ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 березня 2019 року Справа № 160/9200/18 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кадникової Г.В. розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Товариства з обмеженою відповідальністю "Інформ-Актив" про стягнення штрафу,
ВСТАНОВИВ :
Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (далі - Нацкомфінпослуг, позивач) звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю "Інформ-Актив" (далі - ТОВ Інформ-Актив , відповідач) (49000, м.Дніпро, Центральний район, вул.Андрія Фарба, буд.4) до Державного бюджету України на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 "Надходження до загального фонду державного бюджету", код бюджетної класифікації за доходами 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності 106) штраф у сумі 3400грн. 00коп.
В обґрунтування позовної заяви зазначено, що позивач є органом, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг. За таких обставин, 23.08.2018 року складено акт відносно відповідача про вчинені ним правопорушення на ринку фінансових послуг за № 1083/15-2/9. Постановою № 744/1083/15-2/9-П від 14.09.2018 року відносно відповідача застосовано штрафну санкцію, проте на момент пред`явлення цього позову, документів, які б підтверджували виконання зазначеної постанови до позивача не надходило, що стало підставою для звернення до суду.
10.12.2018 року ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду позовну заяву залишено без руху через невідповідність вимогам ст.ст. 160, 161 КАС України. На виконання ухвали суду, позивачем усунуті виявлені недоліки позовної заяви.
11.01.2019 року ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення (виклику) сторін.
Відповідач надав до суду відзив, у якому просив у задоволенні позовної заяви позивача відмовити посилаючись на те, що ТОВ "Інформ-Актив" відповідно до ліцензії має право надавати виключно один вид діяльності та не підпадає ні під групу А, ні під групу Б, тому при подачі звітності програмне забезпечення Комплексної Інформаційної Системи не передбачає подання в складі звітності Додатків 12, 14, 15. Також, відповідач зазначає, що фінансову звітність подавав за 9 місяців 2018 року в повному обсязі та у порядку встановленому законом.
14.02.2019р. позивачем подано відповідь на відзив, яка за своїм змістом підтверджує обґрунтування позову.
06.03.2019р. відповідачем подано заперечення на позовну заяву.
19.03.2019р. позивачем подано клопотання на заперечення.
Дослідивши подані сторонами документи і матеріали, з`ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.
З матеріалів справи вбачається, що ТОВ "Інформ-Актив" 03.09.2013 року зареєстроване як юридична особа, що підтверджується копією витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
23.08.2018 року Нацкомфінпослуг складено акт № 1083/15-2/9 про правопорушення, вчинене відповідачем на ринку фінансових послуг.
У вказаному акті зазначено, що відповідно до вимог Порядку надання звітності фінансовими компаніями, фінансовими установами - юридичними особами публічного права, довірчими товариствами, а також юридичними особами - суб`єктами господарювання, які за своїм правовим статусом не є фінансовими установами, але мають визначену законами та нормативно-правовими актами Держфінпослуг або Нацкомфінпослуг можливість надавати послуги з фінансового лізінгу, затвердженого розпорядженням Нацкомфінпослуг № 3840 від 26.09.2017 року, зареєстрованим в Міністрерстві юстиції України 24.10.2017 року за № 1294/31162 (далі Порядок №3840), фінансові компанії зобов`язані подавати звітність за встановленими формами та у строк не пізніше 25 числа місяця, що настає за звітним кварталом.
ТОВ "Інформ-Актив" порушено вимоги законодавства про фінансові послуги, а саме звітність за І піврічча 2018 року подано через Комплексну Інформаційну Систему Нацкомфінпослуг без додатків передбачених Порядком №3840, зокрема Додаток 12 Довідка про укладені та виконані договори з надання коштів у позику, в тому числі на умовах фінансового кредиту , Додаток 14 Інформація щодо структури основного капіталу фінансової установи та Додаток 15 Інформація щодо активів фінансової установи .
Відповідно до супровідного листа від 27.08.2018 року № 5719/15-8/2, відповідача повідомлено про розгляд справи та запропоновано керівнику особисто з`явитися для надання пояснень стосовно невиконання вимог законодавства.
14.09.2018 року Нацкомфінпослуг прийнято постанову № 744/1083/15-2/9-П про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг, відповідно до якої до відповідача застосовано штрафну санкцію в сумі 3 400,00 грн.
Так, у вказаній постанові зазначено, що відповідач повинен повідомити позивача про виконання або відмову від добровільного виконання постанови у термін до 30.09.2018 року з одночасним наданням, у разі сплати штрафу, документів, що підтверджують його сплату.
Вказана постанова, відповідно до супровідного листа від 18.09.2018 року № 6399/15-8/2 та копії реєстру згрупованих поштових відправлень від 20.09.2018 року, була надіслана відповідачу.
Однак, відповідач, у добровільному порядку вимоги зазначеної вище постанови не виконав та не сплатив штраф, у зв`язку з чим позивач звернувся до суду з позовом про стягнення штрафу у судовому порядку.
Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.
Так, згідно ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до п. 10 ч. 1 ст. 28 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг , Нацкомфінпослуг у разі порушення законодавства про фінансові послуги, нормативно-правових актів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу та накладає адміністративні стягнення.
Згідно п. 1.5, 1.6, 1.11 Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, затвердженого розпорядженням Нацкомфінпослуг від 20.11.2012 року № 2319 (далі - Положення № 2319) Нацкомфінпослуг як колегіальний орган або уповноважені особи Нацкомфінпослуг обирають і застосовують заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення законодавства про фінансові послуги, враховуючи наслідки порушення та застосування таких заходів.
Нацкомфінпослуг, уповноважені та посадові особи Нацкомфінпослуг в межах своїх повноважень зобов`язані в кожному випадку виявлення порушення законодавства про фінансові послуги вжити всіх необхідних заходів для документального закріплення факту такого порушення, всебічно, повно та об`єктивно дослідити обставини справи про правопорушення, а також своєчасно прийняти рішення за справою про правопорушення та застосувати передбачені законодавством заходи впливу.
Посадова особа Нацкомфінпослуг при виявленні порушення законодавства про фінансові послуги, за яке застосовується захід впливу, складає акт про правопорушення.
Згідно п. 2.4 Положення № 2319 рішення про накладення штрафної санкції (штрафу) на особу за правопорушення, вчинені на ринку фінансових послуг, приймається у вигляді постанови уповноваженої особи Нацкомфінпослуг.
У разі несплати штрафу особою в добровільному порядку у строк, передбачений постановою, він стягується Нацкомфінпослуг у судовому порядку.
У вищезазначеній постанові позивачем вказані порушення підпункту 2 пункту 4 розділу 2 Порядку № 3840, не надано відповідачем до Нацкомфінпослуг фінансову звітність за І півріччя 2018 року з додатками передбаченими Порядком № 3840.
Згідно ст. 14 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг , фінансова установа зобов`язана вести облік своїх операцій та надавати звітність відповідно до вимог законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та ринків фінансових послуг.
Статтею 39 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг , передбачено у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону. Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, обирає та застосовує заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення, враховуючи наслідки порушення та наслідки застосування таких заходів.
Відповідно до п.3 ч.1 ст.40 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може застосовувати такі заходи впливу: накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону.
Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує до учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг) штрафні санкції за: неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації - у розмірі від 100 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (п.2 ч.1 ст.41 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг ).
Як зазначено у ч.1 ст.42 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг, штрафи, передбачені статтею 41 цього Закону, накладаються Головою, іншими членами національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, а також уповноваженими комісією посадовими особами після розгляду матеріалів, що засвідчують факт правопорушення.
14.09.2018 директором департаменту регулювання та нагляду за кредитними установами Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг винесено відносно відповідача ТОВ Інформ-Актив постанову №744/1083/15-2/9-П про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг. Сума штрафу становить 3 400 грн. 00 коп.
Відповідач не надав до суду доказів визнання протиправною та скасування постанови про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг від 14.09.2018 за №744/1083/15-2/9-П.
Згідно з ч.3 ст.41 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг штрафи, накладені національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, стягуються у судовому порядку.
Таким чином, суд вважає, що позивачем доведено факт наявності порушень відповідачем законодавства у сфері ринків фінансових послуг, постанова про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг від 14.09.2018 за №744/1083/15-2/9-П винесена правомірно, в межах повноважень та на підставі законодавства України.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Частиною 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
На підставі викладеного, зважаючи на всі наведені обставини в їх сукупності та з урахуванням того, що позивачем доведено, правомірність пред`явленого позову, а відповідачем доводи позовної заяви не були спростовані, суд дійшов висновку, що позовні вимоги позивача підлягають задоволенню в повному обсязі.
Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд виходить із того, що відповідно до ч.2 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз, у зв`язку з чим судові витрати суб`єкта владних повноважень по сплаті судового збору не підлягають стягненню з відповідача.
Керуючись статтями ст.ст.90, 139, 243, 246, 255, 262, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Товариства з обмеженою відповідальністю "Інформ-Актив" про стягнення штрафу - задовольнити повністю.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Інформ-Актив" (49000, м.Дніпро, Центральний район, вул.Андрія Фарба, буд.4, код ЄДРПОУ 38895266) до Державного бюджету України на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , код бюджетної класифікації за доходами 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності 106) штраф у сумі 3 400 грн. 00 коп. (три тисячі чотириста гривень 00 копійок).
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Г. В.Кадникова
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.03.2019 |
Оприлюднено | 04.06.2019 |
Номер документу | 82101364 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кадникова Ганна Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кадникова Ганна Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кадникова Ганна Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні