ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 березня 2010 року < ЧАС > м. Полтава Справа № 2а-45566/09/1670
Полтавський окружний ад міністративний суд у складі:
головуючого судді - Клоч ка К.І.
при секретарі - Міщен ко Р.В.
за участю:
представника позивача -Фищ ука В.В.
представників відповідача - Классовича О.П., Дорошиної В.М .
розглянувши у відкри тому судовому засіданні спра ву за адміністративним позов ом Прокурора м. Полтави в інте ресах держави в особі Полтав ського обласного відділення Фонду соціального захисту і нвалідів до Товариства з обм еженою відповідальністю "Меб лі-Сіті" про стягнення адміні стративно-господарських сан кцій та пені, -
В С Т А Н О В И В:
17 червня 2009 року Прокур ор м. Полтави в інтересах держ ави в особі Полтавського обл асного відділення Фонду соці ального захисту інвалідів з вернувся до Полтавського окр ужного адміністративного су ду з адміністративним позово м до Товариства з обмеженою в ідповідальністю "Меблі-Сіті" про стягнення адміністрати вно-господарських санкцій в розмірі 3225, 00 грн. та пені 70,95 грн., п осилаючись на порушення вимо г статей 19, 20 Закону України «П ро основи соціальної захищен ості інвалідів в Україні»від 21.03.1991 №875-ХІІ (надалі - Закон №875-Х ІІ), що полягає у незабезпечен ні нормативу робочих місць п рацевлаштування інвалідів у 2008 році.
Прокурор у судове засіданн я не з' явився, про причини неявки суду не повідомив, про час, дату, місце розгляду спра ви повідомлений належним чин ом та своєчасно.
Представник позивача у суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав та просив їх зад овольнити.
Представники відповідача у судовому засіданні запер ечували проти задоволення по зову, просили відмовити у зад оволенні позовних вимог в ча стині застосування штрафних санкцій за 4 місяці 2008 року кол и на підприємстві працював ОСОБА_1 та мав відповідну до відку про підтвердження інва лідності. В частині застос ування штрафної санкції за і нших 8 місяців представником відповідача не заперечувало ся.
Заслухавши пояснення пред ставників сторін та розгляну вши матеріали справи, суд вст ановив наступне.
04.02.2009 року відповідач подав д о Полтавського обласного від ділення Фонду соціального за хисту інвалідів звіт про зай нятість населення та працевл аштування інвалідів за 2008 рік (форма № 10-ПІ).
Згідно відомостей, зазначе них в Звіті середньооблікова кількість штатних працівник ів облікового складу на підп риємстві в цей період станов ила 14 осіб. Норматив для праце влаштування інвалідів склав 1 робоче місце, фактично ж у ві дповідача працювала 1 особа п ротягом чотирьох місяців, як ій у відповідності до чинног о законодавства встановлена інвалідність.
За недотримання нормативу робочих місць по кількості п рацюючих інвалідів позиваче м нараховано відповідачу адм іністративно-господарські с анкції у розмірі 3225,00 грн.
Прострочення терміну опла ти адміністративно-господар ських санкцій відповідачем с кладає 55 дні (з 16.04.2009 по 09.06.2009), у зв' язку з чим відповідачу нарах овано пеню у розмірі 70,95 грн.
Відповідно до статті 19 Кон ституції України, органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закона ми України.
Згідно статті 92 Конституції України, виключно законами У країни визначаються, зокрема засади цивільно-правової ві дповідальності; діяння, які є злочинами, адміністративним и або дисциплінарними правоп орушеннями, та відповідальні сть за них.
Статтею 8 Закону №875-ХІІ встан овлено, що державне управлін ня в галузі забезпечення соц іальної захищеності інвалід ів здійснюється центральним органом виконавчої влади з п итань праці та соціальної по літики, Міністерством охорон и здоров'я України та органам и місцевого самоврядування У країни.
Відповідно до пункту 1 Полож ення про Фонд соціального за хисту інвалідів, затверджено го Постановою Кабінету Мініс трів України від 26.09.2002 №1434, Фонд с оціального захисту інваліді в (далі - Фонд) є урядовим орган ом державного управління, як ий діє у складі Мінпраці та пі дпорядковується йому.
Пункт 9 цього ж Положення пе редбачає, що для реалізації п окладених на Фонд завдань за погодженням з Мінпраці утво рюються територіальні відді лення Фонду в межах гранично ї чисельності його працівник ів. Положення про територіал ьні відділення затверджує ди ректор Фонду.
За змістом статті 20 Закону № 875-ХІІ Фонд соціального захист у інвалідів, його відділення мають право захищати свої пр ава та законні інтереси, у том у числі в суді. Тобто саме Фонд у соціального захисту інвалі дів надано право на стягненн я адміністративно-господарс ьких санкції за недодержання законодавчо встановленого н ормативу робочих місць для з абезпечення працевлаштуван ня інвалідів.
Позивач в позовній заяві по силається на порушення відпо відачем частини першої статт і 19 Закону №875-ХІІ щодо недотрим ання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалі дів.
Частиною першою статті 19 За кону №875-ХІІ визначено, що для підприємств, установ, органі зацій, у тому числі підприємс тв, організацій громадських організацій інвалідів, фізич них осіб, які використовують найману працю, установлюєть ся норматив робочих місць дл я працевлаштування інваліді в у розмірі чотирьох відсотк ів середньооблікової чисель ності штатних працівників об лікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кілько сті одного робочого місця.
Відповідачем на виконанн я вимог Закону №875-ХІІ подано п озивачу Звіт про зайнятість та працевлаштування інвалід ів за 2008 рік (форма № 10-ПІ), що підт верджується матеріалами спр ави і не заперечується предс тавником позивача.
Таким чином, за 1 робоче місц е, призначене для працевлашт ування інваліда і не зайняте інвалідом, відповідачу нара ховано адміністративно - гос подарські санкції у сумі 3225,00гр н. та пеню у розмірі 70,95 грн.
Згідно листа Полтавського міського центру зайнятості від 07.05. 2009 року № 4320 інформація п ро наявність вільних робочих місць (вакантних посад) за фор мою № 3-ПН з заповненням графи 15 (наявність вільних робочих м ісць для інвалідів) для праце влаштування осіб з обмеженим и фізичними можливостями від Товариства з обмеженою відп овідальністю "Меблі- Сіті" в 200 8 році не надходила.
Частиною четвертою статт і 19 Господарського кодексу У країни передбачено, що орган и державної влади і посадові особи, уповноважені здійсню вати державний контроль і де ржавний нагляд за господарсь кою діяльністю, їх статус та з агальні умови і порядок здій снення контролю і нагляду ви значаються законами.
Згідно статей 216-218 Господарс ького кодексу України, учасн ики господарських відносин н есуть господарсько-правову в ідповідальність за правопор ушення у сфері господарюванн я шляхом застосування до пра вопорушників господарських санкцій на підставах і в поря дку, передбачених цим Кодекс ом, іншими законами та догово ром.
Застосування господарськи х санкцій повинно гарантуват и захист прав і законних інте ресів громадян, організацій та держави, в тому числі відшк одування збитків учасникам г осподарських відносин, завда них внаслідок правопорушенн я, та забезпечувати правопор ядок у сфері господарювання.
До суб'єктів господарюванн я за порушення ними правил зд ійснення господарської діял ьності застосовуються адмін істративно-господарські сан кції.
Господарські санкції заст осовуються у встановленому з аконом порядку за ініціативо ю учасників господарських ві дносин, а адміністративно-го сподарські санкції - уповнов аженими органами державної в лади або органами місцевого самоврядування.
Підставою господарсько-пр авової відповідальності уча сника господарських відноси н є вчинене ним правопорушен ня у сфері господарюван ня.
Учасник господарських від носин відповідає за невикона ння або неналежне виконання господарського зобов'язання чи порушення правил здійсне ння господарської діяльност і, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього захо дів для недопущення господар ського правопорушення.
Статтею 614 Цивільного кодек су України встановлено, що ос оба, яка порушила зобов'язанн я, несе відповідальність за н аявності її вини (умислу або н еобережності), якщо інше не вс тановлено договором або зако ном. Особа є невинуватою, якщо вона доведе, що вжила всіх зал ежних від неї заходів щодо на лежного виконання зобов'язан ня.
Згідно зі статтею 238 Господа рського кодексу України за п орушення встановлених закон одавчими актами правил здійс нення господарської діяльно сті до суб'єктів господарюва ння можуть бути застосовані уповноваженими органами дер жавної влади або органами мі сцевого самоврядування адмі ністративно-господарські са нкції, тобто заходи організа ційно-правового або майновог о характеру, спрямовані на пр ипинення правопорушення суб 'єкта господарювання та лікв ідацію його наслідків.
Види адміністративно-госп одарських санкцій, умови та п орядок їх застосування визна чаються цим Кодексом, іншими законодавчими актами. Адмін істративно-господарські сан кції можуть бути встановлені виключно законами.
Види адміністративно-госп одарських санкцій передбаче ні статтею 239 Господарського к одексу України: органи держа вної влади та органи місцево го самоврядування відповідн о до своїх повноважень та у по рядку, встановленому законом , можуть застосовувати до суб 'єктів господарювання такі а дміністративно-господарськ і санкції: вилучення прибутк у (доходу); адміністративно-го сподарський штраф; стягнення зборів (обов'язкових платежі в); застосування антидемпінг ових заходів; припинення екс портно-імпортних операцій; з астосування індивідуальног о режиму ліцензування; зупин ення дії ліцензії (патенту) на здійснення суб'єктом господ арювання певних видів господ арської діяльності; анулюван ня ліцензії (патенту) на здійс нення суб'єктом господарюван ня окремих видів господарськ ої діяльності; обмеження або зупинення діяльності суб'єк та господарювання; скасуванн я державної реєстрації та лі квідація суб'єкта господарюв ання; інші адміністративно-г осподарські санкції, встанов лені цим Кодексом та іншими з аконами.
Статтею 241 Господарського к одексу України встановлено, що адміністративно-господар ський штраф - це грошова сума, що сплачується суб'єктом гос подарювання до відповідного бюджету у разі порушення ним встановлених правил здійсне ння господарської діяльност і.
Перелік порушень, за які з с уб'єкта господарювання стягу ється штраф, розмір і порядок його стягнення визначаються законами, що регулюють подат кові та інші відносини, в яких допущено правопорушення.
Частиною другою статті 20 З акону України "Про основи соц іальної захищеності інвалід ів в Україні" передбачено, що п орушення термінів сплати штр афних санкцій тягне за собою нарахування пені в розмірі 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку У країни за кожний календарний день її прострочення, включа ючи день сплати.
Таким чином, із врахуванням вищевикладених обставин, су д вважає, що позовні вимоги Пр окурора м. Полтави в інтереса х держави в особі Полтавсько го обласного відділення Фонд у соціального захисту інвалі дів до Товариства з обмежено ю відповідальністю "Меблі- Сі ті" про стягнення адміністра тивного-господарських санкц ій та пені підлягають задово ленню в частині стягнення шт рафних санкцій та пені за 8 мі сяців коли відповідач не заб езпечив виконання нормативу для працевлаштування інвалі да.
На підставі викладеного, ке руючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 К одексу адміністративного су дочинства України, суд-
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний поз ов Прокурора м. Полтави в інте ресах держави в особі Полтав ського обласного відділення Фонду соціального захисту і нвалідів до Товариства з обм еженою відповідальністю "Меб лі- Сіті" про стягнення адміні стративно-господарських сан кцій та пені задовольнити частково.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальніст ю “Меблі-Сіті” (вул. Шевченка, 52, м. Полтава, код ЄДРПОУ 32017125, МФО 331661, р/р 26009000124001 у філії “Полтавськ а дирекція АТ Індекс - банк” ) на користь Полтавського обл асного відділення Фонду соці ального захисту інвалідів (в ул. Зигіна, 1, м. Полтава, 36014, р/р 31218219 900395 в УДК в Полтавській області МФО 831019, код 24385878 одержувач відді лення Державного казначейст ва код платежу 50070000;01) адміністр ативно-господарські санкції у розмірі 2150 (дві тисячі сто пятдесят) гривень 00 (нуль) копі йок.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю “Меблі-Сіті”( вул. Шевченка, 52, м. Полтава, код ЄДРПОУ 32017125, МФО 331 661, р/р 26009000124001 у філії “Полтавська дирекція АТ Індекс - банк”) н а користь Полтавського облас ного відділення Фонду соціал ьного захисту інвалідів (вул . Зигіна, 1, м. Полтава, 36014, р/р 31218219900395 в УДК в Полтавській області МФ О 831019, код 24385878 одержувач відділе ння Державного казначейства код платежу 50070000;01) пеню у розмір і 47 (сорок сім) гривень 30 (трид цять) копійок.
В іншій частині позовних в имог відмовити.
Постанова відповідно до ст атті 254 Кодексу адміністратив ного судочинства України наб ирає законної сили після зак інчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, в становленого цим Кодексом, я кщо таку заяву не було подано . Якщо було подано заяву про ап еляційне оскарження, але апе ляційна скарга не була подан а у строк, встановлений Кодек сом адміністративного судоч инства України, постанова на бирає законної сили після за кінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не с касовано, набирає законної с или після закінчення апеляці йного розгляду справи.
Постанова може бути оскарж ена до Харківського апеляцій ного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повно му обсязі відповідно до стат ті 160 цього Кодексу - з дня ск ладення в повному обсязі. Як що постанову було проголоше но у відсутності особи, яка бе ре участь у справі, то строк подання заяви про апеляці йне оскарження обчислюєтьс я з дня отримання нею копії постанови. Апеляційна скарг а може бути подана у 20-денний с трок після подачі заяви про а пеляційне оскарження в поряд ку, визначеному статтею 186 Код ексу адміністративного суд очинства України.
Повний текст постанови виг отовлено 15 березня 2010 року.
Суддя К.І. Клочко
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.03.2010 |
Оприлюднено | 15.09.2010 |
Номер документу | 8204010 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
К.І. Клочко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні