ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
29 травня 2019 року № 640/21754/18
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі:
головуючого судді - Добрівської Н.А.
розглянувши у спрощеному провадженні адміністративну справу
за позовом Головного управління у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі до Товариства з обмеженою відповідальністю Сафташ-10 про стягнення податкового боргу,
В С Т А Н О В И В:
Головне управління у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі звернулось до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Сафташ-10 про стягнення податкового боргу у розмірі 59 822,35 грн з рахунків платника податків у банках та за рахунок готівки.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 14.01.2019 року відкрито провадження у адміністративній справі та призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження.
Копія даної ухвали була направлена за адресою відповідача, наявною в матеріалах справи. Проте кореспонденція суду повернулась неврученою з відміткою пошти за закінченням встановленого строку зберігання (лист було направлено за зворотною адресою 18.02.2018 року). Тобто, поштове відправлення не вручено адресату з незалежних від суду причин.
З огляду на зазначене та враховуючи положення ч.6 ст.251 Кодексу адміністративного судочинства України, ухвала Окружного адміністративного суду міста Києві від 27.02.2018 року вважається такою, що вручена відповідачу.
Згідно даних Єдиного державного реєстру судових рішень ухвала суду від 27.02.2018 року, у відповідності до положень Закону України Про доступ до судових рішень , оприлюднена 02.03.2018 року.
Єдиний державний реєстр судових рішень забезпечує відкритий безоплатний та цілодобовий доступ на офіційному веб-порталі судової влади України (http://reyestr.court.gov.ua) до внесених до такого реєстру судових рішень.
Своїм правом на надання відзиву на позов відповідач не скористався, заяв/клопотань суду не направляв.
На підставі наявних у справі доказів судом встановлено наступне.
Заборгованість, що визначена контролюючим органом у позовній заяві на загальну суму 59 822,35 грн утворилась у зв`язку з несплатою у визначені Податковим кодексом України (далі по тексту - ПК України у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) строки зобов`язань по сплаті військовому збору, податку на доходи фізичних осіб.
За відповідачем рахується заборгованість з військового збору у зв`язку з несплатою визначених податковим повідомленням-рішенням №000112305 від 06.06.2017 року зобов`язань у сумі 3 882,66 грн;
Крім того, за відповідачем рахується заборгованість з податку на доходи фізичних осіб у зв`язку з несплатою визначених податковими повідомленнями-рішеннями:
- №0001111305 від 06.06.2018 року зобов`язань у сумі 55 429,69 грн;
- №0001101305 від 06.06.2018 року зобов`язань у сумі 510,00 грн.
Наведені податкові повідомлення-рішення з дотриманням вимог ст.42 та п.58.2 ст.58 ПК України надіслані на юридичну адресу платника податків, та отримані ним 07.06.2018 року.
Відповідно до викладених у п.п.56.17.1, п.п.56.17.5 п.56.17 ст.56 ПК України податкові повідомлення-рішення на день звернення контролюючого органу до суду із даним позовом є узгодженими.
Загальна сума заборгованості, що рахується за платником податків у сумі 59 822,35 грн підтверджується даними облікових карток платника податку.
Згідно із визначенням, наведеним в п.п.14.1.175 п.14.1 ст.14 ПК України, податковий борг - це сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.
Так, згідно п.31.1 ст.31 ПК України, строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов`язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством.
Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно.
З дотриманням порядку та строків, визначених у ст.59 ПК України, на юридичну адресу Товариства з обмеженою відповідальністю Сафташ-10 направлена 18.09.2017 року податкова вимога №3997-17 від 06.09.2017 року.
При цьому, у відповідності до п.59.5 ст.59 ПК України, у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Пунктом 87.1 статті 87 ПК України, джерелами самостійної сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів.
Згідно пунктів 95.1 - 95.3 статті 95 ПК України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
На підставі наявних у справі доказів та їх оцінки під час розгляду справи в порядку спрощеного провадження, суд приходить до висновку про доведеність контролюючим органом підстав виникнення податкової заборгованості, наявність боргу у визначеному ним розмірі, а також дотримання встановленої законодавством процедури, що передує стягненню податкового боргу в судовому порядку, що дає суду підстави для задоволення позову в частині стягнення з відповідача суми податкового боргу.
Разом з тим, вирішуючи питання щодо наявності підстав для стягнення з платника податків заборгованості у спосіб, визначений позивачем на підставі п.95.4 ст.95 ПК України - стягнення коштів за рахунок готівки, суд вважає за необхідне зазначити наступне.
Пунктом 95.4 статті 95 ПК України передбачено, що контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків . Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України
Постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 року за №1244 Деякі питання реалізації статті 95 Податкового кодексу України відповідно до пунктів 95.4, 95.15, 95.16 і 95.18 статті 95 Податкового кодексу України затверджено Порядок стягнення готівки, яка належить платникові податків, у рахунок погашення його податкового боргу (далі по тексту - Порядок) який визначає механізм стягнення готівки, яка належить платникові податків, у рахунок погашення його податкового боргу.
Згідно пункту 2 Порядку вилучення готівки у платника податків у рахунок погашення його податкового боргу здійснюється працівниками органу державної податкової служби (далі - працівники) з урахуванням вимог пунктів 95.2 - 95.5 статті 95 Податкового кодексу України.
Під час вилучення готівки працівники рахують наявні кошти. У разі коли обсяг готівки у платника податків перевищує суму його податкового боргу, вилученню підлягає готівка на суму боргу (п.3 Порядку).
У рахунок погашення податкового боргу спрямовується також готівка, виявлена працівниками у касі платника податків, у тому числі в скриньці реєстратора розрахункових операцій, та в інших місцях зберігання коштів (п.4 Порядку).
Вилучена готівка в національній валюті вноситься працівником до банку для перерахування до відповідного бюджету в день її стягнення, а в разі неможливості такого внесення - на наступний робочий день (п.95.5 ст.95 ПК України, п.6 Порядку).
Зазначені положення законодавства, вимагають доведення контролюючим органом факту наявності у платника податків готівки що належить саме Товариству з обмеженою відповідальністю Сафташ-10 та за рахунок якої можливо буде виконати рішення суду, або докази на підтвердження здійснення платником податків в своїй діяльності розрахунків в готівковій формі, що, в свою чергу може свідчити про гіпотетичну можливість виявлення у боржника готівки з метою її подальшого стягнення в рахунок погашення податкового боргу.
Крім того, як вбачається з наданих представником позивача відомостей у відповідача наявні відкриті розрахункові рахунки, проте, позивачем не надано доказів на підтвердження відсутності/недостатності коштів на даних рахунках для погашення податкового боргу.
Наведене свідчить про існування обставин, що унеможливлюють вилучення готівки у платника податків у рахунок погашення його податкового боргу відповідно до вимог Порядку стягнення готівки, яка належить платникові податків, у рахунок погашення його податкового боргу.
Враховуючи викладене, керуючись статтями 2, 3, 5-11, 19, 73-77, 79, 90, 263, 139, 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Головного управління у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі задовольнити частково.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Сафташ-10 суму податкового боргу по сплаті військового збору та податку на доходи фізичних осіб у загальному розмірі 59 822 (п`ятдесят дев`ять тисяч вісімсот двадцять дві) гривні 35 коп. , шляхом стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих Товариство з обмеженою відповідальністю Сафташ-10 ", з них:
- з військового збору у розмірі 3 882,66 грн;
- з податку на доходи фізичних осіб у розмірі 55 939,69 грн.
В задоволені решти позовних вимог - відмовити.
Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України з урахуванням підпункту 15.5 пункту 15 частини першої Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України в редакції згідно з Законом України від 3 жовтня 2017 року № 2147-VIII.
Позивач - Головне управління у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (код ЄДРПОУ 39394259, 73026, м.Херсон, Херсонська область, просп.Ушакова,75).
Відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю Сафташ-10 (код ЄДРПОУ 37049188, юридична адреса: 03179 м. Київ, вул. Чорнобильська, 18).
Суддя Н.А. Добрівська
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 29.05.2019 |
Оприлюднено | 03.06.2019 |
Номер документу | 82107200 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Добрівська Н.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні