ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6, тел. 278-43-43 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
21 жовтня 2010 року 11:45 № 2а-9194/10/2670
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Степанюка А.Г. при секретарі судового засідання Шейко К.В. розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Охтирської міжрайонної державної податкової інспекції до Товариства з обмеженою відповідальністю "Укрметал КТН" про стягнення заборгованості перед бюджетом по земельному податку з в сумі 32162,34грн. На підставі ч. 3 ст. 160 КАС України в судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Виготовлення постанови у повному обсязі відкладено, про що повідомлено сторін після проголошення вступної та резолютивної частини постанови в судовому засіданні з урахуванням вимог ч. 4 ст. 167 КАС України.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач має несплачену заборгованість по сплаті земельного податку з юридичних осіб в розмірі 32162,32 грн. Як зазначає позивач, на час розгляду справи дана заборгованість в повному обсязі відповідачем не сплачена.
Відповідач своїм процесуальним правом не скористався, до суду не з`являвся, хоча належним чином повідомлявся про дату, час та місце судового розгляд справи. Заперечень проти позову до суду не надавав.
Розглянувши подані позивачем документи і матеріали, заслухавши пояснення представника позивача, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд -
ВСТАНОВИВ:
10.02.2003 Товариство з обмеженою відповідальністю "Укрметал КТН" зареєстроване як суб`єкт підприємницької діяльності з ідентифікаційним кодом юридичної особи 32304132. З 10.12.2007 року відповідач знаходиться на обліку в Охтирській міжрайонній державній податковій інспекції як платник окремих видів податків.
Згідно витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки № 920 від 18.03.2009, виданого Відділом держкомзему у Охтирському районі Сумської області, відповідач є власником (користувачем) земельної ділянки площею 257195 кв.м., що знаходиться за адресою: смт. Чупахівка, вул. Леніна, 48 .
Згідно ст. 15 Закону України "Про плату за землю" власники землі та землекористувачі сплачують земельний податок, а також орендну плату за земельні ділянки державної та комунальної власності з дня виникнення права власності - або права користування земельною ділянкою.
Відповідно до ст. 17 Закону України "Про плату за землю" земельний податок, а також орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності громадянами сплачується рівними частками до 15 серпня і 15 листопада. Платник податків має право подавати щомісячно нову звітну податкову декларацію, що не звільняє його від обов`язку подання податкової декларації до 1 лютого поточного року, у тому числі і за нововідведені земельні ділянки, що не звільняє від обов`язку подання податкової декларації протягом місяця з дня виникнення права на нововідведену земельну ділянку, протягом 20 календарних днів місяця наступного за звітним.
У відповідності до ст. 27 вказаного Закону контроль за правильністю обчислення і справляння земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності здійснюється органами державної податкової служби.
З матеріалів справи вбачається, що відповідачем було подано до Охтирської міжрайонної державної податкової інспекції податковий розрахунок земельного податку №3743 від 24.03.2009 р., в якому самостійно нараховано до сплати 74997,48 грн. земельного податку, з щомісячною розбивкою по 6249,79 грн.
В зв`язку з несплатою в повному обсязі коштів самостійно визначеного розміру орендної плати за грудень 2009 р. за відповідачем обліковується заборгованість в розмірі 5518,58 грн.
В податковому розрахунку земельного податку на 2010 рік №3992 від 01.03.2010 р. відповідачем задекларовано податкові зобов`язання на поточний рік у сумі 79421,20 грн., з щомісячною розбивкою по 6618,43 грн.
Відповідно до ст. 5 Закону України "Про порядок погашення зобов`язань платників податків перед бюджетом та державними цільовими фондами" - податкове зобов`язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації.
Отже, зазначені суми боргу у розумінні ст. 5 Закону України "Про порядок погашення зобов`язань платників податків перед бюджетом та цільовими фондами" є узгодженими.
В актом №16/15-244/32304132 від 08.04.2010 р. про результати невиїзної документальної перевірки своєчасності подання податкової звітності зафіксовано несвоєчасне подання податкового розрахунку по земельному податку на 2010 рік. В матеріалах справи наявні докази належного повідомлення відповідача про час і місце проведення перевірки. На підставі вказаного акту, 22.04.2010 р. податковим повідомленням-рішенням № 0000501530/0 відповідачу нараховано 170,00 грн. штрафних санкцій. Зазначене повідомлення-рішення, згідно корінця податкової вимоги, отримане відповідачем 26.04.2010 р.
Підпунктом 6.2.1 пункту 6.2 статті 6 Закону України "Про порядок погашення зобов`язань платників податків перед бюджетом та цільовими фондами" передбачено, що у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов`язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків вимоги.
У зв`язку з існуванням податкової заборгованості 02.02.2010 року відповідачу було надіслано першу податкову вимогу від 02.02.2010 року № 1/13 на суму 5518,58 грн., яка вручена відповідачу 15.02.2010 року.
Друга податкова вимога від 17.03.2010 № 2/20 на суму 12137,05 грн. отримана відповідачем 22.03.2010.
Проте дані податкові вимоги відповідачем залишені без відповіді та виконання.
Таким чином, станом на момент подання позовної заяви, заборгованість відповідача по сплаті земельного податку з юридичних осіб за період з грудня 2009 р. по травень 2010 р. не погашена і становить 32162,34 грн.
Податковим боргом в розумінні п. 1.3 ст. 1 Закону України "Про порядок погашення зобов`язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12.2000 р. № 2181 є податкове зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному або судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов`язання.
Строки погашення податкового зобов`язання передбачені п. 5.3 ст. 5 Закону України "Про порядок погашення зобов`язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами".
Відповідно до п. 5.4.1. п. 5.4 ст. 5 Закону України "Про порядок погашення зобов`язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", узгоджена сума податкового зобов`язання, несплачена платником податків у визначений цією статтею строк, визначається сумою податкового боргу.
Як свідчать обставини справи, податковий борг виник внаслідок несплати до бюджету податкових зобов`язань самостійно визначених платником податків з земельного податку з юридичних осіб, що є узгодженою сумою податкового зобов`язання та внаслідок нарахування позивачем штрафних санкцій.
Наявність податкового боргу у відповідача підтверджується довідкою -розрахунком податкової заборгованості перед бюджетом станом на 07.06.2010, виданою Охтирською міжрайонною державною податковою інспекцією.
Відповідно до п.п.3.1.1 п. 3.1 ст. 3 Закону України "Про порядок погашення зобов`язань платника податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду.
Як вбачається з матеріалів справи заборгованість платника податків перед бюджетом самостійно не погашена і за період з грудня 2009 року по травень 2010 року складає 32164,34 грн., а тому підлягає стягненню у примусовому порядку.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб`єкт владних повноважень, а відповідачем -фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені Позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст. 69, 70, 71, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, адміністративний суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Укрметал КТН" (м. Київ, пр-т. 40-чя Жовтня, 120, корп. 1, код ЄДРПОУ 32304132) на користь місцевого бюджету Чупахівської сільської ради (р/р 33218811700014, код платежу 13050100, код отримувача 23635347, МФО 837013, ГУДКУ в Сумській області) заборгованість перед бюджетом по земельному податку з юридичних осіб в сумі 32162,34 грн. (тридцять дві тисячі сто шістдесят дві грн. 34 коп.).
Згідно ст.ст. 185-186 КАС України сторони та інші особи, які беруть участь у справі, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов`язки, мають право оскаржити в апеляційному порядку постанови суду першої інстанції повністю або частково, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається до суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом 10 днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Згідно ст. 254 КАС України Постанова або ухвала суду першої інстанції, якщо інше не встановлено цим Кодексом, набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений цим Кодексом, постанова або ухвала суду першої набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя А.Г. Степанюк
Повний текст постанови виготовлено 08.11.2010 р.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 21.10.2010 |
Оприлюднено | 04.06.2019 |
Номер документу | 82127858 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Степанюк А.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні