Постанова
від 15.02.2010 по справі 2а-12083/09/8/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИ ВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Київська, 150, м. Сімфер ополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95493

ПОСТАНОВА

Іменем України

15.02.10 Справа №2а-12083/09/8/0170

(10:10г.) м. Сімферополь

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки К рим у складі головуючого суд ді Кушнової А.О. ,

за позовом Державної пода ткової інспекції у м.Сімферо полі АР Крим

до Товариства з обмеженою відповідальністю «Позитив - СП»

про стягнення

Представники сторін:

від позивача: Коновалова По ліна Сергіївна, довіреність № 7/10 від 09.12.2009р.;

від відповідача : не з' явив ся.

Суть спору: Державна податк ова інспекція у м. Сімферопол і АР Крим звернулась до Окруж ного адміністративного суду Автономної Республіки Крим з позовом про стягнення з Тов ариства з обмеженою відповід альністю «Позитив - СП» забор гованості у сумі 299752,89грн., у том у числі 152422,50грн. податку на дода ну вартість, 141940,37грн. податку на прибуток, 3979,02грн. податку з дох одів фізичних осіб, 1411,00грн. ком унального податку.

Ухвалами суду від 19.10.2009р. було відкрито провадження у адмі ністративній справі та справ у призначено до судового роз гляду.

У судовому засіданні 15.02.2010р. п озивач підтримав заявлені по зовні вимоги у повному обсяз і та просив стягнути з відпов ідача заборгованість у розмі рі 299752,89грн.

Відповідач явку свого пред ставника у судове засідання 15.02.2010р. не забезпечив, про час, мі сце та дату розгляду справи п овідомлений належним чином - оголошенням в газеті «ВДВ» № 5 від 04.02. - 10.02.2010р.

Розглянувши матеріали спр ави, дослідивши надані доказ и, заслухавши представника п озивача, суд

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Позитив - СП» (надалі ТОВ«Позитив - СП» ) 22.03.2007р. зареєстроване у якості юридичної особи Виконавчим комітетом Сімферопольської міської Ради АР Крим, ідентиф ікаційний код 35002572, що підтверд жується свідоцтвом про держа вну реєстрацію юридичної осо би (а.с.17) та знаходиться на облі ку в Державній податковій ін спекції у м. Сімферополя АР Кр им, що підтверджується довід кою №986/29-0 від 27.03.2007р. (а.с.19).

Згідно зі статтею 4 Закону У країни «Про систему оподатку вання», платниками податків і зборів (обов' язкових плат ежів) є юридичні і фізичні осо би, на яких відповідно до Зако нів України покладений обов' язок сплачувати податки і зб ори (обов'язкові платежі).

Згідно п. 3 ст. 9 Закону Україн и «Про систему оподаткування » платники податків і зборів (обов' язкових платежів) зоб ов' язані сплачувати належн і суми податків і зборів (обов ' язкових платежів) у встано влені законами терміни.

Відповідно до п. 1 ст. 11 Закону України «Про державну подат кову службу в Україні» орган и державної податкової служб и у випадках, в межах компетен ції та у порядку, встановлени х законами України, мають пра во здійснювати документальн і невиїзні перевірки (на підс таві поданих податкових декл арацій, звітів та інших докум ентів, пов'язаних з нарахуван ням і сплатою податків та збо рів (обов'язкових платежів) не залежно від способу їх подач і), а також планові та позаплан ові виїзні перевірки своєчас ності, достовірності, повнот и нарахування і сплати подат ків та зборів (обов'язкових пл атежів).

Судом встановлено, що у пері од з 24.03.2009р. по 06.04.2009р. Державною по датковою інспекцією у м. Сімф ерополі АР Крим проведена пл анова виїзна перевірка ТОВ « Позитив - СП» з питань дотрима ння вимог податкового, валют ного та іншого законодавства за період з 27.03.2007р. по 31.12.2008р., за рез ультатами якої складений Акт перевірки № 3511/23-7/3502572 від 10.04.2009р. (а.с .49-78).

Перевіркою встановлені на ступні порушення:

- п.п. 7.3.1, п. 7.3, ст. 7, п. 4.1, ст. 4 Закону України «Про податок на дода ну вартість» від 03.04.1997р. № 168/97-ВР- з аниження податку на додану в артість в періоді, що перевір явся на загальну суму 101615грн., т а завищення від' ємного знач ення різниці між сумою подат кових зобов' язань та податк ового кредиту в періоді, що пе ревірявся,на загальну суму 1756 2грн., у результаті чого винесе не податкове повідомлення - рішення № 0004352301/0 від 16.04.2009р. на заг альну суму 152422,50грн. (а.с. 10);

- п.п. 11.3.1, п. 11.3, ст. 11, п. 4.1, ст. 4, п.п. 5.2.1, п. 5.2, ст. 5 Закону України «Про о податкування прибутку підпр иємств» від 22.05.1997р. № 283/97-ВР- заниж ення податку на прибуток в пе ріоді, що перевірявся на зага льну суму 118829грн., у результаті чого винесене податкове пов ідомлення - рішення № 0004362301/0 ві д 16.04.2009р. на загальну суму 148338,60грн . (а.с. 11);

- П.п. 4.2.9, п. 4.2, ст. 4 Закону Україн и «Про податок з доходів фізи чних осіб» від 22.05.2003р. № 889-VII - доп ущено порушення вимог податк ового законодавства під час перевірки питань щодо правил ьності утримання та своєчасн ості перерахування податку з доходів фізичних осіб до бюд жету в періоді, що перевірявс я на загальну суму 1326,34грн., у рез ультаті чого винесене податк ове повідомлення - рішення № 0003311701/0 від 17.04.2009р. на загальну сум у 3979,02грн. (а.с. 12).

- п.п. 2 Рішення IV сесії XXIV склик ання Сімферопольської міськ ої ради АР Крим «Про Положенн я «Про механізм справляння т а порядок сплати комунальног о податку» від 29.10.2002р. № 44 та ст. 1 5 Декрету Кабінету Міністрів України «Про місцеві податк и та збори» від 20.05.1993р. № 56-93- заниж ено комунальний податок на з агальну суму 51,00грн., у результа ті чого винесене податкове п овідомлення - рішення № 0004372301/ 0 від 16.04.2009р. на загальну суму 1411,00г рн. (а.с. 13).

Так за період з 27.03.2007р. по 31.12.2008р. Т ОВ «Позитив - СП» задекларова но скоригований валовий дохі д у сумі 5034763грн. Перевіркою пов ноти визначення скориговано го валового доходу за період з 27.03.2007р. по 31.12.2008р. встановлено йо го заниження всього у сумі 936972г рн., у тому числі за III квартал 2007 року на суму 15500грн., за IV кварта л 2007року на суму 18165грн., за I кварт ал 2008 року на суму 11211грн., за II ква ртал 2008 року на суму 293170грн., за III квартал 2008 року на суму 115229грн., з а IV квартал 2008 року на суму 483696гр н.

За період з 27.03.2007р. по 31.12.2008р. ТОВ « Позитив - СП» задекларовано п одаток на прибуток у сумі 4767гр н. Перевіркою повноти визнач ення податку на прибуток за п еріод з 27.03.2007р. по 31.12.2008р. встановле но його заниження всього у су мі 118829грн., у тому числі за III квар тал 2007 року в сумі 3875грн., за IV ква ртал 2007 року в сумі 3 875грн., за I кв артал 2008 року в сумі 2803грн., за II к вартал 2008 року в сумі 5745грн., за IV квартал 2008 року в сумі 101865грн. та завищення за III квартал 2009 року в сумі 24599грн., в результаті доп ущених порушень податкового законодавства, які відображ ені в п. 3.1.1, 3.1.2 розділу 3 акта пере вірки.

ТОВ «Позитив - СП» зареєстро вано платником податку на до дану вартість 06.04.2007р. За період з 06.04.2007р. по 31.12.2008р. ТОВ «Позитив - С П» задекларовано податкових зобов' язань по податку на д одану вартість у сумі 1002865грн. П еревіркою повноти визначенн я податкових зобов' язань за період з 06.04.2007р. по 31.12.2008р. встано влено їх заниження на суму101865г рн.

За період з 06.04.2007р. по 31.12.2008р. ТОВ « Позитив - СП» задекларовано п одатку на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету, у сумі 7293грн. Перевіркою повнот и нарахування податку на дод ану вартість за період з 06.04.2007р. по 31.12.2008р. встановлено його зан иження всього на 101615грн., у тому числі за серпень 2007 року у сум і 3100грн., за листопад 2007 року у су мі 3812грн., за грудень 2007 року у су мі 1232грн., за січень 2008 року у сум і 170грн., за березень 2008 року у су мі 5271грн., за квітень 2008 року у су мі 11138грн., за травень 2008 року у су мі 9870грн., за червень 2008 року у су мі 10450грн., за липень 2008 року у сум і 18153грн., за серпень 2008 року у сум і 947грн., за вересень 2008 року у су мі 300грн., за жовтень 2008 року у су мі 13313грн., за листопад 2008 року у с умі 10740грн., за грудень 2008 року у с умі 13119грн.

За період з 27.03.2007р. по 31.12.2008р. утри мані суми податку з доходів ф ізичних осіб перераховані до бюджету несвоєчасно згідно ст. 8, 16 Закону України № 889 - IV від 22.05.2003р. «Про податок з доходів ф ізичних осіб». Перераховані суми податку у місцевий бюдж ет м. Сімферополя, відображен і у головних книгах, не відпов ідають даним ф. 15 ДПІ у м. Сімфе рополі, нарахована пеня у сум і 91.05грн. Сальдо по рах. 641 «подат ок з доходів фізичних осіб» н а 31.12.2008р. склало1326,34грн. Сальдо по рах. 661 «заробітна платня» на 31 .12.2008р. склало 0,0грн. Сальдо по рах . 372 «розрахунки з підзвітними особами» на 31.12.2008р. склало 0,0грн. У ході проведення документа льної перевірки підприємств а, встановлено порушення п.п. 4.2.9, п. 4.2. ст. 4 Закону України «Про податок з доходів фізичних о сіб» за рахунок коштів підпр иємства фізичними особами - робітниками підприємств О СОБА_1 у сумі 3718,26грн. та ОСОБ А_2 у сумі 5124,00грн. отриманий до хід будівельними матеріалам и, як додаткове благо не обкла дений податком. Донараховани й податок з доходів фізичних осіб у сумі 1326,34грн.

За період з 27.03.2007р. по 31.12.2008р. ТОВ « Позитив - СП» задекларовано к омунального податку до ДПІ у м. Сімферополі у сумі 45,90грн. Пе ревіркою повноти визначення комунального податку за пер іод з 27.03.2007р. по 31.12.2008р. встановлено його заниження всього на 51грн ., у тому числі за 4 квартал 2007 рок у в сумі 10,20грн., за 1 квартал 2008 ро ку в сумі 10,20грн., за 2 квартал 2008 р оку в сумі 15,30грн., за 4 квартал 2008 року в сумі 15,30грн.

На підставі Акту перевірки № 3511/23-7/3502572 від 10.04.2009р. ДПІ у м. Сімфе рополі прийняті податкові по відомлення - рішення № 0004352301/0 від 16.04.2009р., № 0004362301/0 від 16.04.2009р., № 0003311701/0 від 17.04.2009р., № 0004372301/0 від 16.04.2009р., які отрим ані відповідачем, про що свід чать підписи на корінцях под аткових повідомлень - рішень (а.с.10-13).

Судом встановлено, що вказа ні податкові повідомлення - р ішення у встановленому закон ом порядку оскаржені не були .

Позивачем на адресу відпов ідача надсилалися перша та д руга податкові вимоги № 1/3669 ві д 30.12.2008р. на суму 12149,46грн. та № 2/1014 ві д 27.03.2009р. на суму податкового бо ргу у розмірі 12225,64грн. (а.с.14, 15).

Вказані вимоги не були отри мані відповідачем, про що бул и складені Акти про неможлив ість вручення податкової вим оги № 1303/24-1 від 30.03.2008р. та № 718/24-1 від 25. 02.2009р. (зворотні боки а.с. 14, 15).

Судом встановлено, що відпо відачем була частково погаше на заборгованість по податк овому повідомленню - рішенн ю № 0004362301/0 від 16.04.2009р. у сумі 6398,23грн.

Таким чином, судом встановл ено, що за ТОВ «Позитив - СП» ск лалася податкова заборгован ість у розмірі 299752,89грн., у тому ч ислі 152422,50грн. податку на додану вартість, 141940,37грн. податку на п рибуток, 3979,02грн. податку з дохо дів фізичних осіб, 1411,00грн. кому нального податку.

Однак, відповідач обов' яз ок по своєчасній сплаті сум п одатків і зборів не виконав.

З огляду на вищенаведе не, суд дійшов висновку, що від повідачем узгоджені податко ві зобов' язання, нараховані контролюючим органом.

Дослідивши матеріали справи суд вважає, що позов пі длягає задоволенню з наступн их підстав.

Відповідно до пункту 1.2 стат ті 1 Закону України «Про поряд ок погашення зобов' язань пл атників податків перед бюдже тами та державними цільовими фондами» № 2181-ІІІ від 21.12.2000 р. под аткове зобов' язання - це зоб ов' язання платника податкі в сплатити до бюджетів або де ржавних цільових фондів від повідну суму коштів у порядк у та в строки, визначені цим За коном або іншими законами Ук раїни.

Відповідно до п.п.1.3. ст.1 Закон у України «Про порядок погаш ення зобов'язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами » податковий борг (недоїмка) - податкове зобов'язання (з ура хуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узг оджене платником податків аб о узгоджене в адміністративн ому чи судовому порядку, але н е сплачене у встановлений ст рок, а також пеня, нарахована н а суму такого податкового зо бов'язання.

Відповідно до п.п. 6.2.1 п. 6.2. ст. 6 З акону України «Про порядок п огашення зобов'язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами» у разі коли платник пода тків не сплачує узгоджену су му податкового зобов'язання в установлені строки, податк овий орган надсилає такому п латнику податків податкові в имоги.

Відповідно до п.п. 6.2.3 п. 6.2. ст. 6 З акону України «Про порядок п огашення зобов'язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами» податкові вимоги надсил аються:

а) перша податкова вимога - н е раніше першого робочого дн я після закінчення граничног о строку сплати узгодженої с уми податкового зобов'язання . Перша податкова вимога міст ить повідомлення про факт уз годження податкового зобов'я зання та виникнення права по даткової застави на активи п латника податків, обов'язок п огасити суму податкового бор гу та можливі наслідки непог ашення його у строк;

б) друга податкова вимога - н е раніше тридцятого календар ного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення пл атником податків суми податк ового боргу у встановлені ст роки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, вик ладених у першій податковій вимозі, може містити повідом лення про дату та час проведе ння опису активів платника п одатків, що перебувають у под атковій заставі, а також про д ату та час проведення публіч них торгів з їх продажу.

Згідно статті 2 Закону Украї ни «Про державну податкову с лужбу в Україні» одним із зав дань органів державної подат кової служби є здійснення ко нтролю за дотриманням податк ового законодавства, повною і своєчасною сплатою до бюдж етів податків і зборів.

Закон України «Про державн у податкову службу в Україні » передбачає стягнення до бю джетів і державних цільових фондів сум недоїмок, пені у ви падках, порядку і розмірах, пе редбачених законами України .

Згідно з п.2.1. та п.2.2 ст. 2 Закону України «Про податок на дода ну вартість» зі змінами та до повненнями платником податк у на додану вартість є будь-як а особа, яка:

а) здійснює або планує здійс нювати господарську діяльні сть та реєструється за своїм добровільним рішенням як пл атник цього податку;

б) підлягає обов'язковій реє страції як платник цього под атку;

в) імпортує товари (супутні послуги) в обсягах, що підляга ють оподаткуванню цим податк ом згідно з нормами цієї стат ті.

- будь-яка особа, яка за своїм добровільним рішенням зареє струвалася платником податк у.

Відповідно до п.п.7.3.1. п.7.3. ст.7 За кону України «Про податок на додану вартість» зі змінами та доповненнями датою виник нення податкових зобов'язань з поставки товарів (робіт, пос луг) вважається дата, яка прип адає на податковий період, пр отягом якого відбувається бу дь-яка з подій, що сталася рані ше:

або дата зарахування кошті в від покупця (замовника) на ба нківський рахунок платника п одатку як оплата товарів (роб іт, послуг), що підлягають пост авці, а в разі поставки товарі в (робіт, послуг) за готівкові грошові кошти - дата їх оприбу ткування в касі платника под атку, а при відсутності такої - дата інкасації готівкових к оштів у банківській установі , що обслуговує платника пода тку;

або дата відвантаження тов арів, а для робіт (послуг) - дата оформлення документа, що зас відчує факт виконання робіт (послуг) платником податку.

Згідно з п. 4.1 ст. 4 Закону Укра їни «Про податок на додану ва ртість» база оподаткування о перації з поставки товарів (п ослуг) визначається виходячи з їх договірної (контрактної ) вартості, визначеної за віль ними цінами, але не нижче за зв ичайні ціни, з урахуванням ак цизного збору, ввізного мита , інших загальнодержавних по датків та зборів (обов'язкови х платежів), згідно із законам и України з питань оподаткув ання (за винятком податку на д одану вартість, а також збору на обов'язкове державне пенс ійне страхування на послуги стільникового рухомого зв'яз ку, що включається до ціни тов арів (послуг)). До складу догов ірної (контрактної) вартості включаються будь-які суми ко штів, вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податк у безпосередньо покупцем або через будь-яку третю особу в з в'язку з компенсацією вартос ті товарів (послуг).

У разі якщо звичайна ціна на товари (послуги) перевищує до говірну ціну на такі товари (п ослуги) більше ніж на 20 відсот ків, база оподаткування опер ації з поставки таких товарі в (послуг) визначається за зви чайними цінами.

Підпунктом «б» п.п. 4.2.2 п. 4.2 ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами» передбачено, що контр олюючий орган зобов'язаний с амостійно визначити суму под аткового зобов'язання платни ка податків у разі якщо дані д окументальних перевірок рез ультатів діяльності платник а податків свідчать про зани ження або завищення суми йог о податкових зобов'язань, зая влених у податкових декларац іях.

Згідно п.п. 17.1.3. п. 17.1 ст. 17 Закону України «Про порядок погаше ння зобов'язань платників по датків перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами» у разі коли контролюючий орг ан самостійно донараховує су му податкового зобов'язання платника податків за підстав ами, викладеними у підпункті «б» підпункту 4.2.2 пункту 4.2 стат ті 4 цього Закону, такий платни к податків зобов'язаний спла тити штраф у розмірі десяти в ідсотків від суми недоплати (заниження суми податкового зобов'язання) за кожний з пода ткових періодів, установлени х для такого податку, збору (об ов'язкового платежу), починаю чи з податкового періоду, на я кий припадає така недоплата, та закінчуючи податковим пе ріодом, на який припадає отри мання таким платником податк ів податкового повідомлення від контролюючого органу, ал е не більше п'ятдесяти відсот ків такої суми та не менше дес яти неоподатковуваних мінім умів доходів громадян сукупн о за весь строк недоплати, нез алежно від кількості податко вих періодів, що минули.

Таким чином, судом зроблено висновок, що позивачем право мірно нарахована заборгован ість у розмірі 15242,50грн., у тому ч ислі 101615грн. заборгованості по податку на додану вартість з а період з 24.03.2009р. по 06.04.2009р. та 50807,50гр н. штрафних санкцій за заниже ння податку на додану вартіс ть в періоді з 24.03.2009р. по 06.04.2009р.

Об' єкти, суб' єкти оподат кування, а також порядок опод аткування прибутку підприєм ств визначається Законом Укр аїни «Про оподаткування приб утку підприємств» № 283/97-ВР від 22.05.1997р.

Платники податку у строки, в изначені законом, подають до податкового органу податков у декларацію про прибуток за звітний період, розраховану наростаючим підсумком з ура хуванням від'ємного значення об'єкта оподаткування минул их податкових періодів у раз і його наявності відповідно до пункту 6.1 статті 6 цього Зако ну. При цьому за звітні кварта л, півріччя та три квартали пл атники податку подають спрощ ену декларацію, а за результа тами звітного року - повну. Фор ми декларацій з цього податк у встановлюються центральни м податковим органом за узго дженням з комітетом Верховно ї Ради України, що відповідає за проведення податкової по літики.

Відповідно до п.п. 11.3.1 п. 11.3 ст. 11 Закону України «Про оподатк ування прибутку підприємств » датою збільшення валового доходу вважається дата, яка п рипадає на податковий період , протягом якого відбуваєтьс я будь-яка з подій, що сталася раніше:

або дата зарахування кошті в від покупця (замовника) на ба нківський рахунок платника п одатку в оплату товарів (робі т, послуг), що підлягають прода жу, у разі продажу товарів (роб іт, послуг) за готівку - дата її оприбуткування в касі платн ика податку, а за відсутності такої - дата інкасації готівк и у банківській установі, що о бслуговує платника податку;

або дата відвантаження тов арів, а для робіт (послуг) - дата фактичного надання результа тів робіт (послуг) платником п одатку.

Пунктом 4.1. ст. 4 Закону Україн и «Про оподаткування прибутк у підприємств» передбачено, що валовий доход - загальна су ма доходу платника податку в ід усіх видів діяльності, отр иманого (нарахованого) протя гом звітного періоду в грошо вій, матеріальній або немате ріальній формах як на терито рії України, її континенталь ному шельфі, виключній (морсь кій) економічній зоні, так і за її межами.

Валовий доход включає:

- загальні доходи від продаж у товарів (робіт, послуг), у том у числі допоміжних та обслуг овуючих виробництв, що не маю ть статусу юридичної особи, а також доходи від продажу цін них паперів, деривативів, іпо течних сертифікатів участі, іпотечних сертифікатів з фік сованою дохідністю, сертифік атів фондів операцій з нерух омістю (за винятком операцій з їх первинного випуску (розм іщення), операцій з їх кінцево го погашення (ліквідації) та о перацій з консолідованим іпо течним боргом відповідно до закону);

- доходи від здійснення банк івських, страхових та інших о перацій з надання фінансових послуг, торгівлі валютними ц інностями, цінними паперами, борговими зобов'язаннями та вимогами;

- доходи від операцій, перед бачених статтею 7 цього Закон у;

- доходи від спільної діяльн ості та у вигляді дивідендів , отриманих від нерезидентів , процентів, роялті, володіння борговими вимогами, а також д оходів від здійснення операц ій лізингу (оренди);

- доходи, не враховані в обчи сленні валового доходу періо дів, що передують звітному, та виявлені у звітному періоді ;

- доходи з інших джерел, у том у числі, але не виключно, у виг ляді:

- сум безповоротної фінансо вої допомоги, отриманої плат ником податку у звітному пер іоді, вартості товарів (робіт , послуг), безоплатно наданих п латнику податку у звітному п еріоді, крім їх надання непри бутковим організаціям згідн о з пунктом 7.11 статті 7 цього За кону та у межах таких операці й між платником податку та йо го відокремленими підрозділ ами, які не мають статусу юрид ичної особи, крім випадків, ви значених у частині четвертій статті 3 Закону України «Про с писання вартості несплачени х обсягів природного газу»;

- сум поворотної фінансової допомоги, отриманої платник ом податку у звітному період і, що залишається неповернен ою на кінець такого звітного періоду від осіб, що не є плат никами цього податку (у тому ч ислі нерезидентів), або осіб, я кі згідно із законодавством мають пільги з цього податку , включаючи право застосовув ати ставку податку нижчу, ніж установлена пунктом 7.2 статті 7 або статтею 10 цього Закону. У разі коли у майбутніх податк ових періодах платник податк у повертає таку поворотну фі нансову допомогу (її частину ) особі, яка її надала, такий пл атник податку збільшує суму валових витрат на суму такої поворотної фінансової допом оги (її частини) за наслідками податкового періоду, в якому відбулося таке повернення. П ри цьому валові доходи таког о платника податку не збільш уються на суму умовно нарахо ваних процентів, а податкові зобов'язання особи, що надала поворотну фінансову допомог у, не змінюються як при її вида чі, так і при її зворотному отр иманні. Як виняток з правила, в изначеного цим абзацом, опер ації з отримання (надання) фін ансової допомоги між платник ом податку та його філіями, ві дділеннями, іншими відокремл еними підрозділаами, що не ма ють статусу юридичної особи, розташованими на території України, не призводять до змі ни їх валових витрат або вало вих доходів;

- сум невикористаної частин и коштів, що повертаються із с трахових резервів у порядку, передбаченому пунктом 12.2 цьо го Закону;

- сум заборгованості, що під лягає включенню до валових д оходів згідно з пунктами 12.3 та 12.4 цього Закону;

- сум коштів страхового резе рву, використаних не за призн аченням;

- вартості матеріальних цін ностей, переданих платнику п одатку згідно з договорами с хову (у відповідальне зберіг ання) та використаних ним у вл асному виробничому чи господ арському обороті;

- сум штрафів та/або неустой ки чи пені, фактично одержани х за рішенням сторін договор у або за рішенням відповідни х державних органів, суду;

- сум державного мита, попер едньо сплаченого позивачем, що повертається на його кори сть за рішенням суду;

- сум акцизного збору, сплач ених (нарахованих) покупцями підакцизних товарів (за їх ра хунок) на користь платника та кого акцизного збору, уповно важеного законом вносити йог о до бюджету, та рентних плате жів, а також сум збору у вигляд і цільової надбавки до діючо го тарифу на електричну та те плову енергію;

- доходів від продажу електр ичної енергії (включаючи реа ктивну);

- сум дотацій і субсидій з фо ндів загальнообов'язкового д ержавного соціального страх ування або бюджетів, отриман их платником податку.

Відповідно до п. 5.1. ст. 5 Закон у України «Про оподаткування прибутку підприємств» валов і витрати виробництва та обі гу (далі - валові витрати) - сума будь-яких витрат платника по датку у грошовій, матеріальн ій або нематеріальній формах , здійснюваних як компенсаці я вартості товарів (робіт, пос луг), які придбаваються (вигот овляються) таким платником п одатку для їх подальшого вик ористання у власній господар ській діяльності.

Згідно з п.п. 5.2.1 п. 5.2 ст. 5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» до скл аду валових витрат включають ся суми будь-яких витрат, спла чених (нарахованих) протягом звітного періоду у зв'язку з п ідготовкою, організацією, ве денням виробництва, продажем продукції (робіт, послуг) і ох ороною праці, у тому числі вит рати з придбання електричної енергії (включаючи реактивн у), з урахуванням обмежень, уст ановлених пунктами 5.3-5.7 цієї ст атті.

Таким чином, судом зроблено висновок, про правомірність нарахування позивачем забор гованість у розмірі 141940,37грн., з яких 118829,00грн. заборгованість з а основним платежем та 29509,60грн . штрафних санкцій за занижен ня податку на прибуток в пері оді з 24.03.2009р. по 06.04.2009р.

Порядок оподаткування дох одів фізичних осіб визначаєт ься Законом України «Про под аток з доходів фізичних осіб » № 889-ІV від 22.05.2003 р. (із змінами та д оповненнями).

Відповідно до п.1.8. ст. 1 Закону № 889 наймана особа - це фізичн а особа, яка безпосередньо вл асною працею виконує трудову функцію виключно за доручен ням або наказом працедавця з гідно з умовами укладеного з ним трудового договору (конт ракту) відповідно до закону. П ри цьому усі вигоди від викон ання такої трудової функції (крім заробітної плати такої найманої особи, інших виплат чи винагород на її користь, пе редбачених законодавством), а також усі ризики, пов'язані з таким виконанням або невико нанням, отримуються (несутьс я) працедавцем.

Підпунктом 4.2.9. п. 4.1. ст. 4 Закону № 889 передбачено, що до складу з агального місячного оподатк овуваного доходу включаютьс я, зокрема, дохід, отриманий пл атником податку від його пра цедавця як додаткове благо (з а винятками, передбаченими п унктом 4.3 цієї статті), а саме у вигляді:

а) вартості використання жи тла, інших об'єктів матеріаль ного або нематеріального май на, наданих платнику податку у безоплатне користування, з а винятком, коли таке надання зумовлене виконанням платни ком податку трудової функції чи передбачене нормами труд ового договору (контракту) аб о відповідно до закону, у вста новлених ними межах, а також з а винятком користування авто мобільним транспортом, надан их платнику податку його пра цедавцем-резидентом, який є п латником податку на прибуток підприємств;

б) вартості майна та харчува ння, безоплатно отриманого п латником податку, крім випад ків, визначених у підпункті 5.4 .1 пункту 5.4 статті 5 Закону Укра їни «Про оподаткування прибу тку підприємств»;

в) вартості послуг домашньо го обслуговуючого персоналу , безоплатно отриманих платн иком податку, включаючи прац ю підпорядкованих осіб, а так ож осіб, що перебувають на вій ськовій службі чи є заарешто ваними або ув'язненими.

Під терміном «послуги дома шнього обслуговуючого персо налу» розуміються послуги з побутового обслуговування ф ізичної особи, членів її сім'ї або від імені чи за їх доручен ням - будь-якої третьої особи, включаючи ремонт або спорудж ення об'єктів рухомого чи нер ухомого майна, що належать та ким особам або використовуют ься ними;

г) суми грошового або майнов ого відшкодування будь-яких витрат або втрат платника по датку, крім тих, що підлягають обов'язковому відшкодуванню згідно із законом за рахунок бюджету або звільняються ві д оподаткування згідно з цим Законом;

д) суми фінансової допомоги , включаючи суми боргу платни ка податку, анульованого кре дитором за його самостійним рішенням, не пов'язаним з проц едурою банкрутства;

е) вартості безоплатно отри маних товарів (робіт, послуг), а також суми знижки з ціни (вар тості) товарів (послуг), що пер евищує звичайну, розраховану за правилами визначення зви чайних цін (у розмірі такої зн ижки), крім випадків, передбач ених пунктом 4.3 цієї статті.

Якщо додаткові блага надаю ться у формах, відмінних від г рошової, об'єкт оподаткуванн я обчислюється за правилами, визначеними пунктом 3.4 статті 3 цього Закону.

Якщо додаткові блага надаю ться особою, що не є працедавц ем платника податку, чи особо ю, яка діє від імені або за дор ученням такого працедавця, т о такі доходи прирівнюються з метою оподаткування до под арунків з їх відповідним опо даткуванням.

Відповідно до п.п. 17.1.9 п. 17.1 ст. 17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами» у разі коли платник по датків здійснює продаж (відч уження) товарів (продукції) аб о здійснює грошові виплати б ез попереднього нарахування та сплати податку, збору (обов 'язкового платежу), якщо відпо відно до законодавства таке нарахування та сплата є обов 'язковою передумовою такого продажу (відчуження) або випл ати, такий платник податків с плачує штраф у подвійному ро змірі від суми зобов'язання з такого податку, збору (обов'яз кового платежу). Сплата зазна ченого штрафу не звільняє пл атника податків від адмініст ративної або кримінальної ві дповідальності та/або конфіс кації таких товарів (продукц ії) або коштів відповідно до з акону.

З урахуванням викладених н орм, судом зроблено висновок , про правомірність нарахува ння позивачем заборгованіст ь по податку з доходів фізичн их осіб у розмірі 3979,02грн., з яких 1326,34грн. заборгованість за осн овним платежем та 2652,68грн. штра фних санкцій.

Відповідно до Декрет у Кабінету Міністрів України «Про місцеві податки та збор и» № 56-93 від 20.05.1993р. зі змінами та д оповненнями комунальний под аток належить до місцевих по датків і зборів.

Статтею 15 Декрету Ка бінету Міністрів України «Пр о місцеві податки та збори» № 56-93 від 20.01.1993р. зі змінами та допо вненнями передбачено, що ком унальний податок справляєть ся з юридичних осіб, крім бюдж етних установ, організацій, п ланово-дотаційних та сільськ огосподарських підприємств . Його граничний розмір не пов инен перевищувати 10 відсоткі в річного фонду оплати праці , обчисленого виходячи з розм іру неоподатковуваного міні муму доходів громадян.

Судом встановлено, що позив ачем правомірно нарахована з аборгованість відповідачу з комунального податку у суму 1411,00грн., у тому числі 51,00грн. за ос новним платежем та 1360,00грн. штр афних санкцій.

Відповідно до п.п. 5.2.1 п. 5.2 ст. 5 З акону України «Про порядок п огашення зобов'язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами» податкове зобов'язання платника податків, нарахован е контролюючим органом відпо відно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узг одженим у день отримання пла тником податків податкового повідомлення, за винятком ви падків, визначених підпункто м 5.2.2 цього пункту.

З урахуванням вищевикладе ного, судом зроблений виснов ок про узгодження суми подат кового зобов' язання у розмі рі 299752,89грн., у тому числі 152422,50грн. п одатку на додану вартість, 141940, 37грн. податку на прибуток, 3979,02гр н. податку з доходів фізичних осіб, 1411,00грн. комунального под атку.

Наявність узгодженої суми податкового зобов' язання у розмірі 299752,89грн. також підтвер джується карткою особового р ахунку відповідача (а.с.34-48).

Примусове стягнення подат кової заборгованості - пере дбачена законодавством Укра їни процедура погашення пода ткової заборгованості платн ика податків шляхом зверненн я стягнення на активи відпов ідного платника податків.

Таким чином, позовні вимоги позивача підтверджуються ма теріалами справи і підлягают ь задоволенню у повному обся зі.

У судовому засіданні прого лошено вступну та резолютивн у частини постанови.

Постанову складено у повно му обсязі 22.02.2010року.

Керуючись ст.ст. 94, 98, 100, 160-163, 167 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з Товариства з об меженою відповідальністю «П озитив - СП» (95044, АРК, м. Сімфероп оль, вул. Залеська, б. 76А, кв. 24; ід ентифікаційний код 35002572, р/р 260090470 00501 ВАТ «Сведбанк», м. Київ, МФО 300164; р/р 26057054908952 філія КРУ «Приватб анк», м. Сімферополь, МФО 384436; р/р 26007054907624 Філія КРУ«Приватбанк», м. Сімферополь, МФО 384436, або інш ого рахунку) податкову забор гованість у сумі 299752,89грн., у том у числі 152422,50грн. податку на дода ну вартість, код податку - 140101 00 (р/р 31114029700002 в ГУ ДКУ в АРК, МФО 824026, Є ДРПОУ 34740405) 141940,37грн. податку на пр ибуток, код податку - 11021000 (р/р 31 112009700002, в ГУ ДКУ в АРК, МФО 824026, ЄДРПО У 34740405); 3979,02грн. податку з доходів фізичних осіб, код податку - 11010105 (р/р 33210800700004 в державний бюджет Київського району м. Сімферо поля в ГУ ДКУ в АРК, МФО 824026, ЄДР ПОУ 34740405); 1411,00грн. з комунального податку, код податку - 16010202 (р/р 33213828700005 в державний бюджет Цент рального району м. Сімферопо ля в ГУ ДКУ в АРК, МФО 824026, ЄДРПО У 34740405).

3.Після набрання постановою законної сили, за заявою пози вача видати виконавчий лист.

У разі неподання заяви про а пеляційне оскарження, постан ова набирає законної сили че рез 10 днів з дня її проголошен ня, а в разі складення постано ви у повному обсязі відповід но до статті 160 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни - з дня складення в повном у обсязі.

Якщо постанову було прогол ошено у відсутності особи, як а бере участь у справі, то пост анова набирає законної сили через 10 днів з дня отримання о собою копії постанови, у разі неподання нею заяви про апел яційне оскарження.

Якщо після подачі заяви пр о апеляційне оскарження, апе ляційна скарга не подана, пос танова вступає в законну сил у через 20 днів після подання з аяви про апеляційне оскарже ння.

Постанова може бути оскарж ена в порядку і строки передб ачені ст. 186 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и.

Суддя підпис Кушнова А.О.

22.02.10

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення15.02.2010
Оприлюднено08.09.2010
Номер документу8201034
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-12083/09/8/0170

Постанова від 15.02.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кушнова А.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні