Постанова
від 14.06.2011 по справі 2-а-929/11
ВУГЛЕДАРСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Вугледарський міський суд Донецької області

Справа № 2-а-929/11

Категорія

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 червня 2011 року м. Вугледар

Вугледарський міський суд Донецької області - місцевий адміністративний суд, в складі: головуючої судді Биліни Т.І., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом

ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України в м.Вугледар Донецької області про визнання дій неправомірними, зобов`язання здійснити перерахунок пенсії,

в с т а н о в и в :

Позивач звернувся до суду з позовом до Управління Пенсійного фонду України в м.Вугледар Донецької області про визнання дій неправомірними, зобов`язання здійснити перерахунок пенсії з урахуванням середнього заробітку по Україні для призначення та перерахунку пенсії за рік, що передує року звернення про перерахунок пенсії.

Позовні вимоги мотивовані тим, що 11.02.2011 року позивач звернувся в УПФУ м.Вугледар з питання проведення перерахунку пенсії, так як після первинного її призначення минуло 2 роки, протягом яких він продовжував працювати. На що отримав відмову, викладену в рішенні № 72 від 17.02.2011 року, з посиланням на те, що при перерахунку пенсії УПФУ застосовується показник заробітної плати в середньому на одну особу в цілому по Україні за 2007 рік, в наслідок чого пенсія позивача після перерахунку зменшиться, що не передбачено Законом України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування . Тому позивач просить суд визнати протиправними дії УПФУ м.Вугледар при здійснені перерахунку пенсії, і просить суд зобов`язати відповідача здійснити перерахунок пенсії з урахуванням показника середнього заробітку за календарний рік, який передував року звернення, тобто за 2010 рік та виплатити йому заборгованість з виплати пенсії.

Позивач в судове засідання не з`явився, до судового засідання надав заяву з проханням розглянути справу без його участі.

Представник відповідача в судове засідання не з`явився, до судового засідання надав заяву про розгляд справи без його участі та заперечення, відповідно до яких позов не визнано з тих підстав, що відповідно до заяви позивача та інших документів, було здійснено перерахунок пенсії, із застосуванням показника заробітної плати (доходу) в середньому на одну особу в цілому по Україні за 2007 рік. Згідно п.3, п.п.2 ст. 42 Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування , кожний наступний перерахунок пенсії провадиться не раніше як через два роки після попереднього перерахунку з урахуванням страхового стажу після призначення пенсії, тобто право на перерахунок для позивача настало при умові сплати страхових внесків. Крім того перерахунки пенсій провадяться відповідно до п.п. 3 п. 11 постанови Кабінету Міністрів України від 28.05.2008 року № 530 Деякі питання соціального захисту окремих категорій громадян`із застосуванням показника заробітної плати в середньому на одну особу в цілому по Україні, з якої сплачено страхові внески та яка відповідно до Закону враховується для обчислення пенсії за 2007 рік у розмірі 1197,92 грн.

Суд, дослідивши докази, надані сторонами на обґрунтування своїх вимог та заперечень, вважає, що вимоги, викладені в позові, не підлягають задоволенню з наступних підстав.

З матеріалів справи вбачається, що позивач звернувся до УПФУ із заявою про перерахунок пенсії за віком по стажу та заробітку.

Як вбачається з рішення № 72 від 17.02.2011 року про відмову в перерахунку пенсії, наданого управлінням ПФУ, позивачу було відмовлено в перерахунку пенсії, так як при перерахунку пенсії застосовується показник заробітної плати в середньому на одну особу в цілому по Україні за 2007 рік, внаслідок чого розмір його пенсії зменшується, що не передбачено Законом України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування .

(а.с.8)

Рішення про відмову в перерахунку пенсії позивач не оскаржив.

Правові наслідки для позивача створює рішення а не дії, внаслідок чого має місце неправильно визначений предмет спору. Рішення у межах спірних відносин є способом реалізації відповідачем владних управлінських функцій, як суб`єктом владних повноважень.

Перерахунок пенсій у зв`язку із збільшенням середньої заробітної плати працівників, зайнятих у галузях економіки України та страхового стажу регулюється статтею 42 Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування №1058, частина 4 якої передбачає, що у разі якщо застрахована особа після призначення пенсії продовжувала працювати, провадиться перерахунок пенсії з урахуванням страхового стажу після призначення пенсії. Кожний наступний перерахунок пенсії провадиться не раніш як через 2 роки після попереднього перерахунку з урахуванням страхового стажу після призначення пенсій. Перерахунок пенсій здійснюється із заробітної плати (доходу), з якої була обчислена пенсія, або за періоди страхового стажу зазначені в частині 1 статті 40 цього Закону.

Така редакція існує після визнання неконституційними змін, внесених підпунктом б`підпункту 10 пункту 35 Розділу 2 Закону України від 28 грудня 2007 року № 107-6 і визнаних такими, що не відповідають Конституції України (є неконституційними), згідно з Рішенням Конституційного Суду України від 22 травня 2008 року № 10-рп/2008.

Скасовані зміни надавали можливість перераховувати пенсію із заробітної плати за періоди страхового стажу, зазначені в частині 1 статті 40 цього Закону, із застосуванням показника середньої заробітної плати працівників в середньому на одну застраховану особу в цілому по Україні, з якої сплачено страхові внески та яка відповідно до цього Закону враховується для обчислення пенсії за календарний рік, що передує року перерахунку пенсії.

Аналіз відновленої (діючої) норми абзацу 3 частини 4 статті 42 Закону №1058 доводить, що перерахунок пенсії здійснюється із заробітної плати (доходу), з якої була обчислена пенсія, або за періоди страхового стажу зазначені в частині першій статті 40 цього Закону.

Тобто, правила частини першої статті 40 при перерахунку пенсії, застосовуються виключно з метою визначення періоду страхового стажу, за який може бути обчислена заробітна плата (дохід).

Частина перша статті 40 передбачає, що для обчислення пенсії враховується заробітна плата (дохід) за будь-які 60 календарних місяців страхового стажу підряд до 1 липня 2000 року, незалежно від перерв, та за весь період страхового стажу починаючи з 1 липня 2000 року.

Відповідно до пункту 6 статті 92 Конституції України виключно законами України визначаються, зокрема, форми і види пенсійного забезпечення. Такими законами є Закон України Про пенсійне забезпечення`від 5 листопада 1991 року № 1788-12 (надалі Закон 1788) та Закон України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування № 1058 від 9 липня 2003 року.

З огляду на зазначене та керуючись положеннями принципу законності закріпленого в статті 9 КАС України, приписи постанови № 530 від 28 травня 2008 року Деякі питання соціального захисту окремих категорій громадян`не можуть застосовуватись до спірних відносин, відтак правові підстави для перерахунку пенсії позивача із застосуванням показника середньої заробітної плати працівників в середньому на одну застраховану особу в цілому по Україні відсутні.

З огляду на зазначене, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог.

На підставі викладеного у відповідності до ст.ст. 40, 42 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» , керуючись ст. ст. ст.ст. 9, 10, 11, 159, 160, 161, 162, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

П О С Т А Н О В И В :

В задоволені позовних вимог ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України в м. Вугледар Донецької області про визнання неправомірними дії Управління Пенсійного фонду України в м. Вугледар Донецької області щодо здійснення перерахунку та виплату пенсії - відмовити.

Апеляційна скарга на постанову може бути подана в Апеляційний адміністративний суд через місцевий адміністративний суд протягом десяти днів з дня її проголошення.

Суддя Вугледарського

міського суду Т.І.Биліна

СудВугледарський міський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення14.06.2011
Оприлюднено28.05.2019
Номер документу82004954
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-929/11

Ухвала від 25.07.2011

Адміністративне

Біляївський районний суд Одеської області

Калінюк Р. Б.

Ухвала від 03.02.2020

Адміністративне

Ніжинський міськрайонний суд Чернігівської області

Пантелієнко В. Г.

Ухвала від 02.03.2011

Адміністративне

Тячівський районний суд Закарпатської області

Ляшко С. М.

Ухвала від 20.09.2011

Адміністративне

Володарський районний суд Донецької області

Доценко С. І.

Ухвала від 12.09.2011

Адміністративне

Володарський районний суд Донецької області

Доценко С. І.

Постанова від 14.06.2011

Адміністративне

Вугледарський міський суд Донецької області

Биліна Т. І.

Ухвала від 24.01.2011

Адміністративне

Глобинський районний суд Полтавської області

Свістєльнік Ю. М.

Ухвала від 30.08.2011

Адміністративне

Першотравневий районний суд Донецької області

Демочко Д. О.

Постанова від 14.02.2011

Адміністративне

Новомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської області

Сорока О. В.

Постанова від 02.05.2011

Адміністративне

Лубенський міськрайонний суд Полтавської області

Матвієнко В. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні