Рішення
від 21.05.2019 по справі 280/693/19
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

21 травня 2019 року Справа № 280/693/19 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Лазаренка М.С.,

за участю секретаря судового засідання Дєткова Р.О.,

розглянувши у відкритому судовому засідання за правилами загального позовного провадження адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ТЕХНОХІМПОСТАЧ (69123, м. Запоріжжя, бул. Будівельників, б.23, кімната 1)

до Головного управління ДФС у Запорізькій області (69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, 166), Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8)

про визнання протиправним рішення та його скасування, зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

18 лютого 2019 року до Запорізького окружного адміністративного суду надійшов позов Товариства з обмеженою відповідальністю ТЕХНОХІМПОСТАЧ (далі - позивач) до Головного управління ДФС у Запорізькій області (далі - відповідач 1), Державної фіскальної служби України (далі - відповідач 2), в якому позивач просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1038494/40009323 від 28.12.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної №14 від 12.11.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних та зобов`язати ДФС України зареєструвати податкову накладну ТОВ ТЕХНОХІМПОСТАЧ №14 від 12.11.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1043080/40009323 від 03.01.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної №55 від 20.11.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних та зобов`язати ДФС України зареєструвати податкову накладну ТОВ ТЕХНОХІМПОСТАЧ №55 від 20.11.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1035903/40009323 від 26.12.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної №61 від 28.11.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних та зобов`язати ДФС України зареєструвати податкову накладну ТОВ ТЕХНОХІМПОСТАЧ №61 від 28.11.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1038578/40009323 від 28.12.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної №2 від 19.12.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних та зобов`язати ДФС України зареєструвати податкову накладну ТОВ ТЕХНОХІМПОСТАЧ №2 від 19.12.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

Ухвалою суду від 20 лютого 2019 року відкрито загальне позовне провадження у справі та призначено підготовче судове засідання на 25 березня 2019 року.

Ухвалою суду від 25 березня 2019 року відкладено підготовче судове засідання на 18 квітня 2019 року.

Ухвалою суду від 18 квітня 2019 року подовжено строк підготовчого провадження строком на 30 (тридцять) днів та відкладено підготовче судове засідання на 21 травня 2019 року.

Ухвалою суду від 21 травня 2019 року закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на той самий день.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що комісією ГУ ДФС у Запорізькій області безпідставно прийнято рішення про відмову у реєстрації податкових накладних: від 12 листопада 2018 № 14, від 20 листопада 2018 №55, від 28 листопада 2018 №61, від 19 грудня 2018 №2 в Єдиному реєстрі податкових накладних. Вказує, що реальність господарських операцій, в межах яких виписано вказані накладні, беззаперечно підтверджується первинними документами, які разом із письмовими поясненнями були направлені відповідачу-1, яким в подальшому було прийнято спірні рішення про відмову в реєстрації від 28 грудня 2018 року № 1038494/40009323, від 03.01.2019 №1043080/40009323, від 26 грудня 2018 року № 1035903/40009323, від 28 грудня 2018 року № 1038578/40009323. Звертає увагу суду, що відповідачем в оскаржуваних рішеннях, всупереч встановленій формі оформлення рішення, затвердженої порядком, не було вказано яких саме первинних документів останньому не вистачало для прийняття позитивного рішення щодо реєстрації податкової накладної, а саме відповідач повинен був підкреслити, відповідно до правил оформлення, ті первинні документи, яких йому не вистачило. Враховуючи викладене, просить скасувати оскаржувані рішення комісії ГУ ДФС у Запорізькій області та зобов`язати відповідача-2 зареєструвати спірні податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідачі позов не визнали, 22 березня 2019 року надали відзив на позовну заяву (вх. № 11377), в якому вказують, що реєстрація податкових накладних виписаних ТОВ "Технохімпостач" від 12 листопада 2018 № 14, від 20 листопада 2018 №55, від 28.11.2018 №61, від 19.12.2018 №2 була зупинена у зв`язку з тим, що податкові накладні відповідають критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним підпунктом 1.6 пункту 1 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Зазначає, що комісією прийняті рішення від 28 грудня 2018 року № 1038494/40009323, від 03.01.2019 №1043080/40009323, від 26 грудня 2018 року № 1035903/40009323, від 28 грудня 2018 року № 1038578/40009323 про відмову у реєстрації податкових накладних від 12 листопада 2018 № 14, від 20 листопада 2018 №55, від 28.11.2018 №61, від 19.12.2018 №2 у зв`язку із ненаданням позивачем первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/ інвойси, акти приймання - передачі товарів (робіт,послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та або банківські виписки з особових рахунків. За таких обставин, відповідач вважає, що ним правомірно було прийнято оскаржувані рішення, а позовні вимоги задоволенню не підлягають.

Суд, дослідивши матеріали справи, оцінивши надані докази, їх достатність і взаємний зв`язок у сукупності, встановив наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю ТЕХНОХІМПОСТАЧ є юридичною особою, видами господарської діяльності якої є, зокрема: 46.75 оптова торгівля хімічними продуктами.

Між ТОВ ТЕХНОХІМПОСТАЧ та Товариством з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ ДІМ ЗАПОРІЖОІЛГРУП укладено договір поставки нафтопродуктів від 24.10.2016 року №ТЗБН024101, предметом якого є поставка товару (нафтопродуктів). На виконання даного договору позивачем 12.11.2018 року наданий товар бензин А-92 Євро-5 та Бензин АИ-95-Євро-Е5 на загальну суму 1801200,00 грн., що засвідчується видатковою накладною №1353 від 12.11.2018 року. На виконання цього ж договору 20.11.2018 року наданий товар Бензин АИ-95-Євро-Е5 та газ.вугл.скрапл.палив для комун-побут спож марки СГІБТ на загальну суму у розмірі 2911003,56,00 грн., що засвідчується видатковою накладною №1427 від 20.11.2018 року. На виконання цього ж договору 28.11.2018 року наданий товар бензин А-92 Євро-5, Бензин АИ-95-Євро-Е5 та паливо дизельне ДП-3-Євро5-ВО на загальну суму у розмірі 3457200,00 грн., що засвідчується видатковою накладною №1494 від 28.11.2018 року.

Між ТОВ ТЕХНОХІМПОСТАЧ та Товариством з обмеженою відповідальністю ЗОГ- РІТЕЙЛ укладено договір поставки нафтопродуктів від 01.09.2017 року №ЗРТХП-010917, предметом якого є поставка товару (нафтопродуктів). На виконання даного договору позивачем 19.12.2018 року наданий товар газ вугл.скрапл.палив для комун-побут спож. марки на загальну суму 2919775,00 грн., що засвідчується видатковою накладною №1569 від 19.12.2018 року.

Відповідно до приписів пункту 201.10. статті 201 Податкового кодексу України, ТОВ ТЕХНОХІМПОСТАЧ було складено та надіслано відповідачу податкову накладну № 14 від 12 листопада 2018 для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до квитанції, отриманої 03 грудня 2018 року, реєстрація податкової накладної № 14 від 12 листопада 2018 року була зупинена з посиланням на пункт 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, оскільки податкова накладна відповідає вимогам підпункту 1.6. пункту 1. "Критеріїв ризиковості платника податку". Запропоновано надати додаткові документи або пояснення.

На підтвердження здійснення господарської операції за податковою накладною № 14 від 12 листопада 2018 року, позивачем 22 грудня 2018 року було направлено пояснення з копіями документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі:

- Копія угоди №БТД45/1344/1195є5-18 від 26.10.2018р. до договору №БТД45/10093/95є5-18 від 19.07.2018р. укладеної між АТ Укргазвидобування та ТОВ Технохімпостач на підтвердження придбання товару (бензин А-95 Євро5-Е5);

- Копія довіреності від 05.11.2018р. №0595 на отримання товару (бензин А-95 Євро5-Е5);

- Копія товарно-транспортної накладної на відпуск нафтопродуктів (нафти) №11180 від 06.11.2018 на транспортування товару (бензин А-95 Євро5-Е5);

- Копія акту прийома-передачі на зберігання від 06.11.2018р. товару (бензин А-95 Євро5-

Е5);

- Копія паспорту якості №99 від ЗО. 10.2018 на товар (бензин А-95 Євро5-Е5);

- Копія сертифікату відповідності на товар (бензин А-95 Євро5-Е5);

- Копія роздруківки оборотів рахунку 281 за 6 листопада 2018р. на підтвердження обліку товару (бензин А-95 Євро5-Е5) на складі;

- Копія роздруківки оборотів рахунку 631 за 01.11.2018-06.11.2018 по сплаті товару (бензин А-95 Євро5-Е5), що був придбаний у АТ Укргазвидобування ;

- Копія платіжного доручення №472 від 02.11.2018р. на підтвердження сплати товару (бензин А-95 Євро5-Е5);

- Копія платіжного доручення №474 від 05.11.2018р. на підтвердження сплати товару (бензин А-95 Євро5-Е5);

- Копія платіжного доручення №480 від 06.11.2018р. на підтвердження сплати товару (бензин А-95 Євро5-Е5);

- Копія договору зберігання №ТХПТДЗНПЗ-011116 від 01.11.2016р. укладеного між ТОВ Технохімпостач та ТОВ ТД ЗНПЗ ;

- Копія наказу №3-К від 09.11.2016р. на прийняття на роботу директора ТОВ Технохімпостач ;

- Копія наказу №198-к від 13.12.2017р. на призначення на посаду директора ТОВ ТД Запоріжоіл груп ;

- Копія договору №БТД45/10093/95є5-18 від 19.07.2018р. укладеного між АТ Укргазвидобування та ТОВ Технохімпостач ;

- Копія договору №БТД45/10092/92є5-18 від 19.07.2018р. укладеного між АТ Укргазвидобування та ТОВ Технохімпостач ;

- Копія угоди №БТД45/11339/11/92є5-18 від 26.10.2018р. до договору №БТД45/10092/92є5- 18 від 19.07.2018р. укладеного між АТ Укргазвидобування та ТОВ Технохімпостач ;

- Копія довіреності №0692 від 06.11.2018р. на отримання товару (бензин А-92 євро5-Е5);

- Копія товарно-транспортної накладної на відпуск нафтопродуктів (нафти) №11215 від 07.11.2018р. на товар (бензин А-92 євро5-Е5);

- Копія акту прийома-передачі на зберігання від 07.11.2018р. товару (бензин А-92 євро5-Е5);

- Копія паспорту якості №245 від 03.11.2018р. на товар (бензин А-92 євро5-Е5);

- Копія сертифікату відповідності товару (бензин А-92 євро5-Е5);

- Копія роздруківки оборотів рахунку 281 за 07.11.2018р. на підтвердження обліку товару (бензин А-92 євро5-Е5) на складі;

- Копія довіреності №0992 від 09.11.2018р. на отримання товару (бензин А-92 євро5-Е5);

- Копія товарно-транспортної накладної на відпуск нафтопродуктів (нафти) №11301 від 11.11.2018р. на товар (бензин А-92 євро5-Е5);

- Копія акту прийома-передачі на зберігання від 11.11.2018р. товару (бензин А-92 євро5-Е5);

- Копія паспорту якості №245 від 11.11.2018р. на товар (бензин А-92 євро5-Е5);

- Копія роздруківки оборотів рахунку 281 за 11.11.2018р. на підтвердження обліку товару (бензин А-92 євро5-Е5) на складі;

- Копія роздруківки оборотів рахунку 631 за 07.11.2018-12.11.2018 по сплаті товару (бензин А-95 Євро5-Е5), що був придбаний у АТ Укргазвидобування ;

- Копія платіжного доручення №480 від 07.11.2018 на підтвердження сплати товару (бензин А-95 Євро5-Е5);

- Копія платіжного доручення №337/1 від 07.11.2018 року на підтвердження сплати товару (бензин А-95 Євро5-Е5);

- Копія платіжного доручення №494 від 12.11.2018 на підтвердження сплати товару (бензин А-95 Євро5-Е5);

- Копія договору поставки нафтопродуктів №ТЗБН024101 від 24.10.2016р. укладеного між ТОВ ТД Запоріжоілгруп та ТОВ Технохімпостач ;

- Копія додаткової угоди №1 від 20.11.2018р. до договору поставки нафтопродуктів №ТЗБН024101 від 24.10.2016р. укладеного між ТОВ ТД Запоріжоілгруп та ТОВ Технохімпостач ;

- Копія додаткової угоди №2 від 21.11.2018р. до договору поставки нафтопродуктів №ТЗБН024101 від 24.10.2016р. укладеного між ТОВ ТД Запоріжоілгруп та ТОВ Технохімпостач ;

- Копія видаткової накладної №1353 від 12.11.2018р. на поставку товару ТОВ ТД Запоріжоілгруп бензину А-92 Євро-5 та Бензину АИ-95-Євро-Е5;

- Копія акту повернення зі зберігання від 12.11.2018р. на товар бензин А-92 Євро-5 та Бензин АИ-95-Євро-Е5;

- Копія роздруківки оборотів рахунку 361 за 12.11.2018р. по взаємовідносинам з покупцем ТОВ ТД Запоріжоілгруп ;

- Копія роздруківки оборотів рахунку 6432 за 12.11.2018р. по відображенню податкових зобов`язань;

- Копія листа-заяви від 12.11.2018р. №12/11//2018/ПММ_92/95 ТОВ Технохімпостач до ТОВ ТД ЗНПЗ про видачу товару зі зберігання;

- Копія листа-довідка від 12.11.2018р. №12/11/18_1 ТОВ ТД ЗНПЗ до ТОВ Технохімпостач про облікуванню товару;

- Копія пояснювальної записки від 21.12.2018р. №21/12/ДФС_1 ТОВ Технохімпостач до ГУ ДФС у Запорізькій області.

28 грудня 2018 року комісією було прийнято рішення про відмову в реєстрації вищевказаної податкової накладної №1038494/40009323.

Не погодившись із прийнятим рішенням позивач звернувся до ДФС України з скаргою від 14 січня 2019 року (разом із копіями документів та поясненнями) на рішення комісії від 28 грудня 2018 року №№1038494/40009323.

Рішенням комісії з питань розгляду скарг від 22 січня 2019 року № 4471/40009323/2 відмовлено в задоволенні скарги на рішення комісії від 28 грудня 2018 року №1038494/40009323.

ТОВ ТЕХНОХІМПОСТАЧ під час здійснення операцій з поставки товарів для ТОВ ТОРГОВИЙ ДІМ ЗАПОРІЖОІЛГРУП , а саме: Бензин АИ-95-Євро-Е5 та газ.вугл.скрапл.палив для комун-побут спож марки СПБТ, була оформлена податкова накладна від 20.11.2018 №55 на загальну суму 2911003,56 гривень, у тому числі ПДВ 485167,26 гривень.

Відповідно до приписів пункту 201.10. статті 201 Податкового кодексу України, ТОВ ТЕХНОХІМПОСТАЧ було складено та надіслано відповідачу податкову накладну № 55 від 20 листопада 2018 для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до квитанції, отриманої 13 грудня 2018 року, реєстрація податкової накладної № 55 від 20 листопада 2018 року була зупинена з посиланням на пункт 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, оскільки податкова накладна відповідає вимогам підпункту 1.6. пункту 1. "Критеріїв ризиковості платника податку". Запропоновано надати додаткові документи або пояснення.

Для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту в п.п.201.16.1 п.201.16 ст.201 ПКУ ТОВ ТЕХНОХІМПОСТАЧ були подані повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, документ від 28.12.2018 року №26. Були надані копії первинних документів для підтвердження реальності здійснення операції по ПН від 20.11.2018 №55, а саме:

- Копія договору №БТД45/10093/95є5-18 від 19.07.2018р. укладеного між АТ Укргазвидобування та ТОВ Технохімпостач ;

- Копія угоди №БТД45/1344/1195є5-18 від 26.10.2018р. до договору №БТД45/10093/95є5-18 від 19.07.2018р. укладеної між АТ Укргазвидобування та ТОВ Технохімпостач на підтвердження придбання товару (бензин А-95 Євро5-Е5);

- Копія договору №09/18/СГ від 12.02.2018р. поставки нафтопродуктів (скрапленого газу) укладеного між ТОВ Центрнафтогазпостач та ТОВ Технохімпостач ;

- Копія договору №220218 від 22.02.2018р. на виконання транспортних послуг;

- Копія договору №241017/1 від 24.10.2017 року про надання послуг з перевезення нафтопродуктів автомобільним транспортом;

- Копія листа-повідомлення №20/11/2018/ПММ_95-СПБТ від 20.11.2018 року ТОВ Технохімпостач до ТОВ ТД ЗНПЗ про видачу товару зі зберігання;

- Копія листа-довідки №20/11/18_1 від 20.11.2018р. ТОВ ТД ЗНПЗ до ТОВ Технохімпостач ;

- Копія видаткової накладної №1427 від 20.11.2018р. на поставку товару Бензин АИ-95- Євро-Е5 та газ.вугл.скрапл.палив для комун-побут спож марки СПБТ;

- Копія акту повернення зі зберігання від 20.11.2018 товару Бензин АИ-95-Євро-Е5 та газ.вугл.скрапл.палив для комун-побут спож марки СПБТ;

- Копії сертифікату відповідності та паспорту якості №95 від 18.10.2018р. на товар Бензин АИ-95-Євро-Е5;

- Копія акту повернення зі зберігання від 20.11.2018 товару Бензин АИ-95-Євро-Е5;

- Копія договору зберігання №ТХПТДЗНПЗ-011116 від 01.11.2016р. укладеного між ТОВ Технохімпостач та ТОВ ТД ЗНПЗ ;

- Копія наказу №3-К від 09.11.2016р. на прийняття на роботу директора ТОВ Технохімпостач ;

- Копія наказу №198-к від 13.12.2017р. на призначення на посаду директора ТОВ ТД Запоріжоілгруп ;

- Копія роздруківки оборотно-сальдової відомісті по рахунку 281 за 7 листопада 2018р. на підтвердження обліку товару (бензин А-92 євро5-Е5, газу скрапленого) на складі;

- Копія товарно-транспортної накладної на відпуск нафтопродуктів (нафти) №11214 від 07.11.2018р. на товар (бензин А-92 євро5-Е5);

- Копія довіреності №0695 від 06.11.2018р. на отримання товару (бензин А-92 євро5-Е5);

- Копія акту №С)У-0000979 від 09.12.2018 здачі-прийняття робіт (надання послуг) з перевезення нафтопродуктів автомобільним транспортом;

- Копія договору поставки нафтопродуктів №ТЗБН024101 від 24.10.2016р. укладеного між ТОВ ТД Запоріжоілгруп та ТОВ Технохімпостач ;

- Копія додаткової угоди №1 від 20.11.2018р. до договору поставки нафтопродуктів №ТЗБН024101 від 24.10.2016р. укладеного між ТОВ ТД Запоріжоілгруп та ТОВ Технохімпостач ;

- Копія додаткової угоди №2 від 21.11.2018р. до договору поставки нафтопродуктів №ТЗБН024101 від 24.10.2016р. укладеного між ТОВ ТД Запоріжоілгруп та ТОВ Технохімпостач ;

- Копія акту від 06.11.2018р. прийома-передачі на зберігання товару (бензин А-92 євро5-Е5);

- Копія роздруківки оборотно-сальдової відомісті по рахунку 281 за 6 листопада 2018р. на підтвердження обліку товару (бензин А-92 євро5-Е5, газу скрапленого) на складі;

- Копія товарно-транспортної накладної на відпуск нафтопродуктів (нафти) №11180 від 06.11.2018р. на товар (бензин А-92 євро5-Е5);

- Копія акту надання послуг №319 від 06.11.2018р.;

- Копія довіреності №0595 від 05.11.2018р. на отримання товару (бензин А-92 євро5-Е5);

- Копія роздруківки оборотно-сальдової відомісті по рахунку 281 за 18 жовтня 2018р. на підтвердження обліку товару (бензин А-92 євро5-Е5, газу скрапленого) на складі;

- Копія акту прийому-передачі нафтопродуктів по кількістю ЖД від 18.10.2018р. форма №5-

НП;

- Копії видаткової накладної №00000663 від 18.10.2018р. на підтвердження отримання товару газу вуглеводневого скрапленого скрапленого паливного для комунально-побутового споживання марки Б, фракції пропанової марки А від ТОВ Центнатогазпостач , акту приймання- передачі №2 від 18.10.2018 до договору поставки нафтопродуктів (скрапленого газу) №09/18/СГ від 12.02.2018 та додаткової угоди №20 від 05.10.2018;

- Копія ж/д накладної від 06.10.2018 на транспортування товару газу пропану;

- Копія ж/д накладної від 06.10.2018 на транспортування товару газу вуглеводного суміші скрапленого;

- Копії паспорту якості №1299 від 24.10.2018 на фракцію пропанову, сертифікату відповідності на фракцію пропанову марки А;

- Копії паспорту якості № 1059 від 02.10.2018 на газ вуглеводний скраплений паливний для комунально-побутового споживання, сертифікату відповідності на газ вуглеводний скраплений паливний для комунально-побутового споживання марки БТ (бутан технічний);

- Копія роздруківки оборотно-сальдової відомісті по рахунку 631 за 18.10.2018-20.10.2018 по взаємовідносинам з контрагентом ТОВ Центрнафтогазпостач ;

- Копія роздруківки оборотно-сальдової відомісті по рахунку 631 за 06.11.2018-07.11.2018 по взаємовідносинам з контрагентом АТ Укргазвидобування ;

- Копія пояснювальної записки №2712/ДФС_1 від 27.12.2018р. ТОВ Технохімпостач до ГУ ДФС у Запорізькій області

- Копія роздруківки оборотно-сальдової відомісті по рахунку 281 за 20.11.2018р. на підтвердження обліку товару (бензин А-92 євро5-Е5, газу скрапленого) на складі;

- Копія акту прийома-передачі на зберігання від 18.10.2018р. газу вугл.скрапл.палив, для комун-побут спож марки;

- Копія платіжного доручення №474 від 05.11.2018р. на підтвердження сплати за товар бензин А-95-Євро5-Е5 АТ Укргазвидобування ;

- Копія платіжного доручення №480 від 06.11.2018р. на підтвердження сплати за товар бензин А-95-Євро5-Е5 АТ Укргазвидобування .

03 січня 2019 року комісією було прийнято рішення про відмову в реєстрації вищевказаної податкової накладної №1043080/40009323.

Не погодившись із прийнятим рішенням позивач звернувся до ДФС України з скаргою від 14 січня 2019 року (разом із копіями документів та поясненнями) на рішення комісії від 28 грудня 2018 року №№1038494/40009323.

Рішенням комісії з питань розгляду скарг від 22 січня 2019 року № 4469/40009323/2 відмовлено в задоволенні скарги на рішення комісії від 03 січня 2019 року №1043080/40009323.

ТОВ ТЕХНОХІМПОСТАЧ під час здійснення операцій з поставки товарів для ТОВ ТОРГОВИЙ ДІМ ЗАПОРІЖОІЛГРУП , а саме: бензин А-92 Євро-5, Бензин АИ-95-Євро-Е5 та паливо дизельне ДП-3-Євро5-ВО, була оформлена податкова накладна від 28.11.2018 №61 на загальну суму 3457200,00 гривень, у тому числі ПДВ 576200,00 гривень.

Відповідно до приписів пункту 201.10. статті 201 Податкового кодексу України, ТОВ ТЕХНОХІМПОСТАЧ було складено та надіслано відповідачу податкову накладну № 61 від 28 листопада 2018 для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до квитанції, отриманої 13 грудня 2018 року, реєстрація податкової накладної № 61 від 28 листопада 2018 року була зупинена з посиланням на пункт 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, оскільки податкова накладна відповідає вимогам підпункту 1.6. пункту 1. "Критеріїв ризиковості платника податку". Запропоновано надати додаткові документи або пояснення.

Для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту в п.п.201.16.1 п.201.16 ст.201 ПКУ ТОВ ТЕХНОХІМПОСТАЧ були подані повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, документ від 20.12.2018 року №201218/2. Були надані копії первинних документів для підтвердження реальності здійснення операції по ПН від 28.11.2018 №61, а саме:

- Копія договору поставки нафтопродуктів №ТЗБН024101 від 24.10.2016р. укладеного між ТОВ ТД Запоріжоілгруп та ТОВ Технохімпостач ;

- Копія видаткової накладної №1494 від 28.11.2018р. на отримання товару бензин А-92 Євро-5, Бензин АИ-95-Євро-Е5 та паливо дизельне ДП-3-Євро5-ВО ТОВ ТД Запоріжоілгруп ;

- Копія роздруківки картки рахунку 361 за 28.11.2018р. по взаємовідносинам з ТОВ ТД Запоріжоілгруп ;

- Копія акту повернення зі зберігання товару бензин А-92 Євро-5, Бензин АИ-95-Євро-Е5 та паливо дизельне ДП-3-Євро5-ВО;

- Копії видаткової накладної № 180905/062 від 05.09.2018р. на придбання товару бензин А-92 Євро-5 у ТОВ Альянс Енерго трейд , товарно-транспортної накладної на відпуск нафтопродуктів (нафти) №064902/1 від 05.09.2018р. на товар бензин А-92 Євро-5;

- Копії видаткової накладної №180906/081 від 06.09.2018р. на придбання товару бензин А-95 Євро-5-Е5 у ТОВ Альянс Енерго трейд , товарно-транспортної накладної на відпуск нафтопродуктів (нафти) №064949/1 від 06.09.2018р. на товар бензин А-95-Євро-5-Е5;

- Копії видаткової накладної №180907/008 від 07.09.2018р. на придбання товару паливо дизельне ДП-Л-Євро5-ВО у ТОВ Альянс Енерго трейд , товарно-транспортної накладної на відпуск нафтопродуктів (нафти) №07092018-5 від 07.09.2018р. на товар паливо дизельне ДП-Л-Євро5-ВО;

- Копія акту повернення зі зберігання від 28.11.2018р. бензин А-92 Євро-5, Бензин АИ-95- Євро-Е5 та паливо дизельне ДП-3-Євро5-ВО;

- Копії видаткової накладної № 180905/062 від 05.09.2018р. на придбання товару бензин А-92 Євро-5-Е5 у ТОВ Альянс Енерго трейд , товарно-транспортної накладної на відпуск нафтопродуктів (нафти) №064902/1 від 05.09.2018р. на товар бензин А-92-Євро-5-Е5;

- Копії видаткової накладної № 180906/081 від 06.09.2018р. на придбання товару бензин А-95 Євро-5-Е5 у ТОВ Альянс Енерго трейд , товарно-транспортної накладної на відпуск нафтопродуктів (нафти) №064949/1 від 06.09.2018р. на товар бензин А-95-Євро-5-Е5;

- Копії видаткової накладної №180907/008 від 07.09.2018р. на придбання товару паливо дизельне ДП-Л-Євро5-ВО у ТОВ Альянс Енерго трейд , товарно-транспортної накладної на відпуск нафтопродуктів (нафти) №07092018-5 від 07.09.2018р. на товар паливо дизельне ДП-Л-Євро5-ВО;

- Копії видаткової накладної № 180906/081 від 06.09.2018р. на придбання товару бензин А-95 Євро-5-Е5 у ТОВ Альянс Енерго трейд , товарно-транспортної накладної на відпуск нафтопродуктів (нафти) №064949/1 від 06.09.2018р. на товар бензин А-95-Євро-5-Е5;

- Копії видаткової накладної № 180906/081 від 06.09.2018р. на придбання товару бензин А-95 Євро-5-Е5 у ТОВ Альянс Енерго трейд , товарно-транспортної накладної на відпуск нафтопродуктів (нафти) №064949/1 від 06.09.2018р. на товар бензин А-95-Євро-5-Е5;

- Копія договору №3010-4 від 30.10.2017р. поставки нафтопродуктів між ТОВ Альянс Енерго Трейд та ТОВ Технохімпостач ;

- Копії видаткової накладної №180907/008 від 07.09.2018р. на придбання товару паливо дизельне ДП-Л-Євро5-ВО у ТОВ Альянс Енерго трейд , товарно-транспортної накладної на відпуск нафтопродуктів (нафти) №07092018-5 від 07.09.2018р. на товар паливо дизельне ДП-Л-Євро5-ВО;

- Копія роздруківки оборотно-сальдової відомості по рахунку 631 за вересень 2018р. по взаємовідносинам з контрагентом ТОВ Альянс Енерго Трейд .

26 грудня 2018 року комісією було прийнято рішення про відмову в реєстрації вищевказаної податкової накладної №1035903/40009323.

Не погодившись із прийнятим рішенням позивач звернувся до ДФС України з скаргою від 17 січня 2019 року (разом із копіями документів та поясненнями) на рішення комісії від 26 грудня 2018 року №1035903/40009323.

Рішенням комісії з питань розгляду скарг від 28 січня 2019 року № 5310/40009323/2 відмовлено в задоволенні скарги на рішення комісії від 26 грудня 2018 року №1035903/40009323.

ТОВ ТЕХНОХІМПОСТАЧ під час здійснення операцій з поставки товарів для ТОВ ЗОГ- РІТЕЙЛ , а саме: газ вугл.скрапл.палив для комун-побут спож марки, була оформлена податкова накладна від 19.12.2018 №2 на загальну суму 2919775,20 гривень, у тому числі ПДВ 486629,20 гривень.

Відповідно до приписів пункту 201.10. статті 201 Податкового кодексу України, ТОВ ТЕХНОХІМПОСТАЧ було складено та надіслано відповідачу податкову накладну № 2 від 19 грудня 2018 для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до квитанції, отриманої 21 грудня 2018 року, реєстрація податкової накладної № 2 від 19 грудня 2018 року була зупинена з посиланням на пункт 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, оскільки податкова накладна відповідає вимогам підпункту 1.6. пункту 1. "Критеріїв ризиковості платника податку". Запропоновано надати додаткові документи або пояснення.

Для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту в п.п.201.16.1 п.201.16 ст.201 ПКУ ТОВ ТЕХНОХІМПОСТАЧ були подані повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, документ від 27.12.2018 року №271218/1. Були надані копії первинних документів для підтвердження реальності здійснення операції по ПН від 19.12.2018 №2, а саме:

- Копія договору поставки нафтопродуктів №ЗРТХП-010917 від 01.09.2017р. укладеного між ТОВ Технохімпостач та ТОВ ЗОГ-РІТЕЙЛ ;

- Копія додаткової угоди №1 від 04.09.2017р. до договору поставки нафтопродуктів №ЗРТХП-010917 від 01.09.2017р.

- Копія наказу на прийом на роботу директора ТОВ Технохімпостач від 09.11.2016р.;

- Копія наказу на прийом на роботу директора ТОВ ЗОГ-РІТЕЙЛ від 01.10.2018р.;

- Копія видаткової накладної №1569 від 19.12.2018р. на поставку товару газу вугл.скрапленого паливного для комун-побут спожив;

- Копія договору зберігання №ТХПТДЗНПЗ-011116 від 01.11.2016 між ТОВ Технохімпостач та ТОВ ТД ЗНПЗ на підтвердження зберігання придбаного товару;

- Копія договору №09/18/СГ від 12.02.2018р. поставки нафтопродуктів (скрапленого газу) укладеного між ТОВ Центрнафтогазпостач та ТОВ Технохімпостач ;

- Копія видаткової накладної №00000682 від 31.10.2018р. на придбання товару газу вугл.скрапленого паливного у ТОВ Центрнафтогазпостач ;

- Копія акту приймання-передачі №7 від 31.10.2018р. до договору поставки нафтопродуктів (скрапленого газу) №09/18/СГ від 12.02.2018 та додаткової угоди №20 від 05.10.2018;

- Копія коригуючої накладної №7 від 07.11.2018р. до видаткової накладної №00000682 від 31.10.2018р.;

- Копія коригування №7 від 07.11.2018р. до Акту приймання передачі №7 від 31.10.2018 до Договору поставки нафтопродуктів (скрапленого газу) №09/18/СГ від 12.02.2018 та додаткової угоди №20 від 05.10.2018, доповнення №6 від 07.11.2018р.

- Копія акту прийома-передачі на зберігання газу скрапленого від 31.10.2018р.;

- Копія відомості вагонів від 07.10.2018 №761602;

- Копія відомості вагонів від 07.10.2018 №761602;

- Копія ж/д накладної на отримання газу скрапленого від 07.10.2018 №26040925;

- Копія ж/д накладної на отримання газу скрапленого від 07.10.2018 №26037863;

- Копія ж/д накладної на отримання газу скрапленого від 07.10.2018 №26040931;

- Копія ж/д накладної на отримання газу скрапленого від 07.10.2018 №26040964;

- Копія паспорту продукції та сертифікату відповідності на товар газ пропан, бутан №220-2- 10-18 від 04.10.2018;

- Копія паспорту продукції та сертифікату відповідності на товар газ пропан, бутан №221-2- 10-18 від 04.10.2018;

- Копія паспорту продукції та сертифікату на газ вуглеводний скраплений паливний для комунально-побутового використання №218-2-10-18 від 04.10.2018р.;

- Копія паспорту продукції та сертифікату на газ вуглеводний скраплений паливний для комунально-побутового використання №218-2-10-18 від 04.10.2018р.;

- Копія паспорту продукції та сертифікату на газ вуглеводний скраплений паливний для комунально-побутового використання №136-2-10-18 від 03.10.2018р.;

- Копія паспорту продукції та сертифікату на газ вуглеводний скраплений паливний для комунально-побутового використання №135-2-10-18 від 03.10.2018р.;

- Копія паспорту продукції та сертифікату на газ вуглеводний скраплений паливний для комунально-побутового використання №134-2-10-18 від 03.10.2018р.;

- Копія акту повернення зі зберігання від 19.12.2018 на отримання газу вугл.скрапл.палив для комун-побут спож;

- Копія роздруківки оборотів рахунку 631 за 31 жовтня 2018р. з контрагентом- постачальником ТОВ Центрнафтогазпостач ;

- Копія роздруківки оборотів рахунку 361 за 19 грудня 2018р. з контрагентом-покупцем ТОВ ЗОГ-РІТЕЙЛ ;

- Копія роздруківки оборотів рахунку 281 за 19.12.2018 року (газ скраплений) для підтвердження обліку даного виду товару для перепродажу;

- Копії актів приймання жд форма №5 від 29.10.2018р., 31.10.2018р., 01.11.2018р.;

- Копія листу-запиту ТОВ Технохімпостач від 19.12.2018 року №19/12/2018/ПММ_ГАЗ до ТОВ ТД ЗНПЗ ;

- Копія листа-довідки від 19.12.2018р. №19/12/18 1 ТОВ ТД ЗНПЗ до ТОВ Технохімпостач ;

- Копія пояснювальної записки від 26.12.2018р. №26/12/ДФС_1 ТОВ Технохімпостач для ГУ ДФС у Запорізькій області.

28 грудня 2018 року комісією було прийнято рішення про відмову в реєстрації вищевказаної податкової накладної №1038578/40009323.

Не погодившись із прийнятим рішенням позивач звернувся до ДФС України з скаргою від 04 січня 2019 року (разом із копіями документів та поясненнями) на рішення комісії від 28 грудня 2018 року №1038578/40009323.

Рішенням комісії з питань розгляду скарг від 16 січня 2019 року № 3476/40009323/2 відмовлено в задоволенні скарги на рішення комісії від 28 грудня 2018 року №1038578/40009323.

Позивач, не погодившись з відмовою відповідача в реєстрації податкових накладних, звернувся до суду із цим позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.

Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України, щодо покращення інвестиційного клімату в Україні" від 21 грудня 2016 року № 1797- VIII внесені зміни та доповнення до Податкового кодексу України та запроваджено новий механізм електронного адміністрування податку на додану вартість за умов проведення аналізу та здійснення управління ризиками з метою визначення форм і обсягів митного та податкового контролю.

Згідно пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

У даному випадку датою виникнення податкових зобов`язань є дата здійснення поставки товару.

У відповідності до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Якщо надіслані податкові накладні / розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

У разі якщо реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена в порядку, визначеному в пункті 201.16 цієї статті, реєстрація таких податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у підпункті 201.16.4 пункту 201.16 цієї статті.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до підпункту 14.1.60 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Відповідно до пункту 74.2 статті 74 Податкового кодексу України в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з положеннями пункту 20.2 статті 20 Податкового кодексу України центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

За приписами пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

Згідно з підпунктом 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

З аналізу даних норм законодавства вбачається, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.

Згідно з положеннями підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у такій податковій накладній розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику (підпункт 201.16.3 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України).

Зазначена комісія приймає рішення про: - реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; - відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту.

Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Слід зазначити, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117 "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних"Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:

- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;

- ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;

- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Як вбачається з матеріалів справи, реєстрація податкової накладної була зупинена у зв`язку з її відповідністю, як зазначено контролюючим органом, підпункту 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку.

У Листі Державної фіскальної служби України № 959/99-99-07-18 від 21 березня 2018 року "Критерії ризиковості платника податку", зокрема, зазначено: " 1.Платник податків відповідає критеріям ризиковості, якщо: … 1.6. комісії головних управлінь ДФС в областях, м.Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме: платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим); дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації; платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ); платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років; платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України; платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України; наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником."

Головні управління ДФС в областях, м. Києві та Офіс великих платників податків ДФС постійно обраховують та проводять моніторинг показників, визначених у пунктах 1.1 - 1.6 цих Критеріїв. Якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 цих Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення.

Таким чином, фіскальний орган був зобов`язаний у квитанціях чітко вказати не тільки на конкретний вид критерію, який встановлений пп.1.6 п.1 Критеріїв № 959, а і на відповідне рішення, відповідно до якого позивача внесено до переліку ризикових платників.

Крім того, відповідачем також не надано суду ані переліку платників податків, щодо яких виявлено ознаки ризиковості, ані матеріалів, на підставі яких платника податків віднесено до такого переліку.

Належної мотивації підстав та причин віднесення ТОВ "Владар Україна" до ризикових платників податків відповідно до підпункту 1.6 пункту 1 Листа Державної фіскальної служби України № 959/99-99-07-18 від 21 березня 2018 року оскаржувані рішення не містять.

У пунктах 18-21 "Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних", затвердженому 21 лютого 2018 року постановою Кабінету Міністрів України № 117, передбачено: "18. Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів. 19. Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м.Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС). 20. Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі. 21. Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства".

Згідно з пунктом 2 "Порядку роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації", затвердженого 13 червня 2017 року наказом Міністерства фінансів України № 566, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 16 червня 2017 року за № 752/30620 (надалі - "Порядок роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації"), комісія є постійно діючим колегіальним органом при ДФС, що діє в межах повноважень, визначених пунктом 201.16 статті 201 розділу V Податкового кодексу України та постановою Кабінету Міністрів України від 29 березня 2017 року № 190 "Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації".

Як зазначено у пункті 18 "Порядку роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації", комісія може перевірити подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отриманні з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, в тому числі електронні, одержані від інших платників податків, засобів масової інформації тощо).

Відповідачем не надано до суду доказів додержання вимог пункту 21 "Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації", пункту 18 "Порядку роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації", результатів проведених звірок/перевірок інформаційних джерел та наданих позивачем документів.

Відтак, відповідачем документально не доведено додержання процедури розгляду матеріалів.

Крім того, контролюючим органом не висувалась вимога щодо надання позивачем конкретних документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

У позивача, на думку суду, були наявні документи достатні для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Отже, рішення суб`єкта владних повноважень повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення. Мають значення, як правило, ті обставини, які передбачені нормою права, що застосовується. Суб`єкт владних повноважень повинен врахувати усі ці обставини, тобто надати їм правову оцінку: прийняти до уваги або відхилити. У разі відхилення певних обставин висновки повинні бути мотивованими, особливо, коли має місце несприятливе для особи рішення.

Відповідачами не наведено жодних обставин та не надано суду доказів, які б свідчили про невідповідність господарських операцій цілям та завданням статутної діяльності позивача та його контрагентів, збитковості здійснених операцій, або інших обставин, які б окремо або в сукупності могли б свідчити про не пов`язаність операцій з господарською діяльністю учасників зазначених операцій, фіктивність вчинених операцій, а також про те, що вчинення зазначених операцій не було обумовлено розумними економічними причинами (цілями ділового характеру), а дії учасників операцій були спрямовані на отримання необґрунтованої податкової вигоди. Відповідачем не надано будь-яких належних та допустимих доказів, не доведено наявності обставин та підстав, які б свідчили про юридичну дефектність первинних документів за спірними операціями.

В свою чергу, представником позивача до матеріалів адміністративної справи надано документи первинної податкової та бухгалтерської звітності по взаємовідносинах з контрагентами , які свідчать про реальність здійснених господарських операції та вказують на наявність у позивача ділової мети, визначення якої наведено у підпункті 14.1.231 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, як причина, яка може бути наявна лише за умови, що платник податків має намір одержати економічний ефект у результаті господарської діяльності.

Крім того, причиною відмови в реєстрації, згідно тексту рішення, було ненадання позивачем копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/ інвойси, акти приймання - передачі товарів (робіт,послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та або банківські виписки з особових рахунків.

Однак, як вбачається з повідомлень, позивачем були надані усі первинні документи, договори, банківські виписки з особових рахунків, щодо розрахунків з контрагентами.

Відповідно до частин 1, 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Перевіряючи оскаржуване рішення Комісії на відповідність вимогам, встановленим ч. 2 ст. 2 КАС України, суд прийшов до висновку про безпідставність зупинення реєстрації податкових накладних, поданих ТОВ ТЕХНОХІМПОСТАЧ , оскільки всупереч визначених у рішеннях підстав їх прийняття, податковим органом не наведено жодного порушення норми матеріального права, не зазначено, які саме документи складені з порушенням законодавства, та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 02.04.2019 по справі №822/1878/18.

Отже, виходячи з заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що відповідач, як суб`єкт владних повноважень, не надав суду доказів, які спростовували б доводи позивача, а відтак, не довів правомірності своїх рішень, а тому заявлені позивачем вимоги є такими, що підлягають задоволенню.

Вирішуючи питання про розподіл судових витрат у справі, суд враховує, що, відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

Матеріалами справи встановлено факт сплати судового збору у розмірі 7684 грн. 00 коп., що підтверджується Платіжним дорученням від 14 лютого 2019 року № 653.

Керуючись статтями 2, 77, 139, 241, 243-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ВИРІШИВ:

Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю ТЕХНОХІМПОСТАЧ (69123, м. Запоріжжя, бул. Будівельників, б.23, кімната 1) до Головного управління ДФС у Запорізькій області (69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, 166), Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8) про визнання протиправним рішення та його скасування, зобов`язання вчинити певні дії задовольнити у повному обсязі.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 28 грудня 2018 року № 1038494/40009323, від 03.01.2019 №1043080/40009323, від 26 грудня 2018 року № 1035903/40009323, від 28 грудня 2018 року № 1038578/40009323.

Зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю ТЕХНОХІМПОСТАЧ від 12 листопада 2018 № 14, від 20 листопада 2018 №55, від 28 листопада 2018 №61, від 19 грудня 2018 №2.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ТЕХНОХІМПОСТАЧ суму судового збору в розмірі 7684,00 грн. (сім тисяч шістсот вісімдесят чотири гривні 00 копійок) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Запорізькій області.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його (її) проголошення,а якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення у повному обсязі виготовлено та підписано 27 травня 2019 року.

Суддя М.С. Лазаренко

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.05.2019
Оприлюднено31.05.2019
Номер документу82073602
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —280/693/19

Ухвала від 07.06.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Артоуз Олеся Олександрівна

Ухвала від 10.02.2021

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Лазаренко Максим Сергійович

Ухвала від 02.03.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Лазаренко Максим Сергійович

Рішення від 04.11.2019

Цивільне

Коростишівський районний суд Житомирської області

Янчук В. В.

Ухвала від 01.10.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Ясенова Т.І.

Ухвала від 11.07.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Ясенова Т.І.

Ухвала від 25.06.2019

Цивільне

Коростишівський районний суд Житомирської області

Янчук В. В.

Ухвала від 21.05.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Лазаренко Максим Сергійович

Рішення від 21.05.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Лазаренко Максим Сергійович

Ухвала від 15.05.2019

Цивільне

Коростишівський районний суд Житомирської області

Янчук В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні