Рішення
від 28.05.2019 по справі 1.380.2019.000519
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа №1.380.2019.000519

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 травня 2019 року

м.Львів

Львівський окружний адміністративний суд в складі:

головуючої судді Крутько О.В.,

за участю секретаря судового засідання Лізогуб В.В.,

представника позивача Корпало О.О.,

представника відповідача Гавриляка Р.А.,

розглянув у відкритому судовому засіданні у місті Львові адміністративну справу за позовом Приватного акціонерного товариства ГАЛГАЗОТЕРМ до Головного управління ДФС у Львівській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -

В С Т А Н О В И В :

Приватне акціонерне товариство ГАЛГАЗОТЕРМ звернулося до суду з позовом у якому просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Львівській області №0201281261 від 07.08.2018 року.

Позовні вимоги обґрунтовані протиправністю оскаржуваного рішення. Так, позивач зазначив, що податкова накладна №1 від 16.10.2016 року на суму ПДВ 148168,24 грн. зареєстрована ним помилково. З метою виправлення помилки, згідно з пунктом 192.1 ст.192 Податкового кодексу України позивачем складено розрахунок коригування кількісних і вартісних показників від 06.12.2016 до податкової накладної від №1 від 16.10.2016. Розрахунок коригування відповідно до статті 192 Податкового кодексу України, зареєстрований в Єдиному реєстрі податкових накладних з податку на додану вартість, яким відкориговано всі показники зі знаком мінус. В подальшому позивачем виписано податкову накладну з правильною датою №1 від 15.11.2016, яка зареєстрована 09.12.2016. У зв`язку із порушенням строків її реєстрації позивачем сплачено на підставі податкового повідомлення-рішення від 08.02.2017 №0000071201 штраф у сумі 14816,82 грн.

Відповідач у відзиві на позовну заяву стверджує, що за результатами камеральної перевірки Приватного акціонерного товариства ГАЛГАЗОТЕРМ своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування накладних та/або розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних за період жовтень 2016 року встановлено порушення ПАТ ГАЛГАЗОТЕРМ (код ЄДРПОУ 30336068) граничних термінів реєстрації податкової накладної за жовтень 2016, чим порушено п.201.10 ст.201 розділу V Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ (із змінами та доповненнями), а саме: податкова накладна №1 від 16.10.2016 на суму 148168,24 зареєстрована 29.11.2016 - 29 днів простроченої реєстрації. На підставі акта перевірки Головним управління ДФС у Львівській області винесено податкове повідомлення рішення від 07.08.2018 №0201281261 про нарахування штрафних санкцій на загальну суму 29633,65 грн. застосованих відповідно до ст.120-1 Податкового кодексу України за порушення граничних термінів реєстрації падаткових накладних. Відповідач вважає, правомірним застосування до позивача штрафу за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних.

Ухвалою від 01.02.2019 року відкрито загальне позовне провадження в адміністративній справі.

26.02.2019 року закрито підготовче провадження у справі та призначено справу до судового розгляду.

21.03.2019 року у судовому засіданні оголошено перерву до 09.04.2019 року.

09.04.2019 року у судовому засіданні оголошено перерву до 02.05.2019 року.

02.05.2019 року у судовому засіданні оголошено перерву до 28.05.2019 року.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримала з підстав, зазначених у позовній заяві.

Представник відповідача проти позову заперечила з мотивів, зазначених у відзиві на позовну заяву.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши представника позивача та представника відповідача, оцінивши докази, які мають значення для справи суд виходив з наступного.

Головним державним ревізором-інспектором відділу адміністрування та контролю за відшкодуванням ПДВ і камеральних перевірок податкової звітності з ПДВ платників території обслуговування Стрийської ОДПІ управління податків і зборів з юридичних осіб ГУ ДФС у Львівській області проведено камеральну перевірку своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ПАТ ГАЛГАЗОТЕРМ (код ЄДРПОУ 30336068) за період жовтень 2016 року.

Перевіркою встановлено порушення ПАТ ГАЛГАЗОТЕРМ (код ЄДРПОУ 30336068) граничних термінів реєстрації податкової накладної за жовтень 2016, чим порушено п.201.10 ст.201 розділу V Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ (із змінами та доповненнями). Відповідальність платника передбачена пунктом 120-1.1 ст.120 розділу ІІ Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VІ (із змінами та доповненнями).

На підставі акту перевірки №564/13-01-12-61/30336068 від 19.07.2018 Головним управлінням ДФС у Львівській області винесено податкове повідомлення-рішення від 07.08.2018 року №0201281262 (форма Н ) про застосування штрафних (фінансових) санкцій за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних за жовтень 2016 року, визначених ст.201 та згідно зі ст.120-1 Податкового кодексу Україні, на загальну суму 29633,65 грн., з них за затримку реєстрації податкових накладних:

-від 16 до 30 календарних днів на суму ПДВ 148168,24 грн. застосовано штраф у розмірі 20%, що становить 29633,65 грн.

Із розрахунку штрафу за порушення термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН, який є додатком до ППР вбачається, що позивачем зареєстровано податкову накладну (далі - ПН) наступним чином:

-ПН №1 від 16.10.2016р. - зареєстрована 29.11.2016р., кількість днів затримки - 29.

23.08.2018 року позивачем подано скаргу №01/08 на податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Львівській області №0201281261 від 07.08.2018 року.

Рішенням ДФС України про результати розгляду скарги залишено без змін податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Львівській області №0201281261 від 07.08.2018 року, а скаргу Приватного акціонерного товариства ГАЛГАЗОТЕРМ без задоволення.

Позивач не погоджуючись з зазначеним податковим повідомленням-рішенням подав позов до суду.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулюються Податковим кодексом України.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Оцінюючи правомірність дій та рішень органу владних повноважень, суд керується критеріями, закріпленими у статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури, які повинні дотримуватися при реалізації дискреційних повноважень владного суб`єкта, встановлюючи чи прийняті (вчинені) ним рішення (дії): 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з пп.14.1.60 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України (далі - ПК України) Єдиний реєстр податкових накладних - це реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Відповідно до п.201.1 ст.201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з п.201.10 ст.201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції. Якщо надіслані податкові накладні та/або розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених відповідно пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді із зазначенням причин. Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється не пізніше п`ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання.

Відповідно до п. 11 підрозділу 2 роз. ХХ Перехідні положення ПК України, з 1 лютого 2015 року реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних підлягають всі податкові накладні та розрахунки коригування до податкових накладних (у тому числі які не надаються покупцю, виписані за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування) незалежно від розміру податку на додану вартість в одній податковій накладній/розрахунку коригування.

Аналізуючи зазначені норми, суд зазначає, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний реєструвати податкові накладі та/або розрахунки коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних не пізніше п`ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання.

Відповідно до пункту 120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу України порушення платниками податку на додану вартість граничних термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість, та розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених статтею 201 цього Кодексу, тягнуть за собою накладення на платників податку на додану вартість, на яких відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі: 10 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів; 20 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 30 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 40 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації на 61 і більше календарних днів.

Відповідальність платника податку, передбачена пунктом 120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу України, діє з 01.01.2015 року.

Судом встановлено, що відповідно до квитанції про реєстрацію податкової накладної №9228697600 від 29.11.2016 (а.с.49) ПАТ ГАЛГАЗОТЕРМ зареєстровано податкову накладну №1 від 16.10.2016 на суму 148168,24 грн.

06.12.2016 згідно квитанції про реєстрацію податкової накладної №9234074421 від 06.12.2016 (а.с.51) ПАТ ГАЛГАЗОТЕРМ зареєстровано розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної №1 від 16.10.2016, де в розділі причина коригування зазначено виправлення помилки в даті виписки ПН . Згідно зазначеної квитанції документ прийнято.

В подальшому, ПАТ ГАЛГАЗОТЕРМ згідно квитанцій № НОМЕР_1 (а.с.47) зареєстрував податкову накладну з правильною датою №1 від 15.11.2016 року, яка зареєстрована 09.12.2016.

Суд звертає увагу, що позивачем у зв`язку із порушенням строків реєстрації податкової накладної №1 від 15.11.2016 сплачено на підставі податкового повідомлення-рішення від 08.02.2017 №0000071201 штраф у сумі 14816,82 грн.

Відповідно до п. 21 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого Наказом Мінфіна №1307 від 31.12.2015р., у разі здійснення коригування сум податкових зобов`язань, а також у випадку виправлення помилок, допущених при складанні податкової накладної, не пов`язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг, відповідно до статті 192 розділу V Податкового кодексу України постачальник (продавець) товарів/послуг складає розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної (далі - розрахунок коригування) за формою згідно з додатком 2 до податкової накладної. Розрахунок коригування складається особами, визначеними відповідно до пункту 1 цього Порядку. Порядок складання розрахунку коригування та його реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних аналогічний порядку, передбаченому для податкових накладних, крім випадків, передбачених цим Порядком. У розрахунку коригування вказуються дата та номер податкової накладної, до якої вносяться зміни. У клітинках номера податкової накладної, що не заповнюються, нулі, прочерки та інші знаки чи символи не проставляються. У разі складання розрахунку коригування з метою виправлення помилок, допущених при складанні податкової накладної, не пов`язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг, у розрахунку коригування зазначаються виправлені дані. Не допускається виправлення даних щодо дати складання податкової накладної та її порядкового номера.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин (абз.1-9 п.201.10 ст.201 ПК України).

З матеріалів справи вбачається, що у жовтні 2016 року жодних господарських операцій, які були б підставою для складання податкової накладної, між позивачем та Дочірнє підприємство Водоканал не здійснювалось. При цьому, саме 15.11.2016 року з контрагентом Дочірнє підприємство Водоканал підписано акт №1 за листопад 2016, а відтак у цьому періоді відбулися господарські операції, з якими пов`язано виникнення податкових зобов`язань, а у контрагента право на податковий кредит).

Таким чином, у позивача 16.10.2016 був відсутній обов`язок складати та реєструвати податкову накладну №1 від 16.10.2016. Суд приходить до висновку, що її помилкове виписування не тягне за собою жодних наслідків які передбачені п.120-1.1 ст.120-1 ПК України.

При вирішенні спору судом враховується правова позиція Верховного Суду, викладена у постанові від 26 червня 2018 року по справі №813/4556/16, де вказано зокрема, що помилкове виписування податкової накладної не тягне за собою жодних наслідків, які передбачені пунктом 120-1.1 статті 120-1 ПК України.

Позовні вимоги відповідачем не спростовані.

За наведених обставин суд дійшов висновку, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Львівській області №0201281261 від 07.08.2018 року не ґрунтується на вимогах чинного законодавства, а також суперечить встановленим у справі обставинам, є протиправним та підлягає скасуванню, що є правовою підставою для задоволення позовних вимог.

Відповідно до частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Згідно з частиною другою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до пункту 30 Рішення Європейського Суду з прав людини у справі "Hirvisaari v. Finland" від 27.09.2001 рішення судів повинні достатнім чином містити мотиви, на яких вони базуються для того, щоб засвідчити, що сторони були заслухані. Згідно пункту 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень, обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини, очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах.

Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

З матеріалів справи вбачається, що позивачем за подання до суду даного позову сплачено судовий збір в сумі 1921,00 грн, що підтверджується платіжним дорученням від 17.01.2019 № 1166 (а.с. 5).

За наведених обставин, сплачена сума судового збору підлягає відшкодуванню за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись ст.ст. 2, 13, 14, 77, 139, 241-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В :

Позов задоволити повністю.

Визнати протиправним та скасувати визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Львівській області №0201281261 від 07.08.2018 року.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Львівській області (79003, м.Львів, вул.Стрийська, 35, код ЄДРПОУ 39462700) на користь Приватного акціонерного товариства ГАЛГАЗОТЕРМ (81775, Львівська область, Жидачівський район, с.Любша, код ЄДРПОУ 30336068) судовий збір у розмірі 1921,00 грн.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення складено 29 травня 2019 року.

Суддя Крутько О.В.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.05.2019
Оприлюднено30.05.2019
Номер документу82043448
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1.380.2019.000519

Ухвала від 10.09.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Ухвала від 26.07.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Ухвала від 08.07.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Рішення від 28.05.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Крутько Олена Василівна

Ухвала від 01.02.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Крутько Олена Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні