Рішення
від 24.05.2019 по справі 620/836/19
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

24 травня 2019 року Чернігів Справа № 620/836/19

Чернігівський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Непочатих В.О., розглянувши в спрощеному позовному провадженні без повідомлення сторін в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернігівській області до Приватного акціонерного товариства Чернігівський інструментальний завод про застосування заходів реагування,

В С Т А Н О В И В:

Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернігівській області звернулося до суду з позовом до Приватного акціонерного товариства Чернігівський інструментальний завод , в якому просить застосувати заходи реагування у вигляді зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей, експлуатації адміністративної будівлі Приватного акціонерного товариства Чернігівський інструментальний завод за адресою: вул. Інструментальна, буд. 18, м. Чернігів, Чернігівська область.

В обґрунтування своїх вимог позивачем зазначено, що за результатами проведеної планової перевірки додержання відповідачем вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки були виявлені порушення, які створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей, а тому є підстави для застосування до відповідача заходів реагування згідно статті 70 Кодексу цивільного захисту України.

Відповідач подав відзив на позов, в якому зазначив, що визнає позов, однак просить не застосовувати заходи реагування у вигляді зупинення експлуатації адміністративної будівлі, оскільки на сьогоднішній день вжиті заходи по усуненню порушень, а саме: ведуться роботи згідно договору від 08.04.2019 № 07/19 на виготовлення проекту та монтажу системи пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу; на першому поверсі демонтовано горючу перегородку працівниками ремонтно-будівельної дільниці підприємства; в адміністративному корпусі 08.04.2019 проведено обслуговування та перевірку пожежних кран-комплектів із реєстрацією перевірки в журналі випробувань кран-комплектів; пожежний гідрант № 4 приведений в робочий стан, щодо пожежного гідранту № 5 проводяться переговори з КП Чернігівводоканал на предмет підключення його до їх водогону; пожежні щити на території підприємства укомплектовані засобами пожежогасіння; в адміністративній будівлі пожежні кран-комплекти укомплектовані пожежним рукавом діаметром 51 мм типу К , довжиною 20 м з двома гайками ГР-50; на першому поверсі в адміністративній будівлі на шляху евакуації демонтовано працівниками ремонтно-будівельної дільниці підприємства турнікет та приміщення охорони; в адміністративній будівлі на другому та третьому поверхах зірвано лінолеум працівниками ремонтно-будівельної дільниці; в адміністративній будівлі евакуаційні шляхи на другому та третьому поверхах звільнені від меблів та обладнання; в адміністративній будівлі з`єднання відгалужень та окінцювань жил електричних проводів скріплено затискачами; адміністративну будівлю забезпечено в повному обсязі вогнегасниками, проведено роботи з технічного обслуговування та перезарядку вогнегасників.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

Відповідно до посвідчення на проведення заходу державного нагляду (контролю) від 04.02.2019 № 109, яке видано на підставі наказу від 17.12.2018 № 378, головним інспектором Чернігівського МВ Управління ДСНС України у Чернігівській області Міроненком О.О., начальником сектору нормативно-технічної роботи, контролю за системами протипожежного захисту та ліцензування відділу запобігання надзвичайним ситуаціям Управління ДСНС України у Чернігівській області Маньком А. Ю. проведено планову перевірку Приватного акціонерного товариства Чернігівський інструментальний завод , розташованого за адресою: вул. Інструментальна, буд. 18, м. Чернігів, Чернігівська область (а.с. 45-46, 47).

За результатами проведення планової перевірки щодо додержання (виконання) вимог нормативно-правових актів та нормативних документів у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки складено акт від 11.02.2019 № 77, яким встановлено порушення вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, які створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей, а саме: адміністративну будівлю не обладнано системою протипожежного захисту (системою пожежної сигналізації); в адміністративній будівлі на першому поверсі улаштовано горючу перегородку; в адміністративному корпусі не проведено технічне обслуговування та перевірку пожежних кран-комплектів із реєстрацією результатів перевірки у відповідному журналі; на території підприємства пожежні гідранти № 4 та № 5 знаходяться у непрацездатному стані; на території підприємства пожежні щити не укомплектовані засобами пожежогасіння відповідно до чинних норм: вогнегасники - 3 шт., покривало з негорючого теплоізоляційного матеріалу або товсті розміром 2х2 м - 1 шт., гаки - 3 шт., лопати - 2 шт., ломи - 2 шт., сокири - 2 шт.; в адміністративній будівлі пожежні кран-комплекти не укомплектовані пожежним рукавом однакового з ним діаметра та стволом, а також важелем для полегшення відкривання вентиля; в адміністративній будівлі на першому поверсі на шляху евакуації улаштовано турнікет та приміщення охорони; в адміністративній будівлі підлога на шляхах евакуації на другому та третьому поверхах оздоблена матеріалом (лінолеум) з невизначеними показниками щодо пожежної небезпеки; в адміністративній будівлі евакуаційні шляхи на другому та третьому поверхах захаращено меблями та обладнанням; в адміністративній будівлі з`єднання відгалужень та окінцювань жил електричних проводів і кабелів виконано не за допомогою паяння, опресування або затискачів; адміністративну будівлю не забезпечено первинними засобами пожежогасіння (вогнегасниками) (а.с. 14-31).

Вважаючи дані порушення такими, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей, позивач звернувся до суду з позовом про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).

Даючи правову оцінку обставинам справи, суд зважає на таке.

Відповідно до частини першої та другої статті 64 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб. Центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення.

Положеннями частини другої статті 68 Кодексу цивільного захисту України визначено, що у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Згідно пункту 1 частини першої статті 70 Кодексу цивільного захисту України підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами.

У контексті наведеного, вжиття заходів реагування на порушення тих чи інших правил пожежної та техногенної безпеки слід оцінювати з урахуванням принципу пропорційності, що передбачає дотримання необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямовані такі заходи.

При цьому, захід реагування у вигляді повного зупинення експлуатації приміщень до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки є крайнім заходом, обрання якого є доцільним лише у разі, якщо допущенні порушення реально створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Суд не приймає до уваги посилання відповідача на копію договору підряду № 07/19 на виготовлення проекту та монтаж системи пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу від 08.04.2019 і копію платіжного доручення від 09.04.2019 № 3984, оскільки вони не є належними доказами усунення порушень, та не свідчать про фактичне обладнання адміністративної будівлі системою протипожежного захисту (системою пожежної сигналізації).

Крім того, з наданих відповідачем в якості доказів фотокарток на яких зображені певні приміщення неможливо з повною вірогідністю встановити демонтаж на першому поверсі адміністративної будівлі улаштованої горючої перегородки, демонтаж на шляху евакуації на першому поверсі адміністративної будівлі турнікету та приміщення охорони, звільнення евакуаційних шляхів на другому та третьому поверхах адміністративної будівлі від меблів та обладнання.

З огляду на те, що виявленні порушення створюють реальну загрозу життю та/або здоров`ю людей, та у подальшому можуть призвести до тяжких наслідків у сфері цивільного захисту і пожежної безпеки, суд приходить до висновку про необхідність застосування заходів реагування у вигляду повного зупинення експлуатації адміністративної будівлі Приватного акціонерного товариства Чернігівський інструментальний завод за адресою: вул. Інструментальна, буд. 18, м. Чернігів, Чернігівська область.

Суд звертає увагу, що позивач має право після усунення усіх порушень звернутися до органу державного нагляду (контролю), який ініціював зупинення, з повідомленням про їх усунення.

Відповідно до частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

З урахуванням зазначеного, суд, на підставі наданих доказів в їх сукупності, системного аналізу положень законодавства України приходить до висновку, що позов Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернігівській області підлягає задоволенню повністю.

Оскільки спір вирішено на користь суб`єкта владних повноважень, а також за відсутності витрат позивача - суб`єкта владних повноважень, пов`язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір), відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись статтями 72-74, 77, 139, 241-246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Позов Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернігівській області (просп. Миру, буд 190-А, м. Чернігів, 14037, код ЄДРПОУ 38590042) до Приватного акціонерного товариства Чернігівський інструментальний завод (вул. Інструментальна, буд. 18, м. Чернігів, 14037, код ЄДРПОУ 00222462) про застосування заходів реагування - задовольнити повністю.

Застосувати заходи реагування у вигляді зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей, експлуатації адміністративної будівлі Приватного акціонерного товариства Чернігівський інструментальний завод за адресою: вул. Інструментальна, буд. 18, м. Чернігів, Чернігівська область.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 27 травня 2019 року.

Суддя В.О. Непочатих

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.05.2019
Оприлюднено28.05.2019
Номер документу81979886
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —620/836/19

Рішення від 24.05.2019

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Непочатих В.О.

Рішення від 24.05.2019

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Непочатих В.О.

Ухвала від 18.04.2019

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Непочатих В.О.

Ухвала від 26.03.2019

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Непочатих В.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні