Справа № 359/4227/16-п
Провадження № 3/359/1671/2019
Протокол № 0195/125000016/16
Бориспільський міськрайонний суд Київської області
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
24 травня 2019 року м. Бориспіль
Суддя Бориспільського міськрайонного суду Київської області Вознюк С.М., за участю представників митниці Клімова С.Г., особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , розглянувши адміністративний матеріал, який надійшов від Київської митниці ДФС, про порушення митних правил, передбачених ст. 472 МК України, відносно громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , місце народження: Україна, м. Одеса, місце проживання: АДРЕСА_1 , паспорт громадянина України серія НОМЕР_1 , виданий Київським РВ ОМУ УМВС України в Одеській області 06.12.2006 року, ідентифікаційний номер: НОМЕР_2 , -
в с т а н о в и в :
Згідно протоколу про порушення митних правил, 23.02.2016 року до відділу митного оформлення № 1 митного поста Святошин (Київська область, Києво-Святошинський район, с. Чайки, вул. Антонова, буд.1-А) Київської митниці ДФС, особою уповноваженою на роботу з митними органами ПП ТРАНСЛОДЖИК Сорокіним Павлом Васильовичем, який діє на підставі договору-доручення від 05.02.2016 № 05/02, укладеного з ТОВ СВІТ ПОСТАЧ (04050, м. Київ, вул. Мельникова, буд. 18Б, офіс 3, код ЄДРПОУ 40106869), було подано електрону митну декларацію (далі ЕМД) до митного контролю та оформлення товарів.
ЕМД було прийнято до митного оформлення та присвоєно реєстраційний № 125130013/2016/402195.
Товар ввезено на митну територію України через п/п Одеській морський торговельний порт м/п Одеса - порт Одеської митниці ДФС.
Отримувач - ТОВ СВІТ ПОСТАЧ (04050, м. Київ, вул. Мельникова, буд. 18-Б, офіс 3, код ЄДРПОУ 40106869).
Згідно з даними товаросупровідних документів відправником товару є SHANTOU JIXIANG TRADING CO., LTD ROOM 201, 1ST BUILDING NO.9 JINTAIROAD, XIAMEN NEWDISTRICT,CHENGHAI SHANTOU,GUANGDONG,CN.
Перевезення здійснювалось в контейнері PCIU8500717 на автомобілі з державним номером НОМЕР_3 /BH8650XP.
Під час проведення митного огляду товару, що знаходився в контейнері, виявлено незаявлені в митній декларації товари.
Зазначений факт засвідчено Актом про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу від 25.03.2016 року № 125130013/2016/402195.
У відповідності до вимог статті 262 Митного кодексу України товари, що переміщуються через митний кордон України, декларуються митному органу, який здійснює митне оформлення цих товарів.
Згідно до ч. 1 ст. 257 Митного кодексу України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
Відповідно до ч. 1 ст. 266 Митного кодексу України - декларант зобов`язаний: здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом; на вимогу митного органу пред`явити товари, транспорті засоби комерційного значення для митного контролю і митного оформлення; надати митному органу передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей; у випадках визначених цим Кодексом та Податковим кодексам України, сплатити митні платежі або забезпечити їх сплату відповідно до розділу X цього кодексу; у випадках, визначених цим Кодексом та іншими законами України, сплатити інші платежі, контроль за справлянням яких покладено на митні органи.
Згідно із ч. 2 ст. 266 Митного кодексу України - перед подачею митної декларації декларант має право з дозволу органу доходів і зборів здійснювати фізичний огляд товарів з метою перевірки їх відповідності опису (відомостям), зазначеному у товаросупровідних документах, брати проби та зразки товарів.
Частиною 5 ст. 266 Митного кодексу України передбачено, що особа, уповноважена на декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення від імені декларанта, має такі самі обов`язки, права і несе таку саме відповідальність, що й декларант.
Відповідно до гр.14 ЕМД декларування товарів здійснено ПП ТРАНСЛОДЖИК . Згідно з даними, вказаними у гр.54 ЕМД №125130013/2016/402195, декларацію подано особою уповноваженою на роботу з митними органами ПП ТРАНСЛОДЖИК Сорокіним Павлом Васильовичем.
Таким чином, особа уповноважена на роботу з митними органами ПП ТРАНСЛОДЖИК Сорокін Павло Васильович не заявив за встановленою формою у ЕМД № 125130013/2016/402195 від 23.02.2016 року точні та достовірні відомості про кількість та наявність товарів, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.
Зазначені дії мають ознаки порушення митних правил, передбачені ст. 472 Митного кодексу України.
У зв`язку з цим працівниками митниці 25.03.2016 року складено протокол про порушення митних правил №0195/125000016/16.
На підставі ст. 511 МК України за протоколом № 0195/125000016/16 вилучено:
- запальнички сигаретні, кишенькові, які не підлягають перезарядженню СRICKET, 263000 штук;
- запальнички сигаретні, кишенькові, які підлягають перезарядженню СRICKET, 360000 штук;
- запальнички сигаретні, кишенькові, які підлягають перезарядженню арт. JYWM 18309, 46000 штук;
- запальнички сигаретні, кишенькові, які підлягають перезарядженню арт. 818, 100000 штук;
- запальнички сигаретні, кишенькові, які підлягають перезарядженню арт. ОК 833, 446000 штук;
- запальнички сигаретні, кишенькові, які підлягають перезарядженню арт. 2805, 119000 штук,
- запальнички сигаретні, кишенькові, які підлягають перезарядженню арт. 288, 50000 штук,
- запальнички сигаретні, кишенькові, які підлягають перезарядженню арт. 1309/1308, 172000 штук;
- запальнички сигаретні, кишенькові, які підлягають перезарядженню арт. 5973, 25000 штук;
- запальнички сигаретні, кишенькові, які підлягають перезарядженню арт. 137, 56000 штук;
- запальнички сигаретні, кишенькові, які підлягають перезарядженню арт. ККК, 20000 штук;
- запальнички сигаретні, кишенькові, які підлягають перезарядженню арт. 811, 40000 штук;
- запальнички сигаретні, кишенькові, які підлягають перезарядженню арт. 907, 10800 штук;
- запальнички сигаретні, кишенькові, які підлягають перезарядженню арт. QD388, 30000 штук;
- запальнички сигаретні, кишенькові, які підлягають перезарядженню арт. 088 , 30000 штук;
- запальнички сигаретні, кишенькові, які підлягають перезарядженню арт. KELC, 20000 штук;
- запальнички сигаретні, кишенькові, які підлягають перезарядженню арт. BLFІІ, 15000 штук;
- запальнички сигаретні, кишенькові, які підлягають перезарядженню арт.KELE 308, 9000 штук;
- запальнички сигаретні, кишенькові, які підлягають перезарядженню арт. 308, 1000 штук;
- запальнички сигаретні, кишенькові, які підлягають перезарядженню арт. 18309, 2000 штук;
- щітки зубні "COBOR", 27648 штук;
- губки господарські, 2200 штук;
- губки для миття авто, 100 штук.
Вартість вилученого товару визначена висновком №142005901-0830 від 15.04.2016 року (а.с.50-54).
Постановою Бориспільського міськрайонного суду Київської області від 17.06.2016 року справу про порушення митних правил щодо притягнення до відповідальності громадянина України ОСОБА_1 за ст. 472 МК України направлено до Київської митниці ДФС для проведення додаткової перевірки.
23.05.2019 року вказаний матеріал надійшов до суду з висновком експертів за результатами проведеної комісійної судово-товарознавчої експертизи № 14391-14469/18-53 від 12.07.2018 року в кримінальному провадженні №42016000000001215 та постановою старшого слідчого слідчого відділу розслідування особливо важливих кримінальних проваджень слідчого управління фінансових розслідувань Головного управління ДФС м. Києва Канатнікова В.В. від 31.01.2019 року про закриття кримінального провадження №42016000000001215.
У судовому засіданні особа, яка притягується до адміністративної відповідальності, громадянин України ОСОБА_1 вину у вчиненому порушенні митних правил не визнав та пояснив, що він працює в ПП "Транслоджик" на посаді менеджера по роботі з митницею, електронну митну декларацію за реєстраційним номером №125130013/2016/402195 від ТОВ "Світ Постач" не заповнював та до митних органів не відправляв. Підприємство ТОВ "Світ Постач" не відоме, про вказаний факт повідомив до правоохоронних органів шляхом подачі заяви про вчинення кримінального правопорушення. Заява обґрунтованим, тим що невстановлені особи вчинили крадіжку його електронного ключа з метою використання ним в особистих незаконних діях.
Представник митниці Клімов С.Г. у судовому засіданні протокол підтримав, та зазначив, що громадянин України ОСОБА_1 скоїв порушення митних правил, яке передбачене ст. 472 МК України, у зв`язку з чим просив застосувати до правопорушника адміністративне стягнення у виді накладення штрафу в розмірі 100% вартості товарів з конфіскацією зазначених товарів.
Суддя, встановивши обставини передбачені ст. 280 КУпАП, заслухавши в судовому засіданні думку представника митниці, пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, а також дослідивши матеріалами справи про порушення митних правил, приходить до наступного висновку.
Згідно ч. 1 ст. 486 Митного кодексу України, завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.
За змістом ст. 280 КУпАП, орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинене правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують чи обтяжують відповідальність, чи заподіяно матеріальну шкоду, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Аналогічні вимоги також закріплені в ст. 489 МК України.
Відповідно до ст. 495 МК України, доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Такі дані встановлюються: 1) протоколом про порушення митних правил, протоколами процесуальних дій, додатками до зазначених протоколів; 2) поясненнями свідків; 3) поясненнями особи, яка притягується до відповідальності; 4) висновком експерта; 5) іншими документами (належним чином завіреними їх копіями або витягами з них) та інформацією, у тому числі тими, що перебувають в електронному вигляді, а також товарами - безпосередніми предметами порушення митних правил, товарами із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, транспортними засобами, що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.
Стаття 251 КУпАП також визначає, що є доказами в справі про адміністративне правопорушення. Відповідно до коментованої ст. 251 КУпАП, для використання доказу при розгляді справи необхідно, щоб він був відносним і допустимим. Відносний доказ - це доказ, зміст якого відтворює (приблизно чи вірогідно) фактичну обставину, що має значення для правильного вирішення справи. До того ж фактичні дані - це дані, які маючи зв`язок із фактами предмета доведення, здатні підтвердити існування чи відсутність доказуваних фактів. А допустимим вважається той доказ, який був отриманий у встановленому законом порядку і передбаченими способами, а також, коли законодавець допускає його використання.
Відповідно до ст. 9 КУпАП, адміністративним правопорушенням визнається протиправна, винна дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за який законом передбачено адміністративну відповідальність.
Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об`єктивних і суб`єктивних), що визначаються вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.
Відповідно до ст. 254, 256 КУпАП протокол про адміністративне правопорушення є важливим процесуальним документом, яким фіксується факт правопорушення і який є підставою для подальшого провадження у справі. До складання протоколу та його змісту пред`являють спеціальні вимоги, оскільки він є підставою для розгляду справи щодо особи, яку притягують до адміністративної відповідальності.
Частиною 1 ст. 494 МК України передбачено, що про кожний випадок виявлення порушення митних правил уповноважена посадова особа органу доходів і зборів, яка виявила таке порушення, невідкладно складає протокол за формою, установленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику. Відповідно до ч. 2 даної статті протокол про порушення митних правил повинен містити такі дані: 1) дату і місце його складення; 2) посаду, прізвище, ім`я, по батькові посадової особи, яка склала протокол; 3) необхідні для розгляду справи відомості про особу, яка притягується до відповідальності за порушення митних правил, якщо її встановлено; 4) місце, час вчинення, вид та характер порушення митних правил; 5) посилання на статтю цього Кодексу, що передбачає адміністративну відповідальність за таке порушення; 6) прізвища та адреси свідків, якщо вони є; 7) відомості щодо товарів, транспортних засобів комерційного призначення та документів, вилучених згідно із статтею 511 цього Кодексу; 8) інші необхідні для вирішення справи відомості.
Відповідно до коментованої статті 494 МК України протокол про порушення митних правил є основним джерелом доказів. Протокол складається у кожному випадку виявлення порушення митних правил, він є єдиною формою документу, в якому фіксується факт вчинення порушення митних правил, ніякого іншого документу про прийняття до провадження митними органами не оформляється. Від того, наскільки грамотно, змістовно і умотивовано складений протокол, залежить якість розгляду справи про порушення митних правил, правильність розгляду справи по суті й обґрунтованість застосування адміністративного стягнення.
Протокол про порушення митних правил - це комплексне джерело доказової інформації. При цьому він набуває значення доказу лише тоді коли: по-перше, протокол складений уповноваженою на те посадовою особою митних органів; по-друге, складений не пізніше термінів, передбачених для накладення адміністративного стягнення; по-третє, зміст протоколу відповідає усім вимогам, передбаченим коментованою статтею. Протокол про порушення митних правил повинен містити перелік всіх обов`язкових реквізитів протоколу, і у разі їх відсутності він не має доказового значення.
Таким чином, протокол про порушення митних правил займає провідне місце в числі засобів, за допомогою яких встановлюються фактичні дані, на підставі яких у визначеному законом порядку посадові особи митних органів встановлюють наявність чи відсутність митного правопорушення, вину особи в його вчиненні та інші обставини, що вказуються у ст. 280 КУпАП i мають значення для правильного розв`язання справи. Така позиція законодавця вимагає саме від посадових осіб, які складають протокол, суворо дотримуватися порядку його оформлення.
Відповідно до ст. 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
При цьому, визначаючи суб`єкт відповідальності за вчинення цього порушення митних правил, працівники Київської митниці виходили із положень ч. 2 ст. 459 та п. 43 ст. 4 МК України, відповідно до яких, при вчиненні порушень митних правил підприємствами, суб`єктами відповідальності є посадові особи цих підприємств до яких відносяться керівники та інші особи підприємств, які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за додержання вимог встановлених Митним кодексом України, законами та іншими нормативно правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку.
За змістом ст. 14 КУпАП, службові особи несуть відповідальність за вчинення дій, які входять до кола їх службових обов`язків.
Аналізуючи викладене, можливо зробити висновок про те, що службова особа може бути притягнута до адміністративної відповідальності за ст.472 МК України, якщо вона в межах своїх службових обов`язків безпосередньо вчиняла дії, передбачені диспозицією цієї статті, або у будь який спосіб сприяла їх вчиненню.
Крім цього, статтею 489 МК України зобов`язано посадову особу при розгляді справи про порушення митних правил з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність та чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності.
З наведених норм закону вбачається, що суд може прийняти до провадження справу про порушення митних правил та розглянути її по суті, коли особа, яка вчинила правопорушення, встановлена, та щодо неї складено протокол про адміністративне правопорушення.
Підставою для складання протоколу про порушення митних правил є той факт, що дані митної декларації не відповідають товарам, переміщеним через митний кордон України.
Так, відповідно до ст.266 МК України саме декларант зобов`язаний здійснити декларування товарів, а також надати митному органу документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей. Перед подачею митної декларації декларант має право з дозволу органу доходів і зборів здійснювати фізичний огляд товарів з метою перевірки їх відповідності опису (відомостям), зазначеному у товаросупровідних документах.
Статтею 472 МК України передбачена адміністративна відповідальність за недекларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України, тобто незаявлення за встановленою формою точних та достовірних відомостей (наявність, найменування або назва, кількість тощо) про товари, транспортні засоби комерційного призначення, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.
Таким чином, обов`язковою кваліфікуючою ознакою складу даного адміністративного правопорушення є умисел на його вчинення.
Так, об`єктивна сторона порушення митних правил, передбаченого ст.472 МК України, полягає у незаявленні за встановленою формою точних та достовірних відомостей (наявність, найменування або назва, кількість, тощо) про товари, транспортні засоби комерційного призначення, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон.
Отже, суб`єктивна сторона правопорушення, передбаченого ст.472 МК України, передбачає наявність в діях особи вини у скоєному правопорушенні у формі прямого умислу.
Відповідно до ст.10 КУпАП адміністративне правопорушення визнається скоєним умисно, коли особа, яка його вчинила, усвідомлювала протиправний характер своєї дії чи бездіяльності, передбачала її шкідливі наслідки і бажала їх або свідомо допускала настання цих наслідків.
Обов`язковою умовою притягнення особи до адміністративної відповідальності за ст. 472 МК України є наявність в діях правопорушника вини.
Постановою старшого слідчого слідчого відділу розслідування особливо важливих кримінальних проваджень слідчого управління фінансових розслідувань Головного управління ДФС м. Києва Канатнікова В.В. від 31.01.2019 року кримінальне провадження, внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42016000000001215 від 13.05.2016 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.212 КК України - закрито на підставі п.2 ч.1 ст.284 КПК України, у зв`язку з відсутністю складу кримінального правопорушення передбаченого ч.3 ст.212 КК України.
Підставою для початку досудового розслідування та реєстрації в ЄРДР кримінального провадження №42016000000001215 від 13.05.2016 року стало повідомлення ГУ ВБ ДФС України.
Обставини кримінального правопорушення передбачені ч.3 ст.212 КК України:
Невстановленими особами забезпечено функціонування протиправної схеми мінімізації та ухилення від сплати митних платежів під час митного оформлення товарів у зоні діяльності Київської митниці ДФС. Зокрема, з указаною метою представниками ПП Транслоджик у лютому 2016 року подано до митного оформлення митні декларації, зміст яких не відповідає дійсності у частині переліку та кількості товарів, що надійшли на адресу ТОВ Світ Постач з Китайської Народної Республіки. Внаслідок цих дій до державного бюджету не надійшли грошові в сумі близько 209 млн. грн.
З постанови слідчого від 31.01.2019 року вбачається, що ПП Транслоджик оформлення митних декларацій не здійснювало та господарські операції між ПП Транслоджик та ПП Світ Постач не проводилися, що підтверджується відсутністю розрахунків за проведення зазначених операцій по рахункам ПП Транслоджик .
Таким чином, в ході проведення досудового розслідування по даному кримінальному провадженню, з урахуванням слідчих (розшукових) дій та наявними в матеріалах кримінального провадження документів, не встановлено факту вчинення невстановленими особами та службовими особами ПП Транслоджик , ТОВ Світ Постач кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.212 КК України, у зв`язку з відсутністю в діях службових осіб ПП Транслоджик , ТОВ Світ Постач об`єктивної та суб`єктивної сторони складу кримінального правопорушення передбаченого ст.212 КК України та відсутністю суб`єкта вчинення даного злочину.
В розумінні ст.ст.8, 256, 283 Кодексу України про адміністративні правопорушення та Митного кодексу України, розгляд судом справи про адміністративне правопорушення проводиться щодо особи-правопорушника та в межах, встановлених протоколом про адміністративне правопорушення. За наслідком розгляду протоколу суд має право прийняти одне із рішень, передбачених ст. 284 КУпАП,ст. 527 МК України.
У зв`язку із тим, що ОСОБА_1 не вчинялось будь яких дій, передбачених диспозицією ст. 472 МК України, тому в його діях відсутня суб`єктивна сторона цього порушення митних правил.
Суд вважає, що підставою для адміністративної відповідальності є факт вчинення особою певного адміністративного правопорушення, тобто винне (умисно чи з необережності) вчинення діяння (чи бездіяльності) передбаченого будь яким законом про адміністративну відповідальність, яке посягає на відповідні об`єкти, визначені цим законом, якщо особа, яка вчинила це діяння є суб`єктом відповідного адміністративного правопорушення. Суд вважає, що сам по собі факт зайняття особою будь-якої посади, без наявності у її діях бездіяльності зазначених вище ознак адміністративного правопорушення не може бути підставою для притягнення цієї особи до адміністративної відповідальності.
Дана обставина вказує на відсутність в діях ОСОБА_1 об`єктивної сторони порушення митних правил, передбаченого ст. 472 МК України, оскільки він не здійснював декларування відомостей про товар, який переміщувався через митний кордон України за ЕМД № 125130013/2016/402195.
Відповідно до рішення Європейського суду з прав людини по справі Сергій Шевченко проти України розслідування не буде ефективним доти, доки всі докази не будуть детально вивчені, а висновки не будуть обґрунтовані.
Таким чином, у суду відсутні підстави для притягнення громадянина України ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності, зважаючи на те, що достатніх доказів вчинення ним адміністративного правопорушення, визначеного ст. 472 МК України під час розгляду адміністративних матеріалів в суді, - не здобуто, а ті що надані в якості підтвердження вчинення правопорушення, - суддя оцінює критично з наведених вище обставин.
Згідно ст. 487 МК України, провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.
Таким чином, суддя приходить до висновку, що провадження відносно ОСОБА_1 за ст. 472 МК України підлягає закриттю, у зв`язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.
Крім того, під час складання протоколу про порушення митних правил №0195/125000016/16 від 25.03.2016 року, на підставі ст. 511 МК України, було тимчасово вилучено товар згідно переліку, який міститься у зазначеному протоколі.
Разом з тим, враховуючи, що в ході судового розгляду встановлено, що власник вказаного товару є не відомий, тому суд вважає, що до вказаного товару застосовуються норми Закону України, закріплені в п. 7 ч. 1 ст. 238 МК України, відповідно до яких обов`язковій передачі органу доходів і зборів для зберігання підлягають товари, які були виявлені (знайдені) під час здійснення митного контролю в зонах митного контролю та/або у транспортних засобах, що перетинають митний кордон України, і власник яких невідомий.
Частиною 5 ст. 240 МК України визначено, що товари, зазначені у пункті 7 частини першої статті 238 цього Кодексу, можуть зберігатися на складах органів доходів і зборів протягом 180 днів. Та у відповідності до ч. 4 ст. 243 МК України товари, які були виявлені (знайдені) під час здійснення митного контролю в зонах митного контролю та/або у транспортних засобах, що перетинають митний кордон України, і власник яких невідомий, після закінчення строку зберігання, встановленого частиною п`ятою статті 240 цього Кодексу, підлягають реалізації, а у випадках, передбачених законодавством, - безоплатній передачі у володіння і користування або переробці, утилізації чи знищенню. Інформація про знайдені (виявлені) товари протягом трьох днів розміщується для загального ознайомлення в місцях розташування органів доходів і зборів на весь строк зберігання таких товарів, а інформація про знайдені (виявлені) транспортні засоби, крім того, направляється до територіальних органів внутрішніх справ.
На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 7, 10, 257, 268, 366, 458, 460, 472, ст. ст. 487, 495 МК України, п. 1 ч. 1 ст. 247,ст. ст. 251-252, 280, 283, 287, 294 КУпАП, суддя,-
п о с т а н о в и в :
Провадження у справі про порушення митних правил, передбачених ст. 472 МК України, відносно громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , - закрити за відсутністю складу адміністративного правопорушення.
В разі відсутності та невиявлення власника товарів - до вилученого товару за протоколом №0195/125000016/16 від 25.03.2016 року, а саме: запальнички сигаретні, кишенькові, які не підлягають перезарядженню СRICKET - 263000 штук; запальнички сигаретні, кишенькові, які підлягають перезарядженню СRICKET - 360000 штук; запальнички сигаретні, кишенькові, які підлягають перезарядженню арт. JYWM 18309 - 46000 штук; запальнички сигаретні, кишенькові, які підлягають перезарядженню арт. 818 - 100000 штук; запальнички сигаретні, кишенькові, які підлягають перезарядженню арт. ОК 833 - 446000 штук; запальнички сигаретні, кишенькові, які підлягають перезарядженню арт. 2805 - 119000 штук, запальнички сигаретні, кишенькові, які підлягають перезарядженню арт. 288 - 50000 штук, запальнички сигаретні, кишенькові, які підлягають перезарядженню арт. 1309/1308 - 172000 штук; запальнички сигаретні, кишенькові, які підлягають перезарядженню арт. 5973 - 25000 штук; запальнички сигаретні, кишенькові, які підлягають перезарядженню арт. 137 - 56000 штук; запальнички сигаретні, кишенькові, які підлягають перезарядженню арт. ККК - 20000 штук; запальнички сигаретні, кишенькові, які підлягають перезарядженню арт. 811 - 40000 штук; запальнички сигаретні, кишенькові, які підлягають перезарядженню арт. 907 - 10800 штук; запальнички сигаретні, кишенькові, які підлягають перезарядженню арт. QD388 - 30000 штук; запальнички сигаретні, кишенькові, які підлягають перезарядженню арт. 088 - 30000 штук; запальнички сигаретні, кишенькові, які підлягають перезарядженню арт. KELC - 20000 штук; запальнички сигаретні, кишенькові, які підлягають перезарядженню арт. BLFІІ - 15000 штук; запальнички сигаретні, кишенькові, які підлягають перезарядженню арт.KELE 308 - 9000 штук; запальнички сигаретні, кишенькові, які підлягають перезарядженню арт. 308 - 1000 штук; запальнички сигаретні, кишенькові, які підлягають перезарядженню арт. 18309 - 2000 штук; щітки зубні "COBOR" - 27648 штук; губки господарські, 2200 штук та губки для миття авто - 100 штук, - підлягають застосуванню положення законодавства України, закріпленого п. 7 ч. 1 ст. 238, ч. 4 ст. 243 Митного кодексу України.
Постанова суду (судді) у справі про порушення митних правил може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи або органом доходів і зборів, який здійснював провадження у цій справі протягом десяти днів з дня винесення постанови.
Апеляційна скарга подається до відповідного апеляційного суду через місцевий суд, який виніс постанову.
Постанова суду у справі про адміністративне правопорушення набирає законної сили після закінчення строку оскарження цієї постанови і може бути пред`явлена до виконання протягом трьох місяців з дня набрання нею законної сили.
Постанова суду набрала законної сили
Суддя С.М. Вознюк
Суд | Бориспільський міськрайонний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 24.05.2019 |
Оприлюднено | 30.05.2019 |
Номер документу | 82041593 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Бориспільський міськрайонний суд Київської області
Вознюк С. М.
Адмінправопорушення
Бориспільський міськрайонний суд Київської області
Ткаченко Д. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні