Постанова
від 16.12.2010 по справі 2а-5892/10/2370
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

№ 2а-5892/10/2370

16.12.2010 р. м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд в складі:

судді Паламар П.Г.,

при секретарі Поштаренко О.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Черкаси адміністративну справу за позовом державної інспекції з контролю за цінами в Черкаській області до фізичної особи -підприємця ОСОБА_1 про стягнення економічних санкцій на суму 129 грн. 39 коп., -

ВСТАНОВИВ:

До Черкаського окружного адміністративного суду з позовною заявою звернулась державна інспекція з конторою за цінами в Черкаській області, в якій просить стягнути з фізичної особи -підприємця ОСОБА_1 економічні санкції в розмірі 129 грн. 39 коп.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідач у порушення вимог законодавства про ціни та ціноутворення збільшив розміри граничного рівня торгівельних надбавок встановлених розпорядженням голови Черкаської обласної державної адміністрації від 29.12.2007 року № 464.

Представник позивача у судовому засіданні підтримав позовні вимоги.

Відповідач у судове засідання не з`явилася, хоча належним чином повідомлена про дату, час та місце розгляду даної адміністративної справи, клопотань чи заяв про відкладення слухання справи, а також інформації про наявність поважної причини неявки в судове засідання на адресу суду не надходило. Тому суд вважає за можливе розглянути справу без участі відповідача.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши та оцінивши всі наявні в матеріалах адміністративної справи докази в їх сукупності, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

У відповідності до статті 13 Закону України "Про ціни і ціноутворення" від 03.12.1990 року №507-XII (далі - Закон № 507-ХІІ) контроль за додержанням державної дисципліни цін здійснюється органами, на які ці функції покладено Урядом України. Положенням про Державну інспекцію з контролю за цінами, затвердженим постановою КМУ від 13.12.2000 року №1 819, визначено основне завдання Держцінінспекції -організація та здійснення відповідно до законодавства функцій з контролю та нагляду за дотриманням центральними та місцевими органами виконавчої влади, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, суб`єктами господарювання вимог щодо формування, встановлення та застосування цін (тарифів). Відповідно до покладених завдань Держцінінспекція у межах своєї компетенції здійснює перевірки додержання порядку формування, встановлення і застосування цін і тарифів, а також їх економічного обґрунтування; застосовує відповідно до законодавства адміністративно-господарські санкції за порушення порядку формування, встановлення та застосування цін (тарифів); здійснює інші функції, що випливають з покладених на неї завдань. Крім цього, Держцінінспекція має право проводити відповідно до законодавства перевірку бухгалтерських книг, звітів, кошторисів, декларацій, показників, що відображаються у розрахункових документах незалежно від способу подання інформації, пов`язаних з формуванням, встановленням та застосуванням цін (тарифів); приймати відповідно до законодавства рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення порядку формування, встановлення та застосування цін (тарифів); звертатися до суду з позовами про стягнення до бюджету сум у разі застосування відповідних адміністративно-господарських санкцій, зобов`язання вчинити певні дії або утриматися від їх вчинення.

Пунктом 1 ст. 14 Закону № 507-ХІІ встановлено, що вся необґрунтовано одержана підприємством, організацією сума виручки в результаті порушення державної дисципліни цін та діючого порядку визначення вартості будівництва, що здійснюється із залученням коштів Державного бюджету України, бюджету Автономної Республіки Крим, місцевих бюджетів, а також коштів державних підприємств, установ та організацій підлягає вилученню в доход відповідного бюджету залежно від підпорядкованості підприємства, організації. Крім того, в позабюджетні фонди місцевих Рад стягується штраф у двократному розмірі необґрунтовано одержаної суми виручки. Вказані суми списуються з рахунків підприємств і організацій в банківських установах за рішенням суду.

Інструкцією про порядок застосування економічних та фінансових (штрафних) санкцій органами державного контролю за цінами, затвердженою спільним наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України і Міністерства фінансів України 03.12.2001 № 298/519, зокрема пунктом 1.4 визначено, що підставою для застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін є одержання суб`єктами господарювання необґрунтованої виручки в результаті порушення ними чинного в періоді, що перевіряється, порядку встановлення та застосування цін і тарифів, які регулюються уповноваженими органами відповідно до вимог законодавства.

Державною інспекцією з контролю за цінами в Черкаській області з 21 вересня по 04 жовтня 2010 року проведена позапланова перевірка ФОП ОСОБА_1 з питань дотримання вимог розпорядження Черкаської обласної державної адміністрації від 29.12.2007 року № 464 Про регулювання цін на основні продовольчі товари`зі змінами від 01.04.2008 року № 97 та від 15.06.2009 року № 163.

Судом встановлено, що відповідачем необґрунтовано одержана виручка внаслідок завищення рівня торгівельної надбавки до оптової ціни виробника в розмірі, що перевищує 10 % граничний рівень при встановлені цін. Зокрема на:

- сметану Сметанний рай (20% та 15%) застосовано торгівельну надбавку в розмірі 25,2%, в результаті чого роздрібна ціна становила 9,60 грн. (7,67 грн. (ціна виробника) + 25,2 грн.) та 8,35, в той час коли роздрібна ціна згідно вимог законодавства становила 8,44 грн. та 7,34 грн., отже сума необґрунтовано одержаної виручки за 3 пачки сметани (20% та 15%) становила : ((9,60 грн. - 8,44 грн.) + (8,35 - 7,34 грн.)) * 3 = 6,51 грн.;

- олію Соняшна`застосовано торгівельну надбавку в розмірі 28,7%, в результаті чого роздрібна ціна становила 12 грн. (9,32 грн. (ціна виробника) + 28,7 грн.), в той час коли роздрібна ціна згідно вимог законодавства становила 10 грн. 25 коп., отже сума необґрунтовано одержаної виручки за 15 пляшок олії становила : (12 грн. - 10,25 грн.) * 15 = 26,25 грн.;

- молоко (3,2% та 2,6%) застосовано торгівельну надбавку в розмірі 25,2% та 24,8%, в результаті чого роздрібна ціна становила 11,25 грн. та 9,90 грн., в той час коли роздрібна ціна згідно вимог законодавства становила 9,76 грн. та 8,72 грн., отже сума необґрунтовано одержаної виручки за 8 пачок молока (3,2% та 2,6%) становила: ((11,25 грн. - 9,76 грн.) + (9,90 грн. - 8,72 грн.)) * 8 = 10,37 грн.

Відповідно до ч. 1 ст. 14 Закону № 507-ІІІ вся необґрунтовано одержана підприємством, організацією сума виручки в результаті порушення державної дисципліни цін та діючого порядку визначення вартості будівництва, що здійснюється із залученням коштів Державного бюджету України, бюджету Автономної Республіки Крим, місцевих бюджетів, а також коштів державних підприємств, установ та організацій підлягає вилученню в доход відповідного бюджету залежно від підпорядкованості підприємства, організації. Крім того, в позабюджетні фонди місцевих Рад стягується штраф у двократному розмірі необґрунтовано одержаної суми виручки. Вказані суми списуються з рахунків підприємств і організацій в банківських установах за рішенням суду.

На підставі акту перевірки від 05.10.2010 року, відповідно до ст. 14 Закону № 507-ІІІ, державною інспекцією з контролю за цінами в Черкаській області 08.10.2010 року прийнято рішення № 214 про застосування до ФОП ОСОБА_1 економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін щодо стягнення в дохід бюджету необґрунтовано отриманої виручки в сумі 43 грн. 13 коп. та штрафу в сумі 86 грн. 26 коп. Рішення відповідачем отримане і не оскаржене у встановленому законом порядку.

Таким чином, судом встановлено, що рішення державної інспекції з контролю за цінами в Черкаській області про застосування до ФОП ОСОБА_1 економічних санкцій на загальну суму 129 грн. 39 коп. є правомірними, що є підставою для стягнення зазначеної суми до відповідного бюджету.

Оскільки спір вирішено на користь суб`єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності виплат позивача -суб`єкта владних повноважень, пов`язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 11, 14, 70, 71, 89, 94, 159 - 163 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов державної інспекції з контрою за цінами в Черкаській області до фізичної особи підприємця ОСОБА_1 - задовольнити повністю.

Стягнути з фізичної особи підприємця ОСОБА_1 , ( АДРЕСА_1 код НОМЕР_1 ) у дохід бюджету через державну інспекцію з контролю за цінами в Черкаській області, (18000, м. Черкаси, вул. Смілянська, 131, код ЄДРПОУ 22791597) економічні санкції в сумі 129 (сто двадцять дев`ять) грн. 39 коп.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб`єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п`ятиденного строку з моменту отримання суб`єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя П.Г. Паламар

Дата ухвалення рішення16.12.2010
Оприлюднено31.05.2019
Номер документу82096378
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5892/10/2370

Постанова від 16.12.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

П.Г. Паламар

Ухвала від 10.12.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

П.Г. Паламар

Ухвала від 30.11.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

П.Г. Паламар

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні