Рішення
від 27.05.2019 по справі 320/1431/19
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

27 травня 2019 року справа № 320/1431/19

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Леонтовича А.М., розглянув за правилами спрощеного позовного провадження у м. Києві адміністративну справу за позовом Головного управління Держпраці у Київській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Завод Газспец Обладнання про застосування заходів реагування у вигляді зупинення роботи.

I. Зміст позовних вимог

До Київського окружного адміністративного суду звернулось Головне управління Держпраці у Київській області з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Товариства з обмеженою відповідальністю Завод Газспец Обладнання в якому позивач просить суд застосувати до Товариства з обмеженою відповідальністю Завод Газспец Обладнання заходи реагування у сфері державного нагляду у вигляді зупинки робіт, а саме:

- припинити спорудження магістральних газопроводів за адресою: вул. Щорса, 26-А, смт. Калинівка, Васильківський р-н, Київська область;

- припинити експлуатацію вантажопідіймальних кранів №№1,2 за адресою: вул. Щорса, 26А, смт. Калинівка, Васильківський р-н, Київська область.

Вказані заходи реагування застосувати до усунення відповідачем порушень та отримання у встановленому порядку рішення на відновлення робіт.

II. Позиція позивача та заперечення відповідача.

На обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що посадовою особою Головного управління Держпраці у Київській області проведено планову перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю Завод Газспец Обладнання за адресою: Київська область, Васильківський р-н, смт. Калинівка, вул. Щорса, 26А, оф.34 з питань додержання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки, за результатами якої складений акт від 26.02.2019 №5.4/253/139А, в якому зафіксовано ряд порушень відповідачем вимогзаконодавства з охорони праці та промислової безпеки, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей. У зв`язку із цим позивач просить суд застосувати до відповідача заходи реагування у вигляді зупинення робіт Товариства з обмеженою відповідальністю Завод ГазспецОбладнання , а саме припинення виконання газонебезпечних робіт та заборони зберігання балонів, зріджених газом.

Відповідач правом надати відзив на позовну заяву не скористався.

Ухвалу суду про відкриття провадження у справі з пропозицією надати відзив на позов було направлено відповідачеві за зареєстрованим місцезнаходженням, а саме: Київська область, Васильківський р-н, смт . Калинівка, вул . Щорса, 26 А , оф.34.

17 травня 2019 року до суду повернувся конверт з копією ухвали про відкриття провадження у справі з довідкою відділення поштового зв`язку про причини повернення "за закінченням терміну зберігання".

Відповідно до частини 4 статті 124 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі ненадання учасниками справи інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються:

1) юридичним особам та фізичним особам - підприємцям - за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та громадських формувань;

2) фізичним особам, які не мають статусу підприємців, - за адресою їх місця проживання чи місця перебування, зареєстрованою у встановленому законом порядку.

У разі відсутності учасників справи за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручено їм належним чином.

Згідно з частиною 11 статті 126 Кодексу адміністративного судочинства України,у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Відповідно до частини 11 статті 251 Кодексу адміністративного судочинства України, у випадку розгляду справи за матеріалами в паперовій формі судові рішення надсилаються в паперовій формі рекомендованим листом із повідомленням про вручення.

Частиною 6 статті 251 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що днем вручення судового рішення є день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відсутністьособи за адресою місцезнаходження.

Отже, виходячи з положень частини 4 статті124, частини 1 статті127 та частини 6 статті 251 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення або повістку, що були направлені за зареєстрованим місцем проживання (перебування) особи, неможливо вручити учаснику справи з незалежних від суду причин (у зв`язку з відмовою від одержання, відсутністю за повідомленою адресою тощо) вважається, що судове рішення або повістка вручена належним чином.

При цьому, датою вручення судового рішення або повістки є день проставлення відділенням поштового зв`язку відповідної відмітки із зазначенням причин не вручення на поштовому відправленні.

Як вбачається з матеріалів справи, направлена за зареєстрованим у встановленому законом порядку місцезнаходженням відповідача ухвала суду від 29.03.2019 про відкриття провадження у справі не була вручена відповідачеві з причин, що не залежали від суду.

За викладених обставин суд дійшов висновку, що відповідач була належним чином повідомлений про відкриття провадження у справі.

III. Процесуальні дії у справі

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 29.03.2019 відкрито спрощене позовне провадження у справі №320/1431/19 та вирішено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання за наявними у справі матеріалами.

Відповідно до частини 5 статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

Учасники справи з клопотанням про розгляд справи у судовому засіданні до суду не звертались.

З урахуванням викладеного, розгляд справи судом здійснено у порядку письмового провадження за наявними у ній матеріалами та доказами.

Розглянувши подані документи і матеріали, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

IV. Обставини, встановлені судом, та зміст спірних правовідносин, з посиланням на докази, на підставі яких встановлені відповідні обставини

13 лютого 2019 року на підставі наказу ГУ Держпраці України в Київській області від 05.02.2019 №688, повідомлення про проведення планової перевірки від 05.02.2019 №5.4/39 танаправлення на проведення перевірки від 05.02.2019 №5.4/110посадовими особами Головного управління Держпраці у Київській області було проведено планову перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю Завод Газспец Обладнання`додержання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки.

За результатами перевірки складений акт від 26.02.2019 №5.4/253/139А (далі - Акт перевірки) у якому зафіксовані порушення нормативно-правових актів з охорони праці:

1) статті 18 Закону України Про охорону праці : директор - посадова особа, діяльність якої пов`язана з організацією безпечного ведення робіт не пройшов навчання, а також перевірку знань з питань охорони праці;

2) пункту 3.1, пункту 3.7, пункту 3.9 Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці :відповідальні особи не пройшли навчання та перевірку знань Правил безпечної експлуатації магістральних газопроводів НПАОП 60.3-1.01-10 та Правил безпеки під час будівництва та реконструкції магістральних трубопроводів НПАОП 0.00-1.35-03;

3) пункту 9.1.2 Правил безпеки під час виробництва та реконструкції магістральних трубопроводів НПАОП 0.00-1.35-03:не пройшли курс навчання та не здали випробування на право зварювання магістральних трубопроводів та не отримали посвідчення зварника працівники підприємства;

4) пункту 3.1, пункту 3.7, пункту 3.9 Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці НПАОП 0.00-4.12-05: працівники підприємства (слюсарі-монтажники магістральних газопроводів) не пройшли навчання та перевірку знань Правил безпечної експлуатації магістральних газопроводів НПАОП 60.3-1.01-10 та Правил безпеки під час будівництва та реконструкції магістральних трубопроводів НПАОП 0.00-35-03;

5) пункту 1.14 розділу IV Правил безпечної експлуатації магістральних газопроводів НПАОП 60.3-1.01-10: не проведене чергове випробування засобів індивідуального захисту, а саме: поясів, мотузок необхідних для виконання робіт по будівництву та ремонту магістральних газопроводів;

6)підпункту 1 пункту 3 статті 3 розділу 6 НПАОП 0.00-1.80-18:вантажопідіймальні крани №№1,2 не проходять частковий технічний огляд;

7)пункту 1 статті 4 розділу 6 НПАОП 0.00-1.80-18 Правил охорони праці під час експлуатації вантажопідіймальних кранів, підіймальних настроїв і відповідного обладнання :після закінчення призначеного строку служби (граничного строку експлуатації) вантажопідіймальні крани №№1,2 не пройшли експертне обстеження;

8) пункту 13 статті 5 розділу 6 НПАОП 0.00-1.80-18: суб`єктом господарювання не установлений порядок проведення періодичного технічного обслуговування, налагодження та ремонту кранів №№1,2;

9) пункту 9 статті 1 розділу 5 НПАОП 0.00-1.80-18 Правил охорони праці під час експлуатації вантажопідіймальних кранів, підіймальних пристроїв і відповідного обладнання : субєктом господарювання не затверджено графіка ремонту кранів №№1,2.

З огляду на встановлені порушення, позивач звернувся до суду з позовом про застосування заходів реагування у вигляді зупинки робіт ТОВ Завод Газспец Обладнання , а самеприпинити спорудження магістральних газопроводів та припинити експлуатацію вантажопідіймальних кранів №№1,2 за адресою: вул. Щорса, 26А, смт. Калинівка, Васильківський район, Київська область.

V. Норми права, які застосував суд

За змістом статті 3 Конституції України людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю. Права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов`язком держави.

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності (далі - Закон №877-V).

За визначенням, наведеним у статті 1 Закону №877-V, державний нагляд (контроль) - це державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

У силу вимог ч.7 ст.7 Закону №877-V, на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу, а у випадках, передбачених законом, також звертається у порядку та строки, встановлені законом, до адміністративного суду з позовом щодо підтвердження обґрунтованості вжиття до суб`єкта господарювання заходів реагування, передбачених відповідним розпорядчим документом.

Таким чином, підставою для звернення з позовом до суду про застосування заходів реагування є виявлення органом нагляду (контролю) порушення вимог законодавства, про що зазначається в акті перевірки.

Згідно з п.2.26 Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду, державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, затвердженого наказом Міністерства надзвичайних ситуацій України від 11.08.2011 №826, право заборони виконання робіт, виробництва виникає у разі виявлення під час перевірки: порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників; порушень вимог Кодексу України про надра; відсутності дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки; не проведення у встановленому порядку та в терміни технічного огляду, випробування або експертного обстеження машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки; виникнення нещасного випадку зі смертельним або тяжким наслідком, групового нещасного випадку.

VI. Оцінка суду

З аналізу вказаних норм законодавства вбачається, що підставою для застосування заходу реагування у вигляді заборони виконання робіт є, зокрема, недотримання законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників, що створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

За змістом статті 3 Конституції України людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю. Права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов`язком держави.

Суд звертає увагу, що законодавство не містить визначення поняття порушення, яке створює загрозу життю та/або здоров`ю людей , а відтак, воно є оціночним. Разом з цим, за переконанням суду, зазначені в Акті перевірки порушення вимог безпеки до систем газопостачання створюють реальну загрозу життю та/або здоров`ю людей, гарантованого рівня безпеки, оскільки такі порушення впливають на забезпечення безпеки роботи об`єкта та обслуговуючого персоналу.

Відповідачем не надано суду належних доказів усунення порушень вимог законодавства у сфері охорони праці та промислової безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, що слугували підставою для прийняття акту від 26.02.2019 №5.4/253/139А.

З огляду на зазначене, беручи до уваги докази, наявні у матеріалах справи у їх сукупності, виходячи з системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, беручи до уваги ту обставину, що наявність порушення відповідачем вимог законодавчих та нормативно-правових актів у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту підтверджується наявними у матеріалах справи доказами та не було спростовано відповідачем, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Суд звертає увагу відповідача, що останній не позбавлений права на звернення до суду із заявою про скасування заходів реагування, застосованих судом за результатом розгляду даної справи, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами.

VII. Висновок суду

З урахування вищевикладеного та беручи до уваги реальну загрозу життю та/або здоров`ю людей, спричинену виявленими та не усунутими відповідачем порушеннями пожежної безпеки, а також з метою недопущення спричинення шкоди життю чи здоров`ю людей, суд дійшов висновку про існування підстав для вжиття заходів державного нагляду (контролю) у вигляді зупинення робіт, а саме припинення виконання газонебезпечних робіт та заборони зберігання балонів, зріджених газом.

Щодо вимоги про звернення до негайного виконання даного рішення, суд вказує на наступне.

Відповідно до статі 371 Кодексу адміністративного судочинства Українинегайно виконуються рішення суду про: 1) присудження виплати пенсій, інших періодичних платежів з Державного бюджету України або позабюджетних державних фондів - у межах суми стягнення за один місяць; 2) присудження виплати заробітної плати, іншого грошового утримання у відносинах публічної служби - у межах суми стягнення за один місяць; 3) поновлення на посаді у відносинах публічної служби; 4) припинення повноважень посадової особи у разі порушення нею вимог щодо несумісності; 5) уточнення списку виборців; 6) усунення перешкод та заборону втручання у здійснення свободи мирних зібрань; 7) накладення арешту на активи, що пов`язані з фінансуванням тероризму та стосуються фінансових операцій, зупинених відповідно до рішення, прийнятого на підставі резолюцій Ради Безпеки ООН, зняття арешту з таких активів та надання доступу до них.

Негайно також виконуються рішення суду, прийняті в адміністративних справах, визначених пунктами 1, 5 частини першої статті263, пунктами 1-4 частини першої статті283цьогоКодексу.

Отже, рішення суду про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) не підлягає негайному виконанню.

За загальним правилом, що випливає з принципу змагальності, кожна сторона повинна подати докази на підтвердження обставин, на які вона посилається, або на спростування обставин, про які стверджує інша сторона.

Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Системно проаналізувавши приписи законодавства України, що були чинними на момент виникнення спірних правовідносин між сторонами, зважаючи на взаємний та достатній зв`язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню.

VIII. Розподіл судових витрат

Частиною 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Витрат пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертиз позивачем під час розгляду справи не здійснювалось.

Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити.

Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Товариства з обмеженою відповідальністю Завод Газспец Обладнання (ідентифікаційний код 35438847, місцезнаходження: 08623, Київська область, Васильківський р-н., смт. Калинівка, вул.Щорса, буд. 26А, оф. 34) до повного усунення порушень, шляхом:

- припинення спорудження магістральних газопроводів за адресою: вул. Щорса, 26-А, смт. Калинівка, Васильківський р-н, Київська область;

- припинення експлуатації вантажопідіймальних кранів №№1,2 за адресою: вул. Щорса, 26А , смт . Калинівка, Васильківський р-н, Київська область.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи через Київський окружний адміністративний суд.

Повний текст складено - 27.05.2019.

Суддя Леонтович А.М.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.05.2019
Оприлюднено28.05.2019
Номер документу81976551
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —320/1431/19

Рішення від 27.05.2019

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Леонтович А.М.

Ухвала від 29.03.2019

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Леонтович А.М.

Постанова від 13.03.2019

Адмінправопорушення

Мелітопольський міськрайонний суд Запорізької області

Ковальова Ю. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні