Рішення
від 20.05.2019 по справі 460/619/19
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

20 травня 2019 року м. Рівне №460/619/19

Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Зозулі Д.П. за участю секретаря судового засідання Минько Н.З. та сторін і інших осіб, які беруть участь у справі:

позивачів: представник ОСОБА_1 ,

відповідача 1: представник не прибув,

відповідача 2: представник Шершень Людмила ОСОБА_2 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом

ОСОБА_3 , ОСОБА_4 доВиконавчого комітету Вараської міської ради, Управління містобудування, архітектури та капітального будівництва Виконавчого комітету Вараської міської ради про визнання відмови протиправною, зобов`язання вчинення певних дій, - В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_3 та ОСОБА_4 (далі - позивачі, ОСОБА_3 , ОСОБА_4 ) звернулися до суду з позовом до Виконавчого комітету Вараської міської ради (далі - відповідач 1), Управління містобудування, архітектури та капітального будівництва Виконавчого комітету Вараської міської ради (далі - відповідач 2), в якому просили суд:

- визнати протиправною відмову Управління містобудування, архітектури та капітального будівництва Виконавчого комітету Вараської міської ради, оформлену листом від 08.11.2018 №516/18 про відмову у присвоєнні поштової адреси об`єкту нерухомого майна - зблокований житловий будинок з господарськими будівлями по АДРЕСА_1 , за заявою ОСОБА_3 від 04.10.201 та зобов`язати Управління містобудування, архітектури та капітального будівництва Виконавчого комітету Вараської міської ради, Виконавчий комітет Вараської міської ради присвоїти адресу нерухомому майну - зблокований житловий будинок з господарськими будівлями по вулиці Меслибницькій в місті Вараш, за заявою ОСОБА_3 від 04.10.2018;

- визнати протиправною відмову Управління містобудування, архітектури та капітального будівництва Виконавчого комітету Вараської міської ради, оформлену листом від 08.11.2018 №515/18 про відмову у присвоєнні поштової адреси об`єкту нерухомого майна - зблокований житловий будинок з господарськими будівлями по АДРЕСА_1 , за заявою ОСОБА_4 від 04.10.2018 та зобов`язати Управління містобудування, архітектури та капітального будівництва Виконавчого комітету Вараської міської ради, Виконавчий комітет Вараської міської ради присвоїти адресу нерухомому майну - зблокований житловий будинок з господарськими будівлями по вулиці Меслибницькій в місті Вараш, за заявою ОСОБА_4 від 04.10.2018.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідно до висновків щодо технічної можливості поділу об`єкта нерухомого майна №9 та №11 від 20.08.2018, виданих Комунальним підприємством БТІ м. Вараш , за технічними показниками багатоквартирний житловий будинок має два окремих входи і може бути поділеним на два самостійні об`єкти нерухомості та є необхідність присвоїти даним об`єктам окрему адресу. Також, Додатками висновків, встановлено можливість розподілу майна без будь-яких ремонтно - будівельних робіт в межах контуру фундаментів будівлі. Дані висновки є підставою для прийняття управлінського рішення щодо поділу об`єкту зі зміною його типу, присвоєння окремої адреси та подальшої реєстрації як окремих об`єктів нерухомості. А тому, 04.10.2018 позивачі звернулися до відповідача 2 щодо присвоєння (зміни) адреси об`єктам нерухомого майна - зблокований житловий будинок з господарськими будівлі по АДРЕСА_1 . Відповіддю 08.11.2018 відмовлено у задоволенні заяви, та зазначено, щоб присвоїти нову (змінити) адресу необхідно анулювати присвоєну. Підставою для анулювання адреси житлового будинку, будівлі, споруди відповідно до п. 5.5 рішення Кузнецовської міської ради від 06.03.2017 №573 Про затвердження Порядку присвоєння та змін адрес об`єктам нерухомого майна, розташованим на території міста Вараш є повне руйнування (ліквідація) самого об`єкта адресації, поділ об`єкта на самостійні частини з присвоєнням кожній частині нових адрес тощо. У випадку позивачів, не надано документи ні на повну руйнацію об`єкта ні на поділ об`єкта (квартири) на самостійні частини. Позивачі вважають, що вказані відповіді є протиправними та такими, що прийняті в порушення норм законодавства. З наведених мотивів, позивачі просили суд позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.

Ухвалою суду від 20.03.2019 прийнято позовну заяву до розгляду. Відкрито провадження в адміністративній справі №460/619/19, та вирішено розгляд справи провести за правилами загального позовного провадження.

Ухвалою суду від 22.04.2019 закрито підготовче провадження у справі. Розгляд справи по суті призначено у відкритому судовому засіданні на 20.05.2019 о 14:15 год., в залі судових засідань Рівненського окружного адміністративного суду (м. Рівне, вул. 16 Липня 87).

Відповідачем 1 Виконавчим комітетом Вараської міської ради у встановлений ухвалою суду від строк, не подано до суду відзив на адміністративний позов, будь-яких пояснень, заяв чи клопотань до суду також не надходило.

Відповідачем 2, Управлінням містобудування, архітектури та капітального будівництва Виконавчого комітету Вараської міської ради, 11.04.2019 подано до суду відзив на адміністративний позов, в якому він вказує на те, що позивачами подавалися документи, які не підтверджували умови необхідні для анулювання чинної адреси та присвоєння нової. Управління повторно інформувало позивачів про неможливість присвоєння адреси об`єкту нерухомого майна - зблокований житловий будинок з господарськими будівлями по вулиці Меслибницькій місті Вараш. Звертає увагу, що Законом України Про місцеве самоврядування в Україні , не передбачені повноваження, які дозволяють виконавчим органам міської ради змінювати статус (тип) будівель. Щоб присвоїти нову адресу необхідно анулювати присвоєну. А тому, управлінням в межах наданих повноважень, відповідно до п. 5.5 рішення Кузнецовської міської ради від 06.03.2017 №573 Про затвердження Порядку присвоєння та змін адрес об`єктам нерухомого майна, розташованим на території міста Вараш зазначено, що підставою для анулювання адреси житлового будинку, будівлі, споруди є повне руйнування (ліквідація) самого об`єкта адресації, поділ об`єкта на самостійні частини з присвоєнням кожній частині нових адрес тощо. У випадку позивача не надано документи ні на повну руйнацію об`єкта ні на поділ об`єкта (квартири) на самостійні частини. Виходячи з вищевикладеного, запропоновано надати до 02.11.2018 управлінню вищеописані документи для підготовки проекту рішення.

У судовому засіданні представник позивачів позовні вимоги підтримав з підстав, викладених в адміністративному позові.

Представник відповідача 2 в судовому засіданні проти задоволення позову заперечив з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву. Просив відмовити у задоволенні позову повністю.

Заслухавши пояснення сторін, дослідивши матеріли по справі, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, судом встановлено наступне.

Рішенням третейського суду від 06.02.2019 затверджено мирову угоду між ОСОБА_3 та ОСОБА_4 від 06.02.2019, за якою визнано за:

- Гаврилюк Н. ОСОБА_5 ( АДРЕСА_2 ) право спільної часткової власності на нерухоме майно - квартиру АДРЕСА_3 індивідуальному двоквартирному житловому АДРЕСА_4 , загальною площею 203,3 м. кв. ( матеріалів технічної інвентаризації від 21.12.2007, інвентаризаційна справа №05733) та 1/2 частки господарської будівлі (літера Б-1 згідно матеріалів технічної інвентаризації від 21.12.2007, інвентаризаційна справа №05733), які знаходяться за адресою АДРЕСА_5 .

- ОСОБА_4 ( АДРЕСА_6 ) право спільної часткової власності на нерухоме майно - квартиру АДРЕСА_7 індивідуальному двоквартирному житловому АДРЕСА_4 , загальною площею 203,3 м АДРЕСА_8 кв. (згідно матеріалів технічної інвентаризації від 21.12.2007, інвентаризаційна справа №05733) та 1/2 частки господарської будівлі (літера Б-1 згідно матеріалів технічної інвентаризації від 21.12.2007, інвентаризаційна справа №05733), які знаходяться за адресою АДРЕСА_5 ).

Зазначено, що право власності на нерухоме майно, що є предметом спору, підлягає реєстрації на підставі даного рішення третейського суду в КП Кузнецовське міське бюро технічної інвентаризації .

Відповідно до матеріалів технічного паспорта на зблокований житловий будинок з господарськими будівлями по АДРЕСА_1 , виготовленого на замовлення ОСОБА_3 станом на 20.08.2018 КП Бюро технічної інвентаризації м. Вараш, інвентаризаційна справа №06866, реєстровий номер обліку 21к-70-5793, на земельній ділянці кадастровий номер НОМЕР_1 розміщені: підвал загальною площею 53 м. кв.; житловий будинок загальною площею 104 м. кв.; мансардний поверх житлового будинку загальною площею 104 м. кв.; ганок площею 8 м. кв.; гараж загальною площею 38 м. кв.; хвіртка площею 1,10 м. кв.; ворота площею 3,50 м. кв.; огорожа загальною площею 44,70 м. кв.; вимощення загальною площею 127 м. кв. (а.с.17-20).

Відповідно до матеріалів технічного паспорта на зблокований житловий будинок з господарськими будівлями по АДРЕСА_1 виготовленого на замовлення ОСОБА_4 станом 20.08.2018 КП Бюро технічної інвентаризації м. Вараш, інвентаризаційна справа №06867 реєстровий номер обліку 21к-57-5780, на земельній ділянці кадастровий номер НОМЕР_2 розміщені: підвал загальною площею 53 м. кв.; житловий будинок загальною площею 101 м. кв.; мансардний поверх житлового будинку загальною площею 104 м. кв.; ганок площею 8 м. кв.; господарська будівля загальною площею 24 м. кв.; господарська будівля загальною площею 25 м. кв.; гараж площею 50 м. кв.; ворота з хвірткою площею 5 м. кв.; огорожа площею 18 м. кв.; огорожа площею 9 м. кв.; вимощення загальною площею 140 м. кв. (а.с.37-40).

Додатками № НОМЕР_3 та №106-11-01 від 02.11.2018 до висновків №9 та №11 від 20.08.2018 року КП Бюро технічної інвентаризації м. Вараш зазначено, що при проведенні поточної технічної інвентаризації індивідуального двоквартирного будинку, станом на 20.08.2018, за адресою: АДРЕСА_5 обл., м АДРЕСА_1 . АДРЕСА_5 (кв АДРЕСА_7 та кв.№2) встановлено можливість поділу майна без будь-яких ремонтно-будівельних робіт в межах контуру фундаментів будівлі. За технічними показниками будинок має два окремі входи, суміжну спільну стіну і може бути поділений на два самостійні об`єкти нерухомого майна та ідентифіковані за типом згідно вимог ОСОБА_6 2.2-15-2005. (а.с.22, 42).

У зв`язку із поділом об`єкта на два самостійних об`єкти нерухомого майна, у позивачів виникла необхідність у присвоєнні нової адреси новоствореним об`єктам нерухомого майна.

А тому, позивачі - ОСОБА_3 та ОСОБА_4 звернулися до Управління містобудування, архітектури та капітального будівництва Виконавчого комітету Вараської міської ради з відповідними заявами від 04.10.2018 щодо присвоєння (зміни) адреси об`єктам нерухомого майна - зблоковані житлові будинки з господарськими будівлі по вул. АДРЕСА_5 . Вараш.

До заяви позивач ОСОБА_3 додала: копію витягу про реєстрацію права власності на нерухоме майно, копію державного витягу на право власності на земельну ділянку, копію паспорта громадянина України, технічний паспорт на зблокований житловий будинок з господарськими будівлями, висновок щодо технічної можливості поділу об`єкта нерухомого майна(а.с.77).

До заяви позивач ОСОБА_4 додав: копію витягу про реєстрацію права власності на нерухоме майно, копію державного витягу на право власності на земельну ділянку, копію Свідоцтва паспорта громадянина України, технічний паспорт на зблокований житловий будинок з господарськими будівлями, висновок щодо технічної можливості поділу об`єкта нерухомого майна(а.с.76).

Листом від 25.10.2018 №01-17/685 Управління містобудування, архітектури капітального будівництва Виконавчого комітету Вараської міської ради повідомило Гаврилюк Н ОСОБА_7 про те, що відповідно до наданого витягу про реєстрацію права власності на нерухоме майно номер НОМЕР_4 від 20.03.2009, об`єкту - квартира, індивідуальний двоквартирний АДРЕСА_9 присвоєно адресу - АДРЕСА_10 . Щоб присвоїти нову (змінити) адресу необхідно анулювати присвоєну. Підставою для анулювання адреси житлового будинку, будівлі, споруди відповідно до п. 5.5 рішення Кузнецовської міської ради від 06.03.2017 №573 Про затвердження Порядку присвоєння та змін адрес об`єктам нерухомого майна, розташованим на території міста Вараш є повне руйнування (ліквідація) самого об`єкта адресації, поділ об`єкта на самостійні частини з присвоєнням кожній частині нових адрес тощо. У випадку позивача не надано документи ні на повну руйнацію об`єкта ні на поділ об`єкта (квартири) на самостійні частини. Виходячи з вищевикладеного, запропоновано надати до 02.11.2018 управлінню вищеописані документи для підготовки проекту рішення(а.с.25).

Листом від 08.11.2018 №01-17/727 управлінням на повторне звернення ОСОБА_3 зазначено про надання неповного пакету документів і рекомендовано для позитивного вирішення питання до 02.11.2018 додати пакет документів (а.с.26).

Також, листом від 25.10.2018 №01-17/683 Управління містобудування, архітектури капітального будівництва Виконавчого комітету Вараської міської ради повідомило Покидюка ОСОБА_8 про те, що відповідно до наданого витягу про реєстрацію права власності на нерухоме майно номер НОМЕР_5 від 20.03.2009, об`єкту - квартира, індивідуальний двоквартирний житловий будинок АДРЕСА_11 присвоєно адресу - АДРЕСА_12 . Щоб присвоїти нову (змінити) адресу необхідно анулювати присвоєну. Підставою для анулювання адреси житлового будинку, будівлі, споруди відповідно до п. 5.5 рішення Кузнецовської міської ради від 06.03.2017 №573 Про затвердження Порядку присвоєння та змін адрес об`єктам нерухомого майна, розташованим на території міста Вараш є повне руйнування (ліквідація) самого об`єкта адресації, поділ об`єкта на самостійні частини з присвоєнням кожній частині нових адрес тощо. У випадку позивача не надано документи ні на повну руйнацію об`єкта ні на поділ об`єкта (квартири) на самостійні частини. Виходячи з вищевикладеного, запропоновано надати до 02.11.2018 управлінню вищеописані документи для підготовки проекту рішення(а.с.45).

Листом від 08.11.2018 №01-17/728 управлінням на повторне звернення ОСОБА_4 зазначено про надання неповного пакету документів і рекомендовано для позитивного вирішення питання до 02.11.2018 додати пакет документів (а.с.46).

В матеріалах справи також наявна відповідь Виконавчого комітету Вараської міської ради від 12.11.2018 б/н на звернення позивачів, в якій відповідач 1 зазначив, що будівництво будинку мало здійснюватися відповідно до містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, розроблення проектної документації (в якій визначається тип будівлі відповідно до державного класифікатора будівель і споруд ДК (018-2000), виконання будівельних робіт та прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта. Оскільки, надані матеріали не підтверджували повне руйнування об`єкту, ні поділ об`єкта на самостійні частини, управлінням було повідомлено про неможливість присвоєння адреси об`єкту нерухомого майна - зблокований житловий будинок з господарськими будівлями АДРЕСА_1 . Отже, аналізуючи норми Закону України Про місцеве самоврядування в Україні не вбачається повноважень, які дозволяють виконавчим органам міської ради змінювати статут (тип) будівель (а.с.85).

Не погоджуючись із прийнятими відмовами відповідачами щодо не присвоєння поштових адрес об`єктам нерухомого майна, та вважаючи їх протиправними та такими, що порушують права, свободи та інтереси, позивачі звернулися із вказаним позовом до суду.

При прийнятті рішення суд виходив з наступного.

Частиною 2 ст. 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 3 ст. 24 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні від 21.05.1997 № 280/97-ВР (далі - Закон України від 21.05.1997 № 280/97-ВР), органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.

Виконавчі органи сільських, селищних, міських рад, крім повноважень, передбачених цим Законом, здійснюють й інші надані їм законом повноваження (ст.40 Закону).

Згідно п. 41 ч. 1 ст. 26 Закону України від 21.05.1997 № 280/97-ВР визначено, що прийняття рішень адміністративно-територіального устрою в межах і порядку, визначеному цим законом належить до виконавчої компетенції сільських, селищних, міських рад.

На підставі п.2 ч.1 ст.37 Закону України від 21.05.1997 № 280/97-ВР до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить підготовка і внесення на розгляд ради пропозицій щодо питань адміністративно-територіального устрою в порядку і межах повноважень, визначених законом.

Як передбачено постановою Кабінету Міністрів України від 25.05.2011 №559 "Про містобудівний кадастр", на міському рівні в систему містобудівного кадастру вводяться відомості, зокрема, про реєстр назв вулиць та інших поіменованих об`єктів місцевості на підставі топографічних планів, офіційних довідників та рішень органів місцевого самоврядування про найменування (перейменування) вулиць та інших поіменованих об`єктів місцевості; реєстр адрес на території міста на підставі топографічних планів та рішень органів місцевого самоврядування про присвоєння та зміну адрес об`єктів на території міста (п.30).

З аналізу викладених норм можна дійти висновку, що питання організації адміністративно-територіального устрою, у т. ч. питання присвоєння адреси об`єктам нерухомості, відноситься до повноважень місцевої ради, яка здійснює повноваження на відповідній території.

Так, судом встановлено, що рішенням Виконавчого комітету Кузнецовської міської ради від 25.01.2007 №25 Про впорядкування адресації районів малоповерхової індивідуальної забудови затверджено схеми адресації з назвами вулиць, провулків та номерами будинків районів малоповерхової індивідуальної забудови м. Кузнецовськ (а.с.49-52).

Рішенням (п`ятнадцятої сесії) сьомого скликання від 06.03.2017 за №573 Про затвердження Порядку присвоєння та зміни адрес об`єктам нерухомого майна, розташованим на території міста Вараш затверджено Порядок присвоєння та зміни адрес об`єктам нерухомого майна, розташованим на території міста Вараш (додаток 1) (далі - Порядок).

Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, і спрямований на забезпечення визнання та захисту державою таких прав, регулюються Законом України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень від 01.07.2004 № 1952-IV (далі - Закон України від 01.07.2004 № 1952-IV).

За приписами п.10 ст.27 цього Закону, державна реєстрація права власності та інших речових прав, крім державної реєстрації права власності на об`єкт незавершеного будівництва, проводиться на підставі інших документів, що відповідно до законодавства підтверджують набуття, зміну або припинення прав на нерухоме майно.

Згідно із ч.1 ст.356 Цивільного кодексу України, власність двох чи більше осіб із визначенням часток кожного з них у праві власності є спільною частковою власністю.

Відповідно до ч.1, 2 ст. 358 Цивільного кодексу України право спільної часткової власності здійснюється співвласниками за їхньою згодою. Співвласники можуть домовитися про порядок володіння та користування майном, що є їхньою спільною частковою власністю.

Відповідно до частини першої статті 367 Цивільного кодексу України, майно, що є у спільній частковій власності, може бути поділене в натурі між співвласниками за домовленістю між ними.

Згідно частини другої статті 367 Цивільного кодексу України, у разі поділу спільного майна між співвласниками право спільної часткової власності на нього припиняється.

За приписами частини 3 цієї статті, договір про поділ нерухомого майна, що є у спільній частковій власності, укладається у письмовій формі і підлягає нотаріальному посвідченню.

Згідно п. 54 та п. 56 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 № 1127 (далі - Порядок від 25.12.2015 № 1127), для державної реєстрації права власності на об`єкт нерухомого майна, що створюється шляхом поділу або об`єднання, подаються:

документ, що посвідчує право власності на об`єкт нерухомого майна до його поділу або об`єднання (крім випадків, коли право власності на такий об`єкт вже зареєстровано в Державному реєстрі прав);

документ, що відповідно до вимог законодавства засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта (крім випадків, коли об`єкт нерухомого майна створюється шляхом поділу або об`єднання без проведення будівельних робіт, що відповідно до законодавства потребують отримання дозволу на їх проведення);

технічний паспорт на новостворений об`єкт нерухомого майна;

документ, що підтверджує присвоєння об`єкту нерухомого майна адреси (крім випадків поділу або об`єднання таких об`єктів нерухомого майна, як квартира, житлове або нежитлове приміщення тощо).

Для державної реєстрації права власності на нерухоме майно, що створюється шляхом поділу, виділу в натурі частки майна, що перебуває у спільній власності, та має наслідком припинення права спільної власності для усіх або одного із співвласників, подаються:

1) договір про поділ спільного майна, договір про виділ у натурі частки із спільного майна або відповідне рішення суду;

2) документи, передбачені пунктом 54 цього Порядку, крім документа, що посвідчує право власності на нерухоме майно до його поділу або виділу в натурі частки.

Згідно з п. 4.2 розділу 4 рішення Кузнецовської міської ради від 06.03.2017 №573 Про затвердження Порядку присвоєння та змін адрес об`єктам нерухомого майна, розташованим на території міста Вараш , до заяви про присвоєння або зміну адреси додаються такі документи :

- копія правовстановлюючого документу, який посвідчує право користування або власності на земельну ділянку (державний акт, договір оренди, інформаційна довідка з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна та інше);

- для фізичної особи - копія паспорту;

- для юридичної особи - копія Статуту;

- документ, що відповідно до вимог законодавства засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта чи документ, що підтверджує право власності на об`єкт нерухомого майна;

- схема розташування об`єкта;

- технічний паспорт на об`єкт нерухомого майна.

Отже, з стстемного аналізу норм Закону України від 01.07.2004 № 1952-IV, Порядку від 25.12.2015 № 1127 та рішення Кузнецовської міської ради від 06.03.2017 №573 Про затвердження Порядку присвоєння та змін адрес об`єктам нерухомого майна, розташованим на території міста Вараш , суд дійшов висновку, що з метою вирішення питання щодо присвоєння адреси об`єктам нерухомого майна та подальшої державної реєстрації, як окремих об`єктів нерухомості, необхідно надати документ, що підтверджує право власності на об`єкт нерухомого майна.

Тобто, в даному випадку, присвоєння адреси об`єкту нерухомого майна - зблокований житловий будинок з господарськими будівлями по АДРЕСА_1 , повинно відбуватися після поділу цього об`єкта, за наслідками укладення договору про поділ нерухомого майна, що є у спільній частковій власності.

Оскільки, на основі рішення третейського суду від 06.02.2009 справа № 215/09, позивачі лише володіють об`єктом нерухомого майна - зблокований житловий будинок господарськими будівлями по АДРЕСА_1 - на праві спільної часткової власності, то вказане рішення третейського суду не є правовстановлюючим документом кожного з позивачів, який підтверджує право власності на окремий об`єкт нерухомого майна, якому слід присвоїти адресу.

Як слідує з поданих заяв від 04.10.2018 щодо присвоєння (зміни) адреси об`єктам нерухомого майна, позивачі повний пакет документів, в тому числі документу, що підтверджує право власності на об`єкти нерухомого майна - не подали. Поміж тим, рішення третейського суду також подано не було.

За приписами Конституції України та Закону України від 21.05.1997 № 280/97-ВР, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Виконавчі органи сільських, селищних, міських рад, крім повноважень, передбачених Законом про місцеве самоврядування в Україні, здійснюють й інші надані їм законом повноваження.

З огляду на наведене, суд дійшов висновку про відсутність повноважень в Управління містобудування, архітектури та капітального будівництва Виконавчого комітету Вараської міської ради для задоволення заяв ОСОБА_3 , ОСОБА_4 від 04.10.2018 щодо присвоєння (зміни) адреси об`єктам нерухомого майна, на підставі доданих ними документів до заяви.

А тому позовні вимоги про зобов`язання Управління містобудування, архітектури та капітального будівництва Виконавчого комітету Вараської міської ради, Виконавчий комітет Вараської міської ради присвоїти адресу нерухомому майну - зблокований житловий будинок з господарськими будівлями по АДРЕСА_5 місті Вараш, за заявою ОСОБА_3 , ОСОБА_4 від 04.10.2018, - не підлягають задоволенню.

Разом з тим, суд вважає за необхідне визнати протиправними та скасувати відмови Управління архітектури та капітального будівництва виконавчого комітету Вараської міської ради, оформлених листами № 515/18 та № 516/18 від 08.11.2018 року про відмову у присвоєнні поштової адреси об`єктам нерухомого майна - зблоковані житлові будинки з господарськими будівлями по вулиці АДРЕСА_5 Вараш, за заявами ОСОБА_3 та ОСОБА_4 від 04.10.2018, з наступних підстав.

Судом встановлено, що позивачів - ОСОБА_3 та ОСОБА_4 звернулися до Управління містобудування, архітектури та капітального будівництва Виконавчого комітету Вараської міської ради, Виконавчого комітету Вараської міської ради з відповідними заявами щодо присвоєння (зміни) адреси об`єктам нерухомого майна.

Листом від 08.11.2018 №01-17/727, від 08.11.2018 №01-17/728 управлінням на повторне звернення ОСОБА_3 , ОСОБА_4 зазначено про надання неповного пакету документів і рекомендовано для позитивного вирішення питання до 02.11.2018 додати пакет документів.

А саме, відповідачем 2 у задоволенні заяв позивачів відмовлено, на підставі п. 5.5 рішення Кузнецовської міської ради від 06.03.2017 №573 Про затвердження Порядку присвоєння та змін адрес об`єктам нерухомого майна, розташованим на території міста Вараш (далі - Порядок). Зазначено, що підставою присвоєння нової адреси є анулювання старої. Тобто, враховуючи відсутність документів про руйнування (ліквідацію) самого об`єкта адресації чи поділ об`єкта на самостійні частини, на думку відповідача, підстав для задоволення заяв немає.

Разом з тим, суд звертає увагу, що відповідно до пункту 4.3 розділу 4 Порядку розгляд звернень та підготовка проекту рішення виконавчого комітету Кузнецовської міської ради проводиться відповідним підрозділом виконавчого комітету Кузнецовської міської ради у термін, який з дня отримання звернення не повинен перевищувати 30 календарних днів (у разі наявності всіх документів). За потреби, спеціалістами відділу здійснюється виїзд на місце з метою перевірки відповідності картографічних матеріалів і документів фактичному розташуванню об`єктів нерухомого майна. При відсутності або неповному комплекті документів, зазначених у пунктах 4.2 цього Порядку відповідний підрозділ виконавчого комітету Кузнецовської міської ради надсилає заявнику письмову відповідь із переліком документів яких не вистачає та вказівкою на кінцевий термін їх подання.

У разі відсутності підстав передбачених у пункті 3 розділу 4 цього Порядку для присвоєння чи зміни адреси, заявнику надається мотивована письмова відповідь щодо неможливості присвоєння чи зміни адреси (п. 4.4. Порядку).

З системного аналізу вказаних норм права суд дійшов висновку, що зазначені норми Порядку містять певний алгоритм дій органу місцевого самоврядування. А саме, у разі подання зави про присвоєння адреси та повного пакету документів визначених у п. 4.2 Порядку відповідний підрозділ виконавчого комітету Кузнецовської міської ради готує проект рішення виконавчого комітету Кузнецовської міської ради та у разі присвоєння нових адрес для самостійних частин житлового будинку у проекті рішення вирішує питання щодо анулювання адреси даного житлового будинку.

Таким чином, недотримання вимог пункту 3 розділу 4 цього Порядку є підставою для відмови заявникам у присвоєнні адреси, однак відсутність підстав для анулювання старої адреси об`єкта нерухомого майна не може бути підставою для відмови у присвоєнні нової адреси.

Разом з тим, Управлінням архітектури та капітального будівництва виконавчого комітету Вараської міської ради приписи розділу 4 Порядку враховано не було та безпідставно відмовлено позивачам відповідно до п.п. 5.5. Порядку, враховуючи відсутність підстав для анулювання старої адреси.

Зважаючи на це, суд дійшов висновку про необхідність визнання протиправними та скасування відмов Управління архітектури та капітального будівництва виконавчого комітету Вараської міської ради, оформлених листами № 515/18 та № 516/18 від 08.11.2018 про відмову у присвоєнні поштової адреси об`єктам нерухомого майна - зблоковані житлові будинки з господарськими будівлями по АДРЕСА_1 , за заявами ОСОБА_3 та ОСОБА_4 від 04.10. 2018.

Згідно із ч.2 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

У випадку, якщо прийняття рішення на користь позивача передбачає право суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд, суд зобов`язує суб`єкта владних повноважень вирішити питання, щодо якого звернувся позивач, з урахуванням його правової оцінки, наданої судом у рішенні (ч.4 ст.245 Кодексу адміністративного судочинства України).

З метою ефективного захисту прав, свобод, інтересів позивача та враховуючи положення ч.4 ст.245 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає за необхідне зобов`язати Управління містобудування, архітектури та капітального будівництва виконавчого комітету Вараської міської ради повторно розглянути заяви ОСОБА_3 та ОСОБА_4 від 04.10.2018 щодо присвоєння адреси нерухомому майну, а саме зблокованим житловим будинкам з господарськими будівлями по вулиці Меслибницькій в місті Вараш, з урахуванням правової оцінки спірних правовідносин, наданої судом у рішенні.

Частиною 1 ст. 2 КАС України визначено, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Відповідно до ч.1 ст. 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно із ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідачі, як суб`єкти владних повноважень частково обґрунтували обставини, на яких ґрунтуються його заперечення, а позивачі частково довели ті обставини, на яких ґрунтуються їхні вимоги.

Оскільки факт наявності у позивачів порушеного права знайшов своє часткове підтвердження у ході розгляду справи, то поданий позов необхідно задовольнити частково.

Відповідно до ч.3 ст.139 КАС України, при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.

Враховуючи вищенаведене, на користь позивача ОСОБА_3 слід стягнути за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень Управління містобудування, архітектури та капітального будівництва виконавчого комітету Вараської міської ради, судові витрати на суму 384,20 грн., сплачені згідно із квитанції від 15.03.2019 № 5 (а.с.3).

Враховуючи вищенаведене, на користь позивача ОСОБА_4 слід стягнути за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень Управління містобудування, архітектури та капітального будівництва виконавчого комітету Вараської міської ради, судові витрати на суму 384,20 грн., сплачені згідно із квитанції від 15.03.2019 № 6 (а.с.3).

Керуючись статтями 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В :

Позов задовольнити частково.

Визнати протиправними та скасувати відмови Управління архітектури та капітального будівництва виконавчого комітету Вараської міської ради, оформлених листами № 515/18 та № 516/18 від 08.11.2018 року про відмову у присвоєнні поштової адреси об`єктам нерухомого майна - зблоковані житлові будинкі з господарськими будівлями по АДРЕСА_1 , за заявами ОСОБА_3 та ОСОБА_4 від 04 жовтня 2018 року та зобов`язати Управління містобудування, архітектури та капітального будівництва виконавчого комітету Вараської міської ради повторно розглянути заяви ОСОБА_3 та ОСОБА_4 від 04 жовтня 2018 року щодо присвоєння адреси нерухомому майну, а саме зблокованим житловим будинкам з господарськими будівлями по вулиці Меслибницькій в місті АДРЕСА_1 , з урахуванням правової оцінки спірних правовідносин, наданої судом у рішенні.

В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Стягнути на користь ОСОБА_3 (РНОКПП НОМЕР_6 , АДРЕСА_10 , АДРЕСА_13 ) за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень Управління містобудування, архітектури та капітального будівництва виконавчого комітету Вараської міської ради (код ЄДРПОУ 41200388, майдан Незалежності, 1, м. Вараш, Рівненської області, 34403) судові витрати на суму 384 (триста вісімдесят чотири) грн. 20 коп.

Стягнути на користь ОСОБА_4 (РНОКПП НОМЕР_7 , АДРЕСА_14 ) за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень Управління містобудування, архітектури та капітального будівництва виконавчого комітету Вараської міської ради (код ЄДРПОУ 41200388, майдан Незалежності, 1, м. Вараш, Рівненської області, 34403) судові витрати на суму 384 (триста вісімдесят чотири) грн. 20 коп.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення складений 30 травня 2019 року.

Суддя Зозуля Д.П.

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.05.2019
Оприлюднено31.05.2019
Номер документу82075805
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —460/619/19

Рішення від 20.05.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Зозуля Д.П.

Рішення від 20.05.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Зозуля Д.П.

Ухвала від 22.04.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Зозуля Д.П.

Постанова від 10.03.2019

Адмінправопорушення

Яворівський районний суд Львівської області

Кондратьєва Н. А.

Ухвала від 20.03.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Зозуля Д.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні