Справа №2-а-2457/2009 рік
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 жовтня 2009 року м. Джанкой
Суддя Джанкойсько го міськрайонного суду Автон омної Республіки Крим Спасьо нова О.А., розглянувши в порядк у в порядку письмового прова дження адміністративну спра ву за позовом ОСОБА_1 до Управління Пенсійного Фон ду України в Джанкойському р айоні Автономної Республіки Крим про зобов' язання здій снити перерахунок соціально ї допомоги як дитині війни,-
в с т а н о в и в:
26.08.2009 року ОСОБА_1 зверну вся до суду з зазначеною позо вною заявою, мотивуючи свої в имоги тим, що він відповідно д о ст.1 Закону України «Про соці альний захист дітей війни» м ає статус Дитини війни. Відпо відно до ст.6 цього Закону Дітя м війни пенсія або щомісячне довічне грошове утримання ч и державна соціальна допомог а, що виплачується замість пе нсії, підвищуються на 30% мінім альної пенсії за віком. Але йо му не в повному обсязі нарахо вана вказана щомісячна соціа льна грошова допомога, внасл ідок чого порушені його зако нні права. Просить зобов' яз ати відповідача здійснити пе рерахунок щомісячної держав ної соціальної допомоги як д итині війни за період з 01.08.2008 ро ку по 01.08.2009 року в сумі 1169 грн. 20 коп .
Позивач в судове засідання не з' явився, надав суду заяв у, в якій вказав, що позовні ви моги підтримує в повному обс язі та просив справу розглян ути у його відсутність.
Представник відповідача в судове засідання не з' явив ся, надав суду письмові запер ечення на позов, згідно яких п росив розглянути справу у ві дсутності представника відп овідача та відмовити у задов оленні позовних вимог у повн ому обсязі, крім того, наполяг ав на застосуванні положень статті 100 КАС України щодо про пущення позивачем строку для звернення до суду.
Відповідно до частини 3 стат ті 122 Кодексу адміністративно го судочинства України, особ а, яка бере участь у справі, ма є право заявити клопотання п ро розгляд справи за її відсу тності. Якщо таке клопотання заявили всі особи, які беруть участь у справі, судовий розг ляд справи здійснюється в по рядку письмового провадженн я.
Згідно з пунктом 10 статті 3 Ко дексу адміністративного суд очинства України, письмове п ровадження - розгляд і вирі шення адміністративної спра ви в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без виклику осіб, які беруть учас ть у справі, та проведення суд ового засідання на основі на явних у суду матеріалів у вип адках, встановлених цим Коде ксом.
Дослідивши матеріали спра ви та оцінивши надані докази в їх сукупності, суд вважає, щ о позовні вимоги підлягають частковому задоволенню з нас тупних підстав.
Правовий статус дітей війн и та основи їх соціального за хисту встановлені Законом Ук раїни «Про соціальний захист дітей війни», відповідно до с татті 1 якого, дитина війни - особа, яка є громадянином Укр аїни та якій на час закінченн я (02 вересня 1945 року) Другої світ ової війни було менше 18 років.
Судом встановлено, що позив ач ІНФОРМАЦІЯ_1, що підтве рджується паспортом громадя нина України, тобто станом на час закінчення Другої світо вої війни йому було менше 18 ро ків, перебуває на обліку в У правлінні Пенсійного Фонд у України в Джанкойському ра йоні АР Крим, отримує пенсію з а віком та відповідно до стат ті 1 Закону України «Про соціа льний захист дітей війни» ма є статус дитини війни, що нада є йому право на отримання піл ьг та державної соціальної п ідтримки, встановлених Закон ом України «Про соціальний з ахист дітей війни».
Відповідно до статті 6 Закон у України «Про соціальний за хист дітей війни», дітям війн и пенсії або щомісячне довіч не грошове утримання чи держ авна соціальна допомога, що в иплачується замість пенсії, підвищуються на 30% мінімально ї пенсії за віком.
Відповідно до частини 1 стат ті 28 Закону України від 09.07.2003 рок у «Про загальнообов' язкове державне пенсійне страхуван ня» мінімальний розмір пенсі ї за віком встановлюється у р озмірі прожиткового мінімум у для осіб, які втратили праце здатність.
Таким чином, суд приходить д о висновку, що позивач має пра во на отримання підвищення п енсії у розмірі 30% мінімальної пенсії за віком, так як має ві дповідний статус.
Як вбачається з наданої від повідачем довідки, за період , зазначений позивачем в позо вній заяві, позивачеві Упра влінням Пенсійного Фонду У країни в Джанкойському район і АР Крим щомісячна державна соціальна допомога у розмір і 30% мінімальної пенсії за вік ом, в повному обсязі не виплач увалася.
Законом України від 28.12.2007 рок у «Про державний бюджет на 2008 р ік та про внесення змін до дея ких законодавчих актів» було внесено зміни до Закону Укра їни «Про соціальний захист д ітей війни» та статтю 6 цього З акону викладено в наступній редакції: «Дітям війни (крім т их, на яких поширюється дія За кону України «Про статус вет еранів війни, гарантії їх соц іального захисту») до пенсії або щомісячного довічного г рошового утримання чи держав ної соціальної допомоги, що в иплачується замість пенсії, виплачується підвищення у ро змірі надбавки, встановленої для учасників війни».
Рішенням Конституційного суду України від 22.05.2008 року змін и щодо розміру пенсії дітям в ійни визнано такими, що не від повідають Конституції Украї ни (є неконституційними).
Відповідно до статті 152 Конс титуції України закони, інші правові акти або їх окремі по ложення, що визнані неконсти туційними, втрачають чинніст ь з дня ухвалення Конституці йним Судом України рішення п ро їх неконституційність.
Виходячи з наведеного, з ура хуванням вказаного рішення К онституційного Суду України , стаття 6 Закону України від 18.1 1.2004 року «Про соціальний захис т дітей війни» з 22.05.2008 року діє у редакції, згідно з якою дітям війни пенсія або щомісячне д овічне грошове утримання чи державна соціальна допомога , що виплачується замість пен сії, підвищуються на 30 відсотк ів мінімальної пенсії за вік ом.
Відповідно до частини 2 стат ті 11 Кодексу адміністративно го судочинства України, суд м оже вийти за межі позовних ви мог тільки в разі, якщо це необ хідно для повного захисту пр ав, свобод та інтересів сторі н чи третіх осіб, про захист як их вони просять.
Задовольняючи позовні вим оги в частині зобов' язання відповідача провести перера хунок щомісячної державної с оціальної допомоги відповід но до Закону України «Про соц іальний захист дітей війни», суд вважає необхідним вийти за межі позовних вимог та зоб ов' язати Управління Пе нсійного фонду України в Джа нкойському районі Автономно ї Республіки Крим здійснити виплату перерахованої щоміс ячної державної соціальної д опомоги, оскільки це по т рібно для повного захис ту прав, свобод та інтересів п озивача, про захист яких він п росить.
З огляду на положення стате й 21, 105, 162 Кодексу адміністративн ого судочинства України, адм іністративний позов може міс тити вимоги щодо визнання не законними рішення, дії чи без діяльності відповідача, зобо в' язати його вчинити певні дії, відшкодувати шкоду, запо діяну незаконними рішеннями , дією або бездіяльністю.
Задовольняючи частково по зовні вимоги, суд виходить з т ого, що вимоги про зобов' яза ння провести перерахунок доп лати до пенсії у визначеній п озивачем грошовій сумі не пі длягають задоволенню, оскіль ки такі виплати не були йому н араховані, а суд не може переб рати на себе функцію здійсне ння перерахунку та нарахуван ня пенсії замість органу, яко му надані такі повноваження.
Доводи відповідача в части ні неврегульованості на зако нодавчому рівні порядку зді йснення доплат особам, які ма ють статус дітей війни, не мож уть бути підставою для їх нез дійснення або відмови в задо воленні позову. Крім того, суд вважає необґрунтованими дов оди відповідача щодо неможли вості застосування до спірни х правовідносин статті 28 Зако ну України «Про загальнообов ' язкове державне пенсійне с трахування», так як розмір мі німальної пенсії за віком за стосовується виключно для ви значення розмірів пенсій, ос кільки за чинним законодавст вом розмір мінімальної пенсі ї за віком визначається лише за правилами, передбаченими статтею 28 Закону України «Про загальнообов' язкове держа вне пенсійне страхування», і ншого нормативно-правового а кта, який би визначав цей розм ір або встановлював інший ро змір, немає, тому це не є підст авою для відмови в реалізаці ї позивачем конституційної г арантії, встановленої статте ю 46 Конституції України та пра ва на отримання доплати до пе нсії, передбаченої статтею 6 З акону України «Про соціальни й захист дітей війни».
Також безпідставними є пос илання відповідача на відсут ність коштів щодо забезпечен ня виплати зазначеної доплат и до пенсії, оскільки органи д ержавної влади не можуть пос илатися на відсутність кошті в, як підставу невиконання св оїх зобов' язань, які встано влені статтею 46 Конституції У країни та зазначеною нормою закону.
Не заслуговують на увагу і д оводи відповідача щодо не ви значеності на законодавчому рівні питання відносно орга ну, на який покладено обов' я зок здійснення виплат підвищ ення до пенсії особам, які маю ть статус дитини війни. Пенсі йний фонд України діє у відпо відності до Положення «Про П енсійний фонд України» та зд ійснює свої повноваження на підставі пункту 15 зазначеног о положення через створені в установленому порядку його територіальні управління. Ві дповідно до Закону України « Про загальнообов' язкове де ржавне пенсійне страхування » рішення про призначення та перерахунок пенсій приймаєт ься районним управлінням Пен сійного фонду України за міс цем проживання пенсіонерів. За таких обставин, обов' язо к по нарахуванню та виплаті д оплати до пенсії позивача, пе редбаченої статтею 6 Закону У країни «Про соціальний захис т дітей війни» покладено на У ПФ за місцем проживання пози вача.
Крім того, відповідач вказу є про пропущення позивачем с троку звернення до суду з адм іністративним позовом, але п озивач звернувся до суду в се рпні 2009 року та просить зобов' язати відповідача провести п ерерахунок доплати до пенсії за період з серпня 2008 року, том у ці доводи відповідача суд т акож знаходить безпідставни ми.
Таким чином, підлягають зад оволенню позовні вимоги в ча стині зобов' язання відпові дача перерахувати позивачев і щомісячну державну соціаль ну допомогу відповідно до ви мог статті 6 Закону України «П ро соціальний захист дітей в ійни» у розмірі 30% мінімальног о розміру пенсії за віком, вст ановленого частиною 1 статті 28 Закону України «Про загальн ообов' язкове державне пенс ійне страхування» за період з серпня 2008 року по 31 липня 2009 рок у з урахуванням сплачених су м за цей період.
Суд вирішує питання про суд ові витрати відповідно до ви мог частини 1 статті 94 Кодексу адміністративного судочинс тва України, згідно якої, якщо судове рішення ухвалене на к ористь сторони, яка не є суб' єктом владних повноважень, с уд присуджує всі здійснені н ею документально підтвердже ні судові витрати з Державно го бюджету України.
З урахуванням викладеного , керуючись статтями 8-11, 71, 94, 99, 100, 122, 160-163, 167 Кодексу адміністративно го судочинства України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позо в задовольнити частково.
Зобов' язати Управління Пенсійного фонду України в Джанкойському районі Автоно мної Республіки Крим здійсни ти перерахунок та виплату О СОБА_1 щомісячної державної соціальної допомоги відпові дно до вимог статті 6 Закону Ук раїни «Про соціальний захист дітей війни» у розмірі 30% міні мального розміру пенсії за в іком, встановленого частиною 1 статті 28 Закону України «Про загальнообов' язкове держа вне пенсійне страхування» за період з серпня 2008 року по 31 лип ня 2009 року з урахуванням сплач ених сум за цей період.
В задоволенні решти позовн их вимог - відмовити.
Стягнути з Державного бюдж ету України на користь ОСОБ А_1 судовий збір у розмірі 3 г рн. 40 коп.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Севастопольського апеляці йного адміністративного суд у через Джанкойський міськра йонний суд Автономної Респуб ліки Крим шляхом подачі в 10-де нний строк з дня проголошенн я постанови заяви про апеляц ійне оскарження і поданням а пеляційної скарги протягом 2 0 днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Суддя: Спасьонова О.А.
Суд | Джанкойський міськрайонний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 19.10.2009 |
Оприлюднено | 26.03.2010 |
Номер документу | 8202094 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Джанкойський міськрайонний суд Автономної Республіки Крим
Спасьонова Олена Анатоліївна
Адміністративне
Добропільський міськрайонний суд Донецької області
Діденко Сергій Олександрович
Адміністративне
Білопільський районний суд Сумської області
Терещенко Ольга Іванівна
Адміністративне
Чугуївський міський суд Харківської області
Слурденко Олександр Іванович
Адміністративне
Світловодський міськрайонний суд Кіровоградської області
Широкоряд Р.В.
Адміністративне
Світловодський міськрайонний суд Кіровоградської області
Широкоряд Р.В.
Адміністративне
Роменський міськрайонний суд Сумської області
Очиргораєва О.М.
Адміністративне
Лозівський міськрайонний суд Харківської області
Мішуровська С.Т.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні