ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
27 травня 2019 року о/об 09 год. 05 хв.Справа № 280/1826/19 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Прасова О.О. при секретарі Новіковій Д.А., розглянувши у місті Запоріжжі у порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю БАЗІС ХХІ (69095, м.Запоріжжя, пр.Соборний, буд.109, офіс 402; код ЄДРПОУ 35764296)
про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю БАЗІС ХХІ (надалі - позивач, ТОВ БАЗІС ХХІ ) звернулося до суду з адміністративним позовом до Держаної фіскальної служби України (надалі - відповідач-1, ДФС України), Головного управління ДФС у Запорізькій області (надалі - відповідач-2, ГУ ДФС у Запорізькій області), в якому позивач просить суд: 1) визнати протиправним та скасувати рішення комісії ГУ ДФС у Запорізькій області, яка приймає рішення про реєстрацію або відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 23.10.2018 за №963501/35764296; 2) зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ТОВ «БАЗІС XXI» №12 від 23.08.2018 датою її подання на реєстрацію, а саме 14.09.2018.
У позові зазначено, що ТОВ БАЗІС XXI є суб`єктом господарювання. Профільними видами діяльності підприємства є Будівництво житлових і нежитлових будівель (код КВЕД 41.20). Відповідно до ліцензії від 25.10.2017 за №49-Л, виданої Державною будівельно-архітектурною інспекцією, позивач має право на здійснення господарської діяльності з будівництва об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з середніми та значними наслідками (за переліком робіт згідно з додатком). 20.08.2018 між ТОВ БАЗІС XXI (субпідрядник) було укладено з ТОВ СК УКРСТРОЙ договір субпідряду №20/08-01 від 20.08.2018 на виконання будівельних робіт по об`єкту ДСТУ БД.1.1-1:2013 Будівництво центру адміністративних послуг в м.Нова Каховка , замовником будівництва виступає Виконавчий комітет Новокаховської міської ради Херсонської області, відповідно до умов якого Субпідрядник зобов`язався виконати обумовлені договором будівельні роботи. Загальна вартість робіт складає 19685330,94 грн., при цьому п.4.1 договору передбачено, що Генпідрядник здійснює Субпідряднику передплату в сумі 5646366,24 грн. На підставі рахунку №СФ 32 від 23.08.2018, виставленого ТОВ БАЗІС XXI , TOB СК УКРСТРОЙ 23.08.2018 здійснено на користь останнього попередню оплату в сумі 5646366,24 грн., що підтверджується банківською випискою з поточного рахунку від 23.08.2018, в зв`язку з чим у ТОВ БАЗІС XXI виникли податкові зобов`язання з ПДВ в сумі 941061,04 грн. За отриманою передплатою ТОВ БАЗІС XXI , у відповідності до приписів п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України, склало та подало 14.09.2018 на реєстрацію до єдиного реєстру податкових накладних податкову накладну №12 від 23.08.2018 на суму 5646366,24 грн., в тому числі ПДВ 941061,04 грн. Згідно отриманої квитанції №9198702528 від 14.09.2018 податкову накладну прийнято, але реєстрація зупинена. В квитанції зазначено: Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 23.08.2018 за №12 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 «Критеріїв ризиковості платника податку» . Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. На виконання п.І4 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 за №117, ТОВ БАЗІС XXI було направлено на адресу контролюючого органу пояснення №119 від 18.10.2018 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по зупиненій ПН/РК, а також копії наступних документів: податкову накладну №12 від 23.08.2018, ліцензію №49-Л від 25.10.2017 з додатком, дозвіл №573.17.23 від 25.10.2017, наказ №1/2018 від 01.01.2018 з штатним розписом, договір субпідряду №20/08-01 від 20.08.2018 з договірною ціною з підсумковою відомістю ресурсів та локальними кошторисами до неї, календарним планом виконання робіт, рахунок-фактуру №СФ32 від 23.08.2018, банківську виписку від 23.08.2018, картки по рахунку 361, договір субпідряду №22/08 від 22.08.2018 з договірною ціною з підсумковою відомістю ресурсів та локальними кошторисами до неї, календарним планом виконання робіт, рахунок №65 від 23.08.2018, банківську виписку від 23.08.2018, податкову накладну №85 від 23.08.2018, картки по рахунку 631, договір поставки №3/2018 від 02.01.2018, специфікацію №6 від 22.08.2018, специфікацію №7 від 27.08.2018, картки рахунку 631, податкову накладну №26 від 30.08.2018, податкову накладну №27 від 30.08.2018, рахунок-фактуру №СФ-0000048 від 24.08.2018, рахунок-фактуру №СФ-0000049 від 27.08.2018, банківську виписку від 30.08.2018, договір постачання товару №3008-1 від 30.08.2018, картку рахунку №631, рахунок №46 від 30.08.2018, рахунок №47 від 31.08.2018, податкову накладну №10 від 31.08.2018 з квитанцією, податкову накладну №8 від 30.08.2018 з квитанцією, банківську виписку від 28.08.2018, банківську виписку від 30.08.2018. На думку позивача було надано усі необхідні документи, які беззаперечно підтверджують реальність здійснення операцій по податковій накладній №12 від 23.08.2018. Однак, рішенням комісії контролюючого органу від 23.10.2018 за №93501/35764296 було відмовлено у реєстрації податкової накладної №12 від 23.08.2018 з підстав ненадання платником податків копій документів, а саме: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг), з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні. При цьому згідно формі Додатку 2 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , перелік документів які не надано необхідно підкреслити. Зазначена вимога відповідачем-2 виконана не була. ТОВ БАЗІС XXI було подано скаргу на вищезазначене рішення комісії, яка була зареєстрована 02.11.2018 за №9240081470, проте відповідь так і не отримало, у зв`язку з чим листом №141 від 15.11.2018 звернулось до Державної фіскальної служби України щодо результату розгляду скарги. Листом від 26.11.2018 за №38346/6/99-99-11-03-03-15 Державна фіскальна служба України повідомила, що згідно рішення контролюючого органу від 12.11.2018 за №42587/35764296/2 скаргу залишено без задоволення. Саме рішення комісії контролюючого органу від 12.11.2018 за №42587/35764296/2 позивач до цього часу не отримав. Позивач зазначає, що на дату складання податкової накладної №12, виконання робіт не завершено, акти виконаних робіт КБ-2, КБ-3 не були підписані. Частина коштів отриманої передплати були використані ТОВ БАЗІС XXI на забезпечення виконання будівельних робіт по об`єкту ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 Будівництво центру адміністративних послуг в м.Нова Каховка , а саме: 1) Оплату виконання будівельних робіт субсубпідрядником ТОВ Кранмонтаж відповідно до умов договору субсубпідряду №22/08 від 22.08.2018 на об`єкті ДСТУ Б Д. 1.1-1:2013 Будівництво центру адміністративних послуг в м.Нова Каховка . ТОВ БАЗІС XXI здійснено передплату за будівельні роботи на користь ТОВ Кранмонтаж згідно рахунку №65 від 23.08.2018 в сумі 2706550,32 грн., що підтверджується банківською випискою з поточного рахунку за 23.08.2018. За отриманою передплатою субсубпідрядником складено податкову накладну №85 від 23.08.2018, яка була зареєстрована в ЄРПН. 2) Придбання будівельних матеріалів у ТОВ БАСТІОНПЛЮС за договором поставки №3/2018 від 02.01.2018, специфікаціями №6 від 22.08.2018, №7 від 27.08.2018 на загальну суму 1330000,00 грн. Передплата за будівельні матеріали за рах.№48 від 24.08.2018 в сумі 1077167,68 грн., №49 від 28.08.2018 в сумі 252832,32 грн. здійснена 30.08.2018, що підтверджується банківською випискою з поточного рахунку. За отриманою передплатою постачальником складено податкові накладні №26 від 30.08.2018, № 27 від 30.08.2018, які були зареєстровані в ЄРПН. 3) Придбання будівельних матеріалів у ТОВ КАПІТЕЛЬ-СТАЛЬ за договором постачання товару №3008-1 від 30.08.2018 на загальну суму 238085,12 грн. Передплата за будівельні матеріали здійснена 30.08.2018 в сумі 199967,04 грн. та 31.08.2018 в сумі 38118.08 грн., що підтверджується банківськими виписками з поточного рахунку. За отриманою передплатою постачальником складено податкові накладні №8 від 30.08.2018, №10 від 31.08.2018, які були зареєстровані в ЄРПН. Чисельність працівників ТОВ БАЗІС XXI на дату складання податкової накладної №12 складає 13 осіб, що свідчить про спроможність позивача виконувати прийняті на себе договірні зобов`язання. Позивач вважає, що Рішення комісії ГУ ДФС у Запорізькій області від 23.10.2018 за №963501/35764296 про відмову у реєстрації податкової накладної №12 від 23.08.2018 за своїм характером необгрунтоване як нормативно, так і документально, і підлягає скасуванню.
Позивач підтримав позовні вимоги.
Представником відповідачів-1,2 подано до суду відзив на адміністративний позов, в якому зазначено, що реєстрація податкової накладної №12 від 23.08.2018 була зупинена відповідно до пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку . Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомлено: показник » D» =.0315142303027152717503962963296766268061, «Р» =53800. Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від №12 від 23.08.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена, ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку. Позивач скористався своїм правом та надав на розгляд Комісії Повідомлення від 18.10.2018 за №2 про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, у кількості 100 додатків. Рішення №963501/35764296 від 23.10.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної №12 від 23.08.2018, на загальну суму 5646366,24 грн., в т.ч. ПДВ 941061,04 грн. щодо будівництва Центру надання адміністративних послуг за адресою: вул.Першотравненва, м.Нова Каховка, Херсонська область, 74900 на замовлення TOB СК УКРСТРОЙ , яка була зупинена відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України. За висновком комісії підставами відмови у реєстрації податкової накладної №12 від 28.08.2019 при опрацюванні наданого пакету документів було наступне: відсутність Первинних документів щодо придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі актів приймання передавання товарів (робіт, послуг).
Представник відповідачів-1,2 проти позову заперечував.
Ухвалою суду від 02.05.2019 відкрито спрощене позовне провадження в адміністративній справі та призначено судове засідання на 27.05.2019.
Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, суд з`ясував наступне.
В абз.1 п.201.1 ст.201 Податкового кодексу України зазначено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до п.187.1 ст.187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку. За операціями з виконання підрядних будівельних робіт суб`єкти підприємницької діяльності можуть застосовувати касовий метод податкового обліку відповідно до підпункту 14.1.266 пункту 14.1 статті 14 цього Кодексу.
Згідно з абз.1-2 п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Як зазначено у п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
У Листі Державної фіскальної служби України №959/99-99-07-18 від 21.03.2018 Критерії ризиковості платника податку , зокрема, зазначено: 1.Платник податків відповідає критеріям ризиковості, якщо: … 1.6. комісії головних управлінь ДФС в областях, м.Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме: платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим); дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації; платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ); платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років; платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України; платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України (далі - Кодекс); наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником. Головні управління ДФС в областях, м.Києві та Офіс великих платників податків ДФС постійно обраховують та проводять моніторинг показників, визначених у пунктах 1.1 - 1.6 цих Критеріїв. Ризиковість платника податку може бути встановлено у разі виконання хоча б одного з критеріїв, визначених у пунктах 1.1 - 1.5 цих Критеріїв. Якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 цих Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення. … .
Належної мотивації підстав та причин віднесення ТОВ БАЗІС ХХІ до ризикових платників податків відповідно до пп.1.6 п.1 Листа Державної фіскальної служби України №959/99-99-07-18 від 21.03.2018 Рішення ГУ ДФС у Запорізькій області про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №963501/35764296 від 23.10.2018 - не містить.
У п.18-п.21 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , затвердженому 21.02.2018 постановою Кабінету Міністрів України №117, передбачено: 18. Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів. 19. Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м.Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС). 20. Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі. 21. Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства .
Відповідно до п.21 Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації , затвердженому 21.02.2018 постановою Кабінету Міністрів України №117 (надалі - Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації ), комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).
Відповідачем-2 не надано до суду доказів додержання вимог п.21 Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації , результатів проведених звірок/перевірок інформаційних джерел та наданих позивачем документів.
У п.17 Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації , зокрема, зазначено: … Під час засідання секретарем комісії контролюючого органу ведеться протокол, в якому фіксуються прийняті рішення та надані доручення. Протокол підписується головою комісії контролюючого органу (у разі його відсутності - заступником), заступником голови комісії, секретарем комісії та членами комісії, які брали участь у засіданні. Забезпечення обліку матеріалів роботи комісії контролюючого органу покладається на секретаря такої комісії. …
Відповідачем-1,2 не надано до суду копію протоколу засідання Комісії під час прийняття Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №963501/35764296 від 23.10.2018, матеріалів роботи комісії, тощо.
Відтак, відповідачем-1,2 документально не доведено додержання процедури розгляду матеріалів.
Відповідно до п.19 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних , затвердженого 29.12.2010 постановою Кабінету Міністрів України №1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України №341 від 26.04.2017) (надалі - Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних ), податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Згідно з п.20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних у разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
В обґрунтування позовних вимог позивачем надано до суду копії: Ліцензії на господарську діяльність з будівництва об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з середніми та значними наслідками, виданої 02.11.2017 ТОВ БАЗІС ХХІ ; Договору субпідряду №20/08-01 від 20.08.2018; Локальних кошторисів на будівельні роботи; Локальних кошторисів на придбання устаткування, меблів та інвентарю; податкової накладної №12 від 23.08.2018; пояснень №119 від 18.10.2018; рішення комісії ГУ ДФС у Запорізькій області №963501/35764296 від 23.10.2018; банківських виписок; рахунків-фактур; картки рахунку; інших документів.
У Рішенні комісії ГУ ДФС у Запорізькій області про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №963501/35764296 від 23.10.2018 підставою відмови у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних зазначено: Прийнято рішення про: відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Підстави: ненадання платником податку копій документів: … Первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити). … Додаткова інформація: Первинні документи щодо придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі акти приймання передавання товарів (робіт, послуг). … . (т.2 а.с.35-36).
На підтвердження здійснення господарської операції за податковою накладною №12 від 23.08.2018 позивачем 18.10.2018 направлено пояснення та копії документів щодо податкової накладної, реєстрацію якої зупинено. Позивач зазначив обставини господарської операції та інше.
Відповідачі-1,2 не висловили жодних зауважень щодо поданих позивачем до контролюючого органу документів та способу їх направлення.
У чому саме полягає: … Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 23.08.2018 за №12 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 … , як то зазначено у Квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних №9198702528 від 14.09.2018 (20:24) (т.1 а.с.16), відповідачі-1,2 документально суду не довели.
Звідси, пропозиції відповідачів-1,2 надати позивачу пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , як то зазначено у Квитанції на думку суду є необґрунтованими.
Судом з`ясовано, що вказані пояснення надаються платником податків у довільній формі.
Суд вважає, що контролюючий орган не може вимагати від позивача того, що не регламентовано нормою права.
Що саме повинен був зазначити у поясненнях позивач, хід викладення інформації - відповідачі-1,2 суду не довели.
Як свідчать матеріали справи, позивачем надано письмові пояснення, додані документи, на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній, до якої застосована процедура зупинення реєстрації згідно з п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України.
Отже, позиція відповідачів-1,2 щодо ненадання позивачем письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній, до якої застосована процедура зупинення реєстрації згідно з п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України - є необґрунтованою.
Позивачем, на думку суду, надані документи та пояснення, достатні для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №12 складеної 23.08.2018 ТОВ БАЗІС ХХІ .
Оскільки наведена комісія ГУ ДФС у Запорізькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, функціонує у складі ГУ ДФС України у Запорізькій області, то відповідачем у справі, на думку суду, має бути ГУ ДФС України у Запорізькій області і розглядатись, відповідно, має рішення цього суб`єкта владних повноважень.
З урахуванням приписів ч.2 ст.2 КАС України суд оцінивши докази, які є у справі, в їх сукупності приходить до висновку, що Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №963501/35764296 винесене 23.10.2018 відповідачем-2 не обґрунтовано, без урахування всіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, не розсудливо, а отже є неправомірним і підлягає скасуванню.
Завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень (ч.1 ст.2 КАС України).
Водночас, з метою поновлення порушених прав та інтересів позивача Державна фіскальна служба України повинна бути зобов`язана зареєструвати податкову накладну ТОВ БАЗІС ХХІ №12 складену 23.08.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її надходження до контролюючого органу.
У ст.19 Конституції України зазначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості (ч.1 ст.9 КАС України).
Відповідно до ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
З огляду на викладене вище, позовні вимоги ТОВ БАЗІС ХХІ є обґрунтованими і підлягають задоволенню. Доводи відповідачів-1,2 не приймаються судом до уваги виходячи з вище зазначеного.
Суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі (ч.1 ст.143 КАС України).
Судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи (ч.1 ст.132 КАС України).
Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.9, 77, 132, 143, 243-246 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити у повному обсязі.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДФС у Запорізькій області (69107, м.Запоріжжя, пр.Соборний, буд.166; код ЄДРПОУ 39396146), яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №963501/35764296 від 23.10.2018.
Зобов`язати Державну фіскальну службу України (04053, м.Київ, Львівська площа, буд.8; код ЄДРПОУ 39292197) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю БАЗІС XXI (69095, м.Запоріжжя, пр.Соборний, буд.109, офіс 402; код ЄДРПОУ 35764296) №12 від 23.08.2018 датою її подання на реєстрацію, а саме 14.09.2018.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю БАЗІС XXI (69095, м.Запоріжжя, пр.Соборний, буд.109, офіс 402; код ЄДРПОУ 35764296) з бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (04053, м.Київ, Львівська площа, буд.8; код ЄДРПОУ 39292197) судові витрати в сумі 1921 грн. 00 коп.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю БАЗІС XXI (69095, м.Запоріжжя, пр.Соборний, буд.109, офіс 402; код ЄДРПОУ 35764296) з бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Запорізькій області (69107, м.Запоріжжя, пр.Соборний, буд.166; код ЄДРПОУ 39396146) судові витрати в сумі 1921 грн. 00 коп.
Рішення суду першої інстанції набирає законної сили у строк та порядок визначений ст.255 КАС України.
Рішення суду першої інстанції оскаржується у строк та порядок встановлений ст.ст.292, 295, 297 КАС України.
Повний текст судового рішення складено 27.05.2019.
Суддя О.О. Прасов
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.05.2019 |
Оприлюднено | 05.06.2019 |
Номер документу | 82137072 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні