Постанова
від 20.11.2009 по справі 2а-2757/08/10
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Київська, 150, м. Сімфер ополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95493

ПОСТАНОВА

Іменем України

20.11.09 Справа №2а-2757/08/10

Окружний адміністративн ий суд Автономної Республіки Крим у складі:

головуючого судді - Кудряшо вої А.М. ,

при секретарі - Дєрюшк овій І.А.,

за участю представників:

від позивача - Караль А.Ф ., НОМЕР_1;

від відповідачів - не з'явил ись,

від третіх осіб - не з'явилис ь,

розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу

за позовом Човнового кооп еративу "Парус"

до Ленінського районного відділу земельних ресурсів, Відділу містобудування, арх ітектури та житлово-комуналь ного господарства Ленінсько ї районної державної адмініс трації АР Крим, головного сп еціалісту Ленінської районн ої державної адміністрації АРКрим Целуйко І.В., Щолк інської міської ради АР Крим , третіх осіб, яки не заявляю ть самостійних вимог на пред мет спору на стороні відпові дача, - Ленінської районної д ержавної адміністрації АР Кр им, голови Ленінської районн ої державної адміністрації Проценко П.І.

про визнання незаконними д ій та зобов'язання забезпечи ти виконання,

ВСТАНОВИВ:

Приватне підприємство Човновий кооператив "Парус" з вернувся до Окружного адміні стративного суду АР Крим із а дміністративним позовом до В ідділу земельних ресурсів, В ідділу містобудування, архіт ектури та житлово-комунально го господарства, Головного с пеціаліста Державної районн ої адміністрації Целуйко І .В., Щолкінської міської рад и в якому просив визнати дії в ідповідачів протиправними т а зобов'язання проведення ді й.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду від 09.09.2008 року п озовні вимоги роз'єднано, в ок ремі провадження та залучено до участі по справі у якості т ретіх осіб, яки не заявляють с амостійних вимог на предмет спору Ленінську районну держ авну адміністрацію та голову Ленінської районної державн ої адміністрації Проценко П.І.

Позовні вимоги до Відділу з емельних ресурсів, Відділу м істобудування, архітектури т а житлово-комунального госпо дарства, Головного спеціаліс та Державної районної адміні страції Целуйко І.В., Щолк інської міської ради щодо са мовільного виключення Човно вого кооперативу "Парус" Б-276-Б з і зведеного переліку місць д ислокації пристаней, причалі в, баз та пунктів базування ма ломірних суден на водних об'є ктах Ленінського району та з а такими підставами не включ еного в Перелік до постанови Ради міністрів АР Крим №2 49 від 24.04.2007р. та позовні вимоги ст осовно зобов'язання голови Л енінської районної державно ї адміністрації Проценко П .І. забезпечити виконання с пеціалістами Ленінської рай онної державної адміністрац ії розпорядження Ленінської районної державної адмініст рації №696 від 16.10.2006р., повторити з вернення до Голови Ради м іністрів АР Крим щодо внесен ня Човнового кооперативу "Па рус" Б-276-Б до Додатку Постано ви Ради міністрів АР Крим № 249 від 24.04.2007р. виділено у окреме п ровадження з привласненням с праві № 2а-2757/08/10.

Вимоги мотивовані тим, що Постановою Ради міністрів АР Крим № 159 від 13.04.2004 року затвер джено "Перелік місць дислока ції пристаней, причалів, баз т а пунктів базування маломірн их суден на водних об'єктах АР Крим" у який під порядковим но мером 254 було зазначено пункт базування маломірних суден 2 76-Б ПП ОСОБА_6 Однак при фор муванні оновленого переліку місць дислокації пристаней, причалів, баз та пунктів базу вання маломірних суден на во дних об'єктах АР Крим головни м спеціалістом з питань мобі лізаційної, оборонної роботи і взаємодії з правоохоронни ми органами Целуйко не бу ло подано до Ради міністр ів АР Крим відомості про пунк т базування маломірних суден 276-Б ЧК "Парус" у зв'язку з чим у "П ереліку місць дислокації при станей, причалів, баз та пункт ів базування маломірних суде н на водних об'єктах АР Крим" з атвердженого Постановою № 249 від 24.04.2007 року не включено пу нкт базування маломірних суд ен 276-Б ЧК "Парус". У зв'язку з чим просить повторно направити д о Ради міністрів АР Крим в ідомості щодо пункт базуванн я маломірних суден 276-Б Човнов ого кооперативу "Парус" для по дальшого включення у "Перелі к місць дислокації пристаней , причалів, баз та пунктів базу вання маломірних суден на во дних об'єктах АР Крим". Крім то го Розпорядженням Ленінсько ї районної державної адмініс трації № 696 від 16.10.2006 року дозволе но позивачу провести збір ма теріалів попереднього узгод ження для проекту землеустро ю земельної ділянки площею 0,3 га для елінгів на території Щ олкінської міської ради. Одн ак виконуючи прийняте Розпор ядження РДА № 696 позивач не мож е узгодити Акт огляду і ви бору земельної ділянки у нач альника відділу земельних ре сурсів Ленінської РДА, архіт ектору району.

Представник позивача у суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав у повному обсяз і, посилаючись на обставини, в икладені у позовній заяві, та просив позов задовольнити, з азначивши важність прийнятт я даного рішення для членів к ооперативу.

Відповідач - Відділ містобу дування, архітектури та житл ово-комунального господарст ва явку свого представника у судове засідання не забезпе чив, про час, дату та місце про ведення судового засідання с повіщений належним чином. На діслав документи, які підтве рджують направлення до Рад и міністрів АР Крим додатко вого переліку відомостей щод о пункту базування маломірни х суден 276-Б Човнового коопера тиву "Парус" та листа № 09.1-18/176 від 18.11.09 року, у якому просив у задов олені позовних вимог відмови ти та розглянути справу за ві дсутності їх представника.

Відповідач - Головний спеці аліст Державної районної адм іністрації Целуйко І.В. у судове засідання не з'явився , про час, дату та місце провед ення судового засідання спов іщений належним чином, надіс лав до суду заяву про розгляд справи за його відсутності, т акож вказав, що заперечує про ти позовних вимог, просив суд відмовити у позовних вимог (а .с.231). Раніше протягом слухання справи надав суду письмові з аперечення на позив (а.с.198-199).

Відповідач - Ленінський рай онний відділ земельних ресур сів явку свого представника у судове засідання не забезп ечив, про час, дату та місце пр оведення судового засідання сповіщений належним чином. Н адіслав листа № 989/10-09 від 22.07.09 року у якому просив розглянути сп раву за відсутності його пре дставника.

Відповідач - Щолкінська міс ька рада явку свого представ ника у судове засідання не за безпечив, про час, дату та місц е проведення судового засіда ння сповіщений належним чино м, причини не явки суду не пові домив, надіслав клопотання, я ким просив провести розгляд справи за відсутності їх пре дставника, долучити до матер іалів справи рішення Господа рського суду АР Крим по справ і № 2-21/8884-2008 від 06.10.08 року і постанов у Севастопольського апеляці йного господарського суду ві д 22.04.09 року, у задоволені позовн их вимог відмовити (а.с.179). Рані ше протягом розгляду справи надіслав суду письмові запер ечення на позив (а.с.42-43).

Третя особа - Голова Лен інської районної державної а дміністрації Проценко П.І. у судове засідання не з'яви вся, про час, дату та місце про ведення судового засідання с повіщений належним чином. У х оді слухання справи надіслав суду пояснення до адміністр ативного позову (а.с.162) у яких з азначив, що відділ містобуду вання, архітектури та житлов о-комунального господарства відмовляючи у погоджені акт у вибору земельної ділянки д іяв у рамках наданих йому пов новажень та на підставі зако ну. Зазначив, що забудова насе леного пункту здійснюється у відповідності до затверджен ого генерального плану, відп овідно до якого зайняту ЧК "Па рус" земельну ділянку відвед ено під зону зелених насадже нь загального користування. Також зазначив, що "Генеральн ою схемою розташування міст збереження належних громадя нам маломірних суддів на узб ережжі Чорного і Азовського морів в АР Крим" затвердженог о Постановою Ради мініст рів АР Крим від 18.08.92 року № 195. Вва жає, що Розпорядження Ленінс ької РДА № 696 від 16.10.2006 року втрат ило силу з набранням сили Зак ону України "Про внесення змі н до деяких законодавчих акт ів України щодо сприяння буд івництву" від 16.09.08 року № 509-VI, яким встановлено інший порядок п опереднього узгодження нада ння земельної ділянки. Також вважає, що дії з не внесення д о переліку місць дислокації пристаней, причалів баз і пун ктів базування маломірних су ден на водних об'єктах Ленінс ького району який направлено за підписом Першого заступн ика голови Ленінської РДА до Ради міністрів АР Крим вч инено у відповідності до пов новажень та у рамках закону. П росив провести розгляд справ и за його відсутності.

Третя особа - Ленінська райо нна державна адміністрація у судове засідання явку свого представника не забезпечила , про час, дату та місце провед ення судового засідання спов іщена належним чином. У ході с лухання справи надіслала суд у пояснення до адміністратив ного позову (а.с.163) у яких факти чно підтримав позицію Голо ва Ленінської районної дер жавної адміністрації Проц енко П.І. Просили суд провес ти розгляд справи за відсутн ості їх представника.

Суд заслухавши думку предс тавника позивача, вивчивши м атеріали справи, а також відп овідно до ч. 4 ст. 128 КАС України, в важає можливим провести розг ляд справи за відсутності не з'явившихся учасників проце су, на підставі наявних у спра ві доказів.

Заслухавши пояснення пози вача, дослідивши матеріали с прави, всебічно і повно з'ясув авши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши д окази, які мають юридичне зна чення для розгляду справи і в ирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

Відповідно до п. 1 частини 1 ст атті 17 КАС України компетенці я адміністративних судів пош ирюється на спори фізичних ч и юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо ос карження його рішень (нормат ивно-правових актів чи право вих актів індивідуальної дії ), дій чи бездіяльності.

Відповідно до п. 1 частини 1 ст атті 17 КАС України компетенці я адміністративних судів пош ирюється на спори фізичних ч и юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо ос карження його рішень (нормат ивно-правових актів чи право вих актів індивідуальної дії ), дій чи бездіяльності.

Пунктом 7 частини 1 статті З К АС України дано визначення с уб'єктів владних повноважень , до яких належать орган держа вної влади, орган місцевого с амоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'є кт, який здійснює владні упра влінські функції на основі з аконодавства, в тому числі на виконання делегованих повно важень.

Відповідно до Положення пр о Державний комітет України із земельних ресурсів, затве рдженого Постановою Каб інету Міністрів України № 224 в ід 19.03.2008 року Державний комітет із земельних ресурсів (Держк омзем) є центральним органом виконавчої влади з питань зе мельних ресурсів, діяльність якого спрямовується і коорд инується Кабінетом Міністрі в України через Міністра охо рони навколишнього природно го середовища.

Судом встановлено, що Респу бліканський комітет по земел ьним ресурсам АРК відповідно до Положення про Республіка нський комітет по земельним ресурсам АРК, затвердженого 10.11.1998 року № 348, є республіканськи м органом виконавчої влади А РК, яке входить до єдиної сис теми державних органів земел ьних ресурсів.

Оскільки, відділу земельни х ресурсів Ленінської районн ої державної адміністрації д елеговані Законом повноваже ння щодо реалізації державно ї політики у сфері регулюван ня земельних відносин, здійс нюючі свої завдання та функц ії у правовідносинах з фізич ними та юридичними особами в они являються суб'єктами вла дних повноважень.

Відповідно до Положення пр о Міністерство будівництва, архітектури та житлово-комун ального господарства Україн и (Мінбуд України) є спеціальн о уповноваженим центральним органом виконавчої влади з п итань містобудування, архіте ктури та житлово-комунальног о господарства, є головним (пр овідним) органом у системі це нтральних органів виконавчо ї влади з питань забезпеченн я реалізації державної політ ики у сферах будівництва, міс тобудування, архітектури та інше.

Відділу містобудування, ар хітектури та житлово-комунал ьного господарства який утво рено у складі Ленінської рай онної державної адміністрац ії якому делеговані Законом повноваження щодо реалізаці ї державної політики у сфері обґрунтування майбутніх пот реб та визначення переважних напрямів використання терит орій та інших напрямках.

Інші відповідачі також є су б'єктами владних повноважень у розумінні ч.1 п.7 ст. 3 КАС Украї ни.

Отже, даний спір є публічно- правовим та підлягає розгляд у в порядку адміністративног о судочинства.

Відповідно до частини 3 стат ті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи без діяльності суб'єктів владних повноважень, адміністративн і суди перевіряють, чи прийня ті вони на підставі, у межах по вноважень та у спосіб, що пере дбачені Конституцією та зако нами України, обґрунтовано, т обто з урахуванням усіх обст авин, що мають значення для пр ийняття рішення; безстороннь о (неупереджено); добросовісн о.

Тому вирішуючи справу стос овно позовних вимог позивача щодо правомірності виключен ня Човнового кооперативу "Па рус" Б-276-Б зі зведеного перелік у місць дислокації пристаней , причалів, баз та пунктів базу вання маломірних суден на во дних об'єктах Ленінської рай онної державної адміністрац ії та позовні вимоги стосовн о зобов'язання Голови Лен інської районної державної а дміністрації Проценко П.І. забезпечити виконання спе ціалістами Ленінської район ної державної адміністрації розпорядження Ленінської ра йонної державної адміністра ції №696 від 16.10.2006р., повторити зве рнення до Голови Ради мін істрів АР Крим щодо внесення Човнового кооперативу "Пару с" Б-276-Б до Додатку Постанови Ради міністрів АР Крим №249 в ід 24.04.2007р. до відповідачів, які є суб'єктами владних повноваж ень, суд зобов'язаний перевір ити, чи здійснено такі дії на п ідставі закону в межах повно важень, безсторонньо та добр осовісно.

Судом встановлено, що човно вий кооператив "Парус" 17.09.2002 рок у зареєстровано Ленінською р айонною державною адміністр ацією АР Крим як юридичну осо бу з організаційно правовою формою - обслуговуючий коопе ратив, який має ідентифікаці йний код 26224820, та юридичну адрес у: АР Крим, Ленінський район, с . Мисове, вул. Анджієвського, б удинок 19., що підтверджується Свідоцтвом про державну реєс трацію юридичної особи № 418296 (а .с.235) та довідкою Відділу стати стики у Ленінському районі № АБ 055299 (а.с.234).

Під час розгляду справи вст ановлено, що Постановою Рад и міністрів АР Крим від 13 кві тня 2004 року № 159 затверджено "Пер елік місць дислокації приста ней, причалів, баз та пунктів б азування маломірних суден на водних об'єктах АР Крим" у яко му під порядковим номером 254 б уло зазначено пункт базуванн я маломірних суден 276-Б ПП ОС ОБА_6 Головою Ради мініс трів АР Крим 15.12.06 року за вихідн им № 01-01/3633 надано доручення місь ким головам, головам райдерж адміністрацій у комісійному складі провести інвентариза цію пристаней, причалів, баз т а пунктів базування маломірн их суден на водних об'єктах АР Крим на предмет їх відповідн ості вимогам пункту 2.2 "Прави л користування маломірним и судами на водних об'єктах АР Крим" затверджених Постано вою Верховної Ради АР Крим № 468-2/99 від 21.04.1999р (Далі Правил) з привласненням інвентаризо ваним об'єктам скрізної нуме рації: північ №1-схід-південь-з ахід.

Розпорядженням першого за ступника голови райдержадмі ністрації № 7 від 17 січня 2007 року затверджено склад комісії з проведення інвентаризації п ристаней, причалів, баз і пунк тів базування маломірних суд ен на предмет їх відповіднос ті вимогам порядку обладнанн я баз - стоянок з складанням ві дповідних актів та затвердже но графік проведення огляду таких об'єктів. До складу комі сії включено представників Л енінської РДА, Кримського ре гіонального представництва Держфлотінспекції України, інспекції ДАБК, Ленінського РВ ГУ МВС України в АР Крим, Ле нінського РВ ГУ МЧС України в АР Крим, Ленінського районно го відділу земельних ресурсі в, органів місцевого самовря дування, Державної прикордон ної служби України.

Судом встановлено, що вимог и порядку обладнання баз-сто янок встановлені пунктом 2 Правил користування малом ірними судами на водних об'єк тах АР Крим затверджених По становою Верховної Ради АР Крим № 468-2/99 від 21.04.1999р. (Далі Прав ила, а.с.79).

У ході проведення 19.01.07 року ін вентаризації причалу що розт ашований Арабатській залив, бухта Російська, м. Щолкіно, АР Крим, який належить Човновом у кооперативу "Парус" було вст ановлено ряд невідповідност ей вимогам пункту 2.2 Правил , що відображено у відповідно му акті, який є у матеріалах сп рави, а саме відсутній техніч ний паспорт на базу, державни й акт на земельну ділянку, тел ефонний зв'язок, має місце пор ушення протипожежної безпек и, відсутній рятувальний пос т, не встановлено інформацій ні та забороняючи знаки (а.с.44).

Таким чином, судом встановл ено, що відповідною комісією проведено перевірку пункту базування маломірних суден Човнового кооперативу "Парус " за результатом якої прийнят о рішення про не відповідніс ть бази вимогам діючого зако нодавства, а саме пункту 2.2. П равил.

Саме не відповідність обла днання пункту базування мало мірних суден Човнового коопе ративу "Парус" і стало підстав ою для не внесення його до пер еліку місць дислокації прист аней, причалів, баз і пунктів б азування маломірних суден на водних об'єктах Ленінського району, який за підписом перш ого заступника голови райдер жадміністрації В.Соловоню ка 12.02.2007 року направлено до Мі ністерства промислової полі тики, транспорту, зв'язку і пал ивно-енергетичного комплекс у АР Крим у відповідності до в имог Доручення Ради міні стрів АР Крим від 15.12.2006 року.

Суд також зауважує, що "Пере лік місць дислокації пристан ей, причалів, баз та пунктів ба зування маломірних суден на водних об'єктах Ленінського району АР Крим" підписано пер шим заступником голови Ленін ської райдержадміністрації , узгоджено комендантом погр аничної комендатури "Керч" та старшим державним інспектор ом інспекції суднохідного на гляду Кримського регіональн ого представництва Держфлот інспекції України.

За таких обставин суд дійшо в висновку, що факти викладен і позивачем, щодо самостійно го прийняття рішення Головни м спеціалістом Державної рай онної адміністрації Целуй ко І.В. з не внесення пункту б азування маломірних суден Чо внового кооперативу "Парус" д о "Переліку місць дислокації пристаней, причалів, баз та пу нктів базування маломірних с уден на водних об'єктах Ленін ського району" не знайшло сво го підтвердження.

Крім того, як вбачається з м атеріалів справи 03.07.07 року за в ихідним № 01-18/552 виконуючим обов 'язки голови райдержадмініст рації В. Соловонюком напр авлено до Ради міністрів АР Крим додатковий перелік м ісць дислокації пристаней, п ричалів, баз та пунктів базув ання маломірних суден на вод них об'єктах Ленінського рай ону у якому зазначено саме Чо вновий кооператив "Парус", яки й розташовано за адресою: Ара батській залив, бухта Руська , м. Щолкіно.

За таких обставин позовні в имоги щодо визнання протипра вними дій головного спеціалі ста Державної районної адмін істрації Целуйко І.В. стос овно самовільного виключенн я Човнового кооперативу "Пар ус" Б-276-Б зі зведеного переліку місць дислокації приплавів, причалів, баз та пунктів базу вання маломірних суден на во дних об'єктах Ленінського ра йону не підлягають задоволен ню.

У відношенні позовних вимо г щодо зобов'язання голови Ле нінської районної державної адміністрації Проценко П.І . забезпечити виконання спе ціалістами Ленінської район ної державної адміністрації розпорядження Ленінської ра йонної державної адміністра ції №696 від 16.10.2006р. суд зазначає.

Розпорядженням Ленінської районної державної адмініст рації № 696 від 16.10.2006 року дозволен о позивачу провести збір мат еріалів попереднього узгодж ення для проекту землеустрою земельної ділянки площею 0,3 г а для елінгів на території Що лкінської міської ради.

Однак, у ході здійснення поз ивачем збору матеріалів попе реднього узгодження для прое кту землеустрою земельної ді лянки площею 0,3 га на територі ї Щолкінської міської ради, п озивач отримав відмову узгод ження даної документації від відділу містобудування, арх ітектури та житлово-комуналь ного господарства Ленінсько ї РДА, про що свідчить акт вибо ру та обстеження земельної д ілянки, що є у матеріалах спра ви та попередній висновок ві дповідача № 313 від 10 серпня 2007 ро ку.

Згідно із ст. 144 Конституції У країни органи місцевого само врядування в межах повноваже нь, визначених законом, прийм ають рішення, які є обов'язк овими до виконання на відпов ідній території.

Статтею 116 Земельного кодек су України передбачено, що гр омадяни та юридичні особи на бувають права власності та п рава користування земельним и ділянками із земель держав ної або комунальної власност і за рішенням органів викона вчої влади або органів місце вого самоврядування в межах їх повноважень.

Згідно ст. 12 Земельного Коде ксу України, розпорядження з емлями територіальних грома д, передача земельних діляно к комунальної власності у вл асність громадян і юридичних осіб, надання земельних діля нок у користування із земель комунальної власності, вилу чення земельних ділянок із з емель комунальної власності , відноситься до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відно син на території сіл, селищ, мі ст.

В силу ст. 123 Земельного Кодек су України надання земельних ділянок юридичним особам у постійне користування здійс нюється на підставі рішень о рганів виконавчої влади та о рганів місцевого самоврядув ання за проектами відведення цих ділянок.

Відповідно до ст. 151 Земельно го Кодексу України вибір міс ця розташування земельних ді лянок здійснюють відповідні сільські, селищні, міські, рай онні, обласні ради, Верховна Рада Автономної Республік и Крим, місцеві державні адмі ністрації, Рада міністрі в Автономної Республіки Крим , Кабінет Міністрів України в ідповідно до їх повноважень щодо вилучення та передачі (н адання) цих ділянок.

Відповідно до положень п. 12 П ерехідних положень Земельно го Кодексу України до розмеж ування земель державної та к омунальної власності повнов аження щодо розпорядження з емлями (крім земель, передани х у приватну власність, та зем ель, зазначених в абзаці трет ьому цього пункту) в межах нас елених пунктів здійснюють ві дповідні сільські, селищні, м іські ради, а за межами населе них пунктів - відповідні орг ани виконавчої влади.

Приймаючі до уваги, що земел ьна ділянка відносно якої ви рішується питання щодо збору матеріалів попереднього узг одження для проекту землеуст рою для подальшої передачі Ч овновому кооперативу "Парус" знаходиться у межах населен ого пункту міста Щолкіно, що н е заперечується сторонами, т ому саме Щолкінська міська р ада АР Крим має право у відпов ідності до Закону України "Пр о місцеве самоврядування" з д одержанням Земельного кодек су України і Водного кодексу України, а також іншого закон одавства України здійснюват и розпорядження даною земель ною ділянкою у встановленому чинним законодавством поряд ку.

Відповідно до статті 9 КАС У країни суд при вирішенні спр ави керується принципом зако нності, відповідно до якого о ргани державної влади, орган и місцевого самоврядування, їхні посадові і службові осо би зобов'язані діяти лише н а підставі, в межах повноваже нь та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами Ук раїни.

Згідно зі ст. 14 Конституції У країни земля є основним наці ональним багатством, що знах одиться під особливою охорон ою держави. Право на землю набувається і реалізується громадянами і суб'єктами гос подарської діяльності (юриди чними і фізичними особами) ви ключно відповідно до закону.

Серед передбачених ст.12 Зем ельного кодексу України (дал і ЗК України) повноважень сіл ьських, селищних, міських рад в області земельних відноше нь є вирішення питань у галуз і земельних відносин відпові дно до закону.

Ст. 140 Конституції України вс тановлює, що місцеве самовря дування є правом територіал ьної громади - мешканців се ла, селища, міста - самостійно вирішувати питання місцево го значення в рамках Констит уції і законів України. Місце ве самоврядування здійснюєт ься територіальною громадою у порядку, встановленому зак оном, як безпосередньо, так і ч ерез органи місцевого самовр ядування: сільські, селищні, м іські ради і їх органи.

Відповідно до Закону Украї ни сільські, селищні, міські р ади є органами місцевого сам оврядування, які представляю ть відповідні територіальні громади і здійснюють від їх і мені та у їх інтересах функці ї і повноваження місцевого с амоврядування, визначені Кон ституцією України, іншими за конами (ст. 10 ).

До виключної компетенції м іських рад, передбачених ст. 26 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, в ідноситься вирішення відпов ідно до закону питань регулю вання земельних відносин.

За таких обставин суд прихо дить до висновку, що Розпоряд ження Ленінської районної де ржавної адміністрації № 696 від 16.10.2006 року прийнято з перевищен ням повноважень наданих Райд ержадміністрації діючим зак онодавством України і тому в ідділ містобудування, архіте ктури та житлово-комунальног о господарства Ленінської РД А правомірно відмовив у пого дженні матеріалів попереднь ого узгодження для проекту з емлеустрою відповідної земе льної ділянки.

Відповідно голова Ленінсь кої районної державної адмін істрації Проценко П.І. не може зобов'язати Відділ міст обудування, архітектури та ж итлово-комунального господа рства Ленінської РДА виконат и Розпорядження Ленінської р айонної державної адміністр ації № 696 від 16.10.2006 року, яке прийн ято з перевищенням наданих з аконом повноважень.

Крім того, судом встановлен о, що земельна ділянка, розмір ом 0,57 га, на яку претендує позив ач і фактично її займає, розта шована у прибережній зоні зе лених насаджень загального к ористування. Генеральним пла ном міста Щолкіно земельну д ілянку на який розташовані ч овнові гаражі кооперативу "П арус" відведено під зону відп очинку загального користува ння, що вбачається з матеріал ів справи.

Пунктом 7.25 Державних будіве льних норм 360-92 встановлено, що бази маломірного флоту слід розташовувати у приміських з онах або у межах міста при ная вності достатніх акваторій з а межами селітебних територі й і зон масового відпочинку.

Таким чином, позивні вимоги позивача, щодо зобов'язання г олови Ленінської районної де ржавної адміністрації Про ценко П.І. забезпечити вико нання спеціалістами Ленінсь кої районної державної адмін істрації розпорядження Лені нської районної державної ад міністрації №696 від 16.10.2006р. не під лягає задоволенню.

Щодо позовних вимог про нап равлення повторного звернен ня до Голови Ради міністр ів АР Крим щодо внесення Човн ового кооперативу "Парус" Б-276-Б до Додатку Постанови Ради міністрів АР Крим №249 від 24.04.200 7р. суд зазначає, що ця вимога н е підлягає задоволенню, оскі льки, Ленінською райдержадмі ністрацією після направленн я переліку місць дислокації пристаней, причалів баз і пун ктів базування маломірних су ден на водних об'єктах Ленінс ького району за підписом пер шого заступника голови райде ржадміністрації В.Соловон юка 12.02.2007 року до Міністерств а промислової політики, тран спорту, зв'язку і паливно-енер гетичного комплексу АР Крим у відповідності до вимог До ручення Ради міністрів АР К рим від 15.12.2006 року у липні 2007 року за вихідним № 01-18/552 виконуючим о бов'язки голови райдержадмін істрації В. Соловонюком н аправлено до Ради мініст рів АР Крим додатковий перел ік місць дислокації пристане й, причалів, баз та пунктів баз ування маломірних суден на в одних об'єктах Ленінського р айону у якому зазначено саме Човновий кооператив "Парус", я кий розташовано за адресою: А рабатській залив, бухта Русь ка, м. Щолкіно. Суд вважає, що са ме це звернення і було повтор ним щодо включення до додатк у Постанови Ради міністр ів АР Крим №249 від 24.04.2007р. Човново го кооперативу "Парус".

До Щолкінської міської рад и АР Крим у даної справі позив ачем не заявлено ні яких пози вних вимог.

За таких обставин суд не вба чає підстав для задоволення позовних вимог позивача.

Під час судового засідання , яке відбулось 20 листопада 2009 р оку, були оголошені вступна т а резолютивна частини постан ови. Відповідно до ст. 163 КАСУ по станову виготовлено 25 листоп ада 2009 року.

Керуючись ст.ст. 98, 160-163 КАС Укра їни, суд -

ПОСТАНОВИВ:

В задоволені позовних вим ог відмовити.

Постанова набирає законн ої сили через 10 днів з дня скла дення у повному обсязі у разі неподання заяви про апеляці йне оскарження (апеляційної скарги).

Якщо після подачі заяви про апеляційне оскарження апеля ційна скарга не подана, поста нова набирає законної сили ч ерез 20 днів після подання заяв и про апеляційне оскарження.

Протягом 10 днів з дня складе ння постанови у повному обся зі через Окружний адміністра тивний суд Автономної Респуб ліки Крим до Севастопольсько го апеляційного адміністрат ивного суду може бути подана заява про апеляційне оскарж ення, після подачі якої протя гом 20 днів може бути подана ап еляційна скарга.

Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження (10 днів).

Суддя Окружного

адміністративного суду

Автономної Республіки Кри м Кудряшова А.М.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення20.11.2009
Оприлюднено24.03.2010
Номер документу8200330
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2757/08/10

Постанова від 20.11.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кудряшова А.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні