Рішення
від 25.04.2019 по справі 160/9768/18
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 квітня 2019 року Справа № 160/9768/18 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кадникової Г.В. розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Товариства з обмеженою відповідальністю «Порто Дел Марк» про стягнення штрафу,

ВСТАНОВИВ:

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (далі - позивач) звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю «Порто Дел Марк» (далі - ТОВ «Порто Дел Марк» , відповідач) (код за ЄДРПОУ 39554445) штраф у розмірі 4' 080грн. 00коп. до державного бюджету України, який слід перерахувати на рахунок, відкритий в управлінні Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 «Надходження до загального фонду державного бюджету» , по коду бюджетної класифікації 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції» , символ звітності 106.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що за порушення відповідачем п. 7 ч. 1 ст. 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні накладено штрафні санкції. Оскільки зазначені санкції відповідачем добровільно не сплачені, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку вимушена звернутися за стягненням у судовому порядку.

27.12.2018 року ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду позовну заяву залишено без руху через невідповідність вимогам ст.ст. 160, 161 КАС України. На виконання ухвали суду, позивачем усунуті виявлені недоліки позовної заяви.

26.02.2019 року ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення (виклику) сторін.

На вказану адресу у позовній заяві та доданих до неї документах відповідачу направлена ухвала суду від 26.02.2019, що підтверджується конвертом - повернення з позначкою адресата не розшукано .

Відповідач своїм правом на подання відзиву не скористався, жодних пояснень, заяв або клопотань не подав.

Дослідивши подані сторонами документи і матеріали, з`ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.

Уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у зв`язку із виявленням порушень ТОВ «Порто Дел Марк» п.7 ч.1 ст.11 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок (далі - Закон) порушено справи про правопорушення на ринку цінних паперів:

- Постанова № 16/04/26163 від 31.08.2018 - у складі місячних даних за жовтень 2017 року подало недостовірну інформацію щодо розміру власних коштів та фактично сплаченого зареєстрованого статутного капіталу;

- Постанова № 16/04/26164 від 31.08.2018 - у складі місячних даних за січень, лютий, квітень, травень та червень 2018 року подало недостовірну інформацію у складі довідки про вихідні дані для розрахунку фіксованих накладних витрат.

Зазначені постанови Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку направлені рекомендованим листом на адресу відповідача.

11.09.2018 року позивачем складено Акти про правопорушення ТОВ «Порто Дел Марк» № 433-ДП-ДУ, № 434-ДП-ДУ. Відповідно до яких, представник відповідача на підписання Акту не з`явився, тому направлено поштою.

19.09.2018 року Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку прийнято Постанови № 14/01/27618, № 14/01/27613 про розгляд справ 03.10.2018 року про правопорушення на ринку цінних паперів, зазначені в Актах № 433-ДП-ДУ, № 434-ДП-ДУ у відношенні ТОВ Порто Дел Марк , які направлені 20.09.2018 року рекомендованим листом н адресу відповідача.

03.10.2018 року Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку на підставі Акту № 433-ДП-ДУ прийнято Постанову № 548-ДП-ДУ про накладання санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів на ТОВ Порто Дел Марк у вигляді штрафу в розмірі 2 040,00 грн.

03.10.2018 року Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку на підставі Акту № 434-ДП-ДУ прийнято Постанову № 549-ДП-ДУ про накладання санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів на ТОВ Порто Дел Марк у вигляді штрафу в розмірі 2 040,00 грн.

Листом від 10.10.2018 року № 14/01/29509 зазначені Постанови направлені на адресу ТОВ Порто Дел Марк .

На момент розгляду адміністративної справи, доказів добровільної сплати штрафних санкцій відповідачем матеріали справи не містять.

Оцінюючи обґрунтованість позовних вимог, суд дійшов наступних висновків.

Відповідно до статті 2 Закону фондовий ринок (ринок цінних паперів) - це сукупність учасників фондового ринку та правовідносин між ними щодо розміщення, обігу та обліку цінних паперів і похідних (деривативів).

Учасники фондового ринку - емітенти (у тому числі іноземні) або особи, що видали неемісійні цінні папери, інвестори в цінні папери, інституційні інвестори, професійні учасники фондового ринку, об`єднання професійних учасників фондового ринку, у тому числі саморегулівні організації професійних учасників фондового ринку.

Емітент - юридична особа, у тому числі Фонд гарантування вкладів фізичних осіб, Автономна Республіка Крим або міська рада, а також держава в особі уповноважених нею органів державної влади чи міжнародна фінансова організація, які від свого імені розміщують емісійні цінні папери та беруть на себе зобов`язання за ними перед їх власниками.

Стаття 39 Закону мітить вимоги до розкриття інформації на фондовому ринку. Розкриття здійснюється емітентами цінних паперів шляхом: розміщення її в загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів; опублікування її в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; подання її до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Емітенти цінних паперів зобов`язані розкривати інформацію відповідно до вимог, в обсязі та строки, встановлені цим Законом та нормативно-правовими актами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Статтею 40 зазначеного закону передбачено, що регулярна інформація про емітента - це річна та проміжна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Звітним періодом для складання річної інформації про емітента є календарний рік.

Перший звітний період емітента може бути меншим, ніж 12 місяців, та обчислюється для емітентів (крім іноземних) з дня державної реєстрації такого емітента як юридичної особи до 31 грудня звітного року включно.

Таким чином, ТОВ Порто Дел Марк як емітент цінних паперів зобов`язаний розкривати інформацію відповідно до вимог, в обсязі та строки, встановлені Законом України Про цінні папери та фондовий ринок та нормативно-правовими актами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Відповідно до ч. 6 ст. 40 Закону строки, порядок і форми розкриття регулярної інформації про емітента (річної та проміжної) і відомостей, що містяться у такій інформації, встановлюються Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, яка вживає заходів щодо розкриття зазначеної інформації.

Склад, порядок і строки розкриття інформації на фондовому ринку встановлені Положенням про розкриття інформації емітентами цінних паперів , затверджене Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 року № 2826.

Пунктом 3 Розділу 1 зазначеного Положення передбачено, що емітенти цінних паперів у випадках, передбачених цим Положенням, зобов`язані розкривати на фондовому ринку Інформацію шляхом: розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів на веб-сайті www.stockmarket.gov.ua (далі - загальнодоступна інформаційна база даних Комісії); опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Комісії (далі - офіційні друковані видання); розміщення на власному веб-сайті; подання до Комісії.

Емітенти цінних паперів до моменту подання Інформації до Комісії розміщують її на власному веб-сайті відповідно до вимог законодавства.

Пунктом 4 глави 4 розділу 2 Положення встановлено, що розкриття регулярної річної інформації має здійснюватися шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, розміщення на власному веб-сайті, опублікування в офіційному друкованому виданні та подання до Комісії у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.

До повноважень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку п. 14 ст. 8 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні зокрема віднесено: накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Пунктом 7 ст. 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні встановлено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за: неопублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Враховуючи зазначене, суд дійшов висновку про правомірність застосування Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку до ТОВ Порто Дел Марк штрафних санкцій.

Керуючись вищенаведеним, вимоги позивача про стягнення з ТОВ Порто Дел Марк штрафу у розмірі 4 080 грн. підлягають задоволенню.

Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд виходить із того, що відповідно до ч.2 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз, у зв`язку з чим судові витрати суб`єкта владних повноважень по сплаті судового збору не підлягають стягненню з відповідача.

Керуючись статтями ст.ст.90, 139, 243, 246, 255, 262, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Товариства з обмеженою відповідальністю «Порто Дел Марк» про стягнення штрафу - задовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Порто Дел Марк» (код за ЄДРПОУ 39554445) штраф у розмірі 4' 080грн. 00коп. (чотири тисячі вісімдесят гривень 00 копійок) до державного бюджету України, який слід перерахувати на рахунок, відкритий в управлінні Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 «Надходження до загального фонду державного бюджету» , по коду бюджетної класифікації 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції» , символ звітності 106.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Г. В.Кадникова

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.04.2019
Оприлюднено03.06.2019
Номер документу82101376
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/9768/18

Рішення від 25.04.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кадникова Ганна Володимирівна

Ухвала від 26.02.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кадникова Ганна Володимирівна

Ухвала від 27.12.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кадникова Ганна Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні