Рішення
від 23.05.2019 по справі 520/1009/19
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Харків

23 травня 2019 р. Справа № 520/1009/19

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді - Супруна Ю.О.,

при секретарі судового засідання - Вязьмітіновій Т.В.,

за участю:

представника позивача - Мартиненка О.І.

представника відповідача - Насібулліної Н.Р.,

розглянувши в місті Харкові в приміщенні Харківського окружного адміністративного суду у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Будцентр Витязь" (код ЄДРПОУ 22633480, 61200, м. Харків, пр-т Московський 247 "Б") до Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області (код ЄДРПОУ 39599198, 61057, м. Харків, вул. Пуншкінська, 46) про визнання дій протиправними та скасування наказу, податкового повідомлення-рішення, -

В С Т А Н О В И В:

Позивача, Товариство з обмеженою відповідальністю Будцентр Витязь (надалі за текстом - ТОВ Будцентр Витязь , позивач) звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області (надалі за текстом - ГУ ДФС у Харківській області, відповідач), в якому просить суд з урахуванням заяв про збільшення позовних вимог:

- визнати протиправними дії ГУ ДФС у Харківській області щодо призначення документальної виїзної перевірки ТОВ Будцентр Витязь по господарських взаємовідносинах з контрагентом Товариство з обмеженою відповідальністю КІТ-ТРЕЙД (надалі за текстом - ТОВ КІТ-ТРЕЙД ), за період з 01.12.2015 року по 31.12.2016 року;

- скасувати Наказ за підписом заступника керівника ГУ ДФС у Харківській області №492 від 23.01.2019 року Про проведення документальної позапланової перевірки ТОВ Будцентр Витязь (податковий номер 22633480);

- визнати протиправними та скасувати податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС у Харківській області № 00000891403 від 06.03.2019 року про збільшення ТОВ Будцентр Витязь (код ЄДРПОУ 22633480) суми грошового зобов`язання за платежем податок на прибуток приватних підприємств (код платежу 11021000) на загальну суму 1826790,00 грн., (один мільйон вісімсот двадцять шість тисяч сімсот дев`яносто гривень 00 копійок), з них: за податковими зобов`язаннями 1461432,00 грн., (один мільйон чотириста шістдесят одна тисяча чотириста тридцять дві гривні), за штрафними санкціями (штрафами) 365358,00 грн., (триста шістдесят п`ять тисяч триста п`ятдесят вісім гривень).

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що наказ за підписом заступника керівника ГУ ДФС у Харківській області № 492 від 23.01.2019 року Про проведення документальної позапланової перевірки ТОВ Будцентр Витязь , дії по призначенню перевірки та висновки перевірки, на підставі яких були винесено оскаржуване податкове повідомлення - рішення, ґрунтуються лише на припущеннях та спростовуються документами, які, в свою чергу, свідчать про реальне здійснення спірних господарських операцій. Таким чином, позивач вважає, що дії податкового органу щодо призначення документальної виїзної перевірки ТОВ Будцентр Витязь по господарських взаємовідносинах з контрагентом ТОВ КІТ-ТРЕЙД , наказ № 492 від 23.01.2019 року та оскаржуване податкове повідомлення - рішення № 00000891403 від 06.03.2019 року не відповідають вимогам чинного законодавства України, а тому є протиправними та такими, що підлягають скасуванню.

Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 04.02.2019 року відкрито провадження в адміністративній справі за правилами загального позовного провадження та призначено справу у підготовче засідання.

До канцелярії Харківського окружного адміністративного суду 28.02.2019 року від уповноваженого представника відповідача надійшов відзив на позовну заяву.

Від представника позивача 12.03.2019 року до канцелярії Харківського окружного адміністративного суду надійшла заява про збільшення розміру позовних вимог та відповідь на відзив на позовну заяву.

Від представника позивача 18.03.2019 року до канцелярії Харківського окружного адміністративного суду надійшла заява про збільшення розміру позовних вимог.

До канцелярії Харківського окружного адміністративного суду 11.04.2019 року від уповноваженого представника відповідача надійшов відзив на позовну заяву.

У судовому засіданні представник позивача підтримав позовну заяву, просив її задовольнити, посилаючись на обставини, викладені в позові та заявах про збільшення позовних вимог.

Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечував, просив у задоволенні позову відмовити в повному обсязі, з огляду на доводи надані суду у відзиві на адміністративний позов в контексті того, що встановлено відсутність факту реального здійснення спірних господарських операцій.

Заслухавши пояснення представників позивача та відповідача, дослідивши матеріали справи та зібрані по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні правовідносини, суд виходить з таких підстав та мотивів.

Відповідно до наказу № 001 від 11.05.2012 року про призначення на посаду ОСОБА_1 , призначений на посаду директора ТОВ Будцентр Витязь , підставою слугував протокол загальних зборів № 1 засновників ТОВ Будцентр Витязь від 24.04.2012 року.

Відносно позовних вимог ТОВ Будцентр Витязь :

призначення документальної виїзної перевірки ТОВ Будцентр Витязь по господарських взаємовідносинах з контрагентом ТОВ КІТ-ТРЕЙД , за період з 01.12.2015 року по 31.12.2016 року;

- скасувати Наказ за підписом заступника керівника ГУ ДФС у Харківській області №492 від 23.01.2019 року Про проведення документальної позапланової перевірки ТОВ Будцентр Витязь (податковий номер 22633480).

На адресу ТОВ Будцентр Витязь надійшов запит від 27.12.2018 року № 54132/10/20-40-14-03-16 ГУ ДФС у Харківській області про надання інформації (пояснень та їх документальних підтверджень).

За результатами розгляду запиту ГУ ДФС у Харківській області від 27.12.2018 року № 54132/10/20-40-14-03-16 ТОВ Будцентр Витязь 15.01.2019 року складено відповідь за № 16.

За результатами розгляду окресленої відповіді з боку ГУ ДФС у Харківській області прийнято наказ № 492 від 23.01.2019 року Про проведення документальної позапланової перевірки ТОВ Будцентр Витязь (код за ЄДРПОУ 22633480) .

На підставі направлень від 24.01.2019 року № 590 ( ОСОБА_2 ), від 24.01.2019 року №591 ( ОСОБА_3 ), виданих ГУ ДФС у Харківській області головним державним ревізором-інспектором відділу перевірок у сфері торгівлі управління аудиту ГУ ДФС у Харківській області, радником податкової та митної справи ІІІ рангу ОСОБА_2, та головним державним ревізором-інспектором відділу перевірок у сфері торгівлі управління аудиту ГУ ДФС у Харківській області, радником податкової та митної справи ІІІ рангу ОСОБА_3, відповідно до п.п. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20, п. 41.1 ст. 41, п. 61.1, 61.2 ст. 61, п.п. 62.1.3 п. 62.1 ст. 62, п.п. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75, п.п. 78.1.1, п.п. 78.1.4 п. 78.1, п.78.2 ст. 78, п. 82.2 ст. 82 Податкового кодексу України (надалі за текстом - ПК України), у зв`язку з ненаданням підприємством ТОВ Будцентр Витязь (код за ЄДРПОУ 22633480) у запитуваному обсязі пояснень та їх документального підтвердження на обов`язковий письмовий запит ГУ ДФС у Харківській області від 27.12.2018 року №54132/10/20-40-14-03-16 (отримано підприємством 03.01.2019 року), за фактами, що свідчать про недостовірність визначення ТОВ Будцентр Витязь (код за ЄДРПОУ 22633480) даних, що містяться у податковій звітності щодо господарських взаємовідносин з контрагентом ТОВ КІТ-ТРЕЙД (код за ЄДРПОУ 39823463) за період з 01.12.2015 року по 31.12.2016 року, на підставі наказу ГУ ДФС у Харківській області від 23.01.2019 року № 492, проведена позапланова виїзна документальна перевірка ТОВ Будцентр Витязь (далі - ТОВ Будцентр Витязь ), код за ЄДРПОУ 22633480, з питань дотримання вимог податкового та іншого законодавства по взаємовідносинам з контрагентом ТОВ КІТ-ТРЕЙД (код за ЄДРПОУ 39823463) за період з 01.12.2015 року по 31.12.2016 року, відповідно до затвердженого плану (переліку питань) документальної перевірки.

Копію наказу про проведення позапланової виїзної документальної перевірки ТОВ Будцентр Витязь від 23.01.2019 року № 492 вручено 24.01.2019 року директору ТОВ Будцентр Витязь ОСОБА_1 , особисто.

Наказом № 519 від 25.01.2019 року до наказу від 23.01.2019 року № 492 внесено зміни, а саме, абзац перший розпорядчої частини наказу від 23.01.2019 року № 492 викладено у такій редакції: Провести документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ Будцентр Витязь (код за ЄДРПОУ 22633480, за адресою: просп. Московський, буд. 247 Б, м. Харків, 61200) з 24 січня 2019 року тривалістю 5 робочих днів .

Копію наказу № 519 від 25.01.2019 року про внесення змін до наказу від 23.01.2019 року № 492 вручено 25.01.2019 року головному бухгалтеру ТОВ Будцентр Витязь ОСОБА_7.

Направлення на перевірку від 24.01.2019 року № 590 (ОСОБА_2 ) та № 591 ( ОСОБА_3 ), надано для ознайомлення 24.01.2019 року директору ТОВ Будцентр Витязь ОСОБА_1.

Перевірку проведено з відома директора ТОВ Будцентр Витязь ОСОБА_1, в присутності головного бухгалтера ОСОБА_7 ..

З урахуванням викладених обставин суд приходить до висновку, що позивачем здійснено допуск представників податкового органу до перевірки.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд керується наступними приписами норм чинного законодавства.

Згідно з п. 73.3 ст. 73 ПК України передбачено, що контролюючі органи мають право звернутися до платників податків та інших суб`єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій, завдань, та її документального підтвердження.

Такий запит підписується керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу і повинен містити:1) підстави для надіслання запиту відповідно до цього пункту, із зазначенням інформації, яка це підтверджує; 2) перелік інформації, яка запитується, та перелік документів, які пропонується надати; 3) печатку контролюючого органу.

Письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб`єктам інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав: 1) за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи; 2) для визначення відповідності умов контрольованої операції принципу "витягнутої руки" під час здійснення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням відповідно до статті 39 цього Кодексу та/або для визначення рівня звичайних цін у випадках, визначених цим Кодексом; 3) виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків; 4) щодо платника податків подано скаргу про ненадання таким платником податків: податкової накладної покупцю або про допущення продавцем товарів/послуг помилок при зазначенні обов`язкових реквізитів податкової накладної, передбачених п. 201.1 ст. 201 цього Кодексу, та/або порушення продавцем/покупцем граничних термінів реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної та/або розрахунку коригування; акцизної накладної покупцю або про порушення порядку заповнення та/або порядку реєстрації акцизної накладної; 5) у разі проведення зустрічної звірки; 6) в інших випадках, визначених цим Кодексом.

Аналіз зазначених положень податкового законодавства свідчить про те, що запит податкового органу про надання відповідної інформації платником податків повинен визначати конкретні підстави, тобто, наявність чітко окреслених обставин, які свідчать про порушення платником податків податкового законодавства. Без повідомлення вказаних фактів платник податків не має об`єктивної можливості надати будь-які пояснення та їх документальне підтвердження.

Згідно з п. 75.1 ст. 75 ПК України, органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Камеральні та документальні перевірки проводяться органами державної податкової служби в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до п.п 75.1.2 п. 75.1 ст. 75 ПК України документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов`язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, а також отриманих в установленому законодавством порядку органом державної податкової служби документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

Так, згідно з п.п. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 ПК України підставою для перевірки є отримання податкової інформації, що свідчить про порушення платником податків валютного, податкового та іншого не врегульованого цим Кодексом законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов`язковий письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначаються порушення цим платником податків відповідно валютного, податкового та іншого не врегульованого цим Кодексом законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту.

Отже, обов`язковою передумовою здійснення документальної перевірки позивача є направлення письмового запиту про надання пояснень та їх документального підтвердження.

Окремо суд зауважує, що позивач, Товариства з обмеженою відповідальністю "Будцентр Витязь" не скористався своїм правом, щодо не надання відповіді на запит податкового органу.

Відповідно до п.п. 16.1.5, п.п. 16.1.7 п. 16.1 ст. 16 ПК України платник податків зобов`язаний подавати контролюючим органам інформацію в порядку, у строки та в обсягах, встановлених податковим законодавством, подавати на належним чином оформлену письмову вимогу контролюючих органів (у випадках, визначених законодавством) документи з обліку доходів, витрат та інших показників, пов`язаних із визначенням об`єктів оподаткування (податкових зобов`язань), первинні документи, регістри бухгалтерського обліку, фінансову звітність, інші документи, пов`язані з обчисленням та сплатою податків та зборів. У письмовій вимозі обов`язково зазначаються конкретний перелік документів, які повинен надати платник податків, та підстави для їх надання.

Згідно з п. 78.4 ст. 78 ПК України про проведення документальної позапланової перевірки керівник органу державної податкової служби приймає рішення, яке оформлюється наказом.

Виходячи з аналізу наведених правових норм, документальна позапланова перевірка проводиться на підставі наказу керівника органу державної податкової служби та за наявності підстав для її проведення.

За таких обставин у контролюючого органу є право на оцінку пояснень і їх документальних підтверджень. Якщо ці пояснення не обґрунтовані або документально не підтверджені, перевірка може бути призначена.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що відповідачем дотримано приписи п. 73.3. ст. 73 ПК України для надіслання обов`язкових письмових запитів платнику податків, а зміст цього запиту відповідає вимогам п. 73.3 ПК України: підписаний керівником контролюючого органу, містить перелік запитуваної інформації та документів на її підтвердження та підстави для його надіслання.

Зазначена правова позиція узгоджується з висновками Верховного Суду, викладеними у постанові від 20.02.2018 року по справі №820/3038/17.

Згідно з ч. 5 ст. 242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Окремо суд зазначає, що позивач не скористався своїм правом не допуску представників податкового органу до перевірки вважаючи наказ № 492 від 23.01.2019 року Про проведення документальної позапланової перевірки ТОВ Будцентр Витязь та дії по призначенню перевірки протиправними.

За таких обставин суд приходить до висновку, що позивачем своєчасно не проведена претензійна-позовна робота по оскарженню наказу № 492 від 23.01.2019 року.

З огляду на вищевикладене суд приходить до висновку про те, що дії щодо призначення документальної виїзної перевірки та оскаржуваний наказ відповідачем вчинено та винесено відповідно до чинних на момент виникнення спірних правовідносин положень податкового законодавства у зв`язку з ненаданням позивачем інформації та її документального підтвердження на запит контролюючого органу.

Щодо позовної вимоги ТОВ Будцентр Витязь :

- визнати протиправними та скасувати податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС у Харківській області № 00000891403 від 06.03.2019 року про збільшення ТОВ Будцентр Витязь (код ЄДРПОУ 22633480) суми грошового зобов`язання за платежем податок на прибуток приватних підприємств (код платежу 11021000) на загальну суму 1826790,00 грн., (один мільйон вісімсот двадцять шість тисяч сімсот дев`яносто гривень 00 копійок), з них: за податковими зобов`язаннями 1461432,00 грн., (один мільйон чотириста шістдесят одна тисяча чотириста тридцять дві гривні), за штрафними санкціями (штрафами) 365358,00 грн., (триста шістдесят п`ять тисяч триста п`ятдесят вісім гривень).

Судом встановлено, що контролюючим органом проведено документальну планову виїзну перевірку ТОВ Будцентр Витязь (код за ЄДРПОУ 22633480) з питань дотримання вимог податкового та іншого законодавства щодо господарських взаємовідносин з ТОВ КІТ-ТРЕЙД (код за ЄДРПОУ 39823463) за період з 01.12.2015 року по 31.12.2016 року.

Результати перевірки відображені в акті ГУ ДФС у Харківській області від 08.02.2019 року № 4631/20-40-14-03-06/22633480 про результати документальної планової виїзної перевірку ТОВ Будцентр Витязь (код за ЄДРПОУ 22633480) ) з питань дотримання вимог податкового та іншого законодавства щодо господарських взаємовідносин з ТОВ КІТ-ТРЕЙД (код за ЄДРПОУ 39823463) за період з 01.12.2015 року по 31.12.2016 року.

За висновками вказаного Акту перевірки встановлено порушення ТОВ Будцентр Витязь в контексті винесеного податкового повідомлення - рішення ГУ ДФС у Харківській області № 00000891403 від 06.03.2019 року:

- п.п. 44.1 ст. 44, п.п. 14.1.36, п.п. 14.1.54, п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134, ПК України від 02.12.2010 року № 2755-VІ (зі змінами та доповненнями), з урахуванням, п. 5, п. 8 П(С)БО 15 Доходи , затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29 листопада 1999 р. № 290 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 грудня 1999 р. за № 860/4153, з урахуванням п. 10, п. 11 П(С)БО 16 "Витрати", затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31 грудня 1999 р. № 318 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19 січня 2000 року за № 27/4248, занижено фінансовий результат до оподаткування за загальну суму 10372422,95 грн., в тому числі за півріччя 2016 року., що призвело до заниження податку на прибуток за півріччя 2016 року у розмірі 1867036,14 грн.

На підставі висновків вказаного акту перевірки відносно позивача складено наступне податкове повідомлення - рішення Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області № 00000891403 від 06.03.2019 року.

Вказані обставини та незгода позивача з вказаними податковими повідомленнями - рішеннями, слугувала підставою його звернення до суду.

Суд зазначає, що відповідно до п. 44.1 ст. 44 Податкового кодексу України - для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

Відповідно до статті 1 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" (далі - Закон) первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію (згідно із Законом 1724-VIII від 03.11.2016, до внесення змін Законом № 1724-VIII від 03.11.2016 року в наступній редакції - первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення).

З урахуванням пункту 2 статті 3 Закону фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.

Відповідно до п. 1 та 2 ст. 9 Закону підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); дату складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції (згідно із Законом № 1724-VIII від 03.11.2016 року, до внесення змін Законом № 1724-VIII від 03.11.2016 року в наступній редакції - підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис, аналог власноручного підпису або підпис, прирівняний до власноручного підпису відповідно до Закону України "Про електронний цифровий підпис", або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Згідно з пунктом 2.1 та 2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку , затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 року № 88, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 5 червня 1995 року за № 168/704 (надалі - Положення), в редакції чинній на момент виникнення спірних відносин, первинні документи - це документи, створені у письмовій або електронній формі, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення. Первинні документи повинні мати такі обов`язкові реквізити: найменування підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), дата і місце складання, зміст та обсяг господарської операції, одиниця виміру господарської операції (у натуральному та/або вартісному виразі), посади і прізвища осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення, особистий чи електронний підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Отже, будь-які документи (у тому числі договори, накладні, рахунки тощо) мають силу первинних документів лише в разі фактичного здійснення господарської операції. Якщо ж фактичного здійснення господарської операції не було, відповідні документи не можуть вважатися первинними документами для цілей ведення податкового обліку навіть за наявності всіх формальних реквізитів таких документів, що передбачені чинним законодавством.

З урахуванням викладеного, для підтвердження даних податкового обліку можуть братися до уваги лише ті первинні документи, які складені в разі фактичного здійснення господарської операції.

Таким чином, визначальною ознакою господарської операції є те, що вона повинна спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків.

Вимога щодо реальних змін майнового стану платника податків як обов`язкова ознака господарської операції кореспондує з нормами Податкового кодексу України.

Відповідно до п.п. 14.1.36 п. 14.1 ст. 14 ПК України зазначено, що господарська діяльність - діяльність особи, що пов`язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.

Згідно з 14.1.54 п. 14.1 ст. 14 ПК України зазначено, що дохід з джерелом їх походження з України - будь-який дохід, отриманий резидентами або нерезидентами, у тому числі від будь-яких видів їх діяльності на території України (включаючи виплату (нарахування) винагороди іноземними роботодавцями), її континентальному шельфі, у виключній (морській) економічній зоні, у тому числі, але не виключно, доходи у вигляді:

а) процентів, дивідендів, роялті та будь-яких інших пасивних (інвестиційних) доходів, сплачених резидентами України;

б) доходів від надання резидентам або нерезидентам в оренду (користування) майна, розташованого в Україні, включаючи рухомий склад транспорту, приписаного до розташованих в Україні портів;

в) доходів від продажу рухомого та нерухомого майна, доходів від відчуження корпоративних прав, цінних паперів, у тому числі акцій українських емітентів;

г) доходів, отриманих у вигляді внесків та премій на страхування і перестрахування ризиків на території України;

ґ) доходів страховиків - резидентів від страхування ризиків страхувальників - резидентів за межами України;

д) інших доходів від діяльності, у тому числі пов`язаних з повною або частковою переуступкою прав та обов`язків за угодами про розподіл продукції на митній території України або на територіях, що перебувають під контролем контролюючих органів (у зонах митного контролю, на спеціалізованих ліцензійних митних складах тощо);

е) спадщини, подарунків, виграшів, призів;

є) заробітної плати, інших виплат та винагород, виплачених відповідно до умов трудового та цивільно-правового договору;

ж) доходів від зайняття підприємницькою та незалежною професійною діяльністю;

Відповідно до 44.1 ст. 44 ПК України зазначено, що платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

У випадках, передбачених статтею 216 Цивільного кодексу України, платники податків мають право вносити відповідні зміни до податкової звітності у порядку, визначеному статтею 50 цього Кодексу.

Відповідно до п.п. 134.1.1. п. 134.1 ст. 134 ПК України зазначено, що об`єктом оподаткування є: прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень цього Кодексу.

Якщо відповідно до цього розділу передбачено здійснення коригування шляхом збільшення фінансового результату до оподаткування, то в цьому разі відбувається:

зменшення від`ємного значення фінансового результату до оподаткування (збитку);

збільшення позитивного значення фінансового результату до оподаткування (прибутку).

Якщо відповідно до цього розділу передбачено здійснення коригування шляхом зменшення фінансового результату до оподаткування, то в цьому разі відбувається:

збільшення від`ємного значення фінансового результату до оподаткування (збитку);

зменшення позитивного значення фінансового результату до оподаткування (прибутку).

Для платників податку, у яких річний дохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений за правилами бухгалтерського обліку за останній річний звітний (податковий) період не перевищує двадцяти мільйонів гривень, об`єкт оподаткування може визначатися без коригування фінансового результату до оподаткування на усі різниці (крім від`ємного значення об`єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років), визначені відповідно до положень цього розділу. Платник податку, у якого річний дохід (за вирахуванням непрямих податків), визначений за правилами бухгалтерського обліку за останній річний звітний (податковий) період не перевищує двадцяти мільйонів гривень, має право прийняти рішення про незастосування коригувань фінансового результату до оподаткування на усі різниці (крім від`ємного значення об`єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років), визначені відповідно до положень цього розділу, не більше одного разу протягом безперервної сукупності років в кожному з яких виконується цей критерій щодо розміру доходу. Про прийняте рішення платник податку зазначає у податковій звітності з цього податку, що подається за перший рік в такій безперервній сукупності років. В подальші роки такої сукупності коригування фінансового результату також не застосовуються (крім від`ємного значення об`єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років).

Якщо у платника, який прийняв рішення про незастосування коригувань фінансового результату до оподаткування на усі різниці (крім від`ємного значення об`єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років), визначені відповідно до положень цього розділу, в будь-якому наступному році річний дохід (за вирахуванням непрямих податків), визначений за правилами бухгалтерського обліку за останній річний звітний (податковий) період перевищує двадцять мільйонів гривень, такий платник визначає об`єкт оподаткування починаючи з такого року шляхом коригування фінансового результату до оподаткування на усі різниці, визначені відповідно до положень цього розділу.

Для цілей цього підпункту до річного доходу від будь-якої діяльності, визначеного за правилами бухгалтерського обліку, включається дохід (виручка) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг), інші операційні доходи, фінансові доходи та інші доходи.

Платники податку на прибуток - виробники сільськогосподарської продукції, які обрали річний податковий (звітний) період відповідно до підпункту 137.4.1 пункту 137.4 статті 137 цього Кодексу, фінансовий результат до оподаткування за податковий (звітний) період обчислюють шляхом зменшення фінансового результату до оподаткування за минулий звітний рік на фінансовий результат до оподаткування за перше півріччя такого року та збільшення на фінансовий результат до оподаткування за перше півріччя поточного звітного року, що визначені відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності;

Аналіз наведених норм свідчить, що господарські операції для визначення податку на прибуток приватних підприємств мають бути фактично здійсненими та підтвердженими належним чином оформленими первинними бухгалтерськими документами, які відображають реальність таких операцій, та спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків.

Таким чином, недоведеність фактичного здійснення господарської операції (нездійснення операції) позбавляє первинні документи юридичної значимості для цілей формування податкової вигоди, а покупця - права на формування цієї податкової вигоди навіть за наявності правильно оформлених за зовнішніми ознаками та формою, але недостовірних та у зв`язку з цим юридично дефектних первинних документів, та незважаючи на наявність у платника податку доказів сплати продавцеві вартості товарів/послуг, якщо рух коштів не забезпечений зв`язком з господарською діяльністю учасників цих операцій. При цьому, відсутність ділової мети також є підставою для відмови у наданні податкової вигоди.

Судом встановлено, що між ТОВ Будцентр Витязь та ТОВ КІТ-ТРЕЙД укладено Договір підряду № 08/12/15-Ш4-2 від 08.12.2015 року по об`єкту: Облаштування українсько-російського державного кордону (шифр 388-21-15-4) (місце складання: м. Харків) згідно якого Субпідрядник (ТОВ КІТ-ТРЕЙД) на свій ризик, власними та/або залученими силами та засобами, відповідно до робочого проекту, з високою якістю, зобов`язується виконати роботи з облаштування українсько-російського державного кордону, а Генпідрядник (ТОВ Будцентр Витязь ) зобов`язується прийняти якісно виконані роботи та вчасно оплатити їх (п. 1.1 договору).

Згідно зазначено договору об`єктом будівництва було: облаштування українсько-російського державного кордону (шифр 388-21-15-40 , далі - об`єкт. Найменування робіт, які виконує Підрядник: будівельно-монтажні роботи з облаштування українсько-російського державного кордону (п. 1.2 договору).

Підрядник повинен виконати передбачені цим Договором роботи, якість яких повинна відповідати ДСТУ та Державним будівельним нормам України, вимогам що ставляться на момент передачі їх Генпідряднику (п. 2.1 договору).

Роботи будуть виконуватись відповідно до графіку виконання етапів робіт (додаток 2) з урахуванням плану фінансування (додаток 3).

Відповідно до умов договору № 08/12/15-Ш4-2 від 08.12.2015 року зазначено, що договірна ціна робіт приблизна (динамічна) та є невід`ємною частиною Договору, за яку Підрядник згоден виконати доручені за цим Договором роботи. Договірна ціна визначена на підставі відомості робіт та матеріалів, скоригованої проектно-кошторисної документації і становить 15950000,0 грн., в тому числі ПДВ - 2658333,33 грн.. (додаток 1) (п. 4.1. договору).

Генпідрядник забезпечує безперервне фінансування виконаних робіт згідно з планом фінансування, який є невід`ємною частиною Договору при надходженні коштів від Замовника будівництва (1 окремий відділ капітального будівництва Державної прикордонної служби України) (додаток 3) (п. 5.1 договору).

Розрахунки з Підрядником за виконані роботи провадяться у безготівковій формі, шляхом перерахування коштів на поточний рахунок Підрядника, проміжними платежами в міру виконання робіт за закінчені етапи робіт згідно з графіком виконання етапів робіт (додаток 2).

Оплата здійснюється за підписаним Підрядником та поданим Генпідряднику рахунком після підписання Генпідрядником акта форми КБ-2в та довідки форми КБ-3 з розрахунками та виконавчою документацією протягом 10 робочих днів з моменту отримання Генпідрядником коштів від Замовника будівництва (п.5.2 договору).

Після підписання договору Генпідрядник може перерахувати Підряднику аванс, розмір якого не може перевищувати 30% вартості річного обсягу робіт, але не більше 1 мільйона гривень при надходженні коштів від Замовника будівництва (п.5.9 договору).

Погашення одержаного авансу здійснюється Підрядником шляхом виконання робіт та подання доплати Генпідряднику актів виконаних підрядних робіт форми КБ-2в, довідки про вартість виконаних робіт форми КБ-3 протягом двох місяців з часу його отримання (п.5.11 договору).

Підрядник сплачує Генпідряднику послуги генпідряду у розмірі 1,5 (півтора) відсотки від виконаних робіт, що підтверджується довідками форми КБ-3 (п.5.12 договору).

Склад та обсяги робіт, що доручаються до виконання Підряднику, визначені проектною документацією. Склад та обсяги робіт можуть бути переглянуті в процесі будівництва у разі внесення змін до проектної документації у порядку, зазначеному у п. 53 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 року № 668 (п.6.1 договору).

Генпідрядник здійснює контроль за відповідністю якості, обсягів і ціни робіт, кошторису, будівельним нормам і правилам, відповідністю матеріалів, конструкцій, виробів держаним стандартам і технічним умовам та відповідністю середнім регіональним цінам (п. 6.2договору).

Контроль здійснюється представниками Генпідрядника під час прийняття виконаних робіт, контрольних обмірів, а також перевірки форм № КБ-2в. Для здійснення перевірки Генпідрядник має право вимагати оригінали та належно завірені копії документів Підрядника, пов`язаних з виконанням робіт (п. 6.3договору).

У разі несвоєчасного початку робіт з вини Підрядника, їх відставання від графіка, Генпідрядник попереджає Підрядника про усунення відставання у двотижневий строк. Якщо після попередження Підрядником не буде забезпечено істотних зрушень, Генпідрядник може порушити питання про розірвання Договору. Підрядник завчасно у письмовій формі інформує Генпідрядника про можливе сповільнення або призупинення виконання робіт через незалежні від нього обставини, Генпідрядник у межах своїх повноважень зобов`язаний вжити заходів для усунення цих обставин (п. 6.4 договору).

Сторони у 10-денний строк після підписання договору передають одна одній перелік осіб, які уповноважені представляти їх інтереси на будівельному майданчику, а також визначають обсяг цих повноважень (п. 6.5 договору).

У разі виявлення державними контролюючими органами обсягів робіт, які не виконані, але включені в акти виконаних робіт, та неправильно застосованих розцінок Підрядник знімає з виконання дані роботи та відшкодовує Генпідряднику їх вартість (п. 6.6 договору).

Підрядник зобов`язаний щомісяця надавати Генпідряднику інформацію про:

- хід виконання робіт, у тому числі про відхилення від графіка їх виконання (причини, заходи щодо усунення відхилення тощо);

- забезпечення виконання робіт матеріальними ресурсами;

- результати здійснення контролю за якістю виконуваних робіт, матеріальних ресурсів.

Обсяг інформації повинен бути достатнім для аналізу стану будівництва об`єкта, виявлення наявних проблем, вжиття Генпідрядником необхідних заходів для їх усунення. Генпідрядник має право запросити необхідну для нього інформацію позачергово (п. 6.7 договору).

Здавання та приймання робіт після закінчення їх виконання здійснюється відповідно до чинного законодавства і оформлюється довідкою про вартість виконаних будівельних робіт та витрат форми КБ-3, актом приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2в. (п. 6.8.1 договору).

Перелік документів, що оформлюються при здаванні робіт, повинен відповідати Державним стандартам України та іншим нормативним документам з будівництва , що діють на території України (п. 6.8.2 договору).

Робота приймається Генпідрядником до сплати разом з двома комплектами виконавчої документації, складеної Підрядником (п. 6.8.3 договору).

Після закінчення фактично виконаного етапу робіт Підрядник готує форму КБ-2в у трьох примірниках, з усіма додатками, з двома комплектами виконавчої документації та документами, які підтверджують фактичні на матеріали та обладнання (завірені головним бухгалтером Підрядника), а саме:

- копії накладних на придбання матеріальних ресурсів з оригіналами, які повертаються;

- документи, які підтверджують ціни на машини і механізми;

- документи, які підтверджують витрати на відрядження та інші витрати.

Підрядник листом викликає на об`єкт уповноваженого представника Генпідрядника та здає йому обсяги виконаних робіт, не пізніше 20 числа звітного місяця. Уповноважений представник Генпідрядника перевіряє акти виконаних будівельних робіт (форма КБ-2в), а саме:

- відповідність актів виконаних будівельних робіт до фактично виконаних обсягів робіт;

- відповідність актів виконаних будівельних робіт до зазначених обсягів робіт у договірній ціні (додаток 1);

- наявність виконавчої документації та відповідність її згідно актів виконаних будівельних робіт;

- відповідність актів виконаних будівельних робіт якісним характеристикам проектної документації, Державним стандартам та іншим нормативним документам з будівництва. Після перевірки актів виконаних будівельних робіт (форма КБ-2в) уповноважений представник Генпідрядника засвідчує їх підписом (п. 6.8.4 договору).

Виконані Підрядником роботи Генпідрядник приймає шляхом перевірки та підписання акта приймання виконаних будівельних робіт (форма КБ-2в). У подальшому Підрядник надає Генпідряднику довідку форми КБ-3 разом з актом форми КБ-2в в трьох примірниках на паперовому носії та в одному примірнику на магнітному носії в програмному комплексі АВК-5 або ІВК, підписані уповноваженим представником Генпідрядника, разом з рахунком на оплату та двома комплектами виконавчої документації з підтверджувальними документами (п. 6.8.5 договору).

Генпідрядник у 10-ти денний термін проводить перевірку відповідності застосування норм, розцінок та порядку нарахувань за узгодженою договірною ціною. У разі необхідності проводиться уточнення договірної ціни в частині вартості матеріальних ресурсів не вище від середньо регіональної ціни заводів - виробників на відповідну продукцію. Після перевірки дані роботи вважаються виконаними та підлягають оплаті (п. 6.8.6 договору).

Роботи, виконання яких договірною ціною (Додаток 1), графіком виконання етапів робіт (Додаток 2), планом фінансування (Додаток 3) не передбачено, прийняттю та оплаті не підлягають (п. 6.8.7 договору).

Після закінчення виконання робіт Підрядник зобов`язується письмово повідомити Генпідрядника про готовність об`єкта (п. 6.9 договору).

Генпідрядник має право відмовитись від приймання робіт у випадку виявлення недоліків, які виникли з вини Підрядника і не можуть бути ним усунені (п. 6.10 договору).

Генпідрядник у 7-денний строк після одержання повідомлення про готовність об`єкта до введення в експлуатацію призначає приймальну комісію (п. 6.11 договору).

Недоліки у виконаних роботах, виявлені в процесі приймання-передачі закінчених робіт, які виникли з вини Підрядника, повинні бути усунуті Підрядником протягом строків, визначених Генпідрядником. Якщо Підрядник не бажає чи не може усунути ці недоліки, Генпідрядник усуває недоліки власними силами за рахунок Підрядника (п. 6.12 договору).

Не менш ніж за один день до закриття прихованих конструкцій та робіт Підрядник зобов`язаний запросити уповноважених представників Генпідрядника на місце виконання таких робіт для складання акту прихованих робіт. Генпідрядник має право не приймати приховані роботи уразі наявності у нього обґрунтованих зауважень до таких робіт (п.6.13 договору).

У разі ненадання Підрядником Генпідряднику повного комплекту виконавчої документації Генпідрядник набуває права не приймати роботи, не підписувати та не оплачувати направлені Підрядником акти виконаних робіт до дати надання повного комплекту виконавчої документації (п. 6.14 договору).

Технічний нагляд забезпечує Замовник будівництва протягом усього періоду будівництва (реконструкції) об`єкта з метою здійснення контролю за дотриманням проектних рішень та вимог державних стандартів, а також контролю за якістю та обсягами робіт, виконаних під час будівництва (реконструкції) або зміни (зокрема шляхом знесення) такого об`єкта (п. 7.1 договору).

Генпідрядник протягом 10 (десяти) робочих днів після укладання цього договору передає Підряднику на період будівництва і до його закінчення будівельний майданчик разом з усіма необхідними для користування ним документами, про що Сторонами підписується акт приймання-передачі будівельного майданчика (п. 8.1 договору).

Підрядник забезпечує повне, своєчасне і якісне ведення виконавчої документації, передбаченої діючими нормами і визначає осіб, відповідальних за її виконання (п.15.1 договору).

Без виконавчої документації виконана робота у Підрядника Генпідрядником не приймається. (п.15.2 договору). Строк дії договору - до 31.12.2015 року.

Кожний аркуш Договору скріплено печатками Підрядника та Генпідрядника, та підписано директором ТОВ КІТ-ТРЕЙД Сергієнко С.Е., та директором ТОВ БУДЦЕНТР ВИТЯЗЬ Аділовим А.Е..

Додатковою угодою № 1 від 04.01.2016 року до договору підряду № 08/12/15-Ш4-2 строк дії договору подовжено до 31.03.2016 року.

Додатковою угодою № 2 від 31.03.2016 року до договору підряду № 08/12/15-Ш4-2 строк дії договору подовжено до 31.05.2016 року.

До перевірки не надано додатки до договору №08/12/15-Ш4-2 щодо: договірної ціни робіт (Додаток 1), графіка виконання етапів робіт (Додаток 2), плану фінансування (Додаток 3).

Також в рамках окресленого договору його сторонами складено видаткові та податкові накладні, акти здачі-приймання виконаних робіт та довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрат, коригуючи акти.

Окремо суд звертає увагу, що постачальник ТМЦ ТОВ "КІТ-ТРЕЙД" згідно даних ЄДР має основний вид діяльності: 46.90 - неспеціалізована оптова торгівля. Юридична адреса - м. Київ, вул. Зоологічна буд. 4-А кв. 139. Стан платника 0 - платник податків за основним місцем обліку. Свідоцтво платника ПДВ №200222739 від 01.07.2015 року анульовано 28.02.2017 року (причина анулювання 22 - ненадання декларацій протягом року, директор, головний бухгалтер в одній особі - Сергієнко ОСОБА_8 . Засновник ОСОБА_9 . Внесок до статутного фонду - 11800,0 грн.. Остання податкова декларація по ПДВ надана за січень 2016 року. Декларація по податку на прибуток підприємств за період 2015-2016 рік не надавалась. Фінансова звітність за період 2015-2016 рік не надавалась.

Окремо суд зазначає, що з боку позивача в ході розгляду справи не доведено економічної доцільності укладення договору саме з ТОВ "КІТ-ТРЕЙД" зважаючи на вид його діяльності та відсутність ресурсів, а також кваліфікованих працівників.

Крім того, від Головного управління ДФС у м. Києві надійшла податкова інформація від 26.12.2018 року № 26/26-15-14-01-01/39823463 щодо ТОВ КІТ-ТРЕЙД (код 39823463) за звітний період декларування ПДВ 01.07.2015 року - 30.04.2016 року з питань проведення фінансово - господарських операцій за період з 01.07.2015 року - 30.04.2016 року.

Витяг: …ГУ ДФС у м. Києві отримано лист Національного антикорупційного бюро України від 06.12.2018 року № 0421-186/45242 … та копії документів на 33 аркушах.

Витяг з листа від 06.12.2018 року № 0421-186/45242:

Національним антикорупційним бюро України проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні №12015220000000477 від 11.06.2015 року (є виділеним кримінальним провадженням з кримінального провадження № 42016000000000870 від 29.03.2016 року) за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.ч. 3, 5 ст.191, ч. 1 ст. 366, ч.2 ст. 364 ч.2 КК України.

Під час здійснення досудового розслідування встановлено фіктивність ТОВ КІТ-ТРЕЙД та відсутність проведення реальних господарських операцій у 2015 році між ТОВ КІТ-ТРЕЙД (39823463) та ТОВ Будцентр Витязь (22633480).

Встановлено, що ТОВ КІТ-ТРЕЙД (39823463) зареєстроване за адресою: м. Київ, вул. Зоологічна 4А, офіс 139.

З огляду на викладене та враховуючи, що під час здійснення досудового розслідування Національним антикорупційним бюро України виявлені ознаки порушень ТОВ КІТ-ТРЕЙД податкового законодавства по взаємовідносинах з ТОВ Будцентр Витязь , зокрема досудовим розслідуванням встановлено фіктивність ТОВ КІТ-ТРЕЙД та відсутність проведення реальних господарських операцій між ТОВ Кіт-Трейд та ТОВ Будцентр Витязь , у зв`язку з чим директору ТОВ Будцентр Витязь Аділову А.Е., директору ТОВ КІТ-ТРЕЙД Сергієнку С.Е. , а також особі, яка організувала придбання ТОВ Кіт-Трейд з метою прикриття незаконної діяльності (фіктивне підприємництво), - ОСОБА_11 , повідомлено про підозру у скоєнні кримінальних правопорушень, передбачених ст.191 ч. 5, 366 ч. 1, 205-1 ч.2, 205 ч. 2 КК України, керуючись ст.ст. 2, 40, 93 КПК України, Національне антикорупційне бюро України надіслало на адресу податкового органу матеріали щодо ТОВ КІТ-ТРЕЙД (39823463) для складання податкової інформації та надання її до ГУ ДФС в Харківській області - за місцем реєстрації ТОВ Будцентр Витязь (22633480).

Листом Національного антикорупційного бюро України від 06.12.2018 року № 0421-186/45242 (вх. до ГУ ДФС у м. Києві 06.12.2018 № 47107/9) надано копію повідомлення про підозру ОСОБА_12 про те, що він підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 205-1 КК України, а саме внесенні в документи, які відповідно до закону подаються для проведення державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи-підприємця, завідомо неправдивих відомостей від 17 листопада 2017 року.

Листом Національного антикорупційного бюро України від 06.12.2018 №0421-186/45242 (вх. до ГУ ДФС у м. Києві 06.12.2018 № 47107/9) надано копію повідомлення про зміну раніше повідомленої підозри та про нову підозру ОСОБА_11 про те, що він підозрюється у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. З ст. 27 ч. 2 спи 205 КК України, а саме організації фіктивного підприємництва, тобто придбання суб`єкта підприємницької діяльності (юридичної особи) з метою прикриття незаконної діяльності, вчиненої повторно, що заподіяло велику матеріальну шкоду державі, ч. З ст.27 ч. 2 ст. 205-1 КК України, а саме організації внесення в документи, які відповідно до закону подаються для проведення державної реєстрації юридичної особи, завідомо неправдивих відомостей за попередньою змовою групою осіб, та ч. 5 ст. 27 ч. 5 ст. 191 КК України, а саме у вчиненні пособництва у заволодінні чужим майном шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, за попередньою змовою групою осіб, в особливо великих розмірах від 17 червня 2018 року.

З огляду на викладене та враховуючи, що під час здійснення досудового розслідування Національним антикорупційним бюро України виявлені ознаки порушень ТОВ КІТ-ТРЕЙД податкового законодавства по взаємовідносинах з ТОВ Будцентр Витязь , зокрема досудовим розслідуванням встановлено фіктивність ТОВ КІТ-ТРЕЙД та відсутність проведення реальних господарських операцій між ТОВ КІТ-ТРЕЙД та ТОВ Будцентр Витязь , у зв`язку з чим директору ТОВ Будцентр Витязь Аділову А.Е., директору ТОВ КІТ-ТРЕЙД Сергієнку С.Е. , а також особі, яка організувала придбання ТОВ КІТ-ТРЕЙД з метою прикриття незаконної діяльності (фіктивне підприємництво), - ОСОБА_11 , повідомлено про підозру у скоєнні кримінальних правопорушень, передбачених ст.191 ч.5, 366 ч.І, 205-1 ч.2, 205 ч.2 КК України, керуючись ст.ст.2, 40, 93 КПК України, Національне антикорупційне бюро України надає Вам матеріали щодо ТОВ КІТ-ТРЕЙД (39823463) для складання податкової інформації та надання її до ГУ ДФС в Харківській області - за місцем реєстрації ТОВ Будцентр Витязь (22633480).

З урахуванням наведеного, всі вищенаведені факти вказують, що діяльність ТОВ КІТ-ТРЕЙД спрямована на формування податкової вигоди третім особам шляхом здійснення операцій, по яких не підтверджується реальне постачання товарів (послуг) та не підтверджується документально здійснення господарської операції з постачання та отримання робіт послуг (товарів).

Враховуючи матеріали адміністративної справи суд зазначає, що її зміст вказує на відсутність факту реального здійснення операцій з постачання даних робіт та послуг від ТОВ КІТ-ТРЕЙД на адресу ТОВ Будцентр Витязь на всіх етапах їх руху.

Таким чином, враховуючи викладені вище факти діяльності ТОВ Будцентр Витязь щодо проведення фінансово-господарських операцій з придбання у ТОВ КІТ-ТРЕЙД у періоді, що перевірявся. Беручи до уваги встановлену фактичну діяльність ТОВ КІТ-ТРЕЙД , зважаючи на свідчення осіб причетних до виникнення ТОВ КІТ-ТРЕЙД та його діяльності, суд приходить до висновку, що позовна вимога не підлягає задоволенню.

Статтею 19 Конституції України передбачено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

За приписами ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Розглянувши подані учасниками справи документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про відмову в задоволенні заявлених позовних вимог в повному обсязі.

Судові витрати підлягають розподілу відповідно до приписів ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України.

Керуючись ст.ст. 13, 14, 139, 241, 243, 246, 250, 255, 293, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

В задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Будцентр Витязь" до Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області про визнання дій протиправними та скасування наказу, податкового повідомлення-рішення - відмовити в повному обсязі.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Другого апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно - телекомунікаційної системи шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не були вручені у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження: на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною другою статті 299 цього Кодексу.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення виготовлено та підписано 03 червня 2019 року.

Суддя Ю.О. Супрун

Дата ухвалення рішення23.05.2019
Оприлюднено04.06.2019
Номер документу82139330
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання дій протиправними та скасування наказу, податкового повідомлення-рішення

Судовий реєстр по справі —520/1009/19

Ухвала від 05.12.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 12.11.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Постанова від 02.10.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Постанова від 02.10.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Ухвала від 02.07.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Ухвала від 02.07.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Рішення від 23.05.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Супрун Ю.О.

Рішення від 23.05.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Супрун Ю.О.

Ухвала від 06.05.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Супрун Ю.О.

Ухвала від 06.05.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Супрун Ю.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні