Постанова
від 29.05.2019 по справі 440/4156/18
ДРУГИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий І інстанції: С.О. Удовіченко

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 травня 2019 р. Справа № 440/4156/18 Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

Головуючого судді Катунова В.В.,

Суддів: Ральченка І.М. , Лях О.П. ,

розглянувши в порядку письмового провадження у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Головного управління ДФС у Полтавській області на рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 22.01.2019, вул. Пушкарівська, 9/26, м. Полтава, 36039, повний текст складено 23.01.19 по справі № 440/4156/18

за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Лада-ЛТД-Плюс"

до Державної фіскальної служби України , Головного управління ДФС у Полтавській області

про визнання протиправним та скасування рішень,зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "ЛАДА-ЛТД-ПЛЮС" (надалі - ТОВ "ЛАДА-ЛТД-ПЛЮС", позивач) звернулося до суду з позовною заявою до Державної фіскальної служби України (надалі - ДФС України, відповідач-1), Головного управління ДФС у Полтавській області (надалі - ГУ ДФС у Полтавській області, відповідач-2), в якому, з урахуванням уточнень позовних вимог від 22.01.2019 /а.с. 264/, просило:

а) визнати протиправним та скасувати рішення Комісії ГУ ДФС у Полтавській області:

- №875391/41794449 від 08.08.2018, яким відмовлено в реєстрації податкової накладної №9 від 10.07.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних,

- №875392/41794449 від 08.08.2018, яким відмовлено в реєстрації податкової накладної №11 від 10.07.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних,

- №875393/41794449 від 08.08.2018, яким відмовлено в реєстрації податкової накладної №10 від 10.07.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

б) зобов`язати ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні, складені та подані на реєстрацію ТОВ " ЛАДА-ЛТД-ПЛЮС", у строки визначені нормами діючого законодавства:

- №9 від 10.07.2018 на суму 568620 грн, у тому числі ПДВ 94770 грн - направлена на реєстрацію 30.07.2018, реєстраційний номер документу 9156751048,

- №10 від 10.07.2018 на суму 568620 грн, у тому числі ПДВ 94770 грн - направлена на реєстрацію 30.07.2018, реєстраційний номер документу 9156746367,

- №11 від 10.07.2018 на суму 568620 грн, у тому числі ПДВ 94770 грн - направлена на реєстрацію 30.07.2018, реєстраційний номер документу 9156745692;

Рішенням Полтавського окружного адміністративного суду від 22.01.2019 позов Товариство з обмеженою відповідальністю "ЛАДА-ЛТД-ПЛЮС" - задоволено.

Визнано протиправними та скасовано рішення Комісії Головного управління ДФС у Полтавській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 08.08.2018 №875391/41794449, №875392/41794449, №875393/41794449.

Зобов`язано Державну фіскальну службу України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, ідентифікаційний код 39292197) зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 10.07.2018 № 9, 10, 11, складені та подані на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю "ЛАДА-ЛТД-ПЛЮС" (вул. Пилипа Орлика, б.18, оф.23, м. Полтава, Полтавська область, 36000, ідентифікаційний код 41794449).

На рішення суду першої інстанції Головним управлінням ДФС у Полтавській області подана апеляційна скарга, в якій, посилаючись на порушення норм матеріального та процесуального права, просить оскаржене рішення скасувати та прийняти нове рішення, яким відмовити у задоволенні позову. Апелянт вказує, що суд першої інстанції дійшов помилкового висновку про відсутність підстав для прийняття спірних рішень. Також скаржник зазначив про дотримання ним, при прийнятті оскаржуваних рішень вимог п.п. 201.16.2 п. 201.16 ст. 201 ПК України, приписів Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 117. Суд першої інстанції не прийняв до уваги, що в актах прийому - передачі ТМЦ № 492 та №491 не вказана відповідальна особа ТОВ ЛАДА-ЛТД-ПЛЮС", яка здійснила приймання ТМЦ від постачальника, що свідчить про складання документів з порушенням законодавства.

У відзиві на апеляційну скаргу, ТОВ ЛАДА-ЛТД-ПЛЮС", посилаючись на дотримання судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, врахування всіх обставин, які мають значення для правильного вирішення справи, просить апеляційну скаргу залишити без задоволення, а оскаржуване судове рішення - без змін.

На підставі п. 2 ч. 1 ст. 311 КАС України справа розглядається в порядку письмового провадження.

Колегія суддів, заслухавши доповідача, вивчивши матеріали справи, перевіривши законність і обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено, що ТОВ "ЛАДА-ЛТД-ПЛЮС" зареєстровано в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань; основний вид економічної діяльності - неспеціалізована оптова торгівля /а.с. 18-19/.

05.06.2018 між ТОВ "ЛАДА-ЛТД-ПЛЮС" (постачальник) та Київським дочірнім підприємством "НМУ "Електропівденмонтаж" (покупець) укладено договір поставки № 0506/18-ТМЦ від 05.06.2018, відповідно до умов якого постачальник зобов`язується на умовах, визначених цим Договором, поставити та передати у власність покупця ТМЦ (далі - товар), відповідно до специфікації та/або видаткових накладних, які є його невід`ємними частинами, а покупець зобов`язується прийняти цей товар та оплатити його. Найменування (асортимент), кількість, вартість товару, що є предметом цього договору, визначається специфікаціями та/або видатковими накладними постачальника. Постачальник проводить поставку товару в місці, за погодження сторін; датою поставки є дата підписання повноважним представником покупця товаро-супровідних документів; передачу товару та видачу відповідних документів постачальника здійснює на підставі пред`явленого представником покупця належним чином оформленої довіреності на отримання товаро-матеріальних цінностей /а.с. 27-30/.

10.07.2018 укладено специфікацію до договору поставки № 0506/18-ТМЦ від 05.06.2018, відповідно до якої: товари - пакет №5 ч. 08.1129.229 сб; кількість 60шт; загальна вартість товару - 2274480,00 грн; місце поставки товару: с. Подвірки, Дергачівський район, Харківська область /а.с. 104/.

10.07.2018 ТОВ "ЛАДА-ЛТД-ПЛЮС" у межах указаного договору поставки здійснено поставку товару на адресу Київського дочірнього підприємства "НМУ "Електропівденмонтаж", підтверджується наступними документами:

- видатковою накладною № 50 від 10.07.2018 /а.с. 48/; актом прийому-передачі товару № 50 від 10.07.2018 /а.с. 49/; рахунком на оплату № 53 від 10.07.2018 /а.с. 50/; платіжними дорученнями № 186 від 25.07.2018 /а.с. 51/ та № 216 від 03.08.2018 /а.с. 52/; довіреністю на отримання товару № 717 від 10.07.2018 /а.с. 31/; паспортом та сертифікатом якості товару /а.с. 32-35/.

На виконання умов договору ТОВ "ЛАДА-ЛТД-ПЛЮС" виписано: податкову накладну № 9 від 10.07.2018 на загальну суму 568620,00 грн, у тому числі ПДВ 94770,00 грн /а.с. 42/.

Податкову накладну № 9 від 10.07.2018 позивачем подано для реєстрації в ЄРПН.

30.07.2018 позивачем отримано квитанцію №1, у якій зазначено, що документ прийнято. Відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної зупинена, оскільки податкова накладна відповідає вимогам підпункту 1.6 пункту 1 "Критеріїв ризиковості платника податку". Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН /а.с. 43/.

Позивачем 06.08.2018 подані пояснення та копії документів, про підтвердження реальності здійснення операцій по зупиненій податковій накладній № 9 від 10.07.2018 /а.с. 44-47/.

Комісією ГУ ДФС України в Полтавській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, 08.08.2018 прийнято рішення № 875391/41794449 про відмову в реєстрації податкової накладної від 10.07.2018 № 9 в ЄРПН /а.с. 40-41/.

Відповідно до вказаного рішення підставою для відмови в реєстрації податкової накладної є надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства: в актах прийому-передачі ТМЦ № 492 та № 491 не вказана відповідальна особа ТОВ "ЛАДА-ЛТД-ПЛЮС", яка здійснила приймання ТМЦ від постачальника.

Також 10.07.2018 ТОВ "ЛАДА-ЛТД-ПЛЮС" у межах указаного договору поставки здійснено поставку товару на адресу Київського дочірнього підприємства "НМУ "Електропівденмонтаж", що підтверджується наступними документами:

- видатковою накладною № 59 від 10.07.2018 /а.с. 65/; актом прийому-передачі товару № 59 від 10.07.2018 /а.с. 66/; рахунком на оплату № 52 від 10.07.2018 /а.с. 67/; платіжними дорученнями № 183 від 25.07.2018 /а.с. 68/ та № 185 від 25.07.2018 /а.с. 69/; довіреністю на отримання товару № 717 від 10.07.2018 /а.с. 31/; паспортом та сертифікатом якості товару /а.с. 32-35/.

На виконання умов договору ТОВ "ЛАДА-ЛТД-ПЛЮС" виписано: податкову накладну № 10 від 10.07.2018 на загальну суму 568620, 00 грн, у тому числі ПДВ 94770,00 грн /а.с. 59/.

Податкову накладну № 10 від 10.07.2018 позивачем подано для реєстрації в ЄРПН.

30.07.2018 позивачем отримано квитанцію №1, у якій зазначено, що документ прийнято. Відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної зупинена, оскільки податкова накладна відповідає вимогам підпункту 1.6 пункту 1 "Критеріїв ризиковості платника податку". Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН /а.с. 60/.

Позивачем 06.08.2018 подані пояснення та копії документів, про підтвердження реальності здійснення операцій по зупиненій податковій накладній № 10 від 10.07.2018 /а.с. 61-64/.

Комісією ГУ ДФС України в Полтавській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, 08.08.2018 прийнято рішення №875393/41794449 про відмову в реєстрації податкової накладної від 10.07.2018 № 10 в ЄРПН /а.с. 57-58/.

Відповідно до вказаного рішення підставою для відмови в реєстрації податкової накладної є надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства: в актах прийому-передачі ТМЦ № 492 та № 491 не вказана відповідальна особа ТОВ "Лада-ЛТД-Плюс", яка здійснила приймання ТМЦ від постачальника.

Крім того, 10.07.2018 "ЛАДА-ЛТД-ПЛЮС" у межах указаного договору поставки здійснено поставку товару на адресу Київського дочірнього підприємства "НМУ "Електропівденмонтаж", що підтверджується наступними документами:

- видатковою накладною № 49 від 10.07.2018 /а.с. 82/; актом прийому-передачі товару № 49 від 10.07.2018 /а.с. 83/; рахунком на оплату № 52 від 10.07.2018 /а.с. 84/; платіжними дорученнями № 183 від 25.07.2018 /а.с. 85/ та № 185 від 25.07.2018 /а.с. 86/; довіреністю на отримання товару № 717 від 10.07.2018 /а.с. 31/; паспортом та сертифікатом якості товару /а.с. 32-35/.

На виконання умов договору ТОВ "Лада-ЛТД-Плюс" виписано: податкову накладну № 11 від 10.07.2018 на загальну суму 568620, 00 грн, у тому числі ПДВ 94770,00 грн /а.с. 76/.

Податкову накладну № 11 від 10.07.2018 позивачем подано для реєстрації в ЄРПН.

30.07.2018 позивачем отримано квитанцію №1, у якій зазначено, що документ прийнято. Відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної зупинена, оскільки податкова накладна відповідає вимогам підпункту 1.6 пункту 1 "Критеріїв ризиковості платника податку". Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН /а.с. 77/.

Позивачем 06.08.2018 подані пояснення та копії документів, про підтвердження реальності здійснення операцій по зупиненій податковій накладній № 11 від 10.07.2018 /а.с. 78-81/.

Комісією ГУ ДФС України в Полтавській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (надалі - Комісія), 08.08.2018 прийнято рішення №875392/41794449 про відмову в реєстрації податкової накладної від 10.07.2018 № 11 в ЄРПН /а.с. 74-75/.

Відповідно до вказаного рішення підставою для відмови в реєстрації податкової накладної є надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства: в актах прийому-передачі ТМЦ № 492 та № 491 не вказана відповідальна особа "ЛАДА-ЛТД-ПЛЮС", яка здійснила приймання ТМЦ від постачальника.

Позивач, не погодившись із зазначеними рішеннями, оскаржив їх до суду.

Суд першої інстанції, задовольняючи позовні вимоги, виходив з протиправності рішень відповідача про відмову у реєстрації податкових накладних.

Колегія суддів погоджується з рішенням суду першої інстанції з таких підстав.

Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства. Цим Кодексом визначаються функції та правові основи діяльності контролюючих органів, визначених пунктом 41.1 статті 41 цього Кодексу, та центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику (пункт 1.1 статті 1 Податкового кодексу України).

За змістом підпункту "а" пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) об`єктом оподаткування є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.

Пунктом 187.1 статті 187 Податкового кодексу України визначено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до абзацу першого пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Абзацом першим пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Отже, платник податку - постачальник з настанням першої із подій виникнення податкових зобов`язань, визначених у пункті 187.1 статті 187 Податкового кодексу України, зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Абзацом другим пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України передбачено, що податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Таким чином, достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, є зареєстрована у ЄРПН податкова накладна.

Водночас згідно з пунктом 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Так, механізм зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних визначає Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 117 (надалі - Порядок № 117).

Згідно з пунктом 3 Порядку № 117 (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) податкові накладні/розрахунки коригування, що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак: 1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування; 2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку; 3) одночасно значення показників D та P, розрахованих у наведеному у цьому підпункті, мають такі розміри: D > 0,03, P < P м х 1,4, де: D - розрахункова величина, яка дорівнює S/T; S - загальна сума сплачених за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, сум єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої під час ввезення товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами; T - загальна сума постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за ставками 0, 20 і 7 відсотків, зазначеними платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування. Значення показника D за останні 12 календарних місяців обраховуються ДФС станом на перше число календарного місяця та кожного 10 числа стає доступним платнику податку в електронному кабінеті.

Відповідно до пункту 4 Порядку №117 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної / розрахунку коригування визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідають одній з ознак, визначених у пункті 3 цього Порядку, такі податкова накладна / розрахунок коригування не підлягають моніторингу та підлягають реєстрації в Реєстрі.

Згідно з пунктом 5 Порядку №117 податкова накладна / розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.

Пунктами 6 та 7 вказаного Порядку №117 визначено, що у разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну / розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.

У разі коли за результатами моніторингу податкова накладна / розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної / розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.

Отже, підставами для зупинення реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування є наступна відповідність:

1) платника податку - критеріям ризиковості платника податку;

2) податкової накладної/розрахунку коригування - критеріям ризиковості здійснення операції.

Як вбачається з матеріалів справи, реєстрація поданих позивачем податкових накладних зупинена (квитанції №1) у зв`язку з тим, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідає вимогам підпункту 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку.

Згідно з пунктом 10 Порядку №117 критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади.

Мінфін у дводенний строк погоджує або надсилає ДФС на доопрацювання визначені у цьому пункті критерії та перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.

Про визначені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, ДФС інформує Комітет Верховної Ради України з питань податкової та митної політики.

ДФС оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті погоджені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.

У Листі Державної фіскальної служби України від 21.03.2018 №959/99-99-07-18 "Критерії ризиковості платника податку", зокрема, зазначено, що платник податків відповідає критеріям ризиковості, якщо: 1.6. комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме: платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим); дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації; платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ); платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років; платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України; платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України (далі - Кодекс); наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.

Головні управління ДФС в областях, м. Києві та Офіс великих платників податків ДФС постійно обраховують та проводять моніторинг показників, визначених у пунктах 1.1 - 1.6 цих Критеріїв.

Якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 цих Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення.

У разі якщо платник податків, внесений до переліку ризикових суб`єктів господарювання, перестав відповідати критеріям ризиковості, що визначені у пункті 1.6 цих Критеріїв, платника виключають з переліку ризикових суб`єктів господарювання за рішенням комісій головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС .

Відповідачем для підтвердження обставин, на які він посилається, не надано суду: протоколу засідання Комісії; переліку платників податків, щодо яких виявлено ознаки ризиковості згідно з підпунктом 1.6 пункту 1 Критеріїв; матеріалів, на підставі яких платника податків віднесено до такого переліку.

Як вбачається зі змісту квитанцій №1, контролюючим органом не зазначено за якою саме підставою ТОВ "ЛАДА-ЛТД-ПЛЮС" з указаних у підпункті 1.6 пункту 1 Критеріїв віднесено до ризикових платників.

Пунктом 21 Порядку №117 визначено, що підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Згідно з пунктом 22 Порядку №117 рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком 2 підлягає реєстрації в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена. Відповідне рішення набирає чинності після реєстрації його в такому Реєстрі.

Положеннями пункту 23 Порядку №117 передбачено, що Комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 15 цього Порядку.

Судом першої інстанції встановлено, учасниками справи не оспорюється та підтверджено в суді апеляційної інстанції, що у спосіб, визначений Порядком №117, позивачем направлено відповідачу пояснення та копії документів до зазначених господарських операцій та податкових накладних.

Водночас форма рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних визначена цим Порядком та є додатком 2 до нього.

Форма такого рішення передбачає, що в разі відмови в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних через ненадання платником податку копій документів, документи, які не надано (з тих, що визначені вказаною формою рішення), мають бути підкреслені.

Підставою для відмови в реєстрації всіх перелічених податкових накладних є надання платником первинних документів, які складені з порушенням законодавства, а саме: в актах прийому-передачі ТМЦ № 492 та № 491 не вказана відповідальна особа ТОВ "ЛАДА-ЛТД-ПЛЮС", яка здійснила приймання ТМЦ від постачальника.

Суд зазначає, що Комісією відмовлено у реєстрації податкових накладних у зв`язку наявністю недоліків у документах, складених постачальником товару у ланцюгу постачання, водночас контролюючим органом не зазначено у оскаржуваних рішеннях щодо недоліків у документах, складених за результатами господарських операцій між ТОВ "ЛАДА-ЛТД-ПЛЮС" та Київським дочірнім підприємством "НМУ "Електропівденмонтаж".

Так, з матеріалів справи вбачається, що 22.06.2018 між ТОВ "Квант Плюс" (постачальником) та ТОВ "ЛАДА-ЛТД-ПЛЮС" (покупцем) укладено договір поставки № 2206/18-ТМЦ відповідно до умов договору поставки постачальник зобов`язується на умовах, визначених цим Договором, поставити та передати у власність покупця ТМЦ (далі - товар), відповідно до специфікації та/або видаткових накладних, які є його невід`ємними частинами, а покупець зобов`язується прийняти цей товар та оплатити його /а.с. 141-142/.

Згідно з пунктом 1.2 договору найменування (асортимент), кількість, вартість товару, що є предметом цього договору, визначається специфікаціями та/або видатковими накладними постачальника.

Положеннями пункту 5 договору визначено, що постачальник проводить поставку товару в місці, за погодження сторін; датою поставки є дата підписання повноважним представником покупця товаро-супровідних документів; передачу товару та видачу відповідних документів постачальника здійснює на підставі пред`явленого представником покупця належним чином оформленої довіреності на отримання товаро-матеріальних цінностей /а.с. 36-39/.

10.07.2018 ТОВ "Квант Плюс" у межах указаного договору поставки здійснено поставку товару ТОВ "ЛАДА-ЛТД-ПЛЮС" на адресу: с. Подвірки, Дергачівський район, Харкіська область. На підтвердження реальності господарських операцій надано наступні документи: видаткові накладні № 491 та № 492 від 10.07.2018 /а.с. 53, 70/, акти прийому-передачі товару № 491, № 492 від 10.07.2018 /а.с. 54, 71/, рахунки на оплату від 10.07.2018 № 461 та № 432 /а.с. 55, 72/, платіжні доручення № 162 та № 163 від 03.08.2018 /а.с. 56, 73/.

Позивачем указано, що не зазначення в актах прийому-передачі товару, відповідальної особи ТОВ "ЛАДА-ЛТД-ПЛЮС", яка здійснила приймання ТМЦ від постачальника, є технічною помилкою /а.с. 14/.

Суд зазначає, що згідно з актами прийому-передачі товару № 491 та № 492 від 10.07.2018 покупцем зазначено - заступника директора ТОВ "ЛАДА-ЛТД-ПЛЮС" - ОСОБА_2

Так, позивачем надано до суду наказ № В-10 від 10.07.2018 ТОВ "ЛАДА-ЛТД-ПЛЮС" на відрядження працівника, а саме: відрядити заступника директора ТОВ "ЛАДА-ЛТД-ПЛЮС" ОСОБА_2 до с. Подвірки, Дергачівського району, Харківської області строком на один календарний день 10.07.2018 з метою отримання від ТОВ "Квант Плюс" товару за договором поставки № 2206/18-ТМЦ від 22.06.2018 та передачі товару КДП "НМУ "Електропівденмонтаж" за договором поставки № 0506/18-ТМЦ від 05.06.2018 /а.с. 106/.

Крім того, позивачем надано посвідчення про відрядження, яке видано на ім`я - ОСОБА_2 /а.с. 107/ та звіт про відрядження згідно з наказом № В-10 від 10.07.2018 /а.с. 108/.

Таким чином, доводи апеляційної скарги щодо не зазначення в актах приймання-передачі товару, відповідальної особи ТОВ "ЛАДА-ЛТД-ПЛЮС", яка здійснила приймання ТМЦ від постачальника ТОВ "Квант Плюс", за наявності інших документів, що підтверджують реальність господарських операцій між ТОВ "ЛАДА-ЛТД-ПЛЮС" та ТОВ "Квант Плюс" не є підставою для прийняття оскаржуваних рішень.

Отже, зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про реальність господарських операцій між ТОВ "ЛАДА-ЛТД-ПЛЮС" та КДП "НМУ "Електропівденмонтаж", а також враховуючи те, що ці документи були надані контролюючому органу, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про відсутність у відповідача правових підстав для відмови позивачу в реєстрації податкових накладних від 10.07.2018 № 9, 10, 11, а тому оскаржувані рішення є протиправними та підлягають скасуванню.

Щодо позовної вимоги про зобов`язання ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 10.07.2018 № 9, 10, 11 складені та подані на реєстрацію ТОВ "ЛАДА-ЛТД-ПЛЮС" в строки, визначені нормами діючого законодавства, колегія суддів зазначає наступне.

Згідно із пунктом 28 Порядку №117 податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийнято та набрало чинності рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; протягом п`яти робочих днів не прийнято та/або не зареєстровано в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданих податкової накладної/розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить менше 30 млн. гривень; протягом семи робочих днів не прийнято та/або не зареєстровано в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданих податкової накладної/розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить більше 30 млн. гривень включно.

При цьому, згідно з нормами пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:

прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення);

неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Отже, реєстрація в ЄРПН податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрацію якої попередньо було зупинено, є повноваженням ДФС.

Зважаючи на викладене та з метою належного захисту порушеного права позивача, суд першої інстанції дійшов обґрунтованого висновку про необхідність зобов`язання Державну фіскальну службу України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 10.07.2018 № 9, 10, 11, складені та подані на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю "ЛАДА-ЛТД-ПЛЮС".

Доводи апеляційної скарги з наведених вище підстав висновків суду не спростовують.

Відповідно до ст. 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно зясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Згідно п. 1 ч. 1 ст. 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.

У відповідності до ч.1 ст.316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Під час апеляційного провадження, колегія суду не встановила таких порушень судом першої інстанції норм матеріального і процесуального права, які б призвели до неправильного вирішення справи по суті, які були предметом розгляду і заявлені в суді першої інстанції.

Таким чином, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, є обґрунтованим, прийняте на підставі з`ясованих та встановлених обставинах справи, які підтверджуються доказами, та ухвалив постанову з додержанням норм матеріального і процесуального права, а тому залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення без змін.

Керуючись ст. ст. 243, 250, 311, 315, 316, 321 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Полтавській області - залишити без задоволення.

Рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 22.01.2019 по справі № 440/4156/18 залишити без змін .

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.

Суддя-доповідач В.В. Катунов Судді І.М. Ральченко О.П. Лях

СудДругий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.05.2019
Оприлюднено30.05.2019
Номер документу82045929
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —440/4156/18

Ухвала від 04.07.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 04.07.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Постанова від 29.05.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Ухвала від 08.05.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Ухвала від 15.04.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Ухвала від 15.04.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Ухвала від 15.04.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Ухвала від 15.04.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Ухвала від 25.03.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Ухвала від 25.03.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні