Рішення
від 29.05.2019 по справі 400/1173/19
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

29 травня 2019 р. справа № 400/1173/19 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі судді Марича Є.В., розглянув в спрощеному позовному провадженні адміністративну справу

за позовом:ОСОБА_1 , АДРЕСА_1 , АДРЕСА_2

до відповідача:Управління соціального захисту населення Березанської районної державної адміністрації Миколаївської області, вул. Молодіжна, 4,Березанка,Березанський район, Миколаївська область,57401 про:визнання протиправною бездіяльності , зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 (далі-позивач) звернулась до суду з позовом до Управління праці та соціального захисту населення Березанської районної державної адміністрації Миколаївської області (далі-відповідач), в якому просить визнати протиправною бездіяльність відповідача, яка полягала у неповідомленні позивача про результати розгляду її заяви про надання державної допомоги при народженні дитини, а також не надання державної допомоги при народженні; зобов`язати відповідача призначити та виплатити позивачу допомогу при народженні дитини.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначила, що відмова у призначенні їй допомоги при народженні дитини, у зв`язку із порушенням нею строку звернення з відповідною заявою є протиправною, оскільки позивач звернулась із заявою про надання їй допомоги при народженні дитини в останній день строку, при цьому причиною звернення із заявою в останній день є хвороба дитини з дня її народження і по теперішній час. Відмовляючи їй у призначенні допомоги при народженні дитини, відповідач порушив права саме дитини, адже ця допомога є власністю дитини і є необхідною для її лікування.

Відповідач надав до суду відзив, згідно якого просив відмовити у задоволенні позову, оскільки позивач звернулась із заявою про призначення допомоги при народженні дитини з порушенням 12 календарних місяців, продовження цього строку не передбачено чинним законодавством з будь-яких причин.

Суд розглянув справу в порядку скороченого провадження, без виклику сторін, відповідно до вимог ст.263 КАС України.

Дослідив матеріали справи, суд встановив наступне.

Позивач 19.07.2018 р. звернулась до відповідача із заявою про призначення допомоги при народженні дитини на дитину ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 .

27.07.2018 р. відповідачем прийнято рішення про відмову в призначенні допомоги при народженні дитини. Рішення мотивовано тим, що позивачем було пропущено строк звернення для призначення допомоги при народженні дитини. При цьому, доказів належного повідомлення позивача про прийняте рішення відповідач до суду не надав.

Відповідно до ст. 1 Закону України від 21.11.1992 №2811-XII "Про державну допомогу сім`ям з дітьми" (далі - Закон №2811), громадяни України, в сім`ях яких виховуються та проживають неповнолітні діти, мають право на державну допомогу у випадках та на умовах, передбачених цим Законом та іншими законами України.

Згідно з п. 2 ч. 1 ст. 3 Закону № 2811, призначається державна допомога при народжені дитини.

Як зазначено в ст. 5 Закону № 2811, всі види державної допомоги сім`ям з дітьми, крім допомоги у зв`язку з вагітністю та пологами жінкам, зазначеним у частині другій статті 4 цього Закону, призначають і виплачують органи соціального захисту населення за місцем проживання батьків (усиновлювачів, опікуна, піклувальника).

Допомога при народженні дитини призначається за умови, якщо звернення за її призначенням надійшло не пізніше дванадцяти місяців з дня народження дитини (частина 6 ст. 11 Закону № 2811). Такий самий строк для звернення за призначенням допомоги, передбачений пунктом 12 Порядку призначення і виплати державної допомоги сім`ям з дітьми, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2001 № 1751 (далі - Порядок).

Допомога при народженні дитини надається одному з батьків дитини, опікуну, які постійно проживають разом з дитиною, з метою створення належних умов для її повноцінного утримання та виховання. Для призначення допомоги при народженні дитини органу соціального захисту населення за умови пред`явлення паспорта або іншого документа, що посвідчує особу, подається: заява одного з батьків (опікуна), з яким постійно проживає дитина, що складається за формою, затвердженою Мінсоцполітики; копія свідоцтва про народження дитини (з пред`явленням оригіналу). (п. 10 Порядку).

Про призначення державної допомоги сім`ям з дітьми чи про відмову в її призначенні із зазначенням причини відмови та порядку оскарження цього рішення орган, що призначає і виплачує зазначену допомогу, видає чи надсилає заявникові письмове повідомлення протягом п`яти днів після прийняття відповідного рішення (п. 43 Порядку).

З матеріалів справи вбачається, що дитина позивача ОСОБА_2 народився ІНФОРМАЦІЯ_1 , із заявою про призначення допомоги при народженні дитини позивач звернулась 19.07.2018 р., про що свідчить копія заяви. У позовній заяві позивач зазначила, що звернулась із заявою в останній день 12 місячного строку - 18.07.2019 р., при цьому доказів звернення саме 18.07.2019 р. позивачем до суду не надано.

Таким чином, позивач звернулась із заявою про призначення допомоги при народженні дитини з пропуском 12 місячного строку. Однак, як вбачається з матеріалів справи позивач з об`єктивних причин не мала змоги звернутися до відповідача з відповідною заявою, через хворобу дитини з дня її народження, що підтверджується довідками та висновками лікарів медичних закладів. Відтак, пропуск строку звернення із заявою з об`єктивних причин, не позбавляє позивача та її дитину права на отримання допомоги виходячи з наступного.

Позивачем заявлений позов фактично в інтересах дитини для її належного матеріального забезпечення, а відповідно до ч. 7 ст. 7 Сімейного Кодексу України, дитина має бути забезпечена можливістю здійснення її прав, установлених Конституцією України, Конвенцією про права дитини, іншими міжнародними договорами України, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.

Відповідно до п. 1 ст. 3 Конвенції про права дитини від 20 листопада 1989 року (в редакції зі змінами, схваленими резолюцією 50/155 Генеральної Асамблеї ООН від 21 грудня 1995 року), яку ратифіковано Постановою Верховної Ради України № 789-XII від 27 лютого 1991 року, в усіх діях щодо дітей, незалежно від того, здійснюються вони державними чи приватними установами, що займаються питаннями соціального забезпечення, судами, адміністративними чи законодавчими органами, першочергова увага приділяється як найкращому забезпеченню інтересів дитини.

Отже, допомога при народженні дитини за своєю природою є допомогою самій дитині, а не її батькам. У цьому випадку, неможливість своєчасного звернення одним з батьків до органу, який здійснює призначення допомоги при народженні дитини, призводить до порушення інтересів дитини.

Аналогічна правова позиція висловлена Верховним Судом у постановах від 14.02.2018р. у справі за №591/610/16-а та від 2.10.2018р. у справі за №495/3711/17.

Відповідно до ч. 5 ст. 242 КАС України, при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Таким чином, з урахуванням інтересів дитини та обставин, встановлених судом, позивач, у даному випадку, має право на отримання допомоги при народженні дитини.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог.

Питання про розподіл судових витрат судом не вирішувалось, так як позивач на підставі ст. 5 ч. 1 Закону України "Про судовий збір" звільнена від сплати судового збору, а доказів понесення інших судових витрат сторони суду не подали.

Керуючись ст. 2, 19, 139, 241 - 242, 246, 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. Позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 , ідентифікаційний код НОМЕР_1 ) до Управління соціального захисту населення Березанської районної державної адміністрації Миколаївської області (вул. Молодіжна, 4, Березанка, Березанський район, Миколаївська область, 57401 ідентифікаційний код 24787654) задовольнити.

2. Визнати протиправною бездіяльність Управління соціального захисту населення Березанської районної державної адміністрації Миколаївської області (вул. Молодіжна, 4, Березанка, Березанський район, Миколаївська область, 57401, ідентифікаційний код 24787654), що полягає у неповідомленні ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2, ідентифікаційний код НОМЕР_1 ) про результати розгляду її заяви від 19.07.2018 р. про надання допомоги при народженні дитини та ненадання ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 , ідентифікаційний код НОМЕР_1 ) допомоги при народженні дитини ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 .

3. Зобов`язати Управління соціального захисту населення Березанської районної державної адміністрації Миколаївської області (вул. Молодіжна, 4, Березанка, Березанський район, Миколаївська область, 57401, ідентифікаційний код 24787654) призначити та виплатити ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 , ідентифікаційний код НОМЕР_1 ) державну допомогу при народженні дитини ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 .

4. Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Апеляційна скарга може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду через Миколаївський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Суддя Є. В. Марич

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.05.2019
Оприлюднено31.05.2019
Номер документу82075191
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —400/1173/19

Рішення від 29.05.2019

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Марич Є. В.

Ухвала від 24.04.2019

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Марич Є. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні