РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27 травня 2019 року м. Одеса Справа № 420/6347/18
Одеський окружний адміністративний суд у складі судді Іванова Е.А., розглянувши в порядку письмового провадження в приміщенні суду в м. Одесі адміністративну справу за позовною заявою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Приватного акціонерного товариства УКРФАРМ-ІНВЕСТ про стягнення штрафних санкцій у загальній сумі 10200 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - НКЦПФР) до Приватного акціонерного товариства УКРФАРМ-ІНВЕСТ про стягнення штрафних санкцій. В обґрунтування позовних вимогпредставник позивача у позовній заяві зазначив, щопід час здійснення своєї діяльності департаментом НКЦПФР у Південному регіоні було встановлено такі порушення чинного законодавства на ринку цінних паперів з боку ПАТ УКРФАРМ-ІНВЕСТ , як:нерозкриття річної інформації про емітента за 2015 рік шляхом її розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, що є порушенням підпункту 4 глави 4 розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013р. № 2826 (зі змінами); нерозкриття річної інформації про емітента за 2015 рік шляхом її опублікування в одному з офіційних друкованих видань ВРУ, КМУ або НКЦПФР, у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, що є порушенням вимог підпункту 4 глави 4 розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затверджених Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013р. № 2826 (зі змінами);нерозкриття річної інформації емітента цінних паперів за 2015 рік, шляхомподання до НКЦПФР річної інформації емітентацінних паперів, у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, що є порушенням вимог підпункту 4 глави 4 розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затверджених Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013р. № 2826 (зі змінами).У зв`язку з чим 26лютого 2018 року у відношенні ПАТ УКРФАРМ-ІНВЕСТ складено акти про правопорушення на ринку цінних паперів за №№ 37-ПУ-1-Е, 38-ПУ-1-Е, 39-ПУ-1-Е, для ознайомлення та отримання яких представник та/або повноважений представник товариства не з`явився та за наслідками розгляду справ про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ПАТ УКРФАРМ-ІНВЕСТ департаментом винесено наступні постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, а саме:№ 31-ПУ-1-Е від 19.03.2018 року у розмірі 3400,00 грн., № 32-ПУ-1-Е від 19.03.2018 року у розмірі 3400,00 грн., № 33-ПУ-1-Е від 19.03.2018 року у розмірі 3400,00 грн. Позивач, посилаючисьнате, що відповідачем вказаніпостановивід 19.03.2018р.не були оскаржені, аштрафнісанкції до теперішнього часу не сплачені, проситьсудзадовольнитипозовнівимогиу повному обсязі.
Відповідач повідомлявся належним чином про день, час та місце проведення судового засідання, відзив на позов не надав.
Ухвалою суду від 21 січня 2019 року відкрито провадження у справі.
Ухвалою суду від 11 березня 2019 року прийнято рішення проводити розгляд справи за правилами загального позовного провадження.
В судове засідання представники сторін не з`явилися, сповіщені належним чином про дату, час та місце розгляду справи, від представника відповідача надійшла заява про розгляд справи за його відсутності.
Згідно ч. 9 ст. 205 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Враховуючи наведене, суд дійшов висновку про можливість розглянути заяву в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що постановою начальника управління НКЦПФР в Південному регіону у відношенні ПАТ УКРФАРМ-ІНВЕСТ №20-ПУ-1-Е від 12.02.2018 року порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів у зв`язку з тим, що товариствонерозкрило річну інформацію про емітента цінних паперів за 2015 рік шляхом її розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, що є порушенням підпункту 4 глави 4 розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013р. № 2826. Факт вчинення правопорушення на ринку цінних паперів підтверджується розміщенням річної інформації ПАТ УКРФАРМ-ІНВЕСТ за 2015 рік в загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР 11.11.2016 року (а.с.13).
Постановою начальника управлінняНКЦПФР в Південному регіону у відношенні ПАТ УКРФАРМ-ІНВЕСТ №21-ПУ-1-Е від 12.02.2018 рокупорушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів у зв`язку з тим, що товариство не розкрило річну інформацію про емітента за 2015 рік,шляхом її опублікування в одному з офіційних друкованих видань ВРУ, КМУ або НКЦПФР, у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, що є порушенням вимог підпункту 4 глави 4 розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затверджених Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013р. № 2826.
Постановою начальника управління НКЦПФР в Південному регіону у відношенні ПАТ УКРФАРМ-ІНВЕСТ №22-ПУ-1-Е від 12.02.2018 рокупорушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів у зв`язку з тим, що товариствоне розкрило річну інформацію про емітента цінних паперів за 2015 рік, шляхом подання до НКЦПФР річної інформації емітентацінних паперів, у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, що є порушенням вимог підпункту 4 глави 4 розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затверджених Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013р. № 2826. Факт вчинення правопорушення на ринку цінних паперів підтверджується записом про прийняття електронної форми річної інформації ПАТ УКРФАРМ-ІНВЕСТ за 2015 рік у програмно-технічному комплексі Система моніторингу фондового ринку 18.11.2016 року (а.с.14).
26.02.2018 року НКЦПФР у відношенні ПАТ УКРФАРМ-ІНВЕСТ складено акти про правопорушення на ринку цінних паперів за №№ 37-ПУ-1-Е, 38-ПУ-1-Е, 39-ПУ-1-Е, для ознайомлення та отримання яких представник та/або повноважений представник товариства не з`явився.
Постановами департаменту НКЦПФР у Південному регіоні від 03 березня 2018 року за №№ 51-ПУ-1-Е, 52-ПУ-1-Е, 53-ПУ-1-Е у відношенні ПАТ УКРФАРМ-ІНВЕСТ розгляд справ про правопорушення на ринку цінних паперів призначено на 19 березня 2018 року.
Постановою департаменту НКЦПФР у Південному регіоні від 19.03.2018р. №31-ПУ-1-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів застосовано ПАТ УКРФАРМ-ІНВЕСТ штрафну санкцію у розмірі 3400,00грн.
Постановою департаменту НКЦПФР у Південному регіоні від 19.03.2018 р. №32-ПУ-1-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів застосовано ПАТ УКРФАРМ-ІНВЕСТ штрафну санкцію у розмірі 3400,00грн.
Постановою департаменту НКЦПФР у Південному регіоні від 19.03.2018 р. №33-ПУ-1-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів застосовано ПАТ УКРФАРМ-ІНВЕСТ штрафну санкцію у розмірі 3400,00грн.
Зазначені постанови департаменту НКЦПФР у Південному регіоні від 19.03.2018 р. №31-ПУ-1-Е, №32-ПУ-1-Е, №33-ПУ-1-Е направлялись на адресу ПАТ УКРФАРМ-ІНВЕСТ , про що свідчать реєстри рекомендованих листів.
Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначені Законом України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні від 30 жовтня 1996 року N 448/96-ВР, відповідно до абз.2 ст.1 якого державне регулювання ринку цінних паперів - це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері та Законом України Про цінні папери та фондовий ринок від 23.02.2006 № 3480-IV.
Згідно з ч.1 ст.5 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.
Відповідно до п.п.10, 14 ст.8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" до повноважень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку належить надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов`язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства; накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Статтею 40 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок визначено, що регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Звітним періодом для складання річної інформації про емітента є календарний рік.
Річна інформація про емітента є відкритою і в обсязі, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, підлягає оприлюдненню емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, шляхом: розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів; опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; розміщення на власному веб-сайті.
Склад, порядок і строки розкриття на фондовому ринку регульованої інформації визначено Положенням про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 03.12.2013 №2826, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24.12.2013 за № 2180/24712 (далі - Положення № 2826).
За приписами пункту 4 глави 4 розділу ІІ Положення № 2826 розкриття регулярної річної інформації має здійснюватися, шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, розміщення на сторінці в мережі Інтернет, опублікування в офіційному друкованому виданні та подання до Комісії у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.
Емітенти цінних паперів до подання регулярної річної інформації до Комісії розміщують її в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії та на сторінці в мережі Інтернет, опубліковують в офіційному друкованому виданні.
З матеріалів справи вбачається, що ПАТ УКРФАРМ-ІНВЕСТ розмістило у загальнодоступній інформаційній базі даних річну інформацію про емітента цінних паперів за 2015 рік 11 листопада 2016 року, тобто з пропуском встановленого строку, не розкрилорічну інформацію про емітента за 2015 рік шляхом її опублікування в офіційному друкованому органі та подало річну інформацію про емітентацінних паперів за 2015 рік до НКЦПФР 18 листопада 2016 року, тобто з пропуском встановленого строку.
Доказів оскарження відповідачем постанов від 19.03.2018 №31-ПУ-1-Е, №32-ПУ-1-Е, №33-ПУ-1-Е в адміністративному порядку, а також виконання вимог вказаних постанов суду не надано.
Відповідальність юридичних осіб за правопорушення на ринку цінних паперів передбачена статтею 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" згідно з пунктами 5-7 частини 1 якої Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за неопублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку -у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відповідно до ст.11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Як встановлено судом, постанови департаменту НКЦПФР у Південному регіоні від 19.03.2018 №31-ПУ-1-Е, №32-ПУ-1-Е, №33-ПУ-1-Енаправлялись на адресу ПАТ УКРФАРМ-ІНВЕСТ , однак штрафні санкції у загальному розмірі 10200,00 грн. у добровільному порядку ПАТ УКРФАРМ-ІНВЕСТ сплачено не було, зокрема доказів зворотного матеріали справи не містять.
Враховуючи викладене, а також те, що визначені постановами департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у Південному регіоні про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів 19.03.2018 №31-ПУ-1-Е, №32-ПУ-1-Е, №33-ПУ-1-Есанкції у добровільному порядку та законодавчо визначені строки сплачено не було, суд доходить висновку, що позовні вимоги про стягнення штрафу у загальному розмірі 10200,00 є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Разом з тим, суд враховує, що у встановлений судом строк ПАТ УКРФАРМ-ІНВЕСТ не надано відзиву на позовну заяву, жодним чином не спростовано доводів позивача, та не надано доказів скасування/оскарження постанов департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у Південному регіоні про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 19.03.2018р..
У п.58 Рішення Європейського суду з прав людини у справі Серявін та інші проти України від 10.02.2010 Суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення. Хоча національний суд має певну свободу розсуду щодо вибору аргументів у тій чи іншій справі та прийняття доказів на підтвердження позицій сторін, орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень.
Відповідно до ст. 9 КАС України розгляд та вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до ч. 1 ст. 72 та ч. 1 ст. 73 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування.
Частиною 1 ст. 77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Згідно ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
З огляду на зазначене та оцінюючи у сукупності встановлені обставини і перевіривши наявні в матеріалах справи докази, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог.
Керуючись ст.ст.9, 139, 241-246 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Приватного акціонерного товариства УКРФАРМ-ІНВЕСТ - задовольнити.
Стягнути з Приватного акціонерного товариства УКРФАРМ-ІНВЕСТ (65096, м. Одеса, вул. Об`їзна дорога, 12, код за ЄДРПОУ: 35089957) 10200,00 грн. штрафних санкцій в дохід державного бюджету України на рахунок, відкритий на ім`я територіального органу Держказначейства за місцезнаходженням платника по коду бюджетної класифікації 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності банку 106.
Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки встановлені ст..255 КАС України.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення з урахуванням положень п.15-5 Перехідних положень КАС України.
Суддя Е.А.Іванов
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.05.2019 |
Оприлюднено | 28.05.2019 |
Номер документу | 81977908 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Іванов Е. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні