Постанова
від 01.03.2019 по справі 755/2290/19
ДНІПРОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 755/2290/19

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"01" березня 2019 р. суддя Дніпровського районного суду м. Києва Федосєєв С.В., за участі секретаря судових засідань Неділько Л.Л., особи, відносно якої складено протокол про адміністративне правопорушення ОСОБА_1 , захисника Бацуци О.М., розглянувши справу про адміністративне правопорушення, що надійшла з Департаменту з питань запобігання корупції Національного агентства з питань запобігання корупції про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, пенсіонера, зареєстрованого та проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 ,

за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-15 КУпАП,

встановив:

відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення № 50-25/172 від 01 лютого 2019 року, ОСОБА_1 вчинив порушення встановленого порядку надання внеску на підтримку політичної партії.

ОСОБА_1 у судовому засіданні вину свою не визнав та просив закрити провадження у справі за відсутністю події та складу адміністративного правопорушення. Зазначивши, що під час складання протоколу про адміністративне правопорушення, він надав належні докази відсутності події інкримінованого йому правопорушення, а саме лист ГУ ДФС у Київській області від 25.01.2019 року за №1642/Г/10-36-13-01 з копією податкового повідомлення-рішення, в яких зазначено, що відповідні відомості в інформаційній системі Податковий блок про наявність податкового боргу відображались в наслідок технічної помилки. В подальшому помилка в ІТС Податковий блок була приведена у відповідність із вилученням інформації про наявність податкового боргу.

Суд, дослідивши адміністративний матеріал, вислухавши думку учасників, письмові пояснення ОСОБА_1 , приходить до наступного висновку.

Згідно ст. 9 КУпАП України адміністративним правопорушенням визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

За статтею 251 КУпАП України доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Стаття 7 КУпАП України передбачає, що ніхто не може бути підданий заходу впливу у зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. При цьому, провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законів.

В силу принципу презумпції невинуватості, діючого в адміністративному праві, всі сумніви у винності особи, що притягується до адміністративної відповідальності, тлумачаться на її користь. Недоведена вина прирівнюється до доведеної невинуватості.

Відповідно до ст. 245 КУпАП України завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом.

Згідно зі ст. 252 КпАП України орган (посадова особа), що розглядає справу про адміністративне правопорушення оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

З протоколу про адміністративне правопорушення вбачається, що за результатами аналізу Звіту про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, поданого політичною партією За конкретні справи (код ЄДРПОУ 39933113) за ІІІ квартал 2018 року встановлено, що 21.09.2018 року за розрахунковим документом № ps27617312 на користь партії ОСОБА_1 надано внесок у розмірі 40 000, 00 грн. На підтвердження інформації, зазначеної у Звіті Партії, надана банківська виписка ПАТ УКРСОЦБАНК № НОМЕР_1 від 01.07.2018 до 30.09.2018 року згідно з якою 21.09.2018 року від ОСОБА_1 надано внесок на підтримку Партії за розрахунковим документом № ps27617312 з призначенням платежу грошовий внесок на підтримку політичної партії . Згідно листа ДФС України від 20.12.2018 №24092/5/9/99-99-17-02-16 зазначено, що за даними інформаційних систем ДФС станом на 21.09.2018 року рахувався податковий борг у сумі 70,45 грн.

Пунктом 8 частини першої статті 15 закону України Про політичні партії в України передбачено, що не допускається здійснення внесків на підтримку політичної партії фізичними та юридичними особами, які мають непогашений податковий борг.

Дії ОСОБА_1 кваліфіковано за ст. 212-15 КУпАП.

Відповідно до ст. 212-15 КУпАП адміністративним правопорушенням є порушення порядку надання фінансової (матеріальної) підтримки для здійснення виборчої кампанії, якщо у зазначених діях відсутній склад злочину, - тягне за собою накладення штрафу на громадян від п`ятдесяти до сімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від сімдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Об`єктивною стороною правопорушення виражається в порушенні порядку надання фінансової (матеріальної) підтримки для здійснення виборчої кампанії.

Диспозицією п. 8 ч. 1ст. 15 Закону України Про політичні партії заборонено здійснювати внески особами, які мають непогашений саме податковий борг.

Відповідно до пп. 14.1.175 п.14.1. ст. 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.

Згідно з листа ГУ ДФС у Київській області громадянин ОСОБА_1 перебуває на обліку, як платник земельного податку з фізичних осіб та має у власності земельну ділянку загальною площею 0,06 га. За період з 01.01.2018 по 32.12.2018 року в інтегрованій картці платника податку ОСОБА_1 обліковувався податковий борг по земельному податку з фізичних осіб у сумі 70,45 грн.

Проте жодних податкових вимог (повідомлень-рішень) останньому не надсилалося, що підтверджується листом ГУ ДФС у Київській області в якому зазначено, що Києво-Святошинським управлінням ГУ ДФС у Київській області сформовано податкове повідомлення рішення форми Ф по земельному податку з фізичних осіб №365374-5402-1013 від 26.04.2018 року на суму 78,58 грн за 2018 рік та в ІТС Податковий блок з технічних причин внесена помилково дата вручення 30.06.2018. Фактично платник не отримував ППР, інтегрована картка платника ОСОБА_1 по земельному податку з фізичних осіб приведена у відповідність, борг відсутній.

Слід окремо наголосити, що Податковий Кодекс Українине ототожнює, а навпаки розрізняє поняття податковий борг і податкове зобов`язання .

Так, згідно пп.14.1.175 п.14.1 ст.14 ПК України Податковий борг це сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлені цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої в порядку, визначеному цим Кодексом.

Податковим обов`язком визначається обов`язок платника податку обчислити задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені ПК, законами з питань митної справи (п.36.1. ст.36 ПК України).

Зважаючи на це, відсутні будь-які юридичні підстави стверджувати про наявність у ОСОБА_1 податкового боргу на момент здійснення внесків на користь політичної партії, адже мова може йти виключно про наявність неузгодженого податкового зобов`язання із нарахування земельного податку.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що провадження по справі про адміністративне правопорушення, передбачене ст. 212-15 КУпАП відносно ОСОБА_1 необхідно закрити, оскільки суду не надано жодного доказу на підтвердження того, що на момент надходження коштів поточний рахунок політичної партії За конкретні справи (код ЄДРПОУ 39933113) а саме 21.09.2018 року, ОСОБА_1 мав податковий борг, тобто порушив порядок надання внеску на підтримку політичної партії.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у разі відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

Керуючись ст.ст. 212-15, 247, 251, 284, 289, 294 КУпАП, -

п о с т а н о в и в:

провадження у справі про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-15 КпАП України, закрити на підставі п. 1 ч. 1 ст. 247 КпАП України, у зв`язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.

Постанова судді може бути оскаржена протягом десяти днів з дня її винесення до Київського Апеляційного суду через Дніпровський районний суд м. Києва.

Суддя

СудДніпровський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення01.03.2019
Оприлюднено28.05.2019
Номер документу81986818
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —755/2290/19

Постанова від 01.03.2019

Адмінправопорушення

Дніпровський районний суд міста Києва

Федосєєв С. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні