Рішення
від 16.05.2019 по справі 640/2192/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

16 травня 2019 року № 640/2192/19

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі:

головуючого судді - Шевченко Н.М.,

за участі секретаря судового засідання - Поліщук О.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Державної фіскальної служби у Полтавській області до Комунального підприємства Правочин , Виконавчого комітету Полтавської міської ради, треті особи: Товариство з обмеженою відповідальністю Домінанта Київбуд , Державна податкова інспекція у місті Полтаві Головного управління Державної фіскальної служби у Полтавській області, про скасування реєстраційної дії, зобов`язання вчинити дії,

за участі учасників справи:

представника позивача - Момот Н.В.,

представника третьої особи 2 - Момот Н.В.,

У С Т А Н О В И В :

Головне управління Державної фіскальної служби у Полтавській області (далі по тексту - позивач) звернулося до Комунального підприємства Правочин (далі по тексту - відповідач 1), Виконавчого комітету Полтавської міської ради (далі по тексту - відповідач 2), треті особи: Товариство з обмеженою відповідальністю Домінанта Київбуд (далі по тексту - третя особа 1, ТОВ Домінанта Київбуд ), Державна податкова інспекція у місті Полтаві Головного управління Державної фіскальної служби у Полтавській області (далі по тексту - третя особа 2), в якому просить:

- скасувати реєстраційну дію Комунального підприємства Правочин щодо державної реєстрації змін до установчих документів Товариства з обмеженою відповідальністю Домінанта Київбуд від 05.11.2018 №10691050003034047, які стосуються зміни місцезнаходження підприємства, з моменту внесення змін до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань;

- зобов`язати Виконавчий комітет Полтавської міської ради внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань запис стосовно скасування змін до установчих документів Товариства з обмеженою відповідальністю Домінанта Київбуд від 05.11.2018 №10691050003034047, що стосуються зміни місцезнаходження підприємства.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що відповідно до витягу з Єдиного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців №1004853242 станом на 11.01.2019 до реєстру внесено запис від 05.11.2018, відповідно до якого внесені зміни до установчих документів Товариства з обмеженою відповідальністю Домінанта Київбуд , що стосуються зміни місцезнаходження товариства.

В рамках забезпечення комплексу заходів щодо обліку платників податків, об`єктів оподаткування та об`єктів, пов`язаних з оподаткуванням, та з метою підтвердження юридичної адреси платника податків, працівниками податкової інспекції здійснено перевірку місця реєстрації ТОВ Домінанта Київбуд , за результатами якої складено акт від 23.11.2018 №1507 відповідно до якого вивіска з назвою та режимом роботи ТОВ Домінанта Київбуд відсутні, посадових осіб Товариства за адресою: вулиця Зигіна, 29, кв. (офіс) 101, Київський район, місто Полтава, 36014 , під час перевірки виявити також не вдалося.

Представник позивача та третьої особи 2 Момот Н.В. в судовому засідання позовні вимоги підтримала та просила їх задовольнити в повному обсязі.

Представники відповідачів та третьої особи 1 у судове засідання не з`явилися, причини неявки суду не повідомили, сповіщені належним чином про дату, час і місце судового засідання.

Від представника Виконавчого комітету Полтавської міської ради на адресу суду надійшли пояснення, в яких останній зазначає про необхідність скасування запису від 05.11.2018 №10691070004034047 з огляду на те, що скасування запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 05.11.2018 №10691050003034047 стосовно ТОВ Домінанта Київбуд являються одними й тими ж змінами до відомостей про Товариство, що проводилися державним реєстратором Комунального підприємства Правочин , на підставі одного пакету документів, що подавався заявником, і без проведення реєстраційної дії №10691070004034047 державному реєстратору неможливо було провести в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань всі зміни стосовно юридичної особи ТОВ Домінанта Київбуд .

Заслухавши пояснення представника позивача та третьої особи 2, вивчивши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступного.

Як убачається із матеріалів адміністративної справи, відповідно до даних копії витягу з Єдиного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань №1004853242, станом на 11.01.2019 Товариство з обмеженою відповідальністю Домінанта Київбуд (код ЄДРПОУ 39724330) зареєстровано за адресою: вулиця Зигіна, 29, офіс 101, Київський район, місто Полтава, 36014.

05.11.2018 Комунальним підприємством Правочин до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань внесено запис №10691050003034047 Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи та змінено місцезнаходження ТОВ Домінанта Київбуд .

З метою перевірки зазначеного місця реєстрації ТОВ Домінанта Київбуд співробітниками відділу податків і зборів з юридичних осіб управління у місті Полтаві ГУ ДФС у Полтавській області здійснено вихід за адресою: 36014, м. Полтава, Київський район, вул. Зигіна 29, кв. (офіс) 101 , в ході якого встановлено, що за зазначеною адресою знаходиться будівля, яка належить ТОВ Полтаваоргагрошляхбуд (код ЄДРПОУ 32256765), що підтверджується відомостями з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна вивіска з назвою та режимом роботи ТОВ Домінанта Київбуд відсутня, посадових осіб під час перевірки не виявлено.

У матеріалах справи міститься лист ТОВ Полтаваоргагрошляхбуд від 20.12.2018 вих.№20, відповідно до даних якого Товариство повідомило ГУ ДФС у Полтавській області про те, що ТОВ Домінанта Київбуд договір оренди з ТОВ Полтаваоргагрошляхбуд за адресою: 36014, м. Полтава, Київський район, вул. Зигіна 29 не заключало.

Вказане вище стало підставою для звернення позивача з відповідним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.

Відповідно до п. 1.4 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 №1588 (далі по тексту - Порядок №1588) з метою проведення податкового контролю платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік у контролюючих органах за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання осіб (основне місце обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об`єктів оподаткування або об`єктів, які пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку).

Платник податків зобов`язаний стати на облік у відповідних контролюючих органах за основним та неосновним місцями обліку, повідомляти про всі об`єкти оподаткування і об`єкти, пов`язані з оподаткуванням, контролюючі органи за основним місцем обліку.

Абзацом 5 пункту 3.1 вказаного Порядку передбачено, що взяття на облік платників податків контролюючими органами здійснюється за принципом організаційної єдності реєстраційних процедур, що проводяться державними реєстраторами, та процедур узяття на облік платників податків, що забезпечуються контролюючими органами. Обмін відомостями (запитами) про здійснення дій з державної реєстрації та взяття на облік (зняття з обліку) юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців здійснюється у порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами Центрального контролюючого органу.

Згідно з п. 10.1 Порядку №1588 у разі проведення державної реєстрації зміни місцезнаходження або місця проживання платника податків, внаслідок якої змінюється адміністративно-територіальна одиниця та контролюючий орган, в якому на обліку перебуває платник податків (далі - адміністративний район), а також у разі зміни податкової адреси платника податків, контролюючими органами за попереднім та новим місцезнаходженням (місцем проживання) платника податків проводяться процедури відповідно зняття з обліку/взяття на облік такого платника податків.

Відповідно до п.п. 10.5, 10.7 вказаного Порядку у разі отримання з Єдиного державного реєстру даних про зміну місцезнаходження (місця проживання) платника податків, пов`язану зі зміною адміністративного району, контролюючий орган, в якому платник податків перебуває за основним місцем обліку, вносить зміни до Єдиного банку даних юридичних осіб або Реєстру самозайнятих осіб та передає до Єдиного державного реєстру відомості про внесення відповідних відомостей до реєстрів Центрального контролюючого органу із зазначенням: дати внесення таких даних до відомчого реєстру, дати та номера запису про взяття на облік, найменування та ідентифікаційного коду контролюючого органу, у якому платник податків перебуває на обліку, та терміну, до якого платник податків перебуває на обліку у контролюючому органі за попереднім місцезнаходженням (місцем проживання), що відповідає даті спливу одного місяця після отримання зазначеним контролюючим органом даних про зміну місцезнаходження (місця проживання) платника податків.

Протягом двадцяти днів після отримання відомостей або заяви про зміну місцезнаходження платника податків контролюючий орган за попереднім місцезнаходженням (місцем проживання) платника податків засобами інформаційної системи в електронному вигляді формує та надсилає до контролюючого органу за новим місцезнаходженням (місцем проживання) платника податків повідомлення.

Пунктом 10.8 Порядку №1588 передбачено, що протягом двох робочих днів після надходження повідомлення контролюючий орган за новим місцезнаходженням (місцем проживання) платника податків здійснює взяття його на облік (основне місце обліку), про що вносить відповідні зміни до Єдиного банку даних юридичних осіб або до Реєстру самозайнятих осіб.

Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців, регулює Закон України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 15 травня 2003 року №755-IV (далі по тексту - Закон України №755-IV).

Так, у відповідності до частини 2 статті 9 Закону України №755-IV в Єдиному державному реєстрі містяться такі відомості про юридичну особу, крім державних органів і органів місцевого самоврядування як юридичних осіб, зокрема, про місцезнаходження юридичної особи.

Відповідно до статті 93 Цивільного кодексу України, місцезнаходженням юридичної особи є фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку.

Частиною 4 статті 17 Закону України №755-IV визначено перелік документів, які подаються для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи.

Статтею 25 Закону України від 15 травня 2003 року №755-IV врегульовано порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій.

Так, державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі: документів, що подаються заявником для державної реєстрації. Порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації, включає:1) заповнення форми заяви про державну реєстрацію - у разі подання документів особисто заявником (за бажанням заявника); 2) прийом документів за описом - у разі подання документів у паперовій формі; 3) виготовлення копій документів в електронній формі - у разі подання документів у паперовій формі; 4) внесення копій документів в електронній формі до Єдиного державного реєстру; 5) перевірку документів на наявність підстав для зупинення розгляду документів; 6) перевірку документів на наявність підстав для відмови в державній реєстрації.

Частиною 2 статті 6 Закону України №755-IV передбачено, що державний реєстратор: 1) приймає документи; 2) перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду документів; 3) перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації; 4) проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; 5) веде Єдиний державний реєстр; 6) веде реєстраційні справи; 7) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.

При цьому, у відповідності до ч.ч. 3, 4 ст. 35 Закону України №755-IV засновники (учасники) юридичної особи несуть відповідальність за відповідність установчих документів законодавству, а також за відповідність перекладу тексту документів у випадках, визначених пунктом 1 частини першої статті 15 цього Закону.

Особи, винні у внесенні до установчих документів або інших документів, що подаються для державної реєстрації, завідомо неправдивих відомостей, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, несуть відповідальність, встановлену законом.

Як установлено судом та убачається з матеріалів справи, Комунальним підприємством Правочин внесено запис до Державного реєстру від 05.11.2018 №10691050003034047, який фактично не відповідає дійсності, а тому в силу положень Закону України №755-IV відомості, що містяться в державному реєстрі, є недостовірними.

Пунктом 67.2 статті 67 Податкового кодексу України передбачено право контролюючих органів в установленому порядку на звернення до суду про винесення судового рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів.

З урахуванням зазначеного та встановлених вище обставин, суд приходить до висновку про наявність підстав для скасування державної реєстрації змін до установчих документів Товариства з обмеженою відповідальністю Домінанта Київбуд 05.11.2018 (запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань №10691050003034047), які стосуються зміни його місцезнаходження.

Аналогічна правова позиція міститься й у постанові Верховного суду України від 13.04.2016 у справі №К/800/38990/15.

Крім того, ефективний спосіб захисту повинен забезпечити поновлення порушеного права, бути адекватним наявним обставинам, з урахуванням чого суд зауважує, що іншого ефективного способу, як зобов`язання Виконавчого комітету Полтавської міської ради внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань запис стосовно скасування змін до установчих документів Товариства з обмеженою відповідальністю Домінанта Київбуд від 05.11.2018 №10691050003034047, які стосуються зміни місцезнаходження підприємства, не існує.

Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно із ч.ч. 1-3 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до частини 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Керуючись ст. ст. 77, 90, 139, 241 - 246, 250, 255, 293, 295 - 297 Кодексу адміністративного судочинства України,

В И Р І Ш И В :

Адміністративний позов Головного управління Державної фіскальної служби у Полтавській області задовольнити повністю .

Скасувати реєстраційну дію Комунального підприємства Правочин щодо державної реєстрації змін до установчих документів Товариства з обмеженою відповідальністю Домінанта Київбуд від 05.11.2018 №10691050003034047, які стосуються зміни місцезнаходження підприємства, з моменту внесення змін до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Зобов`язати Виконавчий комітет Полтавської міської ради внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань запис стосовно скасування змін до установчих документів Товариства з обмеженою відповідальністю Домінанта Київбуд від 05.11.2018 №10691050003034047, які стосуються зміни місцезнаходження підприємства.

Позивач: Головне управління Державної фіскальної служби у Полтавській області (вул. Європейська, 4, м. Полтава, 36000, ЄДРПОУ: 39461639).

Відповідач: Комунального підприємства Правочин (вул. Хрещатик, 44-Б, м. Київ, 01001, ЄДРПОУ: 42099492).

Відповідач 2: Виконавчий комітет Полтавської міської ради (вул. Соборності, 36, м. Полтава, 36000, ЄДРПОУ: 05384689).

Третя особа: Товариство з обмеженою відповідальністю Домінанта Київбуд (вул. Зигіна, 29, оф. 101, м. Полтава, 3601, ЄДРПОУ: 39724330).

Рішення набирає законної сили відповідно до ст. 255 КАС України та може бути оскаржене за правилами, встановленими ст. ст. 293, 295 - 297 Кодексу адміністративного судочинства України відповідно.

Суддя Н.М. Шевченко

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення16.05.2019
Оприлюднено28.05.2019
Номер документу81980301
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/2192/19

Рішення від 16.05.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шевченко Н.М.

Рішення від 16.05.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шевченко Н.М.

Ухвала від 24.04.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шевченко Н.М.

Ухвала від 14.03.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шевченко Н.М.

Ухвала від 12.02.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шевченко Н.М.

Ухвала від 11.02.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шевченко Н.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні