ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа №1340/6069/18
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 травня 2019 року
м.Львів
Львівський окружний адміністративний суд в складі:
головуючої судді Крутько О.В.,
за участю секретаря судового засідання Лізогуб В.В.,
представників позивача Яцуляка Т.Р., Вонса А.А.,
представника відповідачів ОСОБА_1 .,
розглянув у відкритому судовому засіданні у місті Львові адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю КВК Електрик (далі - ТзОВ КВК Електрик , позивач) до Державної фіскальної служби України (далі - ДФС України, відповідач 1), Головного управління ДФС у Львівській області (далі - ГУ ДФС у Львівській області, відповідач 2) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання до вчинення дій, -
В С Т А Н О В И В :
Товариство з обмеженою відповідальністю КВК Електрик звернулося до Львівського окружного адміністративного суду з позовом у якому просить суд:
-визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань розгляду скарг Державної фіскальної служби України від 19.11.2018 року №44439/39159095/2;
-визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань розгляду скарг Державної фіскальної служби України від 19.11.2018 року №44428/39159095/2;
-визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №970260/39159095 від 30.10.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної №6 від 24.11.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;
-визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №970265/39159095 від 30.10.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної №5 від 16.11.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;
-зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №6 від 24.11.2017 року;
-зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №5 від 16.11.2017 року.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що ТзОВ КВК Електрик отримало рішення комісії Головного управління ДФС у Львівській області про відмову у реєстрації податкової накладної №6 від 24.11.2017 року та №5 від 16.11.2017 року з підстав ненадання платником податку копій документів: договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфікації, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків. Вважає вказані рішення протиправними, оскільки до повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено подано пояснення та належні документи на підтвердження господарських операцій.
Ухвалою від 18.12.2018 року відкрито провадження у справі та призначено підготовче засідання на 22.01.2019 року.
22.01.2019 року підготовче засідання відкладено на 12.02.2019 року.
12.02.2019 року підготовче засідання відкладено на 28.02.2019 року.
28.02.2019 року протокольною ухвалою закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду на 19.03.2019 року.
19.03.2019 року у судовому засіданні оголошено перерву до 09.04.2019 року.
09.04.2019 року у судовому засіданні оголошено перерву до 02.05.2019 року.
02.05.2019 року у судовому засіданні оголошено перерву до 28.05.2019 року.
Представники позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримали та просили їх задоволити.
Представник відповідачів проти позову заперечив з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву. Вважає, що Комісією прийняті рішення від №970260/39159095 від 30.10.2018 року та №970265/39159095 від 30.10.2018 року про відмову у реєстрації податкових накладних у зв`язку із ненаданням платником податку копій документів. Вважає, що ПН/РК від 24.11.2017 року №6 та від 16.11.2018 року №5 відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 №567.
Представником позивача подана відповідь на відзив позивача, в якій представник позивача зазначає, що комісією Головного управління ДФС у Львівській області не зазначено конкретного критерію ризикованості платника податку, визначеного в пп.1.6 п.1 Критерії ризикованості платника податків, а відтак оскаржувані рішення підлягають скасуванню.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача та представника відповідачів, оцінивши докази, які мають значення для справи, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку.
Товариство з обмеженою відповідальністю КВК Електрик (код ЄДРПОУ 39159095) перебуває за основним місцем обліку в Шевченківській державній податковій інспекції Личаківського управління Головного управління ДФС у Львівській області та є платником податку на додану вартість на загальних підставах (індивідуальний податковий номер платника податку на додану вартість - 391590913075).
Товариство з обмеженою відповідальністю КВК Електрик відповідно до виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців від 03.04.2015 року та Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань №1003915087 від 26.04.2018 року є юридичною особою.
Основним видом діяльності позивача є Будівництво споруд електропостачання та телекомунікацій КВЕД 42.22 .
22.08.2017 року Державною архітектурно-будівельною інспекцією України видано позивачу ліцензію №65-Л на здійснення господарської діяльності з будівництва об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з середніми та значними наслідками.
Головним управлінням Держпраці у Львівській області видано ТзОВ КВК Електрик дозвіл №0370.17.46 від 18.07.2017 року на виконання робіт в колодязях, шурфах, траншеях, котлованах, замкнутому просторі, зведення, монтаж і демонтаж будинків, споруд, зміцнення їх аварійних частин, зварювальні роботи.
08.11.2017 року між ТзОВ КВК Електрик (підрядником) та ТзОВ РАДАЛІНК-УКРАЇНА (код ЄДРПОУ 41282680) (замовник) укладено договір підряду №0811/17 на виконання електромонтажних та пусконалагоджувальних робіт, а саме - зовнішнє електропостачання дата-центру потужністю 4477,5 кВт; розробка схеми приєднання дата-центру потужністю 4477,5 кВт (1 черга - 2559,1 кВт, 2 черга - 1918,4 кВт) до шин генераторної напруги 6 кВ ПрАТ Нижньодністровська ГЕС .
Підпунктом 1.3 пункту 1 Договору, визначено типи робіт: розробка проектної документації зав титулом Зовнішнє електропостачання дата-центру потужністю 4477,5 кВт. Розробка схеми приєднання дата-центру потужністю 4477,5 кВт до шин генераторної напруги 6 кВт ПрАТ Нижньодністровська ГЕС . Погодження проектної документації з усіма зацікавленими структурами та проходження експертизи (при необхідності); будівельно-монтажні роботи монтаж обладнання, пусконалагоджувальні роботи, монтаж кабельно-провідникової продукції та іншого необхідного обладнання.
Відповідно до пп.1.4 п.1 Договору склад, обсяги, об`єм, види, ціна та терміни виконання робіт, а також ціна матеріалів обладнання визначається специфікаціями, що міститься у додатках до даного договору узгодженою із Замовником .
Згідно п.3 Договору, договірна ціна по цьому договору вказана в Додатках до нього. Договірна ціна може бути змінена у випадку винесення змін у проектну документацію.
Відповідно до пп.11.1 п.11 Договору остаточний розрахунок здійснюється після завершення робіт за даним договором на підставі акту приймання виконаних робі, наданих підрядником .
На виконання умов договору підряду замовником ТзОВ РАДАЛІНК-УКРАЇНА 16.11.2017 року здійснено часткову оплату позивачу за виконані роботи згідно додатку №1 до договору підряду №0811/17 від 08.11.2017 року в сумі 2000000 грн., в тому числі ПДВ 20% - 333333,33 грн., що підтверджується випискою по рахунку за 16.11.2017 року по розрахунковому рахунку ТзОВ КВК ЕЛЕКТРИК №2600701789631.
24.11.2017 року замовником ТзОВ РАДАЛІНК-УКРАЇНА здійснено часткову оплату позивачу за виконані роботи згідно додатку №1 до договору підряду №0811/17 від 08.11.2017 року в сумі 3000000 грн., в тому числі ПДВ 20% - 5000000,00 грн., що підтверджується випискою по рахунку за 24.11.2017 року по розрахунковому рахунку ТзОВ КВК ЕЛЕКТРИК №2600701789631.
Відповідно до приписів п.201.10. ст.201 Податкового кодексу України (далі - ПК України) ТзОВ КВК ЕЛЕКТРИК складені податкові накладні №5 від 16.11.2017 року та №6 від 24.11.2017 року.
Згідно квитанції від 14.12.2017 року №9268148879 та квитанції від 15.12.2017 року №9268609845 реєстрацію вищевказаних податкових накладних зупинено відповідно до пункту 201.16 ст.201 ПК України, оскільки податкові накладні відповідають критеріям оцінки ступенів ризиків визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 №567. За результатами оцінювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД:42.22. Додатково запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.
Позивачем на підтвердження реальності операції відображеної у податкових накладних, реєстрацію яких зупинено, надіслано відповідачу пояснення та документи на підтвердження реальності здійснення операції (додаток 59 документів).
30.10.2018 року комісією Головного управління ДФС України у Львівській області прийнято рішення №970260/39159095 про відмову в реєстрації податкової накладної №6 від 24.11.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
30.10.2018 року комісією Головного управління ДФС України у Львівській області прийнято рішення №970265/39159095 про відмову в реєстрації податкової накладної №5 від 16.11.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
08.11.2018 року позивачем подано скарги на рішення №970260/39159095 та №970265/39159095 про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
19.11.2018 року рішенням Комісії з питань розгляду скарг за №44439/39159095/2 та №44428/39159095/2 залишено без задоволення скаргу ТзОВ КВК ЕЛЕКТРИК та рішення комісії Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області без змін.
Суд при вирішенні адміністративної справи виходив з наступного.
Пунктом 201.10 статті 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
За приписами пункту 74.2 статті 74 ПК України, в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики (пункт 74.3 статті 74 ПК України).
Відповідно до пункту 2 Постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" №1246 від 29.12.2010 (далі - Порядок №1246), податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно пункту 12 Порядку №1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до пункту 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Аналогічні норми містить підпункт 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України, згідно яких реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.
Відповідно до підпункту 201.16.1. пункту 201.16 статті 201 ПК України, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію (їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно матеріалів справи, у Квитанціях №9268148879 від 14.12.2017 року та №9268609845 від 15.12.2017 контролюючим органом сформовано висновок про відповідність податкової накладної критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної в ЄРПН, затверджених Наказом МФУ від 13.06.2017 року №567. За результатами оцінювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД: 42.22. Додатково запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.
Проте, у вказаних Квитанціях не вказано, а ні конкретного виду критерію оцінки ступеня ризику, а ні конкретного переліку необхідних документів достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстру податкових накладних .
Пункт 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків Наказу №567 містить у собі визначення двох різних критеріїв: Моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями:
1)обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування, яку (який) подано на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 раза більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеному у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку для платників, у яких значення показника D становить більше 0,03; більше 60% - від 0,02 до 0,03; більше 50% - від 0,015 до 0,02; більше 40% - від 0,01 до 0,015, більше 30% - від 0,005 до 0,01, більше 20% - до 0,005) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);
2)відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб`єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі.
Відповідно до пункту 1 Вичерпного переліку документів Наказу №567 вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Перелік), у розрізі Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року № 567 (далі - Критерії):
1)для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством;
2)для критерію, зазначеного в підпункті 2 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Відповідності до підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 ПК України, письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику (підпункт 201.16.3 пункту 201.16 статті 201 ПК України).
Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Порядок роботи комісії визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 ПК України.
Судом встановлено, що у порядку визначеному підпунктом 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 ПК України, позивачем були надані пояснення та копії документів на підтвердження реальності вчинення господарських операцій , а саме: виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 03.04.2015 року щодо ТзОВ КВК ЕЛЕКТРИК та витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань № 1003915087 від 26.04.2018 року, відповідно до яких основним видом економічної діяльності позивача - ТзОВ КВК Електрик є Будівництво споруд електропостачання та телекомунікацій КВЕД 42.22 ; копію Ліцензії, виданої ТзОВ КВК ЕЛЕКТРИК Державною архітектурно-будівельною інспекцією України на підставі Наказу № 35-Л від 22.08.2017 року реєстраційний запис 2013041109); дозвіл № НОМЕР_1 від 18.07.2017 року на виконання робіт в колодязях, шурфах, траншеях, котлованах, замкнутому просторі, зведення, монтаж і демонтаж будинків, споруд, зміцнення їх аварійних частин, зварювальні роботи, виданому ТзОВ КВК ЕЛЕКТРИК Головним управлінням Держпраці у Львівській області; штатний розпис по ТзОВ КВК Електрик , затверджений наказом № 11-01/1 від 01.11.2017 року; штатний розпис по ТзОВ КВК Електрик , затверджений наказом № 01-02/1 від 02.01.2018 року, зі змінами, внесеними наказом № 01-02/1; договір найму транспортного засобу від 12.04.2018 року; довідка про основні засоби ТзОВ КВК ЕЛЕКТРИК за 1 квартал 2018 року; договір підряду № 0811/17 від 08.11.2017 року, укладеного між позивачем (підрядником) - ТзОВ "КВК ЕЛЕКТРИК" та замовником - ТзОВ РАДАЛІНК-УКРАЇНА із додатками (№1-10); акти приймання-передачі; специфікації; виписка по рахунку за 16.11.2017 року; виписка по рахунку за 24.11.2017 року; трудова угода № НОМЕР_2 /2 від 07.12.2017 року; трудова угода №12-04/3 від 07.12.2017 року; трудова угода №12-04/4 від 07.12.2017 року; договори поставки із додатками та додатковими угодами до договорів; довіреності; товарно-транспортні накладні; видаткові накладні та інші документи долучені до пояснення. Вказані додатки долучені позивачем до матеріалів справи (Том 1, а.с.88-250; Том 2, а.с.1-127).
Крім того, позивач зазначає, що можливість здійснення позивачем основного виду діяльності Будівництво споруд електропостачання та телекомунікацій (КВЕД 42.22) підтверджується тим, що у штатному розписі позивача затвердженого наказом №11-01/1 від 01.11.2017 та в штатному розписі затвердженого наказом №01-02/1 від 02.01.2018 року із змінами внесеними наказом №01-02/1 передбачені посади головного інженера, начальника дільниці, головного технічного керівника, електромонтажника-налагоджувальника, майстра, електромонтера-релейника, електрогазозварника, електромонтажника-схемника. Для забезпечення здійснення господарської діяльності у ТзОВ КВК ЕЛЕКТРИК наявні необхідні основні засоби, зазначені в довідці про основні засоби ТзОВ КВК ЕЛЕКТРИК за 1 квартал 2018 року, відповідно до якої у ТзОВ КВК ЕЛЕКТРИК наявні основні засоби, загальна балансована вартість яких становить 511373,46 грн. ( Том 1, а.с.125).
Також позивач зазначає, що на виконання договору підряду №0811/17 від 08.11.2017 року, укладеного між позивачем (підрядником) - ТзОВ КВК ЕЛЕКТРИК та замовником - ТзОВ РАДАЛІНК-УКРАЇНА були укладені відповідні договори поставки з постачальниками на постачання необхідного обладнання, продукції та товарів, необхідних для виконання основного договору (Том.1, а.с.145-250; Том.2, а.с.1-86).
Незважаючи на це, комісією Головного управління ДФС України у Львівській області прийняті рішення про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №970260/39159095 від 30.10.2018 року та №970265/39159095 від 30.10.2018 року.
Відповідно до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 р. № 117, підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:
-ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;
-ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;
-надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
Суд зазначає, що рішення відповідача 2 про відмову у реєстрації податкових накладних містить формальну підставу для їх прийняття, що зазначена у Постанові КМУ №117, а саме: ненадання платником податку копій документів: договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфікації, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків, однак в оскаржуваних рішеннях не зазначено, якими мотивами керувалася Комісія ГУ ДФС у Львівській області, вважаючи, що надані документи не є достатніми для прийняття рішень про реєстрацію спірних податкових накладних.
Позивачем надано необхідні документи, які засвідчують факт виконаних позивачем та його контрагентом своїх господарських зобов`язань та оплата за виконання вказаних зобов`язань (копія виписки по рахунку за 16.11.2017 року та копія виписки по рахунку за 24.11.2017 року).
Суд також зазначає, що відмова у реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування у ЄРПН не спростовує факту здійснення платником податків господарської операції, що підтверджується первинними документами, на підставі яких складається податкова накладна/розрахунок коригування.
Зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарських операцій між позивачем та його контрагентом, а також те, що такі документи були надані контролюючому органу, суд дійшов висновку, що в комісії ГУ ДФС у Львівській області були відсутні правові підстави для прийняття рішення про відмову позивачу в реєстрації податкових накладних.
Загальними вимогами, які встановлені до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.
Можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків. Вживання податковим органом загального посилання на пункт шостий Критеріїв оцінки, без наведення відповідного підпункту, є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд.
Таким чином, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.
Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони, зокрема, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).
При цьому, згідно частин 1 та 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Такий підхід узгоджується з практикою Європейського суду з прав людини. Так, у пункті 110 рішення від 23 липня 2002 року у справі "Компанія "Вестберґа таксі Актіеболаґ" та Вуліч проти Швеції" Суд визначив, що "…адміністративні суди, які розглядають скарги заявників стосовно рішень податкового управління, мають повну юрисдикцію у цих справах та повноваження скасувати оскаржені рішення. Справи мають бути розглянуті на підставі поданих доказів, а довести наявність підстав, передбачених відповідними законами, для призначення податкових штрафів має саме податкове управління".
В даному випадку, позивач належними доказами підтвердив правомірність своїх вимог щодо скасування спірних рішень Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області.
За вищевказаних обставин, Комісія Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області прийняла рішення №970260/39159095 від 30.10.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної №6 від 24.11.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних та №970265/39159095 від 30.10.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної №5 від 16.11.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, без урахування всіх обставин, що мали значення для її прийняття, а тому оскаржувані рішення є необґрунтованими та підлягають скасуванню.
Як наслідок, враховуючи те, що судом встановлено протиправність рішень Комісії Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №970260/39159095 від 30.10.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної №6 від 24.11.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних та №970265/39159095 від 30.10.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної №5 від 16.11.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, слід визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань розгляду скарг Державної фіскальної служби України від 19.11.2018 року №44439/39159095/2 щодо відмови у реєстрації податкової накладної №5 від 16.11.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних та рішення Комісії з питань розгляду скарг Державної фіскальної служби України від 19.11.2018 року №44428/39159095/2 щодо відмови у реєстрації податкової накладної №6 від 24.11.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних. Суд додатково вказує на невмотивованість рішень, прийнятих за результатом розгляду скарг та їх невідповідність вимогам пункту 16 Порядку розгляду скарг на рішення комісії Державної фіскальної служби про відмову у реєстрації податкової накладної розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 04.07.2017 за № 485.
Щодо позовних вимог про зобов`язання Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 16.11.2017 року №5 та податкову накладну №6 від 24.11.2017 року, суд зазначає наступне.
Відповідно до пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29.12.2010, якими передбачено, що податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день: 1) прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; 2) набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до Державної фіскальної служби відповідного рішення суду). У разі надходження до Державної фіскальної служби рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому, датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Таким чином, нормами Податкового кодексу України та Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних визначено настання такої події, як набрання законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної та зазначення дати її реєстрації.
Так, Європейський суд з прав людини у рішенні від 13.01.2011 (остаточне) по справі "Чуйкіна проти України" (Case of Chuykina v. Ukraine) (Заява N28924/04) констатував: "Суд нагадує, що процесуальні гарантії, викладені у статті 6 Конвенції, забезпечують кожному право звертатися до суду з позовом щодо своїх цивільних прав та обов`язків. Таким чином стаття 6 Конвенції втілює "право на суд", в якому право на доступ до суду, тобто право ініціювати в судах провадження з цивільних питань становить один з його аспектів (див. рішення від 21 лютого 1975 року у справі "Голдер проти Сполученого Королівства" (Golder v. the United Kingdom), пп. 28 - 36, Series A N18). Крім того, порушення судового провадження саме по собі не задовольняє усіх вимог пункту 1 статті 6 Конвенції. Ціль Конвенції гарантувати права, які є практичними та ефективними, а не теоретичними або ілюзорними. Право на доступ до суду включає в себе не лише право ініціювати провадження, а й право отримати "вирішення" спору судом. Воно було б ілюзорним, якби національна правова система Договірної держави дозволяла особі подати до суду цивільний позов без гарантії того, що справу буде вирішено остаточним рішенням в судовому провадженні. Для пункту 1 статті 6 Конвенції було б неможливо детально описувати процесуальні гарантії, які надаються сторонам у судовому процесі - провадженні, яке є справедливим, публічним та швидким, не гарантувавши сторонам того, що їхні цивільні спори будуть остаточно вирішені (див. рішення у справах "Мултіплекс проти Хорватії" (Multiplex v. Croatia), заява N58112/00, п. 45, від 10 липня 2003 року, та "Кутіч проти Хорватії" (Kutic v. Croatia), заява N48778/99, п. 25, ECHR 2002-II)".
Таким чином, задоволення судом позовної вимоги щодо зобов`язання Державної фіскальної служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 16.11.2017 року №5 та податкову накладну №6 від 24.11.2017 року є дотриманням судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений.
Враховуючи наведене, суд дійшов висновку, що даний позов слід задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань розгляду скарг Державної фіскальної служби України від 19.11.2018 року №44439/39159095/2. Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань розгляду скарг Державної фіскальної служби України від 19.11.2018 року №44428/39159095/2. Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №970260/39159095 від 30.10.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної №6 від 24.11.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних. Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №970265/39159095 від 30.10.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної №5 від 16.11.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних. Зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №6 від 24.11.2017 року. Зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №5 від 16.11.2017 року.
Відповідно до вимог ч.1 ст.139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись ст.ст.14, 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В :
Позов задоволити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань розгляду скарг Державної фіскальної служби України від 19.11.2018 року №44439/39159095/2.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань розгляду скарг Державної фіскальної служби України від 19.11.2018 року №44428/39159095/2.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №970260/39159095 від 30.10.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної №6 від 24.11.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №970265/39159095 від 30.10.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної №5 від 16.11.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №6 від 24.11.2017 року.
Зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №5 від 16.11.2017 року.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (04053, м.Київ, пл.Львівська, 8, код ЄДРПОУ 39292197) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю КВК ЕЛЕКТРИК (79024, м.Львів, вул.Промислова, буд.50/52, код ЄДРПОУ 39159095) судовий збір у розмірі 7048,00 грн.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Львівській області (79003, м.Львів, вул.Стрийська, 35, код ЄДРПОУ 39462700) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю КВК ЕЛЕКТРИК (79024, м.Львів, вул.Промислова, буд.50/52, код ЄДРПОУ 39159095) судовий збір у розмірі 3524,00 грн.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повний текст рішення складено 29.05.2019 року.
Суддя Крутько О.В.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.05.2019 |
Оприлюднено | 30.05.2019 |
Номер документу | 82043440 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Попко Ярослав Степанович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Попко Ярослав Степанович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Крутько Олена Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні