ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
21 травня 2019 року Справа № 280/270/19 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Сацького Р.В., за участі секретаря судового засідання Серебрянникової О.А., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами загального позовного провадження адміністративну справу
за позовною заявою Селянського (фермерського) господарства Ниваріс (юридична адреса: 71612, Запорізька область, Василівський район, с. Камянське, вул. Центральна, буд. 3, код ЄДРПОУ 25676784)
до відповідача 1 - Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, Львівська пл., буд. 8, код ЄДРПОУ 39292197)
до відповідача 2 - Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (04053, м. Київ, Львівська пл., буд. 8, код ЄДРПОУ 39292197)
про визнання протиправним та скасування рішення №511953/25676784 від 29.12.2017 про відмову у реєстрації податкової накладної № 48 від 25.11.2017, зобов`язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
18 січня 2019 року до Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Селянського (фермерського) господарства Ниваріс (далі по тексту - позивач), до Державної фіскальної служби України (далі по тексту - відповідач 1) та Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі по тексту - відповідач 2), в якому позивач просить суд:
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №511953/25676784 від 29.12.2017 про відмову у реєстрації податкової накладної №48 від 25.11.2017;
- зобов`язати ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №48 від 25.11.2017 з дати подання її на реєстрацію позивачем.
В огрунтування позовних вимог позивач зазначає, що на виконання вимог статті 201 Податкового кодексу України здійснило спробу реєстрації податкової накладної №48 від 25.11.2017 на загальну суму 307942,05 грн., в тому числі ПДВ 51323,67 грн.
27.11.2017 позивачем була отримана квитанція №1, в якій зазначено, що податкову накладну прийнято, але реєстрацію зупинено. Виявлені помилки: відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПКУ реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 1005 . Позивач надав всі необхідні документи, однак позивачем було отримано рішення комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №511953/25676784 від 29.12.2017, яким проінформовано, що відповідно до пункту 201.16.3 пункту 201.16 статті 201 розділу V Податкового кодексу України прийнято рішення про відмову в реєстрації податкової накладної №48 від 25.11.2017 у зв`язку з наданням платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування. Позивач не погоджується з прийнятим комісією рішенням №511953/25676784 від 29.12.2017, вважає його незаконним та необґрунтованим.
Ухвалою суду від 22.01.19 відкрито загальне позовне провадження по справі №280/270/19 та призначено підготовче засідання на 18.02.19 о 09 год. 00 хв.
Від представника відповідача 1, відповідача 2, через канцелярію суду (вх. №10837) поданий відзив на позов, в якому він з посиланням на приписи ст.201 Податкового кодексу України, Наказу Міністерства фінансів України №567, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за №754/30622, постанови Кабінету Міністрів України №190 від 29.03.2017 Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації , Порядку роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації , затвердженого 13.06.2017. Наказом Міністерства фінансів України №566, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за №752/30620, Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних , затвердженого 29.12.2010 постановою Кабінету Міністрів України №1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 №341), зазначає, що Комісією ДФС прийнято рішення №511953/25676784 від 29.12.2017 про відмову у реєстрації податкової накладної №48 від 25.11.2017, оскільки наданні платником податку копії документів не є достатніми для прийняття відповідного рішення про реєстрацію. Вважає оскаржуване рішення законним та просить відмовити у задоволенні позову.
Ухвалою суду від 18.02.19 розгляд справи відкладено, підготовче засідання призначено на 20.03.2019 об 10.00 годин.
Ухвалою суду від 20.03.2019 продовжено строк підготовчого провадження та відкладено підготовче засідання на 22.04.2019 о/об 12 год. 00 хв.
Від представника позивача через канцелярію суду (вх. №15964) подано відповідь на відзив на позовну заяву.
Ухвалою суду від 22.04.2019 о/об закрито підготовче провадження та призначено розгляд справи по суті на 21.05.2019 о/об 16 год. 00 хв.
Предстаник позивача через канцелярію суду (вх. №20700) подав заяву про розгялд справи за відсутності у письмовому провадженні, без фіксування технічними засобами. На задоволенні позову наполягає.
У судове засідання, призначене на 21.05.2019 представник відповідачів-1, 2 не з`явився, про день та час повідомлений належним чином.
Розглянувши матеріали та з`ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, судом встановлено наступне.
СФГ Ниваріс здійснює господарську діяльность з вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур, допоміжної діяльності у рослинництві, післяурожайної діяльності, оптової торгівлі зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин, роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах переважно продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами та іншими видами діяльності, передбаченими у Статуті позивача. Дані види діяльності передбачають і вирощування для подальшої реалізації кукурудзи.
СФГ Ниваріс вирощений врожай кукурудзи на умовах Договору поставки №1898/2017 від 04.07.2017 реалізовав кінцевому покупцю ТОВ СП Нібулон у кількості 67,200 т на загальну суму 307942,05 грн, про що свідчить додаток №ПТ_2 до Договору поставки №1898/2017 від 04.07.2017, видаткова накладна №00000037 від 25.11.2017, довіреність №68195 від 24.11.2017 та товарно-транспортні накладні. По першій події, відвантаження товару позивачем виписана податкова накладна №48 від 25.11.2017 на отримувача (покупця) ТОВ СП НІБУЛОН .
СФГ Ниваріс , як Постачальник товару (кукурудзи) на користь Покупця ТОВ СП НІБУЛОН (ІПН 142911114015) на виконання вимог статті 201 Податкового кодексу України здійснило реєстрацію податкової накладної №48 від 25.11.2017 на загальну суму 307942,05 грн, в тому числі ПДВ 51323,67 грн.
27.11.2017 позивачем була отримана квитанція №1, в якій зазначено, що податкову накладну прийнято, але реєстрацію зупинено. Виявлені помилки: відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 1005 .
З метою належної реєстрації податкової накладної СФГ Ниваріс надало вичерпний перелік документів, який передбачений пунктом 4 Наказу Міністерства фінансів України №567 від 13.06.2017 Про затвердження Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , який втратив чинність на підставі Наказу Міністерства фінансів № 409 від 06.04.2018р., але діяв на момент зупинення реєстрації податкової накладної. Позивачем було отримано рішення комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №511953/25676784 від 29.12.2017, яким проінформовано, що відповідно до пункту 201.16.3 пункту 201.16 статті 201 розділу V Податкового кодексу України прийнято рішення про відмову в реєстрації податкової накладної №48 від 25.11.2017 у зв`язку з наданням платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
Позивач не погоджується з прийнятим комісією рішенням №511953/25676784 від 29.12.2017, вважає його незаконним та необґрунтованим.
Розглянувши матеріали справи, вирішивши питання, чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, суд встановив наявність достатніх підстав для прийняття законного та обґрунтованого рішення по справі.
Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з приписів частини 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Згідно частини 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень, адміністративні суди перевіряють: чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії): безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Суд зазначає, що відносини, які виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, у тому числі податку на прибуток та податку на додану вартість, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, врегульовані Податковим кодексом України.
Відповідно до підпунктів 16.1.2, 16.1.3пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України, платник податків зобов`язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
У абз.1 п.201.1 ст.201 Податкового кодексу України (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) зазначено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно з абз.1-2 п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Як зазначено у п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України ((у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин), реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
У той же час п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України на день виникнення спірних правовідносин мав іншу редакцію: Реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу .
Судом досліджено приписи ст.201 Податкового кодексу України (у редакції яка була чинною на момент виникнення спірних правовідносин).
Пунктом 1 Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , затвердженого 13.06.2017 Наказом Міністерства фінансів України №567, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за №754/30622 (який 25.05.2018 втратив чинність на підставі Наказу Міністерства фінансів України від 06.04.2018 за №409 (зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 27.04.2018 за №536/31988), але діяв під час виникнення спірних правовідносин), визначено вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Перелік), у розрізі Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 р. №567 (далі - Критерії): 1) для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством; 2) для критерію, зазначеного в підпункті 2 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Відповідно до пункту 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , затверджених 13.06.2017 Наказом Міністерства фінансів України №567, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за №753/30621 (які 25.05.2018 втратили чинність на підставі Наказу Міністерства фінансів України від 06.04.2018 №409 (зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 27.04.2018 за №536/31988) але діяли під час виникнення спірних правовідносин), моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями: 1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування, яку (який) подано на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 раза більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеному у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку для платників, у яких значення показника D становить більше 0,03; більше 60% - від 0,02 до 0,03; більше 50% - від 0,015 до 0,02; більше 40% - від 0,01 до 0,015, більше 30% - від 0,005 до 0,01, більше 20% - до 0,005) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється); 2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб`єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3статті 215 розділу VI Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі; 3) розрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка складена на отримувача - платника податку на додану вартість, якщо передбачається зміна вартості товару/послуг більше ніж удвічі та/або зміна номенклатури товарів/послуг (для кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД - зміна перших чотирьох цифр кодів, а для кодів послуг відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг - перших двох цифр кодів). У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідає вимогам підпункту 1 цього пункту та сума податку на додану вартість, зазначена в податкових накладних, зареєстрованих платником податку в Реєстрі у звітному (податковому) періоді з урахуванням податкової накладної/розрахунку коригування, поданої на реєстрацію в Реєстрі, які відповідають вимогам підпункту 1 цього пункту, більша за середньомісячну суму сплачених за останні 12 місяців єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої при ввезенні товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами, реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу. У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідає одній з умов, зазначених у підпунктах 2, 3 цього пункту, реєстрація такої (такого) податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу.
Постановою №190 від 29.03.2017 Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації (яка 22.03.2018 втратила чинність на підставі постанови Кабінету Міністрів України №117 від 21.02.2018) Кабінет Міністрів України постановив: Установити, що комісія Державної фіскальної служби (далі - комісія ДФС) приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації на підставі отриманих від платника податку на додану вартість відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) письмових пояснень щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, та/або копій документів, які платник податку має право подати до органу Державної фіскальної служби протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування. Підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування. Комісія ДФС не може відмовити платнику податків у розгляді додаткових письмових пояснень та/або копій документів щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, якщо такі пояснення та/або копії документів подано платником податку до органу Державної фіскальної служби за основним місцем обліку не пізніше строку, визначеного підпунктом 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 Кодексу .
Згідно з пунктом 2 Порядку роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації , затвердженого 13.06.2017 наказом Міністерства фінансів України №566, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за №752/30620 (надалі - Порядок роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації ), комісія є постійно діючим колегіальним органом при ДФС, що діє в межах повноважень, визначених пунктом 201.16 статті 201 розділу V Податкового кодексу України та постановою Кабінету Міністрів України від 29.03.2017 №190 Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації .
Комісією розглядаються письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 розділу V Податкового кодексу України (далі - Кодекс), а також висновок контролюючого органу з пропозицією щодо реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації (п.16 Порядку роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації ).
Як зазначено у пункті 18 Порядку роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації , комісія може перевірити подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отриманні з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, в тому числі електронні, одержані від інших платників податків, засобів масової інформації тощо).
Представником відповідачів - 1, 2 не надано до суду доказів додержання приписів пункту18 Порядку роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації , результатів проведених звірок/перевірок інформаційних джерел та наданих позивачем документів.
Згідно з пунктом 19 Порядку роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (…) протокол засідання Комісії повинен містити перелік осіб, присутніх на засіданні, порядок денний засідання, питання, що розглядались на засіданні, перелік осіб, які виступали під час засідання, результати голосування, прийняті Комісією рішення (…).
Відповідачами - 1, 2 не надано до суду належних та допустимих доказів на підтвердження не надання або недостатності надання СФГ Ниваріс первиних бухгалтерських документів під час прийняття Рішення №511953/25676784 від 29.12.2017 про відмову у реєстрації податкової накладної №48 від 25.11.2017.
Відтак, відповідачем - 1, 2 документально не доведено додержання процедури розгляду матеріалів.
Не доведено відповідачем-1,2 і наявність підстав для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, встановлених постановою Кабінету Міністрів України №190 від 29.03.2017: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
Відповідно до п. 19 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних , затвердженого 29.12.2010 постановою Кабінету Міністрів України №1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 №341) (надалі - Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних ), податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день: 1) прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; 2) набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення суду).
В обґрунтування позовних вимог позивачем надано до суду: документи, що підтверджують походження врожаю, а саме про наявність орендованих земельних ділянок на території Запорізької області загальною площею 449,0246 га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, що підтверджується податковою декларацією платника єдиного податку четвертої групи та додатком до неї Відомостями про наявність земельних ділянок , придбання посівного матеріалу - насіння кукурудзи у ТОВ АГРОСКОП ІНТЕРНЕШНЛ (код ЄДРПОУ 38948033) у загальній кількості 145 мішків на суму 628 581,71 грн, що підтверджується видатковими накладними №АІ000000363 від 30.01.2017, №АІ000000362 від 30.01.2017, №АІ000002907 від 10.03.2017, №АІ000003281 від 14.03.2017, у постачальника - Малого підприємства Фірма Ерідон (код ЄДРПОУ 19420704) було придбано насіння кукурудзи у кількості 159 мішків на загальну суму 635628,30грн., що підтверджується видатковою накладною №1438 від 27.01.2017 та видатковою накладною №28982 від 13.04.2017. Для знищення бур`янів, сорняків та шкідників у ТОВ ГРІН ЕКСПРЕС (код ЄДРПОУ 33330797) 03.03.2017 був придбаний протравник Екран Тотал КЕ 20л (гербіцид) кількістю 800 літрів та Пропозан КЕ 20л (гербіцид) кількістю 300 літрів на загальну суму 196 473,60 грн. (видаткова накладна №98 від 03.03.2017). Вирощування насіння підтримувалося за допомогою придбаних добрив, таких як аміачна селітра, сульфат амонія, діамофоска фасована, які були придбані у ТОВ Українська агропромислова група (код ЄДРПОУ 35429229) на суму 947210,00 грн. (видаткова накладна №3344 від 13.07.2016, №3452 від 22.07.2016, №3972 від 19.08.2016, №4315 від 07.09.2016, №5913 від 11.10.2017). Також були використані гербіциди гліфоган 480, в.р. (AWF0924LQV) у кількості 500 літрів, гліфоган 480, в.р. (ANW262310A) у кількості 520 літрів, відвантажені в адресу СФГ Ниваріс ТОВ СПЕКТР-АГРО (код ЄДРПОУ 36348550). Контрагент-постачальник ПрАТ Агріматко-Україна (код ЄДРПОУ 30725226) також здійснювало постачання добрив та інсектицидів, таких як МайсТер Пауер, Белт, регент, стомп 33%, форс 1,5%, актара 25 в.г. 0,25 кг, тотріл 22,5% к.е. 5 л, гоал 2Е 24%, актара 25 в.г., карате 3еон, кораген 20%, добриво Лифдрю В-15, фітінг LFT 14 мм, трефлан 48%.
Посів позивачем насіння кукурудзи та збір врожаю був проведений власною технікою, до якої входять: комбайн Дон Акрос, жатка соєва, катки, протруйник, зрошувальна установка BAUER Centerliner 168 CLS, 382 m, зрошувальна установка BAUER Centerliner 168 CLS, 408 m, трактор МТЗ, трактор JOHN DEERE 8530 ILS, лабораторне обладнання, борона дискова Lemkin Gigant 800, витяжна шафа, глибокорозпушувач стрілоподібний ГРС-4, зрошувальна машина фірменна ДМФ Фрегат , комбайн JOHN DEERE, жниварка для збирання кукурудзи QUASAR F8 17, жниварка для збирання соняшнику SUN WORKER 16 , про що маються у наявності свідоцтва про реєстрацію машини, видані ДІСГ в Запорізькій області.
31.10.2017 у ТОВ Техноторг-Дон (код ЄДРПОУ 31764816) був придбаний трактор Беларус-82.1 вартістю 525000,00 грн (видаткова накладна №з-355995 від 31.10.2017), до якого закуповувалися запасні частини (редуктор відбору потужності), який залучався для збору врожаю 2017 року, у ПП АГРАР ТЕХНІК (код ЄДРПОУ 36528810) був придбаний мульчер TRISTOC TT9730 серійний номер 000040956 (видаткова накладна №439 від 26.09.2017), а у ТОВ Агроділер (код ЄДРПОУ 33733795) коток КЗК 6П-02 (видаткова накладна №РН-000894 від 20.10.2017), які потрібні для обробки землі після збору врожаю. У ПП АГРОТЕХНІКАТАВРІЇ (код ЄДРПОУ 38386933) була придбана жниварка для збирання врожаю SUN WORKER 16 (видаткова накладна №РН-0000017 від 08.08.2016). ПАТ Завод Фрегат (код ЄДРПОУ 14312387) відвантажило в адресу нашого товариства дощувальну машину фермову ДМФ Фрегат фронтальної дії з забором води від гідрантів модифікації ДМФ-Ф-А9-563-75 з проміжною довжиною 539,10 м, витрати води 90л/с в комплекті з гнучким шлангом 150 мм довжиною 60 м 1шт. та дизель-генератором DJ28CP вартістю 2795492,88 грн, за допомогою якого здійснювався полив врожаю (накладна №166 від 23.03.2016, на проліт 48,2 м накладна №270 від 11.04.2017).
Факт використання води для поливу врожаю фіксувався актами про надання послуг з подачі-прийому води СФГ Ниваріс , затверджених Придніпровським МУВГ.
Техніка заправлялася дизельним пальним, яке було придбано у ФО-П ОСОБА_1 (ІПН НОМЕР_1 ) у кількості 36630 літрів, що було достатньо для збору врожаю, між сторонами були оформлені наступні видаткові накладні №№1-00000126 від 27.10.2017, №1-00000109 від 08.11.2017, №1-00000181 від 16.11.2017, №1-00000182 від 16.11.2017.
При посіві насіння та зборі врожаю були залучені власні трудові ресурси, середня кількість працівників складала 12 осіб, що підтверджується Таблицею 6 Відомості про нарахування заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) застрахованим особам.
Обсяги зібраного врожаю 2017 року відображені СФГ Ниваріс у статистичній звітності за формою №4-сг Звіт про посівні площі сільськогосподарських культур під врожай 2017 року та за формою №37-сг Звіт про збирання врожаю сільськогосподарських культур на 01.11.2017, з яких вбачається, що кукурудзи зібрано з 338,00 га обсягом 54418,00 центнер.
Також позивачем до адміністративного позову були додані документи на підтвердження реалізації вирощеного врожаю та на законність формування податкового кредиту в адресу покупця - ТОВ Сільськогосподарське підприємство Нібулон , а саме: договір поставки №1898/2017 від 04.07.2017, додаток №ПТ_2 до Договору поставки №1898/2017 від 04.07.2017, видаткова накладна №00000037 від 25.11.2017, довіреність №68195 від 24.11.2017 та товарно-транспортні накладні та інші документи.
У Рішенні комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №511953/25676784 від 29.12.2017, підставою відмови у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних зазначено: надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування .
У надісланому позивачем Повідомленні щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по податковій накладній, реєстрація якої зупинена, серед іншого, зазначено: Господарство використовує орендовані земельні ділянки на території Кам`янської сільської ради загальною площею 449,0246 га. Земельні ділянки зрошуються. З 2014 року і по теперішній час змін в засновниках та керівництві не відбувалося. Станом на 31.12.2016 застосовували спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 Податкового кодексу України. Перелік основних засобів, місцезнаходження с. Кам`янське додається. Згідно з штатним розкладом станом на 01.07.2017 на підприємстві працює 12 робочих з фаховими спеціальностями … .
Представник відповідачів - 1, 2 у відзиві на позов не висловив жодних зауважень щодо поданих СФГ Ниваріс документів.
Відповідачами - 1, 2 документально не доведена відповідність податкової накладної №48 від 25.11.2017 критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних .
У чому саме полягає формулювання … Відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 №567 . Відповідно пункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація ПН зупинена. ПН відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків визначеним підпунктом 3 пункту 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН в ЄРПН … , відповідачами 1, 2 не прояснено та документально суду не доведено.
У позивача, на думку суду, були наявні документи достатні для прийняття контролюючим органом рішення/рішень про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідачами-1,2 не надано до суду доказів подання платником податку контролюючому органу копій документів, які складені з порушенням законодавства.
З урахуванням приписів частини 2 статті 2 КАС України суд оцінивши докази, які є у справі, в їх сукупності приходить до висновку, що Рішення №511953/25676784 від 29.12.2017 винесено Комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, не обґрунтовано, прийнято без урахування всіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, не розсудливо, а отже є неправомірним.
Як зазначено у пункті 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних , у разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
З метою поновлення порушених прав та інтересів позивача Державна фіскальна служба України повинна бути зобов`язана зареєструвати податклву накладну №48 від 25.11.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Всупереч наведеним вимогам відповідачі, як суб`єкти владних повноважень, не довели правомірності винесення оскаржуваного рішення.
Отже, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України, оцінки поданих сторонами доказів за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов висновку про те, що вимоги позивача в частині зобов`язання реєстрації накладних є правомірними та такими, що підлягають задоволенню.
Суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі (частина 1 статті 143 КАС України).
Судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи (частина 1 статті 132 КАС України).
Вирішуючи питання про розподіл судових витрат у справі, суд враховує, що, відповідно до частини першої статті 139 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.
При зверненні до суду позивачем було сплачено судовий збір відповідно до квитанції № 0.0.1233772640.1 від 10.01.2019 у сумі 3842,00 грн.
Керуючись статтями 2, 6, 8-10, 14, 90, 139, 143, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ВИРІШИВ:
Позовну заяву Селянського (фермерського) господарства Ниваріс (юридична адреса: 71612, Запорізька область, Василівський район, с. Кам`янське, вул. Центральна, буд. 3, код ЄДРПОУ 25676784) до Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, Львівська пл., буд. 8, код ЄДРПОУ 39292197) та Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (04053, м. Київ, Львівська пл., буд. 8, код ЄДРПОУ 39292197) про визнання протиправним та скасування рішення №511953/25676784 від 29.12.2017 про відмову у реєстрації податкової накладної № 48 від 25.11.2017, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити у повному обсязі.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №511953/25676784 від 29.12.2017 про відмову у реєстрації податкової накладної №48 від 25.11.2017.
Зобов`язати ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №48 від 25.11.2017 з дати подання її на реєстрацію Селянським (фермерським) господарством Ниваріс (юридична адреса: 71612, Запорізька область, Василівський район, с. Кам`янське, вул. Центральна, буд. 3, код ЄДРПОУ 25676784).
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (місцезнаходження: Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 39292197) на користь Селянського (Фермерського) господарства Ниваріс (71612, Запорізька область, Василівський район, с. Кам`янське, вул. Центральна, 33-А, код ЄДРПОУ 25676784, ІПН 256767808035) судовий збір у сумі 3842 (три тисячі вісімсот сорок дві) грн 00 коп.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його (її) проголошення, а якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення у повному обсязі складено та підписане суддею 27.05.2019.
Суддя Р.В. Сацький
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.05.2019 |
Оприлюднено | 29.05.2019 |
Номер документу | 82011550 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сацький Роман Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сацький Роман Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сацький Роман Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сацький Роман Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сацький Роман Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сацький Роман Вікторович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні