Рішення
від 20.05.2019 по справі 916/416/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"20" травня 2019 р.м. Одеса Справа № 916/416/19

Господарський суд Одеської області у складі судді Щавинської Ю.М.

секретар судового засідання Шейнцис О.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за позовом: Заступника прокурора Одеської області (65026, м. Одеса, вул. Пушкінська, 3) в інтересах держави в особі 1) Головного управління Держгеокадастру в Одеській області (65107, м. Одеса, вул. Канатна, буд. 83);

2) Знам`янської сільської ради Іванівського району Одеської області (67211, Одеська область, Іванівський район, с. Знам`янка, вул. Генерала Плієва, 30)

до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю "Виробниче об`єднання "Укрспецтехсервіс" (65085, м. Одеса, вул. Моторна, буд.6)

про стягнення 631 185 грн

за участю представників сторін:

прокурор : Шивцова С.А. - посвідчення № 047927 від 13.09.2017р.;

від позивача-1 : Піндюр Т.С. - довіреність № 31-15-0.62-8/62-19 від 02.01.2019р.;

від позивача-2: не з`явився;

від відповідача: не з`явився.

ВСТАНОВИВ :

19.02.2019р. Заступник прокурора Одеської області звернувся до Господарського суду Одеської області з позовною заявою в інтересах держави в особі Головного управління Держгеокадастру в Одеській області та Знам`янської сільської ради Іванівського району Одеської області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Виробниче об`єднання "Укрспецтехсервіс", в якій просить суд стягнути з відповідача суму штрафних санкцій за договором оренди землі №354 від 29.11.2018р. у розмірі 631 185 грн., а також витрати по сплаті судового збору.

Позовні вимоги обґрунтовано невиконанням Товариством з обмеженою відповідальністю "Виробниче об`єднання "Укрспецтехсервіс" умов договору оренди землі №354 від 29.11.2018р. в частині сплати орендної плати, у зв`язку з чим відповідачу на підставі п.4.7. договору нараховано штраф у розмірі 100 відсотків річної орендної плати.

Ухвалою суду від 25.02.2019р. відкрито провадження у справі №916/416/19 за правилами загального позовного провадження із призначенням підготовчого засідання на "25" березня 2019р. о 15год.00хв.

Враховуючи, що в ухвалі Господарського суду Одеської області про відкриття провадження у справі №916/416/19 при роздруківці повного тексту було допущено помилку, а саме датою прийняття ухвали визначено 26.02.2019р. замість вірної - 25.02.2019р., ухвалою суду від 11.03.2019р. допущену помилку було виправлено.

11.03.2019р. до канцелярії Господарського суду Одеської області від Головного управління Держгеокадастру в Одеській області за вх.№4403/19 надійшли письмові пояснення по справі з додатковими доказами (а.с.63-90), відповідно до яких позивач-1 позовні вимоги прокурора підтримав в повному обсязі та просив їх задовольнити.

Приймаючи до уваги неявку у судове засідання 25.03.2019р. представників позивача-2 та відповідача, а також з метою виконання в повному обсязі у справі №916/416/19 завдань підготовчого провадження, судом оголошено протокольну ухвалу про відкладення підготовчого засідання на "24" квітня 2019р. о 12год.40хв.

Про місце, дату та час судового засідання присутніх у судовому засіданні прокурора та представника позивача-1 було повідомлено під розписку, а Знам`янську сільську раду Іванівського району Одеської області та Товариство з обмеженою відповідальністю "Виробниче об`єднання "Укрспецтехсервіс" шляхом направлення відповідної ухвали суду від 26.03.2019р.

Враховуючи, що строк підготовчого провадження у справі №916/416/19 спливає 02.05.2019р., з огляду на необхідність завчасного повідомлення позивача-2 та відповідача про розгляд справи по суті у судовому засіданні та з метою дотримання процесуальних строків, визначених ГПК України, ухвалою суду від 24.04.2019р. строк підготовчого провадження у даній справі продовжено на 30 днів, відповідно до ч.3 ст.177 ГПК України.

У судовому засіданні 24.04.2019р. прокурор та представник позивача-1 зазначили про надання ними усіх необхідних для розгляду справи доказів, у зв`язку із чим не заперечували щодо закриття підготовчого провадження у даній справі та призначення її до розгляду по суті.

Приймаючи до уваги вчинення усіх необхідних процесуальних дій у даній справі для виконання завдань підготовчого провадження, встановлених частиною 1 ст. 177 ГПК України, ухвалою суду від 24.04.2019р. закрито підготовче провадження у справі №916/416/19 із призначенням її до розгляду по суті на "20" травня 2019р. о 15год.45хв.

Про закриття підготовчого провадження у справі, а також про дату та час судового засідання для розгляду справи по суті прокурора та представника позивача-1 повідомлено під розписку, а позивача-2 та відповідача шляхом направлення вищевказаної ухвали суду.

20.05.2019р. у судове засідання з`явились прокурор та представник позивача-1, які під час розгляду справи по суті позовні вимоги Заступника прокурора Одеської області підтримали в повному обсязі та наполягали на їх задоволенні.

Представники Знам`янської сільської ради Іванівського району Одеської області та Товариства з обмеженою відповідальністю "Виробниче об`єднання "Укрспецтехсервіс" під час розгляду справи №916/416/19 у судові засідання 25.03.2019р., 24.04.2019р. та 20.05.2019р. не з`являлись, при цьому про місце, дату та час останні повідомлені належним чином, шляхом направлення на їх адреси, що зазначені в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с.56-62), вищевказаних ухвал суду.

Згідно з частиною 2 ст. 27 Господарського процесуального кодексу України для цілей визначення підсудності відповідно до цього Кодексу місцезнаходження юридичної особи та фізичної особи - підприємця визначається згідно з Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.

Відповідно до п. 1 ч. 3 ст. 202 ГПК України, якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи, зокрема, у разі неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки.

Згідно ч. 6 ст. 242 ГПК України днем вручення судового рішення є , зокрема, день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про вручення судового рішення; день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати копію судового рішення чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, повідомленою цією особою суду; день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати копію судового рішення чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, яка зареєстрована у встановленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила суду іншої адреси.

Враховуючи наявні в матеріалах справи рекомендовані повідомлення про вручення поштових відправлень позивачу-2 (а.с.103,111,117,131), а також повернуті ухвали суду, направлені на адресу ТОВ "Виробниче об`єднання "Укрспецтехсервіс", із відмітками поштової установи "підприємство не зареєстроване" та "за закінченням встановленого строку зберігання" (а.с.92-95, 96-100,112-115,126-130), суд доходить висновку, що Знам`янська сільська рада Іванівського району Одеської області та Товариство з обмеженою відповідальністю "Виробниче об`єднання "Укрспецтехсервіс" про розгляд справи повідомлені належним чином, у зв`язку із чим вважає за можливе розглянути справу без участі останніх.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення прокурора та представника позивача-1, надані ними в ході розгляду справи, проаналізувавши наявні у справі докази у сукупності та давши їм відповідну правову оцінку, суд дійшов наступних висновків:

В силу ст.124 Конституції України юрисдикція судів поширюється на будь-який юридичний спір та будь-яке кримінальне обвинувачення. У передбачених законом випадках суди розглядають також інші справи.

Відповідно до ч. 1 та ч.2 ст.4 Господарського процесуального кодексу України право на звернення до господарського суду в установленому цим Кодексом порядку гарантується. Ніхто не може бути позбавлений права на розгляд його справи у господарському суді, до юрисдикції якого вона віднесена законом.

Юридичні особи та фізичні особи - підприємці, фізичні особи, які не є підприємцями, державні органи, органи місцевого самоврядування мають право на звернення до господарського суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав та законних інтересів у справах, віднесених законом до юрисдикції господарського суду, а також для вжиття передбачених законом заходів, спрямованих на запобігання правопорушенням.

До господарського суду у справах, віднесених законом до його юрисдикції, мають право звертатися також особи, яким законом надано право звертатися до суду в інтересах інших осіб.

Відповідно до ч.3 ст.23 Закону України "Про прокуратуру" прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу. Наявність таких обставин обґрунтовується прокурором у порядку, передбаченому частиною четвертою цієї статті.

Згідно з ч.4 ст.53 ГПК України прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній чи іншій заяві, скарзі обґрунтовує, в чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту, визначені законом підстави для звернення до суду прокурора, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах.

Відповідно до абз.2 ч.5 ст.53 ГПК України у разі відкриття провадження за позовною заявою, поданою прокурором в інтересах держави в особі органу, уповноваженого здійснювати функції держави у спірних правовідносинах, зазначений орган набуває статусу позивача.

Встановивши наявність у особи, яка звернулася з позовом, суб`єктивного матеріального права або охоронюваного законом інтересу, на захист яких подано позов, суд з`ясовує наявність чи відсутність факту порушення або оспорювання і відповідно ухвалює рішення про захист порушеного права або відмовляє позивачу у захисті, встановивши безпідставність та необґрунтованість заявлених вимог.

Європейський Суд з прав людини неодноразово звертав увагу на участь прокурора в суді на боці однієї зі сторін як обставину, що може впливати на дотримання принципу рівності сторін. Оскільки прокурор або посадова особа з аналогічними функціями, пропонуючи задовольнити або відхилити скаргу, стає противником або союзником сторін у справі, його участь може викликати в однієї зі сторін відчуття нерівності (рішення у справі "Ф.В. проти Франції" (F.W. v. France) від 31.03.2005, заява 61517/00, пункт 27).

Водночас існує категорія справ, де підтримка прокурора не порушує справедливого балансу. Так, у справі "Менчинська проти Російської Федерації" (рішення від 15.01.2009, заява № 42454/02, пункт 35) ЄСПЛ висловив таку позицію: "Сторонами цивільного провадження виступають позивач і відповідач, яким надаються рівні права, в тому числі право на юридичну допомогу. Підтримка, що надається прокуратурою одній зі сторін, може бути виправдана за певних обставин, наприклад, при захисті інтересів незахищених категорій громадян (дітей, осіб з обмеженими можливостями та інших категорій), які, ймовірно, не в змозі самостійно захищати свої інтереси, або в тих випадках, коли відповідним правопорушенням зачіпаються інтереси великого числа громадян, або у випадках, коли потрібно захистити інтереси держави".

У Рішенні Конституційного Суду України у справі за конституційними поданнями Вищого арбітражного суду України та Генеральної прокуратури України щодо офіційного тлумачення положень статті 2 Арбітражного процесуального кодексу України (справа про представництво прокуратурою України інтересів держави в арбітражному суді) від 08.04.1999 № 3-рп/99 Конституційний Суд України, з`ясовуючи поняття "інтереси держави" висловив позицію про те, що інтереси держави відрізняються від інтересів інших учасників суспільних відносин. В основі перших завжди є потреба у здійсненні загальнодержавних (політичних, економічних, соціальних та інших) дій, програм, спрямованих на захист суверенітету, територіальної цілісності, державного кордону України, гарантування її державної, економічної, інформаційної, екологічної безпеки, охорону землі як національного багатства, захист прав усіх суб`єктів права власності та господарювання тощо.

При цьому, інтереси держави можуть збігатися повністю, частково або не збігатися зовсім з інтересами державних органів, державних підприємств та організацій чи з інтересами господарських товариств з часткою державної власності у статутному фонді. Проте держава може вбачати свої інтереси не тільки в їх діяльності, але й в діяльності приватних підприємств, товариств.

Конституційний Суд України вирішив, що прокурори та їх заступники подають до арбітражного суду позови саме в інтересах держави, а не в інтересах підприємств, установ і організацій незалежно від їх підпорядкування і форм власності.

Водночас, прокурор або його заступник самостійно визначає і обґрунтовує в позовній заяві, в чому полягає порушення інтересів держави чи в чому існує загроза інтересам держави, і ця заява, є підставою для порушення справи в арбітражному суді.

Як вбачається з матеріалів справи (а.с.20-21), листом від 04.01.2019р. Головне управління Держгеокадастру в Одеській області звернулось до прокуратури Одеської області щодо вчинення, у зв`язку з відсутністю на рахунку управління коштів для сплати судового збору, заходів стосовно представництва інтересів управління та об`єднаної територіальної громади с. Знам`янка Великомихайлівського району Одеської області, з огляду невиконання Товариством з обмеженою відповідальністю "Виробниче об`єднання "Укрспецтехсервіс" договору оренди землі №354 від 29.11.2018р., що призвело до спричинення збитків державі.

З урахуванням зазначеного, суд вважає, що представництво прокурором інтересів держави в суді, уповноваженими органами якої виступають Головне управління Держгеокадастру в Одеській області, як орендодавець за договором, та Знам`янська сільська рада Іванівського району Одеської області, як одержувач коштів за договором, є правомірним.

Зі змісту ч. 4 ст. 23 Закону України "Про прокуратуру" вбачається, що прокурор зобов`язаний попередньо, до звернення до суду, повідомити про це громадянина та його законного представника або відповідного суб`єкта владних повноважень

На виконання вказаних приписів Заступник прокурора Одеської області повідомленнями № 05/1-186вих19 та № 05/1-185вих19 від 22.01.2019р. (а.с.53-54) повідомив Головне управління Держгеокадастру в Одеській області та Знам`янську сільську раду Іванівського району Одеської області про намір подати позов до суду щодо стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю "Виробниче об`єднання "Укрспецтехсервіс" штрафних санкцій у розмірі 631 185 грн. за невиконання умов договору.

Отже, встановивши наявність у Заступника прокурора Одеської області суб`єктивного права на звернення до суду з позовом в інтересах держави в особі Головного управління Держгеокадастру в Одеській області та Знам`янської сільської ради Іванівського району Одеської області з позовною заявою, що розглядається в рамках справи №916/416/19, суд, вирішуючи питання щодо позовних вимог, виходить з наступного.

Відповідно до ч.1 ст. 135 Земельного кодексу України земельні торги проводяться у формі аукціону, за результатами проведення якого укладається договір купівлі-продажу, оренди, суперфіцію, емфітевзису земельної ділянки з учасником (переможцем) земельних торгів, який запропонував найвищу ціну за земельну ділянку, що продається, або найвищу плату за користування нею, зафіксовану в ході проведення земельних торгів.

Згідно ст. 137 Земельного кодексу України у процесі проведення торгів виконавець веде протокол, у якому зазначаються номер лота, стартова ціна та ціна продажу лота, відомості про переможця, номери рахунків, на які переможець повинен внести кошти за придбаний лот. У разі потреби до протоколу може вноситися й інша інформація. Протокол підписується переможцем, ліцитатором та організатором земельних торгів або його представником негайно після закінчення торгів за лотом у двох примірниках.

Договір купівлі-продажу, оренди, суперфіцію, емфітевзису земельної ділянки між організатором земельних торгів і переможцем торгів укладається безпосередньо в день проведення торгів, крім випадків, передбачених частиною двадцять дев`ятою цієї статті. У разі придбання переможцем кількох лотів договір укладається окремо на кожний з них.

Ціна продажу земельної ділянки, плата за користування земельною ділянкою, право користування якою набуто на торгах, а також сума витрат, здійснених організатором або виконавцем земельних торгів на підготовку лота до продажу, організацію та проведення земельних торгів, підлягають сплаті переможцем земельних торгів не пізніше трьох банківських днів з дня укладення відповідного договору .

Як вбачається з матеріалів справи (а.с.36-37), за результатами проведених 29 вересня 2018 року земельних торгів, Товариство з обмеженою відповідальністю "Виробниче об`єднання "Укрспецтехсервіс" стало переможцем земельних торгів, придбавши лот № 498, а саме земельну ділянку сільськогосподарського призначення державної власності, яка не надана у власність чи користування, загальною площею 43,4617 га, за кадастровим номером: 5121680300:01 :002:0475 , яка розташована на території Великомихайлівського району Одеської області (за межами населеного пункту), для ведення товарного сільськогосподарського виробництва.

Вказана земельна ділянка знаходиться у власності держави, органом управління якої є Головне управління Держгеокадастру в Одеській області (а.с.40-42).

Згідно п. 3 протоколу ціна продажу лота (розмір річної орендної плати за земельну ділянку, яка встановлена за результатами проведення земельних торгів): 631 185, 00 грн, що становить 81,78 % від нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

В подальшому, на підставі вищевказаного протоколу, 29 листопада 2018 року між Головним управлінням Держгеокадастру в Одеській області в особі заступника начальника Головного управління Держгеокадастру в Одеській області Вербовщука Сергія Григорійовича (орендодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Виробниче об`єднання "Укрспецтехсервіс", в особі Лисевича Сергія Вікторовича , діючого на підставі довіреності, яка міститься в матеріалах справи (а.с.89), (орендар) укладено договір оренди землі № 354 (а.с.22-29).

До зазначеного вище договору 29.11.2018р. між повноважними представниками Головного управління Держгеокадастру в Одеській області та Товариства з обмеженою відповідальністю "Виробниче об`єднання "Укрспецтехсервіс" складено акт прийому-передачі межових знаків на зберігання (а.с.30).

Відповідно до умов договору (п.п.1.1.,2.1.), орендодавець на підставі протоколу проведення земельних торгів за лотом №498 від 29.11.2018р. надає, а орендар приймає у строкове платне користування земельну ділянку із земель сільськогосподарського призначення державної власності для ведення товарного сільськогосподарського виробництва площею 43,4617 га, розташовану на території Одеської області, Великомихайлівського району (за межами населеного пункту), кадастровий номер 5121680300: 01 : 002:0475 .

Відповідно до п. 2.4. нормативна грошова оцінка земельної ділянки з урахуванням коефіцієнта індексації, визначено станом на 01.01.2018р., складає 771 806,53 грн.

Згідно п. 3.1 договору, його укладено на строк 7 (сім) років.

Пунктом 4.1 договору сторони визначили, що орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі на рахунок в УДКСУ отг с. Знам`янка Великомихайлівського району Одеської області у розмірі 81, 78 % від нормативної грошової оцінки земельної ділянки станом на 01.01.2018, а саме: 631 185 грн. (шістсот тридцять одна тисяча сто вісімдесят п`ять гривень 00 копійок) за 1 (один) рік, що зазначено у протоколі проведення земельних торгів за лотом № 498 від 29 листопада 2018 року №1/498 та складає 52 598, 75 грн. за один місяць.

Згідно п.4.2 договору орендна плата за перший рік користування земельною ділянкою сплачується орендарем протягом трьох банківських днів з дня підписання цього договору, за виключенням сплаченого гарантійного внеску у розмірі 3 087, 50 грн.

Пунктом 8.4.1. договору також визначено, що орендар зобов`язаний протягом 3 (трьох) банківських днів з дня укладення цього договору сплатити річну орендну плату за перший рік користування земельною ділянкою, за виключенням сплаченого гарантійного внеску, а також суму витрат, здійснених виконавцем земельних торгів на підготовку лоту та/або організацію та проведення земельних торгів.

Відповідно до п.4.7 договору у разі невнесення орендної плати у строки, визначені цим договором, у 10-денний строк сплачується штраф у розмірі 100 відсотків річної орендної плати, встановленої цим договором, який зараховується до інших надходжень місцевого бюджету на рахунок в УДКСУ отг с. Знам`янка Великомихайлівського району Одеської області. Зазначеному також кореспондують положення пункту 12.3 договору.

Зі змісту ст. 138 Земельного кодексу України вбачається, що земельні торги за лотом вважаються такими, що відбулися, після укладення договору купівлі-продажу, оренди, суперфіцію, емфітевзису земельної ділянки.

Земельні торги можуть бути скасовані або визнані такими, що не відбулися, чи їх результати можуть бути анульовані. Результати торгів анулюються організатором земельних торгів у разі відмови переможця від укладення договору купівлі-продажу або договору оренди, суперфіцію, емфітевзису земельної ділянки, а також у разі несплати переможцем в установлений строк належної суми за придбаний лот . Рішення про анулювання торгів приймається організатором земельних торгів у п`ятиденний строк після виникнення підстави для анулювання.

Відповідно до ч. 27 ст. 137 Земельного кодексу України гарантійний внесок, сплачений переможцем до початку торгів, зараховується до купівельної ціни.

Водночас, частиною 5 статті 138 Кодексу визначено, що у разі прийняття рішення про анулювання торгів гарантійні внески не повертаються, зокрема, переможцю у разі несплати ним в установлений строк належної суми за придбаний лот .

Як зазначає прокурор, і це не спростовано під час розгляду справи, Товариство з обмеженою відповідальністю "Виробниче об`єднання "Укрспецтехсервіс" зобов`язання за договором оренди землі у визначений п.4.7 строк не виконало, у зв`язку із чим наказом Головного управління Держгеокадастру в Одеській області №289 від 05.12.2018р. (а.с.38-39) анульовано земельні торги з продажу права оренди на земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності для ведення товарного сільськогосподарського виробництва на території Великомихайлівського району Одеської області, права оренди на які виставлялись на земельні торги окремими лотами, а саме, щодо земельної ділянки з кадастровим номером 5121680300:01:002:0475 .

Згідно зі ст.ст. 11, 509 Цивільного кодексу України зобов`язання виникають, зокрема, з договорів. Аналогічні положення встановлені в ст.ст.173-175 Господарського кодексу України.

Відповідно до ст. 173 Господарського кодексу України передбачено, що господарським визнається зобов`язання, що виникає між суб`єктом господарювання та іншим учасником (учасниками) відносин у сфері господарювання з підстав, передбачених цим Кодексом, в силу якого один суб`єкт (зобов`язана сторона, у тому числі боржник) зобов`язаний вчинити певну дію господарського чи управлінсько-господарського характеру на користь іншого суб`єкта (виконати роботу, передати майно, сплатити гроші, надати інформацію тощо), або утриматися від певних дій, а інший суб`єкт (управнена сторона, у тому числі кредитор) має право вимагати від зобов`язаної сторони виконання її обов`язку.

Згідно з ст.174 Господарського кодексу України господарські зобов`язання можуть виникати, зокрема, безпосередньо із закону або іншого нормативно-правового акта, що регулює господарську діяльність; з господарського договору та інших угод, передбачених законом, а також з угод, не передбачених законом, але таких, які йому не суперечать.

Як встановлено ч.1 ст.193 Господарського кодексу України та ст. 526 Цивільного кодексу України зобов`язання мають виконуватися належним чином відповідно до умов закону, інших правових актів, договору, а за відсутністю таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Згідно з ч.1 ст. 530 Цивільного кодексу України, якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Частиною 1 статті 286 Господарського кодексу України орендна плата вноситься орендарем незалежно від наслідків своєї господарської діяльності. При цьому, приписи ст. 193 Господарського кодексу України та ст. 525 Цивільного кодексу України встановлюють загальне правило щодо заборони односторонньої відмови від зобов`язання або односторонньої зміни його умов, що кореспондується із вимогами ст. 629 Цивільного кодексу України щодо обов`язковості договору для виконання сторонами.

Так, в процесі розгляду справи прокурор та позивач-1 стверджували про те, що відповідачем не виконано обов`язок за вищевказаним договором оренди землі щодо внесення річної орендної плати протягом трьох банківських днів після підписання договору.

Водночас, відповідач зазначені доводи не спростував, доказів такої сплати суду не надав.

Відповідно до ст. 629 Цивільного кодексу України договір є обов`язковим для виконання сторонами.

Згідно з ст. 610 Цивільного кодексу України порушення зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).

Згідно з ч.1 ст. 611 Цивільного кодексу України у разі порушення зобов`язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом.

Несвоєчасне виконання грошових зобов`язань є належною підставою у розумінні ст. 218 Господарського кодексу України для застосування заходів господарсько-правової відповідальності.

Згідно з ч. 4 ст.231 Господарського кодексу України у разі, якщо розмір штрафних санкцій законом не визначено, санкції застосовуються в розмірі, передбаченому договором. При цьому розмір санкцій може бути встановлено договором у відсотковому відношенні до суми невиконаної частини зобов`язання або у певній, визначеній грошовій сумі, або у відсотковому відношенні до суми зобов`язання незалежно від ступеня його виконання, або у кратному розмірі до вартості товарів (робіт, послуг).

Як вже зазначалось судом вище, п.4.7 договору оренди землі передбачена відповідальність орендаря щодо невнесення орендної плати у строки, визначені цим договором, а саме протягом трьох банківських днів з дня підписання договору.

Так, орендар зобов`язаний у випадку невиконання вищевказаних умов договору у 10-денний строк сплатити штраф у розмірі 100 відсотків річної орендної плати, встановленої цим договором, який зараховується до інших надходжень місцевого бюджету на рахунок в УДКСУ отг с. Знам`янка Великомихайлівського району Одеської області, а саме в сумі 631 185 грн.

Договір оренди землі між сторонами укладено 29.11.2018р., а отже останнім днем внесення орендної плати з урахуванням п.4.2 договору є 04.12.2018р.

Враховуючи, що матеріали справи не містять жодних доказів внесення орендної плати, а також оплати відповідачем штрафу, згідно п. 4.7 договору, суд доходить до висновку про правомірність заявленого прокурором позову, у зв`язку із чим позовні вимоги по справі №916/416/19 підлягають задоволенню в повному обсязі.

Враховуючи задоволення позову у повному обсязі, витрати по сплаті судового збору у сумі 9467,48 грн., відповідно до ст.129 Господарського процесуального кодексу України, покладаються на відповідача.

Керуючись ст.ст.129, 232, 233, 236-238, 240-241 Господарського процесуального кодексу України, суд -

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити.

2 . Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Виробниче об`єднання "Укрспецтехсервіс" (65085, м. Одеса, вул. Моторна, буд.6, код ЄДРПОУ 39303512) на користь Знам`янської сільської ради Іванівського району Одеської області (67211, Одеська область, Іванівський район, с. Знам`янка, вул. Генерала Плієва, 30, код ЄДРПОУ 04378474) суму штрафних санкцій за Договором оренди землі №354 від 29.11.2018р. у розмірі 631 185 /шістсот тридцять одна тисяча сто вісімдесят п`ять/ грн. 00 коп.

3. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Виробниче об`єднання "Укрспецтехсервіс" (65085, м. Одеса, вул. Моторна, буд.6, код ЄДРПОУ 39303512) на користь прокуратури Одеської області (65026, м. Одеса, вул. Пушкінська, буд. 3, код ЄДРПОУ 03528552, рахунок отримувача: 35213085000564, банк отримувача: ДКСУ у м. Києві, код банку отримувача: 820172, код класифікації доходів бюджету 22030101) судовий збір за подачу позову у сумі 9 467 /дев`ять тисяч чотириста шістдесят сім/ грн. 78 коп.

Рішення суду набирає законної сили в порядку ст. 241 ГПК України та підлягає оскарженню до Південно-західного апеляційного господарського суду в порядку ст.256 ГПК України.

Накази видати після набрання рішенням законної сили.

Повне рішення складено 30 травня 2019 р.

Суддя Ю.М. Щавинська

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення20.05.2019
Оприлюднено30.05.2019
Номер документу82067679
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —916/416/19

Ухвала від 09.10.2023

Господарське

Господарський суд Одеської області

Щавинська Ю.М.

Рішення від 20.05.2019

Господарське

Господарський суд Одеської області

Щавинська Ю.М.

Ухвала від 24.04.2019

Господарське

Господарський суд Одеської області

Щавинська Ю.М.

Ухвала від 24.04.2019

Господарське

Господарський суд Одеської області

Щавинська Ю.М.

Ухвала від 26.03.2019

Господарське

Господарський суд Одеської області

Щавинська Ю.М.

Ухвала від 11.03.2019

Господарське

Господарський суд Одеської області

Щавинська Ю.М.

Ухвала від 26.02.2019

Господарське

Господарський суд Одеської області

Щавинська Ю.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні