Постанова
від 25.01.2019 по справі 760/14722/18
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Провадження №3/760/731/19

Справі №760/14722/18

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

25 січня 2019 року суддя Солом`янського районного суду м. Києва Усатова І.А., при секретарі Ковальській К.О., за участю представника Київської міської митниці ДФС України Грабчака П.В., розглянувши матеріали, які надійшли від Київської міської митниці ДФС України про притягнення до адміністративної відповідальності громадянку України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстровану за адресою: АДРЕСА_1 , паспорт НОМЕР_1 , виданий 19.11.2007 року Замостянським РВ УМВС України в Вінницькій обл., РНОКПП НОМЕР_2 , на дату переміщення через митний кордон України та митного оформлення товарів - керівник ТОВ НОВАРО ГРУП (ЄДРПОУ 39980980), за порушення митних правил, передбачених ч. 2 ст. 483 МК України, суддя -

В С Т А Н О В И В :

У червні 2018 року надійшов адміністративний матеріал про притягнення громадянку України ОСОБА_1 , директора ТОВ НОВАРО ГРУП , до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, передбачених ч. 2 ст. 483 МК України.

У матеріалах зазначено, що 17.08.2016 в зоні діяльності Львівської митниці ДФС через митний кордон України автомобілем з д.н.з. НОМЕР_3 / НОМЕР_4 під керуванням гр. ОСОБА_2 на підставі товаросупровідних документів переміщено товари італійського походження торговельної марки BAXI , виробництва компанії BAXI S.p.A. - газові котли для центрального опалення, частини до них та водонагрівачі у кількості 518 місць, загальною вагою брутто 17 095,70 кг, вартістю 25 835,66 доларів США.

Відповідно до товаросупровідних документів, поставка вищевказаних товарів здійснювалась з території Італійської Республіки від компанії-відправника BAXI S.p.A. на адресу ТОВ НОВАРО ГРУП на виконання умов контракту № WS22-2016/01 від 12.04.2016 (а.с. 18-22) та доповнення до нього № 1 від 06.06.2016 (а.с. 23-24), укладених між останнім та компанією CHILSIDE SOLUTIONS LLP (Великобританія).

18.08.2016 зазначені вище товари доставлено до митниці призначення, та того ж дня керівником ТОВ НОВАРО ГРУП - ОСОБА_1 заявлені до митного контролю та оформлення шляхом електронного декларування в Київській міській митниці ДФС за митною декларацією № 100270001/2016/266463 (а.с. 11-14), засвідченої особистим електронним цифровим підписом, оформлені та випущені у вільний обіг.

При цьому, до митного контролю та оформлення гр. ОСОБА_1 у якості документа, що підтверджує заявлену митну вартість товарів, подано митну декларацію країни відправлення № 16ITQTG1T0051661T1 (а.с. 31-32).

12.04.2017 на адресу Київської міської митниці ДФС надійшов лист Департаменту адміністрування митних платежів Державної фіскальної служби України (а.с.33) з відповіддю митної адміністрації Італійської Республіки на запит, ініційований Департаментом адміністрування митних платежів Державної фіскальної служби України, стосовно перевірки автентичності митної декларації країни відправлення № 16ITQTGT0051661T1, поданої гр. ОСОБА_1 у якості документа, що підтверджує заявлену митну вартість товарів, митне оформлення яких здійснено за вищезазначеною митною декларацією.

Митна адміністрація Італійської Республіки своєю відповіддю інформувала, що номер експортної декларації, яка була об`єктом перевірки, не відповідає формату нумерації, що запроваджена в Італійській Республіці, оскільки, передостанній символ номеру експортної декларації Італійської Республіки завжди позначається символом Е .

Крім того, митною адміністрацією Італійської Республіки надано інформацію про те, що компанія Baxi S.p.А. (Італія), яка заявлена у митній декларації від 18.08.2016 № 100270001/2016/266463 у якості відправника товарів, протягом 2016 року не здійснювала експорту товарів до ТОВ НОВАРО ГРУП (ЄДРПОУ 39980980).

За результатами аналізу документів, поданих до митного контролю та оформлення разом з митною декларацією від 18.08.2016 № 100270001/2016/266463, встановлено, що міжнародна автомобільна накладна (CMR) від 16.08.2016 № б.н. була складена 16.08.2016 в м. Томашов Любельський (Республіка Польща), а завантаження товарів здійснювалось на території Італійської Республіки, що підтверджується відомостями гр. 4 (Місце та дата завантаження вантажу) міжнародної автомобільної накладної (CMR).

Відповідно до графи 16 та 23 вищевказаної міжнародної автомобільної накладної (CMR), перевізником товарів виступало ТОВ СПІЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО ТЕРПАК-ТРАНС (ЄДРПОУ 22095030).

Виходячи з відомостей книжки МДП № JX77228509, яка, серед інших, слугувала підставою для переміщення товарів через митний кордон України, остання також відкрита на території Республіки Польща в м. Томашов Любельський.

Крім того, на сканованій копії сторінки 4 книжки МДП № JX77228509, у графі 2 відривного корінця наявне посилання на номер супровідного документа до книжки МДП, перші 9 знаків номеру якого (16 НОМЕР_5 ) свідчать про те, що останній відкритий митною адміністрацією Республіки Польща.

З урахуванням результатів здійсненого аналізу документів та наданої митною адміністрацією Італійської Республіки інформації, Київською міською митницею ДФС у відповідності до вимог Порядку направлення запитів Державної митної служби України до митних служб іноземних держав або їх інформування, затвердженого наказом Державної митної служби України від 06.07.2005 № 639, з метою перевірки законності ввезення на митну територію вищеописаних товарів, направлено запит до митної адміністрації Республіки Польща за (а.с. 36-38).

06.11.2017, у відповідь на вказаний вище запит, на адресу Київської міської митниці ДФС надійшов лист Департаменту організації протидії митним правопорушенням Державної фіскальної служби України (а.с. 39) з матеріалами відповіді митної адміністрації Республіки Польща.

Митними органами Республіки Польща до своєї відповіді додано роздруківку транзитної ноти з системи NCTS (Нова комп`ютеризована транзитна система), відповідно до якої здійснювалось переміщення товарів з території Республіки Польща до України за супровідним транзитним документом № 16 PL303080TS09WBQ3 до книжки МДП № JX77228509 (а.с. 42).

В полі Dokumenty popzednie I wymagane (kod - numer) (Попередні та необхідні документи (код - номер) зазначеної вище роздруківки наявне посилання на номер експортної декларації Італійської Республіки № 16ITQTG1T0051637E2 , яка і слугувала для відкриття митними органами Республіки Польща процедури транзиту за супровідним транзитним документом № 16PL303080TS09WBQ3 до книжки МДП № JX77228509.

За результатами порівняння реєстраційного номера митної декларації Італійської Республіки, сканована копія якої була подана разом з митною декларацією від 18.08.2016 № 100270001/2016/266463 у якості документа, який підтверджує митну вартість товарів, із наявним у надісланій митними органами Республіки Польща роздруківці транзитної ноти з системи NCTS, встановлено їх невідповідність, а саме:

№ експортної декларації Італійської Республіки, поданої до митного контролю та оформлення№ експортної декларації Італійської Республіки, на підставі якої митними органами Республіки Польща відкрито процедуру транзиту за книжкою МДП № JX77228509 16ITQTG1T0051661T1 16ITQTG1T0051637E2

Тобто, відомості роздруківки транзитної ноти з системи NCTS, надісланої митними органами Республіки Польща, підтвердили надану митною адміністрацією Італійської Республіки інформацію, що надійшла на адресу митниці листом Департаменту адміністрування митних платежів Державної фіскальної служби України (а.с. 33).

З урахуванням наявних вищеописаних матеріалів відповідей митних адміністрацій Італійської Республіки та Республіки Польща, Департаментом організації протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії Державної фіскальної служби України був направлений додатковий запит до митної адміністрації Італійської Республіки (а.с. 77).

19.03.2018 у доповнення до листа Департаменту організації протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії Державної фіскальної служби України (а.с. 39), на адресу Київської міської митниці ДФС надійшов лист Департаменту організації протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії Державної фіскальної служби України (а.с. 50) з матеріалами відповіді митної адміністрації Італійської Республіки.

Митна адміністрація Італійської Республіки своєю відповіддю інформувала про те, що експорт товарів за митною декларацією № 16ITQTG1T0051637E2 був здійснений італійською компанією BAXI S.p.A. , яка здійснила продаж товарів до гонконгської компанії BHC LTD , оплату за які було отримано банківським переказом.

При цьому, експортовані за митною декларацією № 16ITQTG1T0051637E2 товари мали надійти на адресу української компанії AQUA SERVICE LTD (ТОВ АКВА СЕРВІС ).

В додатку до своєї відповіді, митна адміністрація Італійської Республіки надала копії документів, які стосуються експортної операції, здійсненої за митною декларацією № 16ITQTG1T0051637E2, а саме:

-митна декларація № 16ITQTG1T0051637E2 на товари, експортовані з території Італійської Республіки до України від відправника - компанії BAXI SPA на адресу одержувача - AQUA SERVICE LTD (ТОВ АКВА СЕРВІС ), а саме - газові котли для центрального опалення, частини та допоміжне обладнання до них у кількості 518 місць, загальною вагою брутто 17 095,70 кг, вартістю 167 739,05 євро на умовах поставки EXW (BASSANO DEL GRAPA), згідно з Інкотермс, із наявним посиланням на рахунок-фактуру № 1715;

-рахунок-фактура від 11.08.2016 № 1715 на товари газові котли для центрального опалення, частини до них та водонагрівачі у кількості 518 місць (516 картонних коробів та 2 палети), загальною вагою брутто 17 095,70 кг, вартістю 167 739,05 євро на умовах поставки EXW (BASSANO DEL GRAPA), згідно з Інкотермс, виставлений компанією BAXI S.p.A. (Італія) до компанії BHC LIMITED (Китайська Народна Республіка) із зазначенням у якості одержувача - AQUA SERVICE LTD (ТОВ АКВА СЕРВІС );

-пакувальний лист від 11.08.2016 до інвойсу від 11.08.2016 № 1715 на товари газові котли для центрального опалення, частини до них та водонагрівачі у кількості 518 місць (516 картонних коробів та 2 палети) вагою брутто 17 095,70 кг, завантаження яких відбулось на території Італійської Республіки за адресою: Via Trozzetti, 20 36061 BASSANO DEL GRAPA (VI), із зазначеннм у якості клієнта - компанії BHC LIMITED (Китайська Народна Республіка), одержувача - AQUA SERVICE LTD (ТОВ АКВА СЕРВІС );

-міжнародна автомобільна накладна (CMR) від 11.08.2016 № 201608056, складена 11.08.2016 на території Італійської Республіки, на товари газові котли для центрального опалення, частини до них та водонагрівачі у кількості 518 місць (516 картонних коробів та 2 палети) вагою брутто 17 095,70 кг, завантажених 11.08.2016 на території Італійської Республіки у вантажний відсік вантажного автомобіля з д.н.з НОМЕР_3 / НОМЕР_4 , відправником яких зазначено компанію BAXI S.p.A. (Італія), одержувачем - BHC LIMITED (Китайська Народна Республіка), місцем розвантаження - AQUA SERVICE LTD (ТОВ АКВА СЕРВІС ), із наявним відбитком печатки та підпису перевізника - ТОВ СПІЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО ТЕРПАК-ТРАНС (ЄДРПОУ 22095030);

-паспорт громадянина України для виїзду за кордон № НОМЕР_9 на ім`я ОСОБА_3 ;

-лист компанії BAXI S.p.A (Італія) до митного брокера з відомостями про товари згідно з рахунком-фактурою від 11.08.2016 № 1715, які необхідні для заповнення митної декларації.

За результатами співставлення відомостей, заявлених керівником ТОВ НОВАРО ГРУП (ЄДРПОУ 39980980) - гр. ОСОБА_1 до митного контролю та оформлення у графі 31 митної декларації від 18.08.2016 № 100270001/2016/266463 та електронному інвойсі до неї, з відомостями про товари, які наявні в наданому митною адміністрацією Італійської Республіки рахунку-фактурі від 11.08.2016 № 1715, який слугував підставою для відкриття останніми процедури експорту за митною декларацією № 16ITQTG1T0051637E2, встановлено, що вони стосуються однієї партії товарів, що підтверджується результатами співставлення їх індивідуальних особливостей (моделей) та кількості, наведеними нижче:

Заявлені до митного контролю та оформлення відомості за митною декларацією від 18.08.2016 № 100270001/2016/266463Відомості рахунку-фактури від 22.08.2016 № 1715, наданого митною адміністрацією Італійської Республіки № товару, позиція ел. інвойсуКороткий опис (модель) позиції електронного інвойсуК-ть, шт.Ціна одиниці, долари США Загальна вартість, долари СШАПозиція інвойсуК-ть, шт.Ціна одиниці, євро Загальна вартість з урахуванням знижки, євро 1.1 Pulsar D 24 F 96 43,65 4190,40 7 96 235,00 22560,00 1.2 Eco Compact 14 F 20 38,44 768,80 9 20 271,60 5323,36 1.3 Eco Compact 18 F 50 52,85 2642,50 1 20 274,40 5378,24 10 30 274,40 8067,36 1.4 Eco Compact 24 F 73 46,65 3405,45 2 3 280,00 823,20 11 70 280,00 19208,00 1.5 Eco Compact 24 53 47,24 2503,72 3 13 283,80 3615,61 12 40 283,80 11124,96 1.6 Eco Compact 1.24 F 8 44,55 356,40 13 8 268,80 2107,39 1.7 Eco Compact 1.24 10 43,23 432,30 14 10 272,44 2669,91 1.8 EcoFour 24 f 70 45,00 3150,00 8 70 346,75 23787,05 1.9 Eco 4S 10 Fi 2 47,85 95,70 4 1 261,00 255,78 33 1 261,00 255,78 1.10 Eco 4S 18 Fi 24 46,75 1122,00 5 19 264,00 4915,68 6 5 264,00 1293,60 1.11 Eco 4S 24 Fi 1 44,88 44,88 34 1 265,00 259,70 1.12 Main 5 18/24 F 15 44,00 660,00 15 15 265,00 3895,50 1.13 Luna 310 Fi 7 60,86 426,02 16 7 484,71 3325,11 1.14 Luna 280 i 10 59,78 597,80 17 10 469,65 4602,57 1.15 Luna 240 Fi 1 51,15 51,15 18 1 455,40 446,29 1.16 Luna Duo-Tec MP 1.35 5 59,25 296,25 19 5 873,00 4063,81 1.17 Luna Duo-Tec MP 1.50 3 66,00 198,00 20 3 983,18 2890,55 1.18 Duo-Tec Compact 1.24 1 49,50 49,50 21 1 480,00 470,40 1.19 Duo-Tec Compact 20 2 44,55 89,10 22 2 481,00 942,76 1.20 Duo-Tec Compact 24 Ga 20 60,06 1201,20 23 20 497,00 9741,20 1.21 Duo-Tec Compact 28 Ga 5 51,15 255,75 24 5 533,00 2611,70 1.22 Luna Duo-Tec+ 1.24 Ga 3 51,15 153,45 25 3 575,00 1690,50 1.23 Luna Duo-Tec+ 1.28 Ga 4 61,05 244,20 26 4 599,00 2348,08 1.24 Luna Duo-Tec+ 24 Ga 3 60,86 182,58 27 3 582,00 1711,08 1.25 Luna Duo-Tec+ 33 Ga 20 96,09 1921,80 28 20 660,00 12936,00 1.26 Luna Platinum + 1.32 Ga 3 56,10 168,30 29 3 681,00 2002,14 2.1 Slim 1.300 iN 1 238,52 238,52 30 1 484,88 475,18 3.1 UBVT 200 Dc 1 329,63 329,63 32 1 386,40 340,80 4.1Запасні частини для газових котлів центрального опалення 23 2,62 60,26 31 3 10,90 32,70 35 3 13,40 40,20 36 16 60,32 965,12 37 1 561,74 561,74 ВСЬОГО: 534 ------------ 25 835,66 ------------ 534 ----------- 167 739,05

Митний орган посилався на те, що збіг відомостей щодо перевізника та ідентифікаційних ознак транспортного засобу, яким здійснювалось міжнародне перевезення вищезазначених товарів свідчить про те, що товари котли для центрального опалення, їх частини та водонагрівачі від місця завантаження на території Італійської Республіки до м. Томашов Любельський (Республіка Польща) слідували згідно інших товаросупровідних документів, а на території Республіки Польща митною адміністрацією останньої ці ж товари оформлені у процедурі транзиту за супровідним транзитним документом № 16PL303080TS09WBQ3 до книжки МДП № JX77228509.

При цьому, оформлення товарів митною адміністрацією Республіки Польща у процедурі транзиту за супровідним транзитним документом № 16PL303080TS09WBQ3 до книжки МДП № JX77228509 не свідчить про завершення зовнішньоекономічної операції, відкритої на території Італійської Республіки за митною декларацією № 16ITQTG1T0051637E2, та початок іншої, а є лише процедурою, використаною з метою приховування подробиць дійсної зовнішньоекономічної операції, яка відбулась на території Італійської Республіки, шляхом заміни товаросупровідних документів на товари для приховування дійсної вартості товарів, а також відомостей про їх фактичного одержувача.

Зазначено, що в результаті вивчення і співставлення всіх вищевказаних документів встановлено, що товари італійського походження торговельної марки BAXI , виробництва компанії BAXI S.p.A. - газові котли для центрального опалення, частини до них та водонагрівачі у кількості 518 місць, загальною вагою брутто 17 095,70 кг, вартістю 167 739,05 євро або 4 747 764,24 грн. по курсу НБУ на день переміщення товарів через митний кордон України - 1 євро - 28,30446600 грн., переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо одержувача товарів, а також неправдиві відомості, необхідні для визначення їх митної вартості

Станом на дату переміщення товарів та їх митного оформлення на посаді на посаді керівника підприємства ТОВ НОВАРО ГРУП (ЄДРПОУ 39980980) перебувала громадянка України ОСОБА_1 , яка у цей же час була кінцевим бенефіціарним власником (контролером) ТОВ НОВАРО ГРУП (ЄДРПОУ 39980980).

Перебуваючи на посаді керівника підприємства, гр. ОСОБА_4 відповідає за фінансово-господарську діяльність підприємства і зобов`язаний забезпечити надання до митного контролю і оформлення документи з достовірною та правдивою інформацією.

Відповідно до постанови Солом`янського районного суду м. Києва від 15.09.2017 у справі № 3-6312/17 (760/11166/17), за результатами розгляду адміністративного матеріалу з протоколом про порушення митних правил від 17.05.2017 № 0394/10000/17, гр. ОСОБА_1 визнано винною у порушенні митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України та піддано адміністративному стягненню у вигляді штрафу на користь держави в розмірі 5 453 056,19 грн., та стягненню на користь держави вартості безпосередніх предметів правопорушень в розмірі 5 453 056,19 грн.

В апеляційному порядку постанова Солом`янського районного суду м. Києва від 15.09.2017 у справі № 3-6312/17 (760/11166/17) не оскаржувалась, у зв`язку з чим остання набрала законної сили 26.09.2017.

Митний орган вказав, що дії громадянки України ОСОБА_1 призвели до переміщення товарів загальною вартістю 4 747 764,24 грн. через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товарів.

Постановою судді Солом`янського районного суду м. Києві від 07.09.2018 матеріали справи про притягнення до адміністративної відповідальності громадянку України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстровану за адресою: АДРЕСА_1 , паспорт НОМЕР_1 , виданий 19.11.2007 року Замостянським РВ УМВС України в Вінницькій обл., РНОКПП НОМЕР_2 , на дату переміщення через митний кордон України та митного оформлення товарів - керівник ТОВ НОВАРО ГРУП (ЄДРПОУ 39980980), за порушення митних правил, передбачених ч. 2 ст. 483 МК України, повернуто до Київської міської митниці ДФС України для проведення додаткової перевірки.

Так, згідно вказаної постанови, митному органові слід надати до суду належним чином та уповноваженою на те особою оформлений переклад українською мовою наступних документів: рахунок-проформа №0908/ІТ від 09.08.2016 (а.с. 25), інвойс №1108 від 11.08.2016 (а.с. 26), міжнародний транспортний документ (а.с. 27), витяг з книжки МДП №JX77228509 (а.с. 28), лист ДФС від 12.04.2017 №9207/7/99-99-19-02-02-17 (а.с. 33-35), лист ДФС від 13.03.2018 №7268/7/99-99-20-02-01-17 (а.с. 50-78), для встановлення обставин справи і можливості суддею розглянути по суті вказаний адміністративний матеріал.

19.12.2018 до Солом`янського районного суду м. Києва, після проведення додаткової перевірки, надійшли матеріали про притягнення до адміністративної відповідальності громадянку України ОСОБА_1 , за порушення митних правил, передбаченого ч. 2 ст. 483 МК України.

Представник Київської міської митниці ДФС України в судовому засіданні підтримав позицію Київської міської митниці ДФС та просив притягнути громадянку України ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, передбачених ч. 2 ст. 483 МК України.

В судове засідання особа, яка притягується до адміністративної відповідальності не з`явилася, будучи повідомлена про дату та час судового засідання належним чином.

З урахуванням вимог ст. 526 МК України, суд вважає можливим розглянути справу у відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності.

Заслухавши представника Київської міської митниці ДФС України, дослідивши матеріали справи, суддя дійшов наступного висновку.

З матеріалів справи про порушення громадянкою України ОСОБА_1 митних правил, передбачених ч. 2 ст. 483 МК України, що надійшли до суду, після проведення додаткової перевірки, вбачається, що при порівнянні документів збіг відомостей щодо перевізника та ідентифікаційних ознак транспортного засобу, яким здійснювалось міжнародне перевезення вищезазначених товарів свідчить про те, що товари котли для центрального опалення, їх частини та водонагрівачі від місця завантаження на території Італійської Республіки до м. Томашов Любельський (Республіка Польща) слідували згідно інших товаросупровідних документів, а на території Республіки Польща митною адміністрацією останньої ці ж товари оформлені у процедурі транзиту за супровідним транзитним документом № 16PL303080TS09WBQ3 до книжки МДП № JX77228509.

При цьому, оформлення товарів митною адміністрацією Республіки Польща у процедурі транзиту за супровідним транзитним документом № 16 PL303080TS09WBQ3 до книжки МДП № JX77228509 не свідчить про завершення зовнішньоекономічної операції, відкритої на території Італійської Республіки за митною декларацією № 16ITQTG1T0051637E2, та початок іншої, а є лише процедурою, використаною з метою приховування подробиць дійсної зовнішньоекономічної операції, яка відбулась на території Італійської Республіки, шляхом заміни товаросупровідних документів на товари для приховування дійсної вартості товарів, а також відомостей про їх фактичного одержувача.

Митний орган посилається на те, що в результаті вивчення і співставлення всіх вищевказаних документів встановлено, що товари італійського походження торговельної марки BAXI , виробництва компанії BAXI S.p.A. - газові котли для центрального опалення, частини до них та водонагрівачі у кількості 518 місць, загальною вагою брутто 17 095,70 кг, вартістю 167 739,05 євро або 4 747 764,24 грн. по курсу НБУ на день переміщення товарів через митний кордон України - 1 євро - 28,30446600 грн., переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо одержувача товарів, а також неправдиві відомості, необхідні для визначення їх митної вартості.

Як вбачається з протоколу протоколі № 0194/10000/18 від 11.04.2018 міститься посилання на те, що безпосередні предмети правопорушення не вилучались, оскільки до складання протоколу про порушення митних правил, були оформлені та випущені у вільний обіг.

Судом встановлено, що відповідно до постанови Солом`янського районного суду м. Києва від 15.09.2017 у справі № 3-6312/17 (760/11166/17), за результатами розгляду адміністративного матеріалу з протоколом про порушення митних правил від 17.05.2017 № 0394/10000/17, гр. ОСОБА_1 визнано винною у порушенні митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України та піддано адміністративному стягненню у вигляді штрафу на користь держави в розмірі 5 453 056,19 грн., та стягненню на користь держави вартості безпосередніх предметів правопорушень в розмірі 5 453 056,19 грн.

В апеляційному порядку постанова Солом`янського районного суду м. Києва від 15.09.2017 у справі № 3-6312/17 (760/11166/17) не оскаржувалась, у зв`язку з чим остання набрала законної сили 26.09.2017.

Так, притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності постановою від 15.09.2017 свідчить про повторність вчинення правопорушення, передбаченого ст. 483 МК України.

За змістом ст. 458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

У цьому розумінні переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю може бути вчинено одним із способів, перелічених у ст. 483 МК України.

Згідно ст. 9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об`єктивних і суб`єктивних), що визначаються вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.

Згідно зі ст. 10 КУпАП адміністративне правопорушення визнається вчиненим умисно, коли особа, яка його вчинила, усвідомлювала протиправний характер своєї дії чи бездіяльності, передбачала їх або свідомо допускала настання цих наслідків.

Відповідно до ч. 2 ст. 483 МК України дії, передбачені частиною першою цієї статті, вчинені особою, яка протягом року притягалася до відповідальності за вчинення правопорушення, передбаченого цією статтею або статтею 482 цього Кодексу, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 200 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією цих товарів, а також товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для переміщення товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.

Порушення митних правил передбачене диспозицією ч. 1 ст. 483 МК України, полягає у переміщенні або діях, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Таким чином, основним безпосереднім об`єктом порушення митних правил є встановлений порядок переміщення товарів через митний кордон України.

Об`єктивною стороною правопорушення є дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, тобто, активна поведінка (вчинок) особи.

Переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон різними шляхами, зокрема, шляхом подання до митного органу України підроблених документів, які містять неправдиві дані.

Суб`єктивна сторона передбачає наявність прямого умислу, тобто винний у скоєнні злочину чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів і речовин через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України з порушенням встановленого порядку чи вивезти з України.

При цьому відповідно до пункту 6 постанови Пленуму Верховного Суду України Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил від 03.06.2005 №8, документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.

Відповідно до ч. 2 ст. 459 МК України суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.

Відповідно до ч. 3 ст. 265 МК підприємства можуть бути декларантами, за умови перебування їх на обліку в митних органах України.

Таким чином, директор ТОВ НОВАРО ГРУП на момент вчинення адміністративного правопорушення - ОСОБА_1 є суб`єктом адміністративної відповідальності.

Згідно ст. 495 МК України, доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

У відповідності до ст. 252 КУпАП, орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

Враховуючи вищевикладене, суддя приходить до висновку, що товари італійського походження торговельної марки BAXI , виробництва компанії BAXI S.p.A. - газові котли для центрального опалення, частини до них та водонагрівачі у кількості 518 місць, загальною вагою брутто 17 095,70 кг, вартістю 167 739,05 євро або 4 747 764,24 грн. по курсу НБУ на день переміщення товарів через митний кордон України - 1 євро - 28,30446600 грн., переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо одержувача товарів, а також неправдиві відомості, необхідні для визначення їх митної вартості, що є порушенням митних правил, відповідальність за яке, передбачено ч. 2 ст. 483 МК України.

Отже, в діях гр. ОСОБА_1 наявні ознаки порушення митних правил, передбачених ч. 2 статті 483 Митного кодексу України.

Відповідно до ст. 527 МК України у справі про порушення митних правил митний орган або суд (суддя), що розглядає справу, виносить одну з постанов, зокрема про закриття провадження у справі.

Згідно зі ст. 488 МК України провадження у справі про порушення митних правил вважається розпочатим з моменту складання протоколу про порушення митних правил.

Згідно ст. 487 МК України провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Згідно з п.7 ч.1 ст.247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю в разі закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 цього Кодексу.

Відповідно до ч.1 ст.467 МК України якщо справи про порушення митних правил відповідно до статті 522 цього Кодексу розглядаються органами доходів і зборів або судами (суддями), адміністративне стягнення за порушення митних правил може бути накладено не пізніше ніж через шість місяців з дня виявлення правопорушення. Строк накладення адміністративних стягнень у справах про порушення митних правил зупиняється на час розгляду таких справ судом.

З матеріалів справи вбачається, що митним органом 19.03.2018 було виявлено порушення митних правил, в результаті співставленням відомостей, що містяться у документах, отриманих від митних органів Італійської Республіки, та документах, наданих до Київської міської митниці ДФС для переміщення товару через митний кордон України.

Постановою судді Солом`янського районного суду м. Києві від 07.09.2018 матеріали справи про притягнення до адміністративної відповідальності громадянку України ОСОБА_1 за порушення митних правил, передбачених ч. 2 ст. 483 МК України, повернуто до Київської міської митниці ДФС України для проведення додаткової перевірки.

Разом з цим, 19.12.2018 зазначені матеріали справи надійшли до суду після проведення додаткової перевірки.

При цьому, слід зазначити, що з дня виявлення правопорушення, тобто з 19.03.2018, по день надходження матеріалів справи відносно ОСОБА_1 після проведення додаткової перевірки, тобто 19.12.2018, сплинув шестимісячний строк.

З огляду на викладене слід зазначити, що в період з 19.03.2018 по 19.12.2018 вказана справа не перебувала на розгляд в суді, а тому, передбачена вимога ч. 1 ст. 467 МК України щодо зупинення строку накладення адміністративного стягнення не може бути застосована.

Таким чином, враховуючи вищевикладене, суддя вважає, що ОСОБА_1 слід визнати винною у порушенні митних правил, передбачених ч. 2 ст. 483 МК України та закрити провадження у справі на підставі п.7 ч.1 ст.247 КУпАП.

Керуючись ст.ст. 1, 8, 38, 245, 247, 251-252, 280 Кодексу України про адміністративні правопорушення, ст. ст. 3, 458, 467, ст. 483, 487-489, 491, 495, 503, 527 Митного кодексу України, суддя -

П О С Т А Н О В И В :

Визнати винною громадянку України ОСОБА_1 у вчиненні правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 483 МК України.

Провадження у справі за вчинення правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 483 МК України у відношенні громадянки України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстрованої за адресою: АДРЕСА_1 , паспорт НОМЕР_1 , виданий 19.11.2007 року Замостянським РВ УМВС України в Вінницькій обл., РНОКПП НОМЕР_2 , на дату переміщення через митний кордон України та митного оформлення товарів - керівник ТОВ НОВАРО ГРУП (ЄДРПОУ 39980980) - закрити у зв`язку із закінченням строків притягнення до адміністративної відповідальності.

Постанова суду (судді) у справі про порушення митних правил може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи, прокурором або митним органом, який здійснював провадження у цій справі до Київського апеляційного суду через Солом`янський районний суд м. Києва протягом десяти днів з дня її проголошення.

Суддя:

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення25.01.2019
Оприлюднено02.06.2019
Номер документу82125653
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —760/14722/18

Постанова від 25.01.2019

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Усатова І. А.

Постанова від 07.09.2018

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Усатова І. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні