність головних управлінь (хед-офісів);

70.22 Консультування з питань комерційної діяльності й керування;

71.11 Діяльність у сфері архітектури;

71.12 Діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах;

73.20 Дослідження кон`юнктури ринку та виявлення громадської думки;

77.11 Надання в оренду автомобілів і легкових автотранспортних засобів;

77.12 Надання в оренду вантажних автомобілів;

33.20 Установлення та монтаж машин і устаткування.

23 жовтня 2017 року між ТОВ Мегаполіс-М. (Орендодавець) та ТОВ Бустер (Орендар) було укладено договір оренди техніки № 23/10-2017. Згідно з положеннями цього Договору Орендодавець надає Орендарю техніку, зазначену в п. 1.2 Договору з екіпажем для використання на об`єкті будівництва: Заходи для запобігання зсуву ґрунтового масиву на правому схилі Рибальської балки, у районі аварійного нежитлового будинку № 90 по вулиці Нахімова у м. Дніпропетровську, будівництво . (Код ДК 021:2015:45110000-1 - Руйнування та знесення будівель і земляні роботи). Місце розташування об`єкта: 49000 , Україна, Дніпропетровська область , м. Дніпро , вул. Нахімова, буд . 90.

На виконання зазначених положень Договору Орендодавцем було надано техніку Орендарю 31.10.2017 р., що підтверджується актом прийому передачі. Повернення техніки відбулося 05.12.2017 року, що підтверджується актом.

На виконання пункту 201.1 статті 20 Податкового кодексу України позивачем було складено податкову накладну № 1 від 05.12.2017 р. та направлено 12.12.2017 р. для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно квитанції від 12.12.2017 р. податкову накладну прийнято, але реєстрацію зупинено.

Враховуючи зазначене, позивачем було направлено на адресу відповідача-2 повідомлення № 1 від 18.09.2018 року щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/PK; розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків.

Незважаючи на це відповідачем-2 прийнято рішення 20.09.2018 р. №922190/40614905 про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування з підстав ненадання платником податку копій документів.

27.09.2018 року позивач звернувся до відповідача-2 з електронною скаргою, в якій просив скасувати рішення комісії контролюючого органу та зареєструвати податкову накладну/розрахунок коригування.

Рішенням комісії з питань розгляду скарг скаргу позивача залишено без задоволення, а рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН без змін.

Крім того, 07 листопада 2017 року між ТОВ Мегаполіс-М. та TOB Хімвектор було укладено договір № 7\11 \ 17 надання послуг по перевезенню вантажу.

Згідно п.1.1. Договору № 7\11\17 Виконавець зобов`язується в порядку та на умовах, визначених в цьому Договорі, виконати перевезення 2200 тон вантажу з використанням спеціалізованих вантажних самоскидів по території України, а Замовник зобов`язується в порядку та на умовах, визначених в цьому Договорі, прийняти і оплатити послуги з перевезення у міжміському сполученні на території України. Відповідно до Додаткової угоди № 2 від 24.11.2017 року до Договору № 7\11\17 від 07 листопада 2017 року Виконавець зобов`язується в порядку та на умовах, визначених в цьому Договорі, виконати перевезення 8000 тон вантажу з використанням спеціалізованих вантажних самоскидів по території України, а Замовник зобов`язується в порядку та на умовах, визначених в цьому Договорі, прийняти і оплатити послуги з перевезення у міжміському сполученні на території України.

Для виконання зазначених положень Договору ТОВ Мегаполіс-М. було укладено договори про надання послуг суборенди транспортних засобів з екіпажем:

1) № 08\11\17-1 від 08.11.2017 року з ТОВ Київ Пісок , за яким орендуються

транспортні засоби:

- вантажний автомобіль VOLVO, держ. № НОМЕР_1

- вантажний автомобіль VOLVO, держ. № НОМЕР_2

- вантажний автомобіль VOLVO, держ. № НОМЕР_3

- вантажний автомобіль VOLVO, держ. № НОМЕР_4

2) № 10/11 від 10.11.2017 року з TOB KP ТРАНС , за яким орендуються транспортні засоби:

- вантажний автомобіль, держ. № НОМЕР_5

- вантажний автомобіль, держ. № НОМЕР_6

- вантажний автомобіль, держ. № НОМЕР_7

- вантажний автомобіль, держ. № НОМЕР_8

- вантажний автомобіль, держ. № НОМЕР_9

- вантажний автомобіль, держ. № НОМЕР_10

- вантажний автомобіль, держ. № НОМЕР_11

- вантажний автомобіль, держ. № НОМЕР_12

12.12.2017 року TOB Хімвектор за договором надання послуг по перевезенню вантажу № 7\11\17 від 07 листопада 2017 року здійснило оплату у сумі 1 000 000,00 гривень, а ТОВ Мегаполіс-М. було складено податкову накладну №7 від 12.12.2017.

На виконання умов договору позивачем складено податкову накладну № 7 від 12.12.2017 р. та направлено 30.12.2017 р. для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно отриманого повідомлення (квитанція від 30.12.2017 р.) податкову накладну прийнято, але реєстрацію зупинено.

У квитанції від 30.12.2017 року про зупинення реєстрації податкової накладної №7 від 12.12.2017 року зазначено, що обсяги постачання не відповідають обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД 49.41 та запропоновано надати пояснення та/або копії документів.

На виконання п.п.201.16.2. п.201.16. ст.201 ПК України позивач направив повідомлення від 10.05.2018 р. та копії документів, що підтверджують реальність надання послуг.

Однак 14.05.2018 року відповідачем-2 прийнято рішення №698189/40614905 про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування з підстав ненадання позивачем копій документів, а також розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків.

Вирішуючи позовні вимоги по суті, суд виходить з наступного.

Пунктом 187.1 ст. 187 ПК України передбачено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до абзацу першого п. 201.1 ст. 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з положеннями п. 201.10 ст. 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику є дата та час зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених п.201.1 цієї статті та/або п. 192.1 ст.192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до п. 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відповідно до пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246 (далі - Порядок №1246), податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно пункту 12 Порядку №1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки:

відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту);

чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

дотримання вимог, установлених п. 192.1 ст. 192 та п. 201.10 ст. 201 Кодексу;

наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до п. 201.1 ст. 201 Кодексу;

наявності суми податку на додану вартість відповідно до п.200-1.3 і 200-1.9 ст. 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 року);

наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується;

факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;

відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до п. 201.16 ст. 201 Кодексу;

дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до п. 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених п. 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Згідно з положеннями підпункту 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПК України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінету Міністрів України.

Пунктом 1 Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року №117 (далі - Порядок №117) передбачено, що цей Порядок визначає організаційні та процедурні засади діяльності комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - комісії контролюючих органів), а також права та обов`язки її членів.

За приписами пункту 2 Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС).

Як зазначено у п. 3 Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, комісія контролюючого органу діє в межах повноважень, визначених у Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Пунктом 2 Порядку №117 надано визначення таких термінів:

моніторинг сукупність заходів та методів роботи контролюючих органів, що виявляє за результатами проведення аналізу наявної інформації в інформаційних ресурсах ДФС та/або за результатами проведення обробки та аналізу податкової інформації об`єктивні ознаки наявності ризиків порушення норм податкового законодавства;

критерій оцінки ризиків, достатній для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, визначений показник моніторингу, що характеризує ризик;

ризик порушення норм податкового законодавства ймовірність складання та надання податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації в Реєстрі з порушенням норм підпункту а / б п. 185.1 ст.185. підпункту а / б п. 187.1 ст. 187, абзацу першого пунктів 201.1, 201.7, 201.10 ст.201 ПК України за наявності об`єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг, дані про яку зазначено у такій податковій накладній/розрахунку коригування та/або ймовірності уникнення платником податку на додану вартість (далі - платник податку) виконання свого податкового обов`язку.

Відповідно до пункту 3 Порядку №117 податкові накладні/розрахунки коригування, що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак:

1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування;

2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень та керівник посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку;

3) одночасно значення показників D та P, розрахованих у наведеному у цьому підпункті, мають такі розміри: D більше 0,03, Р менше Рм*1,4, де:

D розрахункова величина, яка дорівнює S/T;

S загальна сума сплачених за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, сум єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої під час ввезення товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами;

T загальна сума постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за ставками 0, 20 і 7 відсотків, зазначеними платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування;

P сума податку на додану вартість, зазначена платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі у звітному (податковому) періоді, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування;

Рм найбільша місячна сума податку на додану вартість, зазначена у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих платником податку в Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування.

Значення показника D за останні 12 календарних місяців обраховується ДФС станом на перше число календарного місяця та кожного 10 числа стає доступним платнику податку в електронному кабінеті.

За положеннями пункту 5 Порядку №117 податкова накладна/розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.

Як встановлено пунктом 6 Порядку №117, у разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.

За приписами пункту 10 Порядку №117 критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади. Мінфін у дводенний строк погоджує або надсилає ДФС на доопрацювання визначені у цьому пункті критерії та перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Про визначені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, ДФС інформує Комітет Верховної Ради України з питань податкової та митної політики. ДФС оприлюднює на своєму офіційному веб - сайті погоджені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.

На виконання пункту 10 Порядку №117 Державна фіскальна служба України 21 березня 2018 року наказом №144 затвердила Порядок формування територіальними органами та структурними підрозділами ДФС переліку ризикових платників податків (далі - Наказ №144).

Вказаним Наказом №144 передбачено, що усі платники податків, що подають на реєстрацію податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), перевіряються ДФС на відповідність критеріям ризиковості, які затверджено Державною фіскальною службою України та погоджено з Міністерством фінансів України (далі - Критерії). Керівники комісій головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - Комісія), забезпечують розгляд питань на засіданні Комісії щодо внесення платників податків до переліку ризикових платників податків/виключення з переліку ризикових платників податків згідно з п.1.6 Критеріїв.

Засідання Комісії щодо розгляду питань про внесення платників податків до переліку ризикових платників податків/виключення з переліку ризикових платників податків проводиться згідно з порядком, передбаченим постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року №117 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , та оформлюється протоколом.

До протоколу засідання Комісій обов`язково додаються: перелік платників податків, щодо яких виявлено ознаки ризиковості, згідно з п.1.6 Критеріїв; матеріали, на підставі яких платників податків віднесено до такого переліку; інша інформація, що розглядається Комісією.

За результатами засідання Комісії та протокольно прийнятого рішення (внесення платників податків до переліку ризикових платників податків/виключення з переліку ризикових платників податків) голова Комісії забезпечує негайне внесення інформації щодо включення/виключення зазначених платників до/із переліку платників податків в режимі Журнал ризикових платників податків розділу Робота Комісії регіонального рівня підсистеми Аналітична система ІТС Податковий блок як платників з ознаками ризиковості.

У Листі Державної фіскальної служби України від 21 березня 2018 року №959/99-99-07-18 Критерії ризиковості платника податку , зокрема, зазначено, що платник податків відповідає критеріям ризиковості якщо:

- платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим);

- дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації;

- платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ);

- платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років;

- платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України;

- платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України;

- наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.

Головні управління ДФС в областях, м. Києві та Офіс великих платників податків ДФС постійно обраховують та проводять моніторинг показників, визначених у пунктах 1.1 1.6 цих Критеріїв. Ризиковість платника податку може бути встановлено у разі виконання хоча б одного з критеріїв, визначених у пунктах 1.1-1.5 цих Критеріїв. Якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 цих Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення. Якщо платник податків, якого внесено до переліку ризикових суб`єктів господарювання, перестав відповідати критеріям ризиковості, що визначені у пунктах 1.1-1.5 цих Критеріїв, такого платника податків виключають з переліку ризикових суб`єктів господарювання в день отримання/виявлення такої інформації. У разі якщо платник податків, внесений до переліку ризикових суб`єктів господарювання, перестав відповідати критеріям ризиковості, що визначені у пункті 1.6 цих Критеріїв, платника виключають з переліку ризикових суб`єктів господарювання за рішенням комісій головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС.

Згідно з пунктом 12 Порядку №117 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

Положеннями пункту 13 Порядку №117 визначено, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складання податкової накладної/розрахунку коригування;

2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД/послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена;

3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Як встановлено судом, позивач не відповідає жодному з Критеріїв ризиковості платника податків.

Крім того, до Скарг на рішення позивачем були долучені всі необхідні документи, що підтверджують виконання умов договорів.

Виконання послуг підтверджується відповідними актами прийому-передачі, актом наданих послуг. Реальне надання послуг можливе власними силами завдяки наявності у ТОВ Мегаполіс-М. власної спецтехніки, а також техніки, яка орендувалась.

Згідно Постанови КМУ від 21 лютого 2018 р. № 117 комісія ДФС приймає рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН на підставі отриманих від платника податку документів.

У рішенні ДФС від 20.09.2018 р. № 922190/40614905 зазначено, що платником не надано копії розрахункових документів. Однак, податкову накладну було зареєстровано в порядку, передбаченому пп. б п. 187.1 ст. 187 ПКУ на підставі підписаного акту наданих послуг №55 від 05.12.2017 на суму 1071000,00 грн. (за подією, що настала раніше), тож в даному випадку вимога надати розрахункові документи є необгрунтованою. Договором оренди не передбачено здійснення розрахунків на умовах попередньої оплати.

Також суд має зазначити, що відповідачем не надано доказів, які б підтверджували затвердження Критеріїв ризиковості платників податків відповідним наказом Державної фіскальної служби України.

Крім того, не надано пояснень, якому саме критерію згідно вказаного листа №959/99-99-07-18 від 21.03.2018 р. відповідає позивач.

Також необхідно зазначити, що Лист Державної фіскальної служби України від 21 березня 2018 року №959/99-99-07-18 Критерії ризиковості платника податку , не може вважатися актом, який затверджено Державною фіскальною службою України та погоджено з Міністерством фінансів України, тоді як існування відповідного затвердженого переліку не надано.

Таким чином, суд вважає, що надані позивачем документи були достатніми для прийняття рішення з реєстрації податкових накладних.

Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи викладені обставини, суд приходить до висновку про задоволення адміністративного позову.

Також, на підставі ст. 139 КАС України, суд вважає за необхідне присудити на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Дніпропетровській області судові витрати у розмірі 3 524,00 грн.

Керуючись ст. ст. 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправними та скасувати Рішення Головного управління ДФС у Дніпропетровській області № 922190/40614905 від 20.09.2018 р. та № 698189/40614905 від 14.05.2018 р. про відмову у реєстрації податкових накладних товариства з обмеженою відповідальністю "Мегаполіс-М." №1 від 05.12.2017 р. та №7 від 12.12.2017 р. в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати ДФС України зареєструвати податкові накладні товариства з обмеженою відповідальністю "Мегаполіс-М." №1 від 05.12.2017 р. та №7 від 12.12.2017 р. в Єдиному реєстрі податкових накладних датою їх подання.

Присудити на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Мегаполіс-М." за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Дніпропетровській області судові витрати у розмірі 3524,00 грн.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя (підпис) В.М. Олійник

Рішення не набрало законної сили

02 квітня 2019 року.

Суддя В.М. Олійник

З оригіналом згідно.

Суддя В.М. Олійник

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.04.2019
Оприлюднено28.05.2019
Номер документу81974032
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/8603/18

Ухвала від 15.07.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Прокопчук Т.С.

Ухвала від 15.07.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Прокопчук Т.С.

Рішення від 02.04.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Олійник Віктор Миколайович

Ухвала від 07.03.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Олійник Віктор Миколайович

Ухвала від 28.01.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Олійник Віктор Миколайович

Ухвала від 21.11.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Олійник Віктор Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні